quote:Op woensdag 25 september 2013 09:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bijvoorbeeld. Maar hoop kunnen ook in het 'Ranja-topic' natuurlijk
Het is een begrip op zichzelf.quote:
Juliana Hatfield, Tanya Donelly (throwing muses/belly/solo), Kim Deal (breeders/pixies/amps), Kathleen Hanna (bikini kill/le tigre/the julie ruin), Kristin Hersh (throwing muses/50 foot wave/solo), Katie Jane Garside (queen adreena/daisy chainsaw), Holly McNarland, Björk, Laura Marling en in Nederland is Yori Swart zo'n beetje alle solo zangeressen voorbij gegaan. En dat zijn alleen nog maar uit de alt/indie hoek.quote:Op woensdag 25 september 2013 00:39 schreef DO2 het volgende:
Wat zijn jullie favorietjes bij de vrouwen?
Oh, Metric vergat ik voor het gemak even.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:24 schreef ranja het volgende:
[..]
Juliana Hatfield, Tanya Donelly (throwing muses/belly/solo), Kim Deal (breeders/pixies/amps), Kathleen Hanna (bikini kill/le tigre/the julie ruin), Kristin Hersh (throwing muses/50 foot wave/solo), Katie Jane Garside (queen adreena/daisy chainsaw), Holly McNarland, Björk, Laura Marling en in Nederland is Yori Swart zo'n beetje alle solo zangeressen voorbij gegaan. En dat zijn alleen nog maar uit de alt/indie hoek.
Maar nog veel meer bands met zangeres, zie inderdaad mijn topic maar bv Letters to Cleo, Sleeper, Echobelly. Veruca Salt, Magnapop, Metric en vele anderen
Yori iedereen voorbij?quote:Op woensdag 25 september 2013 09:24 schreef ranja het volgende:
[..]
Juliana Hatfield, Tanya Donelly (throwing muses/belly/solo), Kim Deal (breeders/pixies/amps), Kathleen Hanna (bikini kill/le tigre/the julie ruin), Kristin Hersh (throwing muses/50 foot wave/solo), Katie Jane Garside (queen adreena/daisy chainsaw), Holly McNarland, Björk, Laura Marling en in Nederland is Yori Swart zo'n beetje alle solo zangeressen voorbij gegaan. En dat zijn alleen nog maar uit de alt/indie hoek.
Maar nog veel meer bands met zangeres, zie inderdaad mijn topic maar bv Letters to Cleo, Sleeper, Echobelly. Veruca Salt, Magnapop, Metric en vele anderen
Ook, Asobi Seksu de eerste 2 albums ook. Daarna werd het minder geloof ik.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Blonde Redhead vind ik ook tof, sowieso shoegaze/noise met Aziatische frontvrouwen
Nou is de concurrentie niet zo grootquote:
Ik vond Hush nochtans prima te doen. 1e album ken ik niet echt eigenlijk, eens luisteren.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:35 schreef ranja het volgende:
[..]
Ook, Asobi Seksu de eerste 2 albums ook. Daarna werd het minder geloof ik.
De vergelijking met My Bloody Valentine is niet zo raar als je een nummer als dit opneemt en het ook nog een keer Sooner noemt...quote:Op woensdag 25 september 2013 09:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
1e album ken ik niet echt eigenlijk, eens luisteren.
Ik weet eigenlijk niet of ik nou het eerdere of latere beter vind. Ik heb hun eerste 3 albums en Misery is a Butterfly en 13. Best verschillend. Misery heb ik wel een poosje in m'n album top 100 gehad trouwens.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Van Blonde Redhead ken ik ook voornamelijk het latere werk. Kwam ik wat meer tegen op 3voor12 indertijd
Gecoverd van Blur?quote:Op woensdag 25 september 2013 09:49 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet of ik nou het eerdere of latere beter vind. Ik heb hun eerste 3 albums en Misery is a Butterfly en 13. Best verschillend. Misery heb ik wel een poosje in m'n album top 100 gehad trouwens.
Klopt. Maar daarmee doel ik meer op shoegazeplaten die in de 00's zijn uitgekomen in zijn algemeenheid. Luisterde indertijd niet echt naar oude muziek die je niet op radio 2 hoorde, buiten Joy Division denk ikquote:Op woensdag 25 september 2013 09:57 schreef ranja het volgende:
Blonde Redhead is sowieso te oud om binnen de nu-gaze te vallen (ik ken die term helemaal niet trouwens).
Ik vind Yori heel goed, maar vrij onorigineel en 13 in een dozijn (maar wel de beste van de 13). Eefje, Roos en Marike steken daar met kop en schouders bovenuit, qua vindingrijkheid, veelzijdigheid en ook podium-presence.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:38 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou is de concurrentie niet zo grootMaar van bv Marike verwacht ik niet veel meer na haar vorige album. Eefje, Stevie Ann, Roos als je die even als solo beschouwt, daar zet ik Yori toch wel boven.
En Stevie?quote:Op woensdag 25 september 2013 10:45 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind Yori heel goed, maar vrij onorigineel en 13 in een dozijn (maar wel de beste van de 13). Eefje, Roos en Marike steken daar met kop en schouders bovenuit, qua vindingrijkheid, veelzijdigheid en ook podium-presence.
Die ken ik ook nauwelijks, dus heb ik achterwege gelatenquote:
Ja dat doe ik ook somsquote:Op woensdag 25 september 2013 12:28 schreef Tchock het volgende:
Ik zit in de trein met mijn gehele ipod op shuffle, leuk is datBeetje nummerraden met jezelf
En schokkend hoe veel nummers ik niet ken
Heb wat vlagen gehoord van die plaat met Perquisite. Wel leuk. Maar om nou te zeggen dat ik haar exceptioneel goed vind...niet echt. Als er iemand is die ik wel echt onwaarschijnlijk goed vind en waarvan ik vind dat ze echt heel groot moet kunnen worden in NL is het Karsu wel (en stiekem is ze dat al). Deze cover is gewoon niet normaal zo goed:quote:Op woensdag 25 september 2013 13:18 schreef Bol_Wan het volgende:
Kris Berry is ook een Nederlandse topzangeres. Heerlijke stem, al staat het genre waarin ze zingt misschien wat ver af van de gemiddelde indie
Sowieso Aziatische vrouwen.quote:Op woensdag 25 september 2013 09:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh, Metric vergat ik voor het gemak even.Blonde Redhead vind ik ook tof, sowieso shoegaze/noise met Aziatische frontvrouwen
Janelle Monáe, Yuki Chikudate van Asobi Seksu, Yumi Nakashima van Go!Go!7188, Belinda Butcher, Wata van Boris (maar dan het gitaarwerk), Alison Krauss, Kang Min-Kyung, Dawny van Bluedawn, Jean Grae en in Kpop nog een heleboel die ik maar achterwege laat. Mja ben nog langer niet tevreden met mijn muziekkennis over vrouwen, is nog te weinig.quote:Op woensdag 25 september 2013 00:39 schreef DO2 het volgende:
Wat zijn jullie favorietjes bij de vrouwen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |