abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 februari 2011 @ 15:10:56 #76
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_93152456
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 10:33 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

Want landen in het midden-oosten horen niet bij de wereld, idd. :')
LOL maar er kunnen best wat races geschrapt worden voor een wat bredere selecte/werelddelen voor het WK...

Als we hier in Europa wat races zouden schrappen (kuch maar 1 in Spanje, en wellicht Hongarije) dan zouden we al twee overzeese races kunnen winnen.
Daarnaast zal het wat "voller" zijn tijdens de grand prix's ;)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_93153001
Een analyse van de afgelopen testdagen:

Red Bull lijkt over het algemeen het snelste team te zijn. In Barcelona lag de focus vooral op lange runs. De auto rijdt als op rails, en was het snelst in bocht 4 op Jerez, een snelle linkerdoordraaier. Verder waren er weinig betrouwbaarheidsproblemen.

De lange runs van Ferrari waren goed maar volgens Alonso nog steeds langzamer dan die van Red Bull. De vraag is of de auto bestuurbaar is als het nat is, maar dat kan ook aan de bestuurder liggen.

De Renault ziet er snel uit en is snel in snelle bochten (tweede in bocht 4), maar er zijn nog wat problemen met de betrouwbaarheid. Mogelijk een kanshebber op overwinningen.

Volgens een insider ligt McLaren een seconde achter Red Bull, is er last van te veel onderstuur en zijn er te veel problemen met de banden. Daar waar Red Bull vloeiend door de bochten gaat is dat bij McLaren zeker niet het geval.

STR lijkt het best van de rest te zijn. Dit jaar hebben ze een geheel eigen auto en deze is zeker niet slecht, maar geen concurrentie voor de topteams. Goede racestints. Volgens Ricciardo moet zo af en toe een podium mogelijk zijn.

Williams, Sauber en Force India hebben redelijke packages. Williams heeft wat problemen met KERS, een batterijversie i.p.v. de mechanische versie waar ze twee jaar geleden mee getest hebben.

Mercedes lijkt er, ondanks de flitsende looks, niet goed uit te zien. De auto is moeilijk bestuurbaar en volgens Haug niet in de top 10. Rosberg hoopt op een upgrade voor de eerste race. Maar op dit moment lijkt de auto slechter dan de W01, met tenminste een gat van 1,5 seconde per ronde naar Red Bull. Racesimulaties en betrouwbaarheid laten te wensen over.

Lotus is vooruitgegaan ten opzichte van vorig jaar. Misschien dat ze dit jaar punten kunnen pakken. Virgin zit er vlak achter en als ze regelmatig uit Q1 komen, zou het mooi zijn. HRT is afwachten. Alles beter dan het twaalfde team zou al een succes zijn.

De volgorde na de afgelopen testen lijkt er zo uit te zien:
• 1. Red Bull
• 2. Ferrari
• 3. Renault
• 4. McLaren
• 5. STR
• 6. Williams
• 7. Sauber
• 8. Mercedes
• 9. Force India
• 10. Lotus
• 11. Virgin
• 12. HRT

[ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 22-02-2011 15:30:46 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 22 februari 2011 @ 15:26:47 #78
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_93153131
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:23 schreef sasquatsch het volgende:
Red Bull lijkt over het algemeen het snelste team te zijn. In Barcelona lag de focus vooral op lange runs. De auto rijdt als op rails, en was het snelst in bocht 4, een snelle linkerdoordraaier. Verder waren er weinig betrouwbaarheidsproblemen.
Bocht 4 een linkerdoordraaier? HUH?

Drugs are good mkay?
pi_93153350
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:26 schreef Party_P het volgende:

[..]

Bocht 4 een linkerdoordraaier? HUH?

[ afbeelding ]
Bocht 4 op het circuit van Jerez! (Heb het in de tekst aangepast)

[ Bericht 2% gewijzigd door sasquatsch op 22-02-2011 15:40:24 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 22 februari 2011 @ 16:00:15 #80
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_93154700
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:26 schreef Party_P het volgende:

[..]

Bocht 4 een linkerdoordraaier? HUH?

[ afbeelding ]
Voor bocht dertien op dat plaatje zit nu toch ook een knik?
Please, make yourself uncomfortable.
pi_93156300
Patty houdt er een iets andere volgorde op na.

• 1. Red Bull
• 2. Ferrari
• 3. McLaren
• 4. Renault
• 5. Mercedes
• 6. Williams
• 7. Sauber, Force India, STR
• 10. Lotus
• 11. Virgin
• 12. HTR

Over de top 4 is iedereen het wel eens, net zoals over de laatste 3. Het verschil zit vooral in de middenmoot, met Mercedes en STR als de grootste uitschieters.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_93157545
Nog een toevoeging van de blog van James Allen:

quote:
The Ferrari is a good car, theres no doubt about that, close to the pace of the Red Bull, but we havent really seen what the Red Bull can do fully extended on a qualifying run. It seems as though the two cars are reasonably close on race pace in long runs, but the feeling from engineers Ive spoken to is that the Red Bull is probably around 4/10ths faster than the Ferrari at this stage, which is quite a bit.
De RB7 zou dus weer een kwalificatiebeest zijn.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 17:11:52 #83
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_93158249
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:32 schreef sasquatsch het volgende:
Patty houdt er een iets andere volgorde op na.

• 1. Red Bull
• 2. Ferrari
• 3. McLaren
• 4. Renault
• 5. Mercedes
• 6. Williams
• 7. Sauber, Force India, STR
• 10. Lotus
• 11. Virgin
• 12. HTR

Over de top 4 is iedereen het wel eens, net zoals over de laatste 3. Het verschil zit vooral in de middenmoot, met Mercedes en STR als de grootste uitschieters.
Ik verwacht van Lotus wel mee dan Virgin en HRT. Denk je dat Renault de plaats van Mercedes heeft ingenomen?
Please, make yourself uncomfortable.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 17:15:24 #84
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_93158439
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:57 schreef ElmarO het volgende:
Nog een toevoeging van de blog van James Allen:

[..]

De RB7 zou dus weer een kwalificatiebeest zijn.
Fijn dan weer, lekker doelloos op de zaterdag middag naar de tv staren wetende wie al de pole pakt :{ En wéér dat vingertje :{
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 22 februari 2011 @ 18:56:45 #85
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_93163255
Ik kan het vingertje wel waarderen.
pi_93164142
Nog wat commentaren gevonden:

quote:
some reports from tests at barcelona in finnish media mtv3 and turun sanomat:

Keke Rosberg has been following all the tests from on the tracks, he said:
- Red bull is clearly ahead of others, their car is unbeliveable
-Ferrari is second fastest clearly ahead of next cars.
- toro rosso and williams have a very good cars and are the suprises so far.
- mercedes and mclaren have most to catch they are far behind red bull and ferrari.
-lotus has done a good work and is closer to midfield.

turun sanomat:
-red bull still ahead of ferrari, even if the gap has gone smaller since jerez.
-massa's 1,22,6 wasn't done with qualifying fuel load and he could have gone 0,2-0,3 seconds faster but red bull was sandbagging a lot and didn't show their true speed yet, rumours from the paddock tell they could have gone a little under 1,22 if they wanted.
-mercedes and mclaren are in trouble, their best times were done in qualifying trim.
-toro rosso and williams have done a great car and are there to fight with some big teams.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 19:43:53 #87
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_93165429
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 18:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik kan het vingertje wel waarderen.
Ik in het begin ook, maar ik denk dat ik het meer ben gaan associëren met het ''och-het-is-er-weer-eentje-voor-hem'' gevoel. Het Schumacher-5-meter-hoog-hupje op het podium valt ook in die categorie :P
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 22 februari 2011 @ 21:01:21 #88
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_93169873
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:00 schreef bodylotion het volgende:

[..]

Voor bocht dertien op dat plaatje zit nu toch ook een knik?
ja, het circuit is nu anders :)
Drugs are good mkay?
pi_93171037
quote:
HRT team boss Colin Kolles sees no reason why his squad cannot overhaul fellow 2010 newcomers Lotus and Virgin in the future, and believes its new F111 will bring up to date with contemporary Formula 1 design after its poor debut year.

The 2010 HRT - which was originally created by Dallara before the relationship between the Italian constructor and the team broke down - was the slowest car in the field throughout last season.

But Hispania is close to finishing an all-new 2011 car, the design of which has been led by former Williams, BAR/Honda and Red Bull man Geoff Willis.
Ze hebben nog geen meter gereden, sterker nog, de nieuwe auto is nog geeneens af, maar toch ziet 'ie geen enkele reden waarom ze Lotus en Virgin niet voorbij kunnen streven.

:')
pi_93172113
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 21:19 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Ze hebben nog geen meter gereden, sterker nog, de nieuwe auto is nog geeneens af, maar toch ziet 'ie geen enkele reden waarom ze Lotus en Virgin niet voorbij kunnen streven.

:')
Met een topper als Karthikeyan in je team lijkt mij dat ook de enige logische conclusie die je kan trekken.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 22:16:34 #91
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_93175078
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 21:32 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Met een topper als Karthikeyan in je team lijkt mij dat ook de enige logische conclusie die je kan trekken.
Ik zou bijna uit de posticoon willen opmaken dat dit een sarcastische post was, maar Karthikeyan haalde natuurlijk wel een 4de plaats binnen in de uiterst competitieve race van Indianapolis 2005 in een super-inferieure Jordan :Y
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_93188949
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:16 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Ik zou bijna uit de posticoon willen opmaken dat dit een sarcastische post was, maar Karthikeyan haalde natuurlijk wel een 4de plaats binnen in de uiterst competitieve race van Indianapolis 2005 in een super-inferieure Jordan :Y
Waarin hij het moest afleggen tegen teamgenoot Monteiro. :)

Maar goed, ze zijn nog steeds in gesprek met Liuzzi, die tijdens de testen 1 seconde sneller was dan Karthikeyan en Mondini en ook sneller dan Schumacher in de Mercedes. Dus als de nieuwe HRT beter is dan die van vorig jaar, wie weet? :+
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_93212082
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 21:19 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Ze hebben nog geen meter gereden, sterker nog, de nieuwe auto is nog geeneens af, maar toch ziet 'ie geen enkele reden waarom ze Lotus en Virgin niet voorbij kunnen streven.

:')
Geoff Willis is trouwens geen slechte ontwerper
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_93214395
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 21:19 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Ze hebben nog geen meter gereden, sterker nog, de nieuwe auto is nog geeneens af, maar toch ziet 'ie geen enkele reden waarom ze Lotus en Virgin niet voorbij kunnen streven.

:')
Daarom dus:
quote:
HRT team boss Colin Kolles sees no reason why his squad cannot overhaul fellow 2010 newcomers Lotus and Virgin in the future
Zo moeilijk was dat niet dacht ik. Hij heeft het over de toekomst :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 23 februari 2011 @ 20:57:03 #95
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_93220418
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 18:37 schreef SjaakVilleneuve het volgende:

[..]

Geoff Willis is trouwens geen slechte ontwerper
Niet verkeerd bedoelt, want de man heeft toch bij Mclaren en Williams gewerkt en dat zijn toch niet de minste geweest in de jaren '90. Maar kun je me 1 wagen/periode noemen waarbij Willis dé doorslaggevende (of toch een van de) factor was? Bij Williams kwam die nadat Newey daar kwam, bij McLaren en Red Bull eveneens. En zijn tijd bij Honda heeft het team toch niet gebracht wat het moest zijn, en daar moest hij het toch echt op z'n eentje doen. Denk dat Willis meer het type is wat leiding moet krijgen ipv geven.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_93222612
quote:
7s.gif Op woensdag 23 februari 2011 19:19 schreef vosss het volgende:

[..]

Daarom dus:

[..]

Zo moeilijk was dat niet dacht ik. Hij heeft het over de toekomst :)
Mischien moet HRT eerst eens een auto bouwen voordat ze gaan praten over het verslaan van de concurrentie.
pi_93237026
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 20:57 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Niet verkeerd bedoelt, want de man heeft toch bij Mclaren en Williams gewerkt en dat zijn toch niet de minste geweest in de jaren '90. Maar kun je me 1 wagen/periode noemen waarbij Willis dé doorslaggevende (of toch een van de) factor was? Bij Williams kwam die nadat Newey daar kwam, bij McLaren en Red Bull eveneens. En zijn tijd bij Honda heeft het team toch niet gebracht wat het moest zijn, en daar moest hij het toch echt op z'n eentje doen. Denk dat Willis meer het type is wat leiding moet krijgen ipv geven.
volgens mij heeft ie de williamsen van 1998 tm 2002 en de BAR,s van 2003 tm "2006"(honda) ontworpen , bij beide team waren de wagens na het eerste jaar niet slecht / behoorlijk goed ,

vooralsnog wacht i eerst op de nieuwe HRT voordat ik mijn oordeel ga vellen, want vooraf goepen dat die niewe wagen enorm langzaam is/wordt doe ik niet aan , voordeel tenopzichte van vorig jaar is dat ze nu meer technische support hebben, (dallara trok zich al in mei terug ? ) ze krijgen ook dezelfde versnellingsbakken als williams krijgen,
  donderdag 24 februari 2011 @ 10:57:35 #98
131800 Tarado
capô de fusca
pi_93245805
F1 TEST ANALYSIS: A COUPLE OF GRAPHS TO GET YOU THINKING..
Posted on | February 22, 2011 | by | 188 Comments
Weve heard a lot recently about the Pirelli tyres not lasting long and how this will affect race strategy this season, with three and even four stops a possibility at some races, based on current wear rates.
Im grateful to my old friend and colleague Kaz Kawai from Japanese Fuji TV, who has patrolled the pit lane with me for over 20 years, for sending me some graphs illustrating the difference in the way the Bridgestone and Pirelli tyres function.
We had all got used to the dependability of the Bridgestones and in fact they had gone too far to the conservative side, with performance which was too perfect. Dont forget that they developed their technology in the days when they were engaged in a tyre war with Michelin, who were very scientific in their approach and hard to beat.
But once Michelin pulled out and Bridgestone became sole supplier, with the same tyres for everyone, what we were left with was tyres which were too good.


Take a look at this graph from last years pre season testing at Barcelona, held in similar conditions to what we experienced this week.
You can see the consistency of the lap times, how little they wear, in fact the trend is upwards, showing that as the fuel burns off the laps get faster. The tyres were so good the fuel effect was significantly greater than the tyre wear.
Contrast that with the second graph (below) from Sundays long runs on Pirelli tyres. The trend is dramatically the other way, despite the car getting lighter as the fuel burns off and this is a graphic illustration of tyre degradation in action. Its what the engineers and drivers are trying to find a solution to in the testing.
Look at the steep drop off in performance in the final lap or two before a stop. Its really dramatic. As for the difference between hard and soft tyres, look at Webbers graph, the blue one, his second set was new soft tyres and the third set was new hard tyres theres quite a significant difference in the rate of drop off, Im sure youll agree. The softs last around 12-14 laps the hards around 20-22 laps.
Making the tyres last a couple of extra laps more than your rivals will be one of the critical areas this season in being competitive in races.

Ive picked a graph from testing last season for comparison, rather than the race because the conditions are the same. Pirelli say that their wear rates will be less severe in May at the Grand Prix because the tyres are designed for a higher working range temperature than we have at the moment.
I think its a fascinating picture and very easy to understand.

http://www.jamesallenonf1(...)to-get-you-thinking/
pi_93246641
Ik had het gelezen en ben er absoluut niet blij mee.

De Pirelli's lijken duidelijk de rijders met een vloeiende rijstijl (zoals Button) te bevoordelen. Coureurs als Hamilton worden dubbel benadeeld, omdat ze sneller hun banden moeten wisselen, en ondanks hun snelheid, KERS en de nieuwe achtervleugel, nauwelijks kunnen inhalen omdat het buiten de ideale lijn een ijsbaan wordt, door de marbles die van de banden afkomen.

We zijn dus weer terug bij af door meer show in de pits en minder op de baan, terwijl juist het streven was om dit om te draaien. Dat leek afgelopen seizoen, door het verbod op bijtanken, aardig te lukken, omdat de hoeveelheid inhaalacties op de baan meer was dan in de periode dat er wel bijgetankt mocht worden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_93248641
Mooie wagen de Williams :Y Beetje het wit blauw en minimaal rood van de jaren negentig, al lijkt dat niet zo op mijn fotootje weer.. Zit presentatie te kijken op http://www.attwilliams.com/

Where facts are few, experts are many.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')