Superbad is echt briljantquote:Op donderdag 10 juli 2008 19:02 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Gisteravond Night at the Museum gekeken, leuke film. Ben Stiller speelt het erg goed, vooral de 'chemie' tussen het aapje Dexter en hijzelf. Toch een dikke 7,5 waard.
Superbad, Ace Ventura 1 en 2 liggen nog te wachten.
Wat ik me afvraag, hoeveel films heeft men eigenlijk nog liggen wat nog bekeken dient te worden.?!!?quote:Op donderdag 10 juli 2008 19:02 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Superbad, Ace Ventura 1 en 2 liggen nog te wachten.
Ik heb een lichting besteld via Bol.com, en om het een beetje te spreiden laat ik die films nog liggen en bekijk 1 per avond.quote:Op donderdag 10 juli 2008 19:43 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag, hoeveel films heeft men eigenlijk nog liggen wat nog bekeken dient te worden.?!!?
Tot mijn schrik zag ik op mijn ToSee-list op imdb dat het al over de 300 titels is. Op een of andere manier ga je toch eerst weer andere films kijken, die voorrang krijgen op films die al weken, maanden liggen te wachten...
klinkt goed!quote:Op woensdag 9 juli 2008 23:43 schreef Lambiekje het volgende:
Zero : An investigation into 9-11 (2008)
Dé 911 docu wat vertoond is aan europarlementariers.
Alles wordt behandeld, onmogelijke door-brand-instortingen, geen vliegtuig pentagon, standdown NORAD, vals vertaalde (fake)osama-tapes. NIST dat knoeit met gegevens en raar gedoe van de kapers. Er is maar één conclussie mogelijk CIA, militairy complex en Gov't hebben het zelf uitgevoerd. Het officiele complot is zó onwaarschijnlijk en gewoon een onmogelijkheid.
En nog steeds komen er nieuwe documentaires uit. Het officiele complot wordt onwaarschijnlijker en onwaarschijnlijker. Maar ondanks alles wat er aan het licht komt en meer en meer mensen wakker worden, wordt (nagenoeg) elke dag meer en meer van onze rechten afgepakt en wordt Europa, net als Amerika, langzamerhand omgetoverd in een politiestaat. Uiteraard is Nederland koploper als braafste jongetje van klas.
cijfer 8
Mijn lijst is ook echt iets van 400 titelsquote:Op donderdag 10 juli 2008 19:43 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag, hoeveel films heeft men eigenlijk nog liggen wat nog bekeken dient te worden.?!!?
Tot mijn schrik zag ik op mijn ToSee-list op imdb dat het al over de 300 titels is. Op een of andere manier ga je toch eerst weer andere films kijken, die voorrang krijgen op films die al weken, maanden liggen te wachten...
Ja alleen dan dus wat minder popiejopie. Maar als je geïntresseerd bent staan hier een aardig overzicht van 911 docus die naar VideoGoogle wijst ...quote:Op vrijdag 11 juli 2008 08:52 schreef Mip1988 het volgende:
[..]
klinkt goed!
vergelijkbaar iets met Loose Change?
Schitterende filmquote:Op maandag 7 juli 2008 15:58 schreef trebremmit het volgende:
Perfume: The story of a murderer 2006
Op een markt in het 18de eeuwse Parijs wordt een baby geboren, deze blijkt een bijzondere gave te hebben namelijk een enorm goed gevoel voor geuren. Deze obsessie gaat steeds verder voor hem en op een dag ontdekt hij de ultieme geur, die van een jonge maagd.
Geweldige film, zeer mooi neergezet Parijs in de 18de eeuw met al zijn ranzigheden. De hoofdpersoon krijg je alleen niet echt medelijden mee, alleen maar met zichzelf bezig en zijn ultieme droom het maken van de lekkerste geur ooit, alleen op het einde bleek er nog gevoel in hem te zitten.
Genoten van de film met mooie beelden en een apart verhaal. 8,5/10
[ afbeelding ]
Integendeel.quote:Op donderdag 10 juli 2008 19:18 schreef Falco het volgende:
Jongens, zo vervelend is Meryl Streep niet.
Fool's Goldquote:Op vrijdag 11 juli 2008 17:03 schreef trebremmit het volgende:
Hoe kun je dat plaatje vinden terwijl je niet weet hoe de film heet?
Heb Hairspray niet gezienquote:Op donderdag 10 juli 2008 18:21 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Vraag het Mike en Timo. Als die ze niet al kwijt waren toen ze bij Hairspray de bioscoop verlieten.
Dat zit ook in het orgineel ... En heb je niet gemerkt dat de hoofd badguy tegen het publiek praat middels de vierde muur doorbreken?quote:Op vrijdag 11 juli 2008 20:13 schreef Kw4Kje het volgende:
Funny Games U.S.
In het begin was er nog wel enigszins wat spanning te vinden, maar dat zakt op den duur totaal weg. Begon me ook snel te irriteren aan het shot-by-shot manier van filmen, zo krijg je zulke zaaddodend-saaie scénes te zien. Sommige dingen snap ik nog steeds niet....afstandbediening, wat sloeg dat op?![]()
Zware tegenvaller.
Cijfer: 4.5
Ja klopt, toen had ik ook al iets van 'huh'?quote:Op vrijdag 11 juli 2008 21:26 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat zit ook in het orgineel ... En heb je niet gemerkt dat de hoofd badguy tegen het publiek praat middels de vierde muur doorbreken?
Heb deze vanavond gezien en serieus best saaie film leuk die vechtscenes even maar daar blijft het bij. In het begin dacht ik eerst even dat we waren beland in 1914-1918, 1ste wereld oorlog...quote:Op zaterdag 12 juli 2008 11:51 schreef Karina het volgende:
The Mutant Chronicles
Science Fiction film gebaseerd op de gelijknamige game (waar ik overigens nog nooit van had gehoord).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ach ik heb wel met een bigsmile gekeken naar deze ongein. Overigens ligt deze film in de bak 5-voor-10eur bij de FRS.
cijfer 7 / imdb 4.8Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXXVIIIquote:Op maandag 14 juli 2008 15:35 schreef Hulkio het volgende:
Hoor weinig goede dingen over Hancock, ik skip hem waarschijnlijk maar in de bios.
Cool, die check ik ff dan.quote:Op maandag 14 juli 2008 15:21 schreef Lambiekje het volgende:
Heb ik helemaal 2 euro uitgegeven aan Slackers, zie ik dat die film vanavond gewoon op de buis is. Ook toevallig.
Ga je schamen! Geweldige Cronenberg die film.quote:Op maandag 14 juli 2008 23:49 schreef Falco het volgende:
Dead Ringers
Dodelijk saai dit! Het spettert van geen kanten! Wel heerlijk om mee in slaap te vallen. Cijfer: 5
Neem aan dat je met 4 Rasen/Spiral bedoelt?quote:Op zondag 13 juli 2008 14:31 schreef Gummibeer79 het volgende:
afgelopen week japans gekeken:
Ring 1, 2 en 3 (4 ook beschikbaar, maar zoooo zwaar kut: verhaal wordt volledig ontkracht)
En ook Dark Water.
Ben gek op de sobere, gebalanceerde manier van filmen.
Nee!! wacht tot dat het in de 2euro rommelbak ligt. Dit is slecht uitgewerkt. Sixth Sense wonderboy kan het echt niet meer. Die paar grove zelfmoorden zijn aardig maar voor de rest matigheid.quote:Op maandag 14 juli 2008 23:30 schreef Timo20 het volgende:
Net in de bios gezien:
The Happening
Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: on-ge-loof-e-lijk dat deze film door het grootste deel van de pers is afgebrand! Ik vond `m geweldig.
The Lady In The Water heb ik niet gezien, dus na het in mijn ogen erg sterke The Village was ik benieuwd naar Shyamalan`s nieuwste werk. En ik werd niet teleurgesteld.
De spanning zit er gelijk vanaf het begin in waarbij Shyamalan direct de sfeer voor de rest van de film neerzet: mysterieus en redelijk intens. Dat wordt de hele film volgehouden, met hier en daar plaats voor wat humor. Er zijn nogal wat beelden die niet voor de zwakkere magen geschikt zijn maar het past juist bij de sfeer van de film dat alles werd getoond.
Het acteerwerk is in orde, al komt het over-acteren van Wahlberg en de altijd lieftallige Deschanel soms wat geforceerd over.
De spanning wordt naar het einde toe goed opgebouwd en de climax qua spanning is geweldig. Wanneer dan iedereen zit te wachten op de gebruikelijke twist en die (wat mij betreft) uitblijft (en Shyamalan dus eigenlijk iets doet wat niet van `m wordt verwacht) is "het feest compleet."
Shyamalan brengt ons met The Happening een briljante mix van horror, thriller en drama en slaagt daar wat mij betreft met vlag en wimpel voor.
Gaat dit zien!
IMDB Cijfer: 5,4/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
Hij komt in het hiernamaals voor zelfmoordenaars, de link met de hel heb ik nergens in de film ontdektquote:Op dinsdag 15 juli 2008 15:44 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Wristcutters: A Love Story (2006, VS, Goran Dukic)
Zia komt na zelmoord hebben gepleed in de hel terecht.
Wachten doe ik sowiesoquote:Op dinsdag 15 juli 2008 08:59 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee!! wacht tot dat het in de 2euro rommelbak ligt. Dit is slecht uitgewerkt. Sixth Sense wonderboy kan het echt niet meer. Die paar grove zelfmoorden zijn aardig maar voor de rest matigheid.
You learn something everydayquote:Op dinsdag 15 juli 2008 14:04 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]wist niet dat die woorden combinatie mogelijk is.
Aan iets slechts moet je ook niet teveel woorden vuil makenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 22:48 schreef Timo20 het volgende:
Iedereen loopt wel te verklaren dat `t zo slecht is maar ik heb nog van niemand gehoord wat ze er precies zo slecht aan vinden![]()
Of juist welquote:Op dinsdag 15 juli 2008 22:55 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Aan iets slechts moet je ook niet teveel woorden vuil maken
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 22:56 schreef iamredleader het volgende:
Doom daarentegen vind ik erg goed gedaan. Lekker donker, claustrofobisch, en de scene waarin als First Person Shooter wordt gekeken door de camera: geniaal![]()
Al met al: een 8+
Al met al toch een film waar je allerminst vrolijk van wordt volgens mij.quote:Op woensdag 16 juli 2008 11:22 schreef Topspin het volgende:
Als film "one flew over the chuckoo's nest" gezien, hilarische film in mijn ogenOndanks dat het geen komedie is zie ik het toch een beetje als komedie maar dan een betere komedie wegens de diepzinnige humor die erin zit.
quote:Op woensdag 16 juli 2008 10:38 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
![]()
Het was jammerlijk slecht. Het had NOOIT geproduceerd mogen worden.
Het is van de ene kant een depressieve film maar de dialogen af en toe, daar zie ik dan de humor van in. Kan aan mijn vreemde humor liggen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:25 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Al met al toch een film waar je allerminst vrolijk van wordt volgens mij.
Je moet (uiteraard) ingelogd zijn om je eigen berichten te kunnen wijzigen. Je moet op het icoontje met het potloodje klikken (links van de "-knop) om je bericht te wijzigen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 20:11 schreef Gail het volgende:
ik ben een newbie, weet niet hoe dat moet eigenlijk..heb gezocht naar het icoontje maar tevergeefs
nou de film was echt een waste of time! het was wel beter dan deel 2 maar voor de rest niks aan.
Wat heeft Paul Verhoeven hier nou mee te maken?quote:Op woensdag 16 juli 2008 21:20 schreef Karina het volgende:
Starship Troopers 3: Marauder
Er wordt weer een planeet aangevallen door de bugs, een aantal mensen ontsnapt en komt op een insectenplaneet terecht. Een van de ontsnapten is de zogenaamde "Sky Marshall", die is dus een beetje gek geworden. Voor de rest kun je het wel zo'n beetje raden denk ik.
Wat een slechte film weer van Paul Verhoeven! En opeens van die godsdienstige praat... Het slaat allemaal helemaal nergens op, volgens mij is het een soort grote grap van hem. En natuurlijk moeten er weer een paar blote tieten in, anders zou het geen echte "Verhoeven" zijn.
De eerste Starship Troopers vond ik nog wel aardig, deel twee was al minder, maar dit is echt een dieptepunt.
Ik heb een enorme hekel aan de acteur Stiller maar heb toch erg moeten lachen om deze film. Hij is gewoon TE flauw.quote:Op zondag 13 juli 2008 14:09 schreef donroyco het volgende:
Dodgeball (2004)
Een wel erg Amerikaanse film, mede doordat alles uiteindelijk wel goed komt. Toch is het (allerlaatste) einde wel weer onverwacht. Ben Stiller doet zijn naam eer aan van comedy-acteur, dus daar zul je vast wel om moeten lachen. Verder genoeg humor in deze film.
7/10
Verhoeven heeft helemaal niks gedaan aan deze film of meegeholpen. alleen zijn naam is gebruikt voor op de cover meer niet.quote:Op woensdag 16 juli 2008 21:20 schreef Karina het volgende:
Starship Troopers 3: Marauder
Er wordt weer een planeet aangevallen door de bugs, een aantal mensen ontsnapt en komt op een insectenplaneet terecht. Een van de ontsnapten is de zogenaamde "Sky Marshall", die is dus een beetje gek geworden. Voor de rest kun je het wel zo'n beetje raden denk ik.
Wat een slechte film weer van Paul Verhoeven! En opeens van die godsdienstige praat... Het slaat allemaal helemaal nergens op, volgens mij is het een soort grote grap van hem. En natuurlijk moeten er weer een paar blote tieten in, anders zou het geen echte "Verhoeven" zijn.
De eerste Starship Troopers vond ik nog wel aardig, deel twee was al minder, maar dit is echt een dieptepunt.
[ afbeelding ]
Mijn fout, ik zag zijn naam ergens in de aftiteling staan, dus ik ging er van uit dat hij er wat mee te maken hadquote:Op woensdag 16 juli 2008 22:11 schreef bob1234 het volgende:
[..]
Verhoeven heeft helemaal niks gedaan aan deze film of meegeholpen. alleen zijn naam is gebruikt voor op de cover meer niet.
Het enige minpunt is dat "de jongen" er echt niet meer uit ziet als "een jongen". Voor de rest inderdaad een geslaagde film.quote:Op woensdag 16 juli 2008 23:01 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ben X (2007, Bel, Nic Balthazar)
Diep ontroerende film over een autistische jongen, die gepest wordt. Nic Balthazar heeft duidelijk verstand van de materie. Het acteerwerk van zowel hoofd- als bijrollen is erg goed. De goede manier waarop momenten van het spel en echte wereld in elkaar overgaan in de film mag ook niet ongenoemd blijven.
cijfer: 9
Een maand of 2 geleden gezien en ik vind het ook geen geweldige romcom, dus helemaal eens met je review.quote:Op woensdag 16 juli 2008 23:41 schreef Timo20 het volgende:
Hunt weet met haar regiedebuut helaas dus niet te overtuigen.
IMDB Cijfer: 6,5/10
Mijn Cijfer: 6,0/10
Cuckoo's Nest vond ik zelf ook erg tegenvallen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:25 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Al met al toch een film waar je allerminst vrolijk van wordt volgens mij.
?!!quote:Op donderdag 17 juli 2008 03:05 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]
Cuckoo's Nest vond ik zelf ook erg tegenvallen.
2 redenen:
- Het personage van Jack Nicholsson was gewoon een asshole en Ratched die zich aan de regels probeerdete houden wer gewoon geestelijk in een hoek gedreven door hem en
-Te veel bekende koppen om de film serieus te nemen. Een goed acteur doet he het bekende gezichtvergeten maar bij Cuckoo was dat niet zo.
Bij deze welkom ...quote:Op woensdag 16 juli 2008 20:11 schreef Gail het volgende:
ik ben een newbie, weet niet hoe dat moet eigenlijk..heb gezocht naar het icoontje maar tevergeefs
nou de film was echt een waste of time! het was wel beter dan deel 2 maar voor de rest niks aan.
hoi hoi,quote:Op donderdag 17 juli 2008 09:07 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Bij deze welkom ...
Het knopje om je eigen teksten te bewerken nadat je al op <invoeren> heb geklikt is : [ afbeelding ]
Beetje laat hoor, na 9 maanden pas.quote:Op donderdag 17 juli 2008 09:07 schreef Lambiekje het volgende:
Bij deze welkom ...
Ik snap nooit hoe dit soort toevalligheden bestaan. Afgelopen woensdag óók Ace Ventura zitten kijken. Had 'm nog nooit helemaal gezien.quote:Op woensdag 16 juli 2008 21:38 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Ace Ventura: Pet Detective
Jim Carrey is GE-FUCKING-WEL-DIG. Zijn gekke bekken toveren op ieders gezicht een glimlach.
Een 8.
Heb jij gister dan ook Knocked Up gekeken?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 01:01 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Ik snap nooit hoe dit soort toevalligheden bestaan. Afgelopen woensdag óók Ace Ventura zitten kijken. Had 'm nog nooit helemaal gezien.
Prima film, met veel Carrey op hyperstand. Ik vond z'n typetje wel erg veel lijken op the Mask, maar hij heeft dan ook gewoon een knop met 'totaly nuts' die hij om zet voor dat type films. Mask kwam ook uit hetzelfde jaar, kan er mee te maken hebben.
7.
Kloptquote:Op woensdag 16 juli 2008 22:01 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Ik heb een enorme hekel aan de acteur Stiller maar heb toch erg moeten lachen om deze film. Hij is gewoon TE flauw.
EWS is een van mijn favoriete Kubrick filmsquote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:06 schreef Viking84 het volgende:
Heeft niemand hier Il y a longtemps que je t'aime nog gezien?
Ik ga nu Eyes wide shut kijken op dvd en vanavond of morgen ws naar The Darjeeling Limited.
Nog niet, maar ik wil 'm wel graag zien.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:06 schreef Viking84 het volgende:
Heeft niemand hier Il y a longtemps que je t'aime nog gezien?
Doen hoor! Geniale film.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:51 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nog niet, maar ik wil 'm wel graag zien.
Ik wel!quote:Op vrijdag 18 juli 2008 10:35 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
[..]
Heb jij gister dan ook Knocked Up gekeken?
Ik heb net ook gezien best wel oké. Natuurlijk met de nodige clichés wel raar dat hij een lage beoordeling heeft op IMdB , had verwacht dat hij minstens een 6 zou hebben.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 00:51 schreef Atreidez het volgende:
Never Back Down
Tja, een karate kid remake mag je het wel noemen. Jongen verhuist naar andere stad, heeft meteen bonje met de lokale schooleikels, krijgt wat met vriendin van grootste eikel, jongen gaat op vechtlessen, aan t einde is er een vechttoernooi. En zelfs de blessure vlak voor de finale ontbreekt nietVeel minder charme, maar wel goeie vechtscenes. Ik vond m eigenlijk wel ok.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7.5 / imdb 6.9
The Ultimate Gift (2006)
Howard Stevens sterft en de erfenis wordt vertelt bij de notaris aan de famlie. Niemand krijgt wat behalve, Jason (Drew Fuller) de kleinzoon, een eerste klas klaploper. Hij krijgt een reeks van opdrachten om te volbrengen zonder te weten wat de erfenis nu precie inhoudt. De opdrachten zijn van echt werken, echt vrienden vinden en dergelijke middels videoboodschappen van opa. Tijdens zijn beproefing ontmoet hij Alexia (Ali Hillis) met haar dochtertje Emily (Abigail Breslin - Miss Little Sunshine) die aan leukemie lijdt. Jason ondervindt wat het echte leven is en waar het omdraait en niet dat lege rijke familie bestaan.
Het is een sterk oprecht drama naar mijn idee.
cijfer 8 / imdb 7.3Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
[ Bericht 8% gewijzigd door Edwinuss op 21-07-2008 00:00:41 ]
Dudequote:Op zondag 20 juli 2008 23:43 schreef Edwinuss het volgende:
Mamma Mia
Normaal hou ik niet van die series zoals Sex and the city, mijn vriendin is er gek op. We hebben dan ook alle seizoenen in de kast staan.
Ik kijk dan af en toe een aflevering mee ( ze kijkt serieus alles 4 tot 5 keer ofzo)
We gaan dan ook vaak naar de bioscoop, vorige week ook 2 keer en vandaag dus naar deze film. Ik ging er natuurlijk een klein beetje met tegenzin heen.
Ik moet zeggen dat de trailer er wel behoorlijk aantrekkelijk uitzag, maar zoals de meeste mensen ook wel weten zegt dat niets tot vrij weinig.
Maar wat een film! Ik ben echt gek op muziek en vindt het gecombineerd met bewegende beelden 1 van de mooiste dingen die er zijn. De emotie was goed te vinden in de film, de acteerprestaties waren ontzettend overtuigend. En Meryl Streep, wat een prachtige vrouw. De moederrol die ze speelde was super.
Al met al een hele grappige/lieve/muzikale en natuurlijk goede film!
Gewoon heen gaan mensen, hoeft je nergens voor te schamen![]()
8.8
quote:Op zondag 20 juli 2008 23:43 schreef Edwinuss het volgende:
Mamma Mia
Normaal hou ik niet van die series zoals Sex and the city, mijn vriendin is er gek op. We hebben dan ook alle seizoenen in de kast staan.
Ik kijk dan af en toe een aflevering mee ( ze kijkt serieus alles 4 tot 5 keer ofzo)
We gaan dan ook vaak naar de bioscoop, vorige week ook 2 keer en vandaag dus naar deze film. Ik ging er natuurlijk een klein beetje met tegenzin heen.
Ik moet zeggen dat de trailer er wel behoorlijk aantrekkelijk uitzag, maar zoals de meeste mensen ook wel weten zegt dat niets tot vrij weinig.
Maar wat een film! Ik ben echt gek op muziek en vindt het gecombineerd met bewegende beelden 1 van de mooiste dingen die er zijn. De emotie was goed te vinden in de film, de acteerprestaties waren ontzettend overtuigend. En Meryl Streep, wat een prachtige vrouw. De moederrol die ze speelde was super.
8.8
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rise of the footsoldier
Waargebeurd verhaal over een Engelse voetbal hooligan die "opklimt" tot crimineel.
Heel geweldadige film, als je niet van bloed houdt, niet kijken. Ik ben niet vies van een beetje geweld en heb met spanning gekeken. Op het eind werd het verhaal wel een beetje verwarrend.![]()
quote:Op maandag 21 juli 2008 03:31 schreef scanman01 het volgende:
[..]
(al was het alleen maar om die eerste reactie te compenseren)
Mamma Mia
8.8Dan heb je lef.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik las het ja.quote:Op maandag 21 juli 2008 10:54 schreef Edwinuss het volgende:
For the record : Ik was dus wel met mijn vriendin heen ! ! ! ! ! !
Ik ging met een Pathé unlimited kaart! Dus als het saai was was ik zo naar een andere film gegaanquote:Op maandag 21 juli 2008 10:54 schreef Edwinuss het volgende:
For the record : Ik was er dus wel met mijn vriendin heen ! ! ! ! ! !
Hoe pijnlijk het ook is, dat probeer ik toch te vermijden. Je weet nooit, misschien wordt het wel uitstekend naar het einde toe.quote:Op maandag 21 juli 2008 12:05 schreef D.zire het volgende:
Ik heb de afgelopen tijd de volgende films gezien:
Knocked Up
Langdradig en niet grappig. Ik heb hem uitgezet toen ik over de helft was. 2/10
Ja, leuk is ie he. Holistische kijk op de wereld, echt aparte film, een van mijn favorieten.quote:Op maandag 21 juli 2008 17:22 schreef Rubber_Eendje het volgende:
Zojuist heb ik Miyazaki's Spirited Away gezien.
Een wonderlijke film! Echt de moeite waard! Ik geef hem een 8.5
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hmm, ik vond deze geweldig. Die cliche dingen zoals jij ze noemt komen 'cliche' over omdat ze er niet dieper op ingaan. Hoofdpersonage in die film is de muziek.quote:Op maandag 21 juli 2008 15:30 schreef single_queen het volgende:
oh, vergeten:
August Rush Dikke afrader.. IMDB cijfer is 7.5: dat was ook voornamelijk de reden dat ik hem downloadde + redelijk wat bekende namen : Terrence Howard, Robin Williams, Freddie Highmore, Teri Russell, Jonathan Rhys Myers. Het begint al met ZULKE cliché's dat het pijnlijk wordt.. Misschien dat ik toen al geen hoop meer had.. maar de clichés blijven elkaar opvolgen in razend tempo, zoooo erg dat ik me er enorm ongemakkelijk bij voel.. zwaar onrealistische dingen die gebeuren en normaal hou ik best wel van wat fantasy (LOTR of Never ending story) of spirituele dingen in films.. daar stoor ik m normaal niet aan.. maar hier was het TE erg.. Een 2 omdat de muziek erin wel aardig is.. anders een dikke 0. (waarom ik hem uberhaupt heb afgekeken? mijn vriend wilde weten hoe hij eindigde.. )
Erg origineel en mooi getekend, maar ik vind het verhaal soms nogal chaotisch met rare sprongen.quote:Op maandag 21 juli 2008 18:24 schreef Kinga het volgende:
[..]
Ja, leuk is ie he. Holistische kijk op de wereld, echt aparte film, een van mijn favorieten.
Ja, dat is juist dat holistische aan de film. Alles is met elkaar verbonden, en verschil tussen goed en kwaad bijvoorbeeld. Ik heb deze film ooit eens moeten kijken voor een vak Psychologie, moesten we al die verschillen opnoemen, ben er een aantal vergeten....quote:Op maandag 21 juli 2008 18:34 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Erg origineel en mooi getekend, maar ik vind het verhaal soms nogal chaotisch met rare sprongen.
Mamma Mia
8.8SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
quote:Op maandag 21 juli 2008 17:22 schreef Rubber_Eendje het volgende:
Zojuist heb ik Miyazaki's Spirited Away gezien.
Een wonderlijke film! Echt de moeite waard! Ik geef hem een 8.5
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
oh cool!quote:Op maandag 21 juli 2008 20:31 schreef Arcee het volgende:
[..]
Als je nog niet meer van dat soort films gezien hebt, er zijn er nog meer en allemaal erg goed:
Op het einde vond ik Seth niet sympathiek meer, en zat ik voor die eikel te supporteren.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:33 schreef Hulkio het volgende:
The Fly (David Cronenberg, 1986)
Seth Brundle, een briljante maar excentrieke wetenschapper, geeft de journaliste Veronica Quaife de primeur voor zijn laatste uitvinden: een teleporter, waarmee materie verplaatst kan worden van de ene naar de andere plaats. Als hij zichzelf teleporteert vliegt er echter net een vlieg zijn capsule binnen. Hierna is Brundle niet langer dezelfde, en krijgt hij steeds meer eigenschappen van de vlieg. The Fly is na Videodrome de tweede horror classic van Cronenberg die ik zie en al vond ik persoonlijk The Fly al een stuk beter dan Videodrome ik ben er nu wel achtergekomen dat de oude films van Cronenberg niet echt iets voor mij zijn. Geef mij maar zijn nieuwe films als A History of Violence en Eastern Promises. The Fly heeft wel een sterke opbouw en een gezonde dosis humor, het einde werd mij echter allemaal wat erg over-the-top en ranzig. Acteerwerk van Jeff Goldblum en Geena Davis is trouwens wel erg goed. 7.0
Het was dan ook niet de bedoeling dat hij sympathiek moeest overkomen natuurlijk, hij was half vlieg.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 17:00 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Op het einde vond ik Seth niet sympathiek meer, en zat ik voor die eikel te supporteren.
Maar aanvankelijk beschouwde ik hem nog wel als een mens met een probleem, die hulp nodig had om dat onder controle te krijgen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 17:45 schreef Haijo het volgende:
[..]
Het was dan ook niet de bedoeling dat hij sympathiek moeest overkomen natuurlijk, hij was half vlieg.
een derde?quote:Op de een of ander manier was het einde echt huiveringwekkend, de gedachte dat 1/3de van je zelf levenloze materie is geeft mij echt kriebels.
Pauper gaat tie een cam versie kijkenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:53 schreef spy08 het volgende:
Deze film heb ik net zitten bekijken.
Mwah, gaat maar niet denderend. Gewoon leuk actie-vertier.
quote:
1/3 mens, 1/3 vlieg, 1/3 machine.?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:39 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Maar aanvankelijk beschouwde ik hem nog wel als een mens met een probleem, die hulp nodig had om dat onder controle te krijgen.![]()
[..]
een derde?
Eindelijk een medestanderquote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:10 schreef Symer het volgende:
Pulp Fiction (1994)
Ooit als kind een stukje gezien, maar laatst heb ik hem eindelijk eens opgezet. Na een half uur heb ik de film weer uitgezet. Ondanks verveling had ik het gevoel dat ik m'n tijd beter kon besteden dan mezelf te dwingen dit uit te zitten, daarmee blijft het aantal Tarantino-films die ik niet uit kan kijken op 100% staan.
IMDB:8,9 Mijn cijfer: Niet uitgekeken, geen voldoende dus
Om niet teveel te verraden voor de rest:quote:
Volgens mij heb ik ook wel eens laten weten dat ik het een zwaar over-het-paard-getilde kutfilm vind.quote:
Het is leuk om het 1 keer te kijken, en dan als je het op TV ziet zap je het gewoon door, omdat je de dialogen al kent en het niet de moeite waard is om die film nog een keer te zien.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:58 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik ook wel eens laten weten dat ik het een zwaar over-het-paard-getilde kutfilm vind.
Inderdaad een geweldige film ik heb hem een tijdje geleden ook gezien en verwachte er eigenlijk niets van maar dat hij dan toch nog zo leuk was verbaasde mij.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:10 schreef Symer het volgende:
The Onion Movie (2008)
Geweldige sketch-film!Heerlijke ongecompliceerde humor. Niet alle sketches waren even goed natuurlijk, maar er zaten een paar briljante bij
Steven Seagal
The Penis People
Armed Robber
Kip Kendall
![]()
Op regelmatige momenten barstte ik in lachen uit en dat had ik al lang niet meer bij een comedy-film gedaan.
IMDB: 6,5 Mijn cijfer: 8
Niet echt gruwelijk? Dit is toch echt wel de gruwelijkste oorlogsfilm die ik ooit heb gezien. Vind het een rare opmerking.quote:Op woensdag 23 juli 2008 11:40 schreef zuiderbuur het volgende:
Idi I Smotri (1985)
Russisch/Wit-Russische film over de gebeurtenissen tijdens WOII in 1943 in Wit-Rusland. Het verhaal draait rond een jongen Florya die zich vrijwillig aansluit bij de partizanen. In het begin is hij enthousiast, maar meer en meer gaat hij kapot aan het verschrikkelijke dat zich voor zijn ogen afspeelt.
Deze film is niet echt gruwelijk, maar bevat toch een aantal momenten die aangrijpend zijn.
Op sommige momenten voelt de film wel "raar" aan, scènes die elkaar op een vreemde manier opvolgen, mensen die dingen zeggen die niet echt steek houden (heb ik wel vaker bij Russische/Sovjet- films).
Ik vraag me af of ze er eigenlijk veel Wit-Russisch of niet in gesproken hebben.
Ik snap wel wat je bedoelt, een erg prettige bedoening is het niet. Maar ik bedoel ZO goor is het niet (en dan bedoel ik niet in vergelijking met Schinder's List, maar wel in vergelijking met films als Ichi the Killer en andere gorefests).quote:Op woensdag 23 juli 2008 15:54 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Niet echt gruwelijk? Dit is toch echt wel de gruwelijkste oorlogsfilm die ik ooit heb gezien. Vind het een rare opmerking.
Bij mij ook ... zat bij FilmValleyquote:Op woensdag 23 juli 2008 00:45 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Het is leuk om het 1 keer te kijken, en dan als je het op TV ziet zap je het gewoon door, omdat je de dialogen al kent en het niet de moeite waard is om die film nog een keer te zien.
Ik heb de film zelf ook een keer gekocht, staat gewoon in de kast.
In verpakking nog.
quote:Op donderdag 24 juli 2008 10:29 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
One Flew over the Cuckoo's Nest
Zeker één van de betere films die er zijn gemaakt!
Randall McMurphy
Chief Bromden
Een 9,5.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De animatie is ook hier erg mooi, en op sommige vlakken duidelijk verbeterd. Zo zie je de moeder iets vaker, zie je meer beelden van de stad,...
Als er een derde deel komt, wil ik dat zeker zien.![]()
![]()
quote:Op donderdag 24 juli 2008 21:07 schreef zuiderbuur het volgende:
Toy Story 2 (1999)
Net gezien dat ik die film op m'n pc had staan, en het was al jaren geleden, dus heb ik hem nog eens uitgekeken.
Zo'n film blijft heerlijk. Al ben je dat soort speelgoed allang ontgroeid, iedereen herkent er zichzelf wel in voor een deel.
Het zit 'm vooral in de kleine details in deze filmToy Story 3SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De animatie is ook hier erg mooi, en op sommige vlakken duidelijk verbeterd. Zo zie je de moeder iets vaker, zie je meer beelden van de stad,...
Als er een derde deel komt, wil ik dat zeker zien.![]()
quote:Op donderdag 24 juli 2008 14:24 schreef Wooldoor het volgende:
maar even daarna zag ik Warner Bros Espana en toen voelde ik de bui alweer hangen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al met al wel een aanrader, waar naar mijn idee meer in had gezeten.
[ Bericht 0% gewijzigd door scanman01 op 25-07-2008 01:08:18 ]My soul is painted like the wings of butterflies
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. zijn mijn enige punten van echte kritiek
Where facts are few, experts are many.
valt best mee .. het heeft een goede afwerking. Het viel me alles mee. En daarnaast IMDB geeft een 6. Dat is echt wel meer dan een voldoende.quote:Op donderdag 24 juli 2008 23:28 schreef DeeCruise het volgende:
Teeth
Het is bijna onmogelijk om iets positiefs te schrijven over deze film. In een vlaag van totale verveling opgezet, en na 3 kwartier zuchten, rollende ogen en gapen uitgezet. Ook geen flauw idee hoe ik aan deze film ben gekomen, maar hij is rechtstreeks vanuit de dvdspeler de prullenbak in gegaan... Nieuwsgierig waar de film over gaat? Kijk maar even op imdb, ik heb al teveel woorden vuilgemaakt aan deze cinematografische diarree
Imdb: 6.0, mijn cijfer: 3.0 (en dan doe ik nog echt mijn best om er geen lager cijfer voor te geven)
Ook de Wanted trailer erbij gehad?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 01:07 schreef scanman01 het volgende:
Voor de film zat de nieuwe Bond trailer trouwens. Zag er bijzonder interessant uit. Die ga ik zeker zien in November.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Deze zin begrijp ik niet helemaal? Refereer je nu aan het feit dat een 5,5 officieel gezien een voldoende is? Want op de IMDb stem je toch juist met hele cijfers? Je kunt dan toch niet lager "voldoende" stemmen?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:28 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En daarnaast IMDB geeft een 6. Dat is echt wel meer dan een voldoende.
Nee, helaas niet. En ook The dark Knight niet (die in een andere zaal in premiere ging gisteren).quote:
Wat ik probeer te zeggen dat het helemaal geen slechte film is en zelfs de middenmoot ontstijgt.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:06 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Deze zin begrijp ik niet helemaal? Refereer je nu aan het feit dat een 5,5 officieel gezien een voldoende is? Want op de IMDb stem je toch juist met hele cijfers? Je kunt dan toch niet lager "voldoende" stemmen?
DeeCruise heeft geen woord gezegd over "Vagina Dentata" en ik zie echt niet waarom je rare Latijnse termen erbij moet halen. Hij heeft duidelijk gezegd dat hij het gewoon een slechte film vind. Niet dat hij "het verschijnsel" raar vindt.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:00 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Wat ik probeer te zeggen dat het helemaal geen slechte film is en zelfs de middenmoot ontstijgt.
Dat DeeCruise Vagina Dentata en raar verschijnsel vindt is iets anders. De film is gewoon niet slecht.
Juist!quote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:15 schreef Haijo het volgende:
[..]
DeeCruise heeft geen woord gezegd over "Vagina Dentata" en ik zie echt niet waarom je rare Latijnse termen erbij moet halen. Hij heeft duidelijk gezegd dat hij het gewoon een slechte film vind. Niet dat hij "het verschijnsel" raar vindt.
Waarom zou het niet, toch. Een verbeeldingsangst voor vrouwen bij mannen.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 14:57 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Juist!
Overigens heb ik me er een beetje over ingelezen aangezien ik nog nooit van het verschijnsel gehoord had (als verpleegkundige, dus vond het al vreemd) en bleek dus een urban legend te zijn...
dat kan. maar overal is het zeker geen slechte horror. Productie is gewoon goed.quote:Maar hoe dan ook, het onderwerp leent zich zeker voor een horrorfilm, alleen vond ik deze enorm waardeloos..
Nee, tis Mark Chapman zelfquote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:34 schreef starla het volgende:
'WHAT THE FUCK!!! IS DAT JARED LETO!?!?!?!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar het lijkt erop dat IMDB niet meer echt relavant is voor cijfers van films want een 9.5 zou ik nooit geven.
Ik zelf geef hem een 8.5/10
Dat lijkt mij idd een behoorlijk negatief punt ja. Dit is de eerste opmerking die wat mij betreft de film wat naar beneden haalt. Is er echt geen echt climax tussen Joker en Batman??? Damn, daar zit je toch de hele film op te wachten?quote:Op zondag 27 juli 2008 03:25 schreef Cheiron het volgende:
The Dark Knight was een absoluut filmisch hoogtepuntje. Ledger briljant, sfeer heerlijk. Toch 2 puntjes:
- De hele sonar-gsm zooi had van mij part anders opgelost mogen worden. Te ver voor mij
- Ik miste een echte climax. Ondanks dat de film constant bezig is, en er meerdere actievolle scenes zijn miste ik een echte mooie showdown tussen Batman en The Joker.
??quote:Op zondag 27 juli 2008 08:42 schreef Arcee het volgende:
Al met al niets wat we nog niet al vaker gezien hebben, wat mij betreft.
Dat is eens een andere invalshoek. En een hoog tempo is idd wel noodzakelijk voor een actiefilm (het rollercoaster gevoel).quote:Op zondag 27 juli 2008 08:42 schreef Arcee het volgende:
The Dark Knight
Vrijwel unaniem bestempeld als hét meesterwerk van 2008 en misschien de komende jaren. Het gaat echter compleet langs mij heen wat dat zou moeten rechtvaardigen. De film komt op mij over als de volgende degelijke actiefilm met een aantal goeie scènes, maar geen enkele die er uitspringt. De film mist wat mij betreft een wow-moment. De beste scènes vond ik die tussen The Joker en Batman. Heath Ledger zet een sterke rol, dat wel. Het tempo vond ik niet eens erg hoog. Toch veel niet al te interessante dialogen. Daarnaast komt 't script ook enigszins rommelig over.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorstalanság(2005)
Hongaarse film over het lot van de Hongaarse joden tijdens de holocaust. Gyorgy leeft met zijn joodse familie in Boedapest. In het begin van de film zie je alle joden met een ster rondlopen, en wordt zijn vader opgeroepen om in een kamp te gaan werken. Even later wordt hij opgepakt samen met andere joden, en uiteindelijk op een trein gezet die Hongarije verlaat.
De film is best pakkend (volgens mij beter dan Schindler's List) maar op sommige momenten is het niet zo duidelijk wat er nu eigenlijk gebeurt of waarom iemand iets doet. Ook wordt er voortdurend gebruik gemaakt van het langzaam zwart laten worden van het beeld op het einde van een scène. Dit wordt wel vaker gedaan, maar als je dit ziet en de volgende scène duurt maar dertig seconden dan doet het vreemd aan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad. Wil hem best wel zien(ondanks dat ik me stoor aan de hype) maar heb een spuughekel aan al die vervelende gasten in de zaal. Ik wacht wel een paar weken voor ik er heen ga.quote:Op zondag 27 juli 2008 03:39 schreef scanman01 het volgende:
Het nadeel van al die waanzinnig lovende kritieken op The Dark Knight is dat de bioscoop de komende weken gewoon hartstikke vol is, met overal van die popcorn em chips vretende figuren die je anders niet of nauwelijk in een bioscoopzaal zult zien.
Het is in mijn ogen dan ook veel meer een misdaadfilm dan een rollercoaster/actiefilm.quote:Op zondag 27 juli 2008 11:43 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dat is eens een andere invalshoek. En een hoog tempo is idd wel noodzakelijk voor een actiefilm (het rollercoaster gevoel).
En de vraag blijft: Is de rol van Ledger een oscarwaardige rol?quote:Op maandag 28 juli 2008 00:03 schreef Gorro het volgende:
[..]
Het is in mijn ogen dan ook veel meer een misdaadfilm dan een rollercoaster/actiefilm.
Doe dat niet die zijn zo uberslecht en maakt afbreuk aan de magistrale eerste deel. Ik wou dat ik deel 2/3 nooit heb gezien.quote:Op maandag 28 juli 2008 08:42 schreef Karina het volgende:
[quote]
The Matrix
Ik had hem pas één keer gezien, helemaal in het begin toen hij pas was uitgekomen, dus het verhaal wist ik niet meer precies, waardoor ik toch af en toe de draad een beetje kwijt was.
Goede film, de special effects doen natuurlijk af en toe wat gedateerd aan, maar dat stoort niet echt. Vooral de vechtscenes vond ik toch wel erg goed.
Bij sommige scenes dacht ik wel "waarom doen ze dit of dat niet", maar je moet eigenlijk alleen maar kijken en er verder niet zoveel bij nadenken.
Deel twee en drie ga ik ook nogmaals bekijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Dear god, wat ben jij doorgedraaid paranoide.quote:Op maandag 28 juli 2008 09:43 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Doe dat niet die zijn zo uberslecht en maakt afbreuk aan de magistrale eerste deel. Ik wou dat ik deel 2/3 nooit heb gezien.
Het is meer een heel duidelijk beeld hoe wij mensen de aarde bewonen en hoe de politiek ons bedonderd.
Het is een mooie verbeelding hoe Pentagon, FBI en weet ik veel ons bespieden. En hoe wij gezien worden.
Matrix is meer waar dan we denken. Het was voor mij iig een eye-opener.
Ik heb deel 2 en 3 ook al eens gezien maar ook al weer een poosje geleden, ik kan me inderdaad herinneren dat deze stukken slechter waren dan deel 1. Om het verhaal compleet te maken ga ik ze toch nog een keertje kijken.quote:Op maandag 28 juli 2008 09:43 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Doe dat niet die zijn zo uberslecht en maakt afbreuk aan de magistrale eerste deel. Ik wou dat ik deel 2/3 nooit heb gezien.
Het is meer een heel duidelijk beeld hoe wij mensen de aarde bewonen en hoe de politiek ons bedonderd.
Het is een mooie verbeelding hoe Pentagon, FBI en weet ik veel ons bespieden. En hoe wij gezien worden.
Matrix is meer waar dan we denken. Het was voor mij iig een eye-opener.
Een aanrader als je uren later nog door wilt discussieren over de film. Zelf wou ik dat ik de film nooit had gezien, net als 'The girl next door' (2007)quote:Op maandag 28 juli 2008 14:01 schreef Latz het volgende:
Hard Candy : http://www.imdb.com/title/tt0424136/
Leuke phsygologische thriller, naar mijn mening boeiend van het begin tot het eind.
Op sommige momenten een tikkeltje onrealistisch maar zeker niet storend.
Een aanrader.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer: 8
[ Bericht 0% gewijzigd door Lonewolf2003 op 28-07-2008 17:06:17 ]
Dat kan ik niet terugvinden...quote:Op maandag 28 juli 2008 14:10 schreef esjuh het volgende:
Cashback: http://www.imdb.com/title/tt0460740/
[...]Film heeft ook een golden globe gewonnen.
Het blijft iets raars , een filosofische film waarin uiteindelijk dispuut met een aantal rake klappen en schoppen moet opgelost wordenquote:Op maandag 28 juli 2008 13:01 schreef Topspin het volgende:
Toen the matrix-hype in volle gang was zag zowat 99 procent van de film-kijkers een diepere boodschap in die film met allerlei filosofische visies die erop losgelaten werden, zelfs op college's op scholen waren leerlingen bezig met filosoferen erover en werd filosofie door the matrix ineens het favouriete vak.
Een aantal maanden geleden heb ik zowel Solaris als Stalker gezien, en ik heb hier thuis nog een derde van Tarkovksy liggen die ik nog moet bekijken. Het is inderdaad wat langdradig maar ik vond die muziek niet zo storend.quote:Op maandag 28 juli 2008 10:45 schreef steeg het volgende:
Stalker, de film die gorro in zijn avatar heeft hangen heb ik gisteren gezien. Het is een hele ervaring en een mooi proces van ontdekken wat Tarkovsky je precies wil vertellen. En ik denk dat ik het meeste er wel uithaalde. Het is alleen niet mijn soort film, wat langdradig en uitgesponnen zijn alle scenes. En wat een zenuwlijende soundtrack *drup drup*. De dialogen blijven onderhoudend omdat ze zo filosoferend zijn. Zonder dat het belerend is. Ik hou het maar op een 6. Ik ga het in ieder geval niet nog een keer kijken. Binnenkort ook maar solyaris kijken. En als die mij ook niet aanspreekt dan laat ik tarkovsky vallen, dan is het niets voor mij.
En An American Crime dan, dan is de link met Hard Candy beterquote:Op maandag 28 juli 2008 14:09 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Een aanrader als je uren later nog door wilt discussieren over de film. Zelf wou ik dat ik de film nooit had gezien, net als 'The girl next door' (2007)
Ja, inderdaad want ook nu word er een compleet ras aan mensen in concentratiekampen systematisch afgemaakt.quote:Op maandag 28 juli 2008 19:16 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En An American Crime dan, dan is de link met Hard Candy beter![]()
Sommige films moet voor educatieve gronden. Films als Schindler's List of zo had ik ook liever niet gezien. Niet dat het slecht is in tegendeel, maar gewoon hoe beestachtig fout de mens is. Befehl is befehl en iedere klootviool luistert, en nu weer accepteert men de meest idiote wetten van de staat. Geschiedenis herhaalt zich ...
quote:Op maandag 28 juli 2008 09:51 schreef Lambiekje het volgende:
The Dark Knight (2008)
The Joker is magistraal als manikale gek. Maar Dark Knight is idd meer een misdaadfilm dan actie.
cijfer 8.5 / imdb 9.4SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Gooische Vrouwen Seizoen 2
Na het prima eerste seizoen was ik erg benieuwd naar dit tweede seizoen over de gooische dames.
En vooral de eerste afleveringen valt dat seizoen vies tegen,Een laag tempo en weinig originele grappen,Maar het lijkt alsof de makers dat halverwege ook door hadden en dan komt er flink schot in de zaak.De hilarische zaken,ongelukken en moorden volgen zich in hoog tempo op.
Het was beter geweest om het wat meer uit te smeren over de afleveringen maar het maakt het teleurstellende begin in ieder geval meer dan goed.
Cijfer:7,0![]()
![]()
quote:Op maandag 28 juli 2008 20:04 schreef Arcee het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Forgetting Sarah Marshall (2008)
Hoe in vredesnaam kan deze film een 7.7 hebben?!! What's wrong!! Dit onstijgt niet eens het gemiddelde. Het is maar een saaie comedie. En Sarah is niet eens een echt knap grietje.
Peter Bretter wordt gedumpt en om haar, Sarah Marshall te vergeten gaat hij naar Hawaï. Stom toevallig is zij daar ook met haar nieuwe vriend een Engelse rocker. Het is een hoop geklooi rond om elkaar. Peter wordt ondertussen verliefd op de receptioniste van het hotel.
Er is geen scene dat echt werkt.
cijfer 5.5 / imdb 7.7
Good Luck Chuck (2007)
Chuck is vervloekt tijdens een raar spelletje vroeger. Het lukt hem niet om een relatie aan te gaan. Hij heeft veel One-night-stands. Alleen het meisje (Jessica Alba) van Penguin World gaat hij echt voor. In deze film is de vonk, verliefdheid zo veel oprechter en beter dan dat in Forgetting Sarah Marshall. Het is een zo veel leukere comedie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7 / imdb 5.5
[ Bericht 2% gewijzigd door Lambiekje op 28-07-2008 23:45:21 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.![]()
À la folie... pas du tout
Wat een verrassend filmpje was dit![]()
Begon ogenschijnlijk vrij standaard maar wist zich te ontpoppen tot een bijzonder vermakelijke psychologische thriller. Maar eentje met tragikomische elementen. Klinkt misschien een beetje suf maar het werkt wel.
Audrey Tautou laat verder weer eens zien dat ze goed kan acteren en ik was gelijk weer verliefd op haar. Ze stijgt snel in mijn lijstje met favoriete actrices
een kleine 8.The Light Is Leaving Us All![]()
Letters From Iwo Jima is VELE malen beter dan de overduidelijk anti VS propaganda van Flags. Flags is zeker okay maar de boodschap ligt er veel te dik bovenop.quote:Op maandag 28 juli 2008 02:02 schreef starla het volgende:
Flags Of Our Fathers
[ afbeelding ]
Cijfer: 8.0
ps Ben erg benieuwd naar de andere kant van de medaille: Letters from Iwo Jima. Zal deze
hier binnenkort ook neerzetten.The Light Is Leaving Us All![]()
Die stelling is niet geheel waar. Er is wel degelijk selectief welke jood en welke jood niet getransporteerd en vergast diende te worden. Joden werden dus niet op een hoop gegooid.quote:Op maandag 28 juli 2008 19:57 schreef Haijo het volgende:
[..]
Ja, inderdaad want ook nu word er een compleet ras aan mensen in concentratiekampen systematisch afgemaakt.
Nog niet .... de voorbereidingen wel. Zoek maar op FEMA camps.
[ Bericht 8% gewijzigd door Lambiekje op 29-07-2008 10:08:20 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.![]()
Afgelopen weekend aardig wat films gekeken:
Flakes
Aardige film over een gozer die werkt in een cornflakesbar. Tot het moment dat aan de overkant van de straat een exacte kopie van het concept wordt geopend.
Het heeft een beetje het cult sfeertje. Daar moet je van houden. Ik heb me de hele film vermaakt en dus geef ik deze een 6,5/10
Hancock
De trailer was erg leuk en dus met een positief gevoel naar de bios. De film begint erg leuk (net als de trailer)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het verhaal wordt compleet ongeloofwaardig, en erg saai. Er zijn geen leuke grappen meer te bekenen. Met moeite toch blijven zitten om tot de conclusie te komen dat de trailer veel leuker is dan de film. 5/10
Superman returns
Ik hou wel van de oude superman films en deze sluit redelijk aan op het oude verhaal. Mijn inziens te weinig focus op de actie en teveel op de dialogen en het verhaal. Helaas waren deze dialogen erg saai waardoor het een hele opgave was om deze ruim 2 uur durende film af te kijken.
5,6/10
Doomsday
Zoals al eerder aangegeven is dit een beetje een kruizing tussen 28 days en Mad max. Lekker actie gebaseerd met een aantal lekker ranzige bloedspat momenten. het verhaal is niet veel maar dat hoeft ook niet echt in een tieten/schieten/helicopters film als deze. Ik heb me goed vermaakt en geef dan ook een 6,2/10
[ Bericht 0% gewijzigd door Mike op 29-07-2008 11:03:22 ]http://www.scrumzelfstudie.nl voor snelle en goedkope Scrum Master Certificering dmv zelfstudie![]()
Niet mee eens, ik heb erg kunnen lachen om deze film. Zou hem iedereen aanraden die met zn vriendin een leuke romcom wil kijken! 7/10quote:Op maandag 28 juli 2008 23:28 schreef Lambiekje het volgende:
Forgetting Sarah Marshall (2008)
Hoe in vredesnaam kan deze film een 7.7 hebben?!! What's wrong!! Dit onstijgt niet eens het gemiddelde. Het is maar een saaie comedie. En Sarah is niet eens een echt knap grietje.
Peter Bretter wordt gedumpt en om haar, Sarah Marshall te vergeten gaat hij naar Hawaï. Stom toevallig is zij daar ook met haar nieuwe vriend een Engelse rocker. Het is een hoop geklooi rond om elkaar. Peter wordt ondertussen verliefd op de receptioniste van het hotel.
Er is geen scene dat echt werkt.Eens dat die best leuk is maar niet leuker dan Forgetting Sarah Marshall. Zn beetje hetzelfde nivo mijn inziens. Ook hier goede grappen en en redelijk verhaal. 7/10quote:cijfer 5.5 / imdb 7.7
Good Luck Chuck (2007)
Chuck is vervloekt tijdens een raar spelletje vroeger. Het lukt hem niet om een relatie aan te gaan. Hij heeft veel One-night-stands. Alleen het meisje (Jessica Alba) van Penguin World gaat hij echt voor. In deze film is de vonk, verliefdheid zo veel oprechter en beter dan dat in Forgetting Sarah Marshall. Het is een zo veel leukere comedie.
cijfer 7 / imdb 5.5
http://www.scrumzelfstudie.nl voor snelle en goedkope Scrum Master Certificering dmv zelfstudie![]()
The Dark Knight is heel gaaf maar zeker nogal overgewaardeerd. Vele losse eindjes (wellicht door het tempo niet zo duidelijk, maar ze zijn er wel degelijk) en het einde vond ik ook wat te gezapig. Ledger was dan wel weer inderdaad erg goed en de actie is geweldig. 8/10My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."![]()
Klinkt als Good Burger, alleen dan dus met hamburgers.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 10:25 schreef Keffo het volgende:
Afgelopen weekend aardig wat films gekeken:
Flakes
Aardige film over een gozer die werkt in een cornflakesbar. Tot het moment dat aan de overkant van de straat een exacte kopie van het concept wordt geopend.
Het heeft een beetje het cult sfeertje. Daar moet je van houden. Ik heb me de hele film vermaakt en dus geef ik deze een 6,5/10quote:Hancock
De trailer was erg leuk en dus met een positief gevoel naar de bios. De film begint erg leuk (net als de trailer)Dat is raar ik had bij de trailer zo iets van daar gaan we weer. De film was veel leuker dan de trailer doet voorkomen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Het verhaal wordt compleet ongeloofwaardig, en erg saai. Er zijn geen leuke grappen meer te bekenen. Met moeite toch blijven zitten om tot de conclusie te komen dat de trailer veel leuker is dan de film. 5/10
[ Bericht 2% gewijzigd door Mike op 29-07-2008 11:04:10 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.![]()
Om welke scene dan bijvoorbeeld.?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 10:35 schreef Keffo het volgende:
[..]
Niet mee eens, ik heb erg kunnen lachen om deze film. Zou hem iedereen aanraden die met zn vriendin een leuke romcom wil kijken! 7/10
[..]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.![]()
quote:Op maandag 28 juli 2008 20:54 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dan woont die vast in de Sahara.
![]()
![]()
je weet dat je savonds dan wel een winterjas nodig hebt...quote:Op maandag 28 juli 2008 20:54 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dan woont die vast in de Sahara.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.![]()
The wedding singer
Voorspelbare romkom over een bruiloftzanger die verliefd wordt op zijn verloofde collega.
Ze draaien lang om elkaar heen en er komen natuurlijk wat obstakels op de weg.
Maar het maakt allemaal niet zo veel uit want Barrymoore is ongelooflijk charmant als crush van sandler en zelfs laatsgenoemde is sympathiek.
Cijfer: 6,8![]()
Nou bijv die hele scene dat ze zitten te eten met zn 4en. Die rock dude maakt de ene na de andere briljante opmerking!quote:http://www.scrumzelfstudie.nl voor snelle en goedkope Scrum Master Certificering dmv zelfstudie![]()
Soom (Breath) (Ki-Duk Kim, 2007)
Weer een typische film van Ki-Duk Kim. Hier zal hij geen nieuwe fans mee winnen die al wel bekend waren met eerder werk, maar hij zet zijn consistentie voort. Ook hier hebben we weer een verstilde bijzondere relatie tussen twee mensen op minitieuze wijze uitgewerkt zonder veel van de achterliggende beweegredenen prijs te geven. De extreem vrolijke liedjes contrasteert met de daarop volgende serieuze verhalen die Yeon vervolgens verteld in de gevangenis. Het is een van de boeiende aspecten in weer een prima film van snelfilmer Kim. ****
En eerder:
16-3-2008
Funny Games US (Michael Haneke, 2007)
Toen Haneke de kans kreeg zijn aanklacht tegen de consumptie van extreem geweld in films in het Engels van een remake kon voorzien twijfelde hij geen seconde. Zo kon hij immers het publiek bereiken waar het Oostenrijkse origineel uit 1997 voor bedoeld was. Verandering was niet nodig en dus krijgen de mensen die het origineel al kennen nagenoeg dezelfde film te zien met andere acteurs. Nieuw publiek werd aangetrokken met een trailer die aansluit bij de interesses van de doelgroep die hij wil bekritiseren. Het probleem met de film blijft echter dat de film niet echt aansluit bij het niveau van de gemiddelde geweldsconsument, daar is de film te veel arthouse voor. ***½![]()
mmm ik vond dat stuk tenenkrommend.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 13:28 schreef Keffo het volgende:
[..]
Nou bijv die hele scene dat ze zitten te eten met zn 4en. Die rock dude maakt de ene na de andere briljante opmerking!
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.![]()
Gisteren een stukje van Wishmaster 1 gezien maar al snel bleek dat het om de Duitse versie ging dus ik heb maar ff gekeken omdat het niet aan te zien was in het DuitsKijk vaker Duitse films via de schotel en ook daar erger ik me vaak aan de Duitse na-synchronisatie maar dan zijn er sommige films die in het Duits wel enigszins te kijken zijn in geval dat de film het toelaat.
Wishmaster dus maar eens een andere keer in het Engels kijken. Begin vond ik dan wel goed maar daarna begon de nep Duitse spraak te irriteren. Film lijkt me zeker het kijken nog een keer waard te zijn.
Der Untergang ga ik vandaag eens kijkenAnders IT van Stephen King.
Heb via ebay alle National Lampoon vacations besteld tegen lage prijs dus die staan daarna op het programma zodra ze binnen zijn. Chevy ChaseSommigen kunnen hem niet uitstaan maar ik schiet al in de lach bij het zien van zijn aparte gezichtsuitdrukkingen. Sowieso zijn hele manier van acteren is bizar.
Genieten is toegestaan!!!![]()
Addicted to Love (1997)
Sam (Matthew Broderick) is gelukkig bevriend met Linda (Kelly Preston). Op een dag krijgt zij een aanbod om in NY te gaan werken voor een maand of 2. Tegen die tijd organiseert hij een welkom back. Maar ipv van haar krijgt hij een brief dat het haar spijt zus en zo. Sam gaat als de wiedeweerga naar NY. En zoekt uit waar zij woont. Hij komt er achter dat ze met Anton, een Franse flapdrol omgaat. En gaat haar bespieden van af het kraakliggende gebouw tegenover. Hij bouwt een camera obscura om makkelijker en groter te kunnen bespieden. Ondertussen ontmoet hij een vrouw Maggie (Meg Ryan) die ook het kraakpand binnen sluipt. Zij blijkt het gedumpte vriendinnetje te zijn van die Franze halvezool. Samen proberen ze Linda en Anton uit elkaar te drijven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 6 / imdb 5.8Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.![]()
![]()
O MIJN GOD!!!!
Dit is echt de beste film die ik ooit heb gezien en ik overdrijf niet. Wat een acteerwerk, wat een soundtrack, wat een gadgets, wat een special effects. Chapeau Chapeau!
Als Ledger hier geen Oscar mee wint, dan weet ik het ook niet meer. Het is de beste acteerprestatie die ik ooit heb gezien. Geniaal!
Cijfer: 10![]()
Ik vond de film ook erg vermakelijk. Dat stel er steeds tussendoor waarvan de man vanwege geloof niet al te maffe dingen wil doen in bed was wat mij betreft wel hilarisch. Als die rockdude 'inside you' zingt kon ik niet serieus blijven kijken.... of als de hoofdpersoon dat nummer uit zijn Dracula musical zingt. En zo waren er nog wel meer momenten die de film de moeite van he kijken wel waard maken. Er zaten helaas ook een flink aantal grappen in die absolut niet grappig waren.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 13:28 schreef Keffo het volgende:
[..]
Nou bijv die hele scene dat ze zitten te eten met zn 4en. Die rock dude maakt de ene na de andere briljante opmerking!My soul is painted like the wings of butterflies![]()
Step up
Voorspelbare formule film.Waar een ghettojongen een taakstraf moet uitvoeren op een prestigieuze dansschool,Daar ontmoet hij een danseresje met wie hij een belangrijke danswedstrijd oefent.
Natuurlijk bloeit er een liefde op,Natuurlijk is het verhaaltje kut en natuurlijk is de hele film van het begin tot het eind voorspelbaar.Maar door de frisse cast en dito dansscenes valt er wel doorheen te komen.
Cijfer:5,4![]()
We zijn net pas over de helft van het jaar, hoe kun je zoiets nu al zeggen?quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:36 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Als Ledger hier geen Oscar mee wint, dan weet ik het ook niet meer. Het is de beste acteerprestatie die ik ooit heb gezien. Geniaal!
What's it going to be then, eh?![]()
Geboortedatum 05-07-1991quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:36 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Dit is echt de beste film die ik ooit heb gezien en ik overdrijf niet. Wat een acteerwerk, wat een soundtrack, wat een gadgets, wat een special effects. Chapeau Chapeau!
Ik schrok al..They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Ik heb al 40 films gezien deze maand, het lukt me maar niet om zin te krijgen om wat reviews te maken.. Voor deze film toch maar een uitzondering gemaakt
Naqoyqatsi (2002)
De film begon zeer goed, eerst gebouwen zeer meer vastgelegd en toen schakelde het over naar digitale beelden. Dit zag er allemaal erg goed uit en dit kon wel eens mijn favoriet uit de serie worden dacht ik.
Maar helaas, na 15/20 minuten schakelt de film over naar (negatieve)beelden van mensen. Hier zitten wel een aantal mooie momenten bij maar het meeste is vrij standaard en (dus) saai.
Helaas haalt de film niet meer het niveau van het begin, behalve nog voor een paar minuten ergens in de film.
De laatste minuten stoorde mij ook, dit waren beelden van mensen die aan het vechten waren of mishandeld werden. Voor mijn gevoel paste dit totaal niet in de film en is het een mislukte poging van de regisseur om de film een 'laag' mee te geven.
De muziek is wel weer erg mooi en Philip Glass bewijst dat hij een goed componist is.
Hier had meer ingezeten!
7/10All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.![]()
Gisteren:
Ivanovo detstvo (Ivan`s Childhood)
Hier had ik toch eigenlijk iets meer van verwacht. Het verhaal kon me niet echt boeien en het was te merken dat het Tarkovsky daar dan ook niet echt om te doen was, maar dat het meer een stijl oefening is. Het schijnt dat Tarkovsky deze film (waarvan hij de regie overnam van een andere regisseur nadat die was ontslagen) meer zag als een soort van verlengstuk van z`n afstudeerfilm dan als echt z`n debuutfilm. Het ziet er allemaal prachtig uit, de fotografie en cinematography zijn om te watertanden. Maar het kon me allemaal niet echt raken, iets wat volgens mij toch wel de bedoeling was.
Jammer.
IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
Wanted
Zelden zo`n ontzettend belachelijke actiefilm gezien. Het verhaal is uiteraard ontzettend voorspelbaar en we hebben het allemaal al eens vaker gezien, maar door de manier waarop het in beeld wordt gebracht en de uitwerking ervan is dit gewoon ontzettend genietbaar. Prachtige special effects, een coole James McAvoy die overtuigend z`n rol neerzet en een Angelina Jolie waar ik me nu eens een keer niet aan ergerde. Wat ook een pluspunt is (en een must voor een film als deze) is dat ie zichzelf compleet niet serieus neemt.
Niets op aan te merken, Timur Bekmambetov levert een geweldig visite kaartje af in Hollywood.
IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 8,0/10How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig![]()
Il Caimano (Nanni Moretti, 2006) 8-
Grappige en vermakelijke film met een kritische houding ten opzichte van Silvio 'De Kaaiman' Berlusconi. Aanvankelijk leek het mij om een lichtvoetige film te gaan, maar toen duidelijk werd dat er in de film wordt getracht een film te maken over de Kaaiman bleek Il Caimano toch iets meer inhoud te bevatten. Vanaf dat moment laveert de film tussen serieuze en grappige scènes en slaagt in beide. Hoewel Berlusconi de verkiezingen in 2006 zou verliezen is het schrijnend dat hij inmiddels weer 'gewoon' premier van Italië is.
[ Bericht 0% gewijzigd door Gillingham op 30-07-2008 15:45:42 ]What's it going to be then, eh?![]()
quote:Op woensdag 30 juli 2008 12:48 schreef speknek het volgende:
[..]
Geboortedatum 05-07-1991
Ik schrok al..![]()
Mean Creek
Aardige film,Over een jongentje dat samen met zijn broer en diens vrienden het plan opvat de pestkop van de school terug te pakken.
Ze nemen hem mee op een boottochtje en alles lijkt goed te gaan tot duidelijk wordt waarom de pestkop mee is gevraagd.En de jongen die daadwerkelijk een steekje los blijkt te hebben flipt helemaal door ,Waardoor het hele boottochtje vreselijke gevolgen krijgt!
Een aardig verhaal met mooie beelden en een goede cast,Maar die toch niet volledig weet te beklijfen en vooral het einde is nogal zwak. Er had meer ingezeten.
Cijfer:6,4![]()
Wanted
Belachelijke actie, en toch enorm tof, je kan het zo gek niet bedenken of de Assassins van The Fraternity kunnen het, en dan ook nog eens heel mooi in beeld gebracht allemaal.
Popcorn erbij, verstand op nul en genieten.
8.5/10Let's drop some acid and go to a titty bar.![]()
quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:36 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
[ afbeelding ]
O MIJN GOD!!!!
Cijfer: 10
![]()
![]()
Red eye
Spannende thriller over de ambitieuze McAdams die op het vliegveld aan de klets raakt met de op het eerste oog charmante murphy,Maar hij heeft plannen met Mcadams.
Welke dat zijn zou zonde zijn om te vertellen want dat is de spanning van de film.
En tot het moment dat je niet weet wat er precies aan de hand is is het dan ook nagelbijtend spannend.
Maar het laatste kwartier gaat red eye iets te veel over the top.
Wel verrassend dat Wes Craven de maker is van deze voor zijn doen ongelooflijk subtiele film.
Cijfer: 7,0![]()
ik heb anders ook wel een 9 over voor de nieuwe Batman.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Does the name Dr Pavlov ring a bell?![]()
Neem aan dat je Koyaanisqatsi al wel kent?quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:21 schreef Roi het volgende:
Ik heb al 40 films gezien deze maand, het lukt me maar niet om zin te krijgen om wat reviews te maken.. Voor deze film toch maar een uitzondering gemaakt
Naqoyqatsi (2002)
De film begon zeer goed, eerst gebouwen zeer meer vastgelegd en toen schakelde het over naar digitale beelden. Dit zag er allemaal erg goed uit en dit kon wel eens mijn favoriet uit de serie worden dacht ik.
Maar helaas, na 15/20 minuten schakelt de film over naar (negatieve)beelden van mensen. Hier zitten wel een aantal mooie momenten bij maar het meeste is vrij standaard en (dus) saai.
Helaas haalt de film niet meer het niveau van het begin, behalve nog voor een paar minuten ergens in de film.
De laatste minuten stoorde mij ook, dit waren beelden van mensen die aan het vechten waren of mishandeld werden. Voor mijn gevoel paste dit totaal niet in de film en is het een mislukte poging van de regisseur om de film een 'laag' mee te geven.
De muziek is wel weer erg mooi en Philip Glass bewijst dat hij een goed componist is.
Hier had meer ingezeten!
7/10
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: