En de vraag blijft: Is de rol van Ledger een oscarwaardige rol?quote:Op maandag 28 juli 2008 00:03 schreef Gorro het volgende:
[..]
Het is in mijn ogen dan ook veel meer een misdaadfilm dan een rollercoaster/actiefilm.
Doe dat niet die zijn zo uberslecht en maakt afbreuk aan de magistrale eerste deel. Ik wou dat ik deel 2/3 nooit heb gezien.quote:Op maandag 28 juli 2008 08:42 schreef Karina het volgende:
[quote]
The Matrix
Ik had hem pas één keer gezien, helemaal in het begin toen hij pas was uitgekomen, dus het verhaal wist ik niet meer precies, waardoor ik toch af en toe de draad een beetje kwijt was.
Goede film, de special effects doen natuurlijk af en toe wat gedateerd aan, maar dat stoort niet echt. Vooral de vechtscenes vond ik toch wel erg goed.
Bij sommige scenes dacht ik wel "waarom doen ze dit of dat niet", maar je moet eigenlijk alleen maar kijken en er verder niet zoveel bij nadenken.
Deel twee en drie ga ik ook nogmaals bekijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Dear god, wat ben jij doorgedraaid paranoide.quote:Op maandag 28 juli 2008 09:43 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Doe dat niet die zijn zo uberslecht en maakt afbreuk aan de magistrale eerste deel. Ik wou dat ik deel 2/3 nooit heb gezien.
Het is meer een heel duidelijk beeld hoe wij mensen de aarde bewonen en hoe de politiek ons bedonderd.
Het is een mooie verbeelding hoe Pentagon, FBI en weet ik veel ons bespieden. En hoe wij gezien worden.
Matrix is meer waar dan we denken. Het was voor mij iig een eye-opener.
Ik heb deel 2 en 3 ook al eens gezien maar ook al weer een poosje geleden, ik kan me inderdaad herinneren dat deze stukken slechter waren dan deel 1. Om het verhaal compleet te maken ga ik ze toch nog een keertje kijken.quote:Op maandag 28 juli 2008 09:43 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Doe dat niet die zijn zo uberslecht en maakt afbreuk aan de magistrale eerste deel. Ik wou dat ik deel 2/3 nooit heb gezien.
Het is meer een heel duidelijk beeld hoe wij mensen de aarde bewonen en hoe de politiek ons bedonderd.
Het is een mooie verbeelding hoe Pentagon, FBI en weet ik veel ons bespieden. En hoe wij gezien worden.
Matrix is meer waar dan we denken. Het was voor mij iig een eye-opener.
Een aanrader als je uren later nog door wilt discussieren over de film. Zelf wou ik dat ik de film nooit had gezien, net als 'The girl next door' (2007)quote:Op maandag 28 juli 2008 14:01 schreef Latz het volgende:
Hard Candy : http://www.imdb.com/title/tt0424136/
Leuke phsygologische thriller, naar mijn mening boeiend van het begin tot het eind.
Op sommige momenten een tikkeltje onrealistisch maar zeker niet storend.
Een aanrader.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer: 8
[ Bericht 0% gewijzigd door Lonewolf2003 op 28-07-2008 17:06:17 ]
Dat kan ik niet terugvinden...quote:Op maandag 28 juli 2008 14:10 schreef esjuh het volgende:
Cashback: http://www.imdb.com/title/tt0460740/
[...]Film heeft ook een golden globe gewonnen.
Het blijft iets raars , een filosofische film waarin uiteindelijk dispuut met een aantal rake klappen en schoppen moet opgelost wordenquote:Op maandag 28 juli 2008 13:01 schreef Topspin het volgende:
Toen the matrix-hype in volle gang was zag zowat 99 procent van de film-kijkers een diepere boodschap in die film met allerlei filosofische visies die erop losgelaten werden, zelfs op college's op scholen waren leerlingen bezig met filosoferen erover en werd filosofie door the matrix ineens het favouriete vak.
Een aantal maanden geleden heb ik zowel Solaris als Stalker gezien, en ik heb hier thuis nog een derde van Tarkovksy liggen die ik nog moet bekijken. Het is inderdaad wat langdradig maar ik vond die muziek niet zo storend.quote:Op maandag 28 juli 2008 10:45 schreef steeg het volgende:
Stalker, de film die gorro in zijn avatar heeft hangen heb ik gisteren gezien. Het is een hele ervaring en een mooi proces van ontdekken wat Tarkovsky je precies wil vertellen. En ik denk dat ik het meeste er wel uithaalde. Het is alleen niet mijn soort film, wat langdradig en uitgesponnen zijn alle scenes. En wat een zenuwlijende soundtrack *drup drup*. De dialogen blijven onderhoudend omdat ze zo filosoferend zijn. Zonder dat het belerend is. Ik hou het maar op een 6. Ik ga het in ieder geval niet nog een keer kijken. Binnenkort ook maar solyaris kijken. En als die mij ook niet aanspreekt dan laat ik tarkovsky vallen, dan is het niets voor mij.
En An American Crime dan, dan is de link met Hard Candy beterquote:Op maandag 28 juli 2008 14:09 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Een aanrader als je uren later nog door wilt discussieren over de film. Zelf wou ik dat ik de film nooit had gezien, net als 'The girl next door' (2007)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |