Ik raakte ook helemaal in paniek.Snelweg,dat is toch zo'n weg waar je 120 moet rijden?!quote:Op maandag 3 mei 2010 12:54 schreef Dubish het volgende:
@08gnoT
Bedankt! Het Zijn ongeveer 14lessen, t/m 27mei ga ik 1les per week, en "als" ik mijn theorieexamen heb gehaald ga ik 3-4lessen per week nemen, Dus als het goed is heb ik "hopelijk" rond juli mijn rijbewijs, tenminste als alles in 1 keer goed gaatMijn instructeur wilt dat ik ook TTT ga doen.
@Purdey
Ja toen hij zei ga de snelweg dacht ik ook van what the? Maar het ging echt goed, geen kettingbotsing ofzo gehadFingers crossed
Ik had een simpele rekensom gemaakt.Ik heb 40 lessen,die ga ik dubbel rijden,dus 20 keer.Ik ga twee keer per week rijden,dus in tien weken heb ik m'n rijbewijsquote:
Sorry hoor, maar als je de regels kent en alles weet, is er niets aan de hand. Je hebt wel gelijk dat je meer dingen meemaakt, MAAR die "dingen" kun je ook gewoon meemaken wanneer je je rijbewijs hebt, ok je hebt geen rijinstructeur naast je zitten, maar ik vind dat je meer ervaring opdoet als je je rijbewijs hebt en lekker alleen rijd zonder de instructeur. want dan kan je net zo goed 200 lessen nemen tot je alle verkeer situaties hebt gezien of meemaaktquote:Op maandag 3 mei 2010 13:20 schreef twiFight het volgende:
Niet om een sfeerdoder te zijn hier hoor, maar eigenlijk ben ik wel blij dat ik niet met 15 lessen of zo al mijn rijbewijs zou hebben. Ik maak elke les nog dingen mee, ook al rij ik nog zo goed, waarbij ik toch echt even twijfel en soms wel, soms niet de goede beslissing neem. Dan is het toch wel fijn om nog een instructeur naast je te hebben. En zelfs na 50 lessen moet je het echte rijden nog steeds na je rijbewijs leren. Ik heb het al eens eerder gezegd hier, na 15 lessen zou ik kunnen rijden maar nog steeds geen idee hebben waar ik mee bezig was.
Als het een kwestie was geweest van regeltjes leren en leren schakelen, was ik ook wel eerder klaar geweestquote:Op maandag 3 mei 2010 13:43 schreef Dubish het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar als je de regels kent en alles weet, is er niets aan de hand. Je hebt wel gelijk dat je meer dingen meemaakt, MAAR die "dingen" kun je ook gewoon meemaken wanneer je je rijbewijs hebt, ok je hebt geen rijinstructeur naast je zitten, maar ik vind dat je meer ervaring opdoet als je je rijbewijs hebt en lekker alleen rijd zonder de instructeur. want dan kan je net zo goed 200 lessen nemen tot je alle verkeer situaties hebt gezien of meemaaktMaarja iedereen zijn mening
Nee maar ik zeg ook niet dat het alleen regeltjes en leren schakelen is, als je het kan dan kan je het punt, het maakt niet uit hoeveel lessen je neemt, een vriend van me was met 8! lessen geslaagd, en rijd nu al 5jaar zonder enig aanrijding of dergelijk. Maarja ik wil niet in discussie gaan over hoeveel lessen mensen neemtquote:Op maandag 3 mei 2010 13:46 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als het een kwestie was geweest van regeltjes leren en leren schakelen, was ik ook wel eerder klaar geweest.
Hoeveel lessen heb jij eigenlijk genomen "als ik vragen magquote:Op maandag 3 mei 2010 14:05 schreef CherryLips het volgende:
Ik probeer gewoon m'n ego een beetje op te vijzelen.
8 lessen? En hoeveel had hij daarvoor al gereden? Nu ben ik misschien niet zo'n snelle leerling,maar in 8 lessen is het gewoon niet mogelijk om auto te leren rijden,no offence verder..quote:Op maandag 3 mei 2010 13:51 schreef Dubish het volgende:
[..]
Nee maar ik zeg ook niet dat het alleen regeltjes en leren schakelen is, als je het kan dan kan je het punt, het maakt niet uit hoeveel lessen je neemt, een vriend van me was met 8! lessen geslaagd, en rijd nu al 5jaar zonder enig aanrijding of dergelijk. Maarja ik wil niet in discussie gaan over hoeveel lessen mensen neemt
In ieder geval heel fijn dat je eindelijk een datum hebt!quote:Op zaterdag 1 mei 2010 14:40 schreef CherryLips het volgende:
Nou ja, iets meer dan een maandMeneer gaat tussendoor ook nog even op vakantie en ik wil tussendoor nog een paar keer lessen
.
Yeah! Mooi zo! Ik ben benieuwd!quote:Op zaterdag 1 mei 2010 16:41 schreef Purdey het volgende:
Mijn instructeur wil geloof ik van de week een examen plannen.En toen ik voorzichtig vroeg hoeveel lessen ik nodig heb zei hij,en ik citeer: 'Ik denk zes,zeven dubbele lessen.En dan moet je het gewoon gaan doen,vrouwtje!' Dus ik ben er ook bijna klaar voor! En jullie mogen wel allemaal weten wanneer D-day is,maar ik ga het hier thuis niet zeggen![]()
Veel succes morgen! Je kunt hetquote:
Ik dacht dat ik begin maart al mijn rijbewijs zou hebben, maar dat werd gelukkig slechts een maandje laterquote:Op maandag 3 mei 2010 13:34 schreef Purdey het volgende:
Ik had een simpele rekensom gemaakt.Ik heb 40 lessen,die ga ik dubbel rijden,dus 20 keer.Ik ga twee keer per week rijden,dus in tien weken heb ik m'n rijbewijs![]()
Ken je dat verhaal van die koude kermis waarvan je thuiskomt?![]()
Oei, heel vervelend dat je wat roekelozer wordt. Ik had dat gelukkig nog niet toen ik op examen moest, maar nu is mijn rijstijl wel anders geworden. Ik rij met de stroom mee (wat veel fijner is, dan 5-10km/h langzamer te rijden) en mijn kijkgedrag is wat minder geworden. Ik moet wel zeggen dat ik telkens het hele riedeltje afga als ik me zijdelings verplaats of af sla. Ik heb de auto al bijna onder controle en het rijdt heel relaxed. Mijn handen zitten losjes aan het stuur en mijn arm leunt op de armleuning, muziekje erbij, en niet meer stijf in die stoel zitten, heerlijkquote:Wat ik wel aan mezelf merk is dat roekelozer wordt,een eigen rijstijl heb ontwikkeld.Normaal rij je natuurlijk je lessen en haal je je rijbewijs,maar ik heb al zoveel lessen weg dat het eigen begin te worden.Ik wordt soms lakser met kijken,raak een beetje uit het CBR-keurslijf waar mijn instructeur me heb ingeperst
Ja hij reed al voordat ie aan lessen begonquote:Op maandag 3 mei 2010 14:44 schreef Purdey het volgende:
[..]
8 lessen? En hoeveel had hij daarvoor al gereden? Nu ben ik misschien niet zo'n snelle leerling,maar in 8 lessen is het gewoon niet mogelijk om auto te leren rijden,no offence verder..
Nou daarin verschillen wij dan fundamenteel van mening. Ik vind het niet zo zwart-wit dat je het wel of niet kan. Echt kunnen rijden komt mijns inziens met ervaring. Natuurlijk heeft de een er meer aanleg voor dan de ander en dat zie je dan weer terug in hoeveel lessen ze nodig hebben om het examen te halen. Maar het examen halen betekent nog niet dat je automatisch ook (altijd) goed kan rijden vind ik. Het blijft een momentopname. En schadevrij zijn heeft weinig met kunde te maken, kijk maar eens naar Wegmisbruikersquote:Op maandag 3 mei 2010 13:51 schreef Dubish het volgende:
[..]
Nee maar ik zeg ook niet dat het alleen regeltjes en leren schakelen is, als je het kan dan kan je het punt, het maakt niet uit hoeveel lessen je neemt, een vriend van me was met 8! lessen geslaagd, en rijd nu al 5jaar zonder enig aanrijding of dergelijk. Maarja ik wil niet in discussie gaan over hoeveel lessen mensen neemt
quote:Op maandag 3 mei 2010 16:14 schreef Purdey het volgende:
@Dubish: Ja,dan begrijp ik die 8 lessen wel.Iemand die vloeiend spaans spreekt,zal ook snel door een cursus spaans van het LOI rollen
@Lammetje: Ja,ik was erg blijKoninginnedag was sowieso te gek gewoon.Horen dat ik examen mag rijden,m'n zelfstandige route ging perfect,instructeur-lief en ik hebben té veel gelachen terwijl ik ook echt nog iets leerde
en daarna zijn we een drankje gaan doen in de stad..(Daar waren we toch,en het was koninginnedag,en het vlees was zwak..)
Dat roekeloze rijden,ja daar moet ik gewoon weer aan gaan werken,dat dat weer keurig netjes wordt.Ik rijd indd lessen van 50 minuten,hihi..Dan valt 67 best meeMorgen weer proef-examen
Veel plezier!!! Ik duim voor jequote:Op maandag 3 mei 2010 20:58 schreef Jac0bus het volgende:
Nou nou, zometeen maar vroeg naar bedje toe voor de grote dag morgen! Morgenochtend nog even hier posten en dan knallen
Succes!quote:Op maandag 3 mei 2010 20:58 schreef Jac0bus het volgende:
Nou nou, zometeen maar vroeg naar bedje toe voor de grote dag morgen! Morgenochtend nog even hier posten en dan knallen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |