abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 december 2004 @ 16:29:49 #1
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23944362

Handige Links

www.feyenoord.nl
www.feyenoordnet.nl
www.lunaticnews.nl
www.fr-fans.nl
www.vakkiew.nl

Aankomende donderdag de laatste groepsronde van de UEFA cup. Feijenoord speelt in Zwitserland tegen Basel. Wat zijn jullie verwachtingen?

A.M.A.B
pi_23944420
Het zal geen makkelijke wedstrijd worden ben ik bang
pi_23944458
Moet gewonnen kunnen worden. Tegen PSV hebben ze een redelijke morele winst behaald, en als Gullit Song nou gewoon in Rotterdam achterlaat, komt het best wel goed.
pi_23944556
Jah het word een zware wedsrijd vooral om dat feyenoord natuurlijk niet echt meer hoeft omdat ze al geplaatst zijn, maar het kan ook een soort opluchting zijn waardoor ze lekker gaan spelen
  maandag 13 december 2004 @ 16:43:51 #5
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_23944650
tvp
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_23944695
Basel uit is niet belangrijk, als we maar 3 punten halen in den Haag. Hoe die 3 punten gehaald gaan worden maakt me geen reet uit. En als dan in de winter de selectie op de schop wordt gegooid, wordt het misschien (?) ooit (?) nog wat.

Feit is wel dat de 2e seizoenshelft bijna altijd beter is dan de 1e (uitgezonderd 00/01)
pi_23944720
Ik verwacht dat Feyenoord door gaat in de UEFA cup .
slettebak [@] gmail.com
  maandag 13 december 2004 @ 16:51:29 #8
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23944829
quote:
Op maandag 13 december 2004 16:40 schreef gangsta-mario het volgende:
Jah het word een zware wedsrijd vooral om dat feyenoordnatuurlijk niet echt meer hoeft omdat ze al geplaatst zijn, maar het kan ook een soort opluchting zijn waardoor ze lekker gaan spelen
Met een hoofdletter graag.

Ik denk niet dat het zwaar word. Ze zullen wel laks gaan voetballen. Saaie pot, 1-0 voor Feijenoord.
A.M.A.B
pi_23944890
quote:
Op maandag 13 december 2004 16:45 schreef rotskibo het volgende:
Basel uit is niet belangrijk
Zeker wel belangrijk, als je 1e word in de poule loodt je de volgende ronde een nummer 3 uit een andere poule, wordt je 2e, dan loodt je tegen een nummer 3 uit een CL poule.
pi_23945018
quote:
Op maandag 13 december 2004 16:54 schreef Luni het volgende:

[..]

Zeker wel belangrijk, als je 1e word in de poule loodt je de volgende ronde een nummer 3 uit een andere poule, wordt je 2e, dan loodt je tegen een nummer 3 uit een CL poule.
Het is loot. Maar goed, in dat opzicht is het wel belangrijk voor Feyenoord. Eerste zou gunstiger kunnen zijn que tegenstander.
slettebak [@] gmail.com
pi_23945084
quote:
Op maandag 13 december 2004 16:59 schreef JaWi het volgende:

[..]

Het is loot. Maar goed, in dat opzicht is het wel belangrijk voor Feyenoord. Eerste zou gunstiger kunnen zijn que tegenstander.
Het is qua. Maar goed, in dat opzicht is het wel belangrijk voor Feyenoord. Eerste zou gunstiger kunnen zijn qua tegenstander.
  maandag 13 december 2004 @ 17:07:36 #12
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23945206
Kommaneukers moeten dood.
A.M.A.B
pi_23945246
quote:
Op maandag 13 december 2004 16:35 schreef DivineJester het volgende:
Moet gewonnen kunnen worden. Tegen PSV hebben ze een redelijke morele winst behaald, en als Gullit Song nou gewoon in Rotterdam achterlaat, komt het best wel goed.
Eerder Ghaly, ongelovelijk, wat is die opeens slecht (net als Pauwe en Song, maar hij is nr 1)
  maandag 13 december 2004 @ 17:13:17 #14
33679 Ella
Je bent uniek in de wereld
pi_23945336
quote:
Op maandag 13 december 2004 16:46 schreef JaWi het volgende:
Ik verwacht dat Feyenoord door gaat in de UEFA cup .
Daar durf je vast je maandsalaris wel voor te verwedden zeker..
And If you ever left me, I hope I never wake up
www.longziekte.web-log.nl
pi_23945362
quote:
Op maandag 13 december 2004 17:07 schreef Cart_man het volgende:
Joden Kommaneukers moeten dood.
"..and in my brain it's going wrong.."
pi_23945393
quote:
Op maandag 13 december 2004 17:09 schreef renz0r het volgende:

[..]

Eerder Ghaly, ongelovelijk, wat is die opeens slecht (net als Pauwe en Song, maar hij is nr 1)
Ghaly loopt er bij alsof ie de prins van Egypte is. Hij ken best redelijk ballen, maar als je te beroerd bent je shirtje vies te maken dan houdt het toch echt op..
"..and in my brain it's going wrong.."
  maandag 13 december 2004 @ 17:20:12 #17
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23945485
quote:
Op maandag 13 december 2004 17:14 schreef Staanplaats het volgende:

[..]

Dat ook natuurlijk.
A.M.A.B
pi_23945539
quote:
Op maandag 13 december 2004 17:13 schreef Ella het volgende:

[..]

Daar durf je vast je maandsalaris wel voor te verwedden zeker..
Ik sluit alleen weddenschappen af voor de competitie. Daar heb je statisch gezien een veel grotere kans .
slettebak [@] gmail.com
pi_23946877
quote:
Wie in een dip zit, de weg kwijt is, zich depressief voelt, geen hoop meer kent, moet naar de Kuip. Het doet goed om tussen de fans te bivakkeren. Ik bedoel, als er één groep bestaat die al tientallen jaren, behoudens een enkele opleving, wordt geteisterd door rampspoed, is het wel het Legioen. Maar versagen, de club de rug toe keren, dat nooit. Het is op het ontroerende af zoals de supporters van Feyenoord achter hun houvast in het leven blijven staan. Al zal een ander moeite hebben met lui die ziende blind wensen te zijn.
Elke voetbaljaargang is het hart van het Legioen gevuld met geloof. hoop en liefde. Ze zouden beter moeten weten, want hoe lang al niet wordt duidelijk dat er fundamentele zaken niet deugen bij Feyenoord. Maar de fans geven niet op. Het is liefde van één kant. Feyenoord is de grote, mooie vrouw die alles heeft. Nee, die alles zou kunnen hebben, als ze zich zou verzorgen. Dat doet ze niet. Ze kleedt zich niet, maakt zich niet op, heeft lak aan haar aanbidders en komt zelden tegemoet aan alle smeekbeden. Toch lijdt de aanbidding er niet onder. Hoort het zo?

Hoe lang geleden al niet had ik op deze plaats Feyenoord op de divan. In analyse. Ik wees op de miserabele staat van dienst over de laatste tientallen jaren. Vorige week kwam ook VI met zo’n staatje. Over de laatste 29 jaar – en dat is erg lang – mag je Feyenoord geen topclub meer gunnen. Er is sprake van de Grote Twee. Ajax en PSV werden dertien keer kampioen, Feyenoord op eigen kracht een schamele twee keer, terwijl Cruyff de club nog één seizoen gebruikte als vehikel om zijn gram op Ajax te halen.

Het zal blijven bij die twee keer in dertig jaar, dat staat na zondag vast. Er moest gewonnen worden van PSV en daar kwam het in de verste verte niet van. Toch was de 3-3 niet alleen een uitvloeisel van verslapping bij de Eindhovenaren. Feyenoord heeft voorin veel kwaliteit en PSV vind ik achterin kwetsbaarder dan iedereen zegt. We zullen zien.

Vast staat dat Feyenoord achterin niet zijn beste spelers heeft. En ook niet op het middenveld trouwens. Dat zijn de cruciale constateringen die gemaakt moeten worden. Niet of Ruud Gullit goed bezig is, of dat zijn wissels deugden, enzovoort.

De eerste signalen duiken op dat Gullit fouten maakt, dat hij te vaak rept over Milan, dat hij kritiek openbaar uit, maar uw Vrije Man vindt dat de kern van de zaak niet raken. Het enige dat mij tegen valt, is dat de Amsterdammer aanvankelijk repte over het neerzetten over een verdedigend blok, maar uiteindelijk duels speelde (en verloor) met een overdosis aanvallers.

Toen vorig seizoen de seizoenstart net zo dramatisch was, vloog Rob Baan eruit. Deed niet ter zake vond ik. Ook niet dat Van Marwijk ging en Gullit kwam. Het maakt niet uit wie achter het stuur van de bolide gaat zitten als de motor slecht is afgesteld en hij met een klapband de bochten in moet.

Een jaar geleden maakte ik voor NOS Langs de Lijn mijn jaarlijkse marathoninterview met de voorzitters van de Top-3. Toen probeerde ik samen met voorzitter Van den Herik de rode lijn in Feyenoord’s desastreuze prestaties over de laatste decennia te zoeken. Hij antwoordde ‘op de man’. Dat stemde mij bedroefd na zoveel jaren contact, maar het was ‘all in the game’. Nergens stond geschreven dat Jorien van den Herik voor de microfoon ene Theo Bakker tegemoet moest komen in zijn analyse.

Wél bleek toen die voortdurende malaise bij Feyenoord de achilleshiel van Van den Herik te zijn. Logisch. Hij afficheert zich als vechter, als winnaar en zijn grootste speeltje is dat niet.

Toch zou de Grote Roerganger er wijs aan doen om te zoeken naar de dieper liggende redenen voor de teloorgang van Feyenoord als topclub. En het zou geen kwaad kunnen daar zijn eigen functioneren bij te betrekken.

Eén algemene conclusie valt namelijk al te trekken. Legioen fantastisch, stadion fantastisch, Rotterdam wereldhaven, mooi achterland, dat alle voorwaarden er dus zijn er. Als die potentie over zo’n lange periode niet wordt benut, komt dat niet door de poppetjes van de technische staf die voor de schermen dansen, maar door de leiding achter de schermen.

Toch zal die zelfanalyse niet tot op het bot plaats vinden. Er is geen noodzaak. De leiding in Zuid weet dat de liefde van het Legioen geen grenzen kent. Feyenoord wordt niet overeind gehouden door Van den Herik en aanhang, maar door de goedgelovige aanbidding van de supporters.
pi_23947871
quote:
Op maandag 13 december 2004 16:54 schreef Luni het volgende:

[..]

Maargoed, of dit Feyenoord nou Fenerbahce of Club Brugge loot, dan vliegen ze er toch uit. Ze kunnen zich beter concentreren op 3 punten in den Haag, dan een 1e plek veilig stellen in de UEFA Cup poule.

En ik vind Ghali een speler met een fantastische techniek, heeft voetballend vermogen + verdedigend is hij een beest. Nu nog dat af en toe knullige balverlies eruithalen + snel goed Nederlands kunnen praten en dan kan Feyenoord veel plezier aan hem beleven en gaat hij voor vele miljoenen Euro's de deur uit. Zo'n speler moet je koesteren.
  maandag 13 december 2004 @ 19:38:06 #21
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_23948692
Elke wedstrijd van Feijenoord is belangrijk.
A.M.A.B
  maandag 13 december 2004 @ 20:42:43 #22
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_23952210
k Ben best wel benieuwd naar de wereldtransfer van Feijenoord morgen.
  maandag 13 december 2004 @ 20:44:54 #23
95275 Djekko
Wat nou ondertitel
pi_23952261
Ik gok Bogarde. Ze zoeken nog een linkercentraleverdediger (toch?) en ze hebben geen geld. Kom je snel uit op Bogarde.
Amsterdam had het, Eindhoven heeft het en Rotterdam heeft geen flauw benul waar het over gaat
pi_23952293
Bogarde is geen wereldtransfer
  maandag 13 december 2004 @ 20:49:02 #25
95275 Djekko
Wat nou ondertitel
pi_23952312
quote:
Op maandag 13 december 2004 20:46 schreef VoreG het volgende:
Bogarde is geen wereldtransfer
Zei Derksen niet dat ie iets flauws ging zeggen voor ie het aankondigde?
Amsterdam had het, Eindhoven heeft het en Rotterdam heeft geen flauw benul waar het over gaat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')