quote:
VAN MARWIJK HOUDT VERTROUWEN
De voorbereiding zit er voor Feyenoord nagenoeg op, trainer Bert van Marwijk kon een eerste tussenbalans over zijn elftal opmaken. We zijn natuurlijk nog niet klaar voor de competitie, zei hij tegen het naar Engeland meegereisde journaille. Er is weinig tijd, maar we zullen er alles aan doen om er zondag tegen NEC te staan, want genoeg spelers kunnen het verschil maken. Maar ik weet ook dat we die tijd niet krijgen.
Een week voor de competitiestart had Feyenoord weinig tegen Portsmouth in te brengen. Van Marwijk kon dus over het algemeen niet tevreden zijn: Fysiek hebben we het vandaag afgelegd. En te veel jongens gaven vandaag niet thuis. Song sukkelt al weken met zijn vorm en Lazovic speelde zijn slechtste wedstrijd tot nu toe. Als zij weer op niveau zijn, gaat het beter. Maar alle aanvallers waren vandaag niet gevaarlijk. Ik ben wel blij dat Kees een vrijwel volledige wedstrijd heeft kunnen spelen en ook over Peter van den Berg ben ik positief.
Kees van Wonderen keert voorlopig terug op zijn vertrouwde plek op het middenveld. Een logische keuze, vindt de coach. Als je kijkt naar de mogelijkheden van mijn ploeg op dit moment, is hij diegene die deze rol het beste kan invullen. Je ziet al dat ik weinig kan wisselen omdat ik hiervoor de spelers niet heb. Aan de andere kant is het goed dat deze jongens nu veel met elkaar samenspelen. Daarom ben ik blij dat Kees dit duel bijna uit heeft kunnen spelen.
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 00:42 schreef Fulton het volgende:
zit je weer je sesamstraat videobanden te bekijken loek?
quote:Wat is dit nou weer voor een gejank?
Op maandag 11 augustus 2003 00:40 schreef Loek-B het volgende:
Die andere was eerder, maar d'r zijn nu genoeg Feyenoord-topics door ajacieden geopend. Dat grapje was leuk, nu niet meer. En zeker niet met van die domme titels...
Ten eerste werden er ook door niet Ajacieden Ajax topics geopend.
Ten tweede is het toch niet dom om te beweren dat Van Marwijk moet blijven. Ik denk dat feyenoord nu het meest gebaat is bij rust en stabiliteit. Komt nog eens bij dat als het bestuur van feyenoord wel van Marwijk gaat wegsturen in de loop van het seizoen dat ze dan echt heel dom zijn. Eerst van Marwijk een overstap beletten naar Schalke en hem dan na een paar maanden eruit knikkeren. Maar ja, then again, het is natuurlijk feyenoord waar we het over hebben.
[Dit bericht is gewijzigd door Speed1971 op 11-08-2003 00:48]
quote:Je wilt gewoon dat Feyenoord nog dieper in de shit zakt he?
Op maandag 11 augustus 2003 00:46 schreef Speed1971 het volgende:
bla
quote:Nee. Is slecht voor het Nederlands voetbal. Ik zou echt gaan flippen als het alleen maar tussen AJAX en PSV zou gaan. feyenoord moet in de top drie blijven. Met soms een uitstapje naar de top zes
Op maandag 11 augustus 2003 00:48 schreef Loek-B het volgende:[..]
Je wilt gewoon dat Feyenoord nog dieper in de shit zakt he?
.
.
quote:wie niet?
Op maandag 11 augustus 2003 00:48 schreef Loek-B het volgende:[..]
Je wilt gewoon dat Feyenoord nog dieper in de shit zakt he?
.
.
quote:Tuurlijk golfer. But I never forget, you remember that, okay....
Op maandag 11 augustus 2003 00:51 schreef golfer het volgende:
Ik laat deze open en sluit de andere.
quote:Ik ook niet.
Op maandag 11 augustus 2003 00:55 schreef Speed1971 het volgende:Tuurlijk golfer. But I never forget, you remember that, okay....
quote:Don't blame Golfer!
Op maandag 11 augustus 2003 00:55 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Tuurlijk golfer. But I never forget, you remember that, okay....
Iedere mafkees ziet dat Bert Feyenoord geen goed meer doet/gaat doen. Er moet idd ook rust komen ja, maar een nieuwe frisse wind is nog harder nodig...
En Golfer sloot de jouwe alleen omdat hier al meer posts in stonden, en dus precies wat hij als mod moet doen.
quote:Dat dit topic eerder was of dat er meer in stonden is gelul. Ik had hem als eerste geopend. Maar goed er is in ieder geval weer een regeltje bij gekomen. Dat schept iig weer wat meer duidelijkheid.
Op maandag 11 augustus 2003 00:58 schreef Loek-B het volgende:[..]
Don't blame Golfer!
Als je een normale titel had gedaan, had ik deze niet geopend... Maar die titel was gewoon om de Feyenoorders op de kast te jagen.Iedere mafkees ziet dat Bert Feyenoord geen goed meer doet/gaat doen. Er moet idd ook rust komen ja, maar een nieuwe frisse wind is nog harder nodig... En Golfer sloot de jouwe alleen omdat hier al meer posts in stonden, en dus precies wat hij als mod moet doen.
quote:Ik denk ook niet dat Van Marwijk verantwoordelijk is voor het huidige wan-beleid van Feyenoord, ik denk dat je daarvoor v.d. Herik en Rob Baan moet aanspreken.
Op maandag 11 augustus 2003 01:03 schreef Speed1971 het volgende:
Maar waarom zou van Marwijk weg moeten? Ik denk dat het slechte presteren niets te maken heeft met het functioneren van van Marwijk maar alles met het beleid dat feyenoord voert.
quote:Die 2 ook ja. v. Marwijk is gewoon te aardig, en ik heb verder echt geen hekel aan de beste man persoonlijk, maar er moet iemand als Metgod of Gullit komen te staan.
Op maandag 11 augustus 2003 01:06 schreef golfer het volgende:[..]
Ik denk ook niet dat Van Marwijk verantwoordelijk is voor het huidige wan-beleid van Feyenoord, ik denk dat je daarvoor v.d. Herik en Rob Baan moet aanspreken.
Mijn schoonpappa is een echte die-hard feyenoord supporter. Woont in Friesland en kart eens in de twee weken naar de kuip om zijn clubbie te zien. En ja Loek-B daar spaart de beste man het hele jaar voor.
Nu is het zo dat hij zo ziek ervan is dat hij mij een beetje aan het ontlopen is. Is wel een beetje zijn eigenschuld want als Ajax verliest belt hij mij meteen op om te horen hoe ziek ik ben, dus ik heb de laatste tijd flink van me afgebokt tegen hem. Maar eigenlijk is het toch heel triest dat het bestuur van een club zulke mensen volledig in de kou laat staan.
De beste man heeft bijna een uur zitten janken toen feyenoord de UEFA Cup won. Toch triest dat het bestuur zo met zijn supporters omgaat. En feyenoord heeft nogal wat van dit soort die-hard fans. En daar vind ik het echt lullig voor.
quote:Elke club heeft dat soort die-hard fans.
Op maandag 11 augustus 2003 01:15 schreef Speed1971 het volgende:
De beste man heeft bijna een uur zitten janken toen feyenoord de UEFA Cup won. Toch triest dat het bestuur zo met zijn supporters omgaat. En feyenoord heeft nogal wat van dit soort die-hard fans. En daar vind ik het echt lullig voor.
Dat zijn de echte, en Feyenoord heeft daar de nodige van.
Het is inderdaad lullig voor die ehte fans om dit mee te moeten maken, maar het leedvermaak aan de andere kant is ook wel weer leuk.
quote:Als de club gewoon een slecht jaar of paar jaren heeft wel. Maar bij Feyenoord is op dit moment wel ietsje meer dan 'dat het even tegenzit'... En dat komt allemaal door het bestuur, dat de supporters gewoon negeert en dood laat vallen. Als zoiets als dit bij ajax zou gebeuren, zou ik het eerlijk gezegd ook lullig vinden...
Op maandag 11 augustus 2003 01:24 schreef golfer het volgende:[..]
maar het leedvermaak aan de andere kant is ook wel weer leuk.
Ja een verjongingskuur snap ik heel goed. Maar als je kijkt wat ze hebben gehaald dan zitten daar ook heel wat oudjes bij.Vooral Bosvelt laten gaan was en is onbegrijpelijk. Hij had juist wat van de ziel van feyenoord kunnen doorgeven aan de nieuwe generatie. Had Kuyt lekker laten coachen en vormen door Bosvelt.
quote:Jij weet ook echt niet wat je vind, windvaan. Het ene moment zeg je dat het meevalt bij F'noord en dat het allemaal wel goed komt en dan is het weer meer dan dan het 'dat het even tegenzit'. Ene moment moet Bertje blijven en daarna weer weg, waarna hij weer het voordeel van de twijfel krijgt van jou. Net zoals Pierreke, die het ene moment respect verdient en dan een geldwolf is die weg moet en daarna weer OK is.
Op maandag 11 augustus 2003 01:27 schreef Loek-B het volgende:[..]
Als de club gewoon een slecht jaar of paar jaren heeft wel. Maar bij Feyenoord is op dit moment wel ietsje meer dan 'dat het even tegenzit'... En dat komt allemaal door het bestuur, dat de supporters gewoon negeert en dood laat vallen. Als zoiets als dit bij ajax zou gebeuren, zou ik het eerlijk gezegd ook lullig vinden...
Van onze verslaggever Paul Onkenhout - Volkskrant
AMSTERDAM - Feyenoord balanceert tussen hoop en vrees, na een turbulente transferperiode en een reeks kansloze nederlagen. Trainer Van Marwijk is niet te benijden. Of juist wel? In het machtsvacuüm, dat na de vernieuwing is ontstaan, kunnen dit seizoen juist de jonge spelers tot bloei komen
Vijf kansloze nederlagen tegen vijf Europese middenmoters, nee, hoopvol ziet het er op het eerste gezicht niet uit voor de club die nu al weet dat in mei 2004 de landstitel niet in Rotterdam zal worden gevierd.
Gerucht: om het legioen niet tegen zich in het harnas te jagen, heeft Feyenoord in het diepste geheim besloten dat dit voetbalseizoen in gesprekken met de media geen tussen- of overgangsjaar mag worden genoemd.
Een tussenjaar, dat duidt immers op gebrek aan ambitie, op een pas op de plaats die een topclub met een grote aanhang zich niet kan permitteren. En dus verklaarden trainer en voorzitter dat Feyenoord, conform de afspraken over het PR-beleid, zich de landstitel ten doel heeft gesteld. Beleefdheidshalve barstte niemand in lachen uit.
Het woordenspel in De Kuip werd gevoerd nadat Feyenoord vier toonaangevende spelers had laten vertrekken. De ploeg verloor zijn geraamte en kreeg er vier jonge spelers voor terug, plus twee Nederlandse veteranen (Schreuder, Van den Berg) die plotseling Feyenoorder werden.
In plaats van vooruit is Feyenoord achteruit gegaan, is de algemeen aanvaarde opvatting, maar te snel is de club bekritiseerd. Van Hooijdonk stelde exorbitante salariseisen en Bosvelt is niet meer de voetballer die hij was in 2000, zijn topjaar. Kalou en Emerton leken geen progressie meer te kunnen boeken.
Onvoldoende is onderkend dat van de drie topclubs Feyenoord de grootste financiële beperkingen heeft. Te weinig is Feyenoord bovendien geprezen voor de moed waarmee de spelersgroep werd ververst. In tegenstelling tot Ajax en vooral PSV stelt Feyenoord de aanhang iets nieuws in het vooruitzicht. Feit is dat de nieuwe, waarschijnlijk hongerige ploeg de nieuwsgierigheid prikkelt.
En een ander feit is dat Feyenoord mét de zogenaamd onmisbare spelers vorig seizoen in de competitie niet verder kwam dan de derde plaats, net zoals trouwens in 2002 het geval was.
Daartoe moet ook de nieuwe ploeg in staat worden geacht, ondanks het optimisme dat plotseling van Heerenveen bezit heeft genomen. Vorig seizoen bedroeg het verschil tussen de nummer drie (Feyenoord) en vier (NAC) 28 punten, een kloof die de komende negen maanden onmogelijk lijkt te dichten.
Het neemt niet weg dat nederlagen tegen FC Nürnberg, Hannover'96, Manchester City, Celta de Vigo en, afgelopen zaterdag, Portsmouth, de twijfels over het personeelsbeleid van Van den Herik hebben vergroot.
Feyenoord gokt en als de uitkomst van het spel negatief zal zijn, zal de trainer het eerste slachtoffer zijn. Het vertrouwen van de clubleiding in Van Marwijk is onveranderd groot, onbegrijpelijk groot zelfs als zijn conduitestaat sinds 2000 wordt bekeken en de UEFA Cup-triomf even wordt vergeten.
De kans om op waardige wijze afscheid van Feyenoord te nemen, werd Van Marwijk vorig seizoen ontnomen. Van den Herik sprak zijn veto uit over een vertrek naar Schalke 04. Terugkijkend wekt het nog meer verwondering dan destijds het geval was.
Bij de schoonmaak in De Kuip heeft Feyenoord de dug-out overgeslagen, maar de stemming kan snel omslaan. Van Marwijk heeft tijd nodig, maar juist dat zal hem niet zijn gegund door de aanhangers die weliswaar massaal seizoenkaarten inslaan, maar sceptisch hebben gereageerd op het vertrek van de vier gezichtsbepalende spelers.
Daar staat tegenover dat Van Marwijk weer de baas is in Rotterdam, en niet Bosvelt en Van Hooijdonk die de sfeer in de kleedkamer grotendeels bepaalden. Het machtsvacuüm dat is ontstaan, kan óók tot de bloei leiden van jonge spelers die voorheen in de schaduw stonden van twee spelers die de rangorde zorgvuldig bewaakten.
Feyenoord beschikte vorig seizoen over een ploeg waar de rek uit was. Verjonging en vernieuwing hoeven successen niet in de weg te staan en aanvallend lijkt het elftal zich, met Van Persie, Buffel, Lazovic en Kuijt, met Ajax en PSV te kunnen meten.
Ajax toonde bovendien vorig seizoen vooral in de Champions League aan dat veteranen in een succesvol elftal niet onmisbaar zijn. Feyenoord kijkt traditiegetrouw niet graag richting Amsterdam, maar kan aan de Europese opmars van de rivaal een voorbeeld nemen.
De vraag of Van Marwijk over dezelfde kwaliteiten beschikt als de veelgeprezen bouwer in Amsterdam, Ronald Koeman, zal de komende maanden worden beantwoord. Dan zal ook duidelijk zijn of de trainer van Feyenoord een onmogelijke opdracht heeft gekregen, of een reële.
Ondanks mijn niet echt hoge verwachtingen van Feyenoord, heb ik wel zin in zondag.
Lekker zonnetje op mijn koker!
Lodewijks op doel, die jankerd uit Volendam op de bank!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |