abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60334757
The Dark Knight (Christopher Nolan, 2008)
Wat valt er nog te vertellen over dit prachtige stukje cinema dat je nog geen tientallen keren eerder hebt gelezen? Er weinig! De hype rondom de film wordt waargemaakt en alle lof voor ledger is terecht. De film is nu al een klassieker met enkele legendarische momenten. Valt er dan niet op de film aan te merken? Bijna niet. Wat ik alleen wat minder vond was de verandering van stem van Bale, het verschil tussen Bruce Wayne en Batman. 9.0
pi_60336815
Flawless
Heerlijke heistfilm over een vrouwelijke medewerker (Demi Moore) van London Diamonds die door haar sexe niet meer hogerop kan komen, iets wat haar behoorlijk dwars zit en wat goed wordt opgemerkt door de nachtelijke schoonmaker (Michael Caine) die een plan heeft bedacht en haar daarbij betrekt. De film is gesitueerd in de jaren 60 en dat wordt ook erg goed gebracht. Moore en Caine zetten beide een fantastische rol neer, zoals verwacht misschien wel, en het verhaal is simpel gehouden, kent amper trucjes, foefjes of subplotten maar blijft toch spannend en vlot en dat geeft ook net dat beetje extra britse elegantie mee.

Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 11:57:16 #203
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_60338585
Harold & Kumar Escape from Guantanamo Bay (Hurwitz & Schlossberg, 2008)
Wat teleurstellende stonercomedy. De eerste film was een van de beste pogingen in het genre, maar hier werkt het niet altijd even goed. Te vaak zak het naar een te laag niveau. Ook komt de film te veel over als een aantal losstaande sketches die aan elkaar geregen zijn tot één geheel. Jammer want er zitten wel degelijk goede momenten in, zoals de scene in de relaxkamer van George W. Bush. **½

En eerder:
19-3-2008
Breaking and Entering (Anthony Minghella, 2006)
Het zijn voornamelijk Juliette Binoch en Jude Law die de film de moeite waard maken. Zijn voorzien het niet erg bijzondere verhaal van charisma waardoor de film toch lekker weg kijkt. De film weet echter weinig echte emoties op te wekken en dat is toch jammer met zoveel talent. Minghella weet de architectuur van London wel mooi in beeld te brengen, maar de veelal moderne architectuur geeft de film een wat kille uitstraling. ***
  vrijdag 25 juli 2008 @ 13:28:05 #204
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_60340626
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 23:28 schreef DeeCruise het volgende:
Teeth

Het is bijna onmogelijk om iets positiefs te schrijven over deze film. In een vlaag van totale verveling opgezet, en na 3 kwartier zuchten, rollende ogen en gapen uitgezet. Ook geen flauw idee hoe ik aan deze film ben gekomen, maar hij is rechtstreeks vanuit de dvdspeler de prullenbak in gegaan... Nieuwsgierig waar de film over gaat? Kijk maar even op imdb, ik heb al teveel woorden vuilgemaakt aan deze cinematografische diarree

Imdb: 6.0, mijn cijfer: 3.0 (en dan doe ik nog echt mijn best om er geen lager cijfer voor te geven)
valt best mee .. het heeft een goede afwerking. Het viel me alles mee. En daarnaast IMDB geeft een 6. Dat is echt wel meer dan een voldoende.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 13:29:25 #205
52357 Lambiekje
pi_60340665
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 01:07 schreef scanman01 het volgende:
Voor de film zat de nieuwe Bond trailer trouwens. Zag er bijzonder interessant uit. Die ga ik zeker zien in November.
Ook de Wanted trailer erbij gehad?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_60342459
4 luni, 3 saptamâni si 2 zile
Roemeense film over de kwestie rond abortus onder Ceaucescu. De film speelt zich af in 1987, en gaat over twee studentes : Otilia en Gabita. Die laatste is zwanger en wil een abortus laten uitvoeren, maar is daarvoor eigenlijk compleet afhankelijk van Otilia. Dit is gevaarlijk en moet in het geheim gebeuren, en zij worden dan ook misbruikt in dat proces.
Triestige maar toch realistische film.
Heel subtiel ontdek je kantjes van de personages.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_60343039
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 13:28 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

En daarnaast IMDB geeft een 6. Dat is echt wel meer dan een voldoende.
Deze zin begrijp ik niet helemaal? Refereer je nu aan het feit dat een 5,5 officieel gezien een voldoende is? Want op de IMDb stem je toch juist met hele cijfers? Je kunt dan toch niet lager "voldoende" stemmen?
  vrijdag 25 juli 2008 @ 15:47:46 #208
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60343990
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 13:29 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ook de Wanted trailer erbij gehad?
Nee, helaas niet. En ook The dark Knight niet (die in een andere zaal in premiere ging gisteren).
My soul is painted like the wings of butterflies
  vrijdag 25 juli 2008 @ 15:49:12 #209
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60344030
edit

[ Bericht 98% gewijzigd door scanman01 op 25-07-2008 19:35:38 ]
My soul is painted like the wings of butterflies
  vrijdag 25 juli 2008 @ 19:00:55 #210
52357 Lambiekje
pi_60347142
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 15:06 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Deze zin begrijp ik niet helemaal? Refereer je nu aan het feit dat een 5,5 officieel gezien een voldoende is? Want op de IMDb stem je toch juist met hele cijfers? Je kunt dan toch niet lager "voldoende" stemmen?
Wat ik probeer te zeggen dat het helemaal geen slechte film is en zelfs de middenmoot ontstijgt.
Dat DeeCruise Vagina Dentata en raar verschijnsel vindt is iets anders. De film is gewoon niet slecht.
pi_60347408
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 19:00 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Wat ik probeer te zeggen dat het helemaal geen slechte film is en zelfs de middenmoot ontstijgt.
Dat DeeCruise Vagina Dentata en raar verschijnsel vindt is iets anders. De film is gewoon niet slecht.
DeeCruise heeft geen woord gezegd over "Vagina Dentata" en ik zie echt niet waarom je rare Latijnse termen erbij moet halen. Hij heeft duidelijk gezegd dat hij het gewoon een slechte film vind. Niet dat hij "het verschijnsel" raar vindt.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 22:52:16 #212
13148 Shogo
Psycho...
pi_60351822
Heat (1995)
Gezien The Dark Knight wat trekjes van deze film lijkt te hebben, leek het me leuk deze weer eens te bekijken voordat ik The Dark Knight ga bekijken. Tja dit blijft een knaller van een film, alhoewel de film meer een karakterstudie is zijn de actiescenes die er zijn briljant uitgevoerd met name de inmiddels befaamde shoot-out. Al Pacino en Robert de Niro spatten van het scherm af. Qua cinematography zit het helemaal snor want dit is niet voor niks een Michael Mann film.
  zaterdag 26 juli 2008 @ 01:07:39 #213
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_60354467
The Dark Knight
Wat een heerlijke chaos uitermate stijlvol in beeld gebracht in geweldige actiescenes. Elke scene met The Joker is een feestje. Hij is intimiderend, grappig en raar tegelijk. Geweldig dus! Toch is het niet die instant klassieker wmb. Dat The Godfather maar weer gauw op nummer 1 gaat staan! Cijfer: 8
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 26 juli 2008 @ 11:54:05 #214
52357 Lambiekje
pi_60358336
Heé geweldig .. Godfather is afgegleden naar positie #3
Thank You, Dark Knight

[ Bericht 4% gewijzigd door Lambiekje op 26-07-2008 12:01:50 ]
pi_60358403
Ik heb toevallig The Godfather gisteren nog gekeken, en die film verdient die eerste plek wel hoor! Echt een geweldige film, en een super einde (mooi ook hoe de muziek opzweept). En Alpacino is natuurlijk geweldig in de film, helaas is hij het acteren de laatste jaren een beetje verloren..
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_60359005
Vice
Een poging tot een film noir verhaal, maar overall mist de film diepgang, verhaal, interessante karakters en budget. Michael Madsen speelt een undercover cop, eentje van het type weinig woorden, had zelfs nog wel af en toe een Payne achtig voorkomen maar dan zonder sympathiek te zijn. Als narrator heeft ie eigenlijk een prima stem, maar ook hij is slachtoffer van het geheel van de film die door de weinige wisselingen in sets en slechte cinematografie somber voordoet en uiteindelijk zelfs slaapverwekkend wordt. Op het eind komt er wel de nodige twist maar eigenlijk is het al te laat en was ik blij dat ie afgelopen was.
Where facts are few, experts are many.
  zaterdag 26 juli 2008 @ 14:57:08 #217
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_60361027
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 19:15 schreef Haijo het volgende:

[..]

DeeCruise heeft geen woord gezegd over "Vagina Dentata" en ik zie echt niet waarom je rare Latijnse termen erbij moet halen. Hij heeft duidelijk gezegd dat hij het gewoon een slechte film vind. Niet dat hij "het verschijnsel" raar vindt.
Juist!

Overigens heb ik me er een beetje over ingelezen aangezien ik nog nooit van het verschijnsel gehoord had (als verpleegkundige, dus vond het al vreemd) en bleek dus een urban legend te zijn...

Maar hoe dan ook, het onderwerp leent zich zeker voor een horrorfilm, alleen vond ik deze enorm waardeloos..
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  zaterdag 26 juli 2008 @ 15:05:28 #218
52357 Lambiekje
pi_60361133
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 14:57 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Juist!

Overigens heb ik me er een beetje over ingelezen aangezien ik nog nooit van het verschijnsel gehoord had (als verpleegkundige, dus vond het al vreemd) en bleek dus een urban legend te zijn...
Waarom zou het niet, toch. Een verbeeldingsangst voor vrouwen bij mannen.
quote:
Maar hoe dan ook, het onderwerp leent zich zeker voor een horrorfilm, alleen vond ik deze enorm waardeloos..
dat kan. maar overal is het zeker geen slechte horror. Productie is gewoon goed.
pi_60361140
Gooische Vrouwen Seizoen 1

Het eerste seizoen van Gooische Vrouwen is een lekkere wegkijkserie met mooie personages en hilarische toestanden. Je volgt de levens van glamourvrouw Cheryl,Moederlijke Willemijn,Koude Claire en Stoeipoes Anouk.Allemaal hebben zij hun eigen inbreng in de show en de vriendschap van de 4 vriendinnen wordt geloofwaardig in beeld gebracht.Ook de muziek is erg mooi uitgezocht en maakt dit een van de beste series van nederlandse bodem.

pi_60361242
The Big Sleep 1946

Film Noir met Bogart, vond hem erg tegenvallen, moeilijk te volgen verhaal en ranzend snelle gesprekken tussen Bogart en de rest.
Jammer, maar een 6/10 ,wat wel leuk was waren de coole one liners van Bogart.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')