Whaha dat had ik eergisteren ookquote:Op vrijdag 30 april 2010 16:43 schreef styliste het volgende:
[..]
Ach joh, parkeren moet je toch opnieuw leren met een andere auto. Ik kon perfect achteruit fileparkeren (de rest dan ook echt totaaaaaal niet) maar nu met een andere auto lukt het me voor geen meter meer. Vandaag nog een knap staaltje ik-kan-niet-parkeren laten zien. Ik werd falikant uitgelachen door mijn schoonmoeder. Ach, keer of 8 steken en hij staat..... ongeveer
Ik heb al bijna een half jaar mn rijbewijs (besef ik me nu! tijd gaat hard...) maar nog geen auto dus heel veel heb ik nog niet gereden. Vandaag een rit gemaakt van ruim 3 uur aan 1 stuk. Ik voel t wel moet ik zeggen.. En inderdaad, ik heb 1 keer geprobeerd m er achteruit in te krijgen maar van een VW polo naar mitsubishi station is misschien een iets te groot verschil als je net je rijbewijs hebt dus ik knal m er gewoon ergens tussen of steek een keer of 100... vooruitquote:Op vrijdag 30 april 2010 16:51 schreef Spelvout het volgende:
Laatste post:
[..]
Whaha dat had ik eergisteren ook
Het stomme is dat ik hem (tot nu toe) alleen maar vooruit in heb geparkeerd, terwijl ik het achteruit heb geleerd. Maargoed, ik heb pas een weekje m'n rijbewijs dus dan mag dat wel vind ik
Haha wel 5km! Stelletje fuckers..Wie zonder zonde is werpe de eerste steenquote:Op vrijdag 30 april 2010 17:02 schreef Meddo het volgende:
Mmh, ik heb sinds dat ik mijn rijbewijs in 2007 heb gehaald de eerste bekeuring gekregen![]()
Gecorrigeerd reed ik wel 5 km/h te hard. DUS!! Houd je aan de snelheidslimiet!!
Succes! Ik mag zeer binnenkort op voor de bovenste twee lijntjes op het pasjequote:Op vrijdag 30 april 2010 20:32 schreef Jac0bus het volgende:
Nog 4 dagen voor een gooi naar het roze pasje
Morgen weer 2 uurtjes
Ja, opaatjes die je niet voorlaten terwijl je van rechts komt. Keihard remmen, instructeur schrikken. Vraagt ze "waarom deed je dat?". Ik zo van ehmm anders kwam er een botsing. Bleek dat ze me voor de gek hield en ik het uitstekend gedaan had omdat hij me toch niet gezien had. Instructeur wou alleen precies weten waarom ik remde ofzoquote:Op vrijdag 30 april 2010 21:57 schreef Andyy het volgende:
Hebben mensen hier bijna-aanrijdingen gehad?
Ik had het wel een keer.
Ik reed over een voorrangsweg waar je 70 mocht, reed er opeens een lesauto uit een straatje en stond midden op de weg. Ik gelijk hard remmen en de instructeur de stuur omgooien om 'm te ontwijken
Succes!quote:Op vrijdag 30 april 2010 20:32 schreef Jac0bus het volgende:
Nog 4 dagen voor een gooi naar het roze pasje
Morgen weer 2 uurtjes
Oehhh... Dat is motor toch? Wil ik uiteindelijk (toekomstplan) ook gaan behalen, heb net mijn rijbewijs, dus momenteel geen geld helaas...quote:Op vrijdag 30 april 2010 20:44 schreef Meddo het volgende:
[..]
Succes! Ik mag zeer binnenkort op voor de bovenste twee lijntjes op het pasje
Jawel, twee keer. Een keer kwam ik van rechts en kreeg ik geen voorrang. De andere kwam met een erg hoge snelheid op me af terwijl ik uit een blinde bocht kwam. Niet slim van hem dus.quote:Op vrijdag 30 april 2010 21:57 schreef Andyy het volgende:
Ik had het wel een keer.
Kleven is inderdaad vervelend, aantal lessen terug zat er een wit busje te kleven achter me, enige wat ik in m'n binnenspiegel zag was de chauffeur van dat busjequote:Of bij je gaan kleven
Afgelopen donderdag nog. Gelijkwaardig kruispunt waar ik voorrang had, maar daar dacht die meneer anders over. Keihard op de rem, dus niks aan het handje behalve een hele hoge hartslagquote:Op vrijdag 30 april 2010 21:57 schreef Andyy het volgende:
Ik had het wel een keer.
