abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93063794
110110_49243_FOK!_F1-Nieuwtjesbanner2011.png

Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 |

Openingsposts van de Grands Prix van seizoen 2011:
1. Bahrein (13 maart)
2. Australië (27 maart)
3. Maleisië (10 april)
4. China (17 april)
5. Turkije (8 mei)
6. Spanje (22 mei)
7. Monaco (29 mei)
8. Canada (12 juni)
9. Europa (Valencia, Spanje) (26 juni)
10. Groot-Brittannië (10 juli)
11. Duitsland (24 juli)
12. Hongarije (31 juli)
13. België (28 augustus)
14. Italië (11 september)
15. Singapore (25 september)
16. Japan (9 oktober)
17. Zuid-Korea (24 oktober)
18. India (30 oktober)
19. Abu Dhabi (13 november)
20. Brazilië (27 november)

Openingsposts van de Grands Prix van afgelopen seizoen 2010:
1. Bahrein 2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix
2. Australië 2010 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1
3. Maleisië 2010 Formula 1 Petronas Malaysian Prix #1
4. China 2010 Formula 1 Chinese Grand Prix #1
5. Spanje 2010 Formula 1 Gran Premio de España Telefónica #1
6. Monaco Formula 1 Grand Prix de Monaco 2010 #1
7. Turkije 2010 Formula 1 Turkish Grand Prix #1
8. Canada Formula 1 Grand Prix du Canada 2010
9. Europa (Valencia, Spanje) 2010 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe #1
10. Groot-Brittannië 2010 Formula 1 Santander British Grand Prix #1
11. Duitsland Formula 1 Grosser Preis Santander von Deutschland 2010 #1
12. Hongarije 2010 Formula 1 Hungarian Grand Prix #1
13. België 2010 Formula 1 Belgian Grand Prix #1
14. Italië Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia 2010 #1
15. Singapore 2010 Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix #1
16. Japan 2010 Formula 1 Japanese Grand Prix #1
17. Zuid-Korea Formula 1 Grande Prêmio Petrobras do Brasil 2010 #1
18. Brazilië Formula 1 Grande Prêmio Petrobras do Brasil 2010 #1
19. Abu Dhabi 2010 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix #1

Eindstanden 2010
Uitslag GP van Abu Dhabi 2010 met eindstanden Coureurs en Constructeurs

Teams:

- Ferrari
- Force India
- Hispania Racing Team
- Lotus Renault GP
- McLaren
- Mercedes GP
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Team Lotus
- Virgin Racing
- Williams

Wie staan er in 2011 aan de start:

Red Bull Racing WCC 2010
01. Sebastian Vettel WDC 2010
02. Mark Webber

McLaren
03. Jenson Button WDC 2009
04. Lewis Hamilton WDC 2008

Ferrari
05. Fernando Alonso WDC 2005/06
06. Felipe Massa

Mercedes GP
07. Michael Schumacher WDC 94/95/00/01/02/03/04
08. Nico Rosberg

Lotus Renault GP
09. Nick Heidfeld (vervanger Robert Kubica)
10. Vitaly Petrov

Williams
11. Rubens Barrichello
12. Pastor Maldonado

Force India
14. Adrian Sutil
15. Paul Di Resta

Sauber
16. Kamui Kobayashi
17. Sergio Perez

Scuderia Toro Rosso
18. Sébastien Buemi
19. Jaime Alguersuari

Team Lotus Naam kan eventueel nog veranderen
20. Jarno Trulli
21. Heikki Kovalainen

HRT F1 Team
22. Narain Karthikeyan
23. TBA

Virgin Racing
24. Timo Glock
25. Jerome D'Ambrosio

Voor meer info zie het [F1] Silly season 2011-topic en de voorlopige entry list 2011 van de FIA (2-12-2010).

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- Autosport.com

Onze boyz (nu of vroeger in F1 actief):
- Ho-Pin Tung (Formule 1: testrijder bij Renault; GP2)
- Christijan Albers (ooit coureur bij Minardi en Spyker; Le Mans Series)
- Robert Doornbos (ooit testrijder voor Red Bull Racing (2006); racecoureur Minardi F1 Team (vanaf de GP van Hockenheim, Duitsland, 2005); officieel test- en reservecoureur voor Jordan GP F1 (2005); IndyCars (vanaf 2009))
Zie verder het topic over Nederlandse Talenten

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting Regulations
Sporting Regulations 2011

Technical Regulations
Technical Regulations 2011

Gerelateerde reguleringen
O.a. apendices, zie Regulations pagina van FIA

Testschema 2011


De kalender voor 2011 met 20 races


Uitzendingen van BBC
Tv-gids voor BBC One.
Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.
Denk aan het uur verschil met Engeland!

4.gif *onder voorbehoud van wijzigingen

FOK!sport F1-gedeelte

FOK! Formule 1-manager 2010

De OP is hier te vinden
  zondag 20 februari 2011 @ 17:07:23 #2
313950 zodoenwedat
Type hier een zinloos bericht
pi_93063895
Ik snap niet waarom Di Resta bij zo'n matig team zou willen..
Bovenstaande typefouten zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.
pi_93064498
Testdag 20-02-2011, Barcelona:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Pos  Driver              Team/car              Time       Gap       Laps
 1.  Nico Rosberg        Mercedes              1m23.168s            92
 2.  Vitaly Petrov       Renault               1m23.463s  + 0.295s  93
 3.  Lewis Hamilton      McLaren-Mercedes      1m23.858s  + 0.690s  93
 4.  Pastor Maldonado    Williams-Cosworth     1m24.815s  + 1.647s  60
 5.  Mark Webber         Red Bull-Renault      1m24.995s  + 1.827s  139
 6.  Jarno Trulli        Lotus-Renault         1m25.454s  + 2.286s  48
 7.  Sergio Perez        Sauber-Ferrari        1m25.557s  + 2.389s  115
 8.  Adrian Sutil        Force India-Mercedes  1m25.720s  + 2.552s  102
 9.  Sebastien Buemi     Toro Rosso-Ferrari    1m26.155s  + 2.987s  31
10.  Felipe Massa        Ferrari               1m26.508s  + 3.340s  123
11.  Timo Glock          Virgin-Cosworth       1m26.598s  + 3.430s  97
12.  Giorgio Mondini     Hispania-Cosworth     1m28.178s  + 5.010s  39
13.  Daniel Ricciardo    Toro Rosso-Ferrari    1m28.329s  + 5.161s  42
14.  Narain Karthikeyan  Hispania-Cosworth     1m30.722s  + 7.554s  32

All timing unofficial
pi_93066411
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:07 schreef zodoenwedat het volgende:
Ik snap niet waarom Di Resta bij zo'n matig team zou willen..
Prima team om mee te beginnen,
Niks mis mee
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_93067919
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:07 schreef zodoenwedat het volgende:
Ik snap niet waarom Di Resta bij zo'n matig team zou willen..
Je moet ergens beginnen (alonso begon b.v. bij minardi)
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_93068062
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 18:40 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Je moet ergens beginnen (alonso begon b.v. bij minardi)
Team maakt als rookie idd weinig uit, gaat erom dat je je teammaat weet te verslaan.
pi_93068068
Vergelijking tussen de tijden van Webber en Massa van vandaag:

quote:
Both Mark and Felipe drove 59 laps (+in/out laps), so if they indeed did race simulation, here are results of it:

Mark

1st stint - 8 laps
731,031 - average 1:31.384

2nd stint - 13 laps
1181,778 - average 1:30.906

3rd stint - 20 laps
1823,642 - average 1:31.182

4th stint - 18 laps
1600,836 - average 1:28.836

5337,329 = 1:28:57.329 (59 timed laps) - average 1:30.463

Felipe

1st stint - 17 laps
1570,583 - average 1:32.387

2nd stint - 15 laps
1354,174 - average 1:30.278

3rd stint - 14 laps
1244,481 - average 1:28.892

4th stint - 13 laps
1140,589 - average 1:27.730

5309,727 = 1:28:29.727 (59 timed laps) - average 1:29.995
  zondag 20 februari 2011 @ 19:22:12 #9
313950 zodoenwedat
Type hier een zinloos bericht
pi_93069344
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 18:40 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Je moet ergens beginnen (alonso begon b.v. bij minardi)
Di Resta is wel redelijk bekend. Toen Alonso begon had ik in ieder geval nog nooit van hem gehoord.
Bovenstaande typefouten zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.
pi_93069813
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 19:22 schreef zodoenwedat het volgende:

[..]

Di Resta is wel redelijk bekend. Toen Alonso begon had ik in ieder geval nog nooit van hem gehoord.
Alonso was toch ook een behoorlijk groot talent in de F3000?

Sowieso zo F3000 8-)

Dat team, met Paul Stoddart, Webber en Albers _O_
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  zondag 20 februari 2011 @ 20:05:19 #11
313950 zodoenwedat
Type hier een zinloos bericht
pi_93071081
Dunno, had voor de F1 nog nooit van Alonso gehoord :P
Bovenstaande typefouten zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.
pi_93072411
Hopen opdat de Bahrain Grand Prix nog doorgaat...
pi_93072913
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 20:31 schreef LeaderRoel het volgende:
Hopen opdat de Bahrain Grand Prix nog doorgaat...
Zou wel perfect zijn zonder testsessie vooraf ^O^
pi_93075712
De BBC gaat iig niet naar Bahrein...

quote:
For those asking. Just because the race goes ahead doesn't mean the BBC have to be there. We'll make a call, and I know what mine will be...
http://twitter.com/jakehumphreyf1/status/39258037009121280
pi_93075899
Vettel is tijdens de masters of F3 in Zandvoort deze zomer.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 20 februari 2011 @ 22:52:20 #16
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_93081964
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:25 schreef byah het volgende:
Vettel is tijdens de masters of F3 in Zandvoort deze zomer.
Leuk :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_93093348
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 19:35 schreef SjaakVilleneuve het volgende:

[..]

Alonso was toch ook een behoorlijk groot talent in de F3000?

Sowieso zo F3000 8-)

Dat team, met Paul Stoddart, Webber en Albers _O_
Yep, Alonso kampioen, Webber tweede en Albers 0 punten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_93093393
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 20:31 schreef LeaderRoel het volgende:
Hopen opdat de Bahrain Grand Prix nog doorgaat...
Liever niet. Laat ze in Bahrein maar vechten voor hun vrijheid / democratie. Dat heb ik liever dan dat er een (saaie) F1 race gehouden gaat worden
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_93094605
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:22 schreef roelofjan het volgende:
De BBC gaat iig niet naar Bahrein...

[..]

http://twitter.com/jakehumphreyf1/status/39258037009121280
Dat kan Jake wel zo stelling zeggen, maar als zijn baas zegt het is veilig genoeg en je gaat dan moet ie gaan lijkt me.

Zo niet dan is het werkweigering en dat kan je je baan kosten.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_93094646
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 10:38 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Liever niet. Laat ze in Bahrein maar vechten voor hun vrijheid / democratie. Dat heb ik liever dan dat er een (saaie) F1 race gehouden gaat worden
En dat. Dat ze dan maar daar voor in de plaats ergens in Europa een race rijden, maar ik gok zomaar dat als de GP in Bahrein niet doorgaat dat we gewoon 2 weken later pas starten.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_93097699
quote:
7s.gif Op maandag 21 februari 2011 11:23 schreef vosss het volgende:

[..]

En dat. Dat ze dan maar daar voor in de plaats ergens in Europa een race rijden, maar ik gok zomaar dat als de GP in Bahrein niet doorgaat dat we gewoon 2 weken later pas starten.
Kans is groot dat de race rescheduled wordt naar een andere datum.

Edit: PSM was me al voor
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 21 februari 2011 @ 13:14:26 #22
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_93098430
quote:
7s.gif Op maandag 21 februari 2011 11:23 schreef vosss het volgende:

[..]

En dat. Dat ze dan maar daar voor in de plaats ergens in Europa een race rijden, maar ik gok zomaar dat als de GP in Bahrein niet doorgaat dat we gewoon 2 weken later pas starten.
Op die korte termijn kan je nooit een andere Grand Prix organiseren. De seizoensopener in Australië is wel top :).
Please, make yourself uncomfortable.
  maandag 21 februari 2011 @ 13:18:18 #23
131800 Tarado
capô de fusca
pi_93099920
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 10:38 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Liever niet. Laat ze in Bahrein maar vechten voor hun vrijheid / democratie. Dat heb ik liever dan dat er een (saaie) F1 race gehouden gaat worden
Gelukkig, ik ben niet de enige !! Ik zou het zelf echt oer en oerstom vinden als ze het veiligheidsniveau op "veilig genoeg" gaan schatten, terwijl de dreiging zo groot is.

Waarom zóóóóveel levens en risico's op het spel zetten voor een race-je ? Laten we daar ajb niet meer heen gaan zolang het nog onrustig is.

En bovendien: Als we net als de Dakar verhuizen van zandbak naar Zuid Amerika, zou ik de GP van Argentinië wel weer terug willen zien... *wishfull thinking* O+
  maandag 21 februari 2011 @ 14:22:36 #25
131800 Tarado
capô de fusca
pi_93101432
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 13:49 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Gelukkig, ik ben niet de enige !! Ik zou het zelf echt oer en oerstom vinden als ze het veiligheidsniveau op "veilig genoeg" gaan schatten, terwijl de dreiging zo groot is.

Waarom zóóóóveel levens en risico's op het spel zetten voor een race-je ? Laten we daar ajb niet meer heen gaan zolang het nog onrustig is.

En bovendien: Als we net als de Dakar verhuizen van zandbak naar Zuid Amerika, zou ik de GP van Argentinië wel weer terug willen zien... *wishfull thinking* O+
Ik vind het al vreemd dat ze zolang met de beslissing wachten en hiermee onnodig extra druk op de regering leggen er snel een einde aan te maken met een hogere kans op meer bloedvergieten
pi_93101983
En niet te vergeten de druk op de coureurs... en teams....en overig F1-personeel !

Trulli en Webber hebben zich al uitgesproken. Normaal gesproken zijn het ook wel de coureurs die zich als eerste melden/zeiken als er iets niet veilig is, maar dit keer geef ik ze wel gelijk !!

Bron: RTLGP
  maandag 21 februari 2011 @ 15:01:58 #27
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_93103244
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 10:38 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Liever niet. Laat ze in Bahrein maar vechten voor hun vrijheid / democratie. Dat heb ik liever dan dat er een (saaie) F1 race gehouden gaat worden
Had je dat ook gezegd als het om bijvoorbeeld Monza zou gaan?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 21 februari 2011 @ 15:03:15 #28
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_93103302
Verder moeten ze niet zeiken en zich vooral niet gaan bemoeien met de politiek. Gewoon gaan racen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_93103580
quote:
10s.gif Op maandag 21 februari 2011 15:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Had je dat ook gezegd als het om bijvoorbeeld Monza zou gaan?
Als het om politieke onrust in het land / regio gaat ??

Ja... Ik wel in iedergeval !!
pi_93104083
quote:
10s.gif Op maandag 21 februari 2011 15:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Had je dat ook gezegd als het om bijvoorbeeld Monza zou gaan?
Ja! Dat saai was alleen maar om aan te geven dat er twee redenen zijn om Bahrein te skippen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_93104533
Is er ergens een streampje van vandaag?
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_93104758
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 13:49 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Gelukkig, ik ben niet de enige !! Ik zou het zelf echt oer en oerstom vinden als ze het veiligheidsniveau op "veilig genoeg" gaan schatten, terwijl de dreiging zo groot is.

Waarom zóóóóveel levens en risico's op het spel zetten voor een race-je ? Laten we daar ajb niet meer heen gaan zolang het nog onrustig is.

En bovendien: Als we net als de Dakar verhuizen van zandbak naar Zuid Amerika, zou ik de GP van Argentinië wel weer terug willen zien... *wishfull thinking* O+
Zuid-Afrika wil wel!

Lijkt me sowieso wel handig om een paar locaties achter de hand te houden. Zeker nu Spanje en Australie in de nabije toekomst niet zeker meer zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 21 februari 2011 @ 15:50:22 #33
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_93105350
quote:
Drivers will bitch like crazy bt I'm really liking what I'm seeing out on track. They are really having to drive the cars, loads of mistakes
- Martin Brundle op Twitter
Please, make yourself uncomfortable.
  maandag 21 februari 2011 @ 15:51:12 #34
131800 Tarado
capô de fusca
pi_93105378
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 15:31 schreef Stiggie het volgende:
Is er ergens een streampje van vandaag?
ik kan niets vinden behalve live timing; http://f1tests.mine.nu/2011_1.php
pi_93105585
quote:
Mercedes has poor traction, McLaren looks shocking as if on cold tyres, Red Bull+Ferrari+Renault Lotus Lada+Williams all pounding round
http://twitter.com/MBrundleF1
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_93106377
Van twitter:

quote:
adamcooperf1 #F1 Upcoming FOTA meeting probably not so much about whether to cancel Bahrain test, but how to announce it
Fota meeting is om 5 uur, na het eind van de testsessie. Mogelijke vervangers van de test zijn Abu Dhabi en Jerez.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_93106849
Jerez? Dat is op zich maar drie uurtjes vliegen :7
Calmer than you are
pi_93108616
De mercedes is vandaag dikke poep
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_93108690
quote:
Mercedes currently outside top ten - Haug

Despite Nico Rosberg setting the fastest time of the Barcelona test on Sunday afternoon, Mercedes boss Norbert Haug does not believe the car would finish in the top ten if a race was held today.

Both Rosberg and team-mate Michael Schumacher have played down the pace of the new W02 in recent weeks and the team has struggled with a few reliability issues. But Haug has admitted that the car would not even feature in the points if it went up against the competition in its current specification.

"We know that at the moment our car is not good enough for the top ten, but we had been hampered by having to cut holes because of temperature problems, and also Nico had been without KERS," he told Auto Motor und Sport. "Our plan is that with our new aerodynamics package we close much of the gap and have the car good enough for the podium."

The W02's upgrades are scheduled for the final test, and with those improvements in mind, Schumacher is still targeting a return to the winners' circle.

"Our goal is the same as it was a few weeks ago," he told Speed Week. "With this car we want to be on the podium and, if things go well, maybe win a race."
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_93108994
De Grote Prijs van Bahrein op 13 maart gaat niet door. De organisatie van de openingswedstrijd van het Formule 1-seizoen heeft dit besloten vanwege de onzekere toestand in het land.
telegraaf.

De Grand Prix van Bahrein wordt uitgesteld tot later in het seizoen vanwege de politieke onrust in het land. Vanwege commerciële belangen zal Bernie Ecclestone de race aan het eind van het jaar in het schema proberen te passen.
rtl
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_93109107
radio 1 nieuws meldde het net ook ..
pi_93109211
Testtijden van vandaag:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
P  Coureur     Team          Tijd     Ronden
1  Massa       Ferrari       1:22.625 106
2  Webber      Red Bull      1:23.442  59
3  Buemi       Toro Rosso    1:23.550  82
4  Heidfeld    Lotus Renault 1:23.657  86
5  Hamilton    McLaren       1:24.003  97
6  Maldonado   Williams      1:24.057 113
7  Sutil       Force India   1:24.177  50
8  Perez       Sauber        1:24.515   5
9  D'Ambrosio  Virgin F1     1:26.501  39
10 Schumacher  Mercedes GP   1:27.079 106
11 Trulli      Team Lotus    1:29.992  18
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_93109513
Het wordt dus online Alonso van de baan raggen in F1 2010, Vos :7
Calmer than you are
  maandag 21 februari 2011 @ 17:16:56 #45
131800 Tarado
capô de fusca
pi_93109545
No GP as Bahrain has other priorities says Crown Prince
The Bahrain GP is now officially off, although it remains to be seen if and when it will be rescheduled.

The Crown Prince said this afternoon: We felt it was important for the country to focus on immediate issues of national interest. Bahrainspriority is on overcoming tragedy, healing divisions and rediscovering the fabric that draws this country together to remind the world of the very best that Bahrain is capable of as a nation once again united.

An official statement from the organisers reads as follows:

quote:
The Bahrain International Circuit (BIC) today announced that the Kingdom of Bahrain would withdraw from hosting this years F1 Grand Prix race so that the country can focus on its process of national dialogue.

Last Friday, Bahrains Crown Prince HRH Prince Salman bin Hamad Al-Khalifa initiated a new national dialogue involving all sections of Bahraini society in order to resolve the current political situation in the Kingdom. The Crown Prince informed Formula Ones Bernie Ecclestone of the BICs decision by telephone earlier today.

HRH Prince Salman said:

At the present time the countrys entire attention is focused on building a new national dialogue for Bahrain.

Although Bernie Ecclestone had graciously made clear that a decision on the race was entirely Bahrains to make and was not yet required, we felt it was important for the country to focus on immediate issues of national interest and leave the hosting of Bahrains Formula 1 race to a later date.

I would like to extend my personal gratitude to Bernie Ecclestone for his support and understanding.

After the events of the past week, our nations priority is on overcoming tragedy, healing divisions and rediscovering the fabric that draws this country together; reminding the world of the very best that Bahrain is capable of as a nation once again united.

Chairman of the Bahrain International Circuit, Zayed R. Alzayani said:

Bahrains Grand Prix is a time of celebration and hosting the race is a source of great pride for Bahrain and Bahrainis. It is a showcase to the world and we look forward to welcoming the teams and drivers and everyone involved in Formula One back to Bahrain in the very near future.

I hope that F1 and our friends around the world will understand our decision at this difficult time.

Following the Crown Princes decision, Bernie Ecclestone commented:

It is sad that Bahrain has had to withdraw from the race, we wish the whole nation well as they begin to heal their country.

The hospitality and warmth of the people of Bahrain is a hallmark of the race there, as anyone who has been at a Bahrain Grand Prix will testify. We look forward to being back in Bahrain soon.

No decision has been made on a new date for the rescheduling of the race, which was due to take place from March 11th to 13th.
http://adamcooperf1.com/2(...)s-says-crown-prince/
pi_93109563
Volgens diverse twitter berichten:

Volgende testsessie is waarschijnlijk 10-13 maart in Spanje (Jerez?).

GP naar eind van het jaar, vermoedelijk 20 november, met Brazilie dan op 4 december.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_93109584
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 17:16 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Het wordt dus online Alonso van de baan raggen in F1 2010, Vos :7
Moeten wij maar de F1 online rijden ;)
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_93109903
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 16:54 schreef Stiggie het volgende:
De mercedes is vandaag dikke poep
Het Honda-virus blijft toch rondwanen daar in de fabriek. :+
pi_93110000
Bernie heeft het dus niet afgezegd, anders had hij alles moeten lappen! Hij blij
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_93110184
Zit er niet zo mee

Melbourne _O_
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_93110233
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 17:31 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Zit er niet zo mee

Melbourne _O_
Dit ^O^ . De openingsrace waar hij hoort. O+
  maandag 21 februari 2011 @ 17:37:15 #52
131800 Tarado
capô de fusca
pi_93110466
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 17:32 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Dit ^O^ . De openingsrace waar hij hoort. O+
mee eens, het enige vervelende is het 2 weken langer wachten :(
pi_93110487
Nee joh, openingsrace hoort in Brazilie :7
Calmer than you are
pi_93110609
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 17:32 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Dit ^O^ . De openingsrace waar hij hoort. O+
Precies ,

Daar leef je echt naar toe ;)
Vooral vroeger, tijdens de BAR "slecht" tijd van Sjaak :P
Met spanning de vrije trainingen volgen op f1-live.com ( normaal deed ik dat nooit,alleen bij Melbourne )
In de hoop dat die bak eindelijk eens snel was ;)
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_93110790
Jammer van de GP van Bahrein. Aan de andere kant moet ik hoogstwaarschijnlijk werken, en hoef dus nu niets te missen.

* LeXX pakt nu popcorn voor de PVV tirade van Vosss c_/ ;)
pi_93111359
De STR wagen ziet er goed uit, die kunnen wellicht voor een podiumpositie gaan rijden.
  maandag 21 februari 2011 @ 18:27:41 #57
34586 kepler
No bounce, no play
pi_93112671
SHIIIIIIIIT!!

Nu zit ik tijdens de openingsrace ergens in een hutje vlakbij de poolcirkel -O- Ook leuk, maar ik mis de eerste race :{
The line is a dot to you!
pi_93115015
Wel te gaaf een openingsrace op melbourne... zo hoort het inderdaad
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
  maandag 21 februari 2011 @ 19:23:54 #59
34586 kepler
No bounce, no play
pi_93115444
Nadeel dan wel is dat Bahrein misschien de afsluiter wordt :')
The line is a dot to you!
pi_93117024
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 17:40 schreef SjaakVilleneuve het volgende:

[..]

Precies ,

Daar leef je echt naar toe ;)
Vooral vroeger, tijdens de BAR "slecht" tijd van Sjaak :P
Met spanning de vrije trainingen volgen op f1-live.com ( normaal deed ik dat nooit,alleen bij Melbourne )
In de hoop dat die bak eindelijk eens snel was ;)
Ah, de BARrels. :P Beetje jammer dat ze in 2004 wel snel waren, maar dat jij er toen weinig meer aan had als fan van Jacques. :')
quote:
2s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:23 schreef kepler het volgende:
Nadeel dan wel is dat Bahrein misschien de afsluiter wordt :')
Ach, anders was het Abu Dhabi en om nou te zeggen dat ik daar wild van word. :')
pi_93117811
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 17:43 schreef LeXX het volgende:

* LeXX pakt nu popcorn voor de PVV tirade van Vosss c_/ ;)
Ik heb het netjes gehoude, 1 topic in POL, 2 in CUL en 1 in KLB :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 21 februari 2011 @ 20:03:31 #62
34586 kepler
No bounce, no play
pi_93117838
quote:
Op maandag 21 februari 2011 19:51 schreef ElmarO het volgende:


[..]

Ach, anders was het Abu Dhabi en om nou te zeggen dat ik daar wild van word. :')
ja, goed punt :D Maar nu is de kans kleiner dat het al in Brazilie wordt beslist :D
The line is a dot to you!
pi_93118029
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 17:16 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Het wordt dus online Alonso van de baan raggen in F1 2010, Vosss :7
_O_ Ik heb hem reeds 3x van de baan gebeukt. Hoevaak jij al? :9
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_93118311
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:03 schreef kepler het volgende:

[..]

ja, goed punt :D Maar nu is de kans kleiner dat het al in Brazilie wordt beslist :D
Hmmm, daar heb je me. Waarom stellen ze hem nou uit in plaats van volledig niet door laten gaan. :'(
pi_93118461
quote:
Barcelona to host final F1 test

The final test of the pre-season will take place at the Barcelona circuit following the cancellation of the Bahrain Grand Prix.

Bahrain was scheduled to host the test from the start of next week, but with the news that the Sakhir event has been withdrawn, teams have decided to do all their winter testing in Spain.

The Barcelona test will take place on March 8-11, some two weeks before the start of the season in Australia.

"It is obviously disappointing for everyone involved in the organisation of the event, but it is clear that to race in Bahrain at this time would be inappropriate given the current circumstances," said Williams CEO Adam Parr.

"It is always Williams' intention to contribute positively to the countries we compete in and so we fully support the Crown Prince's decision to cancel the test and forthcoming Bahrain Grand Prix. We now look forward to a season debut in Melbourne and returning to Bahrain when it is right to do so."

The decision means the teams are likely to be unable to test Pirelli's tyres in hot conditions before they travel to Melbourne.

"To be honest it's a big pity for us," said Toro Rosso driver Jaime Alguersuari. "I think it should be a big pity for everyone. It's a really good example to see how these tyres work in different temperatures, hotter, different humidity levels. It's really crucial for us if we don't do that test.

"I would rather prefer to do the test there after this test to keep our training period in Spain because at the end you always find the same kind of temperatures and humidity here. I wanted to see different situations and circumstances on the tyres."
pi_93119069
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:51 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ah, de BARrels. :P Beetje jammer dat ze in 2004 wel snel waren, maar dat jij er toen weinig meer aan had als fan van Jacques. :')


[..]

Ach, anders was het Abu Dhabi en om nou te zeggen dat ik daar wild van word. :')
Dat was idd "zuur" :{w
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  maandag 21 februari 2011 @ 20:39:01 #67
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_93119903
tot 4 december dan een F1 seizoen en het jaar erop de VS en Rusland erbij... *O*
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_93120478
quote:
Op maandag 21 februari 2011 20:39 schreef nils7 het volgende:
tot 4 december dan een F1 seizoen en het jaar erop de VS en Rusland erbij... *O*
Nog twee van die tilke baggerbanen?
  dinsdag 22 februari 2011 @ 10:30:28 #69
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_93141484
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:39 schreef nils7 het volgende:
tot 4 december dan een F1 seizoen en het jaar erop de VS en Rusland erbij... *O*
Dat zijn in ieder geval twee landen die wel bij een wereldkampioenschap horen :)
Please, make yourself uncomfortable.
pi_93141575
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 10:30 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Dat zijn in ieder geval twee landen die wel bij een wereldkampioenschap horen :)
Want landen in het midden-oosten horen niet bij de wereld, idd. :')
  dinsdag 22 februari 2011 @ 10:45:39 #71
67174 Dos37
Come on Twente
pi_93142017
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:48 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Nog twee van die tilke baggerbanen?
Tilke :r
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_93143582
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 17:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Nee joh, openingsrace hoort in Brazilie :7
Argentinië en daarna Brazilië. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_93144899
De gecombineerde testtijden van de afgelopen 4 dagen:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
1.   Felipe Massa       Ferrari        1:22.625
2.   Nico Rosberg       Mercedes GP    1:23.168
3.   Sebastian Vettel   Red Bull       1:23.315
4.   Mark Webber        Red Bull       1:23.442
5.   Vitaly Petrov      Renault        1:23.463
6.   Jaime Alguersuari  Toro Rosso     1:23.519
7.   Sebastien Buemi    Toro Rosso     1:23.550
8.   Nick Heidfeld      Renault        1:23.657
9.   Lewis Hamilton     McLaren        1:23.858
10.  Fernando Alonso    Ferrari        1:23.978
11.  Rubens Barrichello Williams       1:24.008
12.  Pastor Maldonado   Williams       1:24.057
13.  Adrian Sutil       Force India    1:24.177
14.  Kamui Kobayashi    Sauber         1:24.243
15.  Sergio Perez       Sauber         1:24.515
16.  Jenson Button      McLaren        1:24.923
17.  Paul di Resta      Force India    1:25.194
18.  Jarno Trulli       Lotus          1:25.454
19.  Heikki Kovalainen  Lotus          1:26.421
20.  Jerome D'Ambrosio  Virgin Racing  1:26.501
21.  Timo Glock         Virgin Racing  1:26.598
22.  Tonio Liuzzi       HRT            1:27.044
23.  Michael Schumacher Mercedes GP    1:27.079
24.  Giorgio Mondini    HRT            1:28.178
25.  Daniel Ricciardo   Toro Rosso     1:28.329
26.  Narain Karthikeyan HRT            1:28.393
27.  Riccardo Teixeira  Lotus          1:31.584
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 22 februari 2011 @ 13:09:57 #74
131800 Tarado
capô de fusca
pi_93147489
FOTA could move Barcelona test data again
FOTA is considering a plan to move the extra Barcelona test from March 8-11 to March 10-13, and is canvassing the teams today.

The original date emerged yesterday, after it became clear that Bahrain wasnt going ahead. The new date would exactly mirror that of the Bahrain GP weekend, and ending on a Saturday/Sunday, would guarantee the track a bumper crowd.

Either way the teams will travel back to their home bases in order to prepare the cars for shipping to Melbourne. It seems that some teams would prefer to have two extra days of factory time for R&D and production of new parts before the test, rather than after it.

If the date does change it leaves a 16-day gap between the two Barcelona tests, although teams do have some leeway to do straightline running a logical move given that the Idiada test track is right outside Barcelona or if they havent already used their allocation, some filming work.

http://adamcooperf1.com/2(...)ona-test-data-again/
  dinsdag 22 februari 2011 @ 13:39:31 #75
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_93148565
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 10:33 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

Want landen in het midden-oosten horen niet bij de wereld, idd. :')
Nee godverdomme :(
Please, make yourself uncomfortable.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 15:10:56 #76
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_93152456
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 10:33 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

Want landen in het midden-oosten horen niet bij de wereld, idd. :')
LOL maar er kunnen best wat races geschrapt worden voor een wat bredere selecte/werelddelen voor het WK...

Als we hier in Europa wat races zouden schrappen (kuch maar 1 in Spanje, en wellicht Hongarije) dan zouden we al twee overzeese races kunnen winnen.
Daarnaast zal het wat "voller" zijn tijdens de grand prix's ;)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_93153001
Een analyse van de afgelopen testdagen:

Red Bull lijkt over het algemeen het snelste team te zijn. In Barcelona lag de focus vooral op lange runs. De auto rijdt als op rails, en was het snelst in bocht 4 op Jerez, een snelle linkerdoordraaier. Verder waren er weinig betrouwbaarheidsproblemen.

De lange runs van Ferrari waren goed maar volgens Alonso nog steeds langzamer dan die van Red Bull. De vraag is of de auto bestuurbaar is als het nat is, maar dat kan ook aan de bestuurder liggen.

De Renault ziet er snel uit en is snel in snelle bochten (tweede in bocht 4), maar er zijn nog wat problemen met de betrouwbaarheid. Mogelijk een kanshebber op overwinningen.

Volgens een insider ligt McLaren een seconde achter Red Bull, is er last van te veel onderstuur en zijn er te veel problemen met de banden. Daar waar Red Bull vloeiend door de bochten gaat is dat bij McLaren zeker niet het geval.

STR lijkt het best van de rest te zijn. Dit jaar hebben ze een geheel eigen auto en deze is zeker niet slecht, maar geen concurrentie voor de topteams. Goede racestints. Volgens Ricciardo moet zo af en toe een podium mogelijk zijn.

Williams, Sauber en Force India hebben redelijke packages. Williams heeft wat problemen met KERS, een batterijversie i.p.v. de mechanische versie waar ze twee jaar geleden mee getest hebben.

Mercedes lijkt er, ondanks de flitsende looks, niet goed uit te zien. De auto is moeilijk bestuurbaar en volgens Haug niet in de top 10. Rosberg hoopt op een upgrade voor de eerste race. Maar op dit moment lijkt de auto slechter dan de W01, met tenminste een gat van 1,5 seconde per ronde naar Red Bull. Racesimulaties en betrouwbaarheid laten te wensen over.

Lotus is vooruitgegaan ten opzichte van vorig jaar. Misschien dat ze dit jaar punten kunnen pakken. Virgin zit er vlak achter en als ze regelmatig uit Q1 komen, zou het mooi zijn. HRT is afwachten. Alles beter dan het twaalfde team zou al een succes zijn.

De volgorde na de afgelopen testen lijkt er zo uit te zien:
• 1. Red Bull
• 2. Ferrari
• 3. Renault
• 4. McLaren
• 5. STR
• 6. Williams
• 7. Sauber
• 8. Mercedes
• 9. Force India
• 10. Lotus
• 11. Virgin
• 12. HRT

[ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 22-02-2011 15:30:46 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 22 februari 2011 @ 15:26:47 #78
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_93153131
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:23 schreef sasquatsch het volgende:
Red Bull lijkt over het algemeen het snelste team te zijn. In Barcelona lag de focus vooral op lange runs. De auto rijdt als op rails, en was het snelst in bocht 4, een snelle linkerdoordraaier. Verder waren er weinig betrouwbaarheidsproblemen.
Bocht 4 een linkerdoordraaier? HUH?

Drugs are good mkay?
pi_93153350
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:26 schreef Party_P het volgende:

[..]

Bocht 4 een linkerdoordraaier? HUH?

[ afbeelding ]
Bocht 4 op het circuit van Jerez! (Heb het in de tekst aangepast)

[ Bericht 2% gewijzigd door sasquatsch op 22-02-2011 15:40:24 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 22 februari 2011 @ 16:00:15 #80
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_93154700
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:26 schreef Party_P het volgende:

[..]

Bocht 4 een linkerdoordraaier? HUH?

[ afbeelding ]
Voor bocht dertien op dat plaatje zit nu toch ook een knik?
Please, make yourself uncomfortable.
pi_93156300
Patty houdt er een iets andere volgorde op na.

• 1. Red Bull
• 2. Ferrari
• 3. McLaren
• 4. Renault
• 5. Mercedes
• 6. Williams
• 7. Sauber, Force India, STR
• 10. Lotus
• 11. Virgin
• 12. HTR

Over de top 4 is iedereen het wel eens, net zoals over de laatste 3. Het verschil zit vooral in de middenmoot, met Mercedes en STR als de grootste uitschieters.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_93157545
Nog een toevoeging van de blog van James Allen:

quote:
The Ferrari is a good car, theres no doubt about that, close to the pace of the Red Bull, but we havent really seen what the Red Bull can do fully extended on a qualifying run. It seems as though the two cars are reasonably close on race pace in long runs, but the feeling from engineers Ive spoken to is that the Red Bull is probably around 4/10ths faster than the Ferrari at this stage, which is quite a bit.
De RB7 zou dus weer een kwalificatiebeest zijn.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 17:11:52 #83
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_93158249
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:32 schreef sasquatsch het volgende:
Patty houdt er een iets andere volgorde op na.

• 1. Red Bull
• 2. Ferrari
• 3. McLaren
• 4. Renault
• 5. Mercedes
• 6. Williams
• 7. Sauber, Force India, STR
• 10. Lotus
• 11. Virgin
• 12. HTR

Over de top 4 is iedereen het wel eens, net zoals over de laatste 3. Het verschil zit vooral in de middenmoot, met Mercedes en STR als de grootste uitschieters.
Ik verwacht van Lotus wel mee dan Virgin en HRT. Denk je dat Renault de plaats van Mercedes heeft ingenomen?
Please, make yourself uncomfortable.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 17:15:24 #84
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_93158439
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:57 schreef ElmarO het volgende:
Nog een toevoeging van de blog van James Allen:

[..]

De RB7 zou dus weer een kwalificatiebeest zijn.
Fijn dan weer, lekker doelloos op de zaterdag middag naar de tv staren wetende wie al de pole pakt :{ En wéér dat vingertje :{
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 22 februari 2011 @ 18:56:45 #85
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_93163255
Ik kan het vingertje wel waarderen.
pi_93164142
Nog wat commentaren gevonden:

quote:
some reports from tests at barcelona in finnish media mtv3 and turun sanomat:

Keke Rosberg has been following all the tests from on the tracks, he said:
- Red bull is clearly ahead of others, their car is unbeliveable
-Ferrari is second fastest clearly ahead of next cars.
- toro rosso and williams have a very good cars and are the suprises so far.
- mercedes and mclaren have most to catch they are far behind red bull and ferrari.
-lotus has done a good work and is closer to midfield.

turun sanomat:
-red bull still ahead of ferrari, even if the gap has gone smaller since jerez.
-massa's 1,22,6 wasn't done with qualifying fuel load and he could have gone 0,2-0,3 seconds faster but red bull was sandbagging a lot and didn't show their true speed yet, rumours from the paddock tell they could have gone a little under 1,22 if they wanted.
-mercedes and mclaren are in trouble, their best times were done in qualifying trim.
-toro rosso and williams have done a great car and are there to fight with some big teams.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 19:43:53 #87
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_93165429
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 18:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik kan het vingertje wel waarderen.
Ik in het begin ook, maar ik denk dat ik het meer ben gaan associëren met het ''och-het-is-er-weer-eentje-voor-hem'' gevoel. Het Schumacher-5-meter-hoog-hupje op het podium valt ook in die categorie :P
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 22 februari 2011 @ 21:01:21 #88
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_93169873
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:00 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Voor bocht dertien op dat plaatje zit nu toch ook een knik?
ja, het circuit is nu anders :)
Drugs are good mkay?
pi_93171037
quote:
HRT team boss Colin Kolles sees no reason why his squad cannot overhaul fellow 2010 newcomers Lotus and Virgin in the future, and believes its new F111 will bring up to date with contemporary Formula 1 design after its poor debut year.

The 2010 HRT - which was originally created by Dallara before the relationship between the Italian constructor and the team broke down - was the slowest car in the field throughout last season.

But Hispania is close to finishing an all-new 2011 car, the design of which has been led by former Williams, BAR/Honda and Red Bull man Geoff Willis.
Ze hebben nog geen meter gereden, sterker nog, de nieuwe auto is nog geeneens af, maar toch ziet 'ie geen enkele reden waarom ze Lotus en Virgin niet voorbij kunnen streven.

:')
pi_93172113
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 21:19 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Ze hebben nog geen meter gereden, sterker nog, de nieuwe auto is nog geeneens af, maar toch ziet 'ie geen enkele reden waarom ze Lotus en Virgin niet voorbij kunnen streven.

:')
Met een topper als Karthikeyan in je team lijkt mij dat ook de enige logische conclusie die je kan trekken.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 22:16:34 #91
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_93175078
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 21:32 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Met een topper als Karthikeyan in je team lijkt mij dat ook de enige logische conclusie die je kan trekken.
Ik zou bijna uit de posticoon willen opmaken dat dit een sarcastische post was, maar Karthikeyan haalde natuurlijk wel een 4de plaats binnen in de uiterst competitieve race van Indianapolis 2005 in een super-inferieure Jordan :Y
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_93188949
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:16 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Ik zou bijna uit de posticoon willen opmaken dat dit een sarcastische post was, maar Karthikeyan haalde natuurlijk wel een 4de plaats binnen in de uiterst competitieve race van Indianapolis 2005 in een super-inferieure Jordan :Y
Waarin hij het moest afleggen tegen teamgenoot Monteiro. :)

Maar goed, ze zijn nog steeds in gesprek met Liuzzi, die tijdens de testen 1 seconde sneller was dan Karthikeyan en Mondini en ook sneller dan Schumacher in de Mercedes. Dus als de nieuwe HRT beter is dan die van vorig jaar, wie weet? :+
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_93212082
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 21:19 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Ze hebben nog geen meter gereden, sterker nog, de nieuwe auto is nog geeneens af, maar toch ziet 'ie geen enkele reden waarom ze Lotus en Virgin niet voorbij kunnen streven.

:')
Geoff Willis is trouwens geen slechte ontwerper
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_93214395
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 21:19 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Ze hebben nog geen meter gereden, sterker nog, de nieuwe auto is nog geeneens af, maar toch ziet 'ie geen enkele reden waarom ze Lotus en Virgin niet voorbij kunnen streven.

:')
Daarom dus:
quote:
HRT team boss Colin Kolles sees no reason why his squad cannot overhaul fellow 2010 newcomers Lotus and Virgin in the future
Zo moeilijk was dat niet dacht ik. Hij heeft het over de toekomst :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 23 februari 2011 @ 20:57:03 #95
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_93220418
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 18:37 schreef SjaakVilleneuve het volgende:

[..]

Geoff Willis is trouwens geen slechte ontwerper
Niet verkeerd bedoelt, want de man heeft toch bij Mclaren en Williams gewerkt en dat zijn toch niet de minste geweest in de jaren '90. Maar kun je me 1 wagen/periode noemen waarbij Willis dé doorslaggevende (of toch een van de) factor was? Bij Williams kwam die nadat Newey daar kwam, bij McLaren en Red Bull eveneens. En zijn tijd bij Honda heeft het team toch niet gebracht wat het moest zijn, en daar moest hij het toch echt op z'n eentje doen. Denk dat Willis meer het type is wat leiding moet krijgen ipv geven.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_93222612
quote:
7s.gif Op woensdag 23 februari 2011 19:19 schreef vosss het volgende:

[..]

Daarom dus:

[..]

Zo moeilijk was dat niet dacht ik. Hij heeft het over de toekomst :)
Mischien moet HRT eerst eens een auto bouwen voordat ze gaan praten over het verslaan van de concurrentie.
pi_93237026
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 20:57 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Niet verkeerd bedoelt, want de man heeft toch bij Mclaren en Williams gewerkt en dat zijn toch niet de minste geweest in de jaren '90. Maar kun je me 1 wagen/periode noemen waarbij Willis dé doorslaggevende (of toch een van de) factor was? Bij Williams kwam die nadat Newey daar kwam, bij McLaren en Red Bull eveneens. En zijn tijd bij Honda heeft het team toch niet gebracht wat het moest zijn, en daar moest hij het toch echt op z'n eentje doen. Denk dat Willis meer het type is wat leiding moet krijgen ipv geven.
volgens mij heeft ie de williamsen van 1998 tm 2002 en de BAR,s van 2003 tm "2006"(honda) ontworpen , bij beide team waren de wagens na het eerste jaar niet slecht / behoorlijk goed ,

vooralsnog wacht i eerst op de nieuwe HRT voordat ik mijn oordeel ga vellen, want vooraf goepen dat die niewe wagen enorm langzaam is/wordt doe ik niet aan , voordeel tenopzichte van vorig jaar is dat ze nu meer technische support hebben, (dallara trok zich al in mei terug ? ) ze krijgen ook dezelfde versnellingsbakken als williams krijgen,
  donderdag 24 februari 2011 @ 10:57:35 #98
131800 Tarado
capô de fusca
pi_93245805
F1 TEST ANALYSIS: A COUPLE OF GRAPHS TO GET YOU THINKING..
Posted on | February 22, 2011 | by | 188 Comments
Weve heard a lot recently about the Pirelli tyres not lasting long and how this will affect race strategy this season, with three and even four stops a possibility at some races, based on current wear rates.
Im grateful to my old friend and colleague Kaz Kawai from Japanese Fuji TV, who has patrolled the pit lane with me for over 20 years, for sending me some graphs illustrating the difference in the way the Bridgestone and Pirelli tyres function.
We had all got used to the dependability of the Bridgestones and in fact they had gone too far to the conservative side, with performance which was too perfect. Dont forget that they developed their technology in the days when they were engaged in a tyre war with Michelin, who were very scientific in their approach and hard to beat.
But once Michelin pulled out and Bridgestone became sole supplier, with the same tyres for everyone, what we were left with was tyres which were too good.


Take a look at this graph from last years pre season testing at Barcelona, held in similar conditions to what we experienced this week.
You can see the consistency of the lap times, how little they wear, in fact the trend is upwards, showing that as the fuel burns off the laps get faster. The tyres were so good the fuel effect was significantly greater than the tyre wear.
Contrast that with the second graph (below) from Sundays long runs on Pirelli tyres. The trend is dramatically the other way, despite the car getting lighter as the fuel burns off and this is a graphic illustration of tyre degradation in action. Its what the engineers and drivers are trying to find a solution to in the testing.
Look at the steep drop off in performance in the final lap or two before a stop. Its really dramatic. As for the difference between hard and soft tyres, look at Webbers graph, the blue one, his second set was new soft tyres and the third set was new hard tyres theres quite a significant difference in the rate of drop off, Im sure youll agree. The softs last around 12-14 laps the hards around 20-22 laps.
Making the tyres last a couple of extra laps more than your rivals will be one of the critical areas this season in being competitive in races.

Ive picked a graph from testing last season for comparison, rather than the race because the conditions are the same. Pirelli say that their wear rates will be less severe in May at the Grand Prix because the tyres are designed for a higher working range temperature than we have at the moment.
I think its a fascinating picture and very easy to understand.

http://www.jamesallenonf1(...)to-get-you-thinking/
pi_93246641
Ik had het gelezen en ben er absoluut niet blij mee.

De Pirelli's lijken duidelijk de rijders met een vloeiende rijstijl (zoals Button) te bevoordelen. Coureurs als Hamilton worden dubbel benadeeld, omdat ze sneller hun banden moeten wisselen, en ondanks hun snelheid, KERS en de nieuwe achtervleugel, nauwelijks kunnen inhalen omdat het buiten de ideale lijn een ijsbaan wordt, door de marbles die van de banden afkomen.

We zijn dus weer terug bij af door meer show in de pits en minder op de baan, terwijl juist het streven was om dit om te draaien. Dat leek afgelopen seizoen, door het verbod op bijtanken, aardig te lukken, omdat de hoeveelheid inhaalacties op de baan meer was dan in de periode dat er wel bijgetankt mocht worden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_93248641
Mooie wagen de Williams :Y Beetje het wit blauw en minimaal rood van de jaren negentig, al lijkt dat niet zo op mijn fotootje weer.. Zit presentatie te kijken op http://www.attwilliams.com/

Where facts are few, experts are many.
  donderdag 24 februari 2011 @ 12:32:17 #101
131800 Tarado
capô de fusca
pi_93249679
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 12:06 schreef Atreidez het volgende:
Mooie wagen de Williams :Y Beetje het wit blauw en minimaal rood van de jaren negentig, al lijkt dat niet zo op mijn fotootje weer.. Zit presentatie te kijken op http://www.attwilliams.com/

[ afbeelding ]
Altijd handig je nieuwe livery in het donker presenteren :? , er is geen goede foto te vinden op internet
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 februari 2011 @ 12:33:20 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_93249724
Tuurlijk wel :7
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_93249750
Where facts are few, experts are many.
pi_93249869
Mooi O+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 24 februari 2011 @ 12:36:49 #105
131800 Tarado
capô de fusca
pi_93249876
quote:
14s.gif Op donderdag 24 februari 2011 12:33 schreef Peterselieman het volgende:
Tuurlijk wel :7
Je bedoelt goede foto's? :) Ik wacht wel tot ze de auto een keer naar buiten rijden
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 februari 2011 @ 12:42:36 #106
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_93250105
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 12:36 schreef Tarado het volgende:

[..]

Je bedoelt goede foto's? :) Ik wacht wel tot ze de auto een keer naar buiten rijden
Ik heb wel een paar met een hogere resolutie ja
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_93250288
Ja posten man!!!!!

Sjongejongge, moet ik alles uitleggen?

Dalijk ga je nog vragen of we er interesse in hebben :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 februari 2011 @ 12:49:34 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_93250433
Hierboven staat al eentje :P

Nu nog zorgen dat ik de programma's aan de praat weet te krijgen. Zit nu aan een PC te werken waar nog niet alles geïnstalleerd is helaas -O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_93250906
MSpaint zal het wel doen toch? :P
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 24 februari 2011 @ 13:01:38 #110
131800 Tarado
capô de fusca
pi_93251013
Ze gaan wel een beetje terug naar het sigaretten tijdperk, net als Renault, Ferrari is er nooit uit vertrokken
pi_93251105
De 2010 Williams was volgens mij echt met MSPaint gemaakt, dit ziet er iig een stuk appetijtelijker uit :)
Where facts are few, experts are many.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 februari 2011 @ 13:15:28 #112
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_93251665
quote:
12s.gif Op donderdag 24 februari 2011 12:59 schreef vosss het volgende:
MSpaint zal het wel doen toch? :P
Nooit van gehoord
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 24 februari 2011 @ 13:40:51 #113
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_93252752
Heb ik iets gemist mbt. Williams?
Waar is Philips? :? Achtervleugel? :?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 februari 2011 @ 13:42:01 #114
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_93252812
Philips is weg als sponsor bij Williams, evenals enkele andere bedrijven.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_93253307
Ik ben niet zo gek van de kleurstelling van Williams, zo saaaaiii. Net zoals het team trouwens. De flair is daar helemaal weg nadat Montoya weg is gegaan.
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_93254939
Ik wil Irvine terug :7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_93255642
Nog even ter vergelijk:



:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 24 februari 2011 @ 15:02:57 #118
131800 Tarado
capô de fusca
pi_93256467
Red Bull How to make a modern F1 car

[ Bericht 48% gewijzigd door Tarado op 24-02-2011 15:09:22 ]
pi_93257145
eindelijk weer een mooie williams O+
nou idd nogg foto's met fatsoenlijke belichting :P
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_93257273
Heeft Williams eindelijk weer eens een snelle wagen, gaat Philips weg al sponsor :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')