abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131500955
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:01 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat is de enige EP die ze hebben dus het logische antwoord is 'ja'.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik raakte in de war omdat iedereen het hierboven had over muziekjes uit dit jaar :@
neohu heeft nog geen signature
pi_131500998
Ja, maar ik ben nu in tegenstelling tot het herhalen van mijn negatieve mening over een niet nader te noemen album nu overgeschakeld op het herhalen van mijn positieve mening van deze EP _O_
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En van Bill _O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_131501041
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:04 schreef Norrage het volgende:
Ja, maar ik ben nu in tegenstelling tot het herhalen van mijn negatieve mening over een niet nader te noemen album nu overgeschakeld op het herhalen van mijn positieve mening van deze EP _O_
SPOILER
En van Bill _O_
Je hebt ook echt 2 mogelijk instellingen :D
pi_131501070
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:04 schreef Norrage het volgende:

En van Bill _O_
Bill :D ik ben echt verslaafd aan dat nieuwe album, afgelopen weekend non-stop geluisterd, moet me maar eens verdiepen in zijn oudere werk :@
pi_131501082
BILL CALLAHAN _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_131501127
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:02 schreef Norrage het volgende:
Ja die uit 2011.
Dat ik die niet eerder had ontdekt zeg ;(

Wat betreft dat label van Jaar, heb je nog andere tips daarvan die ook online (youtube is goed) te vinden zijn? :)
Just Friends - Avalanche EP is ook heel erg goed. Just Friends is Nicolas Jaar + Sasha Spielberg (dochtertje van de bekende regisseur). Ze hebben één nummer, een cover van Cohen, met twee remixen daarvan. Heel erg sterk.

Verder Anytime Will Do EP en Angst EP van Valentin Stip en mst van Acid Pauli. Beide ook tof. De rest is heel erg veel losse nummers, hoogtepunten:

Nicolas Jaar - Time For Us
Nicolas Jaar - Why Didn't You Save Me
Nicolas Jaar & Theatre Roosevelt - The Ego
Dusties N 80's - Soul Keita
Jude Nelson is a Bassist - Soul Keita

Maar eigenlijk is alles van het label heel tof, met een paar enorme uitschieters naar boven. Ik draai vaak gewoon alles op shuffle :9
pi_131501134
quote:
17s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:07 schreef Maxerazzi het volgende:
BILL CALLAHAN _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Moet ik toch iets anders dan spotify gebruiken :(
pi_131501195
quote:
17s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:09 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Moet ik toch iets anders dan spotify gebruiken :(
Nee, je kunt ook gewoon je lokale bestanden importeren hoor ;)
  Moderator dinsdag 24 september 2013 @ 00:12:26 #134
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_131501220
Ik mag dit natuurlijk niet zeggen, maar een heel album Bill Callahan is wel redelijk zware kost.

Ik verdeel het dan maar in twee helften. Even wat anders tussendoor.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_131501329
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:06 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik ben behoorlijk neutraal over de nieuwe Portugal. The Man, of Okkervil River ;( Jammer genoeg :(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_131501354
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik mag dit natuurlijk niet zeggen, maar een heel album Bill Callahan is wel redelijk zware kost.

"Danger, I never think of danger. I really am a lucky man, I really am a lucky man, flying this small plane" :'(
pi_131501377
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:17 schreef neohu het volgende:

[..]

"Danger, I never think of danger. I really am a lucky man, I really am a lucky man, flying this small plane" :'(
Misschien komt het omdat ik de muziek er bij mis maar dat klinkt helemaal niet als zware kost :')
pi_131501380
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:16 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik ben behoorlijk neutraal over de nieuwe Portugal. The Man, of Okkervil River ;( Jammer genoeg :(
Ik vind die nieuwe Portugal. The Man zelfs slecht >:)
pi_131501414
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:18 schreef Tchock het volgende:

[..]

Misschien komt het omdat ik de muziek er bij mis maar dat klinkt helemaal niet als zware kost :')
Hmm, ik interpreteer het juist als een diep ironische tekst. Maar misschien ligt dat aan mij :{
pi_131501432
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:18 schreef neohu het volgende:

[..]

Ik vind die nieuwe Portugal. The Man zelfs slecht >:)
Ik vind hem wel leuk :) Maar ik houd wel van muziek die meer richting pop gaat. Vind Ra Ra Riot, Justin Timberlake en Tegan & Sara ook leuk.
pi_131501457
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

Bij mij is ie steeds in een vloek en een zucht voorbij ;(
pi_131501466
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:22 schreef Norrage het volgende:

[..]

Bij mij is ie steeds in een vloek en een zucht voorbij ;(
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:06 schreef debeterebob het volgende:

[..]

pi_131501494
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

[..]

Die snap ik niet :(
pi_131501539
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:20 schreef neohu het volgende:

[..]

Hmm, ik interpreteer het juist als een diep ironische tekst. Maar misschien ligt dat aan mij :{
Nee, joh. Voor Callahans doen is dit een hartstikke romantisch/positief nummer! :) Verdiep je maar eens in het oudere werk, dan weet je wel wanneer ie ironisch of sarcastisch is. Bijvoorbeeld onderstaande.

pi_131501627
Beste lyrics zijn voor mij toch echt Seagull op Dream River trouwens.

A barroom may entice a seagull like me
Right off the sea, right off the sea
And into the barroom, the barroom
The barroom, barroom, barroom

And let go, yeah let go of the trapeze
And melt the snow of dream river
Dream river, dream river, river
Dream river, dream river, river

I wonder if I’ll ever wake up
I mean really wake up
Wake up and wake you too
First thing that I will do, I will wake you too

How long have I been gone?
How long have I been traveling?
And how tired have I been?
And how far have I got in circling and circling and circling?

With all the tolls we pay
We’ll own the highway someday
With all the tolls we pay
We’ll own the highway someday

And the weight of the world slips away, slips away
And the seagull falls back on the sea

_O_
pi_131501855
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:25 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Nee, joh. Voor Callahans doen is dit een hartstikke romantisch/positief nummer! :) Verdiep je maar eens in het oudere werk, dan weet je wel wanneer ie ironisch of sarcastisch is. Bijvoorbeeld onderstaande.

Hmhm, ik snap wel wat je bedoeld. Ik wil het toch op zijn minst zien als een soort naïviteit die hij ergens zelf ook doorheeft. Ik bedoel alleen het feit dat je zingt over het nooit denken aan gevaar betekent toch al bijna dat je er ergens wel mee bezig bent. Maar misschien is dat ook wat ik er graag in wil zien (mede gestuurd door zijn zware stemgeluid).
pi_131501940
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 september 2013 00:41 schreef neohu het volgende:

[..]

Hmhm, ik snap wel wat je bedoeld. Ik wil het toch op zijn minst zien als een soort naïviteit die hij ergens zelf ook doorheeft. Ik bedoel alleen het feit dat je zingt over het nooit denken aan gevaar betekent toch al bijna dat je er ergens wel mee bezig bent. Maar misschien is dat ook wat ik er graag in wil zien (mede gestuurd door zijn zware stemgeluid).
Hmm, oké. Ik interpreteer 'm anders.

Danger, I never think of danger
I really am a lucky man
I really am a lucky man flying this small plane

Het is meer dat hij zo doordrongen van het besef is dat hij een gelukkig man is in dat vliegtuigje van 'm, dat eventuele gevaren niet eens bij 'm opkomen in de lucht. Blijkbaar is het gevoel van geluk instinctief veel sterker dan het gevoel van gevaar op die momenten.
  dinsdag 24 september 2013 @ 00:59:10 #149
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_131502044
Ik vind z'n teksten over 't algemeen niet zo heel sterk, om eerlijk te zijn.
Zo nu en dan zit er wel een mooie en/of rake zin tussen die even blijft hangen.

Maar het is zeker geen David Berman. Om maar eens iemand te noemen.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_131502059
Ja, hallo. Daar noem je ook meteen degene met de beste songtekst van de jaren '90

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')