Ik reed over een voorrangsweg waar je 70 mocht, reed er opeens een lesauto uit een straatje en stond midden op de weg. Ik gelijk hard remmen en de instructeur de stuur omgooien om 'm te ontwijken
Nou fijn toch dat het zo goed ging!quote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:46 schreef Jac0bus het volgende:
Net weer twee uurtjes gelest, ging prima![]()
Hellingproef is de makkelijkste bijzondere maneuvre, ik hoop dat ze die vragen. Ik moest van mijn instructeur vandaag zelf een hellingproef in z'n achteruit doen(dus met je neus naar beneden op een helling en dan achteruit zonder naar voren te rollen) en zelfs dat lukte!
Nog een vraag: krijg je vóór je examen nog allemaal vragen over je dashboard/onder de motorkap/banden etc.? Daar kwam mijn instructeur ook nog mee.
Onder de motorkap hoef je niet meer te weten, dat vragen ze niet meer. Wel kunnen ze dashboard knopjes vragen zoals achteruitverwarming en zo.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:46 schreef Jac0bus het volgende:
Nog een vraag: krijg je vóór je examen nog allemaal vragen over je dashboard/onder de motorkap/banden etc.? Daar kwam mijn instructeur ook nog mee.
Mooi zo. Knopjes in de auto doornemen doe ik dinsdagochtend nog even, dan rij ik nog een uurtje warm voordat ik het examen heb om 8 uur. En alles over de banden weet ik nu wel(bandenspanning, profieldiepte, openingen aan de zijkant voor waterafvoer, scheurtjes, groen ventieldopje enzoquote:Op zaterdag 1 mei 2010 13:14 schreef Silverstone het volgende:
[..]
Onder de motorkap hoef je niet meer te weten, dat vragen ze niet meer. Wel kunnen ze dashboard knopjes vragen zoals achteruitverwarming en zo.
O gelukkig, ik ben echt een wijf, ik onthou na tien keer uitleg nog steeds niet wat wat is onder de motorkap, alleen de meest duidelijke dingen.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 13:14 schreef Silverstone het volgende:
[..]
Onder de motorkap hoef je niet meer te weten, dat vragen ze niet meer. Wel kunnen ze dashboard knopjes vragen zoals achteruitverwarming en zo.
quote:Op zaterdag 1 mei 2010 13:39 schreef CherryLips het volgende:
Er staat dan ook doodleuk Low Fuel, zo stom dat ik dat niet heb gezien. Zegt de instructeur: 'O, dat piepje geeft aan dat de auto over tien seconden ontplof.'
'O, over tien seconden pas, dan heb ik nog even.'
'Precies, gewoon doorrijden.'
'Maar je zou raar staan te kijken als het echt zo was!'.
Eindelijk!!quote:Op zaterdag 1 mei 2010 13:39 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb een examendatum en ik ga hem mooi niet zeggenTegen niemand voorlopig, scheelt weer stress en teleurstellingen
.
Ik weet precies welk punt je bedoelt! Ik heb dat ook wel eens fout gedaan. Mijn instructeur zei gewoon dat ze dat bord moesten veranderen, want het is allemaal heel verwarrendquote:Echt, Arnhem met dat k**punt bij de Rijnhal![]()
Eén groot netwerk aan wegen en kruispunten en fietspaden en busbanen en stoplichten en borden en middenbermen
. En dan kom ik van de Rijnhal, en dan zegt hij: Volg Elst-Nijmegen. Er staat vlak voor m'n snufferd een bordje met Elst-Nijmegen: pijltje rechtdoor, dus ik kies de baan voor rechtdoor. Nee, dat was een instinker, want helemaal aan de andere kant van het kruispunt staat ook een bordje Elst-Nijmegen, maar dan pijltje naar links
Dus de examinator verwacht dat je al gelijk links gaat staan, ook al geeft het bordje recht voor je giegel aan dat je de baan voor rechtdoor moet kiezen. Jaja
. Goed, onthouden dus. Maar nu gaan we dus examenroutes rijden en dan leer ik die route uit m'n hoofd, dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling
.
Examen kan tot 7 weken na aanvraag gepland worden he, dus niet te optimistischquote:Op zaterdag 1 mei 2010 14:27 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Eindelijk!!Dus wij horen waarschijnlijk over een maandje wanneer je geslaagd bent?
![]()
[..]
Ik weet precies welk punt je bedoelt! Ik heb dat ook wel eens fout gedaan. Mijn instructeur zei gewoon dat ze dat bord moesten veranderen, want het is allemaal heel verwarrend
En wat is er mis met routes onthouden? Iedereen rijdt makkelijker bij een route die ze kennen, dus ik zou al die moeilijke punten gewoon onthouden. Ik kreeg ook punten bij mijn examen waar ik al eerder had gereden en daardoor zekerder handelde
Ik moet ook in Bussum afrijden en ik hoorde dat ze vooral twee routes hebben: Naarden Vesting(quote:Op zaterdag 1 mei 2010 15:40 schreef Unknown90 het volgende:
[..]
Examen kan tot 7 weken na aanvraag gepland worden he, dus niet te optimistisch
Klopt inderdaad over de verschillende examenroutes, je weet nooit welke je krijgt, maar zoveel mogelijk rijden helpt wel met het onthouden van verschillende punten waar je op moet letten, zo kom je niet voor verrassingen te staan.
Had ik ook bij mijn examen, elke keer als we naar Bussum reden met de auto, reden we altijd langs Naarden Vesting, industrieweg met allerlei bedrijven, nooit gedacht, maar die weg kreeg ik ook bij mijn examen...
Wat goed! Echt heel blij voor je,dan kan je lekker naar je examen toe gaan werken!quote:Op zaterdag 1 mei 2010 13:39 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb een examendatum en ik ga hem mooi niet zeggenTegen niemand voorlopig, scheelt weer stress en teleurstellingen
Rijles net ging goed.
En op een gegeven moment reden we in een woonwijk, begint er iets in de auto hard te piepen. Ik schrok me wezenloos, riep gelijk: 'WAT DOE IK??', maar hij moest tanken. Er staat dan ook doodleuk Low Fuel, zo stom dat ik dat niet heb gezien. Zegt de instructeur: 'O, dat piepje geeft aan dat de auto over tien seconden ontplof.'
'O, over tien seconden pas, dan heb ik nog even.'
'Precies, gewoon doorrijden.'
'Maar je zou raar staan te kijken als het echt zo was!'.
Rustig blijven,jezelf niet gek makenquote:Op zaterdag 1 mei 2010 16:53 schreef Agapimou het volgende:
Maandag theorie examen!!Iemand nog tips & tricks?
Geen onnodige aandacht geven aan stoere tjappies die voor de achtste keer komen. Die waren er bij mij tamelijk veel.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 16:53 schreef Agapimou het volgende:
Maandag theorie examen!!Iemand nog tips & tricks?
Ik kwam er 1 tegen laatstquote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:18 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Geen onnodige aandacht geven aan stoere tjappies die voor de achtste keer komen. Die waren er bij mij tamelijk veel.
Uitzonderingen ook niet vergeten te leren. Dus niet denken: "ach, die militaire colonne kom je nooit tegen, vragen ze dus toch niet." Want die vragen ze ook gewoon.
Succes!
Kan me voorstellen Jacobus! Als het allemaal net zo goed loopt als gister met rijles,dan moet het goedkomen! Gewoon blijven doen als je altijd doet.Ik duim voor je!quote:Op zondag 2 mei 2010 14:03 schreef Jac0bus het volgende:
Nog maar 2 nachtjes slapen, begin al zenuwachtig te worden
Als je instructeur slim is heb je eerst nog een rijles en ga je niet direct naar het examen.quote:Op zondag 2 mei 2010 14:03 schreef Jac0bus het volgende:
Doen we ook. Examen heb ik om 8 uur, ik word om 7 uur opgehaaldquote:Op zondag 2 mei 2010 17:48 schreef Unknown90 het volgende:
[..]
Als je instructeur slim is heb je eerst nog een rijles en ga je niet direct naar het examen.
Gewoon puur om op te warmen, merkte dat ik tijdens de rijles voor mijn examen nog fouten maakte, gewoon puur uit spanning, maar beter voor je examen dan tijdens
In elk geval heel veel succes!
Succes, en vooral: veel plezier!quote:Op zondag 2 mei 2010 18:32 schreef Dubish het volgende:
Morgen om 11uur eerste rijles, ben zo zenuwachtig
Oeh Jac0bus, ik moet ook nog 2 nachtjes slapen voor het examen. Ik begin nu ook wel zenuwachtig te worden. Hoe laat ging jij ook al weer examen doen? Ik moet om 14.50 uur op in Epse (niet mijn woonplaats, maar is de dichstbijzijnde BNOR-examenplaats)quote:Op zondag 2 mei 2010 14:03 schreef Jac0bus het volgende:
Dinsdagochtend 08:00 in Bussumquote:Op maandag 3 mei 2010 00:24 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Oeh Jac0bus, ik moet ook nog 2 nachtjes slapen voor het examen. Ik begin nu ook wel zenuwachtig te worden. Hoe laat ging jij ook al weer examen doen? Ik moet om 14.50 uur op in Epse (niet mijn woonplaats, maar is de dichstbijzijnde BNOR-examenplaats)
Hoe was het?quote:Op zondag 2 mei 2010 18:32 schreef Dubish het volgende:
Morgen om 11uur eerste rijles, ben zo zenuwachtig
Wow dat is snel, goed zegquote:Op maandag 3 mei 2010 12:26 schreef Dubish het volgende:
Ben net terug, het ging best goed moet alles zelf doen schakelen etc, we gingen ook meteen de snelweg op, alleen kijk ik niet echt goed, binnenspiegel buitenspiegel schouder, dat vergeet ik heel soms, En moet ik ook nog de voorrang regels leren, busje kwam van rechts en ik moest voorrang geven maar deed dit niet, trapte hij op de rem
![]()
Maar verder ging het perfect , hij zegt dat ik binnen 2maanden wel me rijbewijs kan halen, moet alleen nog mijn theorieexamen regelen. 27Mei is mijn theorie examen.
Oh my,jij gaat hard hard.Ik heb mn eerste les alleen mogen sturen en gas geven,en zelfs daar had ik al problemen meequote:Op maandag 3 mei 2010 12:26 schreef Dubish het volgende:
Ben net terug, het ging best goed moet alles zelf doen schakelen etc, we gingen ook meteen de snelweg op, alleen kijk ik niet echt goed, binnenspiegel buitenspiegel schouder, dat vergeet ik heel soms, En moet ik ook nog de voorrang regels leren, busje kwam van rechts en ik moest voorrang geven maar deed dit niet, trapte hij op de rem
![]()
Maar verder ging het perfect , hij zegt dat ik binnen 2maanden wel me rijbewijs kan halen, moet alleen nog mijn theorieexamen regelen. 27Mei is mijn theorie examen.
Ik raakte ook helemaal in paniek.Snelweg,dat is toch zo'n weg waar je 120 moet rijden?!quote:Op maandag 3 mei 2010 12:54 schreef Dubish het volgende:
@08gnoT
Bedankt! Het Zijn ongeveer 14lessen, t/m 27mei ga ik 1les per week, en "als" ik mijn theorieexamen heb gehaald ga ik 3-4lessen per week nemen, Dus als het goed is heb ik "hopelijk" rond juli mijn rijbewijs, tenminste als alles in 1 keer goed gaatMijn instructeur wilt dat ik ook TTT ga doen.
@Purdey
Ja toen hij zei ga de snelweg dacht ik ook van what the? Maar het ging echt goed, geen kettingbotsing ofzo gehadFingers crossed
Ik had een simpele rekensom gemaakt.Ik heb 40 lessen,die ga ik dubbel rijden,dus 20 keer.Ik ga twee keer per week rijden,dus in tien weken heb ik m'n rijbewijsquote:
Sorry hoor, maar als je de regels kent en alles weet, is er niets aan de hand. Je hebt wel gelijk dat je meer dingen meemaakt, MAAR die "dingen" kun je ook gewoon meemaken wanneer je je rijbewijs hebt, ok je hebt geen rijinstructeur naast je zitten, maar ik vind dat je meer ervaring opdoet als je je rijbewijs hebt en lekker alleen rijd zonder de instructeur. want dan kan je net zo goed 200 lessen nemen tot je alle verkeer situaties hebt gezien of meemaaktquote:Op maandag 3 mei 2010 13:20 schreef twiFight het volgende:
Niet om een sfeerdoder te zijn hier hoor, maar eigenlijk ben ik wel blij dat ik niet met 15 lessen of zo al mijn rijbewijs zou hebben. Ik maak elke les nog dingen mee, ook al rij ik nog zo goed, waarbij ik toch echt even twijfel en soms wel, soms niet de goede beslissing neem. Dan is het toch wel fijn om nog een instructeur naast je te hebben. En zelfs na 50 lessen moet je het echte rijden nog steeds na je rijbewijs leren. Ik heb het al eens eerder gezegd hier, na 15 lessen zou ik kunnen rijden maar nog steeds geen idee hebben waar ik mee bezig was.
Als het een kwestie was geweest van regeltjes leren en leren schakelen, was ik ook wel eerder klaar geweestquote:Op maandag 3 mei 2010 13:43 schreef Dubish het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar als je de regels kent en alles weet, is er niets aan de hand. Je hebt wel gelijk dat je meer dingen meemaakt, MAAR die "dingen" kun je ook gewoon meemaken wanneer je je rijbewijs hebt, ok je hebt geen rijinstructeur naast je zitten, maar ik vind dat je meer ervaring opdoet als je je rijbewijs hebt en lekker alleen rijd zonder de instructeur. want dan kan je net zo goed 200 lessen nemen tot je alle verkeer situaties hebt gezien of meemaaktMaarja iedereen zijn mening
Nee maar ik zeg ook niet dat het alleen regeltjes en leren schakelen is, als je het kan dan kan je het punt, het maakt niet uit hoeveel lessen je neemt, een vriend van me was met 8! lessen geslaagd, en rijd nu al 5jaar zonder enig aanrijding of dergelijk. Maarja ik wil niet in discussie gaan over hoeveel lessen mensen neemtquote:Op maandag 3 mei 2010 13:46 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als het een kwestie was geweest van regeltjes leren en leren schakelen, was ik ook wel eerder klaar geweest.
Hoeveel lessen heb jij eigenlijk genomen "als ik vragen magquote:Op maandag 3 mei 2010 14:05 schreef CherryLips het volgende:
Ik probeer gewoon m'n ego een beetje op te vijzelen.
8 lessen? En hoeveel had hij daarvoor al gereden? Nu ben ik misschien niet zo'n snelle leerling,maar in 8 lessen is het gewoon niet mogelijk om auto te leren rijden,no offence verder..quote:Op maandag 3 mei 2010 13:51 schreef Dubish het volgende:
[..]
Nee maar ik zeg ook niet dat het alleen regeltjes en leren schakelen is, als je het kan dan kan je het punt, het maakt niet uit hoeveel lessen je neemt, een vriend van me was met 8! lessen geslaagd, en rijd nu al 5jaar zonder enig aanrijding of dergelijk. Maarja ik wil niet in discussie gaan over hoeveel lessen mensen neemt
In ieder geval heel fijn dat je eindelijk een datum hebt!quote:Op zaterdag 1 mei 2010 14:40 schreef CherryLips het volgende:
Nou ja, iets meer dan een maandMeneer gaat tussendoor ook nog even op vakantie en ik wil tussendoor nog een paar keer lessen
.
Yeah! Mooi zo! Ik ben benieuwd!quote:Op zaterdag 1 mei 2010 16:41 schreef Purdey het volgende:
Mijn instructeur wil geloof ik van de week een examen plannen.En toen ik voorzichtig vroeg hoeveel lessen ik nodig heb zei hij,en ik citeer: 'Ik denk zes,zeven dubbele lessen.En dan moet je het gewoon gaan doen,vrouwtje!' Dus ik ben er ook bijna klaar voor! En jullie mogen wel allemaal weten wanneer D-day is,maar ik ga het hier thuis niet zeggen![]()
Veel succes morgen! Je kunt hetquote:
Ik dacht dat ik begin maart al mijn rijbewijs zou hebben, maar dat werd gelukkig slechts een maandje laterquote:Op maandag 3 mei 2010 13:34 schreef Purdey het volgende:
Ik had een simpele rekensom gemaakt.Ik heb 40 lessen,die ga ik dubbel rijden,dus 20 keer.Ik ga twee keer per week rijden,dus in tien weken heb ik m'n rijbewijs![]()
Ken je dat verhaal van die koude kermis waarvan je thuiskomt?![]()
Oei, heel vervelend dat je wat roekelozer wordt. Ik had dat gelukkig nog niet toen ik op examen moest, maar nu is mijn rijstijl wel anders geworden. Ik rij met de stroom mee (wat veel fijner is, dan 5-10km/h langzamer te rijden) en mijn kijkgedrag is wat minder geworden. Ik moet wel zeggen dat ik telkens het hele riedeltje afga als ik me zijdelings verplaats of af sla. Ik heb de auto al bijna onder controle en het rijdt heel relaxed. Mijn handen zitten losjes aan het stuur en mijn arm leunt op de armleuning, muziekje erbij, en niet meer stijf in die stoel zitten, heerlijkquote:Wat ik wel aan mezelf merk is dat roekelozer wordt,een eigen rijstijl heb ontwikkeld.Normaal rij je natuurlijk je lessen en haal je je rijbewijs,maar ik heb al zoveel lessen weg dat het eigen begin te worden.Ik wordt soms lakser met kijken,raak een beetje uit het CBR-keurslijf waar mijn instructeur me heb ingeperst
Ja hij reed al voordat ie aan lessen begonquote:Op maandag 3 mei 2010 14:44 schreef Purdey het volgende:
[..]
8 lessen? En hoeveel had hij daarvoor al gereden? Nu ben ik misschien niet zo'n snelle leerling,maar in 8 lessen is het gewoon niet mogelijk om auto te leren rijden,no offence verder..
Nou daarin verschillen wij dan fundamenteel van mening. Ik vind het niet zo zwart-wit dat je het wel of niet kan. Echt kunnen rijden komt mijns inziens met ervaring. Natuurlijk heeft de een er meer aanleg voor dan de ander en dat zie je dan weer terug in hoeveel lessen ze nodig hebben om het examen te halen. Maar het examen halen betekent nog niet dat je automatisch ook (altijd) goed kan rijden vind ik. Het blijft een momentopname. En schadevrij zijn heeft weinig met kunde te maken, kijk maar eens naar Wegmisbruikersquote:Op maandag 3 mei 2010 13:51 schreef Dubish het volgende:
[..]
Nee maar ik zeg ook niet dat het alleen regeltjes en leren schakelen is, als je het kan dan kan je het punt, het maakt niet uit hoeveel lessen je neemt, een vriend van me was met 8! lessen geslaagd, en rijd nu al 5jaar zonder enig aanrijding of dergelijk. Maarja ik wil niet in discussie gaan over hoeveel lessen mensen neemt
quote:Op maandag 3 mei 2010 16:14 schreef Purdey het volgende:
@Dubish: Ja,dan begrijp ik die 8 lessen wel.Iemand die vloeiend spaans spreekt,zal ook snel door een cursus spaans van het LOI rollen
@Lammetje: Ja,ik was erg blijKoninginnedag was sowieso te gek gewoon.Horen dat ik examen mag rijden,m'n zelfstandige route ging perfect,instructeur-lief en ik hebben té veel gelachen terwijl ik ook echt nog iets leerde
en daarna zijn we een drankje gaan doen in de stad..(Daar waren we toch,en het was koninginnedag,en het vlees was zwak..)
Dat roekeloze rijden,ja daar moet ik gewoon weer aan gaan werken,dat dat weer keurig netjes wordt.Ik rijd indd lessen van 50 minuten,hihi..Dan valt 67 best meeMorgen weer proef-examen
Veel plezier!!! Ik duim voor jequote:Op maandag 3 mei 2010 20:58 schreef Jac0bus het volgende:
Nou nou, zometeen maar vroeg naar bedje toe voor de grote dag morgen! Morgenochtend nog even hier posten en dan knallen
Succes!quote:Op maandag 3 mei 2010 20:58 schreef Jac0bus het volgende:
Nou nou, zometeen maar vroeg naar bedje toe voor de grote dag morgen! Morgenochtend nog even hier posten en dan knallen
wil wel maar geen geld :pquote:Op maandag 3 mei 2010 23:19 schreef jacobras het volgende:
Wie van jullie gaan er trouwens na je rijbewijs een slipcursus doen? Mij lijkt het wel leuk en verstandig om dat te doen (wel pas als ik m'n rijbewijs een paar maanden / half jaar heb).![]()
Succes!!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 06:45 schreef Jac0bus het volgende:
D-Day! Ik hoop rond 9 uur terug te zijn met het verlossende woord!
Ik ga dadelijk je verslag lezen,maar ik zie dat je geslaagd bent!! Gefeliciteeeeeerdquote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:43 schreef Jac0bus het volgende:
Ik ben er weer! Even een verslagje:
Om 07:00 stond mijn instructeur voor de deur. We gingen nog even een uurtje inrijden voor het examen. Wij in ieder geval al richting Bussum zodat we beetje in de buurt konden rijden. Maar toen we door Hilversum reden richting Bussum was er een stoplicht dat op oranje sprong toen ik kwam aanrijden, ikke doorrijden omdat het nog kon. Slaat mijn instructeur in ene tyfushard op de rem, boos natuurlijk! "Ja je kan makkelijk remmen, niet doorrijden want op je examen was je nu gezakt!". Sfeertje in de auto ook helemaal naar de tyfus en ik schijtte hem toen hard. 5 minuten later ook op een rotonde met m'n kop ergens anders: fietser over het hoofd zien en zware ingreep van mijn instructeur.
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:43 schreef Jac0bus het volgende:
<knip>
Donderdagmiddag het roze pasje aanvragen!![]()
En donderdagochtend eerst nog even theorieexamen motor doen
Jij moet vanmiddag in Bussum toch? Succes als jij dat was!quote:
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:43 schreef Jac0bus het volgende:
Ik ben er weer! Even een verslagje:
Om 07:00 stond mijn instructeur voor de deur. We gingen nog even een uurtje inrijden voor het examen. Wij in ieder geval al richting Bussum zodat we beetje in de buurt konden rijden. Maar toen we door Hilversum reden richting Bussum was er een stoplicht dat op oranje sprong toen ik kwam aanrijden, ikke doorrijden omdat het nog kon. Slaat mijn instructeur in ene tyfushard op de rem, boos natuurlijk! "Ja je kan makkelijk remmen, niet doorrijden want op je examen was je nu gezakt!". Sfeertje in de auto ook helemaal naar de tyfus en ik schijtte hem toen hard. 5 minuten later ook op een rotonde met m'n kop ergens anders: fietser over het hoofd zien en zware ingreep van mijn instructeur.
[...]
Precies. Ik denk ook dat je het echte autorijden pas leert als je het pasje eenmaal hebt, niet als er een instructeur naast je zit.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:13 schreef Spelvout het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Zo zie je maar weer dat het echt een momentopnamen is. Als je je pasje al had gehad en je die fietser niet had gezien, zat er niemand naast je om de rem in te trappen
Ik heb ook het idee dat ik nu veel "lomper" rijd als met mijn instructeur. En ook dat ik niet meer zo goed kijk enzo, maar volgensmij doe ik dat toch wel.. klinkt logisch eh?
Hahahaha,hij vroeg erom!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:23 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Precies. Ik denk ook dat je het echte autorijden pas leert als je het pasje eenmaal hebt, niet als er een instructeur naast je zit.
Ook briljant vannochtend. Toen we dat kamertje uitliepen en in de aankomstzaal waren kreeg ik 3 zoenen van mijn instructrice als felicitaties. Zat daar een examinator met z'n grote mond koffie te drinken en toen riep hij voor de grap "he krijg ik geen zoen?". Toen ben ik op hem afgelopen en heb ik hem ook 3 zoenen gegeven en vervolgens met een strak gezicht naar buiten gelopen. Mijn instructrice ging stuk want ze kent die gozer
Goeie actie!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:23 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Precies. Ik denk ook dat je het echte autorijden pas leert als je het pasje eenmaal hebt, niet als er een instructeur naast je zit.
Ook briljant vannochtend. Toen we dat kamertje uitliepen en in de aankomstzaal waren kreeg ik 3 zoenen van mijn instructrice als felicitaties. Zat daar een examinator met z'n grote mond koffie te drinken en toen riep hij voor de grap "he krijg ik geen zoen?". Toen ben ik op hem afgelopen en heb ik hem ook 3 zoenen gegeven en vervolgens met een strak gezicht naar buiten gelopen. Mijn instructrice ging stuk want ze kent die gozer
Nee ik moet vanmiddag in Epsequote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:34 schreef Jac0bus het volgende:
Jij moet vanmiddag in Bussum toch? Succes als jij dat was!
Succes!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:21 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Nee ik moet vanmiddag in EpseMijn instructeur komt me over 20 minuutjes ophalen.
Fijn dat het goed ging! Ik bedenk me nu dat ik eigenlijk nog nooit links file-geparkeerd hebquote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:30 schreef jacobras het volgende:
Gefeliciteerd Jac0bus!
Vanochtend weer rijles gehad, kan nu eindelijk ook links fileparkeren! Als ik rechts ga fileparkeren, dan heb ik als referentiepunt (punt waarop ik ga insturen) mijn linkerachterwiel, als die over de lijn van het vak is stuur ik in. Nou heb ik al een paar keer links ingeparkeerd, alleen kwam ik met mijn auto half in het vak en half op de weg, en ik maar niet snappen. Ik keek daar ook naar mijn linkerachterwiel (moest dus rechts zijn).
Dat heb ik al stuk of 5x gehad, vanochtend ook weer, en ik maar niet snappen. Vanochtend vroeg instructeur wat ik als referentiepunt had, de verkeerde dus. Dat verklaard wat.
Stukje verder gereden, nu weer links filegeparkeerd met goede referentiepunt. Kwam perfect uit.
Ik moet met de achterbank bij de achterkant van de auto staan, dan mag ik gaan inparkerenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:37 schreef Purdey het volgende:
[..]
Fijn dat het goed ging! Ik bedenk me nu dat ik eigenlijk nog nooit links file-geparkeerd heb
Maar ik heb vrijstellingen,dus daar ga ik me wel weer eens druk om maken als ik mn rijbewijs heb
Grappig trouwens om te lezen dat jij weer andere referentiepunten hebt als ik.Ik moet met de strip van het achterraam gelijk staan aan de bumper van de auto naast me,dan insturen,en als de zijspiegel van rechts weer gelijk staat aan de bumper de andere kant opsturen(En góed dat ik dit kan..!! *Not*)
Die achterbank gebruikte ik ook altijd, is standaard voor elke wagen geloof ik. Gelukkig hoefde ik die vannochtend niet te doen, ik vond dat zeker de lastigste maneuvre. Ik moest vannochtend in een parkeervak parkeren als bijzondere maneuvre, en alle vakken waren leeg, en alsnog wist ik het te verklotenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:33 schreef jacobras het volgende:
[..]
Ik moet met de achterbank bij de achterkant van de auto staan, dan mag ik gaan inparkeren. Maar die referentiepunten lijken me iets dat je enkel nodig hebt aan het begin, volgens mij kun je dat uiteindelijk wel op gevoel doen.
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 4 mei 2010 09:43 schreef Jac0bus het volgende:
Wij naar binnen, waar hij gelijk zei: gefeliciteerd! U bent geslaagd
Donderdagmiddag het roze pasje aanvragen!![]()
Haha, briljante actiequote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:23 schreef Jac0bus het volgende:
Ik weet 100% zeker dat je niet links gaat fileparkeren. Waarom zou je heel moeilijk gaan doen als het waarschijnlijk ook makkelijk kan? Nu bepaal ik zelf wel hoe ik de auto neerzet en waar. Ik moet alleen nog een beetje oefenen met het vooruit parkeren met de auto, want ik sta telkens scheef (en op een gegeven moment ging m'n moeder 'm maar rechtzettenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:37 schreef Purdey het volgende:
Maar ik heb vrijstellingen,dus daar ga ik me wel weer eens druk om maken als ik mn rijbewijs heb![]()
Dat zal ik je vertellen! Ik zweet me rot, weet je hoe warm het hier in het oosten is? Ik ben ook geslaagd! Gelijk de snelweg op gegaan. Tweede afslag richting Bathmen. Ging eigenlijk allemaal lekker. Ik reed 60 vlak voor we de bebouwde kom binnen gingen zegt de examinator dat ik wat zachter moest rijden. Ik dacht echt van huh ik mag hier nog steeds 80 km/u. Toen zag hij het bebouwde kom bordje en toen zei hij dat ik gelijk had. Punt binnen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |