abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93404766
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 18:04 schreef ufopiloot het volgende:
Sowieso vind ik 'vroeger' niet te vergelijken met nu. De competitie voor de titel is nu veel breder, in plaats van 2 teams die er voor strijden.
True. In een aantal Schumacher jaren was de weerstand niet heel erg hoog. Wat overigens geen afbreuk doet aan zijn grootheid. Maar wel aan de grootheid van de anderen. Als Barrichello of DC 2e wordt in de eindstand, weet je wel genoeg.
pi_93404905
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 19:18 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Buiten zijn rijderskwaliteiten
+ dat hij wist van het hele spionage gebeuren van mclaren bij ferrari.
+ dat hij een race heeft gewonnen doordat zijn teammaat zich express en in opdracht van het team in een muur zette.
o.a.
Zeker. Qua sportiviteit scoort hij niet bijster hoog. Sympathiek vind ik hem ook al niet. Maar los daarvan, valt alleen maar te constateren dat hij gewoon één van de grootsten ooit is. Zijn palmares bewijst dat ook wel, 26 of 27 zeges inmiddels. Als het een beetje meezit gaat hij voorbij Mansell komend jaar en staat hij achter Senna 4e op die alltime ranking. En dat terwijl hij nog flink wat jaren voor de boeg heeft. Afgelopen jaar bewees hij opnieuw een topper te zijn, ondanks dat zijn Ferrari niet de beste van allemaal was kwam hij nog verdomd dichtbij.

Maar ja, zoals wel vaker, worden rijders pas echt top als ze al een aantal jaren gestopt zijn. Dan worden de rijders van dat moment ineens vergeleken met Alonso.
pi_93428590
Alonso is een mietje. Won van zijn laatste 7 races er

- 3 door auto's die voor zijn neus ploffen, want inhalen lukte hem niet.
- 1 door teamorders, want inhalen lukte hem niet
- 1 door een frauderende teamgenoot
-1 doordat Hamilton er vier auto's in de eerste bocht knalde.

En zelfs in een superieure Renault werd ie zeer vaak door Kimi om de oren gereden en had ie het geluk van een snelstartende Renault en ploffende McLarens. Mensen die Alonso een grootheid vinden, moeten hun normen dan maar 's gaan bijstellen.

Alonso is en blijft een overschat kampioen.
Calmer than you are
pi_93428653
quote:
Op zondag 27 februari 2011 17:04 schreef 0634 het volgende:

[..]

Ik had het over het veld op dit moment. En op dit moment is Schumacher niet meer van het nivo van Alonso. In zijn totaliteit is het een grootheid natuurlijk.

Bovendien kan je wel gaan wijzen op overall statistieken, maar zullen we dan zo eerlijk zijn om vast te stellen dat Alonso pas 29 is en net halverwege zijn loopbaan is? Moet je hem vergelijken met Schumacher op zijn 29 en niet toen hij in 2006 klaar was.

Bovendien is Schumacher een even grote jankbal. ;) Maar dat lijkt te horen bij grote kampioenen. Prost en Mansell konden daar ook wat van. Piquet ook trouwens.
- Schumacher won zijn eerste race na exact 1 jaar id F1 door id regen door SENNA in Spa te verslaan. Alonso pas na meer dan 3 jaar in Hongarije, waar een deel van de overwinning kwam doordat Webber in een Jaguar alles ophield.

- Schumacher had na 4 hele F1 seizoenen al meer dan 20 overwinningen op zak, evenals 2 wereldtitels.

-Schumacher een jankbal? Bron pls.??? Als zijn Ferrari in Suzuka 2006 ploft waardoor Alonso weer iemand kan inhalen (dat maakt dus 4 uit de laatste 9 races) bedankt ie zijn hele team voor hun harde werk (we win together, we lose together). Als Alonso in China 2006 verliest, zeikt ie op zijn team en roept ie 'I feel so alone in my car'.

Jij mag als eerste je normen gaan bijstellen. En even wat feiten gaan leren.
Calmer than you are
pi_93428922
Fanboy... :')
pi_93429166
Niet gehinderd worden door feitenkennis en toch mee willen doen in discussies :')
Calmer than you are
pi_93429977
OOOOOOH IK HAD NET EEN VETTE CRASH IN F1 2010 EN JULLIE MOGEN RADEN WIE ER KENKERHARD DE MUUR IN GING!!!! }) }) })
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 28 februari 2011 @ 09:38:47 #188
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_93430011
quote:
6s.gif Op maandag 28 februari 2011 09:36 schreef vosss het volgende:
OOOOOOH IK HAD NET EEN VETTE CRASH IN F1 2010 EN JULLIE MOGEN RADEN WIE ER KENKERHARD DE MUUR IN GING!!!! }) }) })
HHF? :+
Please, make yourself uncomfortable.
pi_93430026
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 09:38 schreef bodylotion het volgende:

[..]

HHF? :+
Die doet helaas niet mee _O-
vosss is de naam,
pi_93430054
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 08:42 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Niet gehinderd worden door feitenkennis en toch mee willen doen in discussies :')
Zelfkennis. ^O^
pi_93430148
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2011 09:40 schreef k_man het volgende:

[..]

Zelfkennisoverschatting. ^O^
Fixed.
Calmer than you are
pi_93430179
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 09:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Fixed.
Dat ook ja. Blij dat je het erkent. :)
pi_93430209
quote:
6s.gif Op maandag 28 februari 2011 09:36 schreef vosss het volgende:
Moge al je F1 2011 wensen uitkomen, Vosss :P
Calmer than you are
pi_93430211
Nu we het dan toch over die jankbal hebben:

quote:
Sabotage Alonso versus Hamilton bij McLaren: een never-ending story

Uitgegeven door Casper Bekking 28 februari 2011 07:11

Elke biografie van F1-baas Bernie Ecclestone levert de nodige verrassingen op, zo ook de laatste editie geschreven door Tom Bowers. Ditmaal gaat het om de rivaliteit tussen McLaren-teamgenoten Fernando Alonso en Lewis Hamilton, die in 2007 vooral elkaar het leven zuur probeerden te maken en daardoor de wereldtitel voor hun neus naar Kimi Raikkonen zagen gaan.

De lastige relatie tussen de nieuweling en de tweevoudig wereldkampioen is al veelvuldig besproken, maar de biografie onthulde ook de nodige nieuwe feiten. Eerder dreigde Alonso met het inschakelen van de FIA over de 'spy-gate' tussen McLaren en Ferrari als hij niet de onbetwiste nummer 1 van het team zou worden maar het boek gaat verder. De Spanjaard zou teambaas Dennis gevraagd hebben de bolide van Hamilton te saboteren. Alonso zou de teambaas gevraagd hebben te weinig benzine in de auto van de Brit te doen, zodat hij niet in staat zou zijn de finishvlag te halen. Dat gebeurde tijdens de Grand Prix van Hongarije, enkele uren voor de start van de race.
:r :r :r
vosss is de naam,
pi_93430280
Wilde net hetzelfde posten :D
Calmer than you are
pi_93431198
Hamilton gaat NASCAR rijden

quote:
Lewis Hamilton is set to drive a premier Sprint Cup NASCAR for the first time later in 2011.

American sports network ESPN reports that the McLaren driver will swap his Formula One car for Tony Stewart's Chevrolet.

The exhibition, organised by mutual sponsor Mobil 1, is set to take place some time in the summer at the famous Watkins Glen road course in New York.

The car provided by McLaren for the swap will be the British team's 2010 model MP4-25, the report said.

Stewart-Haas Racing spokesman Mike Arning confirmed the report.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 28 februari 2011 @ 11:10:13 #197
131800 Tarado
capô de fusca
pi_93432299
quote:
7s.gif Op maandag 28 februari 2011 09:47 schreef vosss het volgende:
Nu we het dan toch over die jankbal hebben:

[..]

:r :r :r
Erg geloofwaardig allemaal, dat mensen Alonso niet mogen, ok, maar dit soort onzin geloven ook de grootste haters toch niet?
pi_93432624
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 11:10 schreef Tarado het volgende:

[..]

Erg geloofwaardig allemaal, dat mensen Alonso niet mogen, ok, maar dit soort onzin geloven ook de grootste haters toch niet?
Of het waar is, weet ik niet, maar het zou me niet verbazen.
Alonso probeerde al eerder met de emails (over spygate) de nummer 1 status te krijgen. Toen dat niet lukte probeerde hij ook die psychologische oorlogsvoering (o.a. kwalificatie Hongarije) en toen dat ook niet werkte... wie weet?

Het schijnt ook niet ongewoon te zijn om het team dan wel je tegenstander dusdanig te manipuleren dat je je teamgenoot de baas bent. Ook coureurs als Prost en Piquet hadden zo hun manieren. Als ze het niet alleen af konden (zoals Piquet) zorgden ze wel voor steun vanuit het team (Prost, Schumacher)

Piquet voerde een psychologische oorlog met Mansell toen beiden bij Williams reden. Een van de bekende anekdotes is dat hij laxeermiddel in het drinken van Mansell deed.

Prost kreeg het voor elkaar (toen hij bij Ferrari kwam) dat het team alles op 1 (zijn) auto zette, omdat hij vond dat dat de enige kans was om Senna te verslaan, waardoor Mansell al bij voorbaat kansloos was.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 28 februari 2011 @ 11:36:05 #199
131800 Tarado
capô de fusca
pi_93433069
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 11:22 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Of het waar is, weet ik niet, maar het zou me niet verbazen.
Alonso probeerde al eerder met de emails (over spygate) de nummer 1 status te krijgen. Toen dat niet lukte probeerde hij ook die psychologische oorlogsvoering (o.a. kwalificatie Hongarije) en toen dat ook niet werkte... wie weet?

Het schijnt ook niet ongewoon te zijn om het team dan wel je tegenstander dusdanig te manipuleren dat je je teamgenoot de baas bent. Ook coureurs als Prost en Piquet hadden zo hun manieren. Als ze het niet alleen af konden (zoals Piquet) zorgden ze wel voor steun vanuit het team (Prost, Schumacher)

Piquet voerde een psychologische oorlog met Mansell toen beiden bij Williams reden. Een van de bekende anekdotes is dat hij laxeermiddel in het drinken van Mansell deed.

Prost kreeg het voor elkaar (toen hij bij Ferrari kwam) dat het team alles op 1 (zijn) auto zette, omdat hij vond dat dat de enige kans was om Senna te verslaan, waardoor Mansell al bij voorbaat kansloos was.
OK maar Ron Dennis vragen om te weinig benzine te doen in de auto van zijn lievelingetje lijkt me wat teveel gevraagd :)
pi_93436445
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 07:51 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

- Schumacher won zijn eerste race na exact 1 jaar id F1 door id regen door SENNA in Spa te verslaan. Alonso pas na meer dan 3 jaar in Hongarije, waar een deel van de overwinning kwam doordat Webber in een Jaguar alles ophield.

- Schumacher had na 4 hele F1 seizoenen al meer dan 20 overwinningen op zak, evenals 2 wereldtitels.

-Schumacher een jankbal? Bron pls.??? Als zijn Ferrari in Suzuka 2006 ploft waardoor Alonso weer iemand kan inhalen (dat maakt dus 4 uit de laatste 9 races) bedankt ie zijn hele team voor hun harde werk (we win together, we lose together). Als Alonso in China 2006 verliest, zeikt ie op zijn team en roept ie 'I feel so alone in my car'.

Jij mag als eerste je normen gaan bijstellen. En even wat feiten gaan leren.
Haha, feiten leren kennen.... >:) Die ken ik wel hoor.

Wat probeer je nou eigenlijk te zeggen? Dat je een fanboii bent van de ene en niet van de ander is wel duidelijk hoor. Dat Schumacher een geweldenaar was weten we allemaal. Hoef je echt niet met belachelijke subjectieve vergelijkingen mee te komen. Maar je kinderachtige getrash van Alonso is werkelijk te dwaas voor woorden. En moet ik werkelijk alle wandaden van Schumacher gaan noemen? Kom kom, je pretendeert feitenkennis te hebben, dus dat hoef ik vast niet te doen.
pi_93437021
Walter wenst alleen de feiten te kennen die in zijn straatje passen. :)

Zowel Schumacher als Alonso lijke me onuitstaanbare eikels, die alles doen wat ze kunnen om te winnen - of dat nou eerlijk en sportief is of niet. Zoals hierboven gezegd hoort dat er kennelijk een beetje bij. Senna was natuurlijk ook een lul.

[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2011 13:27:18 ]
pi_93443584
Wandaden achter het stuur horen er bij, maar dan ga je niet zeiken als iemand anders dat ook bij jou doet. En dat doet Alonso dus wel (bv. Massa Nurnburgring 2007; Valencia 2010). Wat hem dus precies die selectieve jankbal maakt.

Om van zijn tactieken uit de auto nog maar te zwijgen; frauderen, chanteren...

Het stond hier boven al exact goed geformuleerd: Alonso opted to become the spark to the flame because at the end of the day he is a big puff and couldn’t cope with the idea that there was someone else in F1 that was as quick as him.

Oh, en ik hoor het graag hoor als van de laatste 9 overwinningen van het jankmietje uit Oviedo er 5 niet zonder ploffende voorganger, fraude of teamorder waren.

Maar helaas, dat gaat niet lukken: kun je gewoon die races op na kijken.
Calmer than you are
pi_93443905
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wandaden achter het stuur horen er bij, maar dan ga je niet zeiken als iemand anders dat ook bij jou doet. En dat doet Alonso dus wel (bv. Massa Nurnburgring 2007; Valencia 2010). Wat hem dus precies die selectieve jankbal maakt.

Maar helaas, dat gaat niet lukken: kun je gewoon die races op na kijken.
Wat dat betreft heeft ie dan wel het een en ander geleerd van Schumacher. Waarschijnlijk is Schumacher (ook daar) er alleen een beetje beter in. Die verhult z'n wangedrag met een uitgestreken kop en schijnheilige glimlach, terwijl Alonso zich meer laat kennen. Het zijn beide eikels, zoals ik al zei.
  maandag 28 februari 2011 @ 17:28:46 #204
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_93447742
quote:
Dat in Nurburgring kon ik wel waarderen, dat was pure psycholische oorlogvoering. Ff je tegenstander laten weten dat je het niet met z'n actie eens bent, en hem duidelijk maken dat ie dat niet nog eens moet doen, of hem een vrees te geven dat ie het volgende keer wel uit zijn hoofd laat. En je moet er eerlijk in zijn, heb jij Alonso al iemand van de baan zien beuken, zoals de meeste een -ik kies maar ff een paar willekeurige coureurs hoor- Prost Senna en Schumacher dat wél hebben zien doen.
En Valencia stond hij volledig in zijn recht, mijns inziens. En dan kun je dat selectief zeiken noemen, maar wat zou je zelf doen? Pakweg jij krijgt opslag van je baas, en je collega die er evenlang werkt, precies dezelfde prestaties behaalt krijgt er geen. Ga jij dan ook liggen zeiken en zeggen: ''nou, als hij er geen krijgt, mag je mijn geld ook wel houden, want dan ben je een klootzak''. Jou collega gaat natuurlijk wel zeiken dat ie niets heeft gekregen, is dat dan ook selectief :')

edit: Dat ie kan zeiken is iedereen wel met je eens, dat ie een aantal overwinningen heeft behaalt omdat anderen ploffen voor hem is ook niet te ontkennen (maar dat gebeurt elke GP-winnaar weleens). Teamorders zoals Duitsland dit jaar hebben zelfs jou heilige Schumacher geholpen. Fuck it , de hele wereld heeft hem zelfs vervloekt gehad na Oostenrijk 2001, en dat was een véél te onnodige teamorder en véél te vroeg in het jaar. Een andere situatie zoals afgelopen jaar met Massa, toen het team inzag dat Alonso de enige Ferrari coureur was die nog kans zou maken op de titel (de morele waarde voor Massa even buiten beschouwing gelaten, daar was ik het ook niet mee eens. Maar denkend aan het WK was het eigenlijk de enige goede beslissing).

We kunnen wel feitjes en weetjes blijven aanhalen, maar dit is en blijft een onnodige discussie.

[ Bericht 20% gewijzigd door Sinister-D- op 28-02-2011 17:40:30 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_93448089
edit
pi_93448464
quote:
Wandaden achter het stuur horen er helemaal niet bij. En Alonso heeft zich op de baan nog nooit zo misdragen als MS.

Bovendien jankt MS meteen als iets hem niet bevalt. Villeneuve met opzet rammen en dan vervolgens janken als DC op Spa niet aan de kant wil.

Precies zo'n voorbeeld wat jij bedoelde. Janken, om iets wat jezelf ook doet.

.
quote:
Kom, de meest fraudeleuze wereldtitel ooit behaald is die van 94.

.
pi_93448473
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:28 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Dat in Nurburgring kon ik wel waarderen, dat was pure psycholische oorlogvoering. Ff je tegenstander laten weten dat je het niet met z'n actie eens bent, en hem duidelijk maken dat ie dat niet nog eens moet doen, of hem een vrees te geven dat ie het volgende keer wel uit zijn hoofd laat. En je moet er eerlijk in zijn, heb jij Alonso al iemand van de baan zien beuken, zoals de meeste een -ik kies maar ff een paar willekeurige coureurs hoor- Prost Senna en Schumacher dat wél hebben zien doen.
En Valencia stond hij volledig in zijn recht, mijns inziens. En dan kun je dat selectief zeiken noemen, maar wat zou je zelf doen? Pakweg jij krijgt opslag van je baas, en je collega die er evenlang werkt, precies dezelfde prestaties behaalt krijgt er geen. Ga jij dan ook liggen zeiken en zeggen: ''nou, als hij er geen krijgt, mag je mijn geld ook wel houden, want dan ben je een klootzak''. Jou collega gaat natuurlijk wel zeiken dat ie niets heeft gekregen, is dat dan ook selectief :')

edit: Dat ie kan zeiken is iedereen wel met je eens, dat ie een aantal overwinningen heeft behaalt omdat anderen ploffen voor hem is ook niet te ontkennen (maar dat gebeurt elke GP-winnaar weleens). Teamorders zoals Duitsland dit jaar hebben zelfs jou heilige Schumacher geholpen. Fuck it , de hele wereld heeft hem zelfs vervloekt gehad na Oostenrijk 2001, en dat was een véél te onnodige teamorder en véél te vroeg in het jaar. Een andere situatie zoals afgelopen jaar met Massa, toen het team inzag dat Alonso de enige Ferrari coureur was die nog kans zou maken op de titel (de morele waarde voor Massa even buiten beschouwing gelaten, daar was ik het ook niet mee eens. Maar denkend aan het WK was het eigenlijk de enige goede beslissing).

We kunnen wel feitjes en weetjes blijven aanhalen, maar dit is en blijft een onnodige discussie.
Minimaal 2 keer
1. Breaktest bij coulthard
2. Zijn teammaat zichzelf in de muur laten boren zodat hij met de overwinning aan de haal kon gaan.

Maar inderdaad een oneindige discussie tussen fans van alonso en liefhebbers van de sport ;)
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_93448768
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:43 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Minimaal 2 keer
2. Zijn teammaat zichzelf in de muur laten boren zodat hij met de overwinning aan de haal kon gaan.

Maar inderdaad een oneindige discussie tussen fans van alonso en liefhebbers van de sport ;)
Breaktest? Hebben er zoveel gedaan. Bovendien weet niemand of Alonso van de Piquet-klapper wist. Kan je net zo goed over de fraude in 94 beginnen. Geen idee of MS daarvan wist, maar gooi het anders gewoon op zijn bord.

En nee, ik ben geen Alonso fan. Integendeel zelfs. Van het huidige veld zie ik de beide McLaren rijders het liefste winnen. Maar hier gewoon zonder blikken of blozen allerlei onsportiviteit, motorploffen en gejank bij Alonso neerleggen en dan vervolgens MS verdedigen alsof die uitblonk in sportiviteit is echt te sneu voor woorden.

Beiden zijn grootheden, de ene voorlopig nog wat meer dan de ander, maar allebei hebben discutabele dingen gedaan. Daar kan je toch moeilijk omheen.
  maandag 28 februari 2011 @ 17:49:13 #209
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_93448781
quote:

[..]

Minimaal 2 keer
Ik meen me te herinneren dat er toen uit de data was gebleken dat dat niet het geval was. Maar die zaken zie je ook weer vaker gebeuren bij anderen.
quote:
Dat waren orders van Briatore en Symonds. Of iig toch het idee van de 2. Of Alonso daar van wist is ook discutabel.

Conclusie is wel uit je eigen reply dat Alonso zelf nooit persoonlijk zijn wagen in die van een ander heeft geparkeerd, zoals andere kampioenen uit de jaren '80/'90 daar absoluut niet schuw voor waren.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_93448795
quote:

[..]

Minimaal 2 keer

Dat mag bij Coulthard. Daar is hij zelf ook goed in. :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')