Ook mooi. Compleet andere stijl, inderdaad.quote:Op dinsdag 24 september 2013 01:32 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik weet 't niet bij Newsom. Vind het een beetje té. Dan zie ik liever de stijl van iemand als Plath.
The Night Dances
quote:Op dinsdag 24 september 2013 01:17 schreef Maxerazzi het volgende:
Berman is trouwens ook een ontzettende held. Goed die naam weer eens te horen. Heb ook erg genoten toentertijd van zijn dichtbundel Actual Air.
Ligt eraan welk liedje. Bij een gewoon 'popliedje', oftewel een vrolijk opzwepend nummer zoals bijvoorbeeld Franz Ferdinand ze maakt let ik er niet op, maar bij trage, lome nummers a la To Build a Home van Cinematic Orchestra luister ik er wel naar.quote:Op dinsdag 24 september 2013 08:26 schreef ranja het volgende:
Ik let ook nooit op teksten. Soms inderdaad ineens een flard waardoor je toch gaat luisteren.
Behalve bij Roosbeef en Eefje dan, daar luister ik juist wel.
En dat heeft mijns inziens dus ook met de verstaanbaarheid te maken. In lome nummers, bv ook wel geldend voor Bill, kan je ook veel makkelijker de tekst volgen. Die snellere nummers zijn vaak onverstaanbaar, en bovendien is het lastiger te volgen omdat het sneller gaat.quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ligt eraan welk liedje. Bij een gewoon 'popliedje', oftewel een vrolijk opzwepend nummer zoals bijvoorbeeld Franz Ferdinand ze maakt let ik er niet op, maar bij trage, lome nummers a la To Build a Home van Cinematic Orchestra luister ik er wel naar.
Ja, ik kan ze vaak alleen meelallen omdat ze wat bekender zijn, maar dat is meelallen en niet interpreteren.quote:Op dinsdag 24 september 2013 09:34 schreef Norrage het volgende:
[..]
En dat heeft mijns inziens dus ook met de verstaanbaarheid te maken. In lome nummers, bv ook wel geldend voor Bill, kan je ook veel makkelijker de tekst volgen. Die snellere nummers zijn vaak onverstaanbaar, en bovendien is het lastiger te volgen omdat het sneller gaat.
Ben ik het dus ook mee oneens. Zijn werk onder eigen naam - want ik vermoed dat je daar over spreekt - heeft meer bezinnende teksten. Die thema's kunnen misschien wat meer cheesy zijn, maar ik vind dat Callahan qua woordgebruik absoluut de dans ontspringt bij de meeste nummers (niet alle, zoiets als Faith/Void is wel plat).quote:Op dinsdag 24 september 2013 08:22 schreef Norrage het volgende:
En dan moet ik zeggen dat ik Bill niet zo sterk vind, met vaak wel cheesy woordgebruik.
Dat is Ya Hey of Stepquote:Op dinsdag 24 september 2013 17:01 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik vind 't een héle goede song, maar de beste van het jaar? Neen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |