1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | Pos Driver Team/car Time Gap Laps 1. Nico Rosberg Mercedes 1m23.168s 92 2. Vitaly Petrov Renault 1m23.463s + 0.295s 93 3. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m23.858s + 0.690s 93 4. Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1m24.815s + 1.647s 60 5. Mark Webber Red Bull-Renault 1m24.995s + 1.827s 139 6. Jarno Trulli Lotus-Renault 1m25.454s + 2.286s 48 7. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m25.557s + 2.389s 115 8. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m25.720s + 2.552s 102 9. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1m26.155s + 2.987s 31 10. Felipe Massa Ferrari 1m26.508s + 3.340s 123 11. Timo Glock Virgin-Cosworth 1m26.598s + 3.430s 97 12. Giorgio Mondini Hispania-Cosworth 1m28.178s + 5.010s 39 13. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m28.329s + 5.161s 42 14. Narain Karthikeyan Hispania-Cosworth 1m30.722s + 7.554s 32 All timing unofficial |
Prima team om mee te beginnen,quote:Op zondag 20 februari 2011 17:07 schreef zodoenwedat het volgende:
Ik snap niet waarom Di Resta bij zo'n matig team zou willen..
Je moet ergens beginnen (alonso begon b.v. bij minardi)quote:Op zondag 20 februari 2011 17:07 schreef zodoenwedat het volgende:
Ik snap niet waarom Di Resta bij zo'n matig team zou willen..
Team maakt als rookie idd weinig uit, gaat erom dat je je teammaat weet te verslaan.quote:Op zondag 20 februari 2011 18:40 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Je moet ergens beginnen (alonso begon b.v. bij minardi)
quote:Both Mark and Felipe drove 59 laps (+in/out laps), so if they indeed did race simulation, here are results of it:
Mark
1st stint - 8 laps
731,031 - average 1:31.384
2nd stint - 13 laps
1181,778 - average 1:30.906
3rd stint - 20 laps
1823,642 - average 1:31.182
4th stint - 18 laps
1600,836 - average 1:28.836
5337,329 = 1:28:57.329 (59 timed laps) - average 1:30.463
Felipe
1st stint - 17 laps
1570,583 - average 1:32.387
2nd stint - 15 laps
1354,174 - average 1:30.278
3rd stint - 14 laps
1244,481 - average 1:28.892
4th stint - 13 laps
1140,589 - average 1:27.730
5309,727 = 1:28:29.727 (59 timed laps) - average 1:29.995
Di Resta is wel redelijk bekend. Toen Alonso begon had ik in ieder geval nog nooit van hem gehoord.quote:Op zondag 20 februari 2011 18:40 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Je moet ergens beginnen (alonso begon b.v. bij minardi)
Alonso was toch ook een behoorlijk groot talent in de F3000?quote:Op zondag 20 februari 2011 19:22 schreef zodoenwedat het volgende:
[..]
Di Resta is wel redelijk bekend. Toen Alonso begon had ik in ieder geval nog nooit van hem gehoord.
Zou wel perfect zijn zonder testsessie voorafquote:Op zondag 20 februari 2011 20:31 schreef LeaderRoel het volgende:
Hopen opdat de Bahrain Grand Prix nog doorgaat...
http://twitter.com/jakehumphreyf1/status/39258037009121280quote:For those asking. Just because the race goes ahead doesn't mean the BBC have to be there. We'll make a call, and I know what mine will be...
Leukquote:Op zondag 20 februari 2011 21:25 schreef byah het volgende:
Vettel is tijdens de masters of F3 in Zandvoort deze zomer.
Yep, Alonso kampioen, Webber tweede en Albers 0 punten.quote:Op zondag 20 februari 2011 19:35 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Alonso was toch ook een behoorlijk groot talent in de F3000?
Sowieso zo F3000![]()
Dat team, met Paul Stoddart, Webber en Albers![]()
Liever niet. Laat ze in Bahrein maar vechten voor hun vrijheid / democratie. Dat heb ik liever dan dat er een (saaie) F1 race gehouden gaat wordenquote:Op zondag 20 februari 2011 20:31 schreef LeaderRoel het volgende:
Hopen opdat de Bahrain Grand Prix nog doorgaat...
Dat kan Jake wel zo stelling zeggen, maar als zijn baas zegt het is veilig genoeg en je gaat dan moet ie gaan lijkt me.quote:Op zondag 20 februari 2011 21:22 schreef roelofjan het volgende:
De BBC gaat iig niet naar Bahrein...
[..]
http://twitter.com/jakehumphreyf1/status/39258037009121280
En dat. Dat ze dan maar daar voor in de plaats ergens in Europa een race rijden, maar ik gok zomaar dat als de GP in Bahrein niet doorgaat dat we gewoon 2 weken later pas starten.quote:Op maandag 21 februari 2011 10:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Liever niet. Laat ze in Bahrein maar vechten voor hun vrijheid / democratie. Dat heb ik liever dan dat er een (saaie) F1 race gehouden gaat worden
Kans is groot dat de race rescheduled wordt naar een andere datum.quote:Op maandag 21 februari 2011 11:23 schreef vosss het volgende:
[..]
En dat. Dat ze dan maar daar voor in de plaats ergens in Europa een race rijden, maar ik gok zomaar dat als de GP in Bahrein niet doorgaat dat we gewoon 2 weken later pas starten.
Op die korte termijn kan je nooit een andere Grand Prix organiseren. De seizoensopener in Australië is wel topquote:Op maandag 21 februari 2011 11:23 schreef vosss het volgende:
[..]
En dat. Dat ze dan maar daar voor in de plaats ergens in Europa een race rijden, maar ik gok zomaar dat als de GP in Bahrein niet doorgaat dat we gewoon 2 weken later pas starten.
Gelukkig, ik ben niet de enige !! Ik zou het zelf echt oer en oerstom vinden als ze het veiligheidsniveau op "veilig genoeg" gaan schatten, terwijl de dreiging zo groot is.quote:Op maandag 21 februari 2011 10:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Liever niet. Laat ze in Bahrein maar vechten voor hun vrijheid / democratie. Dat heb ik liever dan dat er een (saaie) F1 race gehouden gaat worden
Ik vind het al vreemd dat ze zolang met de beslissing wachten en hiermee onnodig extra druk op de regering leggen er snel een einde aan te maken met een hogere kans op meer bloedvergietenquote:Op maandag 21 februari 2011 13:49 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Gelukkig, ik ben niet de enige !! Ik zou het zelf echt oer en oerstom vinden als ze het veiligheidsniveau op "veilig genoeg" gaan schatten, terwijl de dreiging zo groot is.
Waarom zóóóóveel levens en risico's op het spel zetten voor een race-je ? Laten we daar ajb niet meer heen gaan zolang het nog onrustig is.
En bovendien: Als we net als de Dakar verhuizen van zandbak naar Zuid Amerika, zou ik de GP van Argentinië wel weer terug willen zien... *wishfull thinking*
Had je dat ook gezegd als het om bijvoorbeeld Monza zou gaan?quote:Op maandag 21 februari 2011 10:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Liever niet. Laat ze in Bahrein maar vechten voor hun vrijheid / democratie. Dat heb ik liever dan dat er een (saaie) F1 race gehouden gaat worden
Als het om politieke onrust in het land / regio gaat ??quote:Op maandag 21 februari 2011 15:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Had je dat ook gezegd als het om bijvoorbeeld Monza zou gaan?
Ja! Dat saai was alleen maar om aan te geven dat er twee redenen zijn om Bahrein te skippen.quote:Op maandag 21 februari 2011 15:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Had je dat ook gezegd als het om bijvoorbeeld Monza zou gaan?
Zuid-Afrika wil wel!quote:Op maandag 21 februari 2011 13:49 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Gelukkig, ik ben niet de enige !! Ik zou het zelf echt oer en oerstom vinden als ze het veiligheidsniveau op "veilig genoeg" gaan schatten, terwijl de dreiging zo groot is.
Waarom zóóóóveel levens en risico's op het spel zetten voor een race-je ? Laten we daar ajb niet meer heen gaan zolang het nog onrustig is.
En bovendien: Als we net als de Dakar verhuizen van zandbak naar Zuid Amerika, zou ik de GP van Argentinië wel weer terug willen zien... *wishfull thinking*
- Martin Brundle op Twitterquote:Drivers will bitch like crazy bt I'm really liking what I'm seeing out on track. They are really having to drive the cars, loads of mistakes
ik kan niets vinden behalve live timing; http://f1tests.mine.nu/2011_1.phpquote:Op maandag 21 februari 2011 15:31 schreef Stiggie het volgende:
Is er ergens een streampje van vandaag?
http://twitter.com/MBrundleF1quote:Mercedes has poor traction, McLaren looks shocking as if on cold tyres, Red Bull+Ferrari+Renault Lotus Lada+Williams all pounding round
Fota meeting is om 5 uur, na het eind van de testsessie. Mogelijke vervangers van de test zijn Abu Dhabi en Jerez.quote:adamcooperf1 #F1 Upcoming FOTA meeting probably not so much about whether to cancel Bahrain test, but how to announce it
quote:Mercedes currently outside top ten - Haug
Despite Nico Rosberg setting the fastest time of the Barcelona test on Sunday afternoon, Mercedes boss Norbert Haug does not believe the car would finish in the top ten if a race was held today.
Both Rosberg and team-mate Michael Schumacher have played down the pace of the new W02 in recent weeks and the team has struggled with a few reliability issues. But Haug has admitted that the car would not even feature in the points if it went up against the competition in its current specification.
"We know that at the moment our car is not good enough for the top ten, but we had been hampered by having to cut holes because of temperature problems, and also Nico had been without KERS," he told Auto Motor und Sport. "Our plan is that with our new aerodynamics package we close much of the gap and have the car good enough for the podium."
The W02's upgrades are scheduled for the final test, and with those improvements in mind, Schumacher is still targeting a return to the winners' circle.
"Our goal is the same as it was a few weeks ago," he told Speed Week. "With this car we want to be on the podium and, if things go well, maybe win a race."
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | P Coureur Team Tijd Ronden 1 Massa Ferrari 1:22.625 106 2 Webber Red Bull 1:23.442 59 3 Buemi Toro Rosso 1:23.550 82 4 Heidfeld Lotus Renault 1:23.657 86 5 Hamilton McLaren 1:24.003 97 6 Maldonado Williams 1:24.057 113 7 Sutil Force India 1:24.177 50 8 Perez Sauber 1:24.515 5 9 D'Ambrosio Virgin F1 1:26.501 39 10 Schumacher Mercedes GP 1:27.079 106 11 Trulli Team Lotus 1:29.992 18 |
http://adamcooperf1.com/2(...)s-says-crown-prince/quote:The Bahrain International Circuit (BIC) today announced that the Kingdom of Bahrain would withdraw from hosting this years F1 Grand Prix race so that the country can focus on its process of national dialogue.
Last Friday, Bahrains Crown Prince HRH Prince Salman bin Hamad Al-Khalifa initiated a new national dialogue involving all sections of Bahraini society in order to resolve the current political situation in the Kingdom. The Crown Prince informed Formula Ones Bernie Ecclestone of the BICs decision by telephone earlier today.
HRH Prince Salman said:
At the present time the countrys entire attention is focused on building a new national dialogue for Bahrain.
Although Bernie Ecclestone had graciously made clear that a decision on the race was entirely Bahrains to make and was not yet required, we felt it was important for the country to focus on immediate issues of national interest and leave the hosting of Bahrains Formula 1 race to a later date.
I would like to extend my personal gratitude to Bernie Ecclestone for his support and understanding.
After the events of the past week, our nations priority is on overcoming tragedy, healing divisions and rediscovering the fabric that draws this country together; reminding the world of the very best that Bahrain is capable of as a nation once again united.
Chairman of the Bahrain International Circuit, Zayed R. Alzayani said:
Bahrains Grand Prix is a time of celebration and hosting the race is a source of great pride for Bahrain and Bahrainis. It is a showcase to the world and we look forward to welcoming the teams and drivers and everyone involved in Formula One back to Bahrain in the very near future.
I hope that F1 and our friends around the world will understand our decision at this difficult time.
Following the Crown Princes decision, Bernie Ecclestone commented:
It is sad that Bahrain has had to withdraw from the race, we wish the whole nation well as they begin to heal their country.
The hospitality and warmth of the people of Bahrain is a hallmark of the race there, as anyone who has been at a Bahrain Grand Prix will testify. We look forward to being back in Bahrain soon.
No decision has been made on a new date for the rescheduling of the race, which was due to take place from March 11th to 13th.
Moeten wij maar de F1 online rijdenquote:Op maandag 21 februari 2011 17:16 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Het wordt dus online Alonso van de baan raggen in F1 2010, Vos
mee eens, het enige vervelende is het 2 weken langer wachtenquote:Op maandag 21 februari 2011 17:32 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dit. De openingsrace waar hij hoort.
Precies ,quote:Op maandag 21 februari 2011 17:32 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dit. De openingsrace waar hij hoort.
Ah, de BARrels.quote:Op maandag 21 februari 2011 17:40 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Precies ,
Daar leef je echt naar toe
Vooral vroeger, tijdens de BAR "slecht" tijd van Sjaak
Met spanning de vrije trainingen volgen op f1-live.com ( normaal deed ik dat nooit,alleen bij Melbourne )
In de hoop dat die bak eindelijk eens snel was
Ach, anders was het Abu Dhabi en om nou te zeggen dat ik daar wild van word.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:23 schreef kepler het volgende:
Nadeel dan wel is dat Bahrein misschien de afsluiter wordt
Ik heb het netjes gehoude, 1 topic in POL, 2 in CUL en 1 in KLBquote:Op maandag 21 februari 2011 17:43 schreef LeXX het volgende:
* LeXX pakt nu popcorn voor de PVV tirade van Vosss![]()
ja, goed puntquote:Op maandag 21 februari 2011 19:51 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ach, anders was het Abu Dhabi en om nou te zeggen dat ik daar wild van word.
quote:Op maandag 21 februari 2011 17:16 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Het wordt dus online Alonso van de baan raggen in F1 2010, Vosss
Hmmm, daar heb je me. Waarom stellen ze hem nou uit in plaats van volledig niet door laten gaan.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:03 schreef kepler het volgende:
[..]
ja, goed puntMaar nu is de kans kleiner dat het al in Brazilie wordt beslist
quote:Barcelona to host final F1 test
The final test of the pre-season will take place at the Barcelona circuit following the cancellation of the Bahrain Grand Prix.
Bahrain was scheduled to host the test from the start of next week, but with the news that the Sakhir event has been withdrawn, teams have decided to do all their winter testing in Spain.
The Barcelona test will take place on March 8-11, some two weeks before the start of the season in Australia.
"It is obviously disappointing for everyone involved in the organisation of the event, but it is clear that to race in Bahrain at this time would be inappropriate given the current circumstances," said Williams CEO Adam Parr.
"It is always Williams' intention to contribute positively to the countries we compete in and so we fully support the Crown Prince's decision to cancel the test and forthcoming Bahrain Grand Prix. We now look forward to a season debut in Melbourne and returning to Bahrain when it is right to do so."
The decision means the teams are likely to be unable to test Pirelli's tyres in hot conditions before they travel to Melbourne.
"To be honest it's a big pity for us," said Toro Rosso driver Jaime Alguersuari. "I think it should be a big pity for everyone. It's a really good example to see how these tyres work in different temperatures, hotter, different humidity levels. It's really crucial for us if we don't do that test.
"I would rather prefer to do the test there after this test to keep our training period in Spain because at the end you always find the same kind of temperatures and humidity here. I wanted to see different situations and circumstances on the tyres."
Dat was idd "zuur"quote:Op maandag 21 februari 2011 19:51 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ah, de BARrels.Beetje jammer dat ze in 2004 wel snel waren, maar dat jij er toen weinig meer aan had als fan van Jacques.
[..]
Ach, anders was het Abu Dhabi en om nou te zeggen dat ik daar wild van word.
Nog twee van die tilke baggerbanen?quote:Op maandag 21 februari 2011 20:39 schreef nils7 het volgende:
tot 4 december dan een F1 seizoen en het jaar erop de VS en Rusland erbij...
Dat zijn in ieder geval twee landen die wel bij een wereldkampioenschap horenquote:Op maandag 21 februari 2011 20:39 schreef nils7 het volgende:
tot 4 december dan een F1 seizoen en het jaar erop de VS en Rusland erbij...
Want landen in het midden-oosten horen niet bij de wereld, idd.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:30 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Dat zijn in ieder geval twee landen die wel bij een wereldkampioenschap horen
Tilkequote:Op maandag 21 februari 2011 20:48 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Nog twee van die tilke baggerbanen?
Argentinië en daarna Brazilië.quote:Op maandag 21 februari 2011 17:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Nee joh, openingsrace hoort in Brazilie
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | 1. Felipe Massa Ferrari 1:22.625 2. Nico Rosberg Mercedes GP 1:23.168 3. Sebastian Vettel Red Bull 1:23.315 4. Mark Webber Red Bull 1:23.442 5. Vitaly Petrov Renault 1:23.463 6. Jaime Alguersuari Toro Rosso 1:23.519 7. Sebastien Buemi Toro Rosso 1:23.550 8. Nick Heidfeld Renault 1:23.657 9. Lewis Hamilton McLaren 1:23.858 10. Fernando Alonso Ferrari 1:23.978 11. Rubens Barrichello Williams 1:24.008 12. Pastor Maldonado Williams 1:24.057 13. Adrian Sutil Force India 1:24.177 14. Kamui Kobayashi Sauber 1:24.243 15. Sergio Perez Sauber 1:24.515 16. Jenson Button McLaren 1:24.923 17. Paul di Resta Force India 1:25.194 18. Jarno Trulli Lotus 1:25.454 19. Heikki Kovalainen Lotus 1:26.421 20. Jerome D'Ambrosio Virgin Racing 1:26.501 21. Timo Glock Virgin Racing 1:26.598 22. Tonio Liuzzi HRT 1:27.044 23. Michael Schumacher Mercedes GP 1:27.079 24. Giorgio Mondini HRT 1:28.178 25. Daniel Ricciardo Toro Rosso 1:28.329 26. Narain Karthikeyan HRT 1:28.393 27. Riccardo Teixeira Lotus 1:31.584 |
Nee godverdommequote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:33 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Want landen in het midden-oosten horen niet bij de wereld, idd.
LOL maar er kunnen best wat races geschrapt worden voor een wat bredere selecte/werelddelen voor het WK...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:33 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Want landen in het midden-oosten horen niet bij de wereld, idd.
Bocht 4 een linkerdoordraaier? HUH?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:23 schreef sasquatsch het volgende:
Red Bull lijkt over het algemeen het snelste team te zijn. In Barcelona lag de focus vooral op lange runs. De auto rijdt als op rails, en was het snelst in bocht 4, een snelle linkerdoordraaier. Verder waren er weinig betrouwbaarheidsproblemen.
Bocht 4 op het circuit van Jerez! (Heb het in de tekst aangepast)quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:26 schreef Party_P het volgende:
[..]
Bocht 4 een linkerdoordraaier? HUH?
[ afbeelding ]
Voor bocht dertien op dat plaatje zit nu toch ook een knik?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:26 schreef Party_P het volgende:
[..]
Bocht 4 een linkerdoordraaier? HUH?
[ afbeelding ]
De RB7 zou dus weer een kwalificatiebeest zijn.quote:The Ferrari is a good car, theres no doubt about that, close to the pace of the Red Bull, but we havent really seen what the Red Bull can do fully extended on a qualifying run. It seems as though the two cars are reasonably close on race pace in long runs, but the feeling from engineers Ive spoken to is that the Red Bull is probably around 4/10ths faster than the Ferrari at this stage, which is quite a bit.
Ik verwacht van Lotus wel mee dan Virgin en HRT. Denk je dat Renault de plaats van Mercedes heeft ingenomen?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:32 schreef sasquatsch het volgende:
Patty houdt er een iets andere volgorde op na.
• 1. Red Bull
• 2. Ferrari
• 3. McLaren
• 4. Renault
• 5. Mercedes
• 6. Williams
• 7. Sauber, Force India, STR
• 10. Lotus
• 11. Virgin
• 12. HTR
Over de top 4 is iedereen het wel eens, net zoals over de laatste 3. Het verschil zit vooral in de middenmoot, met Mercedes en STR als de grootste uitschieters.
Fijn dan weer, lekker doelloos op de zaterdag middag naar de tv staren wetende wie al de pole paktquote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:57 schreef ElmarO het volgende:
Nog een toevoeging van de blog van James Allen:
[..]
De RB7 zou dus weer een kwalificatiebeest zijn.
quote:some reports from tests at barcelona in finnish media mtv3 and turun sanomat:
Keke Rosberg has been following all the tests from on the tracks, he said:
- Red bull is clearly ahead of others, their car is unbeliveable
-Ferrari is second fastest clearly ahead of next cars.
- toro rosso and williams have a very good cars and are the suprises so far.
- mercedes and mclaren have most to catch they are far behind red bull and ferrari.
-lotus has done a good work and is closer to midfield.
turun sanomat:
-red bull still ahead of ferrari, even if the gap has gone smaller since jerez.
-massa's 1,22,6 wasn't done with qualifying fuel load and he could have gone 0,2-0,3 seconds faster but red bull was sandbagging a lot and didn't show their true speed yet, rumours from the paddock tell they could have gone a little under 1,22 if they wanted.
-mercedes and mclaren are in trouble, their best times were done in qualifying trim.
-toro rosso and williams have done a great car and are there to fight with some big teams.
Ik in het begin ook, maar ik denk dat ik het meer ben gaan associëren met het ''och-het-is-er-weer-eentje-voor-hem'' gevoel. Het Schumacher-5-meter-hoog-hupje op het podium valt ook in die categoriequote:Op dinsdag 22 februari 2011 18:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik kan het vingertje wel waarderen.
ja, het circuit is nu andersquote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:00 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Voor bocht dertien op dat plaatje zit nu toch ook een knik?
Ze hebben nog geen meter gereden, sterker nog, de nieuwe auto is nog geeneens af, maar toch ziet 'ie geen enkele reden waarom ze Lotus en Virgin niet voorbij kunnen streven.quote:HRT team boss Colin Kolles sees no reason why his squad cannot overhaul fellow 2010 newcomers Lotus and Virgin in the future, and believes its new F111 will bring up to date with contemporary Formula 1 design after its poor debut year.
The 2010 HRT - which was originally created by Dallara before the relationship between the Italian constructor and the team broke down - was the slowest car in the field throughout last season.
But Hispania is close to finishing an all-new 2011 car, the design of which has been led by former Williams, BAR/Honda and Red Bull man Geoff Willis.
Met een topper als Karthikeyan in je team lijkt mij dat ook de enige logische conclusie die je kan trekken.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:19 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ze hebben nog geen meter gereden, sterker nog, de nieuwe auto is nog geeneens af, maar toch ziet 'ie geen enkele reden waarom ze Lotus en Virgin niet voorbij kunnen streven.
Ik zou bijna uit de posticoon willen opmaken dat dit een sarcastische post was, maar Karthikeyan haalde natuurlijk wel een 4de plaats binnen in de uiterst competitieve race van Indianapolis 2005 in een super-inferieure Jordanquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:32 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Met een topper als Karthikeyan in je team lijkt mij dat ook de enige logische conclusie die je kan trekken.
Waarin hij het moest afleggen tegen teamgenoot Monteiro.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:16 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik zou bijna uit de posticoon willen opmaken dat dit een sarcastische post was, maar Karthikeyan haalde natuurlijk wel een 4de plaats binnen in de uiterst competitieve race van Indianapolis 2005 in een super-inferieure Jordan
Geoff Willis is trouwens geen slechte ontwerperquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:19 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ze hebben nog geen meter gereden, sterker nog, de nieuwe auto is nog geeneens af, maar toch ziet 'ie geen enkele reden waarom ze Lotus en Virgin niet voorbij kunnen streven.
Daarom dus:quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:19 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ze hebben nog geen meter gereden, sterker nog, de nieuwe auto is nog geeneens af, maar toch ziet 'ie geen enkele reden waarom ze Lotus en Virgin niet voorbij kunnen streven.
Zo moeilijk was dat niet dacht ik. Hij heeft het over de toekomstquote:HRT team boss Colin Kolles sees no reason why his squad cannot overhaul fellow 2010 newcomers Lotus and Virgin in the future
Niet verkeerd bedoelt, want de man heeft toch bij Mclaren en Williams gewerkt en dat zijn toch niet de minste geweest in de jaren '90. Maar kun je me 1 wagen/periode noemen waarbij Willis dé doorslaggevende (of toch een van de) factor was? Bij Williams kwam die nadat Newey daar kwam, bij McLaren en Red Bull eveneens. En zijn tijd bij Honda heeft het team toch niet gebracht wat het moest zijn, en daar moest hij het toch echt op z'n eentje doen. Denk dat Willis meer het type is wat leiding moet krijgen ipv geven.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:37 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Geoff Willis is trouwens geen slechte ontwerper
Mischien moet HRT eerst eens een auto bouwen voordat ze gaan praten over het verslaan van de concurrentie.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Daarom dus:
[..]
Zo moeilijk was dat niet dacht ik. Hij heeft het over de toekomst
volgens mij heeft ie de williamsen van 1998 tm 2002 en de BAR,s van 2003 tm "2006"(honda) ontworpen , bij beide team waren de wagens na het eerste jaar niet slecht / behoorlijk goed ,quote:Op woensdag 23 februari 2011 20:57 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Niet verkeerd bedoelt, want de man heeft toch bij Mclaren en Williams gewerkt en dat zijn toch niet de minste geweest in de jaren '90. Maar kun je me 1 wagen/periode noemen waarbij Willis dé doorslaggevende (of toch een van de) factor was? Bij Williams kwam die nadat Newey daar kwam, bij McLaren en Red Bull eveneens. En zijn tijd bij Honda heeft het team toch niet gebracht wat het moest zijn, en daar moest hij het toch echt op z'n eentje doen. Denk dat Willis meer het type is wat leiding moet krijgen ipv geven.
Altijd handig je nieuwe livery in het donker presenterenquote:Op donderdag 24 februari 2011 12:06 schreef Atreidez het volgende:
Mooie wagen de WilliamsBeetje het wit blauw en minimaal rood van de jaren negentig, al lijkt dat niet zo op mijn fotootje weer.. Zit presentatie te kijken op http://www.attwilliams.com/
[ afbeelding ]
Ik heb wel een paar met een hogere resolutie jaquote:Op donderdag 24 februari 2011 12:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je bedoelt goede foto's?Ik wacht wel tot ze de auto een keer naar buiten rijden
Randstad (quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:18 schreef LWD-Godius het volgende:
Heeft Williams eindelijk weer eens een snelle wagen, gaat Philips weg al sponsor
Of de auto snel is moeten we maar afwachten, maar Barichello schijnt wel een grote inbreng te hebben gehad in deze, ik dacht dat mcgregor ook sponsor was, of is dat al wat langer geleden?quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:18 schreef LWD-Godius het volgende:
Heeft Williams eindelijk weer eens een snelle wagen, gaat Philips weg al sponsor
Ik denk dat Williams heel erg gaat tegenvallen dit seizoen. Vooral met een prutser als Maldonado natuurlijk.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:18 schreef LWD-Godius het volgende:
Heeft Williams eindelijk weer eens een snelle wagen, gaat Philips weg al sponsor
We hebben het hier wel over de GP2 kampioen. Dus een beetje sturen kan hij wel.quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:19 schreef Atreidez het volgende:
Dus ik ben niet de enige die ze twijfels heeft bij Maldonado
Vergeet dan ook even niet dat Rubens de meest ervaren piloot is. Ik denk dat elke rookie die uit de GP2 komt het daar tegen zou hebben afgelegd.quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
We hebben het hier wel over de GP2 kampioen. Dus een beetje sturen kan hij wel.
Als hij maar in de buurt kan komen van de eerdere kampioenen Rosberg, Hamilton en Glock, doet-ie het goed.
En vergeet niet dat Hulkenberg, de vorige kampioen, door iedereen de hemel wordt ingeprezen, maar het moest afleggen tegen Barrichello en dit seizoen geen stoeltje heeft.
Ben je Lewis al vergeten?quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Vergeet dan ook even niet dat Rubens de meest ervaren piloot is. Ik denk dat elke rookie die uit de GP2 komt het daar tegen zou hebben afgelegd.
Nee maar als je een tweevoudig WK achter je laat lukt dat ook wel met veteraan Barichelloquote:Op donderdag 24 februari 2011 16:59 schreef vosss het volgende:
Wanneer is Lewis teamgenoot van Rubens geweest dan?
Doet me denken aan een Williams Rothmans f1 - bakquote:Op donderdag 24 februari 2011 12:33 schreef Atreidez het volgende:
[ afbeelding ]
Meer hier : http://www.f1fanatic.co.u(...)w33-livery-revealed/
Ik ben niet anti Alonso, dan moet je inderdaad bij Walter zijnquote:Op donderdag 24 februari 2011 17:12 schreef Sinister-D- het volgende:
Kom d'r maar alvast bij Walter, dit gaat wéér die discussie worden![]()
McLaren naaide Alonso , dat weet toch iedereen onderhand
Daar lijkt hij inderdaad op gebaseerd ja. Met die strepen ook op de zijkant.quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:16 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Doet me denken aan een Williams Rothmans f1 - bak
Een GP2 kampioen die daar 4 jaar voor nodig had, Hülkenberg had daar maar 1 jaar voor nodig. Bovendien is Hülkenberg gewoon genaaid door de macht van het geld. Ik weet zeker dat die jongen heel snel kan rijden, maar hij krijgt de kans niet. Zet Hülkenberg in een RedBull en hij doet gewoon mee voorin.quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
We hebben het hier wel over de GP2 kampioen. Dus een beetje sturen kan hij wel.
Als hij maar in de buurt kan komen van de eerdere kampioenen Rosberg, Hamilton en Glock, doet-ie het goed.
En vergeet niet dat Hulkenberg, de vorige kampioen, door iedereen de hemel wordt ingeprezen, maar het moest afleggen tegen Barrichello en dit seizoen geen stoeltje heeft.
welk jaar was dat?quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:11 schreef Burnie88 het volgende:
Ik heb ook gewoon steeds nog dat beeld van Pastor voor me dat hij een marshall aanreed in Monaco. Wat een domme mongool zeg, dat laatste denk je trouwens ook als je zijn lelijke kop zie
De 1e helft van het seizoen was Rubens duidelijk de snellere ja.quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:36 schreef sasquatsch het volgende:
En vergeet niet dat Hulkenberg, de vorige kampioen, door iedereen de hemel wordt ingeprezen, maar het moest afleggen tegen Barrichello en dit seizoen geen stoeltje heeft.
Hoi!quote:Op donderdag 24 februari 2011 17:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ben niet anti Alonso, dan moet je inderdaad bij Walter zijn, maar ondanks dat was het natuurlijk heel knap wat Hamilton als rookie presteerde
ik mag hem ook absoluutr niet, maar zie liever een alonso waar ik me flink aan kan ergeren dan bijv. een heidfeld die alleen maar opvalt door zijn naam in het uitslagenlijstje...quote:
Nee hoor!quote:Op donderdag 24 februari 2011 21:51 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik mag hem ook absoluutr niet, maar zie liever een alonso waar ik me flink aan kan ergeren dan bijv. een heidfeld die alleen maar opvalt door zijn naam in het uitslagenlijstje...
helaas heeft de f1 teveel van dat soort mannen tegenwoordig en te weinig echte karakters, dus we kunnen wel klagen maar als ie weg is ga je hem toch missen denk ik
Daar heb je wel een goed punt. Maar afgezien van dat punt heb ik evengoed een hekel aan Alonsoquote:Op donderdag 24 februari 2011 21:51 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik mag hem ook absoluutr niet, maar zie liever een alonso waar ik me flink aan kan ergeren dan bijv. een heidfeld die alleen maar opvalt door zijn naam in het uitslagenlijstje...
helaas heeft de f1 teveel van dat soort mannen tegenwoordig en te weinig echte karakters, dus we kunnen wel klagen maar als ie weg is ga je hem toch missen denk ik
FUCK ik ben mijn DVD kwijt WTF?!?!?!?quote:Op donderdag 24 februari 2011 21:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
* Walter_Sobchak gaat alvast F1 2010 opstarten.
quote:During the spygate affair in 2007 Fernando Alonso waited until the Hungarian Grand Prix to threaten Dennis by revealing incriminating emails.
But he had already revealed their contents to Briatore two weeks earlier, who in turn had shared the details with Ecclestone and Mosley.
Ecclestone later talked Mosley down from banning McLaren for two years (bit heavy, he said) and instead imposing a record $100 million fine. Mosley joked that it was $5 million for the offence and $95 million for Ron being a twat.
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:00 schreef sasquatsch het volgende:
Nog een reden om hem te haten.
Volgens de nieuwe biografie over Ecclestone (No Angel - Tom Bower) had Alonso al voordat hij Ron Dennis dreigde de confronterende emails te openbaren deze al laten lezen aan aan Flavio Briatore, die er vervolgens mee naar Ecclestone en Mosley ging.
[..]
Spot on. Alonsoquote:Alonso opted to become the spark to the flame because at the end of the day he is a big puff and couldn’t cope with the idea that there was someone else in F1 that was as quick as him.
Het zal allemaal wel, ik blijf Alonso één van de beste coureurs vinden, in het rijtje Ecclestone, Briatore, Dennis, Alonso, Hamilton is er nieteen brandschoonquote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:00 schreef sasquatsch het volgende:
Nog een reden om hem te haten.
Volgens de nieuwe biografie over Ecclestone (No Angel - Tom Bower) had Alonso al voordat hij Ron Dennis dreigde de confronterende emails te openbaren deze al laten lezen aan aan Flavio Briatore, die er vervolgens mee naar Ecclestone en Mosley ging.
[..]
Gerucht had ik wel eens eerder gehoord. Klinkt wel logisch want ze willen meer voet aan de grond krijgen in Europa met Infiniti.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:44 schreef Tarado het volgende:
Gerucht op Twitter dat Red Bull Racing een deal heeft gesloten met Infiniti en deze maandag wordt aangekondigd.
Er verandert dus eigenlijk niets behalve een naam omdat Infiniti van Renault is
Van Nissan eigenlijk toch? Alleen Nissan is dan weer (gdeeltelijk?) van Renault.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:44 schreef Tarado het volgende:
Er verandert dus eigenlijk niets behalve een naam omdat Infiniti van Renault is
Alonso heeft zijn handjes he..quote:Op vrijdag 25 februari 2011 19:42 schreef ufopiloot het volgende:
Alonso vind ik held, echt een super coureur en nog een relaxte/toffe gozer. Het enige waar ik een bloedhekel aan heb zijn in de formule 1 zijn Vettel (iemand hak dat vingertje eens af) en alles waar Red Bull op staat. Vettel in een Red Bull-auto is dus tweer keer zo erg
Bronquote:Asked how much McLaren and Mercedes needs to bring to join the front-ranking teams, Michael opined: "Quite a bit, I'd say, to run with those guys. Very subjectively, I'd say you've got Ferrari and then Red Bull at the front at least four tenths faster than anyone else, then I think you've got a pack which is Renault, Toro Rosso, Williams and even Sauber, then another three or four tenths back to Mercedes and McLaren, then another step back to the new teams. That's definitely what the picture was in Barcelona.
"It could change. McLaren is clearly in trouble and so is Mercedes, so they are bringing stuff to the car and could easily switch up into that top group. The times that they were doing, especially on the qualifying-type runs, were nowhere near quick enough to go to the first race like that. Nico (Rosberg), I think, did a 1:23.1 with the Mercedes while Felipe Massa's 1:22.6 Ferrari run wasn't even low-fuel. Ferrari could have dipped into the 1:21s for sure. But, saying that, Mercedes has a massive upgrade package coming for Bahrain so maybe they will jump up there."
We nemen iets meer tijd, dus volgende week komt iequote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:38 schreef LWD-Godius het volgende:
Deze week zou de f1manager toch gelanceerd worden of vergis ik me?
Neem je tijd, 'better safe than sorry'.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 21:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
We nemen iets meer tijd, dus volgende week komt ie
Potver, hoop dat Mcl snelheid vindtquote:Op vrijdag 25 februari 2011 19:52 schreef ElmarO het volgende:
De opinie van Sam Michael over waar de teams staan:
[..]
Bron
Dan moet ie racen ipv zeiken.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:35 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik noem het gewoon winnaars mentaliteit
Wordt een moeilijk jaar voor je want ik denk dat Alonso vanaf het begin mee gaat doen om de titel en hem nog gaat winnen ookquote:Op zaterdag 26 februari 2011 12:51 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Dan moet ie racen ipv zeiken.
Alonso is net als Ronaldo: een zichzelf overschattende prima donna. Net zoals Messi>Ronaldo, is Hamilton, Vettel>Alonso.
En dat kan het jankerdje niet hebben en komen fraude en teamorders als vervanging van racen bij hem omhoog.
Maar goed, we gaan dit soort discussies gewoon weer voortzetten in 2011, alweer ik wederom bewijs ga vinden dat ik gelijk heb.
Ik denk het ook. Vettel of Alonso gaat het worden.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 13:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wordt een moeilijk jaar voor je want ik denk dat Alonso vanaf het begin mee gaat doen om de titel en hem nog gaat winnen ook
eens (al ben ik er niet blij mee)quote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik denk het ook. Vettel of Alonso gaat het worden.
Je vergeet Schumacherquote:Op zondag 27 februari 2011 08:20 schreef 0634 het volgende:
Alonso is een grootheid. De grootste van allemaal momenteel. Hamilton en Vettel kunnen daar komen maar zijn er nog niet. Button is goed, heel goed zelfs in foutloos en intelligent rijden, maar net niet snel genoeg. Webber en Massa zitten daar nog iets onder. Rosberg verdient, net als Kubica een keer een topwagen om te laten zien hoe goed hij is.
Dit jaar strijden, denk ik, Vettel en Alonso om de titel samen. De RedBull is nog altijd een toefje sneller, en Vettel is zelf ook razendsnel, maar Vettel laat altijd wel ergens punten liggen. Alonso pakt juist wel weer ergens punten die je niet zou verwachten.
Wordt close. Geen idee wie er wint. Pakt Alonso zijn derde komt hij definitief in het rijtje aller-aller-aller grootsten.
Hoe kan iemand het er niet mee eens zijn? De cijfers over zoveel actieve jaren zeggen toch alles? Of moet er eerst weer 10 of 20 jaar overheen gaan voordat we zeggen: 'die jochies van nu zijn lang niet zo goed als Alonso vroeger was'. Want rijders worden altijd beter nadat ze eenmaal gestopt zijn. Maar Alonso is gewoon een grootheid en dat ontkennen is belachelijk.quote:Op zondag 27 februari 2011 09:15 schreef kepler het volgende:
[..]
Je vergeet Schumacher
En dat laatste zeg ik ook al tijden, maar daar is niet iedereen het mee eens
truequote:Op zaterdag 26 februari 2011 19:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik denk het ook. Vettel of Alonso gaat het worden.
Ben het hier wel grotendeels mee eens. Alleen zou ik niet zeggen dat Alonso een grootheid is, wel de meest complete coureur van het veld. Zijn ''winnaarsmentaliteit'' (oftewel z'n foefjes zo nu en dan) maken mij toch aan het het twijfelen, maar die heeft elke grote rijden gehad. Het beuken van Prost en Senna, of het ''parkeer ongevalletje'' van Schumacher in Monaco een x-aantal jaren terug o.a. Laat hem nog maar eens een titel halen en dan wil ik die mening ook nog wel eens herzienquote:Op zondag 27 februari 2011 08:20 schreef 0634 het volgende:
Alonso is een grootheid. De grootste van allemaal momenteel. Hamilton en Vettel kunnen daar komen maar zijn er nog niet. Button is goed, heel goed zelfs in foutloos en intelligent rijden, maar net niet snel genoeg. Webber en Massa zitten daar nog iets onder. Rosberg verdient, net als Kubica een keer een topwagen om te laten zien hoe goed hij is.
Of die achtste titel er nou komt of niet, als we het over grootheden in de F1 hebben dan kan je simpelweg niet roepen dat Alonso de grootste is zolang Schumacher nog meedoet.quote:En over Schumacher: niet echt vergeten, weet niet goed waar ik hem momenteel in moet schalen om eerlijk te zijn. Ik blijf erbij dat hij beter niet terug had moeten komen want die achtste titel komt er echt niet meer.
Eens.quote:Op zondag 27 februari 2011 08:20 schreef 0634 het volgende:
Alonso is een grootheid. De grootste van allemaal momenteel. Hamilton en Vettel kunnen daar komen maar zijn er nog niet. Button is goed, heel goed zelfs in foutloos en intelligent rijden, maar net niet snel genoeg. Webber en Massa zitten daar nog iets onder. Rosberg verdient, net als Kubica een keer een topwagen om te laten zien hoe goed hij is.
Dit jaar strijden, denk ik, Vettel en Alonso om de titel samen. De RedBull is nog altijd een toefje sneller, en Vettel is zelf ook razendsnel, maar Vettel laat altijd wel ergens punten liggen. Alonso pakt juist wel weer ergens punten die je niet zou verwachten.
Wordt close. Geen idee wie er wint. Pakt Alonso zijn derde komt hij definitief in het rijtje aller-aller-aller grootsten.
Ik had het over het veld op dit moment. En op dit moment is Schumacher niet meer van het nivo van Alonso. In zijn totaliteit is het een grootheid natuurlijk.quote:Op zondag 27 februari 2011 13:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Of die achtste titel er nou komt of niet, als we het over grootheden in de F1 hebben dan kan je simpelweg niet roepen dat Alonso de grootste is zolang Schumacher nog meedoet.
En dan heb je het ook nog over de cijfers; dan kan je al helemaal niet meer om Schumacher heen.
Schumi is grootser dan die jankbal van een Alonso ooit zal worden en dat heeft niets te maken met of hij nog een achtste titel pakt of niet.
Buiten zijn rijderskwaliteitenquote:Op zondag 27 februari 2011 19:11 schreef M.Melandri het volgende:
Er zit 1 groot smetje op de carriere van Alonso, dat is zijn jaar bij Mclaren waar hij na een race of 4/5 gewoon outperformed werd door ''rookie'' Hamilton.
True. In een aantal Schumacher jaren was de weerstand niet heel erg hoog. Wat overigens geen afbreuk doet aan zijn grootheid. Maar wel aan de grootheid van de anderen. Als Barrichello of DC 2e wordt in de eindstand, weet je wel genoeg.quote:Op zondag 27 februari 2011 18:04 schreef ufopiloot het volgende:
Sowieso vind ik 'vroeger' niet te vergelijken met nu. De competitie voor de titel is nu veel breder, in plaats van 2 teams die er voor strijden.
Zeker. Qua sportiviteit scoort hij niet bijster hoog. Sympathiek vind ik hem ook al niet. Maar los daarvan, valt alleen maar te constateren dat hij gewoon één van de grootsten ooit is. Zijn palmares bewijst dat ook wel, 26 of 27 zeges inmiddels. Als het een beetje meezit gaat hij voorbij Mansell komend jaar en staat hij achter Senna 4e op die alltime ranking. En dat terwijl hij nog flink wat jaren voor de boeg heeft. Afgelopen jaar bewees hij opnieuw een topper te zijn, ondanks dat zijn Ferrari niet de beste van allemaal was kwam hij nog verdomd dichtbij.quote:Op zondag 27 februari 2011 19:18 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Buiten zijn rijderskwaliteiten
+ dat hij wist van het hele spionage gebeuren van mclaren bij ferrari.
+ dat hij een race heeft gewonnen doordat zijn teammaat zich express en in opdracht van het team in een muur zette.
o.a.
- Schumacher won zijn eerste race na exact 1 jaar id F1 door id regen door SENNA in Spa te verslaan. Alonso pas na meer dan 3 jaar in Hongarije, waar een deel van de overwinning kwam doordat Webber in een Jaguar alles ophield.quote:Op zondag 27 februari 2011 17:04 schreef 0634 het volgende:
[..]
Ik had het over het veld op dit moment. En op dit moment is Schumacher niet meer van het nivo van Alonso. In zijn totaliteit is het een grootheid natuurlijk.
Bovendien kan je wel gaan wijzen op overall statistieken, maar zullen we dan zo eerlijk zijn om vast te stellen dat Alonso pas 29 is en net halverwege zijn loopbaan is? Moet je hem vergelijken met Schumacher op zijn 29 en niet toen hij in 2006 klaar was.
Bovendien is Schumacher een even grote jankbal.Maar dat lijkt te horen bij grote kampioenen. Prost en Mansell konden daar ook wat van. Piquet ook trouwens.
HHF?quote:Op maandag 28 februari 2011 09:36 schreef vosss het volgende:
OOOOOOH IK HAD NET EEN VETTE CRASH IN F1 2010 EN JULLIE MOGEN RADEN WIE ER KENKERHARD DE MUUR IN GING!!!!![]()
![]()
Die doet helaas niet meequote:
Zelfkennis.quote:Op maandag 28 februari 2011 08:42 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Niet gehinderd worden door feitenkennis en toch mee willen doen in discussies
Moge al je F1 2011 wensen uitkomen, Vosssquote:Op maandag 28 februari 2011 09:36 schreef vosss het volgende:
OOOOOOH IK HAD NET EEN VETTE CRASH IN F1 2010 EN JULLIE MOGEN RADEN WIE ER KENKERHARD DE MUUR IN GING!!!!![]()
![]()
quote:Sabotage Alonso versus Hamilton bij McLaren: een never-ending story
Uitgegeven door Casper Bekking 28 februari 2011 07:11
Elke biografie van F1-baas Bernie Ecclestone levert de nodige verrassingen op, zo ook de laatste editie geschreven door Tom Bowers. Ditmaal gaat het om de rivaliteit tussen McLaren-teamgenoten Fernando Alonso en Lewis Hamilton, die in 2007 vooral elkaar het leven zuur probeerden te maken en daardoor de wereldtitel voor hun neus naar Kimi Raikkonen zagen gaan.
De lastige relatie tussen de nieuweling en de tweevoudig wereldkampioen is al veelvuldig besproken, maar de biografie onthulde ook de nodige nieuwe feiten. Eerder dreigde Alonso met het inschakelen van de FIA over de 'spy-gate' tussen McLaren en Ferrari als hij niet de onbetwiste nummer 1 van het team zou worden maar het boek gaat verder. De Spanjaard zou teambaas Dennis gevraagd hebben de bolide van Hamilton te saboteren. Alonso zou de teambaas gevraagd hebben te weinig benzine in de auto van de Brit te doen, zodat hij niet in staat zou zijn de finishvlag te halen. Dat gebeurde tijdens de Grand Prix van Hongarije, enkele uren voor de start van de race.
quote:Lewis Hamilton is set to drive a premier Sprint Cup NASCAR for the first time later in 2011.
American sports network ESPN reports that the McLaren driver will swap his Formula One car for Tony Stewart's Chevrolet.
The exhibition, organised by mutual sponsor Mobil 1, is set to take place some time in the summer at the famous Watkins Glen road course in New York.
The car provided by McLaren for the swap will be the British team's 2010 model MP4-25, the report said.
Stewart-Haas Racing spokesman Mike Arning confirmed the report.
Erg geloofwaardig allemaal, dat mensen Alonso niet mogen, ok, maar dit soort onzin geloven ook de grootste haters toch niet?quote:Op maandag 28 februari 2011 09:47 schreef vosss het volgende:
Nu we het dan toch over die jankbal hebben:
[..]![]()
![]()
Of het waar is, weet ik niet, maar het zou me niet verbazen.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Erg geloofwaardig allemaal, dat mensen Alonso niet mogen, ok, maar dit soort onzin geloven ook de grootste haters toch niet?
OK maar Ron Dennis vragen om te weinig benzine te doen in de auto van zijn lievelingetje lijkt me wat teveel gevraagdquote:Op maandag 28 februari 2011 11:22 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Of het waar is, weet ik niet, maar het zou me niet verbazen.
Alonso probeerde al eerder met de emails (over spygate) de nummer 1 status te krijgen. Toen dat niet lukte probeerde hij ook die psychologische oorlogsvoering (o.a. kwalificatie Hongarije) en toen dat ook niet werkte... wie weet?
Het schijnt ook niet ongewoon te zijn om het team dan wel je tegenstander dusdanig te manipuleren dat je je teamgenoot de baas bent. Ook coureurs als Prost en Piquet hadden zo hun manieren. Als ze het niet alleen af konden (zoals Piquet) zorgden ze wel voor steun vanuit het team (Prost, Schumacher)
Piquet voerde een psychologische oorlog met Mansell toen beiden bij Williams reden. Een van de bekende anekdotes is dat hij laxeermiddel in het drinken van Mansell deed.
Prost kreeg het voor elkaar (toen hij bij Ferrari kwam) dat het team alles op 1 (zijn) auto zette, omdat hij vond dat dat de enige kans was om Senna te verslaan, waardoor Mansell al bij voorbaat kansloos was.
Haha, feiten leren kennen....quote:Op maandag 28 februari 2011 07:51 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
- Schumacher won zijn eerste race na exact 1 jaar id F1 door id regen door SENNA in Spa te verslaan. Alonso pas na meer dan 3 jaar in Hongarije, waar een deel van de overwinning kwam doordat Webber in een Jaguar alles ophield.
- Schumacher had na 4 hele F1 seizoenen al meer dan 20 overwinningen op zak, evenals 2 wereldtitels.
-Schumacher een jankbal? Bron pls.??? Als zijn Ferrari in Suzuka 2006 ploft waardoor Alonso weer iemand kan inhalen (dat maakt dus 4 uit de laatste 9 races) bedankt ie zijn hele team voor hun harde werk (we win together, we lose together). Als Alonso in China 2006 verliest, zeikt ie op zijn team en roept ie 'I feel so alone in my car'.
Jij mag als eerste je normen gaan bijstellen. En even wat feiten gaan leren.
Wat dat betreft heeft ie dan wel het een en ander geleerd van Schumacher. Waarschijnlijk is Schumacher (ook daar) er alleen een beetje beter in. Die verhult z'n wangedrag met een uitgestreken kop en schijnheilige glimlach, terwijl Alonso zich meer laat kennen. Het zijn beide eikels, zoals ik al zei.quote:Op maandag 28 februari 2011 16:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wandaden achter het stuur horen er bij, maar dan ga je niet zeiken als iemand anders dat ook bij jou doet. En dat doet Alonso dus wel (bv. Massa Nurnburgring 2007; Valencia 2010). Wat hem dus precies die selectieve jankbal maakt.
Om van zijn tactieken uit de auto nog maar te zwijgen; frauderen, chanteren...
Maar helaas, dat gaat niet lukken: kun je gewoon die races op na kijken.
Dat in Nurburgring kon ik wel waarderen, dat was pure psycholische oorlogvoering. Ff je tegenstander laten weten dat je het niet met z'n actie eens bent, en hem duidelijk maken dat ie dat niet nog eens moet doen, of hem een vrees te geven dat ie het volgende keer wel uit zijn hoofd laat. En je moet er eerlijk in zijn, heb jij Alonso al iemand van de baan zien beuken, zoals de meeste een -ik kies maar ff een paar willekeurige coureurs hoor- Prost Senna en Schumacher dat wél hebben zien doen.quote:Op maandag 28 februari 2011 16:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wandaden achter het stuur horen er bij, maar dan ga je niet zeiken als iemand anders dat ook bij jou doet. En dat doet Alonso dus wel (bv. Massa Nurnburgring 2007; Valencia 2010). Wat hem dus precies die selectieve jankbal maakt.
Wandaden achter het stuur horen er helemaal niet bij. En Alonso heeft zich op de baan nog nooit zo misdragen als MS.quote:Op maandag 28 februari 2011 16:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wandaden achter het stuur horen er bij, maar dan ga je niet zeiken als iemand anders dat ook bij jou doet. En dat doet Alonso dus wel (bv. Massa Nurnburgring 2007; Valencia 2010). Wat hem dus precies die selectieve jankbal maakt.
Kom, de meest fraudeleuze wereldtitel ooit behaald is die van 94.quote:Om van zijn tactieken uit de auto nog maar te zwijgen; frauderen, chanteren...
Minimaal 2 keerquote:Op maandag 28 februari 2011 17:28 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat in Nurburgring kon ik wel waarderen, dat was pure psycholische oorlogvoering. Ff je tegenstander laten weten dat je het niet met z'n actie eens bent, en hem duidelijk maken dat ie dat niet nog eens moet doen, of hem een vrees te geven dat ie het volgende keer wel uit zijn hoofd laat. En je moet er eerlijk in zijn, heb jij Alonso al iemand van de baan zien beuken, zoals de meeste een -ik kies maar ff een paar willekeurige coureurs hoor- Prost Senna en Schumacher dat wél hebben zien doen.
En Valencia stond hij volledig in zijn recht, mijns inziens. En dan kun je dat selectief zeiken noemen, maar wat zou je zelf doen? Pakweg jij krijgt opslag van je baas, en je collega die er evenlang werkt, precies dezelfde prestaties behaalt krijgt er geen. Ga jij dan ook liggen zeiken en zeggen: ''nou, als hij er geen krijgt, mag je mijn geld ook wel houden, want dan ben je een klootzak''. Jou collega gaat natuurlijk wel zeiken dat ie niets heeft gekregen, is dat dan ook selectief
edit: Dat ie kan zeiken is iedereen wel met je eens, dat ie een aantal overwinningen heeft behaalt omdat anderen ploffen voor hem is ook niet te ontkennen (maar dat gebeurt elke GP-winnaar weleens). Teamorders zoals Duitsland dit jaar hebben zelfs jou heilige Schumacher geholpen. Fuck it , de hele wereld heeft hem zelfs vervloekt gehad na Oostenrijk 2001, en dat was een véél te onnodige teamorder en véél te vroeg in het jaar. Een andere situatie zoals afgelopen jaar met Massa, toen het team inzag dat Alonso de enige Ferrari coureur was die nog kans zou maken op de titel (de morele waarde voor Massa even buiten beschouwing gelaten, daar was ik het ook niet mee eens. Maar denkend aan het WK was het eigenlijk de enige goede beslissing).
We kunnen wel feitjes en weetjes blijven aanhalen, maar dit is en blijft een onnodige discussie.
Breaktest? Hebben er zoveel gedaan. Bovendien weet niemand of Alonso van de Piquet-klapper wist. Kan je net zo goed over de fraude in 94 beginnen. Geen idee of MS daarvan wist, maar gooi het anders gewoon op zijn bord.quote:Op maandag 28 februari 2011 17:43 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Minimaal 2 keer
1. Breaktest bij coulthard
2. Zijn teammaat zichzelf in de muur laten boren zodat hij met de overwinning aan de haal kon gaan.
Maar inderdaad een oneindige discussie tussen fans van alonso en liefhebbers van de sport
Ik meen me te herinneren dat er toen uit de data was gebleken dat dat niet het geval was. Maar die zaken zie je ook weer vaker gebeuren bij anderen.quote:Op maandag 28 februari 2011 17:43 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Minimaal 2 keer
1. Breaktest bij coulthard
Dat waren orders van Briatore en Symonds. Of iig toch het idee van de 2. Of Alonso daar van wist is ook discutabel.quote:2. Zijn teammaat zichzelf in de muur laten boren zodat hij met de overwinning aan de haal kon gaan.
Dat mag bij Coulthard. Daar is hij zelf ook goed in.quote:Op maandag 28 februari 2011 17:43 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Minimaal 2 keer
1. Breaktest bij coulthard
2. Zijn teammaat zichzelf in de muur laten boren zodat hij met de overwinning aan de haal kon gaan.
Maar inderdaad een oneindige discussie tussen fans van alonso en liefhebbers van de sport
Nou, dat is het gewoon. Alonso is niet de liefste, maar heeft nog nooit of te nimmer iemand moedwillig geramd. Anderen wel, maar daar wordt dan niet naar gekeken.quote:Op maandag 28 februari 2011 17:49 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat er toen uit de data was gebleken dat dat niet het geval was. Maar die zaken zie je ook weer vaker gebeuren bij anderen.
[..]
Dat waren orders van Briatore en Symonds. Of iig toch het idee van de 2. Of Alonso daar van wist is ook discutabel.
Conclusie is wel uit je eigen reply dat Alonso zelf nooit persoonlijk zijn wagen in die van een ander heeft geparkeerd, zoals andere kampioenen uit de jaren '80/'90 daar absoluut niet schuw voor waren.
Ik sluit het zeker niet uit, hij was 2voudig WK en ging naar McLaren en moet het in zijn 1e seizoen afleggen tegen een 'rookie. Dat heeft zijn reputatie naar beneden gehaald laat staan als Hamilton WK geworden was.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Erg geloofwaardig allemaal, dat mensen Alonso niet mogen, ok, maar dit soort onzin geloven ook de grootste haters toch niet?
Tjah... als het klopt wat hij roept en Lewis heeft veel voorrang gekregen dan is dat niet gek he!quote:Op maandag 28 februari 2011 18:36 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ik sluit het zeker niet uit, hij was 2voudig WK en ging naar McLaren en moet het in zijn 1e seizoen afleggen tegen een 'rookie. Dat heeft zijn reputatie naar beneden gehaald laat staan als Hamilton WK geworden was.
Nee, Alonso gaat dus dan zeiken bij zijn team als ie er niet voorbij komt. Ik noemquote:Op maandag 28 februari 2011 17:51 schreef 0634 het volgende:
[..]
Nou, dat is het gewoon. Alonso is niet de liefste, maar heeft nog nooit of te nimmer iemand moedwillig geramd. Anderen wel, maar daar wordt dan niet naar gekeken.
Waarom zouden ze een rookie voorrang geven? De eerste 5 races heb ik Alonso nooit gehoord over het team, toen Hamilton begon te wennen en de snellere bleek te zijn kreeg Alonso het warm.quote:Op maandag 28 februari 2011 18:41 schreef nils7 het volgende:
[..]
Tjah... als het klopt wat hij roept en Lewis heeft veel voorrang gekregen dan is dat niet gek he!
Grappig dat ik hier niets lees over de Infiniti move van RB
Mooi nog een leverancier erbij (al is het maar een sticker)
We gaan verder over de containers van geluk die Jacques Villeneuve meenam naar de circuits tijdens het seizoen 1997quote:Op maandag 28 februari 2011 18:38 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Ben dat Alonso gebash een beetje zat,
Stelletje jankzakken
Geluk dwing je af!quote:Op maandag 28 februari 2011 18:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
We gaan verder over de containers van geluk die Jacques Villeneuve meenam naar de circuits tijdens het seizoen 1997
Vorige week nog het seizoen 1997 gedownload: was toch ook een puik seizoen.quote:
niet zo tegen jaques he!quote:Op maandag 28 februari 2011 18:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
We gaan verder over de containers van geluk die Jacques Villeneuve meenam naar de circuits tijdens het seizoen 1997
Ja, JV was dan weer wel een echte coureur. Gewoon doodleuk jaren achter mekaar crashen in Eau Rouge omdat je hem harder wilt nemen dan de vorige keer.quote:Op maandag 28 februari 2011 18:53 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
niet zo tegen jaques he!![]()
wat een held was dat
idd , Sowieso 1997, " West " Mclaren , Panis / rappe Prost GP ! EJ en zijn harem aan Pitbabes ! .. Rolex Ralf als brokken pilootquote:Op maandag 28 februari 2011 18:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Vorige week nog het seizoen 1997 gedownload: was toch ook een puik seizoen.
"this was my best crash ever"quote:Op maandag 28 februari 2011 18:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ja, JV was dan weer wel een echte coureur. Gewoon doodleuk jaren achter mekaar crashen in Eau Rouge omdat je hem harder wilt nemen dan de vorige keer.
Heb jij soms een excel file genaamd Anti-Alonso, met 20 kolommen wat die kan misdoen in jouw ogenquote:Op maandag 28 februari 2011 18:43 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Nee, Alonso gaat dus dan zeiken bij zijn team als ie er niet voorbij komt. Ik noem
- Fisichella in Turkije 2005 (kwam ie niet voorbij)
- Massa in Hockenheim 2010 (kwam ie niet voorbij)
- Fisichella in Canada 2005 (kwam ie niet voorbij)
- Blokkeren van je teamgenoot in de pitsstraat (want anders had ie Alonso's tijd nog kunnen verbeteren)
Ondernam dat mietje maar 's wat op de baan, maar het is oeverloos gezever ipv actie achter het stuur.
Omdat die rookie al tien jaar werd gesteund door McLarenquote:Op maandag 28 februari 2011 18:44 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Waarom zouden ze een rookie voorrang geven? De eerste 5 races heb ik Alonso nooit gehoord over het team, toen Hamilton begon te wennen en de snellere bleek te zijn kreeg Alonso het warm.
En niet te vergeten dat hij de crashes ook onthield en ze kwalificeerde als: Mooiste klapper, Zacht plofje of Deed wel een beetje pijn !quote:Op maandag 28 februari 2011 18:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ja, JV was dan weer wel een echte coureur. Gewoon doodleuk jaren achter mekaar crashen in Eau Rouge omdat je hem harder wilt nemen dan de vorige keer.
Die laatste blijf ik geniaal vindenquote:Op maandag 28 februari 2011 18:43 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Nee, Alonso gaat dus dan zeiken bij zijn team als ie er niet voorbij komt. Ik noem
- Fisichella in Turkije 2005 (kwam ie niet voorbij)
- Massa in Hockenheim 2010 (kwam ie niet voorbij)
- Fisichella in Canada 2005 (kwam ie niet voorbij)
- Blokkeren van je teamgenoot in de pitsstraat (want anders had ie Alonso's tijd nog kunnen verbeteren)
Ondernam dat mietje maar 's wat op de baan, maar het is oeverloos gezever ipv actie achter het stuur.
Je weet dat Canada, Turkije, en Hockenheim allemaal mid-season waren? Rijden voor je titel en niet zeiken bij je team als je er niet voorbij komt. Moet je maar harder rijden, meer proberen (Hamilton haalt ook genoeg in hoor), beter starten en/of beter kwalificeren.quote:Op maandag 28 februari 2011 19:02 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Heb jij soms een excel file genaamd Anti-Alonso, met 20 kolommen wat die kan misdoen in jouw ogen![]()
En iedereen weet hoe lastig inhalen is sinds het laatste decennium, laat staan als je tegen dezelfde wagen moet rijden. Dat ie tegen zijn team gaat zaniken is vrij normaal, het kan voor je eigen team nadelig zijn als je eigen teamgenoot je ophoudt. Je achterligger zou nogal eens kort in de buurt kunnen komen, of erger nog inhalen. Of als je dan weer eens zo'n situatie hebt zoals RBR aan de hand heeft gehad in Turkije dit jaar, is ook nogal zuur voor je teambaas. Maar als een van de 2 gebeurt dan zou je weer kunnen gaan miepen dat ie geen racer is en hij ingehaald is geworden of z'n teamgenoot er vanaf heeft gebeukt. Hoe dan ook win-win situatie voor je, Walter![]()
Laat me wel nog ff stellen dat ik absoluut geen Alonso fan-boiii ben en een neutrale fan probeer te zijn met een mening, maar jou Anti- Alonso campagne vind ik gewoon overdreven en irritant.
En dan ga ik nu proberen te stoppen met deze discussie.
Maar dan ook niet zeiken als Schumacher zijn auto in Rascasse parkeertquote:Op maandag 28 februari 2011 19:09 schreef kepler het volgende:
[..]
Die laatste blijf ik geniaal vindenDat hoort ook wel bij de sport
En ik heb toendertijd 2 seizoenen uitgezocht (volgens mij van zijn WK-jaren), en daar bleek dat hij regelmatig van P3-4 naar hoger is gereden. Toen bleek zelfs dat hij maar 1 of 2 maal 'geluk' had toen er iemand voor hem plofte (in 32 races). Zelf is hij ook twee keer uitgevallen door 'pech'
Een paar seconden je teamgenoot ophouden (laten zie wie het alpha-mannetje isquote:Op maandag 28 februari 2011 19:15 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Maar dan ook niet zeiken als Schumacher zijn auto in Rascasse parkeert
En ik weet er zo al een paar uit mijn hoofd
- Montoya in Spa (hoewel, volgens mij werd ie van de baan getikt door een Williams)
- Nurnburgring 2005 (Kimi die in de laatste ronde gaat)
- Hockenheim 2005
En ik kan er vast nog wel een paar vinden. Het is het gewoon allemaal net-niet bij Alonso.
Totdat ze elkaar bijna raakte en Button opeens heel toevallig brandstof moest besparen.quote:Op maandag 28 februari 2011 19:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
En ook McLaren liet Button en Hamilton gewoon lekker raggen in Turkije.
Inderdaad, iedereen weet dat Alonso een jankbal is dus deze hele discussie is overbodig!!quote:We kunnen wel feitjes en weetjes blijven aanhalen, maar dit is en blijft een onnodige discussie.
Wat heeft dat nu er mee te maken dat dat mid-season was? Je doel blijft altijd nog om je tegenstander voor te blijven, hoe die dat doet maakt dus niet uit blijkt maar uit deze hele discussies. Dat hoort dus bij het rijden voor de titel.quote:Op maandag 28 februari 2011 19:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Je weet dat Canada, Turkije, en Hockenheim allemaal mid-season waren? Rijden voor je titel en niet zeiken bij je team als je er niet voorbij komt. Moet je maar harder rijden, meer proberen (Hamilton haalt ook genoeg in hoor), beter starten en/of beter kwalificeren.
En RBR won dit jaar beide titels. En ook McLaren liet Button en Hamilton gewoon lekker raggen in Turkije.
Dat zijn racers. Geen jankers.
Jamaar dat was ook een beetje mosterd na de maaltijd hoor.quote:En je kunt zeggen wat je wilt van Schumacher, maar ook die was het niet eens met de actie in Oosterijk en heeft volgens mij toen later de overwinning terug gegeven aan Barichello in Indianapolis en ook Rubens op het hoogste treedje gezet in Oosterijk zelf, dat zie ik Alonso echter nog niet doen.
Hij zette hem toen een keer ernaast (pits ingangquote:Op maandag 28 februari 2011 19:32 schreef Ermanon het volgende:
Denk dat niet een WC-kandidaat dan wel titel-houder vies is van wat trukjes, enkel komt het bij Alonso wat meer naar voren en wordt er meer op gelet, omdat ie het nogal duidelijk loopt te doen en ernaast (te) veel aan het zeiken is op van alles.
Voorbeeld, als je dan het Alfa-mannetje bent binnen het team(of dat tenminste denkt) zet hem dan gewoon in Hockenheim naast Massa om hem te laten zien dat je sneller bent en erlangs wilt in plaats van meteen te gaan huilen dat ie niet meteen volledig aan de kant voor je gaat. Doe dat en paar keer en Massa zal heus wel aan de kant gaan, die is ook niet achterlijk. Maar domweg niet proberen en meteen huilen is ook erom vragen om afgezeken te worden als jankbal.
En je kunt zeggen wat je wilt van Schumacher, maar ook die was het niet eens met de actie in Oosterijk en heeft volgens mij toen later de overwinning terug gegeven aan Barichello in Indianapolis en ook Rubens op het hoogste treedje gezet in Oosterijk zelf, dat zie ik Alonso echter nog niet doen.
Het podium in Oostenrijk was pure onzin, als Schumacher het er niet mee eens was, was hij er niet langsgegaan tijdens de race. Hij schaamde zichzelf , en probeerde het zo goed te maken. Zoals Vosss zegt: mosterd na de maaltijd.quote:Op maandag 28 februari 2011 19:32 schreef Ermanon het volgende:
En je kunt zeggen wat je wilt van Schumacher, maar ook die was het niet eens met de actie in Oosterijk en heeft volgens mij toen later de overwinning terug gegeven aan Barichello in Indianapolis en ook Rubens op het hoogste treedje gezet in Oosterijk zelf, dat zie ik Alonso echter nog niet doen.
Daar gaat het toch niet om. Ik ontken nergens dat Alonso een jankebalk is, want dat is ie ook. Je maakt alleen maar het reeds bekende bekend. Alleen moet je natuurlijk niet zo naief zijn om Schumacher daarvan vrij te pleiten. Bovendien gingen de teamgenoten van Schumacher nou eenmaal braafjes op de rem staan als MS langskwam. Nee, daar moeten we voor applaudiseren zeker?quote:Op maandag 28 februari 2011 18:43 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Nee, Alonso gaat dus dan zeiken bij zijn team als ie er niet voorbij komt. Ik noem
- Fisichella in Turkije 2005 (kwam ie niet voorbij)
- Massa in Hockenheim 2010 (kwam ie niet voorbij)
- Fisichella in Canada 2005 (kwam ie niet voorbij)
- Blokkeren van je teamgenoot in de pitsstraat (want anders had ie Alonso's tijd nog kunnen verbeteren)
Ondernam dat mietje maar 's wat op de baan, maar het is oeverloos gezever ipv actie achter het stuur.
En omdat Hamilton gewoon een geweldige rijder is. Toppertje.quote:Op maandag 28 februari 2011 19:03 schreef kepler het volgende:
Omdat die rookie al tien jaar werd gesteund door McLaren
Inderdaad. Daar kan Ferrari in de Schumacher-jaren nog een voorbeeld aan kunnen nemen.quote:Op maandag 28 februari 2011 19:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
En RBR won dit jaar beide titels. En ook McLaren liet Button en Hamilton gewoon lekker raggen in Turkije.
Dat zijn racers. Geen jankers.
Doe niet zo mal. Als hij het er niet mee eens was, had hij het niet moeten doen. Het was zijn eigen keuze.quote:Op maandag 28 februari 2011 19:32 schreef Ermanon het volgende:
En je kunt zeggen wat je wilt van Schumacher, maar ook die was het niet eens met de actie in Oosterijk en heeft volgens mij toen later de overwinning terug gegeven aan Barichello in Indianapolis en ook Rubens op het hoogste treedje gezet in Oosterijk zelf, dat zie ik Alonso echter nog niet doen.
Dat is inderdaad zo. Stuk voor stuk zijn die toppers jankeballen.quote:Op maandag 28 februari 2011 19:42 schreef kepler het volgende:
[..]
Hij zette hem toen een keer ernaast (pits ingang) en toen begon Massa gelijk te janken
Stelletje jankballen eigenlijk in de F1
Totdat ook zij om de titel strijden en ieder puntje er ineens toe doet.quote:Kubica en Kobayashi, dat zijn pas echte helden
Senna een lul??? ga je schamen, het was de meest eerlijke en rechtvaardige coureur die je maar kan indenken, vergeet niet dat hem een WK is ontnomen!quote:Op maandag 28 februari 2011 13:24 schreef k_man het volgende:
Walter wenst alleen de feiten te kennen die in zijn straatje passen.
Zowel Schumacher als Alonso lijke me onuitstaanbare eikels, die alles doen wat ze kunnen om te winnen - of dat nou eerlijk en sportief is of niet. Zoals hierboven gezegd hoort dat er kennelijk een beetje bij. Senna was natuurlijk ook een lul.
nou nou, Beetje wereldkampioen is gewoon een eikelquote:Op maandag 28 februari 2011 20:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Senna een lul??? ga je schamen, het was de meest eerlijke en rechtvaardige coureur die je maar kan indenken, vergeet niet dat hem een WK is ontnomen!
quote:Op maandag 28 februari 2011 20:20 schreef 0634 het volgende:
[..]
Daar gaat het toch niet om. Ik ontken nergens dat Alonso een jankebalk is, want dat is ie ook. Je maakt alleen maar het reeds bekende bekend. Alleen moet je natuurlijk niet zo naief zijn om Schumacher daarvan vrij te pleiten. Bovendien gingen de teamgenoten van Schumacher nou eenmaal braafjes op de rem staan als MS langskwam. Nee, daar moeten we voor applaudiseren zeker?
Enne, Alonso in aktie? Ken je deze briljante move nog?
BBC: 'I've never seen anything like it. The bravery by Alonso.'
Senna was ook een lul ja en lang niet altijd eerlijk en rechtvaardig.quote:Op maandag 28 februari 2011 20:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Senna een lul??? ga je schamen, het was de meest eerlijke en rechtvaardige coureur die je maar kan indenken, vergeet niet dat hem een WK is ontnomen!
Is dat dat seizoen waarop banden het verschil maakten? 130R is allang niet meer wat het was. Maar idd een mooie poging op een auto die aardig wat langzamer is dan de jouwe.quote:Op maandag 28 februari 2011 20:20 schreef 0634 het volgende:
[..]
Daar gaat het toch niet om. Ik ontken nergens dat Alonso een jankebalk is, want dat is ie ook. Je maakt alleen maar het reeds bekende bekend. Alleen moet je natuurlijk niet zo naief zijn om Schumacher daarvan vrij te pleiten. Bovendien gingen de teamgenoten van Schumacher nou eenmaal braafjes op de rem staan als MS langskwam. Nee, daar moeten we voor applaudiseren zeker?
Enne, Alonso in aktie? Ken je deze briljante move nog?
BBC: 'I've never seen anything like it. The bravery by Alonso.'
Mika. Altijd +1quote:Op maandag 28 februari 2011 20:44 schreef vosss het volgende:
Schumacher was ook een lul trouwens.
Sterker nog, de enige 2 die geen lullen waren en wel WC zijn geweest zijn Mika en Kimi. Althans van de laatste 15 jaar ofzo
Button is een Engelsman en dus bij voorbaat een lulquote:
Hij liet zich daar op Monza destijds anders aardig piepelen door Schumacherquote:
ja ja, dus Alonso kan alleen inhalen als hij sneller is als een ander maar Schumacher haalt zeker mensen in die sneller zijn dan hij is.quote:Op maandag 28 februari 2011 20:53 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Is dat dat seizoen waarop banden het verschil maakten? 130R is allang niet meer wat het was. Maar idd een mooie poging op een auto die aardig wat langzamer is dan de jouwe.
Dan toch liever die aktie van Villeneuve in de laatste bocht van Estoril 1997, waar ie Schumacher ook buitenom inhaalde.
Ja, want Petrov had ie in de laatste race vh 2010 inderdaad zo ingehaald. Net zoals ie ook geniaal Massa inhaalde in Hockenheim.quote:Op maandag 28 februari 2011 21:16 schreef 0634 het volgende:
[..]
ja ja, dus Alonso kan alleen inhalen als hij sneller is als een ander maar Schumacher haalt zeker mensen in die sneller zijn dan hij is.Kom op zeg, je kan nou eenmaal niet iemand inhalen die op sneller is dan jij.
Maar die van JV was inderdaad een geweldig actie. Al moet je dan, volgens jouw theorie er wel bij vermelden dat de Williams op dat moment gewoon ook sneller was dan de Ferrari.
Dat blijf ik ook een domme actie vinden van hem, daar vol gas door blijven rijdenquote:Op maandag 28 februari 2011 21:28 schreef Bluurgh het volgende:
wat zitten jullie nu weer te zeuren, alonso rijd altijd kei en keihard door!
Waar slaat dat nou allemaal op? Zijn er rijders die nooit ingehaald zijn dan? Zijn er rijders die in de huidige F1 wel eens niet langs iemand konden komen? Kom nou toch. Webber en Hamilton zaten diezelfde race ook de hele wedstrijd lang vast achter iemand. Dat is hét probleem van de F1. Schumacher is vaak genoeg geniaal ingehaald. Zoals die jij al aangaf op Estoril. Of door Mika op Spa. Of Alonso toen. Of Hill in Hongarije in de Arrows nota bene. Zo werkt het.quote:Op maandag 28 februari 2011 21:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ja, want Petrov had ie in de laatste race vh 2010 inderdaad zo ingehaald. Net zoals ie ook geniaal Massa inhaalde in Hockenheim.
En als ie dan een keertje iemand voorbij gaat, doet ie het via het gras en krijgt ie straf in Silverstone. Of wordt ie gewoon zelf geniaal voorbij gereden door Sato (Canada 2007) of door Kobayashi (Valencia 2010).
Idd, hoe heb ik het kunnen missen? Al die briljante inhaalpogingen van Alonso.
volgens mij had ie daarover ook een weddenschap met dacht ik coulthard,quote:Op maandag 28 februari 2011 21:16 schreef 0634 het volgende:
[..]
ja ja, dus Alonso kan alleen inhalen als hij sneller is als een ander maar Schumacher haalt zeker mensen in die sneller zijn dan hij is.Kom op zeg, je kan nou eenmaal niet iemand inhalen die op sneller is dan jij.
Maar die van JV was inderdaad een geweldig actie. Al moet je dan, volgens jouw theorie er wel bij vermelden dat de Williams op dat moment gewoon ook sneller was dan de Ferrari.
Mika kreeg ook een overwinning kado van Coulthard, dus kan zich ook bij de eikels scharen, billenmaatje van Ronquote:Op maandag 28 februari 2011 20:38 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
nou nou, Beetje wereldkampioen is gewoon een eikelanders worden ze ook geen wereldkampioen .. behalve Mika
Was dat niet met zijn monteurs? Die zeiden dat daar niet ingehaald kon worden en dat ze hem na afloop wel van de vangrails zouden schrapen. Anyway, geweldige actie. Respect.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:43 schreef King_Merc het volgende:
[..]
volgens mij had ie daarover ook een weddenschap met dacht ik coulthard,, die dacht dat dat niet kon inhalen in die laatste bocht
Ah, leuk je hier te zienquote:offtopic: jij hier ook 0634(op het formule1.nl forum ben ik JV_fan
Klopt. Maar ja, zo kennen we wel even doorgaan met rijders noemen die kadootjes kregen hier en daar.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mika kreeg ook een overwinning kado van Coulthard, dus kan zich ook bij de eikels scharen, billenmaatje van Ron
http://www.redbull.com/cs(...)ault-021242967702853quote:Red Bull Racing has announced a marketing agreement with Infiniti, the global luxury automotive brand from Japan, covering the 2011 and 2012 seasons.
Leveraging the co-operative power of the Renault-Nissan Alliance, a unique relationship has been created with Red Bull Racing, focused on high-profile marketing and F1 technical activities.
As part of the agreement, Infiniti will have high-profile branding on the car, drivers clothing and team kit and equipment. Infiniti will also work with Renault to forge future technical collaboration with us. The team will continue to use Renault F1 engines in 2011 and 2012.
Andy Palmer, senior-vice president at Infiniti, said: Over the mid-term, Infiniti will be simultaneously expanding its global presence and broadening its product range. Given these twin ambitions, it is clear Formula One offers us an unrivalled global communications platform, complementing Infinitis ethos of Inspired Performance. We are excited to have the opportunity to enter Formula One together with a world-class team like Red Bull Racing Renault.
Our Team Principal Christian Horner said: Red Bull has always taken a different approach, so when the Infiniti executives outlined their innovative plan to us we were very open to working with them. Coming off the back of our 2010 Drivers and Constructors World Championships, we feel even more excited to be starting the 2011 season with a new and committed partner like Infiniti.
Bernard Rey, President of Renault Sport F1, added: While Renault is rightfully very proud of our achievements within Formula One, we know the future is about collaboration. To have a talented and committed Alliance partner like Infiniti is very welcome as we set out on the current and future challenges in Formula One. So it is with great pleasure that I would like to welcome Andy Palmer and his entire team in our Formula One adventure, and I look forward to starting the 2011 season together as Alliance partners.
Infiniti, the luxury automotive brand from Japan, reflects its brand promise 'Inspired Performance' with a model line-up of sedans, coupés, SUVs and crossovers featuring exhilarating performance, emotive design and cutting-edge technology. Infiniti continues to launch across the globe through a dedicated network of Infiniti Centres that share a commitment to exceptional hospitality throughout the entire period of ownership.
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:09 schreef Dos37 het volgende:
Mika was de jouw grootse held die ooit in de F1 heeft gereden
Hoe hoog ik hem ook heb zitten, er is hem geen WK ontnomen. Dan had hij ook de laatste race van '89 moeten winnen, en dat heeft hij niet gedaan. De diskwalificatie in Suzuka kostte hem alleen een overwinning, niet het WK.quote:Op maandag 28 februari 2011 20:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Senna een lul??? ga je schamen, het was de meest eerlijke en rechtvaardige coureur die je maar kan indenken, vergeet niet dat hem een WK is ontnomen!
Dit vind ik eigenlijk ook. Toprijder en gabber (op en naast de baan).quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:09 schreef Dos37 het volgende:
Mika was de grootse held die ooit in de F1 heeft gereden
En daar istie weer; onze jankbalquote:Alonso heeft vrees voor vele pitstops
De nieuwe banden van Pirelli slijten een stuk sneller en dat leidt tot meer pitstops tijdens seizoen 2011. Fernando Alonso is daar niet gelukkig mee.
De opvolger van Bridgestone kreeg als opdracht mee de banden een grotere rol te laten spelen in een race en voldoet aan die wens. Op het rubber van de Japanners kon als het moest een gehele Grand Prix worden verreden.
Dat blijkt op de nieuwe Pirelli's onmogelijk, wat zorgt voor een stijging van het aantal pitstops. En dat ziet Alonso niet bepaald positief in. “Meer pitstops zorgen voor meer onzekerheid en dat is in het nadeel van de grote teams”, vertelt hij aan Spaanse journalisten.
“In het voetbal krijgen beide teams toch ook niet om het halfuur een penalty te nemen? Als dat wel het geval was, zou er voor FC Barcelona en Real Madrid veel minder te juichen zijn. Het scheelt in ieder geval dat iedereen in hetzelfde schuitje zit.”
De Ferrari-coureur stelt zijn monteurs ten doel dan maar de pitstops tot in den treure te oefenen om (ook) op dit vlak het snelste team te zijn. “Dan moet het maar zo, want het gaat komend seizoen niet lukken één pitstop minder te maken dan de concurrentie tijdens een race.”
Hoewel Ferrari hoge ogen gooit tijdens de wintertests tot nu toe, weigert Alonso zijn kansen al te rooskleurig in te schatten. “Als alles volgens plan verloopt, behoren we met Ferrari tot de groep teams die om de titel strijden. Samen met Red Bull, McLaren, Mercedes en Renault. Toro Rosso kan wel eens de grote verrassing worden.”
Kubica via achterdeurtje van Todt bij zn terugkeer in de F1 richting Ferrari?quote:Todt bezoekt Kubica in Italië
FIA-president Jean Todt heeft gisteren Robert Kubica een bezoekje gebracht in het Santa Corona-ziekenhuis, waar de Pool sinds zijn gevaarlijke crash in de Ronde di Andora verblijft.
Verscheidene Italiaanse kranten zoals het lokale Il Vostro Giornale en nieuwsagentschap ANSA verklaarden dat de kleine Fransman vergezeld werd door andere leden van de FIA, maar dat ze op geen enkel moment commentaar wilden geven.
Ondertussen wist Kubica's manager Daniele Morelli te vertellen dat alles de goede kant uitgaat met de winnaar van de Canadese Grand Prix in 2008.
"Robert is zowel lichamelijk als geestelijk helemaal in orde, maar het is belangrijk dat hij de komende weken in het ziekenhuis blijft. In deze weken zal hij proberen zoveel mogelijk te herstellen van zijn zware crash."
Morelli vertelde nog dat de aanwezigheid van Todt niets met protocol te maken had. Hij zei dat zijn bezoek louter en alleen om persoonlijke redenen was.
Zo is het precies. Ik ben altijd een diehard Senna fan geweest, maar dit soort dingen kan je gewoon niet anders dan onsportief noemen. Ik snap alleen niet dat sommige Schumacher fans met droge ogen beweren dat hij niet gewoon ook veels te vaak het toonbeeld van onsportiviteit is geweest. Zijn halve biografie van James Allen staat er vol mee.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hoe hoog ik hem ook heb zitten, er is hem geen WK ontnomen. Dan had hij ook de laatste race van '89 moeten winnen, en dat heeft hij niet gedaan. De diskwalificatie in Suzuka kostte hem alleen een overwinning, niet het WK.
En ga niet zeggen dat de crash op Suzuka in 1990 rechtvaardig was. Als hij op een eerlijke manier had willen winnen, had hij voor Prost moeten eindigen in plaats van hem in de eerste bocht uit de race werken (ook al is dit het gevolg van de actie van Balestre en wat er het jaar ervoor gebeurde).
Wat dat betreft heeft Schumacher het goed afgekeken van zowel Prost als Senna, door in 1994 Hill uit de race te tikken en in 1997 hetzelfde te proberen bij Villeneuve.
Lijkt me stug dat er ook maar een enkel topteam op dit moment in Kubica geinteresseerd is, er zijn veel te veel vraagtekens over zijn terugkeer en op wat voor niveau dat zal gebeuren, ik gun hem het allerbeste en hoop ook dat het hem lukt maar dat is natuurlijk afwachtenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Kubica via achterdeurtje van Todt bij zn terugkeer in de F1 richting Ferrari?![]()
Nog een leuke wallpaper voor jequote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:16 schreef vosss het volgende:
Het was ook meer een grapje dan daadwerkelijk serieus hoor
Dat van Alonso die weer aan het janken is was geen grapje overigens
Godverdomme het lijken allemaal wel een stel jankende wijven daarquote:Sebastian Vettel vreest dat de terugkeer van betalende coureurs in de Formule 1 voor problemen kan zorgen. Met name tijdens het aan de broek geven van een ronde.
Waar de 'paydriver' enkele jaren terug leek te zijn uitgestorven, zorgt de verslechterde wereldwijde economische situatie ervoor dat verschillende teams toch weer hun toevlucht zoeken tot betalende coureurs.
Wereldkampioen Vettel vreest dat dit de kwaliteit van de Formule 1-grid niet ten goede komt. “De toppers krijgen met meer risico's te maken omdat sommige coureurs zeer onvoorspelbaar zijn als we ze op een ronde zetten”, vertelt hij de Oostenrijkse zender Servus TV.
“Sommige coureurs die dit seizoen deelnemen aan races zijn niets meer dan rijdende obstakels”, vervolgt Vettel, die ook vreest dat de terugkeer van KERS en de introductie van de beweegbare achtervleugel voor afleiding zorgt. “Het is alsof we tijdens het racen met onze mobiele telefoon spelen.”
Eindelijk eens een keer een puik idee van die ouwe zakquote:Ecclestone wil regen maken
Van onze Telesportredactie
LONDEN - Bernie Ecclestone wil de Formule 1 races aantrekkelijker maken voor het publiek en één van de mogelijkheden daarvoor is volgens hem het natmaken van de circuits. "De spannendste races zijn altijd natte races geweest, dus laten we overwegen regen te maken", aldus de president van de Internationale Autosportfederatie.
Bernie Ecclestone Bernie Ecclestone
Fernando Alonso in actie tijdens de doorweekte Grand Prix van Zuid-Korea. Fernando Alonso in actie tijdens de doorweekte Grand Prix van Zuid-Korea. Foto: www.eldik.net
"Er bestaan racetracks die je artificieel nat kan maken en het zou gemakkelijk zijn dit op veel circuits te intalleren. Waarom laten we het niet 'regenen' in het midden van een race? Bijvoorbeeld twintig minuten lang of de laatste tien ronden?" zo vroeg Ecclestone zich dinsdag hardop af.
"Misschien met een twee minuten waarschuwing vantevoren. Spanning is dan gegarandeerd en de condities zijn voor iedereen hetzelfde."
Juist niet. Ze moeten ophouden met kunstmatige spanning in de F1 in te voeren (dus ook kappen met al die overbodige pitstops door het verplichte gebruik van alle bandencompounds, beweegbare achtervleugels en hete verkeerd gebruik van KERS). Ze moeten gewoon zorgen dat de auto's weer kunnen inhalen, zoals in de jaren '80 het geval was.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Eindelijk eens een keer een puik idee van die ouwe zak
Gewoon at random laten regenen en niet vooraf de teams inlichten. Spektakel gegarandeerd
Of dit idee er door gaat komen heb ik mijn twijfels over, maar ik vind het alvast een puik plan
Nee, ik zou het niet als power boost gebruiken, maar analoog aan de hybride auto's gebruiken bij lage snelheid, waarna als de snelheid een drempel overschrijdt, de benzine motor gebruikt wordt.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:09 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, waarom trouwens de capaciteit van KERS niet met een factor 2 opvoeren en dan het aantal keren dat je het systeem mag gebruiken limiteren tot bijvoorbeeld 10x per race.
3 dingen. De beroemde option 13, een illegaal verwijderde brandstoffilter en in de laatste race Damon Hill uit de race tikken.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:35 schreef bodylotion het volgende:
Wie praat mij even bij over de frauduleuze titel van Schumacher in 1994?
Thanks.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
3 dingen. De beroemde option 13, een illegaal verwijderde brandstoffilter en in de laatste race Damon Hill uit de race tikken.
• Option 13 was een onzichtbare menu optie in het elektronische systeem waarmee traction control aangezet kon worden. Bewezen is dat het systeem aanwezig was, alleen kon men niet aantonen dat het ook gebruikt is.
Het is trouwens ook goed hoorbaar als een wagen traction control gebruikt.
• Het illegaal verwijderen van een brandstoffilter zorgde ervoor dat de Benetton's sneller konden bijtanken tijdens de race. Dat het hierdoor gevaarlijker werd bleek wel doordat dit filter de oorzaak was van de brand van Verstappen in Hockenheim 1994.
• Tenslotte reed Schumacher (volgens velen) in de laatste race bewust tegen Hill aan, om te voorkomen dat Hill zou finishen. Even daarvoor reed Schumacher zelf tegen de muur aan. Hill had het niet gezien en dacht een paar bochten later Schumacher te kunnen inhalen. Schumacher stuurde in en raakte Hill. Zeker nadat Schumacher in 1997 hetzelfde probeerde bij Villeneuve, ging men ervan uit dat het bewust was.
Benetton, dan wel Schumacher, is nooit bestraft voor deze acties, mede doordat Benetton de FIA tegemoet kwam en Tom Walkinshaw als zondebok opofferde. Walkinshaw kwam later terug als eigenaar van Arrows.
idd bad idea!quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:21 schreef Stiggie het volgende:
Als je dat pas twee minuten van tevoren zegt dat het kunstmatig gaat regenen op klaarlichte dag.... ik zeg daar komen complottheorieën bij iedere wedstrijd van ferrari vs mercedes vs mclaren vs red bull haha.
Ben ik niet met je eens. Op de baan wordt beslist hoe vaak je moet stoppen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:32 schreef k_man het volgende:
Hij is de eerste niet die zich beklaagt over de nieuwe banden. Je moet je ook afvragen of de sport gebaat is bij 3 of 4 stops per race. Dan worden de races weer in de pits beslecht, en niet op de baan.
Ik snap je punt, maar kom op... vier keer pitten in een race? Dat hadden we vorig jaar zelfs bij regenraces vaak niet. Je kunt het ook overdrijven.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ben ik niet met je eens. Op de baan wordt beslist hoe vaak je moet stoppen.
Zit je ieder rondje te pushen dan zit je op 4 stops. Doe je in het begin (zware auto) voorzichtiger met je banden dan lukt het met 3 stops.
Nou, ik vind wel dat er weer tussentijds getankt moet gaan worden.quote:Hoe meer keuzes en variabelen hoe spannender de race denk ik
quote:Op woensdag 2 maart 2011 08:49 schreef k_man het volgende:
Dat tanken was ook in de jaren dat de BBC de rechten niet had en ik dus nog naar Olav Mol luisterde. Eén van de voordelen van het tanken was dat Mol er geen hol van begreep en er dus altijd wel wat te lachen viel, ook tijdens een saaie race. Ging-ie bijvoorbeeld weer eens vertellen - helemaal aan het eind van een race - dat de ene auto veel zwaarder was dan de andere, omdat-ie later gepit had. Terwijl dat aan het eind natuurlijk geen hol uitmaakt, aangezien ze beide niet meer naar binnen hoeven.
Bovendien leidde het nog wel eens tot spektakel met afgerukte slangen, brandjes en dat soort toestanden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |