de facto onjuist, om maar niet te zeggen groteske onzin. Miljoenen huizenbezitters die het bewijzen. Niet voor een dubbeltje op de eerste rang kunnen zitten is niet hetzelfde als onbetaalbaar, he.quote:Op zondag 14 november 2010 01:38 schreef xenobinol het volgende:
[..]
En dat komt weer terug, kopen is onbetaalbaar geworden.
Als je modaal plus verdient, is kopen zeker een reeele mogelijkheid.quote:Op zondag 14 november 2010 04:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
de facto onjuist, om maar niet te zeggen groteske onzin. Miljoenen huizenbezitters die het bewijzen. Niet voor een dubbeltje op de eerste rang kunnen zitten is niet hetzelfde als onbetaalbaar, he.
En waar liet jij iedere maand 900 euri de afvoerput inlopen dan?quote:Op zondag 14 november 2010 09:40 schreef zeeuws jongetje het volgende:
Ik ben in elk geval blij dat ik dit jaar gekocht heb. Was gewend om voor mijn appartement elke maand zo'n 900 euri in het putje te gooien.
Nu heb ik - voor netto minder geld - een (jaren 90) hoekhuis met tuin in een rustige buurt in het midden des lands.
Enige spijt die ik heb, is dat ik het niet eerder heb gedaan.
Modaal plus.... is een ruim begrip. Maar goed... stel je verdient modaal +25%, zeg zo'n 40k. Dan kun je daar 200k voor lenen? Wat voor een huis koop je voor dat geld? In Friesland kun je er een vrijstaande woning voor kopen, in 020 een 2 kamer appartementje.quote:Op zondag 14 november 2010 05:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je modaal plus verdient, is kopen zeker een reeele mogelijkheid.
Was het ooit anders?
Zoals al veel vaker opgemerkt is het is dus wel betaalbaar, alleen de verwende generatie wil eigenlijk voor dat geld een huis met grote tuin aan het vondelpark.quote:Op zondag 14 november 2010 10:45 schreef xenobinol het volgende:
Modaal plus.... is een ruim begrip. Maar goed... stel je verdient modaal +25%, zeg zo'n 40k. Dan kun je daar 200k voor lenen? Wat voor een huis koop je voor dat geld? In Friesland kun je er een vrijstaande woning voor kopen, in 020 een 2 kamer appartementje.
En tussen Friesland en '020' in kan je er een prima rijwoning van kopen. Dus wat is het probleem?quote:Op zondag 14 november 2010 10:45 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Modaal plus.... is een ruim begrip. Maar goed... stel je verdient modaal +25%, zeg zo'n 40k. Dan kun je daar 200k voor lenen? Wat voor een huis koop je voor dat geld? In Friesland kun je er een vrijstaande woning voor kopen, in 020 een 2 kamer appartementje.
En schreeuwen moord en brand omdat ze niet kunnen krijgen wat ze willen. Duidelijk een gebrek aan opvoeding.quote:Op zondag 14 november 2010 11:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zoals al veel vaker opgemerkt is het is dus wel betaalbaar, alleen de verwende generatie wil eigenlijk voor dat geld een huis met grote tuin aan het vondelpark.
Amsterdam, 4 kamerwoningen: http://www.funda.nl/koop/amsterdam/4+kamers/sorteer-prijs-op/quote:Op zondag 14 november 2010 10:45 schreef xenobinol het volgende:
Ja gek he, dat ze geen 450.000 gulden willen neerleggen voor een tweekamerflat, in omringende landen heb je daar een vrijstaand villa voorquote:Op zondag 14 november 2010 11:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En schreeuwen moord en brand omdat ze niet kunnen krijgen wat ze willen. Duidelijk een gebrek aan opvoeding.
IN NEDERLAND HEB JE DAAR OOK EEN VRIJSTAANDE VILLA VOOR, ALLEEN DAN NIET IN AMSTERDAM.quote:Op zondag 14 november 2010 12:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja gek he, dat ze geen 450.000 gulden willen neerleggen voor een tweekamerflat, in omringende landen heb je daar een vrijstaand villa voor
precies:quote:Op zondag 14 november 2010 12:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
IN NEDERLAND HEB JE DAAR OOK EEN VRIJSTAANDE VILLA VOOR, ALLEEN DAN NIET IN AMSTERDAM.
Zucht, hoe vaak moet je dit nog blijven herhalen voordat mensen het snappen?
Ook nieuw tot 250000 euro, vrijstaand en wel.quote:Op zondag 14 november 2010 13:05 schreef inXs het volgende:
[..]
precies:
http://www.funda.nl/koop/(...)/vrijstaande-woning/
quote:Op zondag 14 november 2010 12:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja gek he, dat ze geen 450.000 gulden willen neerleggen voor een tweekamerflat, in omringende landen heb je daar een vrijstaand villa voor
Sterker nog, ook in alle andere landen die niet westers zijn. Heb je wel eens de huizenprijzen in de grote steden in Zuid-Amerika gekeken? Die liggen nog veel hoger.quote:Op zondag 14 november 2010 13:09 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
.
In ieder westers land is woonruimte in een grote stad / groot stedelijk gebied gewoon duur.
Voor 450.000 gulden kan je prima vrijstaand wonen in Nederland.
3-kamer appartement in Amsterdam. Met parkeerkelder, dat dan weer wel.quote:Op zondag 14 november 2010 10:41 schreef xenobinol het volgende:
[..]
En waar liet jij iedere maand 900 euri de afvoerput inlopen dan?
Eigenlijk gaat het dus fantastisch met de woningmarkt?quote:Op zondag 14 november 2010 04:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
de facto onjuist, om maar niet te zeggen groteske onzin.
Voor een dubbeltjequote:Miljoenen huizenbezitters die het bewijzen. Niet voor een dubbeltje op de eerste rang kunnen zitten is niet hetzelfde als onbetaalbaar, he.
Als we de prijs van tapwater vertienvoudigen is het ook nog steeds 'betaalbaar' maar wedden dat 16 miljoen verwende Nederlanders dan massaal huilie huilie gaan doenquote:Op zondag 14 november 2010 11:17 schreef Basp1 het volgende:
Zoals al veel vaker opgemerkt is het is dus wel betaalbaar, alleen de verwende generatie wil eigenlijk voor dat geld een huis met grote tuin aan het vondelpark.
Erfpachtquote:Op zondag 14 november 2010 12:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Amsterdam, 4 kamerwoningen: http://www.funda.nl/koop/amsterdam/4+kamers/sorteer-prijs-op/
Zonder water kan je niet leven, in een kleinere woning prima.quote:Op zondag 14 november 2010 16:15 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Als we de prijs van tapwater vertienvoudigen is het ook nog steeds 'betaalbaar' maar wedden dat 16 miljoen verwende Nederlanders dan massaal huilie huilie gaan doen
En?quote:
Dat denk je maar. Nederlanders slikken alles. Zie bv de accijns op brandstof (die binnenkort weer verhoogd gaat worden) en b.v. de energiebelasting van 13,4ct op een KWh die zelf nog geen 8 ct kost...........quote:Op zondag 14 november 2010 16:15 schreef xenobinol het volgende:
Als we de prijs van tapwater vertienvoudigen is het ook nog steeds 'betaalbaar' maar wedden dat 16 miljoen verwende Nederlanders dan massaal huilie huilie gaan doen
Klopt, we hebben het zo slecht in Nederland!quote:Op zondag 14 november 2010 18:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat denk je maar. Nederlanders slikken alles. Zie bv de accijns op brandstof (die binnenkort weer verhoogd gaat worden) en b.v. de energiebelasting van 13,4ct op een KWh die zelf nog geen 8 ct kost...........
Yep. Zo slecht zelfs, dat zelfs de mensen die om het hardst roepen dat de huizen in het buitenland veeeeeel goedkoper zijn, als ramptoerist toch maar in NL blijven wonen huren.quote:Op zondag 14 november 2010 18:41 schreef Revolution-NL het volgende:
Klopt, we hebben het zo slecht in Nederland!
Ik zei ook niet dat ze er wat aan gingen doen, anders dan huilen en klagenquote:Op zondag 14 november 2010 18:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat denk je maar. Nederlanders slikken alles. Zie bv de accijns op brandstof (die binnenkort weer verhoogd gaat worden) en b.v. de energiebelasting van 13,4ct op een KWh die zelf nog geen 8 ct kost...........
Ik ben hier nu eenmaal geboren, juist daarom ben ik blij dat de woningmarkt op instorten staat. Eindelijk neemt de kans toe dat een historische vergissing gecorrigeerd gaat wordenquote:Op zondag 14 november 2010 18:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Yep. Zo slecht zelfs, dat zelfs de mensen die om het hardst roepen dat de huizen in het buitenland veeeeeel goedkoper zijn, als ramptoerist toch maar in NL blijven wonen huren.
Ik hoor anders weinig mensen huilen en klagen............quote:Op zondag 14 november 2010 18:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik zei ook niet dat ze er wat aan gingen doen, anders dan huilen en klagen
Zonder huisvesting kun je ook niet overleven in ons klimaat....quote:Op zondag 14 november 2010 16:34 schreef inXs het volgende:
Zonder water kan je niet leven, in een kleinere woning prima.
De huizenmarkt kan pas instorten als de huurmarkt instort. En jij weet net zo goed als ik dat de huren de komende 30 jaar niet omlaag gaan.quote:Op zondag 14 november 2010 19:00 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik ben hier nu eenmaal geboren, juist daarom ben ik blij dat de woningmarkt op instorten staat. Eindelijk neemt de kans toe dat een historische vergissing gecorrigeerd gaat worden
Hij zegt dan ook niet zonder huisvesting, maar een wat kleinere huisvesting. Begrijp je het verschil tussen geen of kleiner?quote:Op zondag 14 november 2010 19:01 schreef xenobinol het volgende:
Zonder huisvesting kun je ook niet overleven in ons klimaat....
Dat zou ik niet te hard zeggen, als de landelijke krimp doorzet en men blijft huurwoningen bouwen, dan kan het zijn dat er weer een soort concurrentie tussen verhuurders ontstaat als voor de tweede wereldoorlog.quote:Op zondag 14 november 2010 19:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En jij weet net zo goed als ik dat de huren de komende 30 jaar niet omlaag gaan.
Het punt was dat duur water nog steeds betaalbaar was, dus inxs geeft als tegenargument dat water een belangrijke levensbehoefte is. Mijn verweer daartegen is dat wonen ook een belangrijke levensbehoefte is. Dus jouw opmerking is een beetje redundant imo, duur water is nog steeds betaalbaar net als dure woonruimte.... dan moet je maar met minder water genoegen nemen. Want dat is waar jij dan voorstander van bent toch?quote:Op zondag 14 november 2010 19:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Hij zegt dan ook niet zonder huisvesting, maar een wat kleinere huisvesting. Begrijp je het verschil tussen geen of kleiner?
De huurmarkt kan prima floreren bij een ingestorte koopmarkt.quote:Op zondag 14 november 2010 19:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
De huizenmarkt kan pas instorten als de huurmarkt instort. En jij weet net zo goed als ik dat de huren de komende 30 jaar niet omlaag gaan.
Ja, maar de koopmarkt zal hooguit stagneren. Instorten gebeurt pas als er een goedkoper alternatief komt, oftewel als de huurmarkt in zou storten. En dat is hoogst onwaarschijnlijk.quote:Op zondag 14 november 2010 19:08 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De huurmarkt kan prima floreren bij een ingestorte koopmarkt.
In dat geval heeft de vastgoedmaffia weer een oorlog nodig om uit de problemen te komenquote:Op zondag 14 november 2010 19:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat zou ik niet te hard zeggen, als de landelijke krimp doorzet en men blijft huurwoningen bouwen, dan kan het zijn dat er weer een soort concurrentie tussen verhuurders ontstaat als voor de tweede wereldoorlog.
Zeg nooit, Nooit
Nee Inxs gaf als tegenargument dat je altijd nog wat kleiner kunt gaan wonen.quote:Op zondag 14 november 2010 19:08 schreef xenobinol het volgende:
Het punt was dat duur water nog steeds betaalbaar was, dus inxs geeft als tegenargument dat water een belangrijke levensbehoefte is. Mijn verweer daartegen is dat wonen ook een belangrijke levensbehoefte is.
Kleiner wonen <> minder water krijgen dan je nodig hebt om te overleven.quote:Dus jouw opmerking is een beetje redundant imo, duur water is nog steeds betaalbaar net als dure woonruimte.... dan moet je maar met minder water genoegen nemen. Want dat is waar jij dan voorstander van bent toch?
Als je niet kan kopen en niet kan huren blijf je gewoon bij je ouders wonen, of ga je met meerdere mensen gezamenlijk in een huis wonen. De koopmarkt kan dus prima instorten bij een overvolle huurmarkt. Sterker nog.... veel banken zullen hun huizen gaan verhuren om verliezen in te perken, de wens van de VVD op een geliberaliseerde huurmarkt zou wel eens heel gunstig kunnen uitpakken voor de prijs van huren.quote:Op zondag 14 november 2010 19:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, maar de koopmarkt zal hooguit stagneren. Instorten gebeurt pas als er een goedkoper alternatief komt, oftewel als de huurmarkt in zou storten. En dat is hoogst onwaarschijnlijk.
Zolang er nog wachtlijsten zijn die oplopen tot 9 jaar zie ik jouw voorspelling als volstrekt hilarisch.quote:Op zondag 14 november 2010 19:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat zou ik niet te hard zeggen, als de landelijke krimp doorzet en men blijft huurwoningen bouwen, dan kan het zijn dat er weer een soort concurrentie tussen verhuurders ontstaat als voor de tweede wereldoorlog.
momenteel zijn huurverlagingen bij de kantoor verhuurders heel normaal
Zeg nooit, Nooit
Ja..... hij gebruikt een dubbele moraal. Duur water == niet goed, dure woonruimte == geen probleem dan moet je maar kleiner gaan worden. Mijn verweer is: "duur water == geen probleem dan moet je maar minder gebruiken .quote:Op zondag 14 november 2010 19:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Nee Inxs gaf als tegenargument dat je altijd nog wat kleiner kunt gaan wonen.
Ooh.... ja.... natuurlijk.... dat lees ik ook op die manierquote:Kleiner wonen <> minder water krijgen dan je nodig hebt om te overleven.
Maar dat begrijp je zelf ook wel...
Randstadquote:Op zondag 14 november 2010 19:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zolang er nog wachtlijsten zijn die oplopen tot 9 jaar zie ik jouw voorspelling als volstrekt hilarisch.
Dan zijn er nogal wat sukkels. In ieder geval genoeg om 9 jaar mee te vullen.quote:Op zondag 14 november 2010 19:19 schreef xenobinol het volgende:
Randstad![]()
Wat een sukkel ben je dan als je 9 jaar gaat wachten op een woning, dan ga je toch gewoon verhuizen? Of je laat je slaven door de bank
Groot verschil is dat de corporatie de risico's draagt en dat er op de huurmarkt makkelijk van huis verwisselt kan worden. Er is nl. maar 1 eigenaar en de gebruikers kunnen makkelijk van hun huurcontract afkomen en daardoor snel doorstromen naar een andere woning.quote:Op zondag 14 november 2010 19:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Dan zijn er nogal wat sukkels. In ieder geval genoeg om 9 jaar mee te vullen.
Maar je hoeft je natuurlijk niet te laten slaven door de bank. Je kunt je ook laten slaven door je huisbaas, die op zijn beurt weer geslaafd wordt door de bank. Dan zit je onderaan de voedselketen en wordt je dus dubbel geslaafd. Ieder zijn meug.
Ja, dat is waar ook. Dat zijn filantropische instellingen. Die hebben er principieel bezwaar tegen om de kosten door te berekenen aan de huurders.....quote:Op zondag 14 november 2010 19:47 schreef xenobinol het volgende:
Groot verschil is dat de corporatie de risico's draagt
Tenzij je een inkomen hebt > 33.000 en op dit moment in een sociale huurwoning zit. Dan zit je nog vaster dan een huiseigenaar met een onderwaarde van 75.000quote:en dat er op de huurmarkt makkelijk van huis verwisselt kan worden.
Hoppa. En weg zijn ineens de wachtlijsten.quote:Er is nl. maar 1 eigenaar en de gebruikers kunnen makkelijk van hun huurcontract afkomen en daardoor snel doorstromen naar een andere woning.
Je draait het mooi om. Op een kamer van 10m2 kan je prima wonen, geen enkel probleem. Om te luchten kan je lekker naar buiten om maar wat te noemen. Om te leven heb je een minimaal aantal liters nodig per dag, als dat dus duurder wordt dan kan je daar niets aan doen, buiten meer betalen. Veel voor je huis betalen is nog altijd een keuze, je kan tenslotte goedkoper of op een andere plek gaan wonen, veel voor water betalen moet je, je moet drinken, waar je dan ook woont.quote:Op zondag 14 november 2010 19:17 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ja..... hij gebruikt een dubbele moraal. Duur water == niet goed, dure woonruimte == geen probleem dan moet je maar kleiner gaan worden. Mijn verweer is: "duur water == geen probleem dan moet je maar minder gebruiken .
Minder gebruiken kan je dan in dezelfde context zien als in een kleinere woning wonen. In principe heb je maar 2 liter water per dag nodig om te overleven, dus waarom verhogen we de prijs van een kuub water niet naar 200 euro?
[..]
Ooh.... ja.... natuurlijk.... dat lees ik ook op die manier![]()
Zijn verweer deugd niet en dat weet jij ook wel (mag ik hopen)
Je vergeet even de wachtlijst waar je weer helemaal achteraan staat.quote:Op zondag 14 november 2010 19:47 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Groot verschil is dat de corporatie de risico's draagt en dat er op de huurmarkt makkelijk van huis verwisselt kan worden. Er is nl. maar 1 eigenaar en de gebruikers kunnen makkelijk van hun huurcontract afkomen en daardoor snel doorstromen naar een andere woning.
Huurderssyndroom. -> Alles wat niet uitkomt bestaat niet. Alles wat je zou wensen bestaat ook niet, maar is er toch.quote:Op zondag 14 november 2010 20:33 schreef Sjabba het volgende:
Je vergeet even de wachtlijst waar je weer helemaal achteraan staat.
Vrije huursector misschien?quote:Op zondag 14 november 2010 20:33 schreef Sjabba het volgende:
Je vergeet even de wachtlijst waar je weer helemaal achteraan staat.
Ja. Ga slaaf worden van Direct Wonen. Dan heb je het echt goed voor elkaar.quote:
Geh, mooi dat xeno dat zegt, elke keer uitvallen op 'leentokkies', maar wel vrije huursector als alternatief aangeven, 900 euro voor een appartement van 70m2quote:Op zondag 14 november 2010 20:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja. Ga slaaf worden van Direct Wonen. Dan heb je het echt goed voor elkaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |