abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15829399
En hier weer verder..

Wie moet de nieuwe TD van Feijenoord worden?

"..and in my brain it's going wrong.."
pi_15829543
Arnold Scholten moet de nieuwe TD worden.
Tweede optie Martin van Geel maar die zal alleen willen als Cootje mee gaat en die wil niet
[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
pi_15829707
Lazovich ( of hoe je het ook schrijft ) moet gewoon meer aan spelen toekomen! Dat is nou volgens mij echt een toptalent en dat wordt dan niet gebruikt
Mijn games
He jij daar! ja jij! Doorlopen nu!
pi_15829723
Brands TD, Jol trainer. Zo klaar als een klontje.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 30 december 2003 @ 16:54:01 #5
73980 Viper-X
O+ Alice O+ for Idol 2004
pi_15829842
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 16:50 schreef Hakkert het volgende:
Lazovich ( of hoe je het ook schrijft ) moet gewoon meer aan spelen toekomen! Dat is nou volgens mij echt een toptalent en dat wordt dan niet gebruikt
Hoe zat het dan eigenlijk met spelers als Kezman e.d. in hun begintijd bij b.v. PSV?
"Weet je wat ook leuk is? Een peperdure camera kopen, hem een week later terugbrengen, en dan zeggen dat ie stinkt!" © Hans Teeuwen
pi_15829876
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 16:37 schreef Viper-X het volgende:
Idd, maar dit is een hele andere groep in een hele andere situatie en daarbij komt ook de ervaring van assistent-bondscoach... .
Wel een boeiend stukje ja. . Opzich zou ik hem ook wel bij Feyenoord aan het werk willen zien, maar ik weet niet of Maaskant 'hard' genoeg voor een topclub is, die ook nog is op de rails gezet moet worden.
Mja of Maaskant hard genoeg is voor Feyenoord is lastig te beantwoorden, het lijkt mij wel een coach die hard kan zijn gezien zijn uitstraling en houding tijdens interviews als het even wat minder gaat. En daarnaast is het iemand die erg gedreven is, en absoluut de top wil bereiken. Althans als je dit leest dan wordt die indruk bij mij gewekt.
quote:
Door velen reeds jaren geleden een grote toekomst voorspeld ook door hemzelf overigens. 'Bondscoach worden', antwoordde hij ooit op de vraag wat zijn ambitie als trainer was. Het zal hem altijd blijven achtervolgen, maar tot op heden heeft hij die droom nog niet hoeven opbergen.
Maar zoals je al aangaf de situatie is niet te vergelijken, al blijf ik wel van mening dat Feyenoord eens serieus moet gaan kijken naar deze optie maar dat hebben ze vast al wel gedaan.
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 16:50 schreef methodmich het volgende:
Brands TD, Jol trainer. Zo klaar als een klontje.
Jol is trouwens ook wel okay.
pi_15829972
Ik denk dat van Marwijk voor zichzelf een moeilijke positie heeft gecreëerd en dat hij straks alsnog weg moet.
Ga na: Bert geeft aan zelf weg te willen na dit seizoen. De spelersgroep barst al niet van het vertrouwen in hem. Wat gebeurt er als Bert maatregelen neemt? Er zullen spelers zijn die denken: tja, straks ben je toch weg. Onbewust zal Bert ook afstand gaan nemen van de club en denken: tja, als dit niet loopt, jammer dan...

Feyenoord moet een nieuw team bouwen, hoe logisch is het dan dat een scheidend coach de fundamenten mag / moet leggen??

www.thuisuiteten.nl
pi_15830082
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 16:45 schreef sqlsmurft het volgende:
Tweede optie Martin van Geel maar die zal alleen willen als Cootje mee gaat en die wil niet
martin van geel lijkt mij ook de beste.
die man kan tenminste lijnen uitzetten en realiseren
pi_15830278
Maar moeten er in de zomerstop nog wat aankopen gedaan worden? Of de 'lege' plekken invullen met 'talenten'?
pi_15831323
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 16:54 schreef Viper-X het volgende:

[..]

Hoe zat het dan eigenlijk met spelers als Kezman e.d. in hun begintijd bij b.v. PSV?

Die begon volgens mij direct te scoren.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_15831476
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 17:39 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Die begon volgens mij direct te scoren.

24 intikkers in zijn eerste seizoen.

Lazonic staat al op 1, mag ie wel opschieten na de winterstop.

www.thuisuiteten.nl
pi_15832828
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 17:44 schreef methodmich het volgende:

[..]

24 intikkers in zijn eerste seizoen.

Lazonic staat al op 1, mag ie wel opschieten na de winterstop.

Hij heeft ook niet vaak gespeeld.. Dat vergeet je er dan even bij te vertellen
Mijn games
He jij daar! ja jij! Doorlopen nu!
  dinsdag 30 december 2003 @ 18:31:48 #13
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_15832899
Aan de ene kant zie ik in Martin Jol een goeie trainer, hij lult iig geen bullshit, maar aan de andere kant: is hij klaar voor Feyenoord?

We moeten nu een coach krijgen die ons in de volgende jaren minimaal een kampioenschap geeft.

[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
  dinsdag 30 december 2003 @ 18:32:22 #14
30919 mitt
Michael Corleone
pi_15832912
Harry van der Laan.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  dinsdag 30 december 2003 @ 18:33:02 #15
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_15832930
(He)Lazovic is een totaal overbodige aankoop geweest. Begreep dat Jorien hem wilde, weet niet of dat zo is. Lijkt me ook sterk, hij heeft, en ik quote, geen verstand van voetbal.

Zes miljoen is er geïnvesteerd in een speler die niet eens wekelijks speelt, laat staan in het veld wordt gebracht tijdens een wedstrijd.

A.M.A.B
pi_15832931
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 18:29 schreef Hakkert het volgende:

[..]

Wat wil je als je geblesseerd bent.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  dinsdag 30 december 2003 @ 18:44:03 #17
46511 Linz
held der helden
pi_15833288
Maar wat gaat van Marwijk dan eigenlijk doen? Welke club is er voor hem?
"Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
pi_15833747
Terug naar Fortuna

Spelen die over een paar jaar ook weer Europees voetbal

pi_15850224
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 18:29 schreef Hakkert het volgende:

[..]

Ja, omdat hij er weinig van kan. Begon in de basis, al snel naar de bank en door Bert zelden gebruikt. Da's niet voor niets.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 31 december 2003 @ 11:10:26 #20
17023 Elmotje
Leven is het meervoud van lef
pi_15850325
In ad stonden vandaag belachelijke kanditaten zeg.
Bij td stond zelfs leo b
Feyenoord Rotterdam
pi_15850724
quote:
Op woensdag 31 december 2003 11:10 schreef Elmotje het volgende:
Bij td stond zelfs leo b
Het duo Brands / Jol is stiekem de grootste kandidaat.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 31 december 2003 @ 12:30:21 #22
73980 Viper-X
O+ Alice O+ for Idol 2004
pi_15852393
quote:
Op woensdag 31 december 2003 11:10 schreef Elmotje het volgende:
Bij td stond zelfs leo b
. Komt ie weer thuis?
"Weet je wat ook leuk is? Een peperdure camera kopen, hem een week later terugbrengen, en dan zeggen dat ie stinkt!" © Hans Teeuwen
pi_15859059
quote:
Martin van Geel wordt niet de nieuwe technisch directeur van Feyenoord. De 43-jarige directeur voetbalzaken van AZ werd na het ontslag van Rob Baan genoemd als opvolger. "Ik ben niet benaderd en al word ik benaderd, ben ik niet beschikbaar. Ik heb het bij AZ prima naar mijn zin", aldus de oud-speler van de Rotterdammers op az.nl.

Van Geel vindt een vertrek bij AZ op dit moment ook niet het juiste moment. "Ik ben vorig jaar met veel enthousiasme en ambitie bij AZ begonnen. We zijn in Alkmaar met een goed stel mensen gestart aan de klus om van AZ een structurele subtopper te maken. Ik ben er de man niet naar om aan het begin van dat proces de club te verlaten."

voetbal.nl
  zondag 4 januari 2004 @ 19:04:45 #24
44116 Vikingo
Sterker door strijd
pi_15960291
Wim Jansen wil wel terug naar Feyenoord
[ Marcel van der Kraan ]

Wim Jansen zegt niet op voorhand 'nee' tegen een eventuele aanbieding van Feyenoord om terug te keren bij zijn grote liefde. De ex-international, die tijdens de kerstdagen terugkeerde van een twee jaar durend verblijf in Japan, weet dat hij in de ogen van het legioen de ideale kandidaat is om Rob Baan op te volgen. Uit alle enquêtes komt hij als grote overwinnaar uit de bus.
Wat de achterban van Feyenoord echter volop bezighoudt, is of het realistisch is om te denken dat Jansen nog een keer kan terugkeren in de Kuip. De problemen met voorzitter Jorien van den Herik in het verleden zouden een te groot obstakel vormen.
Maar 'Mister Feyenoord' - Jansen speelde 524 officiële wedstrijden voor de Stadionclub, won de Europa Cup en de wereldbeker - zegt vandaag in deze krant: ,,Ik ben een professional. Elke aanbieding die ik krijg, beoordeel ik op zijn waarde. Bij dingen die tien jaar geleden zijn gebeurd, sta ik niet meer stil.''
Jansen bestrijdt ook dat er nog altijd een conflict bestaat. ,,Ik heb een paar jaar geleden bij een jeugdwedstrijd korte tijd heel normaal met Van den Herik over jeugdvoetbal staan praten. Daarna heb ik de mensen van Feyenoord niet meer gezien. Dus is het ook onzinnig om te stellen dat er ruzie zou zijn.''
Feyenoord zette begin deze week een punt achter de samenwerking met Rob Baan, die in de ogen van de clubleiding niet meer het vertrouwen genoot voor de sportieve toekomst van Feyenoord. Tegelijkertijd besloten Feyenoord en Bert van Marwijk na dit seizoen met elkaar te breken. Achter de schermen is voorzitter Jorien van den Herik hard bezig met het zoeken naar een opvolger voor Baan én een nieuwe trainer.
Een delegatie van de supportersvereniging had al aangeboden te bemiddelen tussen Van den Herik en Jansen. Die hulp zou door de voorzitter waarschijnlijk nooit zijn aangenomen, omdat Van den Herik zijn eigen boontjes altijd wel kan doppen. Maar ook Jansen geeft nu aan dat er van zijn kant geen problemen bestaan en dat dergelijke bemiddelingspogingen niet hoeven te worden ondernomen.

Als Feyenoord ooit nog de kans heeft om Wim Jansen terug te halen naar de Kuip, dan is nu het juiste moment. Precies tien jaar na zijn vertrek als technisch directeur - met de kerstdagen was hij in 1993 verdwenen - zit men in Rotterdam-Zuid te schreeuwen om een nieuwe, sterke man die Feyenoord terug op de rails moet zetten. Jansen is beschikbaar, hij is net terug uit het verre Oosten, en hij woont op een steenworp van het stadion.
De vraag is alleen of de leiding van Feyenoord een knieval wil maken voor de man die de club begin jaren negentig uit het diepste dal in geschiedenis haalde en Feyenoord nog geen twee jaar later weer landskampioen maakte. Het is immers goed mogelijk dat Van den Herik, zijn adviseur(s) en zijn medebestuurders al een andere kandidaat op het oog hebben.
In dat geval zou men recht tegen de wensen in gaan van de publieke opinie, die vindt dat Jansen de uitgesproken kandidaat is om als trainer of technisch directeur Feyenoord in 2004 weer omhoog te stuwen.
Aan de komst van Jansen zullen voor de huidige beleidsbepalers nogal wat haken en ogen zitten. 'Mister Feyenoord' heeft andere ideeen en een andere visie dan het gros van de technisch directeuren of voetbaltrainers in Nederland. Zijn hele carrière gaat hij al zijn eigen gang, maar bijna overal waar hij werkte stond hij garant voor kwaliteit.
Wim Jansen (57 inmiddels), die wars is van sterallures en in de loop der jaren vele aanbiedingen, waaronder die van Oranje-bondscoach, heeft afgewimpeld, is altijd afgegaan op zijn gevoel. Toen de Rotterdamse autodealer John van Dijk hem vroeg om van SVV iets moois te maken, bracht hij die club samen met Dick Advocaat voor het eerst en voor het laatst in de eredivisie.
Celtic
In 1998 koos hij voor een avontuur in Schotland, waar hij Celtic meteen naar de eerste Schotse landstitel sinds tien jaar leidde. In Glasgow zijn honderdduizenden Celtic-supporters hem ook nog eeuwig dankbaar dat hij Henrik Larsson als spits binnenbracht.
Een totaal verschil van inzicht deed hem aan het einde van dat eerste jaar tot verbazing van velen ook meteen weer zijn koffers pakken. Jansen keerde terug naar Nederland en volgde twee seizoenen lang voor zijn plezier en vanwege zijn rood-witte hart alle jeugdelftallen van Feyenoord. Hij volgde op de voet de ontwikkeling (of de stagnatie) van vele talenten en er was weinig dat op Varkenoord niet aan zijn kritisch oog voorbij ging.
Met zijn op- of aanmerkingen heeft Wim Jansen nooit te koop gelopen. Hij heeft zich zelden of nooit negatief uitgelaten in de publiciteit over zaken, die in zijn ogen beter wellicht beter hadden gemoeten op Varkenoord en in de Kuip. Evenmin is hij met zijn verleden en 'gewicht' als 65-voudig international, Europa Cup- en Wereldbeker-winnaar en twee WK-finales, ooit een obstakel geweest voor een trainer van Feyenoord.
Belang van Feyenoord
Toch is Jansen een van de weinige voetbalautoriteiten die van mening is dat alles moet wijken voor het belang van de rood-witte club. Eigenbelang telt niet en wie daar anders over denkt, past in zijn ogen niet bij Feyenoord.
In de afgelopen twee jaar werkte Wim Jansen als veldtrainer samen met Hans Ooft bij de Japanse club Urawa Red Diamonds. Zonder grote namen won de club dit seizoen de beker en eindigde men in de subtop. Een derde jaar zag het duo echter niet meer zitten in Japan.
Twee opties
Feyenoord heeft, mocht het besluiten met Jansen in zee te gaan, twee opties. Voor de korte termijn is een technisch directeur nodig, komende zomer een nieuwe trainer. Veel belangrijker is welke visie de club heeft ontwikkeld en wie de koers van de club, nu Rob Baan is vertrokken, verder uitzet. Bert van Marwijk maakt het seizoen af en concentreert zich slechts op zijn eigen toekomst als trainer.
Dat betekent dat drie partijen zich nu zullen buigen over het technisch plaatje van de club. Dat is in de eerste plaats het bestuur (Van den Herik, Scholten en Smits), ten tweede adviseur Jan D. Swart en verder het management van de club. In die laatste groepering zit de enig overgebleven ex-voetballer van de hele Feyenoord-top: Sjaak Troost. Het is belangrijker dan ooit dat Feyenoord een juiste keuze maakt voor de toekomst.
Daarbij zullen vele vragen moeten worden beantwoord of worden ingevuld.
· Welke mensen ontwikkelen thans de visie voor de lange termijn?
· Bepaalt de nieuwe technisch directeur ook wie de nieuwe trainer wordt?
· Wie krijgt de verantwoording over de scouting?
· Gaat Feyenoord zijn scouting uitbreiden om betere spelers binnen te halen?
· Moet een nieuwe technisch directeur al zijn aandacht houden bij het tot op heden vruchteloze project in Ghana?
· Houdt Feyenoords nieuwe technische man vast aan de samenwerking met Excelsior?
Het woord is aan de club.

............................................................Hasta La Victoria Para Siempre............................................................
pi_15964423
Het Rotterdamse Dagblad is lekker bezig de druk op te voeren, en heeft de lobby voor de komst van Wim Jansen gestart.

Goede artikelen de laatste tijd, waarbij de nodige kanttekeningen worden geplaatst bij het bestuur van de club.

"..and in my brain it's going wrong.."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')