abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80964918
@08gnoT
Bedankt! Het Zijn ongeveer 14lessen, t/m 27mei ga ik 1les per week, en "als" ik mijn theorieexamen heb gehaald ga ik 3-4lessen per week nemen, Dus als het goed is heb ik "hopelijk" rond juli mijn rijbewijs, tenminste als alles in 1 keer goed gaat Mijn instructeur wilt dat ik ook TTT ga doen.

@Purdey
Ja toen hij zei ga de snelweg dacht ik ook van what the? Maar het ging echt goed, geen kettingbotsing ofzo gehad Fingers crossed
  maandag 3 mei 2010 @ 13:09:54 #52
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80965464
quote:
Op maandag 3 mei 2010 12:54 schreef Dubish het volgende:
@08gnoT
Bedankt! Het Zijn ongeveer 14lessen, t/m 27mei ga ik 1les per week, en "als" ik mijn theorieexamen heb gehaald ga ik 3-4lessen per week nemen, Dus als het goed is heb ik "hopelijk" rond juli mijn rijbewijs, tenminste als alles in 1 keer goed gaat Mijn instructeur wilt dat ik ook TTT ga doen.

@Purdey
Ja toen hij zei ga de snelweg dacht ik ook van what the? Maar het ging echt goed, geen kettingbotsing ofzo gehad Fingers crossed
Ik raakte ook helemaal in paniek.Snelweg,dat is toch zo'n weg waar je 120 moet rijden?!
Uiteindelijk moest ik er bij de eerste afslag weer af aangezien ik levensgevaarlijk 70 ging rijden

Klinkt wel hoopvol allemaal,je bent een talent! Ik dacht dat toen ik eind november begon,in februari mn rijbewijs te hebben haha!

@Cherrylips: Was jij ook ooit zo naïef,om te denken dat je het binnen drie maanden had?
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  maandag 3 mei 2010 @ 13:16:56 #53
62419 CherryLips
chocoholic
pi_80965755
Drie maanden niet, half jaartje ofzo .
Tap tap tap
  maandag 3 mei 2010 @ 13:20:46 #54
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_80965906
Niet om een sfeerdoder te zijn hier hoor, maar eigenlijk ben ik wel blij dat ik niet met 15 lessen of zo al mijn rijbewijs zou hebben. Ik maak elke les nog dingen mee, ook al rij ik nog zo goed, waarbij ik toch echt even twijfel en soms wel, soms niet de goede beslissing neem. Dan is het toch wel fijn om nog een instructeur naast je te hebben. En zelfs na 50 lessen moet je het echte rijden nog steeds na je rijbewijs leren. Ik heb het al eens eerder gezegd hier, na 15 lessen zou ik kunnen rijden maar nog steeds geen idee hebben waar ik mee bezig was.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 3 mei 2010 @ 13:34:58 #55
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80966490
quote:
Op maandag 3 mei 2010 13:16 schreef CherryLips het volgende:
Drie maanden niet, half jaartje ofzo .
Ik had een simpele rekensom gemaakt.Ik heb 40 lessen,die ga ik dubbel rijden,dus 20 keer.Ik ga twee keer per week rijden,dus in tien weken heb ik m'n rijbewijs
Ken je dat verhaal van die koude kermis waarvan je thuiskomt?

@TwiFight: Je hebt helemaal gelijk hoor.Ik heb nu in 80 lessen way more verkeerssituaties gezien dan ik had gezien in 40 lessen.Misschien is mijn aantal lessen pathetic voor een hoop mensen (En ik had een ander met zoveel lessen ook gewoon uitgelachen waarschijnlijk..) maar ik kan niet zeggen dat ik weinig praktijkervaring heb.Wat ik wel aan mezelf merk is dat roekelozer wordt,een eigen rijstijl heb ontwikkeld.Normaal rij je natuurlijk je lessen en haal je je rijbewijs,maar ik heb al zoveel lessen weg dat het eigen begin te worden.Ik wordt soms lakser met kijken,raak een beetje uit het CBR-keurslijf waar mijn instructeur me heb ingeperst
pi_80966801
quote:
Op maandag 3 mei 2010 13:20 schreef twiFight het volgende:
Niet om een sfeerdoder te zijn hier hoor, maar eigenlijk ben ik wel blij dat ik niet met 15 lessen of zo al mijn rijbewijs zou hebben. Ik maak elke les nog dingen mee, ook al rij ik nog zo goed, waarbij ik toch echt even twijfel en soms wel, soms niet de goede beslissing neem. Dan is het toch wel fijn om nog een instructeur naast je te hebben. En zelfs na 50 lessen moet je het echte rijden nog steeds na je rijbewijs leren. Ik heb het al eens eerder gezegd hier, na 15 lessen zou ik kunnen rijden maar nog steeds geen idee hebben waar ik mee bezig was.
Sorry hoor, maar als je de regels kent en alles weet, is er niets aan de hand. Je hebt wel gelijk dat je meer dingen meemaakt, MAAR die "dingen" kun je ook gewoon meemaken wanneer je je rijbewijs hebt, ok je hebt geen rijinstructeur naast je zitten, maar ik vind dat je meer ervaring opdoet als je je rijbewijs hebt en lekker alleen rijd zonder de instructeur. want dan kan je net zo goed 200 lessen nemen tot je alle verkeer situaties hebt gezien of meemaakt Maarja iedereen zijn mening
pi_80966853
oops dubbel
  maandag 3 mei 2010 @ 13:46:41 #58
62419 CherryLips
chocoholic
pi_80966960
quote:
Op maandag 3 mei 2010 13:43 schreef Dubish het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar als je de regels kent en alles weet, is er niets aan de hand. Je hebt wel gelijk dat je meer dingen meemaakt, MAAR die "dingen" kun je ook gewoon meemaken wanneer je je rijbewijs hebt, ok je hebt geen rijinstructeur naast je zitten, maar ik vind dat je meer ervaring opdoet als je je rijbewijs hebt en lekker alleen rijd zonder de instructeur. want dan kan je net zo goed 200 lessen nemen tot je alle verkeer situaties hebt gezien of meemaakt Maarja iedereen zijn mening
Als het een kwestie was geweest van regeltjes leren en leren schakelen, was ik ook wel eerder klaar geweest .
Tap tap tap
pi_80967161
quote:
Op maandag 3 mei 2010 13:46 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Als het een kwestie was geweest van regeltjes leren en leren schakelen, was ik ook wel eerder klaar geweest .
Nee maar ik zeg ook niet dat het alleen regeltjes en leren schakelen is, als je het kan dan kan je het punt, het maakt niet uit hoeveel lessen je neemt, een vriend van me was met 8! lessen geslaagd, en rijd nu al 5jaar zonder enig aanrijding of dergelijk. Maarja ik wil niet in discussie gaan over hoeveel lessen mensen neemt
  maandag 3 mei 2010 @ 14:05:35 #60
62419 CherryLips
chocoholic
pi_80967678
Ik probeer gewoon m'n ego een beetje op te vijzelen .
Tap tap tap
pi_80967789
quote:
Op maandag 3 mei 2010 14:05 schreef CherryLips het volgende:
Ik probeer gewoon m'n ego een beetje op te vijzelen .
Hoeveel lessen heb jij eigenlijk genomen "als ik vragen mag "
  maandag 3 mei 2010 @ 14:41:32 #62
62419 CherryLips
chocoholic
pi_80969061
Eeh, ik wil het zelf niet eens weten
Tap tap tap
  maandag 3 mei 2010 @ 14:44:28 #63
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80969160
quote:
Op maandag 3 mei 2010 13:51 schreef Dubish het volgende:

[..]

Nee maar ik zeg ook niet dat het alleen regeltjes en leren schakelen is, als je het kan dan kan je het punt, het maakt niet uit hoeveel lessen je neemt, een vriend van me was met 8! lessen geslaagd, en rijd nu al 5jaar zonder enig aanrijding of dergelijk. Maarja ik wil niet in discussie gaan over hoeveel lessen mensen neemt
8 lessen? En hoeveel had hij daarvoor al gereden? Nu ben ik misschien niet zo'n snelle leerling,maar in 8 lessen is het gewoon niet mogelijk om auto te leren rijden,no offence verder..
  maandag 3 mei 2010 @ 14:48:07 #64
62419 CherryLips
chocoholic
pi_80969298
Mijn zwager had ook amper 15 lessen nodig, beweert hij.
Tap tap tap
  maandag 3 mei 2010 @ 14:50:32 #65
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_80969370
Het ligt er ook aan wat je onder 'rijden' verstaat. Een auto bedienen is an sich niet zo lastig, dat lukte mij ook na zo'n 4 rijlessen al. Maar dan ben je natuurlijk in Nederland nog niet klaar voor het rijbewijs.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_80969826
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 14:40 schreef CherryLips het volgende:
Nou ja, iets meer dan een maand Meneer gaat tussendoor ook nog even op vakantie en ik wil tussendoor nog een paar keer lessen .
In ieder geval heel fijn dat je eindelijk een datum hebt!
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 16:41 schreef Purdey het volgende:
Mijn instructeur wil geloof ik van de week een examen plannen.En toen ik voorzichtig vroeg hoeveel lessen ik nodig heb zei hij,en ik citeer: 'Ik denk zes,zeven dubbele lessen.En dan moet je het gewoon gaan doen,vrouwtje!' Dus ik ben er ook bijna klaar voor! En jullie mogen wel allemaal weten wanneer D-day is,maar ik ga het hier thuis niet zeggen
Yeah! Mooi zo! Ik ben benieuwd!
Bij mij werd na mijn TTT ook gezegd dat ik ongeveer 15 uur nodig had (hoeveel is 1 les van jou eigenlijk? 50 minuten? Want dan heb je geen 80 uur gehad, maar 'slechts' 67).
quote:
Op maandag 3 mei 2010 08:50 schreef Jac0bus het volgende:
Dinsdagochtend 08:00 in Bussum
Veel succes morgen! Je kunt het
quote:
Op maandag 3 mei 2010 13:34 schreef Purdey het volgende:

Ik had een simpele rekensom gemaakt.Ik heb 40 lessen,die ga ik dubbel rijden,dus 20 keer.Ik ga twee keer per week rijden,dus in tien weken heb ik m'n rijbewijs
Ken je dat verhaal van die koude kermis waarvan je thuiskomt?
Ik dacht dat ik begin maart al mijn rijbewijs zou hebben, maar dat werd gelukkig slechts een maandje later
quote:
Wat ik wel aan mezelf merk is dat roekelozer wordt,een eigen rijstijl heb ontwikkeld.Normaal rij je natuurlijk je lessen en haal je je rijbewijs,maar ik heb al zoveel lessen weg dat het eigen begin te worden.Ik wordt soms lakser met kijken,raak een beetje uit het CBR-keurslijf waar mijn instructeur me heb ingeperst
Oei, heel vervelend dat je wat roekelozer wordt. Ik had dat gelukkig nog niet toen ik op examen moest, maar nu is mijn rijstijl wel anders geworden. Ik rij met de stroom mee (wat veel fijner is, dan 5-10km/h langzamer te rijden) en mijn kijkgedrag is wat minder geworden. Ik moet wel zeggen dat ik telkens het hele riedeltje afga als ik me zijdelings verplaats of af sla. Ik heb de auto al bijna onder controle en het rijdt heel relaxed. Mijn handen zitten losjes aan het stuur en mijn arm leunt op de armleuning, muziekje erbij, en niet meer stijf in die stoel zitten, heerlijk

Ik heb meer uren snelweg gehad sinds ik mijn rijbewijs heb, dan tijdens mijn rijlessen. Het invoegen gaat soepel en het inhalen ook. Een week geleden had ik wel een boze oma achter het stuur. Ik kwam iets eerder op een rotonde aan dan zij en ik vond dat ik makkelijk voor haar kon. Ze werd boos en ging gelijk toeteren, stom mens
pi_80970044
quote:
Op maandag 3 mei 2010 14:44 schreef Purdey het volgende:

[..]

8 lessen? En hoeveel had hij daarvoor al gereden? Nu ben ik misschien niet zo'n snelle leerling,maar in 8 lessen is het gewoon niet mogelijk om auto te leren rijden,no offence verder..
Ja hij reed al voordat ie aan lessen begon
  maandag 3 mei 2010 @ 16:07:08 #68
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_80972101
quote:
Op maandag 3 mei 2010 13:51 schreef Dubish het volgende:

[..]

Nou daarin verschillen wij dan fundamenteel van mening. Ik vind het niet zo zwart-wit dat je het wel of niet kan. Echt kunnen rijden komt mijns inziens met ervaring. Natuurlijk heeft de een er meer aanleg voor dan de ander en dat zie je dan weer terug in hoeveel lessen ze nodig hebben om het examen te halen. Maar het examen halen betekent nog niet dat je automatisch ook (altijd) goed kan rijden vind ik. Het blijft een momentopname. En schadevrij zijn heeft weinig met kunde te maken, kijk maar eens naar Wegmisbruikers
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 3 mei 2010 @ 16:14:44 #69
251095 Purdey
Better off alone..
pi_80972382
@Dubish: Ja,dan begrijp ik die 8 lessen wel.Iemand die vloeiend spaans spreekt,zal ook snel door een cursus spaans van het LOI rollen

@Lammetje: Ja,ik was erg blij Koninginnedag was sowieso te gek gewoon.Horen dat ik examen mag rijden,m'n zelfstandige route ging perfect,instructeur-lief en ik hebben té veel gelachen terwijl ik ook echt nog iets leerde en daarna zijn we een drankje gaan doen in de stad..(Daar waren we toch,en het was koninginnedag,en het vlees was zwak..)

Dat roekeloze rijden,ja daar moet ik gewoon weer aan gaan werken,dat dat weer keurig netjes wordt.Ik rijd indd lessen van 50 minuten,hihi..Dan valt 67 best mee Morgen weer proef-examen
pi_80974186
quote:
Op maandag 3 mei 2010 16:14 schreef Purdey het volgende:
@Dubish: Ja,dan begrijp ik die 8 lessen wel.Iemand die vloeiend spaans spreekt,zal ook snel door een cursus spaans van het LOI rollen

@Lammetje: Ja,ik was erg blij Koninginnedag was sowieso te gek gewoon.Horen dat ik examen mag rijden,m'n zelfstandige route ging perfect,instructeur-lief en ik hebben té veel gelachen terwijl ik ook echt nog iets leerde en daarna zijn we een drankje gaan doen in de stad..(Daar waren we toch,en het was koninginnedag,en het vlees was zwak..)

Dat roekeloze rijden,ja daar moet ik gewoon weer aan gaan werken,dat dat weer keurig netjes wordt.Ik rijd indd lessen van 50 minuten,hihi..Dan valt 67 best mee Morgen weer proef-examen
pi_80983472
Nou nou, zometeen maar vroeg naar bedje toe voor de grote dag morgen! Morgenochtend nog even hier posten en dan knallen
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_80984465
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:58 schreef Jac0bus het volgende:
Nou nou, zometeen maar vroeg naar bedje toe voor de grote dag morgen! Morgenochtend nog even hier posten en dan knallen
Veel plezier!!! Ik duim voor je
pi_80987444
Succes morgen Jac0bus .
Deze week geen les, volgende week pas weer.
  maandag 3 mei 2010 @ 23:18:19 #74
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_80990442
Morgen weer 1,5 uur les . Heel klein beetje zenuwachtig, krijg nu telkens soort van 'oefentoetsen'. Vorige les ging trouwens goed, weet niet of ik er al over verteld had . Snelweg was stuk rustiger, scheelt. Maakte alleen een foute foute kijkfout .

Kwam daar aanrijden, liep op een vrachtwagen in. Ging inhalen, trots op mezelf dat ik dat zelf besloot (les daarvoor bleef ik overal achter hangen ). Haal 'm in, opeens gaan de rechter twee banen over in een bocht naar rechts, die daarna overgaat in een scherpe bocht naar links die over de rechtdoorgaande snelweg heen gaat (is vast wel een naam voor).

Stond een bord 70 km/h bij, en ik reed 120. Dus ik wou remmen, maar instructeur zei dat ik eerst inhalen moest afmaken. In die bocht ging ik dus veel te hard eerst naar rechts, en toen weer naar links. Werden alle kanten opgeschut, best wel gevaarlijk lijkt me . Probleem kwam dus omdat ik niet goed vooruit gekeken had, maar die vrachtwagen zat aan te staren .

Verder op navigatie gereden, bijna doodlopende straat ingereden omdat dat ding "linksaf" zei . Instructeur remde al, maar dat was ik zelf ook al van plan (die had 't al aan zien komen, stond blijkbaar op het scherm van de nav ). Terug in woonplaatst zei nav "rechtdoor", maar instructeur op laatste moment "linksaf". Moest toen flink hard remmen, hardste remactie ooit tijden mijn rijles!

Oh ja, succes Jac0bus!
  maandag 3 mei 2010 @ 23:18:34 #75
62419 CherryLips
chocoholic
pi_80990451
quote:
Op maandag 3 mei 2010 20:58 schreef Jac0bus het volgende:
Succes!
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')