abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80876631
Meld hier:
  • Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
  • Hoeveel lessen je hebt gehad.
  • Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
  • Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
  • Wanneer je geslaagd bent.

Eerdere topics van deze reeks:
    01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27
    28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54
    55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81
    82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106
    107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 |

De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2009 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2010:
  • GijsMF (8 januari)
  • Janna86 (12 januari)
  • HenkXL (13 januari)
  • Plasterk (14 januari)
  • richbitch (15 januari)
  • Eenskijken (18 januari)
  • Windowmaker (18 januari)
  • Biefstuk (18 januari)
  • Beaudelaire (18 januari)
  • BastiaanL (22 januari)
  • Clannif (25 januari)
  • Jayzbai (26 januari)
  • Bokhorst21 (26 januari)
  • Aardappelbeertje (27 januari)
  • kerkhoffje (28 januari)
  • Cheiron (2 februari)
  • stelus (4 februari)
  • Heroinjunk (10 februari)
  • Bobooo (15 februari)
  • trainfreak (18 februari)
  • Gkhn (23 februari)
  • PWSteal.Ldpinch.D (24 februari)
  • Sjeunie (24 februari)
  • fespo (25 februari)
  • Wokkel1982 (3 maart)
  • GuitarJJ (10 maart)
  • Kevin1Bravo (16 maart)
  • DiabloSam (16 maart)
  • Subbu (19 maart)
  • BlackRhino (25 maart)
  • 2na (30 maart)
  • kaatjejannie (1 april)
  • MellaBella (1 april)
  • Chikita (6 april)
  • Ice-Blue (7 april)
  • Hippos (7 april)
  • FalleNk810i (7 april)
  • Lammmetje (9 april)
  • DiemenZijde (15 april)
  • Hyman (16 april)
  • Spelvout (19 april)
  • Unknown90 (22 april)

Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes!

De OP is hier terug te vinden.
  • pi_80876654
    Laatste post:
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 16:43 schreef styliste het volgende:

[..]

Ach joh, parkeren moet je toch opnieuw leren met een andere auto. Ik kon perfect achteruit fileparkeren (de rest dan ook echt totaaaaaal niet) maar nu met een andere auto lukt het me voor geen meter meer. Vandaag nog een knap staaltje ik-kan-niet-parkeren laten zien. Ik werd falikant uitgelachen door mijn schoonmoeder. Ach, keer of 8 steken en hij staat..... ongeveer
    Whaha dat had ik eergisteren ook

Het stomme is dat ik hem (tot nu toe) alleen maar vooruit in heb geparkeerd, terwijl ik het achteruit heb geleerd. Maargoed, ik heb pas een weekje m'n rijbewijs dus dan mag dat wel vind ik
      FOK!fotograaf vrijdag 30 april 2010 @ 16:52:18 #3
    145146 Andyy
    pi_80876683
    Examen en TTT zijn gepland
    pi_80876781
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 16:51 schreef Spelvout het volgende:
    Laatste post:
    [..]

Whaha dat had ik eergisteren ook

Het stomme is dat ik hem (tot nu toe) alleen maar vooruit in heb geparkeerd, terwijl ik het achteruit heb geleerd. Maargoed, ik heb pas een weekje m'n rijbewijs dus dan mag dat wel vind ik
    Ik heb al bijna een half jaar mn rijbewijs (besef ik me nu! tijd gaat hard...) maar nog geen auto dus heel veel heb ik nog niet gereden. Vandaag een rit gemaakt van ruim 3 uur aan 1 stuk. Ik voel t wel moet ik zeggen.. En inderdaad, ik heb 1 keer geprobeerd m er achteruit in te krijgen maar van een VW polo naar mitsubishi station is misschien een iets te groot verschil als je net je rijbewijs hebt dus ik knal m er gewoon ergens tussen of steek een keer of 100... vooruit
    pi_80876927
    Mmh, ik heb sinds dat ik mijn rijbewijs in 2007 heb gehaald de eerste bekeuring gekregen

Gecorrigeerd reed ik wel 5 km/h te hard. DUS!! Houd je aan de snelheidslimiet!!
    You dream it, I live it.
    pi_80877215
    Terugvindrijlessen
      vrijdag 30 april 2010 @ 18:37:10 #7
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_80879080
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 17:02 schreef Meddo het volgende:
    Mmh, ik heb sinds dat ik mijn rijbewijs in 2007 heb gehaald de eerste bekeuring gekregen

Gecorrigeerd reed ik wel 5 km/h te hard. DUS!! Houd je aan de snelheidslimiet!!
    Haha wel 5km! Stelletje fuckers..Wie zonder zonde is werpe de eerste steen
    So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
    pi_80882277
    Nog 4 dagen voor een gooi naar het roze pasje
    Morgen weer 2 uurtjes
    I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
    pi_80882820
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 20:32 schreef Jac0bus het volgende:
    Morgen weer 2 uurtjes
    Succes! Ik mag zeer binnenkort op voor de bovenste twee lijntjes op het pasje
    You dream it, I live it.
    pi_80885071
    ik wil weer rijles heb gisteren mijn auto van voor naar achteren zo ongeveer opengehaald aan een spatbord van een aanhanger die errug beroerd geparkeerd stond (aanhanger nog half op een vluchtheuvel vlak achter een zebrapad en drukke kruizing....
    Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
    motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
      FOK!fotograaf vrijdag 30 april 2010 @ 21:57:14 #11
    145146 Andyy
    pi_80885990
    Hebben mensen hier bijna-aanrijdingen gehad?
    Ik had het wel een keer.
    Ik reed over een voorrangsweg waar je 70 mocht, reed er opeens een lesauto uit een straatje en stond midden op de weg. Ik gelijk hard remmen en de instructeur de stuur omgooien om 'm te ontwijken
    pi_80886729
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 21:57 schreef Andyy het volgende:
    Ik had het wel een keer.
    Ik reed over een voorrangsweg waar je 70 mocht, reed er opeens een lesauto uit een straatje en stond midden op de weg. Ik gelijk hard remmen en de instructeur de stuur omgooien om 'm te ontwijken
    Ja, opaatjes die je niet voorlaten terwijl je van rechts komt. Keihard remmen, instructeur schrikken. Vraagt ze "waarom deed je dat?". Ik zo van ehmm anders kwam er een botsing. Bleek dat ze me voor de gek hield en ik het uitstekend gedaan had omdat hij me toch niet gezien had. Instructeur wou alleen precies weten waarom ik remde ofzo
    I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
      vrijdag 30 april 2010 @ 22:49:33 #13
    241461 Unknown90
    The one and only
    pi_80888105
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 20:32 schreef Jac0bus het volgende:
    Morgen weer 2 uurtjes
    Succes!
    quote:
    Op vrijdag 30 april 2010 20:44 schreef Meddo het volgende:

[..]

Succes! Ik mag zeer binnenkort op voor de bovenste twee lijntjes op het pasje
    Oehhh... Dat is motor toch? Wil ik uiteindelijk (toekomstplan) ook gaan behalen, heb net mijn rijbewijs, dus momenteel geen geld helaas... Eerst maar eens sparen voor een autootje
      vrijdag 30 april 2010 @ 23:10:24 #14
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_80888901
    quote:
    Ik had het wel een keer.
    Jawel, twee keer. Een keer kwam ik van rechts en kreeg ik geen voorrang. De andere kwam met een erg hoge snelheid op me af terwijl ik uit een blinde bocht kwam. Niet slim van hem dus.

Andere keer wou ik een vuilniswagen voorbij maar vergat daarbij eerst naast me te kijken. Mijn instructeur greep in. Was een van me allereerste rijlessen. Zo'n werkersbusje haalde me in want die had geen geduld. Ik heb nu al een hekel aan die dingen

Verder vaak hard de rem in moeten trappen omdat ik weg wou rijden maar er toch nog wat aan kwam, maar die had ik allemaal nog wel op tijd gezien, alleen schrik ik dan wel en moet ik wel snel remmen.
    He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
    He named this world: Forbidden Paradise
      FOK!fotograaf vrijdag 30 april 2010 @ 23:19:13 #15
    145146 Andyy
    pi_80889286
    Dat is zo hinderlijk ja, al die aso's die je met 180 voorbij scheuren op 50 km wegen terwijl jij je netjes aan de snelheid houdt
    Of bij je gaan kleven
      zaterdag 1 mei 2010 @ 00:21:25 #16
    231715 jacobras
    Freelance webdesigner
    pi_80891763
    quote:
    Of bij je gaan kleven
    Kleven is inderdaad vervelend, aantal lessen terug zat er een wit busje te kleven achter me, enige wat ik in m'n binnenspiegel zag was de chauffeur van dat busje .

Overigens merkte ik de vorige les dat ik zelf (onbewust) bijna aan het kleven was. Instructeur vroeg waarom ik zo dicht op m'n voorganger zat. Wist ik eigenlijk niet, zat er 2 seconden vanaf, maar dat is natuurlijk niet verplicht . Hou nu wel wat meer afstand, rijd ook prettiger als degene voor je remt of een afslag neemt.
      FOK!fotograaf zaterdag 1 mei 2010 @ 00:44:03 #17
    145146 Andyy
    pi_80892461
    Nu wil ik soms nogal snel wegrijden bij stoplichten omdat ik eerst altijd overdreven traag weg ging Zit nu wel eens perongeluk gekleefd tegen de voorganger
    Maar dat is irritant ja als je alleen maar koplampen ziet in de achteruitkijkspiegel
      zaterdag 1 mei 2010 @ 02:55:53 #18
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_80894247
    Je zou voor de grap zwaar illegaal natuurlijk een knopje op je dashboard moeten monteren die de achterlichten aan laat gaan (terwijl je niet remt). En dat als iemand met 120 km/u bij je zit te kleven :p Dan schrikt die zich wel de tering!

Nah goed nooit doen natuurlijk, daar krijg je ongelukken van, maar af en toe is de gedachte om het te doen wel voldoenend Ik durf nooit zo goed te remmen met achterliggers maar op een gegeven moment moet je wel. Dan hoop ik altijd maar dat die persoon achter mij wakker is.

[ Bericht 0% gewijzigd door twiFight op 01-05-2010 19:21:08 ]
    He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
    pi_80897767
    quote:
    Ik had het wel een keer.
    Afgelopen donderdag nog. Gelijkwaardig kruispunt waar ik voorrang had, maar daar dacht die meneer anders over. Keihard op de rem, dus niks aan het handje behalve een hele hoge hartslag

Klevers . Ik houd me altijd aan de snelheid en als je dan op een weg met doorgetrokken streep rijdt dan willen ze nog wel eens in de achterbak kruipen.
    pi_80897775
    Net weer twee uurtjes gelest, ging prima
    Hellingproef is de makkelijkste bijzondere maneuvre, ik hoop dat ze die vragen. Ik moest van mijn instructeur vandaag zelf een hellingproef in z'n achteruit doen(dus met je neus naar beneden op een helling en dan achteruit zonder naar voren te rollen ) en zelfs dat lukte!

Nog een vraag: krijg je vóór je examen nog allemaal vragen over je dashboard/onder de motorkap/banden etc.? Daar kwam mijn instructeur ook nog mee.
      zaterdag 1 mei 2010 @ 12:00:53 #21
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_80898092
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2010 11:46 schreef Jac0bus het volgende:
    Net weer twee uurtjes gelest, ging prima
    Hellingproef is de makkelijkste bijzondere maneuvre, ik hoop dat ze die vragen. Ik moest van mijn instructeur vandaag zelf een hellingproef in z'n achteruit doen(dus met je neus naar beneden op een helling en dan achteruit zonder naar voren te rollen ) en zelfs dat lukte!

Nog een vraag: krijg je vóór je examen nog allemaal vragen over je dashboard/onder de motorkap/banden etc.? Daar kwam mijn instructeur ook nog mee.
    Nou fijn toch dat het zo goed ging!
    Als het goed is krijg je daar wel vragen over ja.Mijn instructeur heeft alles al een keer uitgelegd,en kreeg ook afgelopen maandag bij mn TTT zelfs behoorlijk wat vragen.Over het aanzetten van licht,en de ruitverwarming bijv.
      zaterdag 1 mei 2010 @ 13:14:58 #22
    250638 Silverstone
    Stunishing..
    pi_80899933
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2010 11:46 schreef Jac0bus het volgende:

Onder de motorkap hoef je niet meer te weten, dat vragen ze niet meer. Wel kunnen ze dashboard knopjes vragen zoals achteruitverwarming en zo.
    pi_80900318
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2010 13:14 schreef Silverstone het volgende:

[..]

Onder de motorkap hoef je niet meer te weten, dat vragen ze niet meer. Wel kunnen ze dashboard knopjes vragen zoals achteruitverwarming en zo.
    Mooi zo. Knopjes in de auto doornemen doe ik dinsdagochtend nog even, dan rij ik nog een uurtje warm voordat ik het examen heb om 8 uur. En alles over de banden weet ik nu wel(bandenspanning, profieldiepte, openingen aan de zijkant voor waterafvoer, scheurtjes, groen ventieldopje enzo ).

Komt goed
    pi_80900521
    Ik heb een examendatum en ik ga hem mooi niet zeggen Tegen niemand voorlopig, scheelt weer stress en teleurstellingen .
    Rijles net ging goed, twee keer heeft hij voor me moeten remmen omdat ik toch nog een tikkie te hard op bepaalde punten afknal, en het stroomt allemaal nog niet helemaal door, ik ga eerst bij een kruispunt stilstaan en dan kijken, daar gaan we nu verder aan werken.
    Echt, Arnhem met dat k**punt bij de Rijnhal Eén groot netwerk aan wegen en kruispunten en fietspaden en busbanen en stoplichten en borden en middenbermen . En dan kom ik van de Rijnhal, en dan zegt hij: Volg Elst-Nijmegen. Er staat vlak voor m'n snufferd een bordje met Elst-Nijmegen: pijltje rechtdoor, dus ik kies de baan voor rechtdoor. Nee, dat was een instinker, want helemaal aan de andere kant van het kruispunt staat ook een bordje Elst-Nijmegen, maar dan pijltje naar links Dus de examinator verwacht dat je al gelijk links gaat staan, ook al geeft het bordje recht voor je giegel aan dat je de baan voor rechtdoor moet kiezen. Jaja . Goed, onthouden dus. Maar nu gaan we dus examenroutes rijden en dan leer ik die route uit m'n hoofd, dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling .
    En bij Angeren zo'n akelig k**weggetje de dijk op . Je ziet geen steek, het is nogal steil, en toch doorrollen en goed indraaien etc etc. Man, ik was al lang blij dat de motor niet afsloeg.
    O, en rond verkeerslicht moet ik in de gaten houden, want ik vergeet gewoon dat er nog verkeer van rechtdoor kan komen dat voorrang heeft als ik afsla . Dat is best erg.

En op een gegeven moment reden we in een woonwijk, begint er iets in de auto hard te piepen. Ik schrok me wezenloos, riep gelijk: 'WAT DOE IK??', maar hij moest tanken . Er staat dan ook doodleuk Low Fuel, zo stom dat ik dat niet heb gezien. Zegt de instructeur: 'O, dat piepje geeft aan dat de auto over tien seconden ontplof.'
    'O, over tien seconden pas, dan heb ik nog even.'
    'Precies, gewoon doorrijden.'
    'Maar je zou raar staan te kijken als het echt zo was!'

.
    Tap tap tap
    pi_80900610
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2010 13:14 schreef Silverstone het volgende:

[..]

O gelukkig, ik ben echt een wijf, ik onthou na tien keer uitleg nog steeds niet wat wat is onder de motorkap, alleen de meest duidelijke dingen.
    Tap tap tap
    pi_80900765
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2010 13:39 schreef CherryLips het volgende:

Er staat dan ook doodleuk Low Fuel, zo stom dat ik dat niet heb gezien. Zegt de instructeur: 'O, dat piepje geeft aan dat de auto over tien seconden ontplof.'

.
    pi_80901632
    quote:
    Ik heb een examendatum en ik ga hem mooi niet zeggen Tegen niemand voorlopig, scheelt weer stress en teleurstellingen .
    Eindelijk!! Dus wij horen waarschijnlijk over een maandje wanneer je geslaagd bent?
    quote:
    Echt, Arnhem met dat k**punt bij de Rijnhal Eén groot netwerk aan wegen en kruispunten en fietspaden en busbanen en stoplichten en borden en middenbermen . En dan kom ik van de Rijnhal, en dan zegt hij: Volg Elst-Nijmegen. Er staat vlak voor m'n snufferd een bordje met Elst-Nijmegen: pijltje rechtdoor, dus ik kies de baan voor rechtdoor. Nee, dat was een instinker, want helemaal aan de andere kant van het kruispunt staat ook een bordje Elst-Nijmegen, maar dan pijltje naar links Dus de examinator verwacht dat je al gelijk links gaat staan, ook al geeft het bordje recht voor je giegel aan dat je de baan voor rechtdoor moet kiezen. Jaja . Goed, onthouden dus. Maar nu gaan we dus examenroutes rijden en dan leer ik die route uit m'n hoofd, dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling .
    Ik weet precies welk punt je bedoelt! Ik heb dat ook wel eens fout gedaan. Mijn instructeur zei gewoon dat ze dat bord moesten veranderen, want het is allemaal heel verwarrend
    En wat is er mis met routes onthouden? Iedereen rijdt makkelijker bij een route die ze kennen, dus ik zou al die moeilijke punten gewoon onthouden. Ik kreeg ook punten bij mijn examen waar ik al eerder had gereden en daardoor zekerder handelde
    pi_80902021
    Nou ja, iets meer dan een maand Meneer gaat tussendoor ook nog even op vakantie en ik wil tussendoor nog een paar keer lessen .
    Tap tap tap
      zaterdag 1 mei 2010 @ 15:40:22 #29
    241461 Unknown90
    The one and only
    pi_80903338
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2010 14:27 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Eindelijk!! Dus wij horen waarschijnlijk over een maandje wanneer je geslaagd bent?
    [..]

Ik weet precies welk punt je bedoelt! Ik heb dat ook wel eens fout gedaan. Mijn instructeur zei gewoon dat ze dat bord moesten veranderen, want het is allemaal heel verwarrend
    En wat is er mis met routes onthouden? Iedereen rijdt makkelijker bij een route die ze kennen, dus ik zou al die moeilijke punten gewoon onthouden. Ik kreeg ook punten bij mijn examen waar ik al eerder had gereden en daardoor zekerder handelde
    Examen kan tot 7 weken na aanvraag gepland worden he, dus niet te optimistisch

Klopt inderdaad over de verschillende examenroutes, je weet nooit welke je krijgt, maar zoveel mogelijk rijden helpt wel met het onthouden van verschillende punten waar je op moet letten, zo kom je niet voor verrassingen te staan.
    Had ik ook bij mijn examen, elke keer als we naar Bussum reden met de auto, reden we altijd langs Naarden Vesting, industrieweg met allerlei bedrijven, nooit gedacht, maar die weg kreeg ik ook bij mijn examen...
    pi_80903765
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2010 15:40 schreef Unknown90 het volgende:

[..]

Examen kan tot 7 weken na aanvraag gepland worden he, dus niet te optimistisch

Klopt inderdaad over de verschillende examenroutes, je weet nooit welke je krijgt, maar zoveel mogelijk rijden helpt wel met het onthouden van verschillende punten waar je op moet letten, zo kom je niet voor verrassingen te staan.
    Had ik ook bij mijn examen, elke keer als we naar Bussum reden met de auto, reden we altijd langs Naarden Vesting, industrieweg met allerlei bedrijven, nooit gedacht, maar die weg kreeg ik ook bij mijn examen...
    Ik moet ook in Bussum afrijden en ik hoorde dat ze vooral twee routes hebben: Naarden Vesting( ) en Laren.
    Naarden Vesting is dus echt gewoon KUT door al die superkleine straatjes, hoewel Laren die ook heeft maar in mindere mate. Maar laat Naarden Vesting nu net afgesloten zijn, daar hoef ik dus op mijn examen dinsdag niet helemaal doorheen
      zaterdag 1 mei 2010 @ 16:41:59 #31
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_80904993
    quote:
    Ik heb een examendatum en ik ga hem mooi niet zeggen Tegen niemand voorlopig, scheelt weer stress en teleurstellingen Rijles net ging goed.

En op een gegeven moment reden we in een woonwijk, begint er iets in de auto hard te piepen. Ik schrok me wezenloos, riep gelijk: 'WAT DOE IK??', maar hij moest tanken . Er staat dan ook doodleuk Low Fuel, zo stom dat ik dat niet heb gezien. Zegt de instructeur: 'O, dat piepje geeft aan dat de auto over tien seconden ontplof.'

.
    Wat goed! Echt heel blij voor je,dan kan je lekker naar je examen toe gaan werken! En briljant over dat piepje,bij mij piepte de auto ook van de week,met de examinator naast me.Bleek dat ik na een situatie bespreking de handrem er niet goed afgehaald had..Altijd handig,zo'n 'pratende' auto

Mijn instructeur wil geloof ik van de week een examen plannen.En toen ik voorzichtig vroeg hoeveel lessen ik nodig heb zei hij,en ik citeer: 'Ik denk zes,zeven dubbele lessen.En dan moet je het gewoon gaan doen,vrouwtje!' Dus ik ben er ook bijna klaar voor! En jullie mogen wel allemaal weten wanneer D-day is,maar ik ga het hier thuis niet zeggen Enige puntjes waar ik aan moet werken is dat ik niet te laat moet gaan remmen,want af en toe zit instructeur-lief met angst en beven naar me te kijken als ik mezelf een kruispunt op knal..

Gister ook,statenweg Rotterdam.Enorm kruispunt waar ook een tram rijd.Ik naderde in z'n drie,met 50 km p/u.Instructeur remt af 'Rijdt er geen tram?' 'Een tram? Rijden die hier? Want dat schijnt best een dingetje te zijn hé,zo'n tram,qua er tegenaan rijden?'
      zaterdag 1 mei 2010 @ 16:53:06 #32
    267323 Agapimou
    Morgen gratis bier
    pi_80905372
    Maandag theorie examen!! Iemand nog tips & tricks?
    aa-gap-ie-moe
    Not your average newbie :h
      zaterdag 1 mei 2010 @ 17:01:36 #33
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_80905646
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2010 16:53 schreef Agapimou het volgende:
    Rustig blijven,jezelf niet gek maken
    Als je goed geleerd hebt,moet het goed te doen zijn! Succes!
    pi_80906271
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2010 16:53 schreef Agapimou het volgende:
    Geen onnodige aandacht geven aan stoere tjappies die voor de achtste keer komen. Die waren er bij mij tamelijk veel.

Uitzonderingen ook niet vergeten te leren. Dus niet denken: "ach, die militaire colonne kom je nooit tegen, vragen ze dus toch niet." Want die vragen ze ook gewoon.

Succes!
      FOK!fotograaf zaterdag 1 mei 2010 @ 18:25:56 #35
    145146 Andyy
    pi_80908298
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2010 17:18 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Geen onnodige aandacht geven aan stoere tjappies die voor de achtste keer komen. Die waren er bij mij tamelijk veel.

Uitzonderingen ook niet vergeten te leren. Dus niet denken: "ach, die militaire colonne kom je nooit tegen, vragen ze dus toch niet." Want die vragen ze ook gewoon.

Succes!
    Ik kwam er 1 tegen laatst
    pi_80930578
    Nog maar 2 nachtjes slapen, begin al zenuwachtig te worden
      zondag 2 mei 2010 @ 16:39:53 #37
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_80936854
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 14:03 schreef Jac0bus het volgende:
    Kan me voorstellen Jacobus! Als het allemaal net zo goed loopt als gister met rijles,dan moet het goedkomen! Gewoon blijven doen als je altijd doet.Ik duim voor je!
      zondag 2 mei 2010 @ 17:48:45 #38
    241461 Unknown90
    The one and only
    pi_80939605
    quote:
    Als je instructeur slim is heb je eerst nog een rijles en ga je niet direct naar het examen.
    Gewoon puur om op te warmen, merkte dat ik tijdens de rijles voor mijn examen nog fouten maakte, gewoon puur uit spanning, maar beter voor je examen dan tijdens

In elk geval heel veel succes!
    pi_80940537
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 17:48 schreef Unknown90 het volgende:

[..]

Als je instructeur slim is heb je eerst nog een rijles en ga je niet direct naar het examen.
    Gewoon puur om op te warmen, merkte dat ik tijdens de rijles voor mijn examen nog fouten maakte, gewoon puur uit spanning, maar beter voor je examen dan tijdens

In elk geval heel veel succes!
    Doen we ook. Examen heb ik om 8 uur, ik word om 7 uur opgehaald
    pi_80941027
    Morgen om 11uur eerste rijles, ben zo zenuwachtig
    pi_80949110
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 18:32 schreef Dubish het volgende:
    Succes, en vooral: veel plezier!
    pi_80955271
    quote:
    Oeh Jac0bus, ik moet ook nog 2 nachtjes slapen voor het examen. Ik begin nu ook wel zenuwachtig te worden. Hoe laat ging jij ook al weer examen doen? Ik moet om 14.50 uur op in Epse (niet mijn woonplaats, maar is de dichstbijzijnde BNOR-examenplaats)
    pi_80958403
    quote:
    Op maandag 3 mei 2010 00:24 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Oeh Jac0bus, ik moet ook nog 2 nachtjes slapen voor het examen. Ik begin nu ook wel zenuwachtig te worden. Hoe laat ging jij ook al weer examen doen? Ik moet om 14.50 uur op in Epse (niet mijn woonplaats, maar is de dichstbijzijnde BNOR-examenplaats)
    Dinsdagochtend 08:00 in Bussum
    pi_80963096
    quote:
    Op zondag 2 mei 2010 18:32 schreef Dubish het volgende:
    Hoe was het?
    pi_80963872
    Ben net terug, het ging best goed moet alles zelf doen schakelen etc, we gingen ook meteen de snelweg op , alleen kijk ik niet echt goed, binnenspiegel buitenspiegel schouder, dat vergeet ik heel soms, En moet ik ook nog de voorrang regels leren, busje kwam van rechts en ik moest voorrang geven maar deed dit niet, trapte hij op de rem

Maar verder ging het perfect , hij zegt dat ik binnen 2maanden wel me rijbewijs kan halen, moet alleen nog mijn theorieexamen regelen. 27Mei is mijn theorie examen.
    pi_80964058
    quote:
    Op maandag 3 mei 2010 12:26 schreef Dubish het volgende:
    Ben net terug, het ging best goed moet alles zelf doen schakelen etc, we gingen ook meteen de snelweg op , alleen kijk ik niet echt goed, binnenspiegel buitenspiegel schouder, dat vergeet ik heel soms, En moet ik ook nog de voorrang regels leren, busje kwam van rechts en ik moest voorrang geven maar deed dit niet, trapte hij op de rem

Maar verder ging het perfect , hij zegt dat ik binnen 2maanden wel me rijbewijs kan halen, moet alleen nog mijn theorieexamen regelen. 27Mei is mijn theorie examen.
    Wow dat is snel, goed zeg
      maandag 3 mei 2010 @ 12:35:06 #47
    62419 CherryLips
    chocoholic
    pi_80964128
    twee maanden
    Tap tap tap
    pi_80964190
    quote:
    Op maandag 3 mei 2010 12:33 schreef Butterfly91 het volgende:

[..]

Wow dat is snel, goed zeg
    Bedankt!
      maandag 3 mei 2010 @ 12:38:31 #49
    271665 08gnoT.
    Mwoooaahhh!!
    pi_80964244
    Oh goed zeg, Dubish! 2 maanden is echt snel, dat zijn 8/9 lessen of zo?
    [PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
    Steun de strijd voor een indianenforum!
      maandag 3 mei 2010 @ 12:45:44 #50
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_80964551
    quote:
    Op maandag 3 mei 2010 12:26 schreef Dubish het volgende:

Oh my,jij gaat hard hard.Ik heb mn eerste les alleen mogen sturen en gas geven,en zelfs daar had ik al problemen mee De snelweg al op zelfs,je instructeur gaat best hard
    pi_80964918
    @08gnoT
    Bedankt! Het Zijn ongeveer 14lessen, t/m 27mei ga ik 1les per week, en "als" ik mijn theorieexamen heb gehaald ga ik 3-4lessen per week nemen, Dus als het goed is heb ik "hopelijk" rond juli mijn rijbewijs, tenminste als alles in 1 keer goed gaat Mijn instructeur wilt dat ik ook TTT ga doen.

@Purdey
    Ja toen hij zei ga de snelweg dacht ik ook van what the? Maar het ging echt goed, geen kettingbotsing ofzo gehad Fingers crossed
      maandag 3 mei 2010 @ 13:09:54 #52
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_80965464
    quote:
    Op maandag 3 mei 2010 12:54 schreef Dubish het volgende:
    @08gnoT
    Bedankt! Het Zijn ongeveer 14lessen, t/m 27mei ga ik 1les per week, en "als" ik mijn theorieexamen heb gehaald ga ik 3-4lessen per week nemen, Dus als het goed is heb ik "hopelijk" rond juli mijn rijbewijs, tenminste als alles in 1 keer goed gaat Mijn instructeur wilt dat ik ook TTT ga doen.

@Purdey
    Ja toen hij zei ga de snelweg dacht ik ook van what the? Maar het ging echt goed, geen kettingbotsing ofzo gehad Fingers crossed
    Ik raakte ook helemaal in paniek.Snelweg,dat is toch zo'n weg waar je 120 moet rijden?!
    Uiteindelijk moest ik er bij de eerste afslag weer af aangezien ik levensgevaarlijk 70 ging rijden

Klinkt wel hoopvol allemaal,je bent een talent! Ik dacht dat toen ik eind november begon,in februari mn rijbewijs te hebben haha!

@Cherrylips: Was jij ook ooit zo naïef,om te denken dat je het binnen drie maanden had?
      maandag 3 mei 2010 @ 13:16:56 #53
    62419 CherryLips
    chocoholic
    pi_80965755
    Drie maanden niet, half jaartje ofzo .
    Tap tap tap
      maandag 3 mei 2010 @ 13:20:46 #54
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_80965906
    Niet om een sfeerdoder te zijn hier hoor, maar eigenlijk ben ik wel blij dat ik niet met 15 lessen of zo al mijn rijbewijs zou hebben. Ik maak elke les nog dingen mee, ook al rij ik nog zo goed, waarbij ik toch echt even twijfel en soms wel, soms niet de goede beslissing neem. Dan is het toch wel fijn om nog een instructeur naast je te hebben. En zelfs na 50 lessen moet je het echte rijden nog steeds na je rijbewijs leren. Ik heb het al eens eerder gezegd hier, na 15 lessen zou ik kunnen rijden maar nog steeds geen idee hebben waar ik mee bezig was.
      maandag 3 mei 2010 @ 13:34:58 #55
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_80966490
    quote:
    Op maandag 3 mei 2010 13:16 schreef CherryLips het volgende:
    Drie maanden niet, half jaartje ofzo .
    Ik had een simpele rekensom gemaakt.Ik heb 40 lessen,die ga ik dubbel rijden,dus 20 keer.Ik ga twee keer per week rijden,dus in tien weken heb ik m'n rijbewijs
    Ken je dat verhaal van die koude kermis waarvan je thuiskomt?

@TwiFight: Je hebt helemaal gelijk hoor.Ik heb nu in 80 lessen way more verkeerssituaties gezien dan ik had gezien in 40 lessen.Misschien is mijn aantal lessen pathetic voor een hoop mensen (En ik had een ander met zoveel lessen ook gewoon uitgelachen waarschijnlijk..) maar ik kan niet zeggen dat ik weinig praktijkervaring heb.Wat ik wel aan mezelf merk is dat roekelozer wordt,een eigen rijstijl heb ontwikkeld.Normaal rij je natuurlijk je lessen en haal je je rijbewijs,maar ik heb al zoveel lessen weg dat het eigen begin te worden.Ik wordt soms lakser met kijken,raak een beetje uit het CBR-keurslijf waar mijn instructeur me heb ingeperst
    pi_80966801
    quote:
    Op maandag 3 mei 2010 13:20 schreef twiFight het volgende:
    Niet om een sfeerdoder te zijn hier hoor, maar eigenlijk ben ik wel blij dat ik niet met 15 lessen of zo al mijn rijbewijs zou hebben. Ik maak elke les nog dingen mee, ook al rij ik nog zo goed, waarbij ik toch echt even twijfel en soms wel, soms niet de goede beslissing neem. Dan is het toch wel fijn om nog een instructeur naast je te hebben. En zelfs na 50 lessen moet je het echte rijden nog steeds na je rijbewijs leren. Ik heb het al eens eerder gezegd hier, na 15 lessen zou ik kunnen rijden maar nog steeds geen idee hebben waar ik mee bezig was.
    Sorry hoor, maar als je de regels kent en alles weet, is er niets aan de hand. Je hebt wel gelijk dat je meer dingen meemaakt, MAAR die "dingen" kun je ook gewoon meemaken wanneer je je rijbewijs hebt, ok je hebt geen rijinstructeur naast je zitten, maar ik vind dat je meer ervaring opdoet als je je rijbewijs hebt en lekker alleen rijd zonder de instructeur. want dan kan je net zo goed 200 lessen nemen tot je alle verkeer situaties hebt gezien of meemaakt Maarja iedereen zijn mening
    pi_80966853
    oops dubbel
      maandag 3 mei 2010 @ 13:46:41 #58
    62419 CherryLips
    chocoholic
    pi_80966960
    quote:
    Op maandag 3 mei 2010 13:43 schreef Dubish het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar als je de regels kent en alles weet, is er niets aan de hand. Je hebt wel gelijk dat je meer dingen meemaakt, MAAR die "dingen" kun je ook gewoon meemaken wanneer je je rijbewijs hebt, ok je hebt geen rijinstructeur naast je zitten, maar ik vind dat je meer ervaring opdoet als je je rijbewijs hebt en lekker alleen rijd zonder de instructeur. want dan kan je net zo goed 200 lessen nemen tot je alle verkeer situaties hebt gezien of meemaakt Maarja iedereen zijn mening
    Als het een kwestie was geweest van regeltjes leren en leren schakelen, was ik ook wel eerder klaar geweest .
    Tap tap tap
    pi_80967161
    quote:
    Op maandag 3 mei 2010 13:46 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Als het een kwestie was geweest van regeltjes leren en leren schakelen, was ik ook wel eerder klaar geweest .
    Nee maar ik zeg ook niet dat het alleen regeltjes en leren schakelen is, als je het kan dan kan je het punt, het maakt niet uit hoeveel lessen je neemt, een vriend van me was met 8! lessen geslaagd, en rijd nu al 5jaar zonder enig aanrijding of dergelijk. Maarja ik wil niet in discussie gaan over hoeveel lessen mensen neemt
      maandag 3 mei 2010 @ 14:05:35 #60
    62419 CherryLips
    chocoholic
    pi_80967678
    Ik probeer gewoon m'n ego een beetje op te vijzelen .
    Tap tap tap
    pi_80967789
    quote:
    Op maandag 3 mei 2010 14:05 schreef CherryLips het volgende:
    Ik probeer gewoon m'n ego een beetje op te vijzelen .
    Hoeveel lessen heb jij eigenlijk genomen "als ik vragen mag "
      maandag 3 mei 2010 @ 14:41:32 #62
    62419 CherryLips
    chocoholic
    pi_80969061
    Eeh, ik wil het zelf niet eens weten
    Tap tap tap
      maandag 3 mei 2010 @ 14:44:28 #63
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_80969160
    quote:
    Op maandag 3 mei 2010 13:51 schreef Dubish het volgende:

[..]

Nee maar ik zeg ook niet dat het alleen regeltjes en leren schakelen is, als je het kan dan kan je het punt, het maakt niet uit hoeveel lessen je neemt, een vriend van me was met 8! lessen geslaagd, en rijd nu al 5jaar zonder enig aanrijding of dergelijk. Maarja ik wil niet in discussie gaan over hoeveel lessen mensen neemt
    8 lessen? En hoeveel had hij daarvoor al gereden? Nu ben ik misschien niet zo'n snelle leerling,maar in 8 lessen is het gewoon niet mogelijk om auto te leren rijden,no offence verder..
      maandag 3 mei 2010 @ 14:48:07 #64
    62419 CherryLips
    chocoholic
    pi_80969298
    Mijn zwager had ook amper 15 lessen nodig, beweert hij.
    Tap tap tap
      maandag 3 mei 2010 @ 14:50:32 #65
    106942 Eix
    Stranded here on planet earth
    pi_80969370
    Het ligt er ook aan wat je onder 'rijden' verstaat. Een auto bedienen is an sich niet zo lastig, dat lukte mij ook na zo'n 4 rijlessen al. Maar dan ben je natuurlijk in Nederland nog niet klaar voor het rijbewijs.
    Most people keep their brains
    Between their legs
    (Don't you find ?)
    pi_80969826
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2010 14:40 schreef CherryLips het volgende:
    Nou ja, iets meer dan een maand Meneer gaat tussendoor ook nog even op vakantie en ik wil tussendoor nog een paar keer lessen .
    In ieder geval heel fijn dat je eindelijk een datum hebt!
    quote:
    Op zaterdag 1 mei 2010 16:41 schreef Purdey het volgende:
    Mijn instructeur wil geloof ik van de week een examen plannen.En toen ik voorzichtig vroeg hoeveel lessen ik nodig heb zei hij,en ik citeer: 'Ik denk zes,zeven dubbele lessen.En dan moet je het gewoon gaan doen,vrouwtje!' Dus ik ben er ook bijna klaar voor! En jullie mogen wel allemaal weten wanneer D-day is,maar ik ga het hier thuis niet zeggen
    Yeah! Mooi zo! Ik ben benieuwd!
    Bij mij werd na mijn TTT ook gezegd dat ik ongeveer 15 uur nodig had (hoeveel is 1 les van jou eigenlijk? 50 minuten? Want dan heb je geen 80 uur gehad, maar 'slechts' 67).
    quote:
    Op maandag 3 mei 2010 08:50 schreef Jac0bus het volgende:
    Dinsdagochtend 08:00 in Bussum
    Veel succes morgen! Je kunt het
    quote:
    Op maandag 3 mei 2010 13:34 schreef Purdey het volgende:

Ik had een simpele rekensom gemaakt.Ik heb 40 lessen,die ga ik dubbel rijden,dus 20 keer.Ik ga twee keer per week rijden,dus in tien weken heb ik m'n rijbewijs
    Ken je dat verhaal van die koude kermis waarvan je thuiskomt?
    Ik dacht dat ik begin maart al mijn rijbewijs zou hebben, maar dat werd gelukkig slechts een maandje later
    quote:
    Wat ik wel aan mezelf merk is dat roekelozer wordt,een eigen rijstijl heb ontwikkeld.Normaal rij je natuurlijk je lessen en haal je je rijbewijs,maar ik heb al zoveel lessen weg dat het eigen begin te worden.Ik wordt soms lakser met kijken,raak een beetje uit het CBR-keurslijf waar mijn instructeur me heb ingeperst
    Oei, heel vervelend dat je wat roekelozer wordt. Ik had dat gelukkig nog niet toen ik op examen moest, maar nu is mijn rijstijl wel anders geworden. Ik rij met de stroom mee (wat veel fijner is, dan 5-10km/h langzamer te rijden) en mijn kijkgedrag is wat minder geworden. Ik moet wel zeggen dat ik telkens het hele riedeltje afga als ik me zijdelings verplaats of af sla. Ik heb de auto al bijna onder controle en het rijdt heel relaxed. Mijn handen zitten losjes aan het stuur en mijn arm leunt op de armleuning, muziekje erbij, en niet meer stijf in die stoel zitten, heerlijk

Ik heb meer uren snelweg gehad sinds ik mijn rijbewijs heb, dan tijdens mijn rijlessen. Het invoegen gaat soepel en het inhalen ook. Een week geleden had ik wel een boze oma achter het stuur. Ik kwam iets eerder op een rotonde aan dan zij en ik vond dat ik makkelijk voor haar kon. Ze werd boos en ging gelijk toeteren, stom mens
    pi_80970044
    quote:
    Op maandag 3 mei 2010 14:44 schreef Purdey het volgende:

[..]

8 lessen? En hoeveel had hij daarvoor al gereden? Nu ben ik misschien niet zo'n snelle leerling,maar in 8 lessen is het gewoon niet mogelijk om auto te leren rijden,no offence verder..
    Ja hij reed al voordat ie aan lessen begon
      maandag 3 mei 2010 @ 16:07:08 #68
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_80972101
    quote:
    Op maandag 3 mei 2010 13:51 schreef Dubish het volgende:

[..]

Nou daarin verschillen wij dan fundamenteel van mening. Ik vind het niet zo zwart-wit dat je het wel of niet kan. Echt kunnen rijden komt mijns inziens met ervaring. Natuurlijk heeft de een er meer aanleg voor dan de ander en dat zie je dan weer terug in hoeveel lessen ze nodig hebben om het examen te halen. Maar het examen halen betekent nog niet dat je automatisch ook (altijd) goed kan rijden vind ik. Het blijft een momentopname. En schadevrij zijn heeft weinig met kunde te maken, kijk maar eens naar Wegmisbruikers
      maandag 3 mei 2010 @ 16:14:44 #69
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_80972382
    @Dubish: Ja,dan begrijp ik die 8 lessen wel.Iemand die vloeiend spaans spreekt,zal ook snel door een cursus spaans van het LOI rollen

@Lammetje: Ja,ik was erg blij Koninginnedag was sowieso te gek gewoon.Horen dat ik examen mag rijden,m'n zelfstandige route ging perfect,instructeur-lief en ik hebben té veel gelachen terwijl ik ook echt nog iets leerde en daarna zijn we een drankje gaan doen in de stad..(Daar waren we toch,en het was koninginnedag,en het vlees was zwak..)

Dat roekeloze rijden,ja daar moet ik gewoon weer aan gaan werken,dat dat weer keurig netjes wordt.Ik rijd indd lessen van 50 minuten,hihi..Dan valt 67 best mee Morgen weer proef-examen
    pi_80974186
    quote:
    Op maandag 3 mei 2010 16:14 schreef Purdey het volgende:
    @Dubish: Ja,dan begrijp ik die 8 lessen wel.Iemand die vloeiend spaans spreekt,zal ook snel door een cursus spaans van het LOI rollen

@Lammetje: Ja,ik was erg blij Koninginnedag was sowieso te gek gewoon.Horen dat ik examen mag rijden,m'n zelfstandige route ging perfect,instructeur-lief en ik hebben té veel gelachen terwijl ik ook echt nog iets leerde en daarna zijn we een drankje gaan doen in de stad..(Daar waren we toch,en het was koninginnedag,en het vlees was zwak..)

Dat roekeloze rijden,ja daar moet ik gewoon weer aan gaan werken,dat dat weer keurig netjes wordt.Ik rijd indd lessen van 50 minuten,hihi..Dan valt 67 best mee Morgen weer proef-examen
    pi_80983472
    Nou nou, zometeen maar vroeg naar bedje toe voor de grote dag morgen! Morgenochtend nog even hier posten en dan knallen
    pi_80984465
    quote:
    Op maandag 3 mei 2010 20:58 schreef Jac0bus het volgende:
    Nou nou, zometeen maar vroeg naar bedje toe voor de grote dag morgen! Morgenochtend nog even hier posten en dan knallen
    Veel plezier!!! Ik duim voor je
    pi_80987444
    Succes morgen Jac0bus .
    Deze week geen les, volgende week pas weer.
      maandag 3 mei 2010 @ 23:18:19 #74
    231715 jacobras
    Freelance webdesigner
    pi_80990442
    Morgen weer 1,5 uur les . Heel klein beetje zenuwachtig, krijg nu telkens soort van 'oefentoetsen'. Vorige les ging trouwens goed, weet niet of ik er al over verteld had . Snelweg was stuk rustiger, scheelt. Maakte alleen een foute foute kijkfout .

Kwam daar aanrijden, liep op een vrachtwagen in. Ging inhalen, trots op mezelf dat ik dat zelf besloot (les daarvoor bleef ik overal achter hangen ). Haal 'm in, opeens gaan de rechter twee banen over in een bocht naar rechts, die daarna overgaat in een scherpe bocht naar links die over de rechtdoorgaande snelweg heen gaat (is vast wel een naam voor).

Stond een bord 70 km/h bij, en ik reed 120. Dus ik wou remmen, maar instructeur zei dat ik eerst inhalen moest afmaken. In die bocht ging ik dus veel te hard eerst naar rechts, en toen weer naar links. Werden alle kanten opgeschut, best wel gevaarlijk lijkt me . Probleem kwam dus omdat ik niet goed vooruit gekeken had, maar die vrachtwagen zat aan te staren .

Verder op navigatie gereden, bijna doodlopende straat ingereden omdat dat ding "linksaf" zei . Instructeur remde al, maar dat was ik zelf ook al van plan (die had 't al aan zien komen, stond blijkbaar op het scherm van de nav ). Terug in woonplaatst zei nav "rechtdoor", maar instructeur op laatste moment "linksaf". Moest toen flink hard remmen, hardste remactie ooit tijden mijn rijles!

Oh ja, succes Jac0bus!
      maandag 3 mei 2010 @ 23:18:34 #75
    62419 CherryLips
    chocoholic
    pi_80990451
    quote:
    Op maandag 3 mei 2010 20:58 schreef Jac0bus het volgende:
    Succes!
    Tap tap tap
      maandag 3 mei 2010 @ 23:19:51 #76
    231715 jacobras
    Freelance webdesigner
    pi_80990501
    Wie van jullie gaan er trouwens na je rijbewijs een slipcursus doen? Mij lijkt het wel leuk en verstandig om dat te doen (wel pas als ik m'n rijbewijs een paar maanden / half jaar heb).

Overigens niet veel boeiende feedback gekregen laatste rijles: "Durven en niet teveel vragen" . Was in ieder geval niet onverwacht, past mooi bij de andere "Luisteren en doen", "Doen wat wij zeggen", "Luisteren : -)" en nog enkele varianten .

[ Bericht 18% gewijzigd door jacobras op 03-05-2010 23:39:10 ]
      dinsdag 4 mei 2010 @ 00:11:47 #77
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_80992338
    quote:
    Op maandag 3 mei 2010 23:19 schreef jacobras het volgende:
    Wie van jullie gaan er trouwens na je rijbewijs een slipcursus doen? Mij lijkt het wel leuk en verstandig om dat te doen (wel pas als ik m'n rijbewijs een paar maanden / half jaar heb).
    wil wel maar geen geld :p
    pi_80995621
    D-Day! Ik hoop rond 9 uur terug te zijn met het verlossende woord!
    pi_80996271
    quote:
    Op dinsdag 4 mei 2010 06:45 schreef Jac0bus het volgende:
    D-Day! Ik hoop rond 9 uur terug te zijn met het verlossende woord!
    Succes!!

Ik heb gisteren weer een rijlesje gehad.. Hij probeert het kijken nu mijn hersens in te rammen.. Weinig succes xD

En ik ben uitgelachen door een andere rijschool-instructeur

We stonden bij een stoplicht te wachten, en mn instructeur vraagt aan me "wat kun je allemaal al aan dit kruispunt zien? Wat zie je aankomen, waar staan de borden, ..." etc.

Dus ik dat allemaal opnoemen, wat mn aandacht van het hele mooie rood-oranje-groene apparaatje afhoudt.. Dus halverwege mijn observatie "het is trouwens ook groen, je mag wel gaan rijden". Ik kijk achter me, zie een rij auto's, denk "kut!!!", wil snel optrekken..Afgeslagen. Motor weer aan.. Wil weer snel weg.. Weer afgeslagen..

Toen reed die andere lesauto langs me met een instructeur die zo ongeveer aan het huilen was van het lachen

Ach ja.. volgende week beter
    pi_80997541
    Ik ben er weer! Even een verslagje:
    Om 07:00 stond mijn instructeur voor de deur. We gingen nog even een uurtje inrijden voor het examen. Wij in ieder geval al richting Bussum zodat we beetje in de buurt konden rijden. Maar toen we door Hilversum reden richting Bussum was er een stoplicht dat op oranje sprong toen ik kwam aanrijden, ikke doorrijden omdat het nog kon. Slaat mijn instructeur in ene tyfushard op de rem, boos natuurlijk! "Ja je kan makkelijk remmen, niet doorrijden want op je examen was je nu gezakt!". Sfeertje in de auto ook helemaal naar de tyfus en ik schijtte hem toen hard. 5 minuten later ook op een rotonde met m'n kop ergens anders: fietser over het hoofd zien en zware ingreep van mijn instructeur.

Verder ging het wel goed. Het in en uitvoegen op de snelweg nog twee keer geoefend. Nog even stilgestaan en onder de motorkap gekeken omdat je dat blijkbaar ook moet kennen. Toen verder gereden naar het CBR omdat het alweer bijna tijd was. Daar aangekomen naar binnen en naar tafeltje nummer 1

Daar zag mijn instructeur wie ik had en toen zei ze gelijk dat het een aardige man was. Toen heeft hij in 2 minuutjes even verteld hoe alles gaat, ik moest een handtekening zetten en toen zei hij: "Kom, laten we buiten gaan spelen!".

In de auto ging hij me vragen over de lampjes en toeters en bellen, dus de voorruitverwarming, achterruitverwarming, waarschuwingslichten en wanneer je die gebruikt enzo, geen probleem verder. En toen mochten we gaan rijden! Meteen bij het uitrijden van het CBR een fietser voorgelaten omdat we van een uitrit kwamen, ik hoorde dat veel leerlingen die fout maken door te denken dat ze van rechts komen en dus voorrang hebben, maar je komt van een uitrit en dan mag je niks

Toen hup, gelijk de snelweg(CBR Bussum zit naast snelweg). Dankzij de vakantie was het veel rustiger dan normaal dus invoegen was totaal geen probleem. Ook netjes ingehaald en dergelijke, snelweg ging dus prima Examinator was verder erg stil maar zenuwachtig was ik niet. Deed lekker mijn ding

Toen kwamen we aan in Huizen en toen gingen we dus de eerste bijzondere maneuvre uitvoeren: straatje keren: reuze eenvoudig want ik kon mijn auto gewoon op een oprijpad rijden dat nog niet officieel priveeigendom is zegmaar, en toen achteruit. Voila Weg vervolgen! De tweede maneuvre was parkeren in een vak. Ik met m'n zatte kop kwam precies uit TUSSEN twee parkeervakken. Even paar keer steken en toen zat ik er wel in. Later zei hij dat dat prima was: iedereen maakt fouten, je moet ze alleen wel oplossen en dat deed ik

Toen ging de tomtom aan en moest ik op de tomtom terugrijden. Dat was geen probleem. Een fietser op een rotonde kwam ik nog tegen en in tegenstelling tot een uur eerder zag ik deze gelukkig wel Toen zijn we uiteindelijk weer via de tomtom teruggekomen en toen ik het CBR-terrein opreed wist ik al dat ik geslaagd zou zijn, ging echt prima

Wij naar binnen, waar hij gelijk zei: gefeliciteerd! U bent geslaagd! Toen nog even de minpuntjes doornemen: soms keek ik niet goed naar een straatje die ik kruiste en soms keek ik "de sterren van de hemel op plekken waar je niet eens hoeft te kijken". Verder geen echte opmerkingen. Met 20 lessen en zonder TTT geslaagd dus!

Donderdagmiddag het roze pasje aanvragen!

En donderdagochtend eerst nog even theorieexamen motor doen

[ Bericht 0% gewijzigd door Jac0bus op 04-05-2010 10:46:32 ]
      dinsdag 4 mei 2010 @ 09:44:39 #81
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_80997561
    quote:
    Op dinsdag 4 mei 2010 09:43 schreef Jac0bus het volgende:
    Om 07:00 stond mijn instructeur voor de deur. We gingen nog even een uurtje inrijden voor het examen. Wij in ieder geval al richting Bussum zodat we beetje in de buurt konden rijden. Maar toen we door Hilversum reden richting Bussum was er een stoplicht dat op oranje sprong toen ik kwam aanrijden, ikke doorrijden omdat het nog kon. Slaat mijn instructeur in ene tyfushard op de rem, boos natuurlijk! "Ja je kan makkelijk remmen, niet doorrijden want op je examen was je nu gezakt!". Sfeertje in de auto ook helemaal naar de tyfus en ik schijtte hem toen hard. 5 minuten later ook op een rotonde met m'n kop ergens anders: fietser over het hoofd zien en zware ingreep van mijn instructeur.
    Ik ga dadelijk je verslag lezen,maar ik zie dat je geslaagd bent!! Gefeliciteeeeeerd (Heb even je quote wat ingekort )

[ Bericht 59% gewijzigd door Purdey op 04-05-2010 09:51:12 ]
    pi_80998374
    quote:
    <knip>

En donderdagochtend eerst nog even theorieexamen motor doen

Gefeliciteerd!! Succes donderdag met je motortheorie!
    pi_80999041
    Gefeliciteerd Jac0bus
    En succes met je theorie.
      dinsdag 4 mei 2010 @ 11:17:53 #84
    62419 CherryLips
    chocoholic
    pi_81000349
    gefeliciteerd
    Tap tap tap
    pi_81000421
    Gefeliciteerd Jac0bus Nu ik nog!
    pi_81000967
    quote:
    Op dinsdag 4 mei 2010 11:20 schreef WhiteJoker het volgende:
    Gefeliciteerd Jac0bus Nu ik nog!
    Jij moet vanmiddag in Bussum toch? Succes als jij dat was!
    pi_81002459
    quote:

[...]
    Gefeliciteerd!

Zo zie je maar weer dat het echt een momentopnamen is. Als je je pasje al had gehad en je die fietser niet had gezien, zat er niemand naast je om de rem in te trappen

Ik heb ook het idee dat ik nu veel "lomper" rijd als met mijn instructeur. En ook dat ik niet meer zo goed kijk enzo, maar volgensmij doe ik dat toch wel.. klinkt logisch eh?
    pi_81002800
    quote:
    Op dinsdag 4 mei 2010 12:13 schreef Spelvout het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

Zo zie je maar weer dat het echt een momentopnamen is. Als je je pasje al had gehad en je die fietser niet had gezien, zat er niemand naast je om de rem in te trappen

Ik heb ook het idee dat ik nu veel "lomper" rijd als met mijn instructeur. En ook dat ik niet meer zo goed kijk enzo, maar volgensmij doe ik dat toch wel.. klinkt logisch eh?
    Precies. Ik denk ook dat je het echte autorijden pas leert als je het pasje eenmaal hebt, niet als er een instructeur naast je zit.

Ook briljant vannochtend. Toen we dat kamertje uitliepen en in de aankomstzaal waren kreeg ik 3 zoenen van mijn instructrice als felicitaties. Zat daar een examinator met z'n grote mond koffie te drinken en toen riep hij voor de grap "he krijg ik geen zoen?". Toen ben ik op hem afgelopen en heb ik hem ook 3 zoenen gegeven en vervolgens met een strak gezicht naar buiten gelopen. Mijn instructrice ging stuk want ze kent die gozer
      dinsdag 4 mei 2010 @ 12:35:09 #89
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_81003161
    quote:
    Op dinsdag 4 mei 2010 12:23 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Precies. Ik denk ook dat je het echte autorijden pas leert als je het pasje eenmaal hebt, niet als er een instructeur naast je zit.

Ook briljant vannochtend. Toen we dat kamertje uitliepen en in de aankomstzaal waren kreeg ik 3 zoenen van mijn instructrice als felicitaties. Zat daar een examinator met z'n grote mond koffie te drinken en toen riep hij voor de grap "he krijg ik geen zoen?". Toen ben ik op hem afgelopen en heb ik hem ook 3 zoenen gegeven en vervolgens met een strak gezicht naar buiten gelopen. Mijn instructrice ging stuk want ze kent die gozer
    Hahahaha,hij vroeg erom!
    pi_81003469
    quote:

[..]

Goeie actie!
    pi_81004232
    W000t! gefeliciteerd Jac0bus!
    pi_81004772
    quote:
    Op dinsdag 4 mei 2010 11:34 schreef Jac0bus het volgende:
    Jij moet vanmiddag in Bussum toch? Succes als jij dat was!
    Nee ik moet vanmiddag in Epse Mijn instructeur komt me over 20 minuutjes ophalen.
    pi_81004924
    quote:
    Op dinsdag 4 mei 2010 13:21 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Nee ik moet vanmiddag in Epse Mijn instructeur komt me over 20 minuutjes ophalen.
    Succes!
      dinsdag 4 mei 2010 @ 13:30:12 #94
    231715 jacobras
    Freelance webdesigner
    pi_81005116
    Gefeliciteerd Jac0bus!

Vanochtend weer rijles gehad, kan nu eindelijk ook links fileparkeren! Als ik rechts ga fileparkeren, dan heb ik als referentiepunt (punt waarop ik ga insturen) mijn linkerachterwiel, als die over de lijn van het vak is stuur ik in. Nou heb ik al een paar keer links ingeparkeerd, alleen kwam ik met mijn auto half in het vak en half op de weg, en ik maar niet snappen. Ik keek daar ook naar mijn linkerachterwiel (moest dus rechts zijn) .

Dat heb ik al stuk of 5x gehad, vanochtend ook weer, en ik maar niet snappen . Vanochtend vroeg instructeur wat ik als referentiepunt had, de verkeerde dus. Dat verklaard wat.

Stukje verder gereden, nu weer links filegeparkeerd met goede referentiepunt. Kwam perfect uit .
      dinsdag 4 mei 2010 @ 13:37:32 #95
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_81005433
    quote:
    Op dinsdag 4 mei 2010 13:30 schreef jacobras het volgende:
    Gefeliciteerd Jac0bus!

Vanochtend weer rijles gehad, kan nu eindelijk ook links fileparkeren! Als ik rechts ga fileparkeren, dan heb ik als referentiepunt (punt waarop ik ga insturen) mijn linkerachterwiel, als die over de lijn van het vak is stuur ik in. Nou heb ik al een paar keer links ingeparkeerd, alleen kwam ik met mijn auto half in het vak en half op de weg, en ik maar niet snappen. Ik keek daar ook naar mijn linkerachterwiel (moest dus rechts zijn) .

Dat heb ik al stuk of 5x gehad, vanochtend ook weer, en ik maar niet snappen . Vanochtend vroeg instructeur wat ik als referentiepunt had, de verkeerde dus. Dat verklaard wat.

Stukje verder gereden, nu weer links filegeparkeerd met goede referentiepunt. Kwam perfect uit .
    Fijn dat het goed ging! Ik bedenk me nu dat ik eigenlijk nog nooit links file-geparkeerd heb
    Maar ik heb vrijstellingen,dus daar ga ik me wel weer eens druk om maken als ik mn rijbewijs heb
    Grappig trouwens om te lezen dat jij weer andere referentiepunten hebt als ik.Ik moet met de strip van het achterraam gelijk staan aan de bumper van de auto naast me,dan insturen,en als de zijspiegel van rechts weer gelijk staat aan de bumper de andere kant opsturen (En góed dat ik dit kan..!! *Not*)
    pi_81008819
    Ben benieuwd hoe het met WhiteJoker gaat
      dinsdag 4 mei 2010 @ 15:33:16 #97
    231715 jacobras
    Freelance webdesigner
    pi_81010011
    quote:
    Op dinsdag 4 mei 2010 13:37 schreef Purdey het volgende:

[..]

Fijn dat het goed ging! Ik bedenk me nu dat ik eigenlijk nog nooit links file-geparkeerd heb
    Maar ik heb vrijstellingen,dus daar ga ik me wel weer eens druk om maken als ik mn rijbewijs heb
    Grappig trouwens om te lezen dat jij weer andere referentiepunten hebt als ik.Ik moet met de strip van het achterraam gelijk staan aan de bumper van de auto naast me,dan insturen,en als de zijspiegel van rechts weer gelijk staat aan de bumper de andere kant opsturen (En góed dat ik dit kan..!! *Not*)
    Ik moet met de achterbank bij de achterkant van de auto staan, dan mag ik gaan inparkeren . Maar die referentiepunten lijken me iets dat je enkel nodig hebt aan het begin, volgens mij kun je dat uiteindelijk wel op gevoel doen.
    pi_81010136
    quote:
    Op dinsdag 4 mei 2010 15:33 schreef jacobras het volgende:

[..]

Ik moet met de achterbank bij de achterkant van de auto staan, dan mag ik gaan inparkeren . Maar die referentiepunten lijken me iets dat je enkel nodig hebt aan het begin, volgens mij kun je dat uiteindelijk wel op gevoel doen.
    Die achterbank gebruikte ik ook altijd, is standaard voor elke wagen geloof ik. Gelukkig hoefde ik die vannochtend niet te doen, ik vond dat zeker de lastigste maneuvre. Ik moest vannochtend in een parkeervak parkeren als bijzondere maneuvre, en alle vakken waren leeg, en alsnog wist ik het te verkloten Verder maakt het ook niet zo super uit als je het verkloot. Het belangrijkste is: los het op als het niet goed is maar nog belangrijker is het kijken om je heen, als je kijkt dan doe je het eigenlijk al goed volgens mijn instructeur.
    pi_81010256
    quote:
    Wij naar binnen, waar hij gelijk zei: gefeliciteerd! U bent geslaagd

Gefeliciteerd
    quote:
    Haha, briljante actie
    quote:
    Op dinsdag 4 mei 2010 13:37 schreef Purdey het volgende:
    Ik weet 100% zeker dat je niet links gaat fileparkeren. Waarom zou je heel moeilijk gaan doen als het waarschijnlijk ook makkelijk kan? Nu bepaal ik zelf wel hoe ik de auto neerzet en waar. Ik moet alleen nog een beetje oefenen met het vooruit parkeren met de auto, want ik sta telkens scheef (en op een gegeven moment ging m'n moeder 'm maar rechtzetten ).
    pi_81012327
    quote:
    Op dinsdag 4 mei 2010 14:59 schreef Jac0bus het volgende:
    Ben benieuwd hoe het met WhiteJoker gaat
    Dat zal ik je vertellen! Ik zweet me rot, weet je hoe warm het hier in het oosten is? Ik ben ook geslaagd! Gelijk de snelweg op gegaan. Tweede afslag richting Bathmen. Ging eigenlijk allemaal lekker. Ik reed 60 vlak voor we de bebouwde kom binnen gingen zegt de examinator dat ik wat zachter moest rijden. Ik dacht echt van huh ik mag hier nog steeds 80 km/u. Toen zag hij het bebouwde kom bordje en toen zei hij dat ik gelijk had. Punt binnen.

Omkeeropdracht gedaan. Was een lastige straat, veel uitritten en er stond een caravan geparkeerd. Uiteindelijk in een vak achter die caravan ingestoken en toen omgekeerd. Kreeg er een compliment voor omdat ik niet te ver het vak in ging. Daarna geparkeerd bij een winkelcentrum (De Snipperling).

Bij terugkomst een slordigheidsfoutje maar al snel zei hij dat het voldoende was en dat ik dus geslaagd was. Donderdag kan ik ook het roze pasje aanvragen!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')