Wat dat betreft heeft ie dan wel het een en ander geleerd van Schumacher. Waarschijnlijk is Schumacher (ook daar) er alleen een beetje beter in. Die verhult z'n wangedrag met een uitgestreken kop en schijnheilige glimlach, terwijl Alonso zich meer laat kennen. Het zijn beide eikels, zoals ik al zei.quote:Op maandag 28 februari 2011 16:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wandaden achter het stuur horen er bij, maar dan ga je niet zeiken als iemand anders dat ook bij jou doet. En dat doet Alonso dus wel (bv. Massa Nurnburgring 2007; Valencia 2010). Wat hem dus precies die selectieve jankbal maakt.
Om van zijn tactieken uit de auto nog maar te zwijgen; frauderen, chanteren...
Maar helaas, dat gaat niet lukken: kun je gewoon die races op na kijken.
Dat in Nurburgring kon ik wel waarderen, dat was pure psycholische oorlogvoering. Ff je tegenstander laten weten dat je het niet met z'n actie eens bent, en hem duidelijk maken dat ie dat niet nog eens moet doen, of hem een vrees te geven dat ie het volgende keer wel uit zijn hoofd laat. En je moet er eerlijk in zijn, heb jij Alonso al iemand van de baan zien beuken, zoals de meeste een -ik kies maar ff een paar willekeurige coureurs hoor- Prost Senna en Schumacher dat wél hebben zien doen.quote:Op maandag 28 februari 2011 16:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wandaden achter het stuur horen er bij, maar dan ga je niet zeiken als iemand anders dat ook bij jou doet. En dat doet Alonso dus wel (bv. Massa Nurnburgring 2007; Valencia 2010). Wat hem dus precies die selectieve jankbal maakt.
Wandaden achter het stuur horen er helemaal niet bij. En Alonso heeft zich op de baan nog nooit zo misdragen als MS.quote:Op maandag 28 februari 2011 16:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wandaden achter het stuur horen er bij, maar dan ga je niet zeiken als iemand anders dat ook bij jou doet. En dat doet Alonso dus wel (bv. Massa Nurnburgring 2007; Valencia 2010). Wat hem dus precies die selectieve jankbal maakt.
Kom, de meest fraudeleuze wereldtitel ooit behaald is die van 94.quote:Om van zijn tactieken uit de auto nog maar te zwijgen; frauderen, chanteren...
Minimaal 2 keerquote:Op maandag 28 februari 2011 17:28 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat in Nurburgring kon ik wel waarderen, dat was pure psycholische oorlogvoering. Ff je tegenstander laten weten dat je het niet met z'n actie eens bent, en hem duidelijk maken dat ie dat niet nog eens moet doen, of hem een vrees te geven dat ie het volgende keer wel uit zijn hoofd laat. En je moet er eerlijk in zijn, heb jij Alonso al iemand van de baan zien beuken, zoals de meeste een -ik kies maar ff een paar willekeurige coureurs hoor- Prost Senna en Schumacher dat wél hebben zien doen.
En Valencia stond hij volledig in zijn recht, mijns inziens. En dan kun je dat selectief zeiken noemen, maar wat zou je zelf doen? Pakweg jij krijgt opslag van je baas, en je collega die er evenlang werkt, precies dezelfde prestaties behaalt krijgt er geen. Ga jij dan ook liggen zeiken en zeggen: ''nou, als hij er geen krijgt, mag je mijn geld ook wel houden, want dan ben je een klootzak''. Jou collega gaat natuurlijk wel zeiken dat ie niets heeft gekregen, is dat dan ook selectief
edit: Dat ie kan zeiken is iedereen wel met je eens, dat ie een aantal overwinningen heeft behaalt omdat anderen ploffen voor hem is ook niet te ontkennen (maar dat gebeurt elke GP-winnaar weleens). Teamorders zoals Duitsland dit jaar hebben zelfs jou heilige Schumacher geholpen. Fuck it , de hele wereld heeft hem zelfs vervloekt gehad na Oostenrijk 2001, en dat was een véél te onnodige teamorder en véél te vroeg in het jaar. Een andere situatie zoals afgelopen jaar met Massa, toen het team inzag dat Alonso de enige Ferrari coureur was die nog kans zou maken op de titel (de morele waarde voor Massa even buiten beschouwing gelaten, daar was ik het ook niet mee eens. Maar denkend aan het WK was het eigenlijk de enige goede beslissing).
We kunnen wel feitjes en weetjes blijven aanhalen, maar dit is en blijft een onnodige discussie.
Breaktest? Hebben er zoveel gedaan. Bovendien weet niemand of Alonso van de Piquet-klapper wist. Kan je net zo goed over de fraude in 94 beginnen. Geen idee of MS daarvan wist, maar gooi het anders gewoon op zijn bord.quote:Op maandag 28 februari 2011 17:43 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Minimaal 2 keer
1. Breaktest bij coulthard
2. Zijn teammaat zichzelf in de muur laten boren zodat hij met de overwinning aan de haal kon gaan.
Maar inderdaad een oneindige discussie tussen fans van alonso en liefhebbers van de sport
Ik meen me te herinneren dat er toen uit de data was gebleken dat dat niet het geval was. Maar die zaken zie je ook weer vaker gebeuren bij anderen.quote:Op maandag 28 februari 2011 17:43 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Minimaal 2 keer
1. Breaktest bij coulthard
Dat waren orders van Briatore en Symonds. Of iig toch het idee van de 2. Of Alonso daar van wist is ook discutabel.quote:2. Zijn teammaat zichzelf in de muur laten boren zodat hij met de overwinning aan de haal kon gaan.
Dat mag bij Coulthard. Daar is hij zelf ook goed in.quote:Op maandag 28 februari 2011 17:43 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Minimaal 2 keer
1. Breaktest bij coulthard
2. Zijn teammaat zichzelf in de muur laten boren zodat hij met de overwinning aan de haal kon gaan.
Maar inderdaad een oneindige discussie tussen fans van alonso en liefhebbers van de sport
Nou, dat is het gewoon. Alonso is niet de liefste, maar heeft nog nooit of te nimmer iemand moedwillig geramd. Anderen wel, maar daar wordt dan niet naar gekeken.quote:Op maandag 28 februari 2011 17:49 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat er toen uit de data was gebleken dat dat niet het geval was. Maar die zaken zie je ook weer vaker gebeuren bij anderen.
[..]
Dat waren orders van Briatore en Symonds. Of iig toch het idee van de 2. Of Alonso daar van wist is ook discutabel.
Conclusie is wel uit je eigen reply dat Alonso zelf nooit persoonlijk zijn wagen in die van een ander heeft geparkeerd, zoals andere kampioenen uit de jaren '80/'90 daar absoluut niet schuw voor waren.
Ik sluit het zeker niet uit, hij was 2voudig WK en ging naar McLaren en moet het in zijn 1e seizoen afleggen tegen een 'rookie. Dat heeft zijn reputatie naar beneden gehaald laat staan als Hamilton WK geworden was.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Erg geloofwaardig allemaal, dat mensen Alonso niet mogen, ok, maar dit soort onzin geloven ook de grootste haters toch niet?
Tjah... als het klopt wat hij roept en Lewis heeft veel voorrang gekregen dan is dat niet gek he!quote:Op maandag 28 februari 2011 18:36 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ik sluit het zeker niet uit, hij was 2voudig WK en ging naar McLaren en moet het in zijn 1e seizoen afleggen tegen een 'rookie. Dat heeft zijn reputatie naar beneden gehaald laat staan als Hamilton WK geworden was.
Nee, Alonso gaat dus dan zeiken bij zijn team als ie er niet voorbij komt. Ik noemquote:Op maandag 28 februari 2011 17:51 schreef 0634 het volgende:
[..]
Nou, dat is het gewoon. Alonso is niet de liefste, maar heeft nog nooit of te nimmer iemand moedwillig geramd. Anderen wel, maar daar wordt dan niet naar gekeken.
Waarom zouden ze een rookie voorrang geven? De eerste 5 races heb ik Alonso nooit gehoord over het team, toen Hamilton begon te wennen en de snellere bleek te zijn kreeg Alonso het warm.quote:Op maandag 28 februari 2011 18:41 schreef nils7 het volgende:
[..]
Tjah... als het klopt wat hij roept en Lewis heeft veel voorrang gekregen dan is dat niet gek he!
Grappig dat ik hier niets lees over de Infiniti move van RB
Mooi nog een leverancier erbij (al is het maar een sticker)
We gaan verder over de containers van geluk die Jacques Villeneuve meenam naar de circuits tijdens het seizoen 1997quote:Op maandag 28 februari 2011 18:38 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Ben dat Alonso gebash een beetje zat,
Stelletje jankzakken
Geluk dwing je af!quote:Op maandag 28 februari 2011 18:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
We gaan verder over de containers van geluk die Jacques Villeneuve meenam naar de circuits tijdens het seizoen 1997
Vorige week nog het seizoen 1997 gedownload: was toch ook een puik seizoen.quote:
niet zo tegen jaques he!quote:Op maandag 28 februari 2011 18:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
We gaan verder over de containers van geluk die Jacques Villeneuve meenam naar de circuits tijdens het seizoen 1997
Ja, JV was dan weer wel een echte coureur. Gewoon doodleuk jaren achter mekaar crashen in Eau Rouge omdat je hem harder wilt nemen dan de vorige keer.quote:Op maandag 28 februari 2011 18:53 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
niet zo tegen jaques he!![]()
wat een held was dat
idd , Sowieso 1997, " West " Mclaren , Panis / rappe Prost GP ! EJ en zijn harem aan Pitbabes ! .. Rolex Ralf als brokken pilootquote:Op maandag 28 februari 2011 18:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Vorige week nog het seizoen 1997 gedownload: was toch ook een puik seizoen.
"this was my best crash ever"quote:Op maandag 28 februari 2011 18:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ja, JV was dan weer wel een echte coureur. Gewoon doodleuk jaren achter mekaar crashen in Eau Rouge omdat je hem harder wilt nemen dan de vorige keer.
Heb jij soms een excel file genaamd Anti-Alonso, met 20 kolommen wat die kan misdoen in jouw ogenquote:Op maandag 28 februari 2011 18:43 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Nee, Alonso gaat dus dan zeiken bij zijn team als ie er niet voorbij komt. Ik noem
- Fisichella in Turkije 2005 (kwam ie niet voorbij)
- Massa in Hockenheim 2010 (kwam ie niet voorbij)
- Fisichella in Canada 2005 (kwam ie niet voorbij)
- Blokkeren van je teamgenoot in de pitsstraat (want anders had ie Alonso's tijd nog kunnen verbeteren)
Ondernam dat mietje maar 's wat op de baan, maar het is oeverloos gezever ipv actie achter het stuur.
Omdat die rookie al tien jaar werd gesteund door McLarenquote:Op maandag 28 februari 2011 18:44 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Waarom zouden ze een rookie voorrang geven? De eerste 5 races heb ik Alonso nooit gehoord over het team, toen Hamilton begon te wennen en de snellere bleek te zijn kreeg Alonso het warm.
En niet te vergeten dat hij de crashes ook onthield en ze kwalificeerde als: Mooiste klapper, Zacht plofje of Deed wel een beetje pijn !quote:Op maandag 28 februari 2011 18:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ja, JV was dan weer wel een echte coureur. Gewoon doodleuk jaren achter mekaar crashen in Eau Rouge omdat je hem harder wilt nemen dan de vorige keer.
Die laatste blijf ik geniaal vindenquote:Op maandag 28 februari 2011 18:43 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Nee, Alonso gaat dus dan zeiken bij zijn team als ie er niet voorbij komt. Ik noem
- Fisichella in Turkije 2005 (kwam ie niet voorbij)
- Massa in Hockenheim 2010 (kwam ie niet voorbij)
- Fisichella in Canada 2005 (kwam ie niet voorbij)
- Blokkeren van je teamgenoot in de pitsstraat (want anders had ie Alonso's tijd nog kunnen verbeteren)
Ondernam dat mietje maar 's wat op de baan, maar het is oeverloos gezever ipv actie achter het stuur.
Je weet dat Canada, Turkije, en Hockenheim allemaal mid-season waren? Rijden voor je titel en niet zeiken bij je team als je er niet voorbij komt. Moet je maar harder rijden, meer proberen (Hamilton haalt ook genoeg in hoor), beter starten en/of beter kwalificeren.quote:Op maandag 28 februari 2011 19:02 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Heb jij soms een excel file genaamd Anti-Alonso, met 20 kolommen wat die kan misdoen in jouw ogen![]()
En iedereen weet hoe lastig inhalen is sinds het laatste decennium, laat staan als je tegen dezelfde wagen moet rijden. Dat ie tegen zijn team gaat zaniken is vrij normaal, het kan voor je eigen team nadelig zijn als je eigen teamgenoot je ophoudt. Je achterligger zou nogal eens kort in de buurt kunnen komen, of erger nog inhalen. Of als je dan weer eens zo'n situatie hebt zoals RBR aan de hand heeft gehad in Turkije dit jaar, is ook nogal zuur voor je teambaas. Maar als een van de 2 gebeurt dan zou je weer kunnen gaan miepen dat ie geen racer is en hij ingehaald is geworden of z'n teamgenoot er vanaf heeft gebeukt. Hoe dan ook win-win situatie voor je, Walter![]()
Laat me wel nog ff stellen dat ik absoluut geen Alonso fan-boiii ben en een neutrale fan probeer te zijn met een mening, maar jou Anti- Alonso campagne vind ik gewoon overdreven en irritant.
En dan ga ik nu proberen te stoppen met deze discussie.
Maar dan ook niet zeiken als Schumacher zijn auto in Rascasse parkeertquote:Op maandag 28 februari 2011 19:09 schreef kepler het volgende:
[..]
Die laatste blijf ik geniaal vindenDat hoort ook wel bij de sport
En ik heb toendertijd 2 seizoenen uitgezocht (volgens mij van zijn WK-jaren), en daar bleek dat hij regelmatig van P3-4 naar hoger is gereden. Toen bleek zelfs dat hij maar 1 of 2 maal 'geluk' had toen er iemand voor hem plofte (in 32 races). Zelf is hij ook twee keer uitgevallen door 'pech'
Een paar seconden je teamgenoot ophouden (laten zie wie het alpha-mannetje isquote:Op maandag 28 februari 2011 19:15 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Maar dan ook niet zeiken als Schumacher zijn auto in Rascasse parkeert
En ik weet er zo al een paar uit mijn hoofd
- Montoya in Spa (hoewel, volgens mij werd ie van de baan getikt door een Williams)
- Nurnburgring 2005 (Kimi die in de laatste ronde gaat)
- Hockenheim 2005
En ik kan er vast nog wel een paar vinden. Het is het gewoon allemaal net-niet bij Alonso.
Totdat ze elkaar bijna raakte en Button opeens heel toevallig brandstof moest besparen.quote:Op maandag 28 februari 2011 19:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
En ook McLaren liet Button en Hamilton gewoon lekker raggen in Turkije.
Inderdaad, iedereen weet dat Alonso een jankbal is dus deze hele discussie is overbodig!!quote:We kunnen wel feitjes en weetjes blijven aanhalen, maar dit is en blijft een onnodige discussie.
Wat heeft dat nu er mee te maken dat dat mid-season was? Je doel blijft altijd nog om je tegenstander voor te blijven, hoe die dat doet maakt dus niet uit blijkt maar uit deze hele discussies. Dat hoort dus bij het rijden voor de titel.quote:Op maandag 28 februari 2011 19:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Je weet dat Canada, Turkije, en Hockenheim allemaal mid-season waren? Rijden voor je titel en niet zeiken bij je team als je er niet voorbij komt. Moet je maar harder rijden, meer proberen (Hamilton haalt ook genoeg in hoor), beter starten en/of beter kwalificeren.
En RBR won dit jaar beide titels. En ook McLaren liet Button en Hamilton gewoon lekker raggen in Turkije.
Dat zijn racers. Geen jankers.
Jamaar dat was ook een beetje mosterd na de maaltijd hoor.quote:En je kunt zeggen wat je wilt van Schumacher, maar ook die was het niet eens met de actie in Oosterijk en heeft volgens mij toen later de overwinning terug gegeven aan Barichello in Indianapolis en ook Rubens op het hoogste treedje gezet in Oosterijk zelf, dat zie ik Alonso echter nog niet doen.
Hij zette hem toen een keer ernaast (pits ingangquote:Op maandag 28 februari 2011 19:32 schreef Ermanon het volgende:
Denk dat niet een WC-kandidaat dan wel titel-houder vies is van wat trukjes, enkel komt het bij Alonso wat meer naar voren en wordt er meer op gelet, omdat ie het nogal duidelijk loopt te doen en ernaast (te) veel aan het zeiken is op van alles.
Voorbeeld, als je dan het Alfa-mannetje bent binnen het team(of dat tenminste denkt) zet hem dan gewoon in Hockenheim naast Massa om hem te laten zien dat je sneller bent en erlangs wilt in plaats van meteen te gaan huilen dat ie niet meteen volledig aan de kant voor je gaat. Doe dat en paar keer en Massa zal heus wel aan de kant gaan, die is ook niet achterlijk. Maar domweg niet proberen en meteen huilen is ook erom vragen om afgezeken te worden als jankbal.
En je kunt zeggen wat je wilt van Schumacher, maar ook die was het niet eens met de actie in Oosterijk en heeft volgens mij toen later de overwinning terug gegeven aan Barichello in Indianapolis en ook Rubens op het hoogste treedje gezet in Oosterijk zelf, dat zie ik Alonso echter nog niet doen.
Het podium in Oostenrijk was pure onzin, als Schumacher het er niet mee eens was, was hij er niet langsgegaan tijdens de race. Hij schaamde zichzelf , en probeerde het zo goed te maken. Zoals Vosss zegt: mosterd na de maaltijd.quote:Op maandag 28 februari 2011 19:32 schreef Ermanon het volgende:
En je kunt zeggen wat je wilt van Schumacher, maar ook die was het niet eens met de actie in Oosterijk en heeft volgens mij toen later de overwinning terug gegeven aan Barichello in Indianapolis en ook Rubens op het hoogste treedje gezet in Oosterijk zelf, dat zie ik Alonso echter nog niet doen.
Daar gaat het toch niet om. Ik ontken nergens dat Alonso een jankebalk is, want dat is ie ook. Je maakt alleen maar het reeds bekende bekend. Alleen moet je natuurlijk niet zo naief zijn om Schumacher daarvan vrij te pleiten. Bovendien gingen de teamgenoten van Schumacher nou eenmaal braafjes op de rem staan als MS langskwam. Nee, daar moeten we voor applaudiseren zeker?quote:Op maandag 28 februari 2011 18:43 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Nee, Alonso gaat dus dan zeiken bij zijn team als ie er niet voorbij komt. Ik noem
- Fisichella in Turkije 2005 (kwam ie niet voorbij)
- Massa in Hockenheim 2010 (kwam ie niet voorbij)
- Fisichella in Canada 2005 (kwam ie niet voorbij)
- Blokkeren van je teamgenoot in de pitsstraat (want anders had ie Alonso's tijd nog kunnen verbeteren)
Ondernam dat mietje maar 's wat op de baan, maar het is oeverloos gezever ipv actie achter het stuur.
En omdat Hamilton gewoon een geweldige rijder is. Toppertje.quote:Op maandag 28 februari 2011 19:03 schreef kepler het volgende:
Omdat die rookie al tien jaar werd gesteund door McLaren
Inderdaad. Daar kan Ferrari in de Schumacher-jaren nog een voorbeeld aan kunnen nemen.quote:Op maandag 28 februari 2011 19:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
En RBR won dit jaar beide titels. En ook McLaren liet Button en Hamilton gewoon lekker raggen in Turkije.
Dat zijn racers. Geen jankers.
Doe niet zo mal. Als hij het er niet mee eens was, had hij het niet moeten doen. Het was zijn eigen keuze.quote:Op maandag 28 februari 2011 19:32 schreef Ermanon het volgende:
En je kunt zeggen wat je wilt van Schumacher, maar ook die was het niet eens met de actie in Oosterijk en heeft volgens mij toen later de overwinning terug gegeven aan Barichello in Indianapolis en ook Rubens op het hoogste treedje gezet in Oosterijk zelf, dat zie ik Alonso echter nog niet doen.
Dat is inderdaad zo. Stuk voor stuk zijn die toppers jankeballen.quote:Op maandag 28 februari 2011 19:42 schreef kepler het volgende:
[..]
Hij zette hem toen een keer ernaast (pits ingang) en toen begon Massa gelijk te janken
Stelletje jankballen eigenlijk in de F1
Totdat ook zij om de titel strijden en ieder puntje er ineens toe doet.quote:Kubica en Kobayashi, dat zijn pas echte helden
Senna een lul??? ga je schamen, het was de meest eerlijke en rechtvaardige coureur die je maar kan indenken, vergeet niet dat hem een WK is ontnomen!quote:Op maandag 28 februari 2011 13:24 schreef k_man het volgende:
Walter wenst alleen de feiten te kennen die in zijn straatje passen.
Zowel Schumacher als Alonso lijke me onuitstaanbare eikels, die alles doen wat ze kunnen om te winnen - of dat nou eerlijk en sportief is of niet. Zoals hierboven gezegd hoort dat er kennelijk een beetje bij. Senna was natuurlijk ook een lul.
nou nou, Beetje wereldkampioen is gewoon een eikelquote:Op maandag 28 februari 2011 20:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Senna een lul??? ga je schamen, het was de meest eerlijke en rechtvaardige coureur die je maar kan indenken, vergeet niet dat hem een WK is ontnomen!
quote:Op maandag 28 februari 2011 20:20 schreef 0634 het volgende:
[..]
Daar gaat het toch niet om. Ik ontken nergens dat Alonso een jankebalk is, want dat is ie ook. Je maakt alleen maar het reeds bekende bekend. Alleen moet je natuurlijk niet zo naief zijn om Schumacher daarvan vrij te pleiten. Bovendien gingen de teamgenoten van Schumacher nou eenmaal braafjes op de rem staan als MS langskwam. Nee, daar moeten we voor applaudiseren zeker?
Enne, Alonso in aktie? Ken je deze briljante move nog?
BBC: 'I've never seen anything like it. The bravery by Alonso.'
Senna was ook een lul ja en lang niet altijd eerlijk en rechtvaardig.quote:Op maandag 28 februari 2011 20:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Senna een lul??? ga je schamen, het was de meest eerlijke en rechtvaardige coureur die je maar kan indenken, vergeet niet dat hem een WK is ontnomen!
Is dat dat seizoen waarop banden het verschil maakten? 130R is allang niet meer wat het was. Maar idd een mooie poging op een auto die aardig wat langzamer is dan de jouwe.quote:Op maandag 28 februari 2011 20:20 schreef 0634 het volgende:
[..]
Daar gaat het toch niet om. Ik ontken nergens dat Alonso een jankebalk is, want dat is ie ook. Je maakt alleen maar het reeds bekende bekend. Alleen moet je natuurlijk niet zo naief zijn om Schumacher daarvan vrij te pleiten. Bovendien gingen de teamgenoten van Schumacher nou eenmaal braafjes op de rem staan als MS langskwam. Nee, daar moeten we voor applaudiseren zeker?
Enne, Alonso in aktie? Ken je deze briljante move nog?
BBC: 'I've never seen anything like it. The bravery by Alonso.'
Mika. Altijd +1quote:Op maandag 28 februari 2011 20:44 schreef vosss het volgende:
Schumacher was ook een lul trouwens.
Sterker nog, de enige 2 die geen lullen waren en wel WC zijn geweest zijn Mika en Kimi. Althans van de laatste 15 jaar ofzo
Button is een Engelsman en dus bij voorbaat een lulquote:
Hij liet zich daar op Monza destijds anders aardig piepelen door Schumacherquote:
ja ja, dus Alonso kan alleen inhalen als hij sneller is als een ander maar Schumacher haalt zeker mensen in die sneller zijn dan hij is.quote:Op maandag 28 februari 2011 20:53 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Is dat dat seizoen waarop banden het verschil maakten? 130R is allang niet meer wat het was. Maar idd een mooie poging op een auto die aardig wat langzamer is dan de jouwe.
Dan toch liever die aktie van Villeneuve in de laatste bocht van Estoril 1997, waar ie Schumacher ook buitenom inhaalde.
Ja, want Petrov had ie in de laatste race vh 2010 inderdaad zo ingehaald. Net zoals ie ook geniaal Massa inhaalde in Hockenheim.quote:Op maandag 28 februari 2011 21:16 schreef 0634 het volgende:
[..]
ja ja, dus Alonso kan alleen inhalen als hij sneller is als een ander maar Schumacher haalt zeker mensen in die sneller zijn dan hij is.Kom op zeg, je kan nou eenmaal niet iemand inhalen die op sneller is dan jij.
Maar die van JV was inderdaad een geweldig actie. Al moet je dan, volgens jouw theorie er wel bij vermelden dat de Williams op dat moment gewoon ook sneller was dan de Ferrari.
Dat blijf ik ook een domme actie vinden van hem, daar vol gas door blijven rijdenquote:Op maandag 28 februari 2011 21:28 schreef Bluurgh het volgende:
wat zitten jullie nu weer te zeuren, alonso rijd altijd kei en keihard door!
Waar slaat dat nou allemaal op? Zijn er rijders die nooit ingehaald zijn dan? Zijn er rijders die in de huidige F1 wel eens niet langs iemand konden komen? Kom nou toch. Webber en Hamilton zaten diezelfde race ook de hele wedstrijd lang vast achter iemand. Dat is hét probleem van de F1. Schumacher is vaak genoeg geniaal ingehaald. Zoals die jij al aangaf op Estoril. Of door Mika op Spa. Of Alonso toen. Of Hill in Hongarije in de Arrows nota bene. Zo werkt het.quote:Op maandag 28 februari 2011 21:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ja, want Petrov had ie in de laatste race vh 2010 inderdaad zo ingehaald. Net zoals ie ook geniaal Massa inhaalde in Hockenheim.
En als ie dan een keertje iemand voorbij gaat, doet ie het via het gras en krijgt ie straf in Silverstone. Of wordt ie gewoon zelf geniaal voorbij gereden door Sato (Canada 2007) of door Kobayashi (Valencia 2010).
Idd, hoe heb ik het kunnen missen? Al die briljante inhaalpogingen van Alonso.
volgens mij had ie daarover ook een weddenschap met dacht ik coulthard,quote:Op maandag 28 februari 2011 21:16 schreef 0634 het volgende:
[..]
ja ja, dus Alonso kan alleen inhalen als hij sneller is als een ander maar Schumacher haalt zeker mensen in die sneller zijn dan hij is.Kom op zeg, je kan nou eenmaal niet iemand inhalen die op sneller is dan jij.
Maar die van JV was inderdaad een geweldig actie. Al moet je dan, volgens jouw theorie er wel bij vermelden dat de Williams op dat moment gewoon ook sneller was dan de Ferrari.
Mika kreeg ook een overwinning kado van Coulthard, dus kan zich ook bij de eikels scharen, billenmaatje van Ronquote:Op maandag 28 februari 2011 20:38 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
nou nou, Beetje wereldkampioen is gewoon een eikelanders worden ze ook geen wereldkampioen .. behalve Mika
Was dat niet met zijn monteurs? Die zeiden dat daar niet ingehaald kon worden en dat ze hem na afloop wel van de vangrails zouden schrapen. Anyway, geweldige actie. Respect.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:43 schreef King_Merc het volgende:
[..]
volgens mij had ie daarover ook een weddenschap met dacht ik coulthard,, die dacht dat dat niet kon inhalen in die laatste bocht
Ah, leuk je hier te zienquote:offtopic: jij hier ook 0634(op het formule1.nl forum ben ik JV_fan
Klopt. Maar ja, zo kennen we wel even doorgaan met rijders noemen die kadootjes kregen hier en daar.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mika kreeg ook een overwinning kado van Coulthard, dus kan zich ook bij de eikels scharen, billenmaatje van Ron
http://www.redbull.com/cs(...)ault-021242967702853quote:Red Bull Racing has announced a marketing agreement with Infiniti, the global luxury automotive brand from Japan, covering the 2011 and 2012 seasons.
Leveraging the co-operative power of the Renault-Nissan Alliance, a unique relationship has been created with Red Bull Racing, focused on high-profile marketing and F1 technical activities.
As part of the agreement, Infiniti will have high-profile branding on the car, drivers clothing and team kit and equipment. Infiniti will also work with Renault to forge future technical collaboration with us. The team will continue to use Renault F1 engines in 2011 and 2012.
Andy Palmer, senior-vice president at Infiniti, said: Over the mid-term, Infiniti will be simultaneously expanding its global presence and broadening its product range. Given these twin ambitions, it is clear Formula One offers us an unrivalled global communications platform, complementing Infinitis ethos of Inspired Performance. We are excited to have the opportunity to enter Formula One together with a world-class team like Red Bull Racing Renault.
Our Team Principal Christian Horner said: Red Bull has always taken a different approach, so when the Infiniti executives outlined their innovative plan to us we were very open to working with them. Coming off the back of our 2010 Drivers and Constructors World Championships, we feel even more excited to be starting the 2011 season with a new and committed partner like Infiniti.
Bernard Rey, President of Renault Sport F1, added: While Renault is rightfully very proud of our achievements within Formula One, we know the future is about collaboration. To have a talented and committed Alliance partner like Infiniti is very welcome as we set out on the current and future challenges in Formula One. So it is with great pleasure that I would like to welcome Andy Palmer and his entire team in our Formula One adventure, and I look forward to starting the 2011 season together as Alliance partners.
Infiniti, the luxury automotive brand from Japan, reflects its brand promise 'Inspired Performance' with a model line-up of sedans, coupés, SUVs and crossovers featuring exhilarating performance, emotive design and cutting-edge technology. Infiniti continues to launch across the globe through a dedicated network of Infiniti Centres that share a commitment to exceptional hospitality throughout the entire period of ownership.
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:09 schreef Dos37 het volgende:
Mika was de jouw grootse held die ooit in de F1 heeft gereden
Hoe hoog ik hem ook heb zitten, er is hem geen WK ontnomen. Dan had hij ook de laatste race van '89 moeten winnen, en dat heeft hij niet gedaan. De diskwalificatie in Suzuka kostte hem alleen een overwinning, niet het WK.quote:Op maandag 28 februari 2011 20:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Senna een lul??? ga je schamen, het was de meest eerlijke en rechtvaardige coureur die je maar kan indenken, vergeet niet dat hem een WK is ontnomen!
Dit vind ik eigenlijk ook. Toprijder en gabber (op en naast de baan).quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:09 schreef Dos37 het volgende:
Mika was de grootse held die ooit in de F1 heeft gereden
En daar istie weer; onze jankbalquote:Alonso heeft vrees voor vele pitstops
De nieuwe banden van Pirelli slijten een stuk sneller en dat leidt tot meer pitstops tijdens seizoen 2011. Fernando Alonso is daar niet gelukkig mee.
De opvolger van Bridgestone kreeg als opdracht mee de banden een grotere rol te laten spelen in een race en voldoet aan die wens. Op het rubber van de Japanners kon als het moest een gehele Grand Prix worden verreden.
Dat blijkt op de nieuwe Pirelli's onmogelijk, wat zorgt voor een stijging van het aantal pitstops. En dat ziet Alonso niet bepaald positief in. “Meer pitstops zorgen voor meer onzekerheid en dat is in het nadeel van de grote teams”, vertelt hij aan Spaanse journalisten.
“In het voetbal krijgen beide teams toch ook niet om het halfuur een penalty te nemen? Als dat wel het geval was, zou er voor FC Barcelona en Real Madrid veel minder te juichen zijn. Het scheelt in ieder geval dat iedereen in hetzelfde schuitje zit.”
De Ferrari-coureur stelt zijn monteurs ten doel dan maar de pitstops tot in den treure te oefenen om (ook) op dit vlak het snelste team te zijn. “Dan moet het maar zo, want het gaat komend seizoen niet lukken één pitstop minder te maken dan de concurrentie tijdens een race.”
Hoewel Ferrari hoge ogen gooit tijdens de wintertests tot nu toe, weigert Alonso zijn kansen al te rooskleurig in te schatten. “Als alles volgens plan verloopt, behoren we met Ferrari tot de groep teams die om de titel strijden. Samen met Red Bull, McLaren, Mercedes en Renault. Toro Rosso kan wel eens de grote verrassing worden.”
Kubica via achterdeurtje van Todt bij zn terugkeer in de F1 richting Ferrari?quote:Todt bezoekt Kubica in Italië
FIA-president Jean Todt heeft gisteren Robert Kubica een bezoekje gebracht in het Santa Corona-ziekenhuis, waar de Pool sinds zijn gevaarlijke crash in de Ronde di Andora verblijft.
Verscheidene Italiaanse kranten zoals het lokale Il Vostro Giornale en nieuwsagentschap ANSA verklaarden dat de kleine Fransman vergezeld werd door andere leden van de FIA, maar dat ze op geen enkel moment commentaar wilden geven.
Ondertussen wist Kubica's manager Daniele Morelli te vertellen dat alles de goede kant uitgaat met de winnaar van de Canadese Grand Prix in 2008.
"Robert is zowel lichamelijk als geestelijk helemaal in orde, maar het is belangrijk dat hij de komende weken in het ziekenhuis blijft. In deze weken zal hij proberen zoveel mogelijk te herstellen van zijn zware crash."
Morelli vertelde nog dat de aanwezigheid van Todt niets met protocol te maken had. Hij zei dat zijn bezoek louter en alleen om persoonlijke redenen was.
Zo is het precies. Ik ben altijd een diehard Senna fan geweest, maar dit soort dingen kan je gewoon niet anders dan onsportief noemen. Ik snap alleen niet dat sommige Schumacher fans met droge ogen beweren dat hij niet gewoon ook veels te vaak het toonbeeld van onsportiviteit is geweest. Zijn halve biografie van James Allen staat er vol mee.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hoe hoog ik hem ook heb zitten, er is hem geen WK ontnomen. Dan had hij ook de laatste race van '89 moeten winnen, en dat heeft hij niet gedaan. De diskwalificatie in Suzuka kostte hem alleen een overwinning, niet het WK.
En ga niet zeggen dat de crash op Suzuka in 1990 rechtvaardig was. Als hij op een eerlijke manier had willen winnen, had hij voor Prost moeten eindigen in plaats van hem in de eerste bocht uit de race werken (ook al is dit het gevolg van de actie van Balestre en wat er het jaar ervoor gebeurde).
Wat dat betreft heeft Schumacher het goed afgekeken van zowel Prost als Senna, door in 1994 Hill uit de race te tikken en in 1997 hetzelfde te proberen bij Villeneuve.
Lijkt me stug dat er ook maar een enkel topteam op dit moment in Kubica geinteresseerd is, er zijn veel te veel vraagtekens over zijn terugkeer en op wat voor niveau dat zal gebeuren, ik gun hem het allerbeste en hoop ook dat het hem lukt maar dat is natuurlijk afwachtenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Kubica via achterdeurtje van Todt bij zn terugkeer in de F1 richting Ferrari?![]()
Nog een leuke wallpaper voor jequote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:16 schreef vosss het volgende:
Het was ook meer een grapje dan daadwerkelijk serieus hoor
Dat van Alonso die weer aan het janken is was geen grapje overigens
Godverdomme het lijken allemaal wel een stel jankende wijven daarquote:Sebastian Vettel vreest dat de terugkeer van betalende coureurs in de Formule 1 voor problemen kan zorgen. Met name tijdens het aan de broek geven van een ronde.
Waar de 'paydriver' enkele jaren terug leek te zijn uitgestorven, zorgt de verslechterde wereldwijde economische situatie ervoor dat verschillende teams toch weer hun toevlucht zoeken tot betalende coureurs.
Wereldkampioen Vettel vreest dat dit de kwaliteit van de Formule 1-grid niet ten goede komt. “De toppers krijgen met meer risico's te maken omdat sommige coureurs zeer onvoorspelbaar zijn als we ze op een ronde zetten”, vertelt hij de Oostenrijkse zender Servus TV.
“Sommige coureurs die dit seizoen deelnemen aan races zijn niets meer dan rijdende obstakels”, vervolgt Vettel, die ook vreest dat de terugkeer van KERS en de introductie van de beweegbare achtervleugel voor afleiding zorgt. “Het is alsof we tijdens het racen met onze mobiele telefoon spelen.”
Eindelijk eens een keer een puik idee van die ouwe zakquote:Ecclestone wil regen maken
Van onze Telesportredactie
LONDEN - Bernie Ecclestone wil de Formule 1 races aantrekkelijker maken voor het publiek en één van de mogelijkheden daarvoor is volgens hem het natmaken van de circuits. "De spannendste races zijn altijd natte races geweest, dus laten we overwegen regen te maken", aldus de president van de Internationale Autosportfederatie.
Bernie Ecclestone Bernie Ecclestone
Fernando Alonso in actie tijdens de doorweekte Grand Prix van Zuid-Korea. Fernando Alonso in actie tijdens de doorweekte Grand Prix van Zuid-Korea. Foto: www.eldik.net
"Er bestaan racetracks die je artificieel nat kan maken en het zou gemakkelijk zijn dit op veel circuits te intalleren. Waarom laten we het niet 'regenen' in het midden van een race? Bijvoorbeeld twintig minuten lang of de laatste tien ronden?" zo vroeg Ecclestone zich dinsdag hardop af.
"Misschien met een twee minuten waarschuwing vantevoren. Spanning is dan gegarandeerd en de condities zijn voor iedereen hetzelfde."
Juist niet. Ze moeten ophouden met kunstmatige spanning in de F1 in te voeren (dus ook kappen met al die overbodige pitstops door het verplichte gebruik van alle bandencompounds, beweegbare achtervleugels en hete verkeerd gebruik van KERS). Ze moeten gewoon zorgen dat de auto's weer kunnen inhalen, zoals in de jaren '80 het geval was.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Eindelijk eens een keer een puik idee van die ouwe zak
Gewoon at random laten regenen en niet vooraf de teams inlichten. Spektakel gegarandeerd
Of dit idee er door gaat komen heb ik mijn twijfels over, maar ik vind het alvast een puik plan
Nee, ik zou het niet als power boost gebruiken, maar analoog aan de hybride auto's gebruiken bij lage snelheid, waarna als de snelheid een drempel overschrijdt, de benzine motor gebruikt wordt.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:09 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, waarom trouwens de capaciteit van KERS niet met een factor 2 opvoeren en dan het aantal keren dat je het systeem mag gebruiken limiteren tot bijvoorbeeld 10x per race.
3 dingen. De beroemde option 13, een illegaal verwijderde brandstoffilter en in de laatste race Damon Hill uit de race tikken.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:35 schreef bodylotion het volgende:
Wie praat mij even bij over de frauduleuze titel van Schumacher in 1994?
Thanks.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
3 dingen. De beroemde option 13, een illegaal verwijderde brandstoffilter en in de laatste race Damon Hill uit de race tikken.
• Option 13 was een onzichtbare menu optie in het elektronische systeem waarmee traction control aangezet kon worden. Bewezen is dat het systeem aanwezig was, alleen kon men niet aantonen dat het ook gebruikt is.
Het is trouwens ook goed hoorbaar als een wagen traction control gebruikt.
• Het illegaal verwijderen van een brandstoffilter zorgde ervoor dat de Benetton's sneller konden bijtanken tijdens de race. Dat het hierdoor gevaarlijker werd bleek wel doordat dit filter de oorzaak was van de brand van Verstappen in Hockenheim 1994.
• Tenslotte reed Schumacher (volgens velen) in de laatste race bewust tegen Hill aan, om te voorkomen dat Hill zou finishen. Even daarvoor reed Schumacher zelf tegen de muur aan. Hill had het niet gezien en dacht een paar bochten later Schumacher te kunnen inhalen. Schumacher stuurde in en raakte Hill. Zeker nadat Schumacher in 1997 hetzelfde probeerde bij Villeneuve, ging men ervan uit dat het bewust was.
Benetton, dan wel Schumacher, is nooit bestraft voor deze acties, mede doordat Benetton de FIA tegemoet kwam en Tom Walkinshaw als zondebok opofferde. Walkinshaw kwam later terug als eigenaar van Arrows.
idd bad idea!quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:21 schreef Stiggie het volgende:
Als je dat pas twee minuten van tevoren zegt dat het kunstmatig gaat regenen op klaarlichte dag.... ik zeg daar komen complottheorieën bij iedere wedstrijd van ferrari vs mercedes vs mclaren vs red bull haha.
Ben ik niet met je eens. Op de baan wordt beslist hoe vaak je moet stoppen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:32 schreef k_man het volgende:
Hij is de eerste niet die zich beklaagt over de nieuwe banden. Je moet je ook afvragen of de sport gebaat is bij 3 of 4 stops per race. Dan worden de races weer in de pits beslecht, en niet op de baan.
Ik snap je punt, maar kom op... vier keer pitten in een race? Dat hadden we vorig jaar zelfs bij regenraces vaak niet. Je kunt het ook overdrijven.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ben ik niet met je eens. Op de baan wordt beslist hoe vaak je moet stoppen.
Zit je ieder rondje te pushen dan zit je op 4 stops. Doe je in het begin (zware auto) voorzichtiger met je banden dan lukt het met 3 stops.
Nou, ik vind wel dat er weer tussentijds getankt moet gaan worden.quote:Hoe meer keuzes en variabelen hoe spannender de race denk ik
quote:Op woensdag 2 maart 2011 08:49 schreef k_man het volgende:
Dat tanken was ook in de jaren dat de BBC de rechten niet had en ik dus nog naar Olav Mol luisterde. Eén van de voordelen van het tanken was dat Mol er geen hol van begreep en er dus altijd wel wat te lachen viel, ook tijdens een saaie race. Ging-ie bijvoorbeeld weer eens vertellen - helemaal aan het eind van een race - dat de ene auto veel zwaarder was dan de andere, omdat-ie later gepit had. Terwijl dat aan het eind natuurlijk geen hol uitmaakt, aangezien ze beide niet meer naar binnen hoeven.
Bovendien leidde het nog wel eens tot spektakel met afgerukte slangen, brandjes en dat soort toestanden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |