Ik weet niet of Feyenoord daar bij gebaat zou zijnquote:Op zondag 3 juli 2005 17:10 schreef rotskibo het volgende:
Hadden ze het nou maar beter gedaan dan kon die kale in de cel.
Dat weet ik niet. Maar waarom zou ie sowieso bij Feyenoord weg willen? Hij had het toch goed daar? Ik denk dat ie het gewoon, net als veel anderen, gewoon zat is om steeds maar weet aan te moeten zien hoe de verdediging weer een tegendoelpunt krijgt nadat je zelf hard gewerkt hebt om op voorsprong te komen.quote:Op zondag 3 juli 2005 17:17 schreef Staanplaats het volgende:
Nogmaals over Goor:
WIlde Goor pas naar Anderlecht nadat er geen versterkingen kwamen (lees: Simons) of had hij die plannen al eerder? Heeft Kuyt niet aangegeven dat hij eind vorig seizoen al op de hoogte was van oa zijn plannen??
Hoe bedoel je, knokken?quote:En als Goor bij Feijenoord prijzen wil winnen zal hij ook bereid moeten zijn om mee te werken aan een solide basis die kans maakt op prijzen. In een goed fuctionerend geheel kunnen we allemaal meehobbelen. Goor is niet bereid te knokken voor de club, waar andere criticasters dat altijd wel zijn geweest.
Maar is wel loyaal gebleven..quote:Op zondag 3 juli 2005 17:27 schreef fransie102 het volgende:
Dat kan Kuyt wel zeggen, maar met die woorden voorkom je niet dat we nog een rotseizoen tegemoet gaan.
Volgens mij ging ie daar niet eens van uit, maar had ie gewoon weinig keus.quote:Op zondag 3 juli 2005 17:27 schreef Staanplaats het volgende:
Goor had gewoon verwacht dat hij bij Feijenoord in goed lopende machine terecht zou komen, waar hij nog een paar jaar kon 'freeweelen', nu dat tegenvalt wilt hij ineens weg.
Krijg ff een nare ziekte jijquote:Op zondag 3 juli 2005 17:53 schreef twi het volgende:
het zinkende schip Feyenoord
idd, maar dan moet ie het bestuur wel de kans geven om het recht te trekken en niet bij voorbaat al zeggen dat je terug naar Belgie wil en dan een mislukte transfer als smoesje aanvoeren. En hij zou net zo goed Feyenoord dankbaar mogen zijn dat ze m die kans hebben gegeven.quote:Op zondag 3 juli 2005 17:53 schreef twi het volgende:
Hij had ook de keuze om tegen een (drie?) dubbel salaris in Berlijn z'n zakken te blijven vullen, maar hij kwam transfervrij voor een uit zijn perspectief flink mager salaris naar Feyenoord om daar een jaar lang een van de betere spelers te zijn die zich aan de malaise van de rest van de club onttrok. Kuyt hoeft zich niet druk te maken over het zinkende schip Feyenoord, clubs willen hem toch wel hebben, hij is immers nog jong. Goor is 32, wil nog twee mooie jaren meemaken bij een ambitieuze club. Een club die Feyenoord dus blijkbaar een jaar lang heeft bewezen niet te zijn. Dan trek je je conclusies.
Aldus de kwestie van het andere perspectief.
precies, gewoon met gelijke munt terugbetalenquote:Wotte schrikt niet van dreigement Anderlecht
Tegenover Radio Rijnmond heeft Mark Wotte laten weten niet te schrikken van het dreigement van Anderlecht om naar de FIFA te stappen vanwege het feit dat Derijck al meetrainde bij Feyenoord. Volgens de technisch directeur heeft Derijck zichzelf vrijgekocht bij Anderlecht. Op maandag hebben Anderlecht en Feyenoord weer contact. Daarnaast zo liet hij weten zou Feyenoord ook stappen tegen Anderlecht kunnen ondernemen omdat Goor was benaderd zonder toestemming van Feyenoord.
Goor heeft inderdaad op een houtje moeten bijten in Rotterdam, en heeft nauwelijks een blijk van waardering gekregen hč?quote:Op zondag 3 juli 2005 17:53 schreef twi het volgende:
Hij had ook de keuze om tegen een (drie?) dubbel salaris in Berlijn z'n zakken te blijven vullen, maar hij kwam transfervrij voor een uit zijn perspectief flink mager salaris naar Feyenoord om daar een jaar lang een van de betere spelers te zijn die zich aan de malaise van de rest van de club onttrok. Kuyt hoeft zich niet druk te maken over het zinkende schip Feyenoord, clubs willen hem toch wel hebben, hij is immers nog jong. Goor is 32, wil nog twee mooie jaren meemaken bij een ambitieuze club. Een club die Feyenoord dus blijkbaar een jaar lang heeft bewezen niet te zijn. Dan trek je je conclusies.
daar gaat het toch niet om? twi (en Goor) heeft gewoon een heel goed punt. Touché zelfs zou ik zeggen.quote:Op zondag 3 juli 2005 19:07 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Goor heeft inderdaad op een houtje moeten bijten in Rotterdam, en heeft nauwelijks een blijk van waardering gekregen hč?![]()
Ik ben er altijd tegen dat supporters zich tegen eigen spelers keren, maar Goor moet niet zo janken, als Feyenoord een bepaalde speler niet haalt omdat ze hem te duur vinden heeft hij dat gewoon te accepteren.quote:Op zondag 3 juli 2005 19:24 schreef methodmich het volgende:
Volgens BRT Text werd Goor "serieus beschimpt en uitgefloten" en "zit hij er zeker erg mee hč".
Jezus man het seizoen is nog niet eens begonnen. Een nieuwe trainer met een andere aanpak krijgt ze misschien weer aan het voetballen en geeft spelers die op het 2e plan geraakt zijn misschien weer vertrouwen, en er zullen heus nog wel 1 of 2 versterkingen komen.quote:Op zondag 3 juli 2005 17:27 schreef fransie102 het volgende:
Dat kan Kuyt wel zeggen, maar met die woorden voorkom je niet dat we nog een rotseizoen tegemoet gaan.
inderdaad, je post is correct. Goor is een correcte man, zeker geen kapsone-type, en wilde gewoon dat feyenoord meer ambitie toonde. Dat doen ze niet, dus is het logisch dat ie nr anderlecht wil (kan er meer verdienen, kan er na zijn carriere in de staf komen en anderlecht zal waarsch een betere ploeg dan feyenoord hebben volgend seizoen)quote:Op zondag 3 juli 2005 17:53 schreef twi het volgende:
Eigenlijk maakt dat heel Goor z'n spelletje nog misselijker..quote:Op zondag 3 juli 2005 17:30 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Volgens mij ging ie daar niet eens van uit, maar had ie gewoon weinig keus.
Toch niet aan het "rellenpoeder" gezeten he?quote:Op zondag 3 juli 2005 21:39 schreef Cart_man het volgende:
Gisteren op de training geweest, heb er niets van meegekregen. Stond rustig mijn biertjes weg te tikken naast het trainigsveld.
Nee, man. Is zooi.quote:Op zondag 3 juli 2005 22:03 schreef PyTh het volgende:
[..]
Toch niet aan het "rellenpoeder" gezeten he?![]()
Waarom? Ik zet hier de andere kant van het verhaal neer. Het is niet mijn visie, maar elk verhaal heeft twee kanten. Goor is triest bezig, maar de supporters evenzo. De spreekkoren die ik gisteren hoorden waren niet voor de poes. Spreekkoren terwijl hij aan kinderen van een jaar of 5 a 10 handtekeningen aan het uitdelen was. Of wou jij zeggen dat het normaal is om "Vuile kankerbelg rotop naar je eigen kanker land imbeciele kankermongool" te schreeuwen naar iemand die bezig is met 't zetten van handtekeningen bij een groep kinderen?quote:
Ik lieg nooit.quote:
Goede leerschool voor die kinderen.quote:Op zondag 3 juli 2005 22:36 schreef twi het volgende:
[..]
Waarom? Ik zet hier de andere kant van het verhaal neer. Het is niet mijn visie, maar elk verhaal heeft twee kanten. Goor is triest bezig, maar de supporters evenzo. De spreekkoren die ik gisteren hoorden waren niet voor de poes. Spreekkoren terwijl hij aan kinderen van een jaar of 5 a 10 handtekeningen aan het uitdelen was. Of wou jij zeggen dat het normaal is om "Vuile kankerbelg rotop naar je eigen kanker land imbeciele kankermongool" te schreeuwen naar iemand die bezig is met 't zetten van handtekeningen bij een groep kinderen?
Stimmt.quote:Goor zit fout, goor zal uitgejouwd worden en dat is terecht. Maar ik snap Goor z'n kant van 't verhaal ook wel, en ook waarom hij er meer problemen mee maakt dan een Kuyt of Kalou, die hun gehele carriere nog voor zich hebben. Trieste reactie van je hoor. Zeker gezien je zelf om de post moet melden hoe ziek Feyenoord wel niet is en dat er actie moet worden ondernomen.
De rest van je post klopte, alleen dat ene belachelijke zinnetje dat je er nog even tussen moet zetten om hier reacties uit te lokken irriteerde me.quote:Op zondag 3 juli 2005 22:36 schreef twi het volgende:
[..]
Waarom? Ik zet hier de andere kant van het verhaal neer. Het is niet mijn visie, maar elk verhaal heeft twee kanten. Goor is triest bezig, maar de supporters evenzo. De spreekkoren die ik gisteren hoorden waren niet voor de poes. Spreekkoren terwijl hij aan kinderen van een jaar of 5 a 10 handtekeningen aan het uitdelen was. Of wou jij zeggen dat het normaal is om "Vuile kankerbelg rotop naar je eigen kanker land imbeciele kankermongool" te schreeuwen naar iemand die bezig is met 't zetten van handtekeningen bij een groep kinderen?
Goor zit fout, goor zal uitgejouwd worden en dat is terecht. Maar ik snap Goor z'n kant van 't verhaal ook wel, en ook waarom hij er meer problemen mee maakt dan een Kuyt of Kalou, die hun gehele carriere nog voor zich hebben. Trieste reactie van je hoor. Zeker gezien je zelf om de post moet melden hoe ziek Feyenoord wel niet is en dat er actie moet worden ondernomen.
Als ik het "zieke Feyenoord" noem zoals jij dan krijg ik toch al de Feyenoorders over me heen, want dat klinkt nog erger. Dus dan vind ik 't nog wel meevallen.quote:Op zondag 3 juli 2005 22:43 schreef fransie102 het volgende:
[..]
De rest van je post klopte, alleen dat ene belachelijke zinnetje dat je er nog even tussen moet zetten om hier reacties uit te lokken irriteerde me.
Een zinkend schip is definitief niet meer te redden. Een ziek iemand vaak nog welquote:Op zondag 3 juli 2005 22:47 schreef twi het volgende:
[..]
Als ik het "zieke Feyenoord" noem zoals jij dan krijg ik toch al de Feyenoorders over me heen, want dat klinkt nog erger. Dus dan vind ik 't nog wel meevallen.
Viel mij ook al op. Maar goed, je weet niet hoe Greene, Zuiverloon en die Belg het gaan doen natuurlijk.quote:Op zondag 3 juli 2005 22:57 schreef twi het volgende:
Nou dan, wat miep je dan![]()
Wie weet staat er nog iemand in 't ruim met een plank en twee spijkers in z'n handen
Over Erwin Koeman trouwens, ik vind dat 'ie zich wel erg gemakkelijk neerlegt bij 't feit dat 'ie het met deze groep moet en gaat doen, terwijl er nog steeds duidelijk kwaliteit ontbreekt achterin.
Ook precies mijn gevoel ja. Als je zoveel goals maakt, dan hoef je achterin 'alleen maar' te zorgen voor goede communicatie en automatismen om de schade te beperkt te houden en je bent al een heel stuk verder dan nu. Zo slecht is b.v. Paauwe nou ook weer niet, want onder v. Marwijk deed ie het toch een aantal jaar zeer aardig.quote:Op maandag 4 juli 2005 00:48 schreef -Vaduz- het volgende:
Als hij er achterin automatismen in slijpt dan kan hij het ontbreken van kwaliteit aardig compenseren.
Hear, hear!quote:Op zondag 3 juli 2005 20:48 schreef Staanplaats het volgende:
Goor kan best een bepaalde ambitie hebben. Maar wanneer je huidige werkgever jou niet kwijt wilt, waar je verdomme nog 2 jaar onder contract staat (een contract dat ie tekent zonder toezeggingen etc..)
Dan heb je dat gewoon simpelweg te accepteren, ipv zo 'heel correct' in de media de aanval te openen op de club die zich ALTIJD correct op heeft gesteld naar hem!
Pleurt nou gauw, gaan we het verhaal nog verdraaien ook.
Je hoeft bij mij niet met de verhalen te komen hoe dramatisch het uitgevoerde beleid is/was, dan ben ik met jullie allemaal eens. Er is heel werk te verzetten, voor dat onze club zich weer voor de prijzen kan gaan melden -denk ik-. Maar bij het hele verhaal Goor komt bij mij de woord "Correct" niet voor. Goor probeert de club te piepelen voor z'n eigen belangen. Moet ie helemaal zelf weten, maar als hij dan uitgekotst wordt moet hij niet beginnen te janken dat hij er doorheen zit...
Tsja iddquote:Op maandag 4 juli 2005 01:21 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hear, hear!
Goor is kwaad omdat Feyenoord hem aan zijn contract houdt..
Rot op man, niet ambitieus? Ze hebben Gullit erg veel spelers laten halen. Ja het is grotendeels waardeloos maar het is wel vol ambitie. Nu is het oorlogspotje leeg en moeten we door de zure appel heen bijten.quote:Op zondag 3 juli 2005 19:16 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
daar gaat het toch niet om? twi (en Goor) heeft gewoon een heel goed punt. Touché zelfs zou ik zeggen.
Enige punt van kritiek is de manier waarop het nu gebeurt natuurlijk. Dat is verre van chic, maar dat zal niemand tegenspreken.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de opstelling.quote:Op maandag 4 juli 2005 10:53 schreef Tomasso het volgende:
Wat wordt het vandaag tegen Alphense Boys? Alphense Boys uit altijd lastig natuurlijk
In ieder geval geen Zuiverloon (quote:Op maandag 4 juli 2005 11:04 schreef Kaap het volgende:
[..]
