ik kan me niks aanstootgevends herinneren, maar dat is nu toch ook niet het gevalquote:Op maandag 23 september 2013 00:21 schreef debeterebob het volgende: [..] Deze mannelijke reacties heb jij toch ook ondergaan?
Matige TT.quote:Op maandag 23 september 2013 00:24 schreef Norrage het volgende:
Vroeger opende ik elk topic
Dit is mijn eerste in lange tijd
Ik ging normaal zaterdag in Brussel, maar uiteindelijk toch niet gegaan. Zag haar een paar jaar terug en dat was wel aardig, maar niet meer dan datquote:Op maandag 23 september 2013 00:20 schreef Norrage het volgende:
Gaat er nog iemand naar Laura Marling morgen? Ik twijfel nog of ik ga...
Ben je echt de enige?quote:Op maandag 23 september 2013 00:25 schreef MaJo het volgende:
[..]
ik kan me niks aanstootgevends herinneren, maar dat is nu toch ook niet het gevalIk blijf liever de enige vrouw hier
Klopt. Bill mag wel betere album titels bedenken. Gelukkig compenseert hij dat door HET BESTE ALBUM VAN HET JAAR TE MAKEN!quote:
Bestaat niet, want staat niet op spotify.quote:Op maandag 23 september 2013 00:27 schreef Norrage het volgende:
[..]
Klopt. Bill mag wel betere album titels bedenken. Gelukkig compenseert hij dat door HET BESTE ALBUM VAN HET JAAR TE MAKEN!
Bill Callahan
Ik wilde net zeggen, Arnoquote:Op maandag 23 september 2013 00:25 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik ging normaal zaterdag in Brussel, maar uiteindelijk toch niet gegaan. Zag haar een paar jaar terug en dat was wel aardig, maar niet meer dan datTerwijl ik toch best een fanboy ben. Moest het wat dichter geweest zijn zou ik wel gegaan zijn denk ik.
Moody is onze excuusvrouw ja. Luistert ook het meest vrouwenmuziekquote:Op maandag 23 september 2013 00:27 schreef Maxerazzi het volgende:
MaJo is misschien officieel de enige vrouw hier, maar onze kletstante is toch echt Moody.
Nee? Wat is datquote:Op maandag 23 september 2013 00:28 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Bestaat niet, want staat niet op spotify.
Raadde jij trouwens Sebadoh aan?
Nuja, het was wel vet in het opzicht dat ze haar eigenlijk in een veel te kleine venue gezet hadden, een barquote:Op maandag 23 september 2013 00:29 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik wilde net zeggen, Arnoik heb haar nog nooit live gezien en lijkt me heel vet op basis van filmpjes van paar jaar terug...maar het valt jou wel tegen dus??
Ik hoor trouwens niemand meer over haar album! Is het bij jou beetje beklijft?? Bij mij redelijk, maar ik blijf het te lang vinden
Indie Central curriculum vitae.quote:Indie Central CV
Persoonlijke gegevens
Naam: Tchock
Geboortedatum en -plaats: Summer of '69, te Indieland
Opleidingen
Muziek van ouders 1993-2013
LastFM 2009-heden
Vrienden met uitgebreide smaak 2006-heden
KinK FM 2006-2012
Ervaring
Babyliedjes 1993-1995
Guus Meeuwis, Acda & De Munnik, Paul de Leeuw 1996-2000
Rock 2002-heden
Indie 2006-heden
Elektronica 2010-heden
Ik lees ft. Iggy Pop, dus ik ga mij er ook aan wagenquote:Op maandag 23 september 2013 00:55 schreef DO2 het volgende:
Cat Power heeft ( met Sun ) vrij weinig aandacht gekregen vorig jaar, volgens mij. Geen idee waarom, eigenlijk.
Ik moest wel even wennen aan haar nieuwe geluid, maar het is toch 'n verdomd lekker album. Met oa deze parels:
Ook eens doenquote:
quote:Indie Central CV
Persoonlijke gegevens
Naam: Kerftminister
Geboortedatum en -plaats: The Day After Illmatic
Opleidingen
LastFM 2006-2007 2009-heden
Vrienden met uitgebreide smaak 2012-heden
Internetfora 2006-heden
Ervaring
Macarena 1998 (?)
Marco Borsato 1996-2001
Jan Smit en vrienden 2005-2006
Ali B en Partysquad 2006
Commerciële Hip-Hop 2007-2008
Hip-Hop 2007-heden
Soul/R&B 2009-heden
Latin 2010-heden
Rock/Indie 2012-heden
Stoner/Sludge/Doom/Drone/Alt-Metal 2013-heden
Kpop 2012-heden
Zeker, erg goed album. Ik vergeet enkel elke keer bij Nothin' But Time dat er altijd nog twee minuten komen na de stiltequote:Op maandag 23 september 2013 00:55 schreef DO2 het volgende:
Cat Power heeft ( met Sun ) vrij weinig aandacht gekregen vorig jaar, volgens mij. Geen idee waarom, eigenlijk.
Ik moest wel even wennen aan haar nieuwe geluid, maar het is toch 'n verdomd lekker album. Met oa deze parels:
Ja ik luister dan ook echt ontieglijk veel genres, heb dingen als Jazz, Braziliaanse muziek en J-Rock etc. er maar niet ingezet dan zijn we jaren bezig en dat lijkt ook wel erg pretentieus.quote:Op maandag 23 september 2013 01:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Uitgebreider dan die van mij, leuk
Ik had gewoon geen zin meer om meer niches er bij te zettenquote:Op maandag 23 september 2013 01:04 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja ik luister dan ook echt ontieglijk veel genres, heb dingen als Jazz, Braziliaanse muziek en J-Rock etc. er maar niet ingezet dan zijn we jaren bezig en dat lijkt ook wel erg pretentieus.
Ja kan ook, maar ik deed toch al niks beters dus ja.quote:Op maandag 23 september 2013 01:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik had gewoon geen zin meer om meer niches er bij te zetten
Ik ben gewoon nog lekker bezig aan een opdracht waar ik het hele weekend voor had die morgenochtend vroeg af moet zijn.quote:Op maandag 23 september 2013 01:20 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja kan ook, maar ik deed toch al niks beters dus ja.
Inderdaadquote:Op maandag 23 september 2013 00:55 schreef DO2 het volgende:
Volgens mij treedt ze in haar eentje op met alleen een ac. gitaar. Dat lijkt me toch niet echt wat.quote:Op maandag 23 september 2013 00:25 schreef Norrage het volgende:
Maar vraag: gaan er nog mensen naar Laura Marling morgen? In Tivoli was ik zeker gegaan maar in de rode doos? Tsja...
Is dat zo? En het is een zit-concert.quote:Op maandag 23 september 2013 08:33 schreef ranja het volgende:
[..]
Volgens mij treedt ze in haar eentje op met alleen een ac. gitaar. Dat lijkt me toch niet echt wat.
dat zal ik geweest zijn. een van de ultieme 90s indiebandsquote:Op maandag 23 september 2013 00:28 schreef debeterebob het volgende:
Raadde jij trouwens Sebadoh aan?
Ik heb dat min of meer gedestilleerd uit berichten over de tour.quote:Op maandag 23 september 2013 08:47 schreef Norrage het volgende:
Is dat zo? En het is een zit-concert.
Dan hou ik het ook maar voor gezien....
Tsja, ze staat in de Rode Doos..dat verklaart het wel.quote:Op maandag 23 september 2013 08:48 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik heb dat min of meer gedestilleerd uit berichten over de tour.
Wel opvallend dat het nog niet uitverkocht is terwijl de prijs heel erg meevalt.
Ik had haar toch wat populairder verwacht.quote:Op maandag 23 september 2013 09:22 schreef Norrage het volgende:
Tsja, ze staat in de Rode Doos..dat verklaart het wel.
Ik gok op een beetje Lush achtige shoegazequote:Op maandag 23 september 2013 09:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vanmiddag release van nieuw History of Apple Pie-nummer. Hebben ze vast al live gespeeld, maar toen was het geluid brak dus ik heb nog altijd geen idee wat ik me ervan moet voorstellen.
Gewaagd.quote:Op maandag 23 september 2013 09:36 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik gok op een beetje Lush achtige shoegaze
Dat nieuwe album heeft wel heel weinig aandacht gekregen, valt me ook op op dit forum...Tsja. Vorige albums werden wel meer gehyped had ik het idee. Maar de Rode Doos vind ik wel groot hoor. Spinvis verkoopt daar ook niet uit, en zo kan ik nog wel wat grote artiesten bedenkenquote:Op maandag 23 september 2013 09:36 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik had haar toch wat populairder verwacht.
Godverdomme, Norrage. Moest dat nou?quote:Op zondag 22 september 2013 22:29 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik snap dit niet heÁl die singer-songwriters tegenwoordig, en allemaal klinkt het hetzelfde en allemaal bereiken ze de #1 positie
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het spijt mequote:Op maandag 23 september 2013 09:41 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Godverdomme, Norrage. Moest dat nou?
10.18.59 AM: Dit snel delen met de mensen van het Indietopicquote:Op maandag 23 september 2013 10:18 schreef Maxerazzi het volgende:
9 AM: Mijn verantwoordelijkheidsgevoel en de drang om een kaartje voor Darkside te kopen scheuren mij aan stukken.![]()
9.15 AM: Fuck it. Kaartje binnen. #niettestoppen#nowayback#YOLO
Uur tijdsverschil, Sherlock.quote:Op maandag 23 september 2013 10:21 schreef debeterebob het volgende:
[..]
10.18.59 AM: Dit snel delen met de mensen van het Indietopic
quote:Op maandag 23 september 2013 10:18 schreef Maxerazzi het volgende:
9 AM: Mijn verantwoordelijkheidsgevoel en de drang om een kaartje voor Darkside te kopen scheuren mij aan stukken.![]()
9.15 AM: Fuck it. Kaartje binnen. #niettestoppen#nowayback#YOLO
Ho wat ene nummer? Ik ken alleen de EP en het remix-album. En goed hè?quote:Op maandag 23 september 2013 11:00 schreef Norrage het volgende:
Godver, ben gisteren gaan luisteren naar die Darkside EP (of nouja, dat ene nummer en die EP uit 2011) na aanleiding van Maxi, maar wat is die fantastisch zeg
Dat album moet wel heelgaan worden
De eerste 11 minuten (1e nummer) van het nieuwe album, in de vorm van de naam Golden Arrow, is op Spotify te luisteren:quote:Op maandag 23 september 2013 15:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ho wat ene nummer? Ik ken alleen de EP en het remix-album. En goed hè?Alles wat Jaar aanraakt verandert in goud
Ohhh, zo. Die kende ik wel ja.quote:Op maandag 23 september 2013 15:07 schreef Norrage het volgende:
[..]
De eerste 11 minuten (1e nummer) van het nieuwe album, in de vorm van de naam Golden Arrow, is op Spotify te luisteren:
Golden Arrow, a song by Darkside on Spotify.
Ach, alles verschijnt toch wel op illegale sites. Dat gezegd zijnde is dit wel een leuk project natuurlijk en is het voor de fans best goedkoop, als ze de site tenminste goed onderhouden en niet na drie maanden vergeten dat de site bestaat.quote:Op maandag 23 september 2013 17:24 schreef Norrage het volgende:
Kan ik dan een abonnement op jou nemen door middel van het nooit meer zeggen dat de nieuwe National slecht is, en dat jij dan die nummers aan ons doorpasst?
Of misschien moet ik gewoon zelf een abo nemen....
Dat is voor mij dan ook de belangrijkste reden om het te doen, ik wil graag zo'n klein label steunen. En de muziek is natuurlijk ook heel vet, vooral omdat een deel redelijk onvindbaar is.quote:Op maandag 23 september 2013 17:27 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ach, alles verschijnt toch wel op illegale sites. Dat gezegd zijnde is dit wel een leuk project natuurlijk en is het voor de fans best goedkoop, als ze de site tenminste goed onderhouden en niet na drie maanden vergeten dat de site bestaat.
hihihihihihihihihihihihihihihiquote:Op maandag 23 september 2013 17:22 schreef Tchock het volgende:
Abonnement op Nicolas Jaar gekocht.Meteen maar de jaar-versie,
quote:Op maandag 23 september 2013 17:29 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
hihihihihihihihihihihihihihihi
Jaarabonnement.quote:Op maandag 23 september 2013 17:29 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
hihihihihihihihihihihihihihihi
Daar heeft ie een punt.quote:The National Wrote a Song for the New Hunger Games Movie
We haven't heard much news about The Hunger Games: Catching Fire soundtrack since Coldplay shared their contribution, "Atlas", earlier this month. But the National recently told NME that they wrote a song for the film. It was originally called "Dying Is Easy", which was thought to be "too dark" and changed to "Lean".
"The song almost didn't make it because it was too dark," Matt Berninger said. "Which I thought was sort of funny because [the movie] is about killing kids. I don't know how a song can be darker than that?" There's no tracklist out yet, but Ellie Goulding is also rumored to be on the soundtrack. The movie's in theaters on November 22.
http://pitchfork.com/news(...)-hunger-games-movie/
quote:
Hebben we haar weggejaagd dan?quote:Op maandag 23 september 2013 17:46 schreef methodmich het volgende:
Wel zonde dat jullie LuciferRising verjagen... Ze heeft al geregeld goede posts gemaakt in topics over jaarlijstjes en Top 5 van de dag, als ik me niet vergis.
Verjagen?quote:Op maandag 23 september 2013 17:46 schreef methodmich het volgende:
Wel zonde dat jullie LuciferRising verjagen... Ze heeft al geregeld goede posts gemaakt in topics over jaarlijstjes en Top 5 van de dag, als ik me niet vergis.
Verjagen gaat dan misschien ver, maar niet al te gezellig welkom heten dekt de lading toch wel hoor.quote:
Komt ook wel een beetje door haar, toch?quote:Op maandag 23 september 2013 17:49 schreef methodmich het volgende:
[..]
Verjagen gaat dan misschien ver, maar niet al te gezellig welkom heten dekt de lading toch wel hoor.
Nou zeg. Iedereen heette haar vriendelijk welkom, en twee mensen grapten dit:quote:Op maandag 23 september 2013 17:49 schreef methodmich het volgende:
[..]
Verjagen gaat dan misschien ver, maar niet al te gezellig welkom heten dekt de lading toch wel hoor.
quote:Op maandag 23 september 2013 00:03 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Heb je je inschrijfgeld al betaald? zo niet, PM me ffen
Niet al te gezellig?quote:
Aaaah dit is zelfs een toekomstige albumtrack....wow....quote:Op maandag 23 september 2013 17:40 schreef Maxerazzi het volgende:
https://soundcloud.com/daftside-2/paper-trails
Dit nummer blijft toch ook wel ontzettend tof. Album kan alleen maar awesome worden. Hopelijk hebben ze al de vinyl mee over twee weken, dan kan ik die scoren voor de officiële release en hipster doen.
Dat ligt niet aan jou.quote:Op maandag 23 september 2013 17:51 schreef Maxerazzi het volgende:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik snapte totaal niet waar dat debiele venijn bij haar al meteen vandaan kwam?
Nou ja, foto's vragen aan een nieuwe vrolijke deelnemer is wel een beetje afgezaagd, zelfs als grapje. Dus ik kan het me wel voorstellen.quote:Op maandag 23 september 2013 17:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou zeg. Iedereen heette haar vriendelijk welkom, en twee mensen grapten dit:
[..]
[..]
Niet al te gezellig?
Vrouwenquote:Op maandag 23 september 2013 17:52 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nou ja, foto's vragen aan een nieuwe vrolijke deelnemer is wel een beetje afgezaagd, zelfs als grapje. Dus ik kan het me wel voorstellen.
Maar goed, we gaan weer over op muziek!
Ik dacht dat het een korte versie was omdat ik geen soundcloud account heb ofzo, en dat dit een preview was...quote:Op maandag 23 september 2013 15:09 schreef Tchock het volgende:
De Darkside remix van Lose Yourself to Dance van Daft Punk is echt een parelOngelofelijk mooi.
Ik dacht de eerste keren ook wat de fuck is ditquote:Op maandag 23 september 2013 17:57 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik dacht dat het een korte versie was omdat ik geen soundcloud account heb ofzo, en dat dit een preview was...
Maar nee hoor.Wat een remix
zekerquote:Op maandag 23 september 2013 17:35 schreef Norrage het volgende:
En lieve ranja: Dat AC Berkheimer is vet zeg
Ja vind ik altijd wel leuk om te proberen, al is Rusland wel echt een zwak puntje van me. Ken van dat lijstje alleen Everything is Made in China en Motorama, en daar maar enkele nummertjes van. Ken wel nog Serebro en Irakli maar dat is gewoon Dance-Pop.quote:Op maandag 23 september 2013 19:16 schreef kciR het volgende:
Kerft, jij bent toch van de exotische en non-mainstream landen?
Ik kwam dit artikel tegen op de site van NME. Ken je deze bands al?
http://www.nme.com/blogs/(...)ide-to-russian-indie
'Ken' alleen Kino, dus het schikt mij wel deze lijst door te nemen. Dankquote:Op maandag 23 september 2013 19:16 schreef kciR het volgende:
Kerft, jij bent toch van de exotische en non-mainstream landen?
Ik kwam dit artikel tegen op de site van NME. Ken je deze bands al?
http://www.nme.com/blogs/(...)ide-to-russian-indie
Ben je even op vakantie, lullen ze al achter je rug omquote:Op maandag 23 september 2013 00:27 schreef Maxerazzi het volgende:
MaJo is misschien officieel de enige vrouw hier, maar onze kletstante is toch echt Moody.
Dat bedoelde ik positief, hé! Is het dan nog roddelen? Neen, complimenteren achter je rug om misschien!quote:Op maandag 23 september 2013 19:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Ben je even op vakantie, lullen ze al achter je rug om
Vandaag voor t eerst internet. Pff zweten. Nog wat gemist de laatste 1,5 week?
quote:Op maandag 23 september 2013 19:56 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik positief, hé! Is het dan nog roddelen? Neen, complimenteren achter je rug om misschien!![]()
Nieuwe Callahan al geluisterd? Daar hebben we onze loftrompetten de afgelopen week voor laten schallen.
Nee hoor.quote:Op maandag 23 september 2013 20:12 schreef Moody het volgende:
Ik heb de lek van Arcade Fire niet gemist?
quote:Op maandag 23 september 2013 19:59 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Miskenning van Ranja inderdaad.
Kwaliteit boven kwantiteit.quote:Op maandag 23 september 2013 20:14 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik lees net dat Tsjok en Norrage alweer vriendjes zijn en Lucifer blijkbaar is weggepest. Gebeurt toch veel in een weekje, ook al hebben jullie nipt 1 topicje volgemaakt
Als een goed zeurwijf betaamt doe ik net alsof het goed is om over een tijdje ineens te ontploffenquote:Op maandag 23 september 2013 20:14 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik lees net dat Tsjok en Norrage alweer vriendjes zijn
Liefst beidequote:
Hoe bevalt de nieuwe auto trouwens? En het reizen met de kleine?quote:Op maandag 23 september 2013 20:18 schreef Moody het volgende:
[..]
Liefst beide
Maarja, ik ben er zondag pas weer. Eerst nog ff doorreizen naar de Adriatische Zee. Ben trouwens wel weer klaar met de pizza's en het weggedrag hier
Beide goed. Kleine slaapt veel in de auto, dus kan papa zich concentreren op tegemoetkomende inhalende Italiaantjesquote:Op maandag 23 september 2013 20:19 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Hoe bevalt de nieuwe auto trouwens? En het reizen met de kleine?
Ja hij viel niet tegen, het is geen makkelijke plaat, dus moet het nog een paar keer luisteren om te kijken hoe goed hij precies is, maar hij beviel me zeer. Denk wel dat er een top 10 notering inzit voor het jaarlijstje.quote:
Dit jaquote:Op maandag 23 september 2013 22:21 schreef Arn0 het volgende:
Ik heb denk ik over 20 albums geroepen dat ze top 10 materiaal zijn, dus dat wordt weer een succes ja.
pffrt, daar kom ik nog wel overheen. Ik denk dat er nu al zo'n 100 platen op mijn ipod staan, alleen van dit jaarquote:Op maandag 23 september 2013 22:30 schreef Kerftminister het volgende:
Arctic Monkeys staat hier in de top 10 minste van het jaar, en heb een album of 93 al gehad.
Ik sta nu op dit:
1. Queens of the Stone Age - ...Like Clockwork
2. Thundercat - Apocalypse
3. Portugal. The Man - Evil Friends
4. Prodigy x Alchemist - Albert Einstein
5. Czarface - Czarface
6. Great Minds - Great Minds
7. Janelle Monáe - The Electric Lady
8. Boards of Canada - Tomorrow's Harvest
9. Thee Oh Sees - Floating Coffin
10. Bombino - Nomad
Ja wel onwijs veel releases dit jaar, helaas ook een hoop tegenvallers.quote:Op maandag 23 september 2013 22:33 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
pffrt, daar kom ik nog wel overheen. Ik denk dat er nu al zo'n 100 platen op mijn ipod staan, alleen van dit jaarBizar jaar voor de breedte
https://soundcloud.com/th(...)t-you-wanna-be-mine/quote:Op maandag 23 september 2013 09:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vanmiddag release van nieuw History of Apple Pie-nummer. Hebben ze vast al live gespeeld, maar toen was het geluid brak dus ik heb nog altijd geen idee wat ik me ervan moet voorstellen.
Ja al gehoord.quote:Op maandag 23 september 2013 23:01 schreef ranja het volgende:
[..]
https://soundcloud.com/th(...)t-you-wanna-be-mine/
Alvast een voorselectie gedaan voor jouquote:Op maandag 23 september 2013 22:26 schreef Bol_Wan het volgende:
Ed Hardcourt, Arctic Monkeys en Frightened Rabbit krijgen vooralsnog de grootste liefde van mij. Misschien. Of The Story So Far. Of Chvrches, of The Thermals. of Surfer Blood, Suede, Portugal. The Man, Biffy Clyro, Nine Inch Nails, Frank Turner, Primal Scream, National, Timberlake. Argh![]()
En terecht. Het is dan ook een absolute parel.quote:Op maandag 23 september 2013 23:56 schreef Norrage het volgende:
Ik heb die darkside EP volgens mij al 25x geluisterd vandaag
Die uit 2011?quote:Op dinsdag 24 september 2013 00:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
En terecht. Het is dan ook een absolute parel.
Dat is de enige EP die ze hebben dus het logische antwoord is 'ja'.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 24 september 2013 00:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is de enige EP die ze hebben dus het logische antwoord is 'ja'.Ik raakte in de war omdat iedereen het hierboven had over muziekjes uit dit jaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
neohu heeft nog geen signature
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En van Bill
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
quote:Op dinsdag 24 september 2013 00:04 schreef Norrage het volgende:
Ja, maar ik ben nu in tegenstelling tot het herhalen van mijn negatieve mening over een niet nader te noemen album nu overgeschakeld op het herhalen van mijn positieve mening van deze EPJe hebt ook echt 2 mogelijk instellingenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En van Bill![]()
Billquote:Op dinsdag 24 september 2013 00:04 schreef Norrage het volgende:
Ja, maar ik ben nu in tegenstelling tot het herhalen van mijn negatieve mening over een niet nader te noemen album nu overgeschakeld op het herhalen van mijn positieve mening van deze EP
En van Bill
Just Friends - Avalanche EP is ook heel erg goed. Just Friends is Nicolas Jaar + Sasha Spielberg (dochtertje van de bekende regisseur). Ze hebben één nummer, een cover van Cohen, met twee remixen daarvan. Heel erg sterk.quote:Op dinsdag 24 september 2013 00:02 schreef Norrage het volgende:
Ja die uit 2011.
Dat ik die niet eerder had ontdekt zeg
Wat betreft dat label van Jaar, heb je nog andere tips daarvan die ook online (youtube is goed) te vinden zijn?![]()
Nee, je kunt ook gewoon je lokale bestanden importeren hoorquote:Op dinsdag 24 september 2013 00:09 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Moet ik toch iets anders dan spotify gebruiken
Ik ben behoorlijk neutraal over de nieuwe Portugal. The Man, of Okkervil Riverquote:Op dinsdag 24 september 2013 00:06 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Je hebt ook echt 2 mogelijk instellingen
"Danger, I never think of danger. I really am a lucky man, I really am a lucky man, flying this small plane"quote:Op dinsdag 24 september 2013 00:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik mag dit natuurlijk niet zeggen, maar een heel album Bill Callahan is wel redelijk zware kost.
Ik verdeel het dan maar in twee helften. Even wat anders tussendoor.
Misschien komt het omdat ik de muziek er bij mis maar dat klinkt helemaal niet als zware kostquote:Op dinsdag 24 september 2013 00:17 schreef neohu het volgende:
[..]
"Danger, I never think of danger. I really am a lucky man, I really am a lucky man, flying this small plane"
Ik vind die nieuwe Portugal. The Man zelfs slechtquote:Op dinsdag 24 september 2013 00:16 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik ben behoorlijk neutraal over de nieuwe Portugal. The Man, of Okkervil RiverJammer genoeg
Hmm, ik interpreteer het juist als een diep ironische tekst. Maar misschien ligt dat aan mijquote:Op dinsdag 24 september 2013 00:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Misschien komt het omdat ik de muziek er bij mis maar dat klinkt helemaal niet als zware kost
Ik vind hem wel leukquote:Op dinsdag 24 september 2013 00:18 schreef neohu het volgende:
[..]
Ik vind die nieuwe Portugal. The Man zelfs slecht
Bij mij is ie steeds in een vloek en een zucht voorbijquote:Op dinsdag 24 september 2013 00:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik mag dit natuurlijk niet zeggen, maar een heel album Bill Callahan is wel redelijk zware kost.
Ik verdeel het dan maar in twee helften. Even wat anders tussendoor.
quote:Op dinsdag 24 september 2013 00:22 schreef Norrage het volgende:
[..]
Bij mij is ie steeds in een vloek en een zucht voorbij
quote:Op dinsdag 24 september 2013 00:06 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Je hebt ook echt 2 mogelijk instellingen
Die snap ik nietquote:
Nee, joh. Voor Callahans doen is dit een hartstikke romantisch/positief nummer!quote:Op dinsdag 24 september 2013 00:20 schreef neohu het volgende:
[..]
Hmm, ik interpreteer het juist als een diep ironische tekst. Maar misschien ligt dat aan mij
Hmhm, ik snap wel wat je bedoeld. Ik wil het toch op zijn minst zien als een soort naïviteit die hij ergens zelf ook doorheeft. Ik bedoel alleen het feit dat je zingt over het nooit denken aan gevaar betekent toch al bijna dat je er ergens wel mee bezig bent. Maar misschien is dat ook wat ik er graag in wil zien (mede gestuurd door zijn zware stemgeluid).quote:Op dinsdag 24 september 2013 00:25 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Nee, joh. Voor Callahans doen is dit een hartstikke romantisch/positief nummer!Verdiep je maar eens in het oudere werk, dan weet je wel wanneer ie ironisch of sarcastisch is. Bijvoorbeeld onderstaande.
Hmm, oké. Ik interpreteer 'm anders.quote:Op dinsdag 24 september 2013 00:41 schreef neohu het volgende:
[..]
Hmhm, ik snap wel wat je bedoeld. Ik wil het toch op zijn minst zien als een soort naïviteit die hij ergens zelf ook doorheeft. Ik bedoel alleen het feit dat je zingt over het nooit denken aan gevaar betekent toch al bijna dat je er ergens wel mee bezig bent. Maar misschien is dat ook wat ik er graag in wil zien (mede gestuurd door zijn zware stemgeluid).
Ook mooi. Compleet andere stijl, inderdaad.quote:Op dinsdag 24 september 2013 01:32 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik weet 't niet bij Newsom. Vind het een beetje té. Dan zie ik liever de stijl van iemand als Plath.
The Night Dances
quote:Op dinsdag 24 september 2013 01:17 schreef Maxerazzi het volgende:
Berman is trouwens ook een ontzettende held. Goed die naam weer eens te horen. Heb ook erg genoten toentertijd van zijn dichtbundel Actual Air.
Ligt eraan welk liedje. Bij een gewoon 'popliedje', oftewel een vrolijk opzwepend nummer zoals bijvoorbeeld Franz Ferdinand ze maakt let ik er niet op, maar bij trage, lome nummers a la To Build a Home van Cinematic Orchestra luister ik er wel naar.quote:Op dinsdag 24 september 2013 08:26 schreef ranja het volgende:
Ik let ook nooit op teksten. Soms inderdaad ineens een flard waardoor je toch gaat luisteren.
Behalve bij Roosbeef en Eefje dan, daar luister ik juist wel.
En dat heeft mijns inziens dus ook met de verstaanbaarheid te maken. In lome nummers, bv ook wel geldend voor Bill, kan je ook veel makkelijker de tekst volgen. Die snellere nummers zijn vaak onverstaanbaar, en bovendien is het lastiger te volgen omdat het sneller gaat.quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ligt eraan welk liedje. Bij een gewoon 'popliedje', oftewel een vrolijk opzwepend nummer zoals bijvoorbeeld Franz Ferdinand ze maakt let ik er niet op, maar bij trage, lome nummers a la To Build a Home van Cinematic Orchestra luister ik er wel naar.
Ja, ik kan ze vaak alleen meelallen omdat ze wat bekender zijn, maar dat is meelallen en niet interpreteren.quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:34 schreef Norrage het volgende:
[..]
En dat heeft mijns inziens dus ook met de verstaanbaarheid te maken. In lome nummers, bv ook wel geldend voor Bill, kan je ook veel makkelijker de tekst volgen. Die snellere nummers zijn vaak onverstaanbaar, en bovendien is het lastiger te volgen omdat het sneller gaat.
Ben ik het dus ook mee oneens. Zijn werk onder eigen naam - want ik vermoed dat je daar over spreekt - heeft meer bezinnende teksten. Die thema's kunnen misschien wat meer cheesy zijn, maar ik vind dat Callahan qua woordgebruik absoluut de dans ontspringt bij de meeste nummers (niet alle, zoiets als Faith/Void is wel plat).quote:Op dinsdag 24 september 2013 08:22 schreef Norrage het volgende:
En dan moet ik zeggen dat ik Bill niet zo sterk vind, met vaak wel cheesy woordgebruik.
Dat is Ya Hey of Stepquote:Op dinsdag 24 september 2013 17:01 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik vind 't een héle goede song, maar de beste van het jaar? Neen.
Ik wilde James Blake ook noemen, maar daar vind ik vooral het hele album fantastisch maar niet perse een nummer....(en in ieder geval niet Retrogadequote:Op dinsdag 24 september 2013 17:12 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik heb verder niet zo heel veel met James Blake, maar dit nummer behoort ook absoluut bij het beste van dit jaar.
Ja, ik zou hem bijna zijn vergetenquote:Op dinsdag 24 september 2013 17:16 schreef Maxerazzi het volgende:
Dit is ook een kanshebber. De studioversie dan.
Dream River moet vooral in zijn geheel geluisterd worden. Daarin ligt misschien nog wel de grootste kracht.quote:Op dinsdag 24 september 2013 17:17 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja, ik zou hem bijna zijn vergeten
Beste nummer van dat album vind ik trouwens.....Summer Painter...of Ride My Arrow...of Small Plane..of....alles gewoon
Zoveel goede suggesties in deze postquote:Op dinsdag 24 september 2013 17:10 schreef Norrage het volgende:
Ja we hebben het steeds over de beste albums, maar wat zijn de beste nummers?
Ik kan voorlopig Reflektor en Paper Trails wel noemenEn Higgs Boson Blues/Jubilee Street. Sunspot...maar verder kom ik eigenlijk niet. Ik luister alles teveel als albums
Geen idee, kennelijk mocht hij het niet sampelen ofzo dus hij heeft het maar nagemaakt. Zoietsquote:Op dinsdag 24 september 2013 17:26 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Zoveel goede suggesties in deze post.
En hoe kan dat geen sample zijn van Portishead?
Wel beetjequote:Portishead must have gotten some kind of response from the Weeknd's camp on the issue of his new song "Belong to the World", which sounds a whole lot like Portishead's "Machine Gun".
"Seems The Weekend have said there is no sample used or enough likeness to Machine Gun to warrant any infringement....or credit," Geoff Barrow wrote on Twitter this morning. Which means the Weeknd, after being denied permission to sample the song, might have just recorded a very similar-sounding beat.
Doe eens nietquote:Op dinsdag 24 september 2013 17:40 schreef Maxerazzi het volgende:
Remix van Jaar door Harrington.
https://soundcloud.com/harringtone/why-didnt-you-save-me-dave
Dat is dan ook het beste nummer op een van de beste platen van de jaren 90.quote:Op dinsdag 24 september 2013 17:24 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik heb sinds gisteravond alweer een stuk of 15 keer dit nummer op gehad. Hoe kan het toch dat Random Rules iedere keer weer zo verslavend is?
Alleen met dat pleuris iTunes?quote:Op dinsdag 24 september 2013 20:10 schreef Agger het volgende:
Oeh, nice. Nieuwe Agnes Obel is te streamen.
Of deze:quote:Op dinsdag 24 september 2013 20:25 schreef DO2 het volgende:
Ik kan deze ook zonder problemen 10x achter mekaar horen:
American Water... .quote:
Zeker lekker bandjequote:Op dinsdag 24 september 2013 21:37 schreef Kerftminister het volgende:
Kreeg dit aangeraden door iemand:
Best goed album, doet me denken aan Neutral Milk Hotel.
Tweede Deltron play bezig, zit al een enorme groei in, bevalt me zeer.
Ben trouwens ook erg benieuwd naar die Bill Callahan-plaat na alle praise. Ken hem totaal niet, maar ik probeer graag dingen.
Haha, wat is er gebeurd? Betaald en geen abonnement gekregen?quote:Op dinsdag 24 september 2013 21:41 schreef Norrage het volgende:
Die Nicolas Jaar he
Wat een klootzak
Ik dacht ook dat het een sample was van Portishead. Wel treurig dat je het dan na gaat maken.quote:
Nee, die klootzaak heeft er voor gezorgd dat ik de komende weken me niet meer op mijn werk kan concentrerenquote:Op dinsdag 24 september 2013 21:44 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Haha, wat is er gebeurd? Betaald en geen abonnement gekregen?
Dat album is echt briljantquote:Op dinsdag 24 september 2013 21:44 schreef kciR het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat het een sample was van Portishead. Wel treurig dat je het dan na gaat maken.
Maar ik heb hem redelijk hoog zitten qua muziek, dus ik zal niet zeurenaangezien het wel een goed nummer is.
Inderdaadquote:
Vind het niet heel onaardig, maar het past inderdaad niet echt op het albumquote:Op dinsdag 24 september 2013 21:57 schreef kciR het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
Alleen dat nummer met Drake skip ik standaard. Dat terwijl ik The Zone (ook met Drake) tot zijn beste nummers vind horen, dus ze kunnen het wel samen.
Ik probeer nu de nieuwe Drake na de tip een pagina terug..
Ik ga de nieuwe Drake snel ook luisteren, omdat ik vind dat die veel te hoog gerate wordt op RYM, kan ik die lekker afbranden. Een nummer genaamd Wu-Tang Forever met autotune gezang erin? Dat doet mij pijn van binnen.quote:Op dinsdag 24 september 2013 21:57 schreef kciR het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
Alleen dat nummer met Drake skip ik standaard. Dat terwijl ik The Zone (ook met Drake) tot zijn beste nummers vind horen, dus ze kunnen het wel samen.
Ik probeer nu de nieuwe Drake na de tip een pagina terug..
Nu ga ik hem ook ff luisteren, ben benieuwdquote:Op dinsdag 24 september 2013 21:57 schreef Kerftminister het volgende:
Deltron komt hier binnen op nummer 2 in de album jaarlijst, ik ben tevreden dus.
Hij zal hier nog wel een paar spins nodig hebben om het kwartje volledig te laten vallen, maar dat het ongelooflijk muzikaal is hoor je op de eerste play al. Del is helaas wel iets minder geworden, al steelt hij op My Only Love wel echt de show.quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:00 schreef Norrage het volgende:
[..]
Nu ga ik hem ook ff luisteren, ben benieuwd
Ja begin is wat minder dan het eind, op The Return na. Vanaf Damon Albarn's lied wordt het echt geweldig.quote:Op dinsdag 24 september 2013 22:48 schreef Norrage het volgende:
Het einde van Deltron is wel heel vet. De laatste nummers zijn wel klassiekers. Het begin moest even inkomen
Leuk album wel, zelfs het nummer met Jamie Cullum is goed.
quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:02 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja begin is wat minder dan het eind, op The Return na. Vanaf Damon Albarn's lied wordt het echt geweldig.
Ik ga trouwens ook mooi in de Bill Callahan hype mee, totaal niet mijn genre meestal zulke dingen, maar dit is toch erg goed hoor. Komt op 5 binnen in mijn jaarlijst. Zo is die top 5 2 maanden hetzelfde gebleven, krijg je in 1 dag twee nieuwkomers erbij.
Feistquote:Op woensdag 25 september 2013 00:39 schreef DO2 het volgende:
Ik ben door dat geouwehoer over teksten opeens weer in een Joanna Newsom stemming.
Wat is dat toch ook een fantastisch talent, zeg. Het album Have One on Me wordt ook alleen maar beter.
Er zijn heel wat gedreven en getalenteerde artiesten die in 20 jaar tijd nog niet zoveel moois bij elkaar krijgen.Joanna Newsom
. Wat een vrouw.
PJ Harvey, Kate Bush, Joni Mitchell, Bjork... Ze doet er niet voor onder.
-
Wat zijn jullie favorietjes bij de vrouwen?
Utley heeft wel stappen proberen te ondernemen zover ik weet..quote:
Op naam Feist, Björk, Agnes Obel, Florence and the Machine, Marina and the Diamonds, Joanna Newsom, Suzanne Vegaquote:Op woensdag 25 september 2013 00:39 schreef DO2 het volgende:
quote:Op woensdag 25 september 2013 09:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bijvoorbeeld. Maar hoop kunnen ook in het 'Ranja-topic' natuurlijk
Het is een begrip op zichzelf.quote:
Juliana Hatfield, Tanya Donelly (throwing muses/belly/solo), Kim Deal (breeders/pixies/amps), Kathleen Hanna (bikini kill/le tigre/the julie ruin), Kristin Hersh (throwing muses/50 foot wave/solo), Katie Jane Garside (queen adreena/daisy chainsaw), Holly McNarland, Björk, Laura Marling en in Nederland is Yori Swart zo'n beetje alle solo zangeressen voorbij gegaan. En dat zijn alleen nog maar uit de alt/indie hoek.quote:Op woensdag 25 september 2013 00:39 schreef DO2 het volgende:
Oh, Metric vergat ik voor het gemak even.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:24 schreef ranja het volgende:
[..]
Juliana Hatfield, Tanya Donelly (throwing muses/belly/solo), Kim Deal (breeders/pixies/amps), Kathleen Hanna (bikini kill/le tigre/the julie ruin), Kristin Hersh (throwing muses/50 foot wave/solo), Katie Jane Garside (queen adreena/daisy chainsaw), Holly McNarland, Björk, Laura Marling en in Nederland is Yori Swart zo'n beetje alle solo zangeressen voorbij gegaan. En dat zijn alleen nog maar uit de alt/indie hoek.
Maar nog veel meer bands met zangeres, zie inderdaad mijn topic maar bv Letters to Cleo, Sleeper, Echobelly. Veruca Salt, Magnapop, Metric en vele anderen
Yori iedereen voorbij?quote:Op woensdag 25 september 2013 09:24 schreef ranja het volgende:
[..]
Juliana Hatfield, Tanya Donelly (throwing muses/belly/solo), Kim Deal (breeders/pixies/amps), Kathleen Hanna (bikini kill/le tigre/the julie ruin), Kristin Hersh (throwing muses/50 foot wave/solo), Katie Jane Garside (queen adreena/daisy chainsaw), Holly McNarland, Björk, Laura Marling en in Nederland is Yori Swart zo'n beetje alle solo zangeressen voorbij gegaan. En dat zijn alleen nog maar uit de alt/indie hoek.
Maar nog veel meer bands met zangeres, zie inderdaad mijn topic maar bv Letters to Cleo, Sleeper, Echobelly. Veruca Salt, Magnapop, Metric en vele anderen
Ook, Asobi Seksu de eerste 2 albums ook. Daarna werd het minder geloof ik.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Blonde Redhead vind ik ook tof, sowieso shoegaze/noise met Aziatische frontvrouwen
Nou is de concurrentie niet zo grootquote:
Ik vond Hush nochtans prima te doen. 1e album ken ik niet echt eigenlijk, eens luisteren.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:35 schreef ranja het volgende:
[..]
Ook, Asobi Seksu de eerste 2 albums ook. Daarna werd het minder geloof ik.
De vergelijking met My Bloody Valentine is niet zo raar als je een nummer als dit opneemt en het ook nog een keer Sooner noemt...quote:Op woensdag 25 september 2013 09:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
1e album ken ik niet echt eigenlijk, eens luisteren.
Ik weet eigenlijk niet of ik nou het eerdere of latere beter vind. Ik heb hun eerste 3 albums en Misery is a Butterfly en 13. Best verschillend. Misery heb ik wel een poosje in m'n album top 100 gehad trouwens.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Van Blonde Redhead ken ik ook voornamelijk het latere werk. Kwam ik wat meer tegen op 3voor12 indertijd
Gecoverd van Blur?quote:Op woensdag 25 september 2013 09:49 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet of ik nou het eerdere of latere beter vind. Ik heb hun eerste 3 albums en Misery is a Butterfly en 13. Best verschillend. Misery heb ik wel een poosje in m'n album top 100 gehad trouwens.
Klopt. Maar daarmee doel ik meer op shoegazeplaten die in de 00's zijn uitgekomen in zijn algemeenheid. Luisterde indertijd niet echt naar oude muziek die je niet op radio 2 hoorde, buiten Joy Division denk ikquote:Op woensdag 25 september 2013 09:57 schreef ranja het volgende:
Blonde Redhead is sowieso te oud om binnen de nu-gaze te vallen (ik ken die term helemaal niet trouwens).
Ik vind Yori heel goed, maar vrij onorigineel en 13 in een dozijn (maar wel de beste van de 13). Eefje, Roos en Marike steken daar met kop en schouders bovenuit, qua vindingrijkheid, veelzijdigheid en ook podium-presence.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:38 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou is de concurrentie niet zo grootMaar van bv Marike verwacht ik niet veel meer na haar vorige album. Eefje, Stevie Ann, Roos als je die even als solo beschouwt, daar zet ik Yori toch wel boven.
En Stevie?quote:Op woensdag 25 september 2013 10:45 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind Yori heel goed, maar vrij onorigineel en 13 in een dozijn (maar wel de beste van de 13). Eefje, Roos en Marike steken daar met kop en schouders bovenuit, qua vindingrijkheid, veelzijdigheid en ook podium-presence.
Die ken ik ook nauwelijks, dus heb ik achterwege gelatenquote:
Ja dat doe ik ook somsquote:Op woensdag 25 september 2013 12:28 schreef Tchock het volgende:
Ik zit in de trein met mijn gehele ipod op shuffle, leuk is datBeetje nummerraden met jezelf
En schokkend hoe veel nummers ik niet ken
Heb wat vlagen gehoord van die plaat met Perquisite. Wel leuk. Maar om nou te zeggen dat ik haar exceptioneel goed vind...niet echt. Als er iemand is die ik wel echt onwaarschijnlijk goed vind en waarvan ik vind dat ze echt heel groot moet kunnen worden in NL is het Karsu wel (en stiekem is ze dat al). Deze cover is gewoon niet normaal zo goed:quote:Op woensdag 25 september 2013 13:18 schreef Bol_Wan het volgende:
Kris Berry is ook een Nederlandse topzangeres. Heerlijke stem, al staat het genre waarin ze zingt misschien wat ver af van de gemiddelde indie
Sowieso Aziatische vrouwen.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh, Metric vergat ik voor het gemak even.Blonde Redhead vind ik ook tof, sowieso shoegaze/noise met Aziatische frontvrouwen
Janelle Monáe, Yuki Chikudate van Asobi Seksu, Yumi Nakashima van Go!Go!7188, Belinda Butcher, Wata van Boris (maar dan het gitaarwerk), Alison Krauss, Kang Min-Kyung, Dawny van Bluedawn, Jean Grae en in Kpop nog een heleboel die ik maar achterwege laat. Mja ben nog langer niet tevreden met mijn muziekkennis over vrouwen, is nog te weinig.quote:Op woensdag 25 september 2013 00:39 schreef DO2 het volgende:
Ah, daar ken ik die band dus van. Hoorde je het in luistersessie topic al zeggen. Maar ik ken ze van de Cortez the Killer cover van Neil Youngquote:Op woensdag 25 september 2013 23:42 schreef Norrage het volgende:
Built to Spill
17 minuten cowgirl in the Sand
Ja. Geen haar op mijn hoofd die dacht dat ze die gingen spelen...en dat deden ze ook niet. Maar dit is natuurlijk net zo vetquote:Op woensdag 25 september 2013 23:44 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ah, daar ken ik die band dus van. Hoorde je het in luistersessie topic al zeggen. Maar ik ken ze van de Cortez the Killer cover van Neil Young
Ik heb Neil Cortez nog horen spelenquote:Op woensdag 25 september 2013 23:45 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja. Geen haar op mijn hoofd die dacht dat ze die gingen spelen...en dat deden ze ook niet. Maar dit is natuurlijk net zo vet
Beter dan het origineel, zeker die cortez versie op plaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let maar niet op de cijfers. Dikgedrukte nummers heeft Neil maar respectievelijk 8,20 en 10 keer live gespeelt
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Als ik mag vragen he, hoe vaak ga jij eigenlijk wel niet naar concerten toe?quote:Op woensdag 25 september 2013 23:51 schreef Norrage het volgende:
Maar wat is Bitterzoet toch kut zegelke keer opnieuw is het veel en veels te druk.
Dit was mijn 16e van het jaar geloof ik, exclusief 2 festivalsquote:Op woensdag 25 september 2013 23:52 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Als ik mag vragen he, hoe vaak ga jij eigenlijk wel niet naar concerten toe?
Cool manquote:Op woensdag 25 september 2013 23:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dit was mijn 16e van het jaar geloof ik, exclusief 2 festivals
Ik zit op 14 concerten, 7 instores, 2 grote festivals (Pink & Pukkel), één klein festival (LMSE hier in Den Helder) en 6 optredens in kroegen hier.quote:Op woensdag 25 september 2013 23:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dit was mijn 16e van het jaar geloof ik, exclusief 2 festivals
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Ja kut he, dat Bitterzoetquote:Op donderdag 26 september 2013 00:16 schreef Maxerazzi het volgende:
Bitterzoet.![]()
Ik sta op 10 concerten voor dit jaar. Even op volgorde van datum:
Foxygen (slechtste concert ooit btw. Wat een ongelooflijke kneuzen. Vooral die zanger)
Paul Banks
Sigur Rós
Yo La Tengo
Tim Hecker
Low
Phosphorescent
Lubomyr Melnyk & Sarah Neufeld
Neil Young
Atoms For Peace
O, en North Sea Jazz natuurlijk even niet meegerekend.
Ze overboeken altijd Bitterzoet. Ondoenlijk, zo vol staat het daar.quote:Op donderdag 26 september 2013 00:27 schreef Tchock het volgende:
Wat is er mis met Bitterzoet? Eén keer een concert gezien, was hartstikke leuk. Prima zaal ook, hoewel die ingang een beetje vreemd is.
Oh, toen ik er was was het héél rustig.quote:Op donderdag 26 september 2013 00:30 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ze overboeken altijd Bitterzoet. Ondoenlijk, zo vol staat het daar.
Echt een topzaaltje. Superleuk, gezellig, goede locatie, dicht bij het station. Maar ze laten áltijd, en dan meen ik echt åltijd (ok, wel bij grotere bands) (ik ben er zelf 4 keer geweest nu, en ik hoor van al mijn concertmaatjes hetzelfde) veel en veel en veels te veel mensen binnen. Altijd stampens vol, je kan je echt niet bewegen. Superbenauwd, je kan nauwelijks wat zien. Zelfs al staan er korte mensen voor je iedereen staat zo opgepropt dat een van de 5 mensen voor je toch wel weer in de weg staat (en je kan niet een beetje langs mensen heen kijken want je hebt geen bewegingsvrijheid)...ZElfs de band zelf vond het echt verschrikkelijk druk vanavond, dat vonden ze ook niet normaalquote:Op donderdag 26 september 2013 00:27 schreef Tchock het volgende:
Wat is er mis met Bitterzoet? Eén keer een concert gezien, was hartstikke leuk. Prima zaal ook, hoewel die ingang een beetje vreemd is.
Precies...volgens mij tellen ze de ruimte op het balkon mee ofzo, maar daar staat natuurlijk niemand want daar zie je niks.... dus iedereen staat beneden :/quote:Op donderdag 26 september 2013 00:30 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ze overboeken altijd Bitterzoet. Ondoenlijk, zo vol staat het daar.
Ik vind eigenlijk een paar nummers heel mooi en de rest vind ik maar normaaltjes.quote:Op donderdag 26 september 2013 01:29 schreef DO2 het volgende:
Vinden we van het Chvrches album, mensen? Ik kan er vooralsnog niet zoveel mee. Klinkt allemaal heel verzorgd. Misschien is dat ook het probleem. Brave electro-pop. De haartjes gekamd, met een keurige scheiding in het midden.
Hmz...
Ik denk dat ik me ook maar ga abonnerenquote:Op donderdag 26 september 2013 01:01 schreef Tchock het volgende:
Nog een voordeel ontdekt van dat abonnement op Nicolas Jaar's label: overal waar ik ben fijne muziek in HQ beschikbaar als stream
Precies ditquote:Op donderdag 26 september 2013 01:29 schreef DO2 het volgende:
Vinden we van het Chvrches album, mensen? Ik kan er vooralsnog niet zoveel mee. Klinkt allemaal heel verzorgd. Misschien is dat ook het probleem. Brave electro-pop. De haartjes gekamd, met een keurige scheiding in het midden.
Hmz...
Kan je me eens precies vertellen wat je er nou voor terug krijgt? Ik probeer het op die site te vinden en behalve wat gebazel over weekly issues staat er niet zo veel. Wat zijn die weekly issues bv?quote:Op donderdag 26 september 2013 01:01 schreef Tchock het volgende:
Nog een voordeel ontdekt van dat abonnement op Nicolas Jaar's label: overal waar ik ben fijne muziek in HQ beschikbaar als stream
Het verschilt nogal wat die issues zijn. Afgelopen vier issues was het nieuwe compilatie-album Trust (dus zo'n drie nummers per issue), de volgende issue is het hele Darkside-album. Alle issues zijn in lossless te downloaden. Verder krijg je toegang tot het 'archive' waar je alle muziek van Clown & Sunset en Other People kunt streamen of downloaden (afhankelijk van je abonnement). Daar zitten op dit moment zo'n 70 nummers in.quote:Op donderdag 26 september 2013 09:51 schreef Norrage het volgende:
[..]
Kan je me eens precies vertellen wat je er nou voor terug krijgt? Ik probeer het op die site te vinden en behalve wat gebazel over weekly issues staat er niet zo veel. Wat zijn die weekly issues bv?
Een heleboel daarvan staat gewoon op Spotify toch? Ik zie Trust staan (geweldigquote:Op donderdag 26 september 2013 11:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het verschilt nogal wat die issues zijn. Afgelopen vier issues was het nieuwe compilatie-album Trust (dus zo'n drie nummers per issue), de volgende issue is het hele Darkside-album. Alle issues zijn in lossless te downloaden. Verder krijg je toegang tot het 'archive' waar je alle muziek van Clown & Sunset en Other People kunt streamen of downloaden (afhankelijk van je abonnement). Daar zitten op dit moment zo'n 70 nummers in.
Minstens 60 nummers kun je wel online vinden, schat ik. Wat er op Spotify staat weet ik niet, en ook niet hoe lang het gaat duren voor de issues een beetje verspreid zijn. Plus natuurlijk dat Spotify in mindere kwaliteit uitzendt, als je dat wat boeit.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:32 schreef Norrage het volgende:
[..]
Een heleboel daarvan staat gewoon op Spotify toch? Ik zie Trust staan (geweldig), Don't Break my love, Ines, etc...en ook van sommige van die losse artiesten ook nummers. Heb je het idee dat het nog echt wat toevoegt aan wat er al publiekelijk beschikbaar is?
Mjah dan is het denk ik het geld niet waard...Als er nou ook fysieke releases bij zouden zitten....quote:Op donderdag 26 september 2013 11:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Minstens 60 nummers kun je wel online vinden, schat ik. Wat er op Spotify staat weet ik niet, en ook niet hoe lang het gaat duren voor de issues een beetje verspreid zijn. Plus natuurlijk dat Spotify in mindere kwaliteit uitzendt, als je dat wat boeit.
Niet erg realistisch voor vijf dollar per maand.quote:Op donderdag 26 september 2013 11:56 schreef Norrage het volgende:
[..]
Mjah dan is het denk ik het geld niet waard...Als er nou ook fysieke releases bij zouden zitten....
Het is braaf maar toen ik ze zag op pukkelpop vermaakte ik me er prima mee. Zit erg goed in elkaar en ja live krijg je uhm dit er ook bij als bonusquote:Op donderdag 26 september 2013 01:31 schreef debeterebob het volgende:
rches album, mensen? Ik kan er vooralsnog niet zoveel mee. Klinkt allemaal heel verzorgd. Misschien is dat ook het probleem. Brave electro-pop. De haartjes gekamd, met een keurige scheiding in het midden.
Hmz...
Ik vind eigenlijk een paar nummers heel mooi en de rest vind ik maar normaaltjes.
Dat is waarquote:Op donderdag 26 september 2013 12:06 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Het is braaf maar toen ik ze zag op pukkelpop vermaakte ik me er prima mee. Zit erg goed in elkaar en ja live krijg je uhm dit er ook bij als bonus
[ afbeelding ]
Geen Spotifyquote:Op donderdag 26 september 2013 12:51 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik heb dit album al eerder proberen te pluggen, maar toen werd er niet op gereageerd. Ik probeer 't gewoon nog een keer: Holden - The Inheritors.![]()
Jaquote:Op donderdag 26 september 2013 13:03 schreef BoerBert het volgende:
Haha, je zocht zeker op James Holden?
Qua electronica heb ik geen betere gehoord dit jaar inderdaad.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:05 schreef brooklyndodger het volgende:
Die nieuwe james holden is bizar goed. Misschien wel mijn plaat van het jaar zover.
Echt electronica niet nee, als we meer de poppy kant opgaan ik ben groot fan van de nieuwe knife plaat.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:13 schreef Maxerazzi het volgende:
oed. Misschien wel mijn plaat van het jaar zover.
Qua electronica heb ik geen betere gehoord dit jaar inderdaad.
Buiten de singles is het niet heel bijzonder, nee. Valt een tikkeltje tegen.quote:Op donderdag 26 september 2013 01:29 schreef DO2 het volgende:
Hmz...
The Knife...tsja...gewoon teveel van het goede, voor mij. Maar een verdomd goede plaat hoor...quote:Op donderdag 26 september 2013 13:24 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Echt electronica niet nee, als we meer de poppy kant opgaan ik ben groot fan van de nieuwe knife plaat.
En de liveshows zijn geweldig ook al hebben al die silent shout hipsters er wat moeilijk mee. De band gelukkig ook toen nog in paradiso op de silent shout tour hebben mogen meemaken, een van mijn eerste concerten ooit zelfsquote:Op donderdag 26 september 2013 13:51 schreef Norrage het volgende:
[..]
The Knife...tsja...gewoon teveel van het goede, voor mij. Maar een verdomd goede plaat hoor...
Ik heb ze helaas moeten missen op Pukkelpop maar ik hoor weinig positieve reviews over de liveshow.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:15 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
En de liveshows zijn geweldig ook al hebben al die silent shout hipsters er wat moeilijk mee. De band gelukkig ook toen nog in paradiso op de silent shout tour hebben mogen meemaken, een van mijn eerste concerten ooit zelfs
Het is maar wat je chaos noemt. Kunst is chaos, chaos is kunst en ik kan over verwachtingen van live optredens door het publiek eeuwen doorgaan(zie maar low die een van hun vetste nummers voor 45 minuten spelen en dat heel hun set is en mensen waren boos).quote:Op donderdag 26 september 2013 14:20 schreef Tchock het volgende:
moeten missen op Pukkelpop maar ik hoor weinig positieve reviews over de liveshow. Chaos om de chaos is geen kwa
Ik luister hem nu, en nu weet ik weer waarom ik het ben vergeten, want het doet me helemaal niksquote:Op donderdag 26 september 2013 13:04 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja
Ik heb hem destijds wel op de luisterpaal geluisterd, maar kan me niet meer herinneren wat ik ervan vond
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |