abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88716696
Het afgelopen topic zijn de voorstanders van huren een tikkeltje ondervertegenwoordigd geweest. Hebben ze het licht gezien? Of komen de argumenten in het voordeel van huren nu wel boven tafel?

De geschiedenis:

'Huizenprijzen dalen 20%'
'Huizenprijzen dalen 20%' #2
'Huizenprijzen dalen 20%' #3
Huizenprijzen dalen 20% deel 3
'Huizenprijzen dalen 20%' #4
'Huizenprijzen dalen 20%' #5: De daling is begonnen
Huizenmarkt #6: kopers staken, verkopers geven niet toe.
Huizenmarkt #7: waar de markt muurvast zit
Huizenmarkt # 8: Woningmarkt totaal ingestort
De huizenmarkt #9: *pop* goes the bubble.
Huizenmarkt #10 waar nog steeds een stijging waarneembaar is
Huizenmarkt #11 Woningen in de ramsj?
Huizenmarkt #12 Stevige fundering of door en door rot?
Huizenmarkt #13 Ongeluksgetal? Of blijft het nog stabiel?
Huizenmarkt #14 Waar de meningen verdeeld zijn...
Huizenmarkt #15 Is 't al tijd voor stimuleringsmaatregelen?
Huizenmarkt #16: Waar makelaars hun aanbod photoshoppen
Huizenmarkt 17. Is er verschil in Koop en Huur?
De Huizenmarkt #18: Waar de tophypotheken worden afgeschaft
De Huizenmarkt #19: Waar de tophypotheken toch nog mogen
De Huizenmarkt #20: Waar de bubble in stand moet blijven
De Huizenmarkt #21 Over sukkels en fundimentalisten
De Huizenmarkt #22: waar het CDA de de HRA wil beperken
De Huizenmarkt #23: Waar het er heet aan toe gaat
De Huizenmarkt #24
Huizenmarkt deeltje 25
De Huizenmarkt #26: De discussie gaat door
De Huizenmarkt #27: Fundamenteel discusiėren
Huizenmarkt #28: Stilte voor de storm?
Huizenmarkt #29: Stilstand is achteruitgang!
Huizenmarkt #30: Waar er nog steeds mensen in fase 2 zitten
De Huizenmarkt #31 - Waar de koopjes worden gevonden
De Huizenmarkt 32: Waar 6% in 18 maanden een bubble is
Huizenmarkt #33: Waar de boerderijen in Brabant nog verkopen
Huizenmarkt# 34: De woningmarkt vrij maken of niet?
Huizenmarkt #35: Speculeer hier over wijzigingen HRA
Huizenmarkt #36: Vol verwachting klopt ons hart
Huizenmarkt #37: Waar we ingesneeuwd raken
Huizenmarkt #38 Waar we bullshit verkopen, en anderen dissen
Huizenmarkt #39: Waar aflossen weer de norm wordt?
Huizenmarkt #40: Vals plat
Huizenmarkt #41: Waar heen leidt de weg...
Huizenmarkt #42: 'Geen verdere prijsdaling woningen'
Huizenmarkt #43: Wat doet de lokale politiek aan de crisis?
Huizenmarkt #44: We waar we vrolijk van baan wisselen
Huizenmarkt #45: Bevinden we ons in het oog van de storm?
Huizenmarkt #46: Waar de hippies het nog niet kunnen
Huizenmarkt deeltje 47: Waar de prijzen 50% dalen
Huizenmarkt #48: Waar de HRA-beperking in zicht is
Huizenmarkt #49: Afschaffen HRA? Huizenprijs -13%!
huizenmarkt #50: Jubileum uitgave
Huizenmarkt deeltje 51: -51% wordt gehaald. Let maar op!!!!
Huizenmarkt # 52: Waar de politieke strijd losbarst?
Huizenmarkt #53: Het word in ieder geval een mooie zomer
huizenmarkt #54: Groene blaadjes aan de bomen
Huizenmarkt deel 55: EU wil de sociale huursector beperken
Huizenmarkt #56: Rabo ziet ´t helemaal zitten.
Huizenmarkt #57: waar de prijs harder daalt dan de euro
Huizenmarkt #58: Duizenden gaan in de problemen komen
Huizenmarkt #59: De huizenprijzen blijven nog jaren dalen
Huizenmarkt #60: Waar de bouwproductie is gehalveerd.
Huizenmarkt #61: Troll country
Huizenmarkt #62: nieuw kabinet ver weg, onzekerheid troef.
Huizenmarkt #63: Het word een hete zomer, koop een caravan!
Huizenmarkt #64: Hoe stevig is de fundering?
Huizenmarkt #65 Waar de Griekse zon in Nederland opkomt
Huizenmarkt #66: waar we zakken als een veertje
Huizenmarkt #67: rechts kabinet? Renteaftrek veilig.
Huizenmarkt #68: Alles over rechts?
Huizenmarkt #69: Waar de 'communisten' de macht grijpen.
Huizenmarkt #70: Waar alleen de crisis staat als een huis
Huizenmarkt #71: Geen 2e huis meer in Amsterdam
Huizenmarkt #73: Waar koper en verkoper elkaar niet vinden
Huizenmarkt #74: NHG, HRA, BTW allemaal kansloze acroniemen
Huizenmarkt #75: komt de dubbel dip nog voor deeltje 100?
Huizenmarkt #76: nu toch weer richting rechts?
Huizenmarkt #77: Hoe harder je werkt , hoe hoger de huur
Huizenmarkt # 88 Hoe hoger je inkomen, hoe meer je HRA
Huizenmarkt # 89: Waar nu ook de RABO bank angstig wordt
Huizenmarkt #90: waar half Nederland failliet gaat!
Huizenmarkt #80: Waar de markt verder stagneert
Huizenmarkt #82: Waar krakers blijven plakken

[ Bericht 0% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 15-11-2010 03:31:35 ]
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zondag 14 november 2010 @ 21:51:45 #2
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_88717049
Wat een praatjes. Je bent er maar druk mee... Wat zit je dwars?
pi_88717298
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 21:51 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Zodra mij iets dwars zit, start ik wel een website op. En dan niet zomaar een site, maar een site waar je ook op kunt reageren.

En als het me echt dwars zit, dan zorg ik ervoor dat een reactie op die site eerst door mij moet worden goedgekeurd. Dan weet ik zeker dat ik een site vol reacties van gelijkgestemden krijg.

OW wacht ff.... Zover was je al:

Jouw site:

----------------------------------------------------------
Laat een reactie achter

Naam

E-Mail (wordt niet gepubliceerd)

Website

Opgelet: Uw reactie moet worden goedgekeurd en daardoor kan het even duren voor hij voor anderen verschijnt. Het is niet nodig om uw reactie nogmaals te plaatsen.

----------------------------------------------------------
Dus..... Wat zit JOU dwars?

_O-
pi_88717670
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 21:26 schreef inXs het volgende:

Geh, mooi dat xeno dat zegt, elke keer uitvallen op 'leentokkies', maar wel vrije huursector als alternatief aangeven, 900 euro voor een appartement van 70m2
In Dronten betaal je geen 900 euro voor 70m2, simpelweg omdat niemand daar wil wonen. Je hoeft dus ook geen 9 jaar op een wachtlijst te staan, hoezo.... je moet kopen?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_88718104
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 22:01 schreef xenobinol het volgende:

[..]

In Dronten betaal je geen 900 euro voor 70m2, simpelweg omdat niemand daar wil wonen. Je hoeft dus ook geen 9 jaar op een wachtlijst te staan, hoezo.... je moet kopen?
Appels - peren.... (Althans ik neem aan dat je in Dronten geen wachtlijst heb van 9 jaar? En daar ging het om. Want jij kwam met de optie 'vrije sector huren' om die wachtlijst te omzeilen....)
pi_88719244
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 21:35 schreef dasorakel het volgende:

[..]

Hmmz volgens mij kan je voor die 900 euro per maand ook gewoon een woning kopen :P

Btw ik betaal 3,3% voor 10 jaar vast. Plus nog over een kleine 40K 0% rente. Lange leve de starterslening.
Starterslening :')
pi_88719359
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 22:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Appels - peren.... (Althans ik neem aan dat je in Dronten geen wachtlijst heb van 9 jaar? En daar ging het om. Want jij kwam met de optie 'vrije sector huren' om die wachtlijst te omzeilen....)
In Dronten heb je inderdaad geen wachtlijst van 9 jaar en in de vrije sector kun je direct intrekken, kost ook geen 900 euro. Want zeg nou zelf... wie wil daar nu wonen?
I'll sing you a lullaby.
pi_88719500
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 22:25 schreef Terrorizer het volgende:

Starterslening :')

'Starters', 'wooncarriere'. 'doorstromers', 'scheefhuurders' etc... het jargon van de vastgoedmaffia :')
I'll sing you a lullaby.
pi_88719562
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 22:27 schreef xenobinol het volgende:
Want zeg nou zelf... wie wil daar nu wonen?
Geen idee. Misschien ik wel. Als de prijs goed is, gezien wat ik ervoor terugkrijg, maakt de locatie mij niet zoveel uit. (Al wordt de locatie uiteraard wel in de prijs verdisconteerd)
pi_88719595
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 22:29 schreef xenobinol het volgende:

[..]

'Starters', 'wooncarriere'. 'doorstromers', 'scheefhuurders' etc... het jargon van de vastgoedmaffia :')
Je vergeet huursubsidie nog.... -O-
pi_88719878
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 22:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Je vergeet huursubsidie nog.... -O-
HRA... etc. etc. :')
I'll sing you a lullaby.
pi_88719976
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 22:35 schreef xenobinol het volgende:

HRA... etc. etc. :')
Nu weet ik eindelijk waar et cetera op rijmt. ^O^
pi_88722017
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 22:27 schreef xenobinol het volgende:

[..]

In Dronten heb je inderdaad geen wachtlijst van 9 jaar en in de vrije sector kun je direct intrekken, kost ook geen 900 euro. Want zeg nou zelf... wie wil daar nu wonen?
Dat is dus precies wat ik zeg, men is verwend. Je kan voor een goede prijs prima in NL wonen, maar iedereen wil met de voordeur aan de Kalverstraat en met de achterkant aan de Reeuwijkse plassen... Niet te duur uiteraard!

Zoals ik al in het vorige topic aantoonde, voor 250000 euro koop je een vrijstaande woning, wellicht niet in de randstad. Ook kan je goedkoop huren, wellicht in Dronten, maar vast ook in andere steden/dorpen in de regio... Ook helaas niet in de randstad. Net als koop heeft ook huur te maken met marktwerking, op een goede plek huren is net zo onbetaalbaar als op een goede plek kopen. Het verschil is alleen dat huren vaak sowieso onmogelijk is ivm. wachtlijsten en dergelijke.

Ook lijkt huren flexibel, tuurlijk kan je de huur zo opzeggen en vertrekken, maar waar ga je dan heen? Op een goede plek huren is onmogelijk of belachelijk duur!
pi_88722048
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 21:51 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Die vraag kan je met zo'n gebruikersnaam en site maar beter aan jezelf stellen.
pi_88724620
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 23:22 schreef inXs het volgende:

Van hem/haar krijg je toch geen antwoord. Die komt af en toe op Fok! een opmerking plaatsen (om door zijn gebruikersnaam zijn site hoger in Google te krijgen), is verder niet capabel zijn opmerkingen te verdedigen, dus gaat als de wiedeweerga weer terug naar zijn site om zijn trieste vorm van censuur toe te passen.

Tja..... Wat moet je ermee? Leedvermaak is niet op zijn plaats denk ik. Medelijden wellicht?
pi_88728521
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 00:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Van hem/haar krijg je toch geen antwoord. Die komt af en toe op Fok! een opmerking plaatsen (om door zijn gebruikersnaam zijn site hoger in Google te krijgen), is verder niet capabel zijn opmerkingen te verdedigen, dus gaat als de wiedeweerga weer terug naar zijn site om zijn trieste vorm van censuur toe te passen.

Tja..... Wat moet je ermee? Leedvermaak is niet op zijn plaats denk ik. Medelijden wellicht?
In tegenstelling tot sommigen hier, kan ik inderdaad wel een gevoel van medelijden opbrengen ;)
pi_88729064
Ben benieuwd hoe de verkoopscijfers de komende winter zullen zijn.
pi_88729208
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 23:21 schreef inXs het volgende:

Dat is dus precies wat ik zeg, men is verwend.
'Verwend zijn' is een kwestie van referentiekader. Jij hebt iedere dag te eten op je bord, dus niet zo zeiken over wat de pot schaft ja :')

quote:
Je kan voor een goede prijs prima in NL wonen, maar iedereen wil met de voordeur aan de Kalverstraat en met de achterkant aan de Reeuwijkse plassen... Niet te duur uiteraard!
020 :r

Reeuwijkse plassen :')

quote:
Zoals ik al in het vorige topic aantoonde, voor 250000 euro koop je een vrijstaande woning, wellicht niet in de randstad. Ook kan je goedkoop huren, wellicht in Dronten, maar vast ook in andere steden/dorpen in de regio... Ook helaas niet in de randstad.
De randstad is gewoon te duur voor een hoop mensen, ik begrijp niet waarom mensen met een laag inkomen daar nog blijven wonen. Kunnen de rijken lekker hun eigen zooi opruimen.

quote:
Net als koop heeft ook huur te maken met marktwerking, op een goede plek huren is net zo onbetaalbaar als op een goede plek kopen. Het verschil is alleen dat huren vaak sowieso onmogelijk is ivm. wachtlijsten en dergelijke.
Onzin, tekorten zijn het gevolg van een gebrekkig beleid. Meestal is het beleid er op gericht de kunstmatige schaarste in stand te houden.

quote:
Ook lijkt huren flexibel, tuurlijk kan je de huur zo opzeggen en vertrekken, maar waar ga je dan heen? Op een goede plek huren is onmogelijk of belachelijk duur!
Wat is de algemene definitie van 'een goede plek'?
I'll sing you a lullaby.
  maandag 15 november 2010 @ 09:46:23 #19
324665 meth77
to do or not to do
pi_88729272
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:37 schreef Emu het volgende:
Ben benieuwd hoe de verkoopcijfers de komende winter zullen zijn.
Tja, de beste periode voor verkoop is voorbij.
  maandag 15 november 2010 @ 09:49:15 #20
324665 meth77
to do or not to do
pi_88729359
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:43 schreef xenobinol het volgende:

De randstad is gewoon te duur voor een hoop mensen, ik begrijp niet waarom mensen met een laag inkomen daar nog blijven wonen. Kunnen de rijken lekker hun eigen zooi opruimen.

Dat gaat men ook niet doen, daarom zal de ingezette krimp doorzetten naar heel Nederland, de ouderen zullen willen cashen.
pi_88729470
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:43 schreef xenobinol het volgende:

[..]

'Verwend zijn' is een kwestie van referentiekader. Jij hebt iedere dag te eten op je bord, dus niet zo zeiken over wat de pot schaft ja :')

[..]

020 :r

Reeuwijkse plassen :')

[..]

[..]

Onzin, tekorten zijn het gevolg van een gebrekkig beleid. Meestal is het beleid er op gericht de kunstmatige schaarste in stand te houden.

[..]

Wat is de algemene definitie van 'een goede plek'?
Algemene definitie van een goede plek bestaat niet, een algemene definitie van een mooie kleur bestaat ook niet.

Verwend zijn is inderdaad een kwestie van een referentiekader, we zijn toch hard bezig om dit referentiekader aan te passen? Geven en nemen noemen ze dat.

Natuurlijk is de schaarste deels kunstmatig, enerzijds om de grondprijs hoog te houden, maar anderzijds (complottheorieėn kom maar door) is het ook een middel om landelijke kwaliteit te waarborgen en te versterken. Wellicht vind jij de Reeuwijkse plassen niets, maar ik moet je teleurstellen, veel mensen vinden het prachtig. Het is maar goed dat we hier niet onbeperkt op kunnen bouwen.
pi_88729492
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:49 schreef meth77 het volgende:

[..]

Dat gaat men ook niet doen, daarom zal de ingezette krimp doorzetten naar heel Nederland, de ouderen zullen willen cashen.
Hier in Dronten worden we momenteel overspoeld door asociale bejaarden uit de randstad die hun oude woonomgeving spuugzat zijn. Nu nemen ze hun asociale gedragingen mee en beginnen ze de boel hier ook te verpesten :(
I'll sing you a lullaby.
pi_88729613
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:53 schreef inXs het volgende:
Wellicht vind jij de Reeuwijkse plassen niets, maar ik moet je teleurstellen, veel mensen vinden het prachtig. Het is maar goed dat we hier niet onbeperkt op kunnen bouwen.
Restaurant 't Reeuwijkse hout' bakt goede hamburgers :9 , voor de rest vind ik het een hele dooie bedoeling, maar inderdaad ieder zijn ding :)
I'll sing you a lullaby.
pi_88729764
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:59 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Restaurant 't Reeuwijkse hout' bakt goede hamburgers :9 , voor de rest vind ik het een hele dooie bedoeling, maar inderdaad ieder zijn ding :)
Ik heb het over de plassen he, niet over Reeuwijk ;) (ps in het wapen van Reeuwijk kan je prima steengrillen *O* )
pi_88737526
quote:
Klussen aan het huis eist meer slachtoffers

Er gebeuren steeds meer ongelukken bij het klussen in en rondom het huis. Het aantal slachtoffers van klusongevallen dat op een spoedeisende hulpafdeling wordt behandeld, is in de afgelopen jaren met 15 procent gestegen.

Dit kost de samenleving jaarlijks tenminste 170 miljoen euro, blijkt uit onderzoek van Consument en Veiligheid.

Wat we zien is dat steeds meer mensen geļnspireerd raken door klusmagazines en tv-programmas en zelf klussen oppakken. Helaas merken we ook dat zij zich slecht voorbereiden en de risicos onderschatten, zegt Cilia Knols van Consument en Veiligheid.

Uit onderzoek blijkt dat klussers vaak resultaat gericht werken waardoor er vaak ongevallen gebeuren. Pech, onvoorzichtigheid, onoplettendheid en haast zijn de grootste oorzaken bij een klusongeval. Door je beter voor te bereiden op een klus verklein je de kans op een ongeluk aanzienlijk.

Een aantal opmerkelijke feiten uit het onderzoek:

* Gemiddeld overlijden per jaar 37 personen door een klusongeval;
* Ongevallen komen het meest voor bij mannen van 30 t/m 49 jaar;
* Ongeveer één op de zes slachtoffers was aan het tuinieren;
* Letsels komen vooral voor aan de vingers, handen en ogen;
* Messen, zagen, hamers en ladders zijn relatief vaak betrokken bij een ongeval;
* Letsels door vallen komen bij vrouwen (30 procent) vaker voor dan bij mannen (15 procent).

bronL NVM
Altijd weer die klussende huiseigenaren, jagen de maatschappij op nog meer kosten :N
Slechte voorbereiding en de risico's onderschatten is typerend voor deze groep mensen :')
I'll sing you a lullaby.
pi_88737550
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 10:05 schreef inXs het volgende:

Ik heb het over de plassen he, niet over Reeuwijk ;) (ps in het wapen van Reeuwijk kan je prima steengrillen *O* )
Bij de chinees in Dronten kan je ook prima wokken :9
I'll sing you a lullaby.
pi_88737827
Xenibol: Wat zal er met je gebeuren als de huizenmarkt weer aantrekt :P? Op dit moment geniet je er duidelijk van dat die markt aan het inzakken is, en ik geef je groot gelijk :)
  maandag 15 november 2010 @ 14:58:04 #28
324665 meth77
to do or not to do
pi_88738864
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 14:28 schreef antfukker het volgende:
Xenibol: Wat zal er met je gebeuren als de huizenmarkt weer aantrekt :P? Op dit moment geniet je er duidelijk van dat die markt aan het inzakken is, en ik geef je groot gelijk :)
kijk eens om je heen naar de rest van Europa , zie de bevolking van Europa ouder en ouder worden, zie de krimp van de randen naar de rest van Nederland trekken, zie uitkeringen en pensioenen zakken, zie ouderen die hun spaargeld willen veilig stellen door te cashen.
Zie baanonzekerheid toenemen, alles is nog tijdelijke contracten
Het beslag op je inkomen door de veroudering zal enorm toenemen, nu is de AOW uitkeringen nog slechts met 60% door de premieinkomsten gedekt, en de grijze golf moet nog beginnen.
De economische groei van Europa en de USA staat op NUL ten opzichte van Azie
pi_88739343
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 14:28 schreef antfukker het volgende:
Dat is een goede vraag, mocht het ondenkbare gebeuren nl. herstel van de woningmarkt dan denk ik dat ik mijzelf eens goed ga laten nakijken op gebreken :)
I'll sing you a lullaby.
pi_88739457
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 14:58 schreef meth77 het volgende:

kijk eens om je heen naar de rest van Europa , zie de bevolking van Europa ouder en ouder worden, zie de krimp van de randen naar de rest van Nederland trekken, zie uitkeringen en pensioenen zakken, zie ouderen die hun spaargeld willen veilig stellen door te cashen.
Zie baanonzekerheid toenemen, alles is nog tijdelijke contracten
Het beslag op je inkomen door de veroudering zal enorm toenemen, nu is de AOW uitkeringen nog slechts met 60% door de premieinkomsten gedekt, en de grijze golf moet nog beginnen.
De economische groei van Europa en de USA staat op NUL ten opzichte van Azie
Zodra wij geen goederen en diensten meer leveren waar ze in Aziė bereid zijn flink voor te betalen dan is het afgelopen met onze welvaart. Dan gaan we gewoon weer minstens 50 jaar terug in de tijd en behoort het overgrote deel van de Nederlanders gewoon weer tot de arbeidersklasse. Niet dat dit een ramp is, want kijk eens hoe goed de BB'ers het hebben gekregen :|W
I'll sing you a lullaby.
pi_88740119
Morgen toch een motie over/tegen de HRA in de tweede kamer? :)
  maandag 15 november 2010 @ 16:36:25 #32
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_88742657
Zie hier waar de waanzin van te dure grond en huizen toe kan leiden; een huis van $500.000 (!!) in Tokyo ter grootte van een schoenenbox:

http://cnn.com/video/?/vi(...)apan.small.house.cnn

Belachelijk! 8)7
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_88742940
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 16:36 schreef SemperSenseo het volgende:
Zie hier waar de waanzin van te dure grond en huizen toe kan leiden; een huis van $500.000 (!!) in Tokyo ter grootte van een schoenenbox:

Belachelijk! 8)7
Ik ben bekend met het fenomeen, maar volgens sommige huiseigenaren is dit een goede ontwikkeling, kom op doe eens niet zo verwend :X
I'll sing you a lullaby.
pi_88749882
quote:
13s.gif Op maandag 15 november 2010 14:19 schreef xenobinol het volgende:
Altijd weer die klussende huiseigenaren, jagen de maatschappij op nog meer kosten :N
Slechte voorbereiding en de risico's onderschatten is typerend voor deze groep mensen :')
Ook huurders klussen hoor....

quote:
10s.gif Op maandag 15 november 2010 15:10 schreef xenobinol het volgende:
Dat is een goede vraag, mocht het ondenkbare gebeuren nl. herstel van de woningmarkt dan denk ik dat ik mijzelf eens goed ga laten nakijken op gebreken :)
Daar wil ik best een deel van meebetalen. :D
pi_88750036
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 16:44 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik ben bekend met het fenomeen, maar volgens sommige huiseigenaren is dit een goede ontwikkeling, kom op doe eens niet zo verwend :X
Dat is natuurlijk onzin. Over het algemeen zijn het de huurders die relatief gezien veel te veel betalen voor woonruimte. :Y

Maar daar krijgen ze (uit betrouwbare bron vernomen) wel heel veel vrijheid voor terug. :+
  maandag 15 november 2010 @ 19:32:39 #36
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88750054
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 16:36 schreef SemperSenseo het volgende:

Belachelijk! 8)7
Zo'n filmpje kunnen ze in Amsterdam ook wel maken. Zo enorm klein was het nu ook weer niet (30m2). Wat voor die Amerikanen helemaal onvoorstelbaar was "And a parking space for JUST-ONE-CAR!" is ook hier gewoon een felbegeerd (en duurbetaald) bezit!
The End Times are wild
  maandag 15 november 2010 @ 19:33:10 #37
pi_88750082
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 23:22 schreef inXs het volgende:

[..]

Ik waarschuw jonge Nederlanders voor een het maken van een fout die vrijwel niet te herstellen is. Vele hebben mij hiervoor bedankt. Makelaarsverenigingen dreigen. It's all in the game.
  maandag 15 november 2010 @ 19:35:03 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88750172
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:33 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

Ik waarschuw jonge Nederlanders voor een het maken van een fout die vrijwel niet te herstellen is. Vele hebben mij hiervoor bedankt. Makelaarsverenigingen dreigen. It's all in the game.
Zijn die makelaarsverenigingen dan niet voor vrije meningsuiting op het internet? Hoe kunnen ze je in hemelsnaam bedreigen? Ik zou dat meteen aangeven.
En als je nu onzin op je site verkondigde, of allerlei samenzweringen. Maar het is vooral toch gewoon een blog met verzamelingen van artikelen van elders.
The End Times are wild
  maandag 15 november 2010 @ 19:41:09 #39
pi_88750507
Het had hier iets mee te maken http://hypotheken.blog.nl(...)tgoedzeepbel-of-niet

We hebben er op advies van Willem Middelkoop nooit op gereageerd...
  maandag 15 november 2010 @ 19:43:31 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88750632
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:41 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Het had hier iets mee te maken http://hypotheken.blog.nl(...)tgoedzeepbel-of-niet
Was dat omdat je het plaatje van die zeepbel gejat had? Verder is dat toch een vrij genuanceerd stukje.
The End Times are wild
  maandag 15 november 2010 @ 19:47:43 #41
pi_88750857
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Was dat omdat je het plaatje van die zeepbel gejat had? Verder is dat toch een vrij genuanceerd stukje.
Het woord zeepbel werd toen nog niet veel gebruikt, ik denk dat ze er zenuwachtig door werden. Iedereen moet natuurlijk wel in het huizensprookje blijven geloven. Ze hadden geen poot om op te staan.
  maandag 15 november 2010 @ 19:49:32 #42
pi_88750939
De NVM ziet zeepbellen in Zweden:
http://nieuws.nvm.nl/actu(...)ingmarkt_zweden.aspx

Het is altijd leuker om over de problemen van de buren te praten.
  maandag 15 november 2010 @ 19:50:14 #43
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88750974
Nee natuurlijk niet. Het zou eerder zo moeten zijn dat de NVM gewaarschuwd wordt voor het verspreiden van valse informatie. Die brengen mensen veel meer in de problemen met hun "Het is nś het beste tijdstip een huis te kopen.' Terwijl ook zij beter weten.
The End Times are wild
  maandag 15 november 2010 @ 19:51:53 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88751056
Nou, in ieder geval denk ik dat jij met je site best een belangrijke stem in het internetdebat over de huizenmarkt hebt gekregen. Met véél meer bezoekers (en dus invloed) dan die blog van de VEH bijvoorbeeld.
Wat ik ook goed vind is dat je wel gematigd negatief blijft en niet allerlei conspiracy-onzin er op zet. Dan wordt je ook snel niet meer serieus genomen. Het moet gebalanceerd blijven.
The End Times are wild
pi_88751325
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:51 schreef LXIV het volgende:
Het moet gebalanceerd blijven.
Helaas. Van balanceren kan geen sprake zijn als de eigenaar van de site handmatig elke reactie goedkeurt of afkeurt.

Op het moment dat je je voordoet als een spreekbuis van de maatschappij, maar slechts het deel van de maatschappij aan het woord laat dat je bevalt verlies je ELKE vorm van geloofwaardigheid. Of je dat nu wel of niet opzettelijk doet, maakt niets uit.
  maandag 15 november 2010 @ 20:03:42 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88751706
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Helaas. Van balanceren kan geen sprake zijn als de eigenaar van de site handmatig elke reactie goedkeurt of afkeurt.

Op het moment dat je je voordoet als een spreekbuis van de maatschappij, maar slechts het deel van de maatschappij aan het woord laat dat je bevalt verlies je ELKE vorm van geloofwaardigheid. Of je dat nu wel of niet opzettelijk doet, maakt niets uit.
Je reactie wordt toch meteen zichtbaar? Als je een account hebt tenminste.
The End Times are wild
pi_88751814
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je reactie wordt toch meteen zichtbaar? Als je een account hebt tenminste.
Dan kan deze regel zeker weg:

Opgelet: Uw reactie moet worden goedgekeurd en daardoor kan het even duren voor hij voor anderen verschijnt. Het is niet nodig om uw reactie nogmaals te plaatsen.

:?
  maandag 15 november 2010 @ 20:08:05 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88751932
Mijn reacties staan er altijd direct.
The End Times are wild
pi_88751999
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:08 schreef LXIV het volgende:
Dan sta jij waarschijnlijk gekenmerkt als 'gelijkgestemde'. ^O^
  maandag 15 november 2010 @ 20:41:06 #50
pi_88753685
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:08 schreef LXIV het volgende:
De woorden goud, pvv, klootzak, loan enz. staan in een blacklist. Zolang je die niet gebruikt worden de reacties direct geplaatst.
pi_88753832
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:41 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

De woorden goud, pvv, klootzak, loan enz. staan in een blacklist. Zolang je die niet gebruikt worden de reacties direct geplaatst.
Dus als ik zeg: 'Een eigen woning is goud waard' kom ik niet op je site.... :D
pi_88753915
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:33 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

Ik waarschuw jonge Nederlanders voor een het maken van een fout die vrijwel niet te herstellen is.
Vele hebben mij hiervoor bedankt. Makelaarsverenigingen dreigen. It's all in the game.
Een nobele daad ^O^

Gelukkig zijn er ook nog mensen die waarschuwen tegen de bankiers, ik probeer ook zo veel mogelijk mensen te redden van een leven als slaaf.
I'll sing you a lullaby.
pi_88753953
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Zonde van je geld, de kans dat ze een ontwerpfoutje vinden is volgens mij minimaal >:)
I'll sing you a lullaby.
pi_88754195
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dan sta jij waarschijnlijk gekenmerkt als 'gelijkgestemde'. ^O^
Over samenzweringen gesproken, zit dat lekker zo'n alufolie hoedje :D
I'll sing you a lullaby.
pi_88763480
quote:
14s.gif Op maandag 15 november 2010 20:45 schreef xenobinol het volgende:
Een nobele daad ^O^

Gelukkig zijn er ook nog mensen die waarschuwen tegen de bankiers verhuurders, ik probeer ook zo veel mogelijk mensen te redden van een leven als slaaf.
Fixed! ^O^
pi_88763538
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:51 schreef xenobinol het volgende:
Over samenzweringen gesproken, zit dat lekker zo'n alufolie hoedje :D
Geen idee. Vraag het de eigenaar van die Alu-zeepbel-site.nl

Die zit er zo diep in dat hij daadwerkelijk meent de mensheid een plezier te doen met zijn visie. :D
pi_88763593
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:46 schreef xenobinol het volgende:

Zonde van je geld, de kans dat ze een ontwerpfoutje vinden is volgens mij minimaal >:)
Het feit dat jij de kans minimaal acht, is voor mij reden genoeg mijn aanbod te herhalen. :P
pi_88764064
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 23:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Het feit dat jij de kans minimaal acht, is voor mij reden genoeg mijn aanbod te herhalen. :P
De vraag is nu: Wat was precies het ontwerp? ;)
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_88764298
quote:
6s.gif Op maandag 15 november 2010 23:49 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

De vraag is nu: Wat was precies het ontwerp? ;)
Tja... Soms heb je geen bouwtekening nodig om te zien dat het resultaat afwijkt. :D
pi_88768732
quote:
14s.gif Op maandag 15 november 2010 20:45 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Een nobele daad ^O^

Gelukkig zijn er ook nog mensen die waarschuwen tegen de bankiers, ik probeer ook zo veel mogelijk mensen te redden van een leven als slaaf.
En hoeveel uur per week werk je voor een baas? Loonslaaf :Y)
  dinsdag 16 november 2010 @ 09:51:51 #61
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_88769710
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Daar wil ik ook mijn HRA op stuk slaan....
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_88770264
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 09:03 schreef Basp1 het volgende:

En hoeveel uur per week werk je voor een baas? Loonslaaf :Y)
Dat je moet werken om te overleven is evident. Maar als ik dan moet werken dan werk ik liever voor mijzelf als voor de bank. Banken werken niet, die parasiteren alleen maar. Er is altijd een hoop verontwaardiging over krakers, steuntrekkers en ander werkschuw tuig, maar aan dat rijtje mag je de bankiers en verzekeraars gewoon toevoegen.
I'll sing you a lullaby.
pi_88770284
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 09:51 schreef Sjabba het volgende:
Daar wil ik ook mijn HRA op stuk slaan....
Dat zal niet nodig zijn, mocht ik onderworpen worden aan wetenschappelijk onderzoek dan doen ze dat gewoon gratis, zo'n kans krijgen ze nl. nooit weer :P
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 16 november 2010 @ 10:51:42 #64
pi_88770983
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 10:20 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat je moet werken om te overleven is evident. Maar als ik dan moet werken dan werk ik liever voor mijzelf als voor de bank. Banken werken niet, die parasiteren alleen maar. Er is altijd een hoop verontwaardiging over krakers, steuntrekkers en ander werkschuw tuig, maar aan dat rijtje mag je de bankiers en verzekeraars gewoon toevoegen.
Helemaal mee eens. Banken zijn parasiterende overheidsinstellingen. Ik ken dat wereldje van binnenuit.
pi_88771043
quote:

Dat je 40 uur per week moet werken om te overleven is helemaal niet zo evident. Er zijn samenlevingen waarbij men 80 tot 100 uur per week moet werken om te overleven. Van de oude samenlevingen met alleen nog landbouwgemeenschappen heeft men wel eens berekend dat deze met 15 a 20 uur per week werk toe konden.

En voor jezelf werken is alleen maar op het moment dat je een eigen bedrijf hebt anders blijf je een loonslaaf.
  dinsdag 16 november 2010 @ 11:05:26 #66
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_88771369
quote:

[..]

Je werkt toch voor je verhuurder?
and made it rain upward
pi_88774433
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 10:54 schreef Basp1 het volgende:
Dat je 40 uur per week moet werken om te overleven is helemaal niet zo evident. Er zijn samenlevingen waarbij men 80 tot 100 uur per week moet werken om te overleven. Van de oude samenlevingen met alleen nog landbouwgemeenschappen heeft men wel eens berekend dat deze met 15 a 20 uur per week werk toe konden.

En voor jezelf werken is alleen maar op het moment dat je een eigen bedrijf hebt anders blijf je een loonslaaf.
Ik werk niet 40 uur om te overleven, als het puur om overleven ging dan hoefde ik nog geen paar uur per dag te werken. In Nederland werken we vooral voor luxe en de banken. Als jij 200k leent van de bank tegen 5% aflossingsvrij heb je na 30 jaar gewoon 500k aan de bank terugbetaald. Je koopt dus in feite 2,5 huizen en je krijgt er maar 1. Dat noem ik inderdaad 'overleveren' :')

Ik werk momenteel in loondienst, maar ben je dan een loonslaaf? Ik ben vrij om mijn baan op te geven, vraag is of ik dat wel wil.
I'll sing you a lullaby.
pi_88774467
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 11:05 schreef Sjabba het volgende:

Je werkt toch voor je verhuurder?
Ik werk voor mijn dak boven mijn hoofd, dat kost eenmaal geld. Iets wat veel kopers raar vinden want die schreeuwden vroeger: "je gooit je geld weg".
I'll sing you a lullaby.
pi_88774486
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 10:51 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Helemaal mee eens. Banken zijn parasiterende overheidsinstellingen. Ik ken dat wereldje van binnenuit.
Ik ken ook wat van die mannetjes en vrouwtjes.... kansloze profiteurs zijn het.
I'll sing you a lullaby.
pi_88774801
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:43 schreef xenobinol het volgende:

Ik werk niet 40 uur om te overleven, als het puur om overleven ging dan hoefde ik nog geen paar uur per dag te werken. In Nederland werken we vooral voor luxe en de banken. Als jij 200k leent van de bank tegen 5% aflossingsvrij heb je na 30 jaar gewoon 500k aan de bank terugbetaald. Je koopt dus in feite 2,5 huizen en je krijgt er maar 1. Dat noem ik inderdaad 'overleveren' :')

Ik werk momenteel in loondienst, maar ben je dan een loonslaaf? Ik ben vrij om mijn baan op te geven, vraag is of ik dat wel wil.
200 K 5% aflossingesvbrij voor 30 jaar is in mijn optiek niet meer dan 30*5% betalen en heb je dus 1.5 huis betaald. En het huis nog niet afgelost ;)

En hoeveel belastingvoordeel heeft de hypotheeknemer dan nog van onze staat gekregen? Gaan we evenuit van een 30% dus heeft de hypotheeknemer nog maar 1 huis in 30 jaar betaald.

Aangezien jij niet voor een bank werkt, je zelf ook eens stuk luxe ontzegt, werk je om een vermogen op te bouwen waar je straks vermogensrendement heffing over mag gaan betalen.

Jij wil liever 30 jaar huren nu beginnend met 400 euro (zeer goedkoop), met 3% jaarlijkse inflatie erbij in 2040 dus 970, heb je in het totaal ook 123.000 euro naar de wbv overgemaakt. En dan hebben we het nog niet gehad over het feit dat jij als scheefhuurder zult worden aangemerkt en naar alle waarschijnlijkheid nog wel een fikse huurstijging gaat krijgen. :+
  dinsdag 16 november 2010 @ 13:31:58 #71
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_88776056
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:43 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Hoeveel huizen krijg je als je 30 jaar huurt?
and made it rain upward
  dinsdag 16 november 2010 @ 13:33:24 #72
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_88776121
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:44 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik werk voor mijn dak boven mijn hoofd, dat kost eenmaal geld. Iets wat veel kopers raar vinden want die schreeuwden vroeger: "je gooit je geld weg".
Je gooit niet alles weg maar een stukje gooi je ongetwijfeld weg en indien dat niet het geval is en jij toevallig behoort tot de catagorie die onder de kostprijs huurt dan zal dat sprookje binnenkort eindigen, je gelooft niet dat jij de rest van je leven onder de kostprijs kan huren toch?
and made it rain upward
pi_88778169
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:57 schreef Basp1 het volgende:

200 K 5% aflossingesvbrij voor 30 jaar is in mijn optiek niet meer dan 30*5% betalen en heb je dus 1.5 huis betaald. En het huis nog niet afgelost ;)
Kortom... dan ben je nog steeds aan het betalen, lees... huren van de bank.

quote:
En hoeveel belastingvoordeel heeft de hypotheeknemer dan nog van onze staat gekregen? Gaan we evenuit van een 30% dus heeft de hypotheeknemer nog maar 1 huis in 30 jaar betaald.
Dat is een foute aanname. Jij hebt dat geld betaald, maar i.p.v. het aan de overheid te betalen is het in de zakken van parasieten verdwenen.

quote:
Aangezien jij niet voor een bank werkt, je zelf ook eens stuk luxe ontzegt, werk je om een vermogen op te bouwen waar je straks vermogensrendement heffing over mag gaan betalen.

Ik hoef niet krom te liggen voor een woning, dus reken er maar niet op dat ik mijzelf een hoop luxe ontzeg. Ik geef mijn geld liever aan andere zaken uit.

quote:
Jij wil liever 30 jaar huren nu beginnend met 400 euro (zeer goedkoop), met 3% jaarlijkse inflatie erbij in 2040 dus 970, heb je in het totaal ook 123.000 euro naar de wbv overgemaakt. En dan hebben we het nog niet gehad over het feit dat jij als scheefhuurder zult worden aangemerkt en naar alle waarschijnlijkheid nog wel een fikse huurstijging gaat krijgen. :+
Scheefhuurders :')

De werkelijkheid is dat NL zo langzaam maar zeker verandert in het slaafdom van de banken. Lenen, lenen, betalen, betalen. Eigenlijk zijn jullie allemaal een beetje van mij })
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 16 november 2010 @ 14:22:41 #74
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_88778236
De Rabo krijgt het haast niet ut de strot
quote:
.
quote:
di 16 nov 2010, 14.00 uur
Senaat wil hypotheekrenteaftrek beperken
DEN HAAG - Een meerderheid van de Eerste Kamer heeft dinsdagmiddag een motie aangenomen waarin het kabinet wordt gevraagd met een visie op de woningmarkt te komen waarin uitgegaan wordt van een beperking van de hypotheekrenteaftrek.

[ Bericht 50% gewijzigd door michaelmoore op 16-11-2010 14:37:14 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_88780933
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:21 schreef xenobinol het volgende:

De werkelijkheid is dat NL zo langzaam maar zeker verandert in het slaafdom van de banken. Lenen, lenen, betalen, betalen. Eigenlijk zijn jullie allemaal een beetje van mij })
En jij van ons met je scheefhuur 8-) . Zo is de cirkel weer rond en zien we dat een maatschappij door van alles en nog wat aan elkaar hangt.

Nog 10 jaar dan ben ik hypotheekloos (en bezit ik wat beton :') ) maar zijn mijn woonkosten gereduceerd tot de service kosten. :D
pi_88785514
quote:
di 16 nov 2010, 14.00 uur
Senaat wil hypotheekrenteaftrek beperken
DEN HAAG - Een meerderheid van de Eerste Kamer heeft dinsdagmiddag een motie aangenomen waarin het kabinet wordt gevraagd met een visie op de woningmarkt te komen waarin uitgegaan wordt van een beperking van de hypotheekrenteaftrek.

Nou aan alle experts op dit forum, wat gaat dit betekenen voor de huizenmarkt en op welke termijn?
  dinsdag 16 november 2010 @ 17:19:26 #77
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_88785702
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:13 schreef antfukker het volgende:

[..]

Nou aan alle experts op dit forum, wat gaat dit betekenen voor de huizenmarkt en op welke termijn?
Helaas symbolisch, de tweede kamer is nou eenmaal tegen het beperken van de HRA.
  dinsdag 16 november 2010 @ 17:27:25 #78
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_88786014
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 15:30 schreef Basp1 het volgende:

Nog 10 jaar dan ben ik hypotheekloos (en bezit ik wat beton :') ) maar zijn mijn woonkosten gereduceerd tot de service kosten. :D
O ja, daar hebben veel kopers in Nederland ook nog mee te maken:
Stijgen je woonlasten inderdaad niet, maar betaal je over 30 jaar wel 1000 euro aan inflatie-gecorrigeerde servicekosten, waar nauwelijks wetgeving voor bestaat.
  dinsdag 16 november 2010 @ 17:33:11 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88786233
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:13 schreef antfukker het volgende:

[..]

Dat is meer symboolpolitiek. Maar het is wel een teken aan de wand dat zowat alle experts zonder politiek belang het nu zo'n beetje eens zijn dat de HRA afgebouwd moet worden.

Carthago delenda est Maar dan voor de HRA
The End Times are wild
pi_88788726
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:27 schreef Lemans24 het volgende:

O ja, daar hebben veel kopers in Nederland ook nog mee te maken:
Stijgen je woonlasten inderdaad niet, maar betaal je over 30 jaar wel 1000 euro aan inflatie-gecorrigeerde servicekosten, waar nauwelijks wetgeving voor bestaat.
Wanneer die servicekosten in 30 jaar een factor 10 toenemen zal de eerder genoemde rekenhuur voor xeno dan niet naar 950 gegaan zijn maar ook naar zo'n 4000 euro. :P
  dinsdag 16 november 2010 @ 20:22:32 #81
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_88793738
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 18:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wanneer die servicekosten in 30 jaar een factor 10 toenemen zal de eerder genoemde rekenhuur voor xeno dan niet naar 950 gegaan zijn maar ook naar zo'n 4000 euro. :P
Misschien, maar naast een inflatiecorrectie, worden er op de servicekosten allerhande stijgingen toegepast:

- onderhoud- of reparatiekosten vallen achteraf ineens 2x zo hoog uit,
- iedereen moet opdraaien voor één of andere pipo die nooit heeft betaald,
- je ontvangt steeds weer een naheffing op dingen als blokverwarming of -water of -energie,
- de VVE heeft verkeerd belegd,
- de installaties blijken verouderd te zijn,
- men ontdekt kostenposten die er eerder nog niet waren,
enz.

Servicekosten zijn vaak gewoon een zooitje.
  dinsdag 16 november 2010 @ 20:26:14 #82
323876 michaelmoore
pi_88793930
Servicekosten en Erfpacht is pure diefstal

Ben blij dat ik er verre van ben

Ik ken collega's die 290 euro per maand moeten dokken voor servicekosten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 16 november 2010 @ 20:35:36 #83
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_88794348
Hoge servicekosten is leuk voor je seniore buren die kunnen tutten over bijvoorbeeld de kleur van het nieuwe tapijt in de gemeenschappelijke hal.

Maar ja, ik betaal al genoeg voor vergrijsde hobbies.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_88794654
Ik heb ook gehoord dat jouw gedeelte van je service kosten ook gewoon meetelen met de belasting in box 3 :X
Als dat zo is, dan zijn service kosten helemaal schandalig en not-done... Vanwege service kosten zou ik nooit aan een appartement beginnen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_88794789
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is meer symboolpolitiek. Maar het is wel een teken aan de wand dat zowat alle experts zonder politiek belang het nu zo'n beetje eens zijn dat de HRA afgebouwd moet worden.

Carthago delenda est Maar dan voor de HRA
De rust in de huizenmarkt zal voorlopig ver te zoeken zijn.
Met de wetenschap dat dit kabinet elk moment kan vallen door een losgeslagen pvv'er en dat er daarna toch gesleuteld wordt aan de HRA zou ik als huizenkoper toch de kat uit de boom kijken.
Op naar de 250.000.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  dinsdag 16 november 2010 @ 20:50:35 #86
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_88795096
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 20:44 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

De rust in de huizenmarkt zal voorlopig ver te zoeken zijn.
Met de wetenschap dat dit kabinet elk moment kan vallen door een losgeslagen pvv'er en dat er daarna toch gesleuteld wordt aan de HRA zou ik als huizenkoper toch de kat uit de boom kijken.
Op naar de 250.000.
PVV, VVD en CDA zijn tegen afschaf, dus er moet wel snel iets rigoureus aan de verhoudingen gaan veranderen, wil het bij een volgend kabinet al bespreekbaar worden.
pi_88795519
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 20:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb ook gehoord dat jouw gedeelte van je service kosten ook gewoon meetelen met de belasting in box 3 :X
Als dat zo is, dan zijn service kosten helemaal schandalig en not-done... Vanwege service kosten zou ik nooit aan een appartement beginnen.
Toch volgend jaar eens vragen aan mijn belasting adviseur. Ik ben te lui om mezelf daar in te verdiepen.

Mocht het klopppen (wat ik eigenlijk niet verwacht) dan toch bedankt. :D

En om even wat vooroordelen uit de weg te ruimen. De VVE wordt beheerd door een beheerskantoor en de jaarrekeningen kloppen de afgelopen 4 jaar steeds al. Ook zijn er voldoende reserverves gekweekt. Bij de service kosten zit ook een schoonmaakster die dagelijks haar werk doet, een huismeester die enkele uren per dag lampjes en andere kleine werkzaamheden om het complex uitvoert, liftonderhoud, reserveringen om de lift op den duur eens te vervangen en ga zo maar door met posten bedenken waar ze aan gedacht hebben.

Wat alleen vreemd is aan de VVE en het vermogen wat dat beheerd dat het aan risico spreiding moet gaan doen omdat je per bank maar voor 100.000 gegarandeerd bent.
pi_88797172
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zo'n filmpje kunnen ze in Amsterdam ook wel maken. Zo enorm klein was het nu ook weer niet (30m2). Wat voor die Amerikanen helemaal onvoorstelbaar was "And a parking space for JUST-ONE-CAR!" is ook hier gewoon een felbegeerd (en duurbetaald) bezit!
Wat te denken van NYC? Manhattan is ook gewoon heel duur, en een garage onbetaalbaar. Parkeren op straat is daarentegen weer best goedkoop (als jet vergelijkt met NL :') )
pi_88797637
quote:
Want een rijtjeshuis zou je ook niet onderhouden?

Zaken als lift, verzekeringen, groot onderhoud (kozijnen, dak e.d.) zijn gewoon voor de VVE en dat wordt logischerwijs betaalt door de leden.

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 21:00 schreef Basp1 het volgende:

En om even wat vooroordelen uit de weg te ruimen. De VVE wordt beheerd door een beheerskantoor en de jaarrekeningen kloppen de afgelopen 4 jaar steeds al.

Wat alleen vreemd is aan de VVE en het vermogen wat dat beheerd dat het aan risico spreiding moet gaan doen omdat je per bank maar voor 100.000 gegarandeerd bent.
Wat kost dat beheerskantoor?

En is het niet zo dat het depositograntiestelsel alleen is voor personen? en niet voor bedrijven/verenigingen?
  dinsdag 16 november 2010 @ 21:47:16 #90
323876 michaelmoore
pi_88798000
quote:
En bij welke goede vriend dit dan besteld kan gaan worden.
pi_88820460
http://nos.nl/audio/19885(...)nmarkt-ontstaan.html

In NL hebben wij natuurlijk geen fiscale stimulering en ook geen banken die grote risico's hebben genomen.
I'll sing you a lullaby.
pi_88820585
quote:
De Jager eist uitleg banken over dure hypotheken
16 november 2010, 19:30 uur | FD.nl

Minister Jan Kees de Jager van Financiėn wil op korte termijn overleg met de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) over de hypotheekrentes in Nederland, die volgens de NMa relatief hoog zijn.

De Jager noemt de uitkomst van het onderzoek, dat rept over een mogelijk gebrek aan marktwerking, een 'serieus signaal'. Hij wil van verschillende partijen horen hoe er 'opvolging gegeven moet worden aan deze signalen', zo schrijft hij in antwoorden op Kamervragen van CDA, GroenLinks, PvdA en VVD.

De Kamerleden hadden vragen gesteld naar aanleiding van een artikel in deze krant van afgelopen zomer, waarin op grond van CBS-cijfers wordt gesteld dat banken steeds meer verdienen aan hypotheken.

Later volgde een eerste onderzoek door de NMa. Daaruit blijkt dat de rentemarge voor hypotheken de laatste jaren is opgelopen in Nederland. De marge is niet alleen historisch hoog, maar ook in vergelijking met omliggende landen. De NMa is nu bezig met een vervolgonderzoek.

Protest van consumenten

De verhalen en rapporten hebben geleid tot protest van consumentenorganisaties. Ze klagen al langer dat de hypotheekrentes minder snel dalen dan de rente op de kapitaalmarkten en zien dat vermoeden bevestigd door het NMa-onderzoek. Bovendien verwijzen ze naar de gestegen rentemarges die banken zelf melden in hun kwartaalcijfers.

De Jager wil het vervolgonderzoek van de NMa niet afwachten en al op korte termijn overleg voeren met de bankenvereniging en met consumentenorganisaties, toezichthouder AFM en het ministerie van Economische Zaken.

Wachten op onderzoek

Vereniging Eigen Huis prijst de kordate houding van de minister. 'Dat is een belangrijk signaal', zegt een zegsman. 'Als er snel wordt ingegrepen, hoeven mensen niet langer te wachten op een lagere rente. Nu geeft dat een verlammende werking op de markt.'

Een woordvoerder van de NVB zegt dat zijn vereniging 'uiteraard ingaat op een uitnodiging van de minister', maar benadrukt dat het 'voor de oordeelsvorming van belang is om het vervolgonderzoek af te wachten'.

De Jager wil volgens zijn woordvoerder daar inderdaad op wachten, maar de minister wil wel alvast 'het gesprek opstarten om geen tijd te verliezen'.

Consumentenbond

In het tweede NMa-onderzoek wordt ook gekeken naar moeilijkheden die consumenten ondervinden als ze hun hypotheek bij een andere bank willen voortzetten. De minister schrijft dat hij zich aan de hand van de uitkomst bezint op het nemen van maatregelen. De Consumentenbond verheugt zich hierover, omdat overstappen volgen de belangenverening nog altijd lastig is. De organisatie vindt wel dat het 'te lang' heeft geduurd voordat De Jager in actie kwam.

De minister eist ook dat banken duidelijkheid geven over hoe de rente wordt berekend bij variabele hypotheken. De laatste jaren klaagden consumenten omdat de rente opeens veel hoger was dan ze op grond van de marktrente meenden te moeten betalen.

Bron: fd.nl
De jager wil de consumenten leentokkies helpen, want die doen nu huilie huilie.... boehoe.... die banken vragen een te hoge marge :')
Nou..... meneer de Jager... u bent toch een f#cking minister? Moeten we je nou werkelijk uitleggen waarom onze marges zo hoog zijn :?
Mijn god wat een volslagen kansloos figuur ben je dan _O-
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 17 november 2010 @ 16:19:52 #93
324665 meth77
to do or not to do
pi_88824038
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 14:52 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De jager wil de consumenten leentokkies helpen, want die doen nu huilie huilie.... boehoe.... die banken vragen een te hoge marge :')
Nou..... meneer de Jager... u bent toch een f#cking minister? Moeten we je nou werkelijk uitleggen waarom onze marges zo hoog zijn :?
Mijn god wat een volslagen kansloos figuur ben je dan _O-
Nou het ministerie heeft zelf de banken opgeroepen om elkaar niet tot op het bot te beconcurreren, dat was een onzinnige opmerking.
Want dat deden ze helemaal niet, dus de banken hebben, na telefonisch overleg aangaande hoe deze opmerking van de minister geduid moest worden, besloten om hun marge te verdubbelen.
Door er een procent boven op te gooien om de ABN-AMRO en de ING aan hun reserves te helpen ;) soort extra belasting zeg maar .
pi_88824774
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:19 schreef meth77 het volgende:

[..]

Nou het ministerie heeft zelf de banken opgeroepen om elkaar niet tot op het bot te beconcurreren, dat was een onzinnige opmerking.
Want dat deden ze helemaal niet, dus de banken hebben, na telefonisch overleg aangaande hoe deze opmerking van de minister geduid moest worden, besloten om hun marge te verdubbelen.
Door er een procent boven op te gooien om de ABN-AMRO en de ING aan hun reserves te helpen ;) soort extra belasting zeg maar .
Was het niet zo dat de genationaliseerde en geholpen banken niet de laagste rentes mochten aanbieden? Om de schijn van 'oneerlijke' concurrentie hoog te houden :')
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 17 november 2010 @ 17:28:21 #95
323876 michaelmoore
pi_88827013
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:35 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Was het niet zo dat de genationaliseerde en geholpen banken niet de laagste rentes mochten aanbieden? Om de schijn van 'oneerlijke' concurrentie hoog te houden :')
Ach, wie is er beter om een kartel in elkaar te frutselen dan de overheid, een paar woorden / meningen ventileren in de juiste richting, en de betrokken bedrijven weten dat ze best wat meer samen mogen werken ;)
pi_88827469
Er stond een stukje over grondprijzen in het Brabants Dagblad van vandaag, met een leuk plaatje erbij wat verklaarde dat de grondprijzen t.o.v. 2000, 320% zijn gestegen. Het materiaal en de arbeid kosten nu gemiddeld bijna evenveel als de grond waar het huis op gebouwd wordt.

Daar schrok ik toch van, wist niet dat het zo erg was. :{
  woensdag 17 november 2010 @ 17:44:14 #97
323876 michaelmoore
pi_88827648
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:39 schreef Schaffelaar het volgende:
Er stond een stukje over grondprijzen in het Brabants Dagblad van vandaag, met een leuk plaatje erbij wat verklaarde dat de grondprijzen t.o.v. 2000, 320% zijn gestegen. Het materiaal en de arbeid kosten nu gemiddeld bijna evenveel als de grond waar het huis op gebouwd wordt.
[ afbeelding ]

Daar schrok ik toch van, wist niet dat het zo erg was. :{
Komende jaren hebben de gemeentes heeel veel geld nodig, omdat de overheidsbijdrage niet meer komt, dus die willen best verkopen hoor, ook voor wat minder
Ze kunnen moeilijk de hondenbelasting vertienvoudigen, ofwel?? :{
pi_88829138
Laten we het hopen, het lijkt me dat dat alleen maar goed is voor de bouw en de woningmarkt. Misschien wel wat minder voor huizenbezitters...
pi_88829228
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Komende jaren hebben de gemeentes heeel veel geld nodig, omdat de overheidsbijdrage niet meer komt, dus die willen best verkopen hoor, ook voor wat minder
Zal me niets verbazen als Den Haag dat zal blokken. Dat vinden ze, net als afschaffen HRA, immers "kapitaalvernietiging" :')
pi_88829265
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 17:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

gaan we weer Henk? Moet je voor de gein maar eens aan het Eindhovens Dagblad vragen uit te zoeken wie de grond bezit in de omgeving Eindhoven. Ik zal je een tip geven: dat zijn niet de gemeentes EIndhoven, Geldrop, Veldhoven, Son, Waalre, Nuenen of Best.Die kunnen veel willen, maar moeten eerst even bij de Van Kasteren's etc lang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')