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de opstelling.
bron: Volkskrantquote:Een wolk defaitisme, maar de trainer laat zich niet uit het veld slaan
Van onze verslaggever Willem Vissers
ROTTERDAM - Middenvelder Goor krijgt een scheldkanonnade over zich heen, aanvaller Kalou liegt om bestwil en trainer Erwin Koeman weet nu zeker dat Feyenoord een ander verhaal is dan RKC.
Het gras is uitdagend groen en de voetballijven zijn diepgebruind, maar toch hangt een waas van defaitisme en borrelende onvrede boven het trainingsveld naast de Kuip. Eén spandoek vat een gevoel samen: ‘Kampioen? Of weer een rampseizoen.’
Daar lopen ze weer, de soldaten van het legioen, in hun net aangeschafte witte uitshirt met het groene biesje. En daar, op de tribunes rond het veld, speciaal gebouwd om de massale toeloop te herbergen, brandt vuurwerk en klinkt het lied van Feyenoord.
Maar de dag die zo gewoon oogt, heeft bizarre trekjes.
Zo wordt Bart Goor omringd door veiligheidsmensen als hij via een provisorische sluis het veld betreedt of verlaat op de eerste trainingsdag. De Belg is klaar met Feyenoord, zo heeft hij in de vakantie verkondigd. Maar wie het waagt de liefde voor het bolwerk in Rotterdam-Zuid te bezoedelen, is verdoemd, zo hadden tal van voorgangers hem kunnen vertellen.
De leiding heeft een dag eerder nog onderhandeld met Anderlecht, maar die club is (nog) niet bereid de ‘vervangingswaarde’ van de aanvoerder van vorig seizoen neer te tellen. ‘En het kan toch niet zo zijn dat wij de deur openzetten voor een speler met een contract voor twee jaar die het niet naar de zin heeft’, zegt technisch directeur Wotte.
‘Ik zit echt met zijn situatie in de maag’, leeft de nieuwe trainer Erwin Koeman mee, in deze bijna onwerkbare toestand. ‘Ik heb hem gevraagd zich schrap te zetten voor de training.’
Dan Salomon Kalou. Zaakwaarnemer Jan de Visser beweert dat de Ivoriaan naar p$v wil. Kalou zelf heeft in een krant én op de regionale radio eveneens onthuld dat hij het shirt van p$v begeert. Maar dan staat op de website, de Pravda van Rotterdam, doodleuk uit zijn mond opgetekend dat zijn hart bij Feyenoord ligt en dat hij helemaal niemand heeft gesproken.
En dus weet Kalou niet meer wat hij moet zeggen als diezelfde radioverslaggever van een paar dagen eerder hem nog eens op de man af vraagt hoe dat allemaal zit. ‘Iedereen weet wat ik wil, maar ik mag niet praten.’
Kalou mag niet vertrekken en zeker niet naar een concurrent, zo is het standpunt van de club. Wotte: ‘Kalou blijft. Punt.’ Hoewel? Nou ja, als een club een waanzinnig bedrag uittrekt, dan is het anders. Zo wil Feyenoord ook zijn beste speler, Dirk Kuijt, dolgraag nog zeker een jaar houden, maar ‘in het voetbal is iedereen te koop.’
Kuijt overigens is een slimme jongen. Hij zegt alleen dat hij zich gaarne voor miljoenen en miljoenen laat verkopen als zijn droomclub zich meldt. Wat Wotte dan weer niet begrijpt is dat Kuijt in een krant zei dat hij zou kunnen leven met een ruil Kalou-Beasley. ‘Waar heeft hij het over? Alsof die zaak al gedaan is.’
Nee, Feyenoord is geen RKC, zie je Koeman denken. Op deze dag blijkt ook een typerend verschil tussen de vorige trainer Gullit en diens opvolger. Gullit legde eens uit hoe hij het relatief geringe transferbudget besteedde: veel kopen, een beetje gokken, hopen dat een paar goeden hun geld dubbel en dwars opleveren.
Koeman spreekt zijn vertrouwen uit in de huidige groep, hoe bekritiseerd en geridiculiseerd die soms ook is. Over nieuwelingen: ‘Bij twijfel doen we het niet.’
Koeman is vastbesloten. Na de training met meer toeschouwers dan bij menig wedstrijd van zijn vorige club RKC, vertelt hij dat het zaak is het aantal tegendoelpunten te verminderen. Dat bedroeg vorig seizoen 51, alleen in de competitie. ‘Ik weiger te geloven dat de verdedigers zo slecht zijn.’ Misschien ligt het aan het systeem, misschien speelde Feyenoord té aanvallend, te veel in dienst van de doelpuntenmachine voorin.
Op het veld zijn deze dag 24 spelers bijeen, onder wie nieuwelingen als Derijck, Greene en Boussaboun, plus lieden die mogen vertrekken als Leonardo, Magrao en eigenlijk ook Paauwe. En dan te bedenken dat Ono en Gibbs geblesseerd zijn, dat Basto weg mag, dat Zuiverloon, Vincken en Saidi nog een weekje vakantie hebben.
En Koeman neemt door Gullit afgeschreven spelers weer in genade aan. Schreuder, omdat de beoogde Simons naar p$v vertrok. Koeman denkt aan een 4-3-3 systeem met de zogenoemde punt naar achteren, of aan 4-4-2.
Zelfs Paauwe koestert weer hoop. Maar schiften blijft noodzaak. Volgende week vliegt Feyenoord naar Boedapest en China en dan neemt de trainer een man of 23, 24 mee.
Koeman gaat niet zeggen dat Feyenoord meedoet om de titel. ‘Ik eis van spelers en ook van stafleden dat ze het maximale uit hun mogelijkheden halen. Niemand weet waar Feyenoord staat aan het einde van het seizoen. Maar dat geldt ook voor **** en p$v.’
Met opgeheven hoofd gaat Koeman de sores te lijf: ‘Ik laat me niet uit het veld slaan.’
Tja....quote:AD: Gesprek Kalou op tape
(Gepost door K)
Hoewel uit het interview van Salomon Kalou op Radio Rijnmond al bleek dat zijn interview op Feyenoord.nl
niet zijn eigen lezing was, wilde het Algemeen Dagblad toch nog maar even duidelijkheid geven. Kalou zou volgens Feyenoord.nl
hebben laten weten geen enkel interview te hebben gegeven voor zijn terugkomst naar Nederland, verwijzend naar uitspraken van
hem in o.a. het AD. 'Vervelend alleen, voor hem en voor Feyenoord, dat de regionale zender Radio Rijnmond hem sprekend vanuit
Ivoorkust op band heeft staan' aldus de krant.
Schreuder, Paauwe en Pardo.quote:Op maandag 4 juli 2005 11:11 schreef Tomasso het volgende:
[..]
In ieder geval geen Zuiverloon (), Vincken (
), Ono (verassend), Gibbs (
), Basto (
), Mtiliga (
). Vergeet ik er nog eentje?
Ik hoop dat Feyenoord wel vast houdt aan de transfersom van 2 a 2.5 miljoen, het gaat, zoals hier in het artikel ook staat, niet om de leeftijd en persoonlijke voorkeuren van Goor, maar om de vervangingswaarde voor Feyenoord.quote:Goor zit Koeman dwars
Door Paul van den Bosch
Dranghekken en veiligheidsbeambten stonden tussen Bart Goor en de meest verhitte Feyenoord-aanhangers. De Belg werd verbaal aangevallen toen hij van de kleedkamer naar het trainingsveld liep.
Goor moest zijn heil maar ergens zoeken, zo luidde de boodschap, gelardeerd met een volledig medisch woordenboek. Toen hij vijf kwartier later de omgekeerde route liep, werd de speler opnieuw uitgejouwd en uitgescholden.
Het seizoen van Feyenoord, club waar het nooit rustig wordt, was begonnen.
Als trainer Erwin Koeman al niet wist waarvoor hij het rustieke RKC Waalwijk verruilde, kreeg hij zaterdag rond de eerste training een aardige indruk van de volksvulkaan. ,,Ik zit met de situatie-Goor in mijn maag'', zei hij.
De Belgische middenvelder wil juist wat de supporters hem aanbevelen: opkrassen uit de Kuip en het liefst zo snel mogelijk. Dat Goor dát de afgelopen weken steeds verkondigde nadat Anderlecht zich meldde voor een transfer, heeft de woede van de betalende supporters gewekt. Goor voelt zich bedonderd door de Feyenoord-leiding die naar zijn zeggen de gewekte verwachtingen over kwaliteitsimpulsen niet kan waarmaken.
Koeman: ,,Toen ik twee weken geleden bij hem informeerde, bevestigde Bart dat hij het helemaal heeft gehad met Feyeoord. Maar ik beschouw hem nog steeds als een belangrijke speler.''
Hij had Goor aangeraden 'niet met een kwaaie kop' op het bijveld van de Kuip rond te lopen. ,,Daar heeft niemand iets aan. Maar ik vind wel, spelers moeten het mooi vinden om voor zo'n club te voetballen.''
Goor forceert een breuk met de Rotterdamse club, maar heeft de pech dat Anderlecht nog ver onder het verlangde transferbedrag (¤2 ŕ 2,5 miljoen) heeft geboden.
,,En dus is Bart nog gewoon Feyenoorder met een contract voor twee seizoenen'', zei technisch directeur Mark Wotte. ,,Wij denken ook wel eens over spelers dat ze beter ergens anders kunnen voetballen. Maar dan respecteren we toch ook hun contract? Met de individuele verlangens van spelers kunnen we geen clubbeleid voeren.''
Een lager bedrag accepteert Feyenoord niet, omdat de club een waardige vervanger van de international moet aantrekken . Wotte meldde zaterdag wel dat er voor Goor andere dan sportieve redenen in het spel zijn. Privéproblemen? De directeur: ,,Ach, laten we er maar over ophouden.''
De reacties van het Legioen, of althans: het wildste deel ervan, houdt de Feyenoord-leiding altijd in het achterhoofd. Je zou kunnen zeggen dat het de club voor een deel in zijn greep houdt.
In dat licht moet ook een exclusief interviewtje met Salomon Kalou worden beschouwd dat de avond voor de eerste training op Feyenoords internetsite verscheen. Het vraaggesprek diende om alle heisa rond de transferperikelen met PSV te neutraliseren. Feyenoord heeft met de Eindhovense club gesproken over de aanvaller, zo bevestigden ook Wotte en Koeman.
De Ivoriaan staat zelf open voor een overstap naar de landskampioen. 'Bizar', noemde Kalou dat op de Feyenoord-site. ,,Ik heb geen enkel interview gedaan sinds ik een maand geleden met vakantie ben gegaan.'' Vervelend alleen, voor hem en voor Feyenoord, dat de regionale zender Radio Rijnmond hem sprekend vanuit Ivoorkust op band heeft staan.
Het mini-interview voor de Feyenoord-media, die bezweren dat Kalou het toch allemaal zo heeft gezegd, was crisisbeheersing, net als de eerdere boodschap van de clubdirectie dat Kalou tegen geen enkele prijs naar concurrent PSV mag vertrekken.
Dat Kalou vervolgens zaterdagmiddag weer volledig in het midden liet, waar hij medio augustus aan de competitie begint, gaf opnieuw voeding aan transferverhalen. ,,Het is niet zeker of ik blijf. In het voetbal is niets zeker. Ik weet niet wat er de komende tijd gaat gebeuren.''
Zo blééf de aandacht bij de spelers die bleven in plaats van nieuwelingen zoals Aerts, Greene en Boussaboun.
Bron [ Algemeen dagblad ]
Als ie nou gewoon netjes binnendeurs met de clubleiding had gesproken over het feit dat ie weg wil, ipv de media als breekijzer te gebruiken, dan was er voor de fans niets aan het handje geweest. We zullen het maar een leermoment voor Bartje noemen...quote:4/7/2005 - 'Situatie Goor onhoudbaar; middenvelder denkt nog niet aan rechtzaak'
(Gepost door K)
BRON: VRT Teletekst
De zaakwaarnemer van Bart Goor liet tegenover VRT teletekst weten dat de situatie van Goor bijna onhoudbaar wordt. "Bart heeft getraind. Maar het weegt allemaal zwaar. Bart praat voorlopig niet meer met de media, hij is te emotioneel. Hij kreeg een zware krak."
Feyenoord Netwerk
"Bart dacht dat de fans achter hem stonden en dan dit . Hij is geschrokken, echt bang was hij niet. Hij zei toch ook wat de fans denken: hij wil voor de prijzen gaan, net als de supporters."
Feyenoord Netwerk
"Maandag werkt Feyenoord een eerste oefenduel af. Stel dat Bart voor 10.000 toeschouwers een slechte pass geeft, dan houd ik mijn hart vast."
"We gaan ervan uit dat Feyenoord menselijk is en dat het niet zo ver komt. Daar is niemand bij gebaat. De rechter is de allerlaatste optie, echt. Daar denken we nu zelfs nog niet over na. We plannen wel geen gesprekken meer met de club: alles is gezegd."
Goed zo, bloed, zweet en tranen wil ik dit seizoen zien, en als we dan geen kampioen worden maakt me dat geen flikker uit, als de instelling maar de juiste is...quote:
4/7/2005
Nieuwe Feyenoord-trainer niet gelukkig met zwaar oefenschema
Erwin Koeman is een no-nonsense trainer, die beseft dat hard werken meer zoden aan de dijk zet dan vlotte babbels. Het is dan ook niet toevallig, dat Feyenoord als eerste van de grote Nederlandse clubs de kicksen weer onderbond en de spelers het hele afgelopen weekeinde al aan het werk zette. ,,Ik ben geen trainer, die van de daken gaat schreeuwen wat we allemaal moeten bereiken. Maar ik eis wel, dat elke speler en ieder lid van de technische staf het beste uit zichzelf haalt. Zowel individueel als collectief moet alles eruit komen wat erin zit en het liefst nog een beetje meer”, zei Koeman.
De getoonde ijver op de eerste trainingsdagen deed de opnieuw talrijk toegestroomde Feyenoord-aanhang goed.
Werklust staat in de havenstad Rotterdam hoog in het vaandel en na het rampzalige afgelopen seizoen verwacht iedereen dat er een tandje wordt bijgezet.
Bij alle commotie over de ontevreden Bart Goor en Salomon Kalou heeft Koeman zich voorgenomen het veldwerk voorop te stellen. „Ik ben een trainer, die graag met een groep op het veld aan de slag gaat. Omdat ik de overtuiging heb dat er uit de bestaande selectie nog veel kan worden gehaald. Al na één positiespel zie ik bij spelers dingen waar ik iets mee kan.”
Een enkeling mag nog rustig beginnen. Zo heeft Dirk Kuyt van Koeman toestemming gekregen om een aangepast programma af te werken, omdat hij in juni nog met Oranje in actie is gekomen.
Het programma in de voorbereiding, dat al voor zijn aanstelling vorm had gekregen, is echter niet naar de zin van Koeman. „Zeker als nieuwe trainer wil je de training rustig opbouwen en wil je zeker vijf dagen hebben om goed te trainen en de groep te leren kennen. Maar nu hebben we op maandag al een oefenwedstrijd tegen Alphense Boys en spelen we vier wedstrijden in zes dagen, dat vind ik te veel.”
En dan volgt er nog een trip naar China. „Daar schijnt het veertig graden te zijn, dus dat kan heel zwaar worden. Maar we moeten er toch heen, dus we zullen even door moeten bijten. Het heeft geen zin erover te zeiken.”
Ook over het technische beleid houdt Koeman voorlopig zijn mond, ook al is daar weinig positiefs over te melden. De gewenste versterkingen zijn nog niet vastgelegd (Timmy Simons werd weggekaapt door PSV), terwijl de selectie door de vele overbodige krachten veel te groot is. Koeman: ,,Met een selectie van 34 spelers kun je niet werken. Voor de reis naar China zal ik die terugbrengen tot 22 of 24 man.”
Bron : Feyenoord-Internet / Telegraaf
Kan natuurlijk een stok zijn voor Anderlecht om Goor toch te kunnen halen. Oftewel, wij kopen Goor en dan gaat die arbitragezaak niet door.quote:'Derijck is illegaal in de Kuip'
Anderlecht dreigt met een arbitragezaak bij de UEFA over Timothy Derijck. De Belgische verdediger heeft volgens de Brusselse club 'illegaal' meegetraind in Rotterdam.
Derijck verscheen zaterdag bij Feyenoord op de eerste training. Bij monde van manager Herman Van Holsbeeck ontkent Anderlecht echter dat de transfer al is bezegeld.
De jeugdinternational zou zich op basis van 'Wet 78', een alleen in België geldend artikel, kunnen vrijkopen volgens een gelimiteerd bedrag. Van Holsbeeck: ,,Maar dat is nog niet gebeurd. Daarom had Timothy nooit bij Feyenoord op het veld mogen staan.''
Feyenoord was eerder op zijn beurt boos op Anderlecht omdat die club Bart Goor benaderde, hoewel deze nog een tweejarig contract in de Kuip heeft.
De onderhandelingen over Goor zitten voorlopig vast. Anderlecht wil absoluut niet verder gaan dan 1,5 miljoen euro. Feyenoord zou de vraagprijs naar twee miljoen hebben verlaagd.
Juist, maar die slapjanussen zullen wel weer toegeven, en Goor voor 1 a 1.5 laten gaanquote:Op maandag 4 juli 2005 14:10 schreef Cart_man het volgende:
Moet Anderlecht 2 miljoen betalen, mogen ze Goor hebben...
In dat geval kan Feyenoord een counter-zaak beginnen want Anderlecht hadden eerst aan Feyenoord toestemming moeten vragen om persoonlijk Goor te benaderen.quote:Op maandag 4 juli 2005 14:04 schreef PirE het volgende:
Goed bezig Feyenoord![]()
![]()
![]()
[..]
Kan natuurlijk een stok zijn voor Anderlecht om Goor toch te kunnen halen. Oftewel, wij kopen Goor en dan gaat die arbitragezaak niet door.
2 miljoen voor een speler als Goor, dan kan je 'm als Feyenoord en Feyenoordsupporter zijnde beter gewoon houden en alles even late kalmeren.quote:Op maandag 4 juli 2005 14:10 schreef Cart_man het volgende:
Moet Anderlecht 2 miljoen betalen, mogen ze Goor hebben...
bron? Voetbalzone.quote:Op maandag 4 juli 2005 17:14 schreef fransie102 het volgende:
Manchester en Arsenal willen de GuzmanMaar gelukkig wil Jonathan zelf eerst slagen in het 1e van Feyenoord
Zou ik ook wel eens willen wetenquote:
De Guzman:quote:Feyenoord dreigt één van zijn beste jeugdspelers te gaan verliezen aan de Engelse grootmachten Manchester United of Arsenal. Van Manchester United was de interesse al bekend, maar nu komt Arsenal er dus ook bij. De kans is groot dat hij voor Arsenal kiest, als hij weg gaat. Hij heeft al eens aangegeven ooit voor Arsenal te willen voetballen, omdat ze daar geweldig met jeugd om gaan.
Maar toch lijkt de kans gering dat hij dit seizoen al vertrekt, want hij is bij de selectie voor volgend seizoen gehaald en hij wil graag eerst bij Feyenoord slagen, waar hij nu de kans voor krijgt.
Ja tuurlijk, die wil heus nog wel eerst bij Feyenoord slagen hoorquote:Op maandag 4 juli 2005 17:14 schreef fransie102 het volgende:
Manchester en Arsenal willen de GuzmanMaar gelukkig wil Jonathan zelf eerst slagen in het 1e van Feyenoord
Voetbalcenter? Is dat net zoiets als v-bal dat kwam met het bericht dat Feyenoord Cambiaso en nog een andere speler had vastgelegd?quote:Op maandag 4 juli 2005 17:24 schreef Cart_man het volgende:
voetbalcenter zie ik net.
[..]
De Guzman: [afbeelding]
Nog nooit van die site gehoord...
Er zijn nog spelers met de juiste instelling.quote:Op maandag 4 juli 2005 17:25 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, die wil heus nog wel eerst bij Feyenoord slagen hoor.
Geen idee.quote:Op maandag 4 juli 2005 17:26 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Voetbalcenter? Is dat net zoiets als v-bal dat kwam met het bericht dat Feyenoord Cambiaso en nog een andere speler had vastgelegd?
Alles kan.quote:Op maandag 4 juli 2005 17:28 schreef _ELMaikel_ het volgende:
Echt met deze selectie worden we toch nooit kampioen
Aerts eerste doelman kom op man dat word gewoon niksquote:
Ook als Arsenal of Manchester United op de stoep staan?quote:Op maandag 4 juli 2005 17:26 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Er zijn nog spelers met de juiste instelling.![]()
Laat je niet zo ophitsen. Zo erg is het ook weer niet... Feyenoord deed tot laat in de competitie nog mee om de tweede en derde plek, remember?quote:Op maandag 4 juli 2005 17:28 schreef _ELMaikel_ het volgende:
Echt met deze selectie worden we toch nooit kampioen
Hij heeft nog geen wedstrijd in het eerste gekeept.quote:Op maandag 4 juli 2005 17:30 schreef _ELMaikel_ het volgende:
[..]
Aerts eerste doelman kom op man dat word gewoon niks![]()
quote:Op maandag 4 juli 2005 17:30 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ook als Arsenal of Manchester United op de stoep staan?
Da Guzman yo man, ik zeg je tochquote:Op maandag 4 juli 2005 17:56 schreef yvette1982 het volgende:
da guzman moet een groot talent zijn. En hopelijk blijft hij gewoon bij Feyenoord. Ik ben benieuwd naar zijn kwaliteiten, hij kan de komende weken in het 1e laten zien wat hij waard is.
Watskeburt?quote:
Op welke positie speelt die jongen, Op het middenveld toch?quote:Op maandag 4 juli 2005 17:14 schreef fransie102 het volgende:
Middenveld. Het is volgens mij idd een Canadees, hoewel hij nog niet voor Canada uitkomt had ik begrepen, omdat hij nog twijfelt.quote:Op maandag 4 juli 2005 19:12 schreef Luni het volgende:
[..]
Op welke positie speelt die jongen, Op het middenveld toch?
En het is toch een Canadees?
Theo Janssenquote:Op maandag 4 juli 2005 19:17 schreef Sloggi het volgende:
Wie zou eventueel een goede vervanger zijn voor Goor?
3,5 miljoen moet wel lukken denk ik.quote:
Hij heeft net zn contract verlengd en volgens die vitessesupporter hier moest ie 6 mln opleverenquote:
Hij mag dan wel wat steviger gebouwd zijn, maar met zijn voetbalkwaliteiten is niets mis m.i.quote:Op maandag 4 juli 2005 19:29 schreef Luni het volgende:
Theo Janssen die bolle plofkop, kom op zeg...............
En volgens mij ook vrij regelmatig geblesseerd.quote:Op maandag 4 juli 2005 19:41 schreef yvette1982 het volgende:
theo janssen heb best veel talent maar een waardeloze mentaliteit.Als hij daar niks aan doet zal hij altijd bij een subtopper spelen.
Waardeloze mentaliteit? Die gozer beukt er wel in hoor, is hij niet bang voor...quote:Op maandag 4 juli 2005 19:41 schreef yvette1982 het volgende:
theo janssen heb best veel talent maar een waardeloze mentaliteit.Als hij daar niks aan doet zal hij altijd bij een subtopper spelen.
Wally Walrusquote:Op maandag 4 juli 2005 20:08 schreef methodmich het volgende:
Vrijdag wordt een testcase, Barendrecht uit. Helaas zonder Wally, die op zijn opblaaskrokodil in St. Tropez ronddobbert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |