Inderdaad een mooie bolide. En zo te zien hebben ze de tribals dit keer weggelaten. Aan de ene kant wel jammer; gaf de wagen toch weer wat aparts.quote:Op maandag 7 februari 2011 13:35 schreef Burnie88 het volgende:
De Marussia Virgin Racing MVR-02
[ afbeelding ]
Mooie bolide. Jammer van dat witte uiteinde op de neus, erg lelijk. Kleine sidepods, opvallend. Ook de lage neus trouwens.
Wit op de neus is inderdaad jammer. Verder is de wagen vrij conservatiefquote:Op maandag 7 februari 2011 13:35 schreef Burnie88 het volgende:
De Marussia Virgin Racing MVR-02
[ afbeelding ]
Mooie bolide. Jammer van dat witte uiteinde op de neus, erg lelijk. Kleine sidepods, opvallend. Ook de lage neus trouwens.
Bruno Senna zou bevestigd zijn voor de Renault drive ipv Kubica.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:15 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Het team van kubica zou de eerste telefoontjes al hebben gepleegd o.a. naar Heidfeld en De la Rosa.
http://www.f1today.nl/201(...)d-en-de-la-rosa.html
Denk het niet, er heeft nog geen enkele ''grote'' site iets over gemeld.....quote:Op maandag 7 februari 2011 15:54 schreef Bolleke_666 het volgende:
[..]
Bruno Senna zou bevestigd zijn voor de Renault drive ipv Kubica.
Bron graag. Want ik zie het nog nergens.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:54 schreef Bolleke_666 het volgende:
[..]
Bruno Senna zou bevestigd zijn voor de Renault drive ipv Kubica.
Tja, alleen McLaren en Renault zijn dat niet. Misschien een beetje Mercedes. De rest is allemaal vrij voorspelbaar.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:15 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Wit op de neus is inderdaad jammer. Verder is de wagen vrij conservatief
McLaren niet conservatief? Da's onderhand dezelfde livery als vorig jaar.quote:Op maandag 7 februari 2011 18:06 schreef 0634 het volgende:
[..]
Tja, alleen McLaren en Renault zijn dat niet. Misschien een beetje Mercedes. De rest is allemaal vrij voorspelbaar.
Een livery heeft niets met de aerodynamische vorm te maken.quote:Op maandag 7 februari 2011 20:36 schreef Fom het volgende:
[..]
McLaren niet conservatief? Da's onderhand dezelfde livery als vorig jaar.
Oh sorry, jullie hebben het inderdaad over de livery. My bad, verkeerd begrepen...quote:Op maandag 7 februari 2011 21:06 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Een livery heeft niets met de aerodynamische vorm te maken.
Heidfeld, de la Rosa, Raikkonen (quote:Op maandag 7 februari 2011 22:21 schreef Bolleke_666 het volgende:
Laat maar, dat van Bruno zijn slechts geruchten.
GPupdate laat weten dat het team nog geen beslissing heeft gemaakt wie Robert zal vervangen.
Dat is jammer. Een team met veel minder middelen zou juist een iets radicaals moeten proberen. Nu weet je zeker dat ze achteraan rijden.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:15 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Wit op de neus is inderdaad jammer. Verder is de wagen vrij conservatief
Valt me niks tegen. Kan zomaar sneller zijn dan de Virgin.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:44 schreef nils7 het volgende:
Ik koop een sticker denk ik... wa zou da kosten?
[ afbeelding ]
Dat was ie in het constructeurskampioenschap alquote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:23 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Valt me niks tegen. Kan zomaar sneller zijn dan de Virgin.
Uiterlijk zegt niet zoveel. Ik denk dat de Virgin sneller is. Heb meer vertrouwen in Nick Wirth.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:23 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Valt me niks tegen. Kan zomaar sneller zijn dan de Virgin.
@bodylotion: Niet sneller, maar haalde een hogere plaats tijdens de race, waardoor ze hoger stonden in het kampioenschap.quote:"On the sports car front, the Acura sports car programme starting in 2006, we used for the first time huge scale CFD," Wirth recalls. "Because we were resource limited we were spending so much money wind tunnel testing. We were spending, in parts of the programme, probably $60,000 a day on wind tunnel model parts, and of those probably $54,000 of those bits ended up in the skip because they wouldn't be any good."
"For every ten iterations you do nine of them wouldn't work, it doesn't matter if it's bodywork or suspension or a wing. So we were haemorrhaging money, like everyone who uses a wind tunnel does, on parts, and so we set ourselves out a target to try and improve the resolution and fidelity of CFD to at least match a wind tunnel, but actually we exceeded it. We ended up learning things which enabled us to turn what was a reasonable sports car, the Acura sports car at the beginning of the programme, into a championship winning and record setting series of sports car which continues to this day."
Ik vind 't rechte logo niet zoquote:
Met kleurtjesquote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:38 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Ik vind 't rechte logo niet zo
Hoe gaan ze de option tyre eigenlijk aanduiden?
Veel harder zal die ook niet gaanquote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:59 schreef bodylotion het volgende:
ik vind 't eruit zien als een speelgoedautootje
Geen prijsvraag, maar ze hebben een Hollywood-ontwerper ingehuurdquote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:12 schreef Burnie88 het volgende:
Ja wel grappig inderdaad.
Het ontwerp van die HRT was toch trouwens een prijsvraag? Dat zou al een hoop verklaren.
ah damn, best heftig voor een animatiequote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:45 schreef Glijdt_licht het volgende:
Dit al gezien? Kubica animatie
http://www.zie.nl/video/o(...)nimatie/m1fzwtqf2px4
Dat is dan ook lullig voor Karthikeyan.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:53 schreef Bluurgh het volgende:
toffe HRT! en leuke details![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:59 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dat is dan ook lullig voor Karthikeyan.
Die auto ziet er niet slecht uit, nu nog sponsors en een 2de rijder.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:44 schreef nils7 het volgende:
Ik koop een sticker denk ik... wa zou da kosten?
[ afbeelding ]
Die neus ziet eruit als de Renault neus een aantal jaren terug.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:28 schreef bodylotion het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De nieuwe FI heeft veel overeenkomsten met de Lotus. Ook allebei een platte neus, zonder die opstaande randen.
Daar hoop ik ook op, dat hij (nog) niet genoemd wordt zegt niet alles en van de beschikbare rijders is hij toch wel een hele talentvolle, maar goed wat meer ervaring naast Petrov is ook wat voor te zeggenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:11 schreef M.Melandri het volgende:
Had persoonlijk gehoopt op Hulkenberg als vervanger van Kubica, vreemd dat hij niet genoemd wordt.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | 10 feb 11 feb 12 feb 13 feb Red Bull Webber Webber Vettel Vettel McLaren Hamilton Button Hamilton Button Ferrari Massa Massa Alonso Alonso Mercedes Rosberg Schumacher Schumacher Rosberg Renault Petrov Petrov TBA TBA Williams Maldonado Maldonado Barrichello Barrichello Force India Sutil Sutil Di Resta Di Resta Sauber Perez Perez Kobayashi Kobayashi Toro Rosso Ricciardo (mo) Alguersuari Buemi Buemi Alguersuari (mi) Lotus TBA (mo) Trulli Kovalainen Kovalainen Trulli (mi) Virgin TBA TBA TBA TBA HRT Niet aanwezig |
Heeft hij ook gedaan. Was afgelopen maandag tijdens een filmdag.quote:Op woensdag 9 februari 2011 14:15 schreef nils7 het volgende:
Ik dacht dat paffet als eerste met de Mac zou rijden?
quote:Renault to evaluate Heidfeld at Jerez
Nick Heidfeld will test for Renault at Jerez later this week as the outfit evaluates a replacement for the injured Robert Kubica.
The German has emerged as the leading contender to stand in for Kubica, who could be out for the remainder of the season as the result of the serious injuries he picked up in a rally crash at the weekend.
Although Renault has five reserve drivers, and is giving its lead one Bruno Senna a first test in its car this week, the team has made no secret of the fact that it will need an experienced driver to lead its team if Kubica is sidelined for a long time.
Heidfeld has held talks with Renault over the last 48 hours and agreement has been reached for him to run at Jerez at some point this week. Vitaly Petrov will test, as originally scheduled, on Thursday and Friday before Senna and Heidfeld are given mileage over the weekend.
Renault team owner Gerard Lopez said earlier today that the team would wait until after testing before deciding on who will partner Vitaly Petrov this year - and Heidfeld's chances will depend on how he compares pace-wise against Senna.
"We must wait for the Jerez tests now, and thankfully the Barcelona ones too, and see how the car is going, and how the driver - who will start the season and maybe ending it too - is doing. We don't know," he told IVG.it
"There are drivers who have had good races, for example Nick Heidfeld. We all know that Nick is rather good, but we don't know what level he is in now, we don't know how he does with our car. Same goes for Vitantonio Liuzzi, same goes - I don't know -for Bruno Senna, who last year was in a team with a car that could do nothing."
Heidfeld has been left without a seat after being replaced at Sauber at the end of last season by Sergio Perez, who brought valuable sponsorship backing from Mexico.
Denk het niet, Team Lotus heeft het ook.quote:Op woensdag 9 februari 2011 17:14 schreef Ermanon het volgende:
Hmm, rare air intake op de Force India, die waren toch juist verboden?
En Mercedes GP die het bedacht had gebruikt ze dan weer niet.. Ik vind het er overigens wel vet uitzien.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:55 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Denk het niet, Team Lotus heeft het ook.
2011 Ferrari now called 'F150th Italia'quote:Op donderdag 10 februari 2011 08:33 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ford klaagt Ferrari aan ivm de naam F150.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | 1. Jenson Button McLaren MP4-25 1:18.871 2. Robert Kubica Renault R30 1:19.114 3. Kamui Kobayashi Sauber C29 1:19.188 4. Mark Webber Red Bull RB6 1:19.299 5. Lewis Hamilton McLaren MP4-25 1:19.583 6. Vitantonio Liuzzi Force India VJM-03 1:19.650 7. Jaime Alguersuari Toro Rosso STR5 1:19.919 8. Sébastien Buemi Toro Rosso STR5 1:20.026 9. Nico Rosberg Mercedes GP W01 1:20.061 10. Fernando Alonso Ferrari F10 1:20.115 11. Adrian Sutil Force India VJM-03 1:20.180 12. Rubens Barrichello Williams FW32 1:20.341 13. Michael Schumacher Mercedes GP W01 1:20.613 14. Nico Hulkenberg Williams FW32 1:20.629 15. Pedro de la Rosa Sauber C29 1:20.736 16. Sebastian Vettel Red Bull Racing RB6 1:21.203 17. Felipe Massa Ferrari F10 1:21.485 18. Nico Hulkenberg Williams FW32 1:21.919 19. Vitaly Petrov Renault R30 1:22.000 20. Timo Glock Virgin Racing VR-01 1:22.433 21. Lucas Di Grassi Virgin Racing VR-01 1:22.912 22. Paul di Resta Force India VJM-03 1:25.088 23. Jarno Trulli Lotus F1 T127 1:23.470 24. Heikki Kovalainen Lotus F1 T127 1:23.521 25. Fairuz Fauzy Lotus F1 T127 1:31.848 |
Het verhaal van Ferrari is wat vreemd, want ik weet zeker dat er gisteren op de website van de Italianen nog F150 stond. Die laatste zin van het artikel is dus niet waar.quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
2011 Ferrari now called 'F150th Italia'
Is toch hetzelfdequote:Op donderdag 10 februari 2011 08:36 schreef vosss het volgende:
Ik las het al.
Ergens kan ik het wel begrijpen, want die Amerikanen zijn zo achterlijk dat ze waarschijnlijk het verschil niet zien tussen een pickup en een F1 wagen.
Maar dat is vandaag wel aangepast. Alles verwijst naar de F150th Italia op de website.quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het verhaal van Ferrari is wat vreemd, want ik weet zeker dat er gisteren op de website van de Italianen nog F150 stond. Die laatste zin van het artikel is dus niet waar.
En het zuipt benzinequote:Op donderdag 10 februari 2011 14:24 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Is toch hetzelfde. Allebei met stuur, motor en achterwielaandrijving
...
De voorvleugel is niet exact hetzelfde, aan de zijkanten zie ik toch echt verschil. Wel toevallig dat het over Force India gaat, ik heb een foto van Sutil op Jerez met profiel op de banden maar ik weet niet om welke compound het gaat.quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:13 schreef LWD-Godius het volgende:
Plaatjes komen van een gebruiker op f1today.nl
Force India vergelijkingsplaatjes 2010 vs 2011. De voorvleugel is exact het zelfde
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het lijken mij intermediates.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:35 schreef Nober het volgende:
[..]
De voorvleugel is niet exact hetzelfde, aan de zijkanten zie ik toch echt verschil. Wel toevallig dat het over Force India gaat, ik heb een foto van Sutil op Jerez met profiel op de banden maar ik weet niet om welke compound het gaat.
[ afbeelding ]
Zou wel geniale combi zijn op de Mclaren in combinatie met de L-pods. Zo maak je van je achterkant 1 grote diffuserquote:Op donderdag 10 februari 2011 16:31 schreef Nober het volgende:
Het schijnt dat McLaren nu ook aan het testen is met de uitlaten zoals Renault ze heeft, die komen uit de sidepods.
link
[ afbeelding ]
Zolang ze maar 1.2 seconden langzamer blijven dan Ferrari, dan vind ik alles prima.quote:Op donderdag 10 februari 2011 23:17 schreef koffiezwartsterk het volgende:
Wat een toffe bak die Mac:
[ afbeelding ]
Ik ben geen techneut, maar dat wordt gezegd.quote:
Sorry, heb niet veel tijd om t allemaal goed na te lezen, maar een uitlaat bij de sidepods heeft toch geen zin? Als je rijdt zorgt de airflow van voren er toch voor dat er niks uit de sidepods kan? Of mis ik iets?quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:31 schreef Nober het volgende:
Het schijnt dat McLaren nu ook aan het testen is met de uitlaten zoals Renault ze heeft, die komen uit de sidepods.
Ja, je mist een bochtje in de uitlaatquote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:29 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Sorry, heb niet veel tijd om t allemaal goed na te lezen, maar een uitlaat bij de sidepods heeft toch geen zin? Als je rijdt zorgt de airflow van voren er toch voor dat er niks uit de sidepods kan? Of mis ik iets?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 1. Schumacher (Mercedes GP W02) 1:20.352 112 pit 2. Massa (Ferrari F150th) 1:20.413 + 0.061 116 pit 3. Button (McLaren MP4-26) 1:21.009 + 0.657 69 pit 4. Alguersuari (Toro Rosso STR6) 1:21.214 + 0.862 72 pit 5. Webber (Red Bull Racing RB7) 1:21.613 + 1.261 113 pit 6. Sutil (Force India VJM-04) 1:21.780 + 1.428 73 pit 7. Perez (Sauber C30) 1:21.857 + 1.505 56 pit 8. Glock (Virgin Racing MVR-02) 1:22.208 + 1.856 57 pit 9. Petrov (Lotus Renault GP R31) 1:22.493 + 2.141 65 pit 10. Maldonado (Williams FW33) 1:22.591 + 2.239 37 pit 11. Trulli (Lotus F1 T128) 1:23.216 + 2.864 40 pit |
quote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:29 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Sorry, heb niet veel tijd om t allemaal goed na te lezen, maar een uitlaat bij de sidepods heeft toch geen zin? Als je rijdt zorgt de airflow van voren er toch voor dat er niks uit de sidepods kan? Of mis ik iets?
Maar het goede nieuws is dat de Mercedes deze keer niet kapot ging. Da's dan toch ook weer wat waard.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 20:06 schreef Sinister-D- het volgende:
Williams in de problemen na crash Maldonado
Perez baalt van crash tijdens test in Jerez
We hebben ze niet aangenomen vanwege hun geld![]()
die jongens kunnen best sturen. Geef ze tijd.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 20:06 schreef Sinister-D- het volgende:
Williams in de problemen na crash Maldonado
Perez baalt van crash tijdens test in Jerez
We hebben ze niet aangenomen vanwege hun geld![]()
quote:
1m12s: wat heeft die Ferrari nou voor periscoop aan boord?quote:
Dat periscoop-geval is niet nieuw ofzo dat zie je meestal bij testdagen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
1m12s: wat heeft die Ferrari nou voor aan boord?
Op 1m42s lijkt de McLaren er ook eentje te hebben? Is dat voor onboard HD in 2011?![]()
Schijnt te werken als een pitot tube, net als op een vliegtuig. Meet luchtsnelheid en ws. nog een hoop andere dingen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:34 schreef LWD-Godius het volgende:
Dat periscoop-geval is niet nieuw ofzo dat zie je meestal bij testdagen.
Zeker geen livestream voor handen?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:29 schreef Atreidez het volgende:
Bah, er is live racen op tv (GP2 op Eurosport 2)... Begin gemist, zitten al in ronde 24 nu
edit: Oh te vroeg gepost, het is herhaling van race 1 van gisteren ergensDe race van vandaag is pas om 14.00..
Toen ik doorhad dat de race gister was en t niet live was heb ik m uitgezet en heb een download gezocht. De race van 14.00 vandaag is te zien om 15.00 op eurosport 2, maar ik kijk m pas nadat ik race 1 heb gezien natuurlijk, anders weet ik de winnaar alquote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:00 schreef Burnie88 het volgende:
Zeker geen livestream voor handen?
Die crash gisteren was best wel hard
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | Pos Driver Car Time Gap Laps 1. Nick Heidfeld Renault 1m20.361s 86 2. Fernando Alonso Ferrari 1m20.493s + 0.132s 131 3. Michael Schumacher Mercedes 1m21.054s + 0.693s 114 4. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m21.099s + 0.738s 36 5. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m21.242s + 0.881s 84 6. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m21.574s + 1.213s 98 7. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1m21.681s + 1.320s 92 8. Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1m21.711s + 1.350s 61 9. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1m22.227s + 1.866s 99 10. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m22.945s + 2.584s 64 11. Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 1m25.471s + 5.110s 72 All timing unofficial |
Ik denk dat Heidfeld de vervanger van Kubica wordt/is.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:23 schreef ElmarO het volgende:
De tijden van 12-02-2011:
[ code verwijderd ]
Senna lijkt mij anders ook geen optie. Heidfeld is zeer constant en dat kunnen ze denk ik wel gebruiken naast Petrov.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:46 schreef M.Melandri het volgende:
Zou het erg jammer vinden, kleurloze rijder. Vorig jaar bij sauber ook weinig laten zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
http://www.auto-motor-und(...)-besten-3426419.htmlquote:Hulkenberg to AMuS:
Second corner:
- Red Bull: early on throttle, stable throught the whole corner, stable during accelaration
- Toro Rosso: Has to back off in the next lefthander, less stable, more understeer. Getting worse every lap as the tyres go off.
- Marussia Virgin: Very bad understeer, blocks the inner front wheel during braking, suspension settings are "bruatally stiff"
Chicane:
- Mercedes: Rosberg attack the curbes heavily. He likes the balance of the Mercedes
- Toro Rosso: well balanced
- Virgin: Glock wrestling the car through it. Stiff suspension. Has to brake 5 meter earlier than other cars
- Ferrari: unstable under braking (could be due to KERS). Best car in high speed corners.
- Renault: Petrov takes a different line through the chicane. Sounds like 'damaged' engine
Two corners before chicane:
- Renault: almost no understeer, but instable rear under braking
- Mercedes: stable rear, but a lot more understeer
- Ferrari: understeer, but early on the throttle. Even when unstable easy to drive. Looks faster than Mercedes
- Toro Rosso: wobbling rear
Fast lefthander:
- Ferrari on a different line than Mercedes, but Ferrari looks a lot faster. Mercedes seems to be heavier though.
- Sauber: nervous rear end
- Toro Rosso: Alguersuari uses the kerbs on the exit, meaning he has confidence in the car as a little understeer will put you off track.
Final corner:
Red Bull, Ferrari and McLaren are all stable under braking, and the drivers are early on the throttle The three are quite close together in the same league.
Denk het niet. Heidfeld is nivootje Barrichello.quote:Op zondag 13 februari 2011 10:43 schreef Sinister-D- het volgende:
Denk dat je die 2 wel op een gelijk niveau kan schatten, enkel de een valt wat meer op als de ander.
Dat durf ik zo 1,2,3 niet te zeggen ..quote:Op zondag 13 februari 2011 10:22 schreef 0634 het volgende:
Button is ook wel een klasse beter dan Heidfeld.
Op basis waarvan verdient hij dat dan? Ik bedoel, een prima rijder hoor. Maar heeft zich nergens echt kunnen onderscheiden. Had op een bepaald moment een auto die heel dicht tegen de top aanzat maar kon daarin niet echt opvallen. Zijn toen nog vrij onervaren teamgenoot wel.quote:Op zondag 13 februari 2011 11:57 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Dat durf ik zo 1,2,3 niet te zeggen ..
Enigste verschil met Button is,
Dat Heidfeld al jaren lang een top wagen verdient , om zich te bewijzen!
Quick Nick !
Inderdaad. Best of the rest omschrijft hem prima.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:45 schreef ArcticBlizzard het volgende:
En Heidfeld, ik heb hem liever dan de andere gnoemde coureurs achter het stuur zitten. Best of the rest zeg maar....
op basis van zijn voorgeschiedenis, en dat hij super constant is.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:56 schreef 0634 het volgende:
[..]
Op basis waarvan verdient hij dat dan? Ik bedoel, een prima rijder hoor. Maar heeft zich nergens echt kunnen onderscheiden. Had op een bepaald moment een auto die heel dicht tegen de top aanzat maar kon daarin niet echt opvallen. Zijn toen nog vrij onervaren teamgenoot wel.
Voor mij is Heidfeld een prima coureur van het nivo Barrichello, Trulli, Fisico. Op een goede dag is ie helemaal top. Maar meestal is het net-niet.
Waarom de keuze destijds op Kimi viel, lijkt mij inmiddels wel duidelijk. Een McLaren team met Coulthard/Heidfeld lijkt mij niks. Twee tweede rijders naast elkaar...quote:Op zondag 13 februari 2011 13:23 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
op basis van zijn voorgeschiedenis, en dat hij super constant is.
Niet vergeten dat Nick ook uit de Mercedes / McLaren school komt,
Ik begreep ook nooit , dat de keuze op Kimi viel toen der tijd bij McLaren.
Norbert Haug ,zat zich hard te maken voor Nick,
Alleen Ron Dennis + Marketing dacht er anders over.
Meen ik ooit ergens te hebben gelezen.
Het lijkt me ook een kei in ontwikkelingswerk,
Misschien een gouden zet voor Renault?
En zal Vitaly al zweet druppels hebben ?
Heidfeld is wel iemand die er altijd bij zit, zonder dat 't opvalt. Net als Rosberg 'n beetje.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:16 schreef Googolplexian het volgende:
Heidfeld is een perfecte test-coureur. Geen GP-rijder, imo.
Altijd middenmoot, nooit echt uitblinken, wel goede feedback.
Welnee. Hamilton, Vettel, Alonso zijn de beste rijders, althans m.i.. Net daaronder Button, Rosberg en Massa (toen hij nog goed was). Dan komt het rijtje net-geen-topcoureurs zoals Webber, Barrichello en Heidfeld. Hij heeft nooit bewezen iets extra's te hebben.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:33 schreef Burnie88 het volgende:
Heidfeld is één van de beste coureurs van het veld, no question. Ik hoop dat hij volgend jaar een kans krijgt. Ik weet zeker dat hij het gaat laten zien. Eindelijk weer een goeie auto onder z'n gat en stampen maar.
Rosberg is jong en gretig. Nog volop in ontwikkeling en is ook afgelopen seizoen weer gegroeid. Heidfeld wordt niet meer beter. Onvergelijkbaar.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:12 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Heidfeld is wel iemand die er altijd bij zit, zonder dat 't opvalt. Net als Rosberg 'n beetje.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | Pos Driver Car Time Gap Laps 1. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1m19.832s 103 2. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m20.601s + 0.769s 86 3. Fernando Alonso Ferrari 1m21.074s + 1.242s 115 4. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1m21.213s + 1.381s 90 5. Bruno Senna Renault 1m21.400s + 1.568s 68 6. Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1m21.632s + 1.800s 43 7. Nico Rosberg Mercedes 1m22.103s + 2.271s 45 8. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m22.222s + 2.39 s 90 9. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m22.278s + 2.446s 70 10. Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 1m22.985s + 3.153s 45 11. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m23.111s + 3.279s 99 All timing unofficial |
En denk je niet dat Brawn/Mercedes dat afgelopen jaar niet ook gedaan hebben ondanks ontkennen?quote:Op zondag 13 februari 2011 12:45 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Renault lijkt er verstandig aan te hebben gedaan om (zoals Honda/Brawn dat eerder deed) halverwege het jaar te beginnen met de ontwikkeling van de nieuwe auto.
Ik heb er ook hoge verwachtigen van.quote:Op zondag 13 februari 2011 18:02 schreef vosss het volgende:
[..]
En denk je niet dat Brawn/Mercedes dat afgelopen jaar niet ook gedaan hebben ondanks ontkennen?
Die kar van vorig jaar was met minimaal budget gebouwd en dat in ogenschouw nemend deed ie het eik nog best aardig.
Nu hebben ze de knaken van Petronas en van Mercedes. Geloof maar dat die bak gaat knallen dit jaar en ja Schumacher gaat podiums pakken
Banden, en dan heb je meer aan een zware wagen dan aan een lichte.quote:Op zondag 13 februari 2011 17:53 schreef Burnie88 het volgende:
Toch snap ik niet veel van de tijden. In vorige jaren stonden de topteams toch vaak wel bovenaan, de afgelopen week duidelijk niet. Vooral Red Bull komt er vaak niet aan te pas, wat zouden ze aan het testen zijn? Misschien dat er in Barcelona meer duidelijk gaat worden, want duidelijk is het nu allerminst.
Voorlopig komen ze in de langere runs nog te kort op in ieder geval Red Bull Racing en Ferrari.quote:Op zondag 13 februari 2011 18:02 schreef vosss het volgende:
Nu hebben ze de knaken van Petronas en van Mercedes. Geloof maar dat die bak gaat knallen dit jaar en ja Schumacher gaat podiums pakken
Geld werkt niet altijd, zie bv Toyotaquote:Op zondag 13 februari 2011 18:02 schreef vosss het volgende:
[..]
En denk je niet dat Brawn/Mercedes dat afgelopen jaar niet ook gedaan hebben ondanks ontkennen?
Die kar van vorig jaar was met minimaal budget gebouwd en dat in ogenschouw nemend deed ie het eik nog best aardig.
Nu hebben ze de knaken van Petronas en van Mercedes. Geloof maar dat die bak gaat knallen dit jaar en ja Schumacher gaat podiums pakken
Wat gaaf zeg, dit zijn de promo filmpjesquote:
Dat prive teampje van Sjaak had ook best veel knakenquote:Op zondag 13 februari 2011 18:51 schreef kepler het volgende:
[..]
Geld werkt niet altijd, zie bv Toyota
Om hier even op terug te komen; de volgorde schijnt op het moment dit te zijn:quote:Op zondag 13 februari 2011 18:43 schreef ElmarO het volgende:
Voorlopig komen ze in de langere runs nog te kort op in ieder geval Red Bull Racing en Ferrari.
Ik heb ze het nergens zien ontkennen maar heb wel de berichten gezien dat ze 3 races na de helft van het seizoen al zouden zijn begonnen met ontwikkelen.quote:Op zondag 13 februari 2011 18:02 schreef vosss het volgende:
[..]
En denk je niet dat Brawn/Mercedes dat afgelopen jaar niet ook gedaan hebben ondanks ontkennen?
Die kar van vorig jaar was met minimaal budget gebouwd en dat in ogenschouw nemend deed ie het eik nog best aardig.
Nu hebben ze de knaken van Petronas en van Mercedes. Geloof maar dat die bak gaat knallen dit jaar en ja Schumacher gaat podiums pakken
Mja, betrouwbaarheidsproblemen zowel donderdag als vandaag voor Rosberg. Schumacher klonk zelfs al wat sceptisch over de snelheid van de mercedes gisteren. Klinkt niet erg positief nog daar.quote:Op zondag 13 februari 2011 20:33 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Om hier even op terug te komen; de volgorde schijnt op het moment dit te zijn:
• Red Bull Racing;
• Ferrari;
• Renault.
Reden dat McLaren ontbreekt is dat die niet zo heel lang met hun nieuwe wagen rijden, maar die zullen zich ongetwijfeld in dit rijtje gaan voegen. Red Bull heeft dus voorlopig de voorsprong, maar Ferrari en Renault zouden daar niet ver achter liggen. Kortom, Mercedes gaat het nog moeilijk zat krijgen om podiums te halen.
Barrichello is véél beter, wel een halve seconden, look at testing! Ik denk niet dat Heidfeld volgend jaar een kans krijgt, ik neem namelijk aan dat Kubica dan weer terug is.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:33 schreef Burnie88 het volgende:
Heidfeld is één van de beste coureurs van het veld, no question. Ik hoop dat hij volgend jaar een kans krijgt. Ik weet zeker dat hij het gaat laten zien. Eindelijk weer een goeie auto onder z'n gat en stampen maar.
Ik kan er nog niets over zeggen, als je ziet dat Barrichello als enige onder die 1:20 duikt terwijl ze vorig jaar op dat circuit nog 1:18 konden rijden... zeggen die rondetijden maar weinig, stinttijden zouden we eigenlijk moeten hebben.quote:Op zondag 13 februari 2011 23:31 schreef LeaderRoel het volgende:
Red Bull, Mercedes en Team Lotus zijn toch mijn favorieten voor dit jaar.
De auto's zijn 20 kg zwaarder, hebben minder downforce door de ban op dubbele diffusers en nieuwe bandenquote:Op zondag 13 februari 2011 23:53 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik kan er nog niets over zeggen, als je ziet dat Barrichello als enige onder die 1:20 duikt terwijl ze vorig jaar op dat circuit nog 1:18 konden rijden... zeggen die rondetijden maar weinig, stinttijden zouden we eigenlijk moeten hebben.
Owjeejquote:Toestand Robert Kubica verslechterd
GENOA - De gezondheidstoestand van de Poolse F1-coureur Robert Kubica is verslechterd. Dat vertelde zijn vriendin Edyta vandaag aan een Pools tv-station. Kubica zou er zowel fysiek als psychisch slechter aan toe zijn dan enkele dagen geleden.
Hij zou zeker tot en met woensdag op de intensive care moeten verblijven in een ziekenhuis in het Italiaanse Pietra Ligure. Die dag is ook een nieuwe operatie gepland aan zijn zwaar gehavende elleboog.
Kubica raakte op 6 februari bij een crash in een rally zwaargewond. Of hij zijn F1-carrière kan vervolgen is onzeker.
Er rijden te veel Duitsers rond naar mijn mening. Er zou eigenlijk een max. van 3 rijders van dezelfde nationaliteit op het veld moeten komen.quote:Op maandag 14 februari 2011 12:49 schreef vosss het volgende:
Als ze bij Renault definitief kiezen voor Heidfeld dan is het wmb net zo een lul als die andere duitser wat ook zo een lul is
Heidfeld?quote:Op maandag 14 februari 2011 12:58 schreef vosss het volgende:
Dat maakt mij niks uit. Ik vind alle Duitsers die tegenwoordig actief zijn als coureur wel ok.
Behalve dan die ene lul![]()
!
Heidfeld is een coureur die geprikkeld moet worden om te presteren. Met de goede prikkel zou hij inderdaad wat moois kunnen laten zien, maar een snelle auto alleen is voor hem niet genoeg.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:33 schreef Burnie88 het volgende:
Heidfeld is één van de beste coureurs van het veld, no question. Ik hoop dat hij volgend jaar een kans krijgt. Ik weet zeker dat hij het gaat laten zien. Eindelijk weer een goeie auto onder z'n gat en stampen maar.
Wat heeft HHF jou misdaan?quote:Op maandag 14 februari 2011 12:49 schreef vosss het volgende:
Als ze bij Renault definitief kiezen voor Heidfeld dan is het wmb net zo een lul als die andere duitser wat ook zo een lul is
Volgens mij neemt Voss het HHF kwalijk dat hij Verstappen's plek bij Arrows heeft ingenomen.quote:
quote:Nico Rosberg expecting 'fierce competition' with Michael Schumacher
Nico Rosberg has predicted a season of fierce competition with Michael Schumacher as the pair enter their second year as Mercedes team-mates.
Rosberg beat Schumacher by 70 points in 2010, but the seven-time world champion is expected to be stronger this year with Pirelli tyres and a chassis more to his liking. Rosberg joked that he would like Schumacher to have another difficult year, but in reality he is expecting a much tougher competitor.
"From my point of view he can repeat his performance of last year," he said in an interview with the official Formula One website. "But I am sure that will not be the case. I expect that there will be a fierce competition between the two of us, but of course I hope that I will wind up on top."
He added that he felt he had not damaged Schumacher's reputation by outperforming him last season.
"I don't think that I bruised the Schumacher myth. He is a seven-time world champion and that will always remain in the history books. But sure it felt good to beat him, as he is not viewed as one of the best F1 drivers ever for nothing!"
At testing last week Schumacher set competitive times on Friday and Saturday, while Rosberg's running was limited by reliability issues at both Valencia and Jerez. Nevertheless, the younger German is confident the car will come good.
"Yes, we weren't too fast in Valencia but with Michael's two days of running in Jerez we are obviously heading in the right direction," he said. "Despite what people believe we weren't running in qualifying spec when he did his times - we still had a buffer. My running obviously was not so blessed. I only ran for 45 laps on the last day of the Jerez test because of a precautionary engine change. Unfortunately I haven't been able to do as many laps as I would have liked, but overall I see a development for the better and to get better every single lap counts."
He said the new Mercedes would be significantly improved for the first race of the season, but stopped short of naming specifics.
"One thing that should be made very clear is that this car that we've been running so far is not our Bahrain car. This car is here to improve reliability and do the maximum mileage possible. A big step will be introduced later in the test season."
Mercedes boss Ross Brawn confirmed on Sunday night that there were still reliability issues to be solved.
"The four days in Jerez have proved to be extremely useful for the team, although the test has not been without its challenges," he said. "We had good reliability for the middle two days which allowed us to accumulate a lot of mileage, however there are issues to be resolved so that we can maximise our track time for the remaining two tests. Both Michael and Nico continue to feel comfortable in the car and our priorities remain on reliability, developing our understanding of the tyres and the KERS, whilst simultaneously pushing on with the developments still to come."
Het zit diep, in ieder gevalquote:Op maandag 14 februari 2011 16:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens mij neemt Voss het HHF kwalijk dat hij Verstappen's plek bij Arrows heeft ingenomen.
Hopelijk wel en gaan ze meteen maar door naar Australie.quote:Op maandag 14 februari 2011 18:49 schreef kepler het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)tranten-bahrein.html
Hmm, hopelijk heeft het geen invloed op de seizoens-opener
Lijkt mij een goed idee.quote:Op maandag 14 februari 2011 20:41 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Hopelijk wel en gaan ze meteen maar door naar Australie.
Laten we Bernie Ecclestone niet vergeten, die het uiteraard NIET om het geld doetquote:Op dinsdag 15 februari 2011 09:07 schreef Migue het volgende:
[..]
Lijkt mij een goed idee.
Maar serieus, dit kan natuurlijk wel grote gevolgen hebben voor de Formule 1. Het is immers de (Koninklijke) elite die de Grand Prix op de Formule 1-kalender houdt. Win-win-situatie voor zowel het volk als de Formule 1 dus, als die revolutie ook het gewenste effect heeft.
Kunnen we niet gewoon ophouden met naar die olielandjes gaan? De races zijn saai en de enige mensen die daar echt gek zijn van de races zijn de sjeiks.quote:Protesters target Bahrain Grand Prix
Nabeel Rajab, vice president of campaign group Bahrain Center for Human Rights, said on Tuesday that the grand prix was being viewed as an opportunity for protesters to publicise their cause.
"For sure F1 is not going to be peaceful this time," Rajab told Arabian Business. "There'll be lots of journalists, a lot of people looking and [the government] will react in a stupid manner as they did today and yesterday. And that will be bloody, but will be more publicised."
quote:Kubica prijst Liuzzi als zijn vervanger aan bij Renault
Kubica prijst Liuzzi als zijn vervanger aan bij Renault Renault-coureur Robert Kubica beschouwt Vitantonio Liuzzi als de meest geschikte rijder om hem te vervangen bij de Britse renstal. Dat melden bronnen aan Crash.net. Kubica zelf is na een zwaar rally-ongeluk voor langere tijd uitgeschakeld.
In Jerez testte Nick Heidfeld voor Lotus Renault GP en de Duitser leek op weg naar een benoeming om de honneurs zolang voor Kubica waar te nemen. De Pool liet zelf echter een andere naam vallen tijdens een bezoek van een teamlid van Renault aan het Santa Corona-ziekenhuis.
Vitantonio Liuzzi is volgens Kubica het best in staat om zijn taken over te nemen. De eenmalig Grand Prix-winnaar zou de Italiaan de voorkeur geven boven Heidfeld omdat de voormalig coureur van Red Bull Racing en Force India de betere racer van de twee zou zijn.
Ja maar het was nooit zo erg volgens mij in pre-season testing. Ik heb net wat oude test foto's bekeken van '09 waar de teams grote problemen hadden met de achterbanden, omdat de voorbanden toen te breed waren, maar ik zag geen zee aan marbles.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:44 schreef vosss het volgende:
Ok thanks, nouja die marbles lagen er ook met de Bridgestones en ook met de Michelins, dus ik zie het probleem niet zo
Natuurlijk (quote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:32 schreef Waffle het volgende:
Tsja maar dit wilden we toch allemaal? We wilden tijdens alle races dezelfde situatie hebben als in Montreal vorig jaar.
Gaat gezellig worden daar in Bahrein.quote:Ecclestone concerned about Bahrain
Formula 1 supremo Bernie Ecclestone has expressed his concern that unrest in Bahrain could affect the first race of the season.
Amid warnings on Tuesday from a campaign group in Bahrain that it will target the grand prix to publicise its cause, Ecclestone has admitted that the situation needs careful monitoring.
He has vowed to speak to Bahrain's Crown Prince Salman ibn Hamad ibn Isa Al Khalifa to get an update on the situation, but thinks it far too early to contemplate the possibility of calling the race off.
"The danger is obvious, isn't it?" Ecclestone told The Daily Telegraph. "If these people wanted to make a fuss and get worldwide recognition it would be bloody easy, wouldn't it?
"You start making a problem on the start grid in Bahrain and it would get worldwide coverage."
When asked if there was a possibility of the race being called off if the situation worsened, Ecclestone said: "I have no idea. It's hard to establish exactly what is going on.
"As I say, I'm speaking with the Crown Prince later on. We're watching events closely. We'll rely on what they think the right thing to do is."
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:05 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Gaat gezellig worden daar in Bahrein.
[ afbeelding ]
Maar dan met een paar duizend man op de baan?
Geflipte priester.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:18 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Die kerel herinner ik me nog wel, enkel de details niet meer
GP van Duitsland GB dus (aan de filename te zien), ontslagen medewerker van Mercedes of wat was dat?
@ 9:25quote:Then, suddenly a disgruntled former Mercedes employee appeared beside the track with a banner on which was written, 'Mercedes Benz, who knew about my health problems, offered me a job I could not do and then sacked me for physical ineptitude after 20 years service'.[1][2] He crossed the track as marshals chased him and so the safety car was sent out until the man was caught.
Maar was wel de eerste overwinning van Rubens Barrichello.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:47 schreef Migue het volgende:
Ontslagen Mercedes-Benz-werknemer was in 2000, inderdaad in Duitsland. Kostte McLaren-Mercedes de overwinning
Hij zwaait ook nog ff doodleuk naar de Mclaren als die langs komt rijden rond 9.50quote:
Dat was wel tof ja, heel emotioneel podium toenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:12 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Maar was wel de eerste overwinning van Rubens Barrichello.
En hij was dacht ik vanaf plaats 18 gestart; maakte het wat mij betreft ook nog net wat mooier.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:16 schreef Sinister-D- het volgende:
Dat was wel tof ja, heel emotioneel podium toen![]()
En om het nogmaals over deze race te hebbenn: Het was ook de voorlaatste race op Hockenheim met de originele lay-out, sinds 2002 rijden ze op het verkorte circuit.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:19 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En hij was dacht ik vanaf plaats 18 gestart; maakte het wat mij betreft ook nog net wat mooier.
Ik heb er in 1997 nog overheen gereden met een Audi 80 td. Waren ze niet zo blij mee.... Moeten ze het hek maar niet open laten staan.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:16 schreef ari_zahav het volgende:
Ik mis het toch wel hoor, het oude Hockenheim circuit. Ik heb vorig jaar gezien hoe het er nu bij ligt en kreeg gelijk zin om een natuur hippie een bitchslap te geven.
[ afbeelding ]
Alles is weggehaald, inclusief het asfalt, maar de herdenkings plaats van Jim Clarke is er nog.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:28 schreef LWD-Godius het volgende:
Gras, onkruid en een boom op asfalt?
Is die vrij toegankelijk?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 23:31 schreef ari_zahav het volgende:
[..]
Alles is weggehaald, inclusief het asfalt, maar de herdenkings plaats van Jim Clarke is er nog.
Misschien kan je er wel bij komen, maar de BBC had vorig jaar grote moeite om het überhaupt te vinden...quote:
Thanksquote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:39 schreef Meike26 het volgende:
Even filmpje (lekker lang) van het podium met Rubens z'n eerste: http://www.youtube.com/user/schopfheim91#p/u/17/Enx1QU2lplk
In 2001 heb ik samen met een goede vriend de finale races van het DTM op Hockenheim bijgwoond. Een heel weekend lang. Op de zondag ochtend was de Formule BMW in het voorprogramma en samen met hem zijn we onder het hek door gekropen bij de Ostkurve en hebben we net uit het zicht van de marshals en camera's van dichtbij die Formule BMW race gezien. Toen was ik er nog niet van bewust dat de Ostcurve het zelfde lot zou ondergaan en ondergaan is, als de hierboven getoonde fotoquote:Op woensdag 16 februari 2011 07:55 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
Misschien kan je er wel bij komen, maar de BBC had vorig jaar grote moeite om het überhaupt te vinden...
Ik vind het wel wat hebbenquote:
zullen ze geen spijt van krijgenquote:Op woensdag 16 februari 2011 19:00 schreef kepler het volgende:
Tis nu officieel:
http://www.nu.nl/sport/24(...)ervanger-kubica.html
Leuk voor Heidheld, en ik denk dat hij het nog prima zal doen:Y
Wij lagen dus op de heuvel, waar je links op de foto nog de helling van ziet. Bovenop die heuvel was een vlak stukje en dus werden we niet opgemerkt....quote:
Dit.quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:05 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
zullen ze geen spijt van krijgen
Goede keuze maar niet de beste, helaas doen ze dat wel vaker bij Renault.quote:
Wat is de beste keuze dan?quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:12 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Goede keuze maar niet de beste, helaas doen ze dat wel vaker bij Renault.
Wil ik wel eens weten, wat voor jou de beste keuze is?quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:12 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Goede keuze maar niet de beste, helaas doen ze dat wel vaker bij Renault.
Wat lagen jullie daar te doen?quote:Op woensdag 16 februari 2011 19:15 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Wij lagen dus op de heuvel, waar je links op de foto nog de helling van ziet. Bovenop die heuvel was een vlak stukje en dus werden we niet opgemerkt....
Ja, dat is ook triest. F1 geschiedenis volkomen verwoest. Ben er ooit geweest in de jaren 90 tijdens een GP. Zo sneu dat dat nu alleen nog maar bos is. Ik wil er nog wel een keertje heen. Om de nostalgie te proeven.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:16 schreef ari_zahav het volgende:
Ik mis het toch wel hoor, het oude Hockenheim circuit. Ik heb vorig jaar gezien hoe het er nu bij ligt en kreeg gelijk zin om een natuur hippie een bitchslap te geven.
[ afbeelding ]
Zolang het nergens anders te lezen is neem ik het met een flinke korrel zout.quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:12 schreef Sinister-D- het volgende:
Enkel lezen als je door een Google-translate-vanuit-het-Hongaars durft te lezen
En omdat de volledige Google link niet werkt : Google translate zelf dan maar
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | Team Driver Day 1 Driver Day 2 Driver Day 3 Driver Day 4 Red Bull Sebastian Vettel Sebastian Vettel Mark Webber Mark Webber McLaren Jenson Button Jenson Button Lewis Hamilton Lewis Hamilton Ferrari Fernando Alonso Fernando Alonso Felipe Massa Felipe Massa Mercedes GP Michael Schumacher Nico Rosberg Nico Rosberg Michael Schumacher Lotus Renault Heidfeld/Petrov Nick Heidfeld Vitaly Petrov Nick Heidfeld Williams Maldonado/Barrichello Rubens Barrichello Maldonado/Barrichello Pastor Maldonado Force India Paul di Resta Paul di Resta Adrian Sutil Adrian Sutil Sauber Kamui Kobayashi Kamui Kobayashi Sergio Perez Sergio Perez Toro Rosso Jaime Alguersuari Jaime Alguersuari Daniel Ricciardo/Buemi Sebastien Buemi Team Lotus Heiki Kovalainen Heiki Kovalainen Jarno Trulli Jarno Trulli HRT Narain Karthikeyan Narain Karthikeyan Narain Karthikeyan Narain Karthikeyan Virgin Jérôme D'Ambrosio Timo Glock Timo Glock Jérôme D'Ambrosio |
quote:
Training en kwalificatie uitgesteld na onrusten in Manama
De GP2 race lijkt het slachtoffer te worden van de aanhoudende politieke problemen in Bahrein. Besloten is om de vrije training en de kwalificatie met een dag te verplaatsen, omdat er na hardhandig ingrijpen van de politie geen medisch personeel aanwezig kan zijn op het circuit.
De politie heeft afgelopen nacht gewelddadig ingegrepen bij de protesten in de hoofdstad Manama, waarbij doden en vele gewonden zijn gevallen. Hierdoor werd de medische staf die op het circuit actief zou moeten zijn opgeroepen om in de hoofdstad te assisteren.
"De tweede ronde van het GP2 Asia kampioenschap zou vandaag 11 uur lokale tijd starten. Maar vanwege de gebeurtenissen in Manama werd de medische staf, die normaal gesproken op het circuit actief is, terug geroepen naar de ziekenhuizen in de stad", luidt de verklaring die de GP2 organisatie heeft doen uitgaan. "Het moge duidelijk zijn dat, in verband met de veiligheidsvoorschriften, de GP2 organisatie besloten heeft de activiteiten van vandaag naar morgen te verplaatsen."
Gaat lekker dan. Hopen dat de eerste race gewoon door kan gaan, want als die moslims er voor zorgen dat de race niet door kan gaan dan stem ik de rest van mijn leven op de PVVquote:Giedo van der Garde getuige van onlusten Bahrein: "Helicopters, knallen. Een gekkenhuis"
Giedo van der Garde is momenteel in Bahrein voor deelname aan races. De Nederlander was afgelopen nacht getuige van de onlusten in Manamah. Betogers tegen het regime werden met geweld verjaagd van het centrale plein in de hoofdstad van Bahrein. Door alle onrust heeft de organisatie van de GP 2-Series, de kraakkamer van de F1, de trainingen van vandaag afgeblazen.
"Het was een gekkenhuis. Ik hoorde helikopters, knallen", zei Van der Garde op het NOS Journaal op Nederland 1. De Nederlander is in Bahrein voor de tweede race in de GP 2-Asia Series.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | Lewis Hamilton McLaren MP4-25 1:20.472 Mark Webber Red Bull Racing RB6 1:20.496 Felipe Massa Ferrari F10 1:20.539 Adrian Sutil Force India VJM-03 1:20.611 Nico Hulkenberg Williams FW32 1:20.614 Fernando Alonso Ferrari F10 1:20.637 Sebastian Vettel Red Bull Racing RB6 1:20.667 Nico Rosberg Mercedes GP W01 1:20.686 Michael Schumacher Mercedes GP W01 1:20.745 Rubens Barrichello Williams FW32 1:20.870 Kamui Kobayashi Sauber C29 1:20.911 Pedro de la Rosa Sauber C29 1:20.973 Vitantonio Liuzzi Force India VJM-03 1:21.056 Sébastien Buemi Toro Rosso STR5 1:21.413 Jenson Button McLaren MP4-25 1:21.450 Jaime Alguersuari Toro Rosso STR5 1:21.571 Vitaly Petrov Renault R30 1:22.523 Adrian Sutil Force India VJM-03 1:22.606 Robert Kubica Renault R30 1:23.175 Jarno Trulli Lotus F1 T127 1:25.059 Heikki Kovalainen Lotus F1 T127 1:25.251 Timo Glock Virgin Racing VR-01 1:25.942 Lucas Di Grassi Virgin Racing VR-01 1:26.160 Fairuz Fauzy Lotus F1 T127 1:28.002 |
Kostenbeperking.quote:Op donderdag 17 februari 2011 12:42 schreef Ermanon het volgende:
Misschien stomme vraag, maar waarom testen ze niet met 2 auto's?
Je zou toch haast denken dat het voordeliger is om met twee wagens te testen.quote:
Als de F1 niet doorgaat, nooit meer terugkomen en een andere (mooiere) baan ervoor in de plaats zetten.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:46 schreef vosss het volgende:
IK ZWEER HET JE ALS DE F1 NIET DOORGAAT STEM IK DE REST VAN MN LEVEN PVV EN EET IK NOOIT MEER SHOARMA EN DONOR EN KEBAB GODVERDOMME![]()
![]()
!!!
TT Circuit Assenquote:Op donderdag 17 februari 2011 15:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als de F1 niet doorgaat, nooit meer terugkomen en een andere (mooiere) baan ervoor in de plaats zetten.
Alleen zijn een hoop spullen al per schip verstuurd naar Bahrain.quote:Op donderdag 17 februari 2011 15:30 schreef ari_zahav het volgende:
Vervang die Bahrain shit gewoon met Jerez, iedereen zit toch al in Spanje
Vandaar ook de ''quote:Op donderdag 17 februari 2011 10:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zolang het nergens anders te lezen is neem ik het met een flinke korrel zout.
Ja, maar daar is weinig verheffends aan. Alle karakter is verdwenen. Gewoon een baantje als alle anderen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 10:14 schreef Atreidez het volgende:
Mensen, doe is niet alsof heel Hockenheim van de kaart is verdwenen.. Er zijn wat oude stukken teruggegeven aan de natuur, maar de complete historie is dan toch niet meteen wegDe andere helft ligt er gewoon nog netjes bij en daar wordt regelmatig op gereden.
tjah ik geef ze eerlijk gezegd groot gelijk... om dit te gebruiken!quote:Op donderdag 17 februari 2011 18:28 schreef vosss het volgende:
Of die race nou doorgaat of niet, Bernie heeft nu al genoeg exposure dacht ik zo en mocht het zijn dattie inderdaad afgelast wordt dan heeft ie nog meer exposure. Mocht ie doorgaan en er inderdaad iets gebeuren van ongeregeldheden of aanslagen of weet ik het wat dan heeft ie wereldwijd nóg meer exposure.
Ik zou het wel weten wat ik zou kiezen, weg daar, de vraag is wat Bernie kiest.
Kiest hij voor extra exposure door een F1 race af te gelasten? Dat is op zeker gratis reclame.
Of kiest hij voor de gok en hopen dat alles goed gaat en mocht dat niet zo zijn dan is het heel erg veel extra wereldwijde aandacht voor?
Ik denk dattie het eerste kiest als het daar half maart nog onrustig is, er zal vast wel een clausule in zijn contracten staan dat alle zenders die hem betaald hebben om de race uit te mogen zenden kunnen fluiten naar hun geld als deze wegens onvoorziene omstandigheden niet door mocht kunnen gaan.
We zie wel.
Overigens blijf ik bij mijn eerder genoemde PVV, shoarma, donor, kebab gedachte mocht het niet doorgaan
quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:46 schreef vosss het volgende:
IK ZWEER HET JE ALS DE F1 NIET DOORGAAT STEM IK DE REST VAN MN LEVEN PVV EN EET IK NOOIT MEER SHOARMA EN DONOR EN KEBAB GODVERDOMME![]()
![]()
!!!
Mooie ochtend om de Pirelli regenbanden uit te testen denk ik zo. In de middag kunnen ze weer los met hun eigen testwerk.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:32 schreef vosss het volgende:
Het is flink nat daar. Men rijdt dik 20 seconden langzamer dan vorig jaar op een droge baan
Hier (http://www.yallaf1.com/live/) eentje die automatisch update (in engels, vertaald uit frans)quote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:31 schreef vosss het volgende:
http://www.f1today.nl/liv(...)it-de-catalunya.html
Live updates van de test van vandaag
's middags om 16:15quote:Formule 1-baas Bernie Ecclestone heeft laten weten dat de Grand Prix van Bahrein niet doorgaat, wanneer de politieke onrust in het Golfstaatje volgende week niet is afgenomen. De afgelopen dagen zijn er bij antiregeringsprotesten in de hoofdstad Manamah meerdere doden en tientallen gewonden gevallen.
En iemand enig idee waarom Heideld nog zo'n langzame tijd heeft staan? Ja waarschijnlijk omdat ie nog niet op een droge baan heeft gereden, maar waarom niet?quote:Formule 1-baas Bernie Ecclestone heeft zich vrijdagmiddag een stuk optimistischer getoond over de situatie in Bahrein, waar op 13 maart de seizoensopener verreden moet worden. Sinds deze week is het erg onrustig op het eilandje in de Perzische Golf. Bij antiregeringsdemonstraties vielen de afgelopen dagen zeker drie doden.
Daarom dus niet, op het moment dat ik aan het typen was werd dit dus gepost bij een livetimingquote:We told you that Petrov made time for the moment we do not know more, the Lotus Renault seems to be the victim of a transponder problem, the Hall of time we can not see if it is out or not, but according to our sources it did not enter the track.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | Pos Driver Car/team Time Gap Laps 1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m24.374s 37 2. Fernando Alonso Ferrari 1m25.485s + 1.111s 101 3. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1m25.638s + 1.264s 57 4. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m25.641s + 1.267s 78 5. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m26.365s + 1.991s 77 6. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m26.575s + 2.201s 26 7. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1m26.912s + 2.538s 52 8. Michael Schumacher Mercedes 1m27.512s + 3.138s 90 9. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1m28.393s + 4.019s 116 10. Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1m30.065s + 5.691s 54 11. Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 1m30.950s + 6.576s 116 12. Vitaly Petrov Renault 1m35.174s + 10.800s 20 13. Nick Heidfeld Renault 1m44.324s + 19.950s 27 All timing unofficial |
McLaren heeft in tegenstelling tot RBR en Ferrari nog met de oude wagen gereden tijdens de eerste testdagen in Valencia. Dus wat dat betreft liggen ze misschien qua bepaalde dingen in hun testschema nog wat achter ten opzichte van deze twee teams.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 17:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
Rijd McLaren nou iedere test met een zware auto, of zijn ze gewoon minimaal 0,8 seconde langzamer dan RB en Ferrari?
http://www.fco.gov.uk/en/(...)north-africa/bahrainquote:We advise against all but essential travel to Bahrain until further notice.
* Following violence over recent days, and most recently on the evening of 18 February, we advise British nationals to avoid all but essential travel to Bahrain.
quote:Extra test planned if Bahrain is cancelled
Formula 1 teams are planning to hold an extra pre-season test if the season-opening Bahrain Grand Prix is cancelled.
With unrest in the country casting serious doubts over both the race and the four-day test, which is scheduled to start on March 3, the Formula One Teams' Association (FOTA) sporting group met last night to discuss alternative scenarios.
AUTOSPORT understands teams considered several options during the meeting. These included the cancellation of the test and/or the race and the feasibility of replacement track time.
Pre-season testing is limited to 15 days and teams are keen to replace the Bahrain test, if it is called off, with Barcelona and Jerez believed to be the most likely hosts. Abu Dhabi, Silverstone and Paul Ricard were also considered, though were not favoured because of various concerns over logistics and weather.
If the grand prix is cancelled, a replacement race is very unlikely - but teams are investigating adding another pre-season test in its place.
As most already have detailed running and development plans, losing the Bahrain race would knock their schedules out and an extra test would ensure they have the track time required to develop their cars.
However, there are concerns among the smaller teams about the costs a fifth test would incur.
There is also a chance the test could be cancelled but the race itself still go ahead, should the situation in Bahrain calm. However, this scenario is regarded as the least likely.
Pressure is on the teams to make a final decision on the Bahrain test as soon as possible, although it is unlikely that a definitive resolution will be put in place until Bernie Ecclestone and the FIA have reached their conclusion on whether the race should go ahead.
The British Foreign Office has now officially advised against all non-essential travel to Bahrain.
Amerika en Australie hebben inmiddels ook een negatief reisadvies gegeven.quote:The British Foreign Office has now officially advised against all non-essential travel to Bahrain.
Als er niet geraced wordt in Bahrain dit jaar, zet ik die dag F1 2010 wel aan. En rag ik Alonso zelf wel van de baan.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:22 schreef roelofjan het volgende:
Nou, die GP gaat dus mooi niet door.
[..]
http://www.fco.gov.uk/en/(...)north-africa/bahrain
Zo dan, die kerel wat daar ligt stroomt ook mooi leeg, eerst een plasje onder z'n hoofd, en in de laatste shot is het al tot aan de stoeprand gestroomdquote:Op zaterdag 19 februari 2011 10:22 schreef roelofjan het volgende:
Nou, die GP gaat dus mooi niet door.
Ik oefen al de hele week Bahrein in F1 2010, dadelijk alles voor niksquote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Als er niet geraced wordt in Bahrain dit jaar, zet ik die dag F1 2010 wel aan. En rag ik Alonso zelf wel van de baan.
F1 komt ook nog steeds in Brazilie ondanks het geweld, maar de kans is nu wel groter. Ik ben bang dat de GP niet door gaat...quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:03 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Zo dan, die kerel wat daar ligt stroomt ook mooi leeg, eerst een plasje onder z'n hoofd, en in de laatste shot is het al tot aan de stoeprand gestroomdIn het zelfde shot zie je ook nog iemand foto's maken van 'm met z'n gsm
![]()
Ik zeg wegblijven daar. Als die mannen publiciteit willen, kunnen ze dat mooi doen door geweld te gebruiken tegen de teams
Dat klopt, maar in Brazilie zijn de geweldplegers niet uit op aandacht van de regering of medeleven vanuit de rest van de wereld zodat die/wij ons mengen en de regering onder druk zetten. Die gasten daar denken enkel en alleen aan buit maken. En er wordt door de teams rekening mee gehouden dat ze niet in de vriendelijkste buurten rondlopen daar, en nemen daar ook acties op. Denk trouwens ook dat de teams uiteindelijk een zeggenschap krijgen in het annuleren van de race, want ik neem aan dat geen enkel team hun leden in deze situaties met zo'n groot gevaar wil neerzetten.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:06 schreef kepler het volgende:
[..]
F1 komt ook nog steeds in Brazilie ondanks het geweld, maar de kans is nu wel groter. Ik ben bang dat de GP niet door gaat...
Eh, het is het leger dat gericht met automatische wapens op ongewapende demonstranten schiet.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:03 schreef Sinister-D- het volgende:
Als die mannen publiciteit willen, kunnen ze dat mooi doen door geweld te gebruiken tegen de teams
Dan zoek ik je online wel op. Moet je wel Alonso spelenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:04 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik oefen al de hele week Bahrein in F1 2010, dadelijk alles voor niks![]()
Dat doe ik elke week minimaal 1xquote:Op zaterdag 19 februari 2011 12:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Als er niet geraced wordt in Bahrain dit jaar, zet ik die dag F1 2010 wel aan. En rag ik Alonso zelf wel van de baan.
Inderdaad de nog saaiere versie, en beginnen in Melbourne is natuurlijk gewoon toffer dan in Bahrein. Alleen zijn de omstandigheden waaronder een beetje jammer; om maar eens een understatement te gebruiken.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:21 schreef Atreidez het volgende:
Dat is toch die Mickey Mouse versie? Denk dat je beter met Melbourne kan beginnen, is leuker ook
Dat wilt niet zeggen dat de demonstranten geen geweld kunnen gaan gebruiken, zou jij gezellig ongewapend op straat blijven rondlopen als er tig man met machine geweren rondlopen die je vrienden afschieten?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:39 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Eh, het is het leger dat gericht met automatische wapens op ongewapende demonstranten schiet.
Het geweld komt niet van de demonstranten, maar voornamelijk van de overheid.
Hier zeg je dus dat ze geen gevaar lopen, maar eigenlijk toch wel omdat er een schietgraag leger rondloopt. Zolang er geschoten word is het gewoon gevaarlijk. Ongeacht van welke partij de kogels komen.quote:Wat dat betreft denk ik niet dat de teams op zich bijzonder veel gevaar lopen, maar de Grand Prix is natuurlijk een uitgelezen kans om te demonstreren terwijl de rest van de wereld toekijkt.
Het leger zal dat niet toelaten. Dus kan krijg je een circuit wat omsingeld is door het leger, om demonstranten van het circuit weg te houden. Dat zal ze wel lukken, ze hebben immers al bewezen niet vies te zijn van geweld.
Neen, wat mij betreft mogen ze de race annuleren. Formule 1 (en dan bedoel ik de FIA, FOM, FOTA en Bernie Ecclestone zelf) hebben altijd verklaard dat ze politiek gezien onpartijdig zijn en altijd zullen blijven. En ze nemen dat heel hoog op.quote:Moet je een GP gaan rijden terwijl het leger op een paar kilometer van het circuit burgers afknalt? Ik denk van niet...
HRT rijdt nog rond met de oude rammelbakquote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:28 schreef Bolleke_666 het volgende:
Krijge we straks dus gewoon 19 gp's.
Die HRT sneller dan de Lotussen en Virgins???
auto's van vorig jaar zijn ook snellerquote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:28 schreef Bolleke_666 het volgende:
Krijge we straks dus gewoon 19 gp's.
Die HRT sneller dan de Lotussen en Virgins???
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | Pos Driver Team Time Laps 1. Vettel Red Bull-Renault 1m23.315s 104 2. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1m23.519s + 0.204 97 3. Alonso Ferrari 1m23.978s + 0.663 90 4. Barrichello Williams-Cosworth 1m24.008s + 0.693 118 5. Heidfeld Renault 1m24.242s + 0.927 41 6. Kobayashi Sauber-Ferrari 1m24.243s + 0.928 125 7. Rosberg Mercedes 1m24.730s + 1.415 131 8. Button McLaren-Mercedes 1m24.923s + 1.608 54 9. Di Resta Force India-Mercedes 1m25.194s + 1.879 80 10. Kovalainen Lotus-Renault 1m26.421s + 3.106 58 11. Petrov Renault 1m26.884s + 3.569 61 12. Liuzzi HRT-Coswrorth 1m27.044s + 3.729 70 13. Glock Virgin-Cosworth 1m27.242s + 3.927 66 14. Teixeira Lotus-Renault 1m31.584s + 8.269 26 All Timing Unofficial |
Vorig seizoen moesten ze veel meer zelf doen. Ze konden toen niet zomaar het ontwerp van de RB6 overnemen. Dus zo gek is het niet dat ze achterliggen op het moederteam.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 18:30 schreef Sinister-D- het volgende:
STR alweer ver bovenaan aan de tijd lijsten. Zou die kist dan eindelijk weer eens stukje naar voren staan![]()
Dat die vorig jaar niet vooruit te blazen waren snap ik nog steeds niet, de Ferrari motor die niet slecht is, en het chassis wat al 2 jaar meedoet voor het WK. Dan zou je toch zeggen dat ze de aansluiting met de top toch redelijk moeten hebben. iig goed genoeg voor continue in de punten te moeten eindigen
Ze lijken nog identiek aan elkaar... dus al met al heeft Red Bull dus 4 wagens rond rijden ipv 2 ;-)quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:32 schreef Sinister-D- het volgende:
Hoe niet overnemen? Aerodynamisch gezien was het bij de presentatie hetzelfde bodywork/ dan wel chassis. Het enige verschil met voorgaande jaren was dat de wagen zelf dit keer uit de fabriek van STR in Faenza zelf kwam, waar voorheen de hele wagen op de motor na bij Red Bull Technologies vandaan kwam. De tekeningen komen dit jaar ook weer ''gewoon'' van Red Bull Technologies, maar is volgens mij de eerste keer dat de wagen aerodynamisch verschilt van elkaar.
Overnemen in de zin van dat ze precies hetzelfde waren aan het begin van het seizoen. Al zal de basis nog steeds hetzelfde zijn, maar je begint nu in ieder geval meer verschillen tussen de twee te zien.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:32 schreef Sinister-D- het volgende:
Hoe niet overnemen? Aerodynamisch gezien was het bij de presentatie hetzelfde bodywork/ dan wel chassis. Het enige verschil met voorgaande jaren was dat de wagen zelf dit keer uit de fabriek van STR in Faenza zelf kwam, waar voorheen de hele wagen op de motor na bij Red Bull Technologies vandaan kwam. De tekeningen komen dit jaar ook weer ''gewoon'' van Red Bull Technologies, maar is volgens mij de eerste keer dat de wagen aerodynamisch verschilt van elkaar.
quote:Ferrari lost some time today, for once, with electrical and other problems. But they still managed to cover 90 laps. New technical second in command Pat Fry said today that hes delighted with the way the new Ferrari has been running and with how gentle it is on its tyres, but added that its harder to judge than last year where each team is in performance terms because not only of the fuel weight range but also the KERS and adjustable rear wing deployment. The lap time can vary by seven tenths to a whole second depending on whether you use it all or not.
En hoe lang de wielbasis van de red bull is! Ik verwacht dat de mercedes en Ferrari een voordeel hebben in bv Monaco.quote:Op zondag 20 februari 2011 11:19 schreef kepler het volgende:
[ afbeelding ]
Van een ander forum, interessant om te zien hoe kort de Ferrari en Mercedes zijn
de Ferrari steekt aan de voorkant nog wel iets uit ...quote:Op zondag 20 februari 2011 11:19 schreef kepler het volgende:
[ afbeelding ]
Van een ander forum, interessant om te zien hoe kort de Ferrari en Mercedes zijn
In die rear wing-shots lijkt het net een Indycar door die kale achterkant.quote:
Ja ik zag het, ben benieuwd wat ze met die nieuwe kunnen doen, als die presteerd zoals ie eruit ziet, is het iig al een vooruitgang.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 17:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
HRT rijdt nog rond met de oude rammelbak
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |