abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60179363
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 21:38 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Ace Ventura: Pet Detective

Jim Carrey is GE-FUCKING-WEL-DIG. Zijn gekke bekken toveren op ieders gezicht een glimlach.

Een 8.
Ik snap nooit hoe dit soort toevalligheden bestaan. Afgelopen woensdag óók Ace Ventura zitten kijken. Had 'm nog nooit helemaal gezien.
Prima film, met veel Carrey op hyperstand. Ik vond z'n typetje wel erg veel lijken op the Mask, maar hij heeft dan ook gewoon een knop met 'totaly nuts' die hij om zet voor dat type films. Mask kwam ook uit hetzelfde jaar, kan er mee te maken hebben.

7.
pi_60183592
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 01:01 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Ik snap nooit hoe dit soort toevalligheden bestaan. Afgelopen woensdag óók Ace Ventura zitten kijken. Had 'm nog nooit helemaal gezien.
Prima film, met veel Carrey op hyperstand. Ik vond z'n typetje wel erg veel lijken op the Mask, maar hij heeft dan ook gewoon een knop met 'totaly nuts' die hij om zet voor dat type films. Mask kwam ook uit hetzelfde jaar, kan er mee te maken hebben.

7.
Heb jij gister dan ook Knocked Up gekeken?
  vrijdag 18 juli 2008 @ 11:06:41 #103
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60184375
Heeft niemand hier Il y a longtemps que je t'aime nog gezien?
Ik ga nu Eyes wide shut kijken op dvd en vanavond of morgen ws naar The Darjeeling Limited .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 18 juli 2008 @ 11:15:45 #104
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_60184612
knocked-up, film viel me iets tegen, meer een glimlach film, hangt leuk sfeertje en het verhaal gaat ook wel, alleen lig je nergens echt vlak.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 13:27:47 #105
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_60187885
Alles is liefde (2007, Nl, Joram Lürsen)
Leuke geslaagde romantische romcom mozaik film van eigen bodem. De verhaaltjes zijn stuk voor stuk leuk, wat te danken is aan het goede scenario van Kim van Kooten. Wat wel opvalt in een film met zowel "echte" acteurs als BN-ers is het grote verschil in acteerwerk met als hoogtepunt Michiel Romeyn en Carice en als absoluut dieptepunt Valerio.
cijfer: 7.5

Shiqi sui de dan che (Beijing Bicycle) (2001, Ch, Xiaoshuai Wang)
Een jongen, Guei , uit het platteland krijgt een baan als fietskoerier in Bejing. Op een dag wordt zijn fiets gestolen. Om zijn baan terug te krijgen, moet hij zijn fiets terug vinden. De fiets is nu echter in handen van een arme jongen, die de fiets gebruikt om een meisje meer te imponeren. Beiden willen dus koste wat kost de fiets hebben. Wonderbaarlijk genoeg weet Guei zijn fiets terug te vinden tussen de miljoenen fietsen in Beijing. De rest van de film vechten de twee jongens om de fiets. Waarbij we een mooi beeld krijgen van het leven als arme jongere in Beijing, zowel als arme immigrant als arme inwoner, die wil meekomen met zijn vriendjes. Maar de film wordt op een gegeven moment te langdradig.
cijfer: 7

Doomsday (2008, VK, Neil Marshall)
Rhona Mitra is een geile actieheldin in deze remake van een samenraapsels van een dozijn cultfilms, die vermaakt, maar toch nooit de hoogte haalt als de films waar die uitleent.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 13:41:43 #106
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_60188256
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 22:01 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Ik heb een enorme hekel aan de acteur Stiller maar heb toch erg moeten lachen om deze film. Hij is gewoon TE flauw.
Klopt
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  vrijdag 18 juli 2008 @ 19:01:11 #107
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60195056
Net The Darjeeling Limited gezien in de bios. Wat een kutfilm. Snap op zich wel dat er mensen zijn die hem leuk vinden, maar het is niet echt mijn ding.
Niet meer actief op Fok!
pi_60195205
De laatste film die ik keek was The Strangers.
Wel een cliché scenario: twee mensen alleen thuis, die worden belaagd (zomaar!) door een aantal gemaskerde mensen. Toch zitten er een aantal goed spannende en onverwachte momenten in. 90 minuten is genoeg. Wel een leuke film om te huren, er een bioscoopkaartje voor betalen is te veel van het goede..
pi_60195891
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 11:06 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga nu Eyes wide shut kijken op dvd en vanavond of morgen ws naar The Darjeeling Limited .
EWS is een van mijn favoriete Kubrick films !

Gisteren Napoleon Dynamite gezien, de eerste keer dat ik hem zag vond ik het echt niks. Nu heb ik er hartelijk om gelachen! Super film!
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_60205655
Big Nothing
Leuke, komische thriller met Simon Peg en David Schwimmer, die na kort samengewerkt te hebben in een callcenter het criminele pad verkiezen. De samenwerking tussen de 2 is het hoogtepunt van de film, en waar het verhaal af en toe wat rare wendingen krijgt blijft het allemaal geloofwaardig leuk en wordt het nergens echt flauw. Alleen de rol van de politie hierin had wat professioneler gemogen om het nog spannender te maken. Met zijn korte lengte van 84min. niet bepaald een waste of time.

Reservation Road
Dit is een film die bij verschillende mensen een verschillend gevoel los brengt, en waar mijn mening niet de meest gangbare is. Een echtpaar (Phoenix, Connelly) raakt hun zoon kwijt bij een hit-and-run ongeluk, en de vader kan het niet verwerken eer de dader gepakt is. Omdat de politie in zijn ogen te weinig doet gaat hij zelf op onderzoek uit. Halverwege de film beginnen in mijn optiek de toevalligheden boven het verhaal uit te stijgen waardoor ik minder in het verhaal kon blijven. Ook het overacting van een droevig stelletje komt niet echt los, al komt Connelly wel een stuk beter uit de verf dan Phoenix. De man die ook goed in zijn rol is is Ruffalo, die de dader en tevens ook vader van een evenoud jongetje speelt. De schuldgevoelens die hij heeft te verwerken worden duidelijk naar voren gebracht, al moet het natuurlijk iedereen al duidelijk zijn dat een kind doodrijden je niet in de koude kleren gaat zitten. Ik heb hem uitgekeken, maar het laatste stuk was een zware zit. Niet door het slechte van de film, maar door de overdreven drama in het verhaal waar ik, misschien mede omdat ik geen kinderen heb en dat gevoel dus niet ken, weinig sympathie in kan vinden.
Where facts are few, experts are many.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 19 juli 2008 @ 13:51:36 #111
862 Arcee
Look closer
pi_60207324
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 11:06 schreef Viking84 het volgende:
Nog niet, maar ik wil 'm wel graag zien.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 14:01:38 #112
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60207469
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 13:51 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nog niet, maar ik wil 'm wel graag zien.
Doen hoor! Geniale film.
Hij zit nog steeds in m'n kop .
Niet meer actief op Fok!
pi_60209393
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 10:35 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:

[..]

Heb jij gister dan ook Knocked Up gekeken?
Ik wel!

Knocked Up.
IMDB Cijfer: 7.6. Persoonlijk cijfer: 7

Aangename film die niet te veel probeert lollig en grappig te zijn, alhoewel die kansloze groep stoners hilarisch zijn evenals de mushroomtrip in Vegas. Het leuke aan de film vond ik dat het niet heel erg overdreven en dramatisch was, gewoon twee normale mensen die opeens een kind krijgen en daardoor gedwongen worden over een hoop dingen na te denken. Dit geeft het een heel realistisch gevoel en mede daardoor blijf je kijken. Wat wel jammer is is dat film op een goed moment erg traag begint te worden en je moeite hebt om het te volgen omdat het wel erg rustig voortkabbeld. Daarom is het ook niet een heel erg geslaagde film IMO.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 16:11:11 #114
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_60209994
Walk Hard: The Dewey Cox Story (2007, VS, Jake Kasdan)
John C. Reilly was al de openbaring van Talladega Nights, maar verbaasd in deze komedie weer doordat die ook met gemak in staat blijkt een film te dragen. De film is van hetzelfde soort parodie spoof films als Talladega Nights, Anchorman e.d., maar dit keer dan met muziek biografiefilms. Ik lag een aantal keer goed dubbel, zoals telkens als een beroemd personage compleet met voor- en achternaam wordt geïntroduceerd, zodat we begrijpen wie het is.
cijfer: 7.5

Smart People (2008, VS, Noam Murro)
Dennis Quaid speelt een arrogante zelfingenomen snobistische professor Lawrence Wetherhold. Hij heeft ook een dochter, (Ellen Page) die zich veels te volwassen gedraagt voor haar leeftijd en niet veel onder doet in arrogantie bij haar vader. Als Lawrence echter verliefd wordt op de dokter (Sarah Jessica Parker) na een ongeluk en zijn ogenschijnlijk meer zorgeloze geadopteerde broer (Thomas Haden Church) begint Lawrence langzaam het licht te zien en menselijker te worden. Er is ook nog een zoon, maar die rol is zo klein, dat de grootste vraag is waarom die uberhaupt nog in de film zit.
De film moet het vooral hebben van de uitstekende gecaste cast. Het mogen dan eigenlijk allemaal type-castings zijn, maar als het werkt, werkt het. Dennis Quaid heeft één van zijn beste rollen in jaren. Thomas Haden Church is overtuigend als zorgeloze broer zonder dit te overdrijven. Ellen Page is natuurlijk geknipt voor de rol van dochter. Zelfs mevrouw Parker viel me mee.
Hoewel de film een lekker sfeertje heeft. Voelt die af en toe toch iets te veel als die jongen, die heel graag bij de coole kinderen wil horen. (Als je begrijpt wat ik bedoel)
  zaterdag 19 juli 2008 @ 18:20:19 #115
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_60212248
21 (2008)
Een stel gasten op school onder leiding van Mickey (Kevin Spacey), een docent, vormen een groepje die trainen om de kaarten te tellen bij blackjack. Ze hebben nog een nieuwe gast nodig. Ze vragen Ben (Jim Sturgess) een ijverige wiskunde-student. Na wat middagjes trainen gaan ze voor het echte werk en gaan Las Vegas bestormen. Na heel wat keertjes wordt Ben wat te greetig.

cijfer 6.5 / imdb 6.9
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_60218685
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 00:51 schreef Atreidez het volgende:
Never Back Down

Tja, een karate kid remake mag je het wel noemen. Jongen verhuist naar andere stad, heeft meteen bonje met de lokale schooleikels, krijgt wat met vriendin van grootste eikel, jongen gaat op vechtlessen, aan t einde is er een vechttoernooi. En zelfs de blessure vlak voor de finale ontbreekt niet Veel minder charme, maar wel goeie vechtscenes. Ik vond m eigenlijk wel ok.
[ afbeelding ]
Ik heb net ook gezien best wel oké. Natuurlijk met de nodige clichés wel raar dat hij een lage beoordeling heeft op IMdB , had verwacht dat hij minstens een 6 zou hebben.
  zondag 20 juli 2008 @ 03:06:43 #117
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60219766

Leuke honkbalfilm, met Tom Berenger, Charlie Sheen en Renee Russo. Als je wat hebt met honkbal is dit zeker een aanrader, maar waarschijnlijk ook wel als je er niet al te veel van weet. Wel een aanrader.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_60219865
Finding Nemo

zo gerweldig
wat die vis tog allemaal meemaakt
IM A NIGHTELF MOHAWK
pi_60223047

MAMMA MIA!

Van tevoren was het nogal een gok of deze film zou bevallen, ik houd absoluut niet van zoetsappige vrouwen films (a la friends/sex and the city etc etc) en mijn verwachting was dan ook dat ik in een bioscoopzaal vol meisjes zou zitten.
Tegen mijn verwachting in waren er toch meer kerels, die zich duidelijk betrapt voelde (sommige verschuilde zich subtiel achter hun meidje - net als ik trouwens), maargoed toen was de film al begonnen en was er geen weg terug.. Onder het motto "samen staan we sterk" zijn we de film gaan bekijken..

Het verhaal gaat dat de hoofdrolspeelster niet weet wie haar vader is.. dus nodigt ze 3 neukpartners van haar moeder uit van een zomer 21 jaar geleden. Ik heb af en toe werkelijk in een scheur gelegen (en die kerel naast me ook - betrapt!!) en de Abba muziek pastte goed in het verhaal, ik geloof dat ze alle nummers van de CD mamma mia wel gespeeld hebben. Plus daar bovenop Sophie (Amanda Seyfried, zie ^^) en voor de heren op leeftijd Donna (Meryl Streep, aka MILF) en het feestje is wat mij betreft compleet.

Bij elkaar een erg leuke film en wat mij betreft ook wel een must-see voor elke kerel die (af en toe) abba muziek luistert!

Film heeft op IMDB een 7,2/10, ik vind het een 8,2/10!

[ Bericht 1% gewijzigd door Sport_Life op 20-07-2008 12:54:33 ]
pi_60223674
Ik heb gezien :

Ivan de Verschrikkelijke : deel 1 (1944) en deel 2 (1946, pas door censuur gelaten in 1958)

Sovjetfilm over Ivan IV, de eerste tsaar van Rusland. In de eerste film zien we Ivan de macht krijgen/grijpen en ijveren voor de eenmaking van de Russisch gebieden, zoals de oorlog tegen de stad Kazan.
In de tweede film, die iets korter is, zie je dan hoe hij vereenzaamt, hoe zijn machtspositie verzwakt, en hoe hij betrokken geraakt in allerlei complotten, intriges,...
Best interessant, al doet de film soms wat raar aan. Dit is volgens mij de eerste en één van de weinige films waarin het laatste stuk opeens wel in kleur is . Het kan geen kwaad om op voorhand Ivan IV eens te googlen, anders begrijp je toch merkbaar minder van de plot.
Ik moet zeggen dat deze film van Eisenstein wel veel moderner aanvoelt dan de eerder houterig geacteerde "Potemkin" en "Alexander Nevsky". Het blijft jammer dat deel drie er nooit is gekomen door de obstructies van Stalin, die goed begreep dat de regisseur kritiek op hem aan het uiten was via de films, en de dood van Eisenstein zelf in 1948.

[ Bericht 3% gewijzigd door zuiderbuur op 20-07-2008 13:29:26 ]
  zondag 20 juli 2008 @ 21:46:20 #121
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_60233158
Hancock (2008)
Verhaal is denk ik wel bekend, superhero met een serieus attitude probleem. Zijn red acties wordt altijd een mega-chaos van beschadigde gebouwen of vernielde grond waar hij landt.

De film is toch veel leuker dan verwacht, de film ontspoort niet als ik zou verwachten met het trailerfilmpje met de walvis weggooie en dergelijke.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 7.5 / imdb 6.9

The Ultimate Gift (2006)
Howard Stevens sterft en de erfenis wordt vertelt bij de notaris aan de famlie. Niemand krijgt wat behalve, Jason (Drew Fuller) de kleinzoon, een eerste klas klaploper. Hij krijgt een reeks van opdrachten om te volbrengen zonder te weten wat de erfenis nu precie inhoudt. De opdrachten zijn van echt werken, echt vrienden vinden en dergelijke middels videoboodschappen van opa. Tijdens zijn beproefing ontmoet hij Alexia (Ali Hillis) met haar dochtertje Emily (Abigail Breslin - Miss Little Sunshine) die aan leukemie lijdt. Jason ondervindt wat het echte leven is en waar het omdraait en niet dat lege rijke familie bestaan.

Het is een sterk oprecht drama naar mijn idee.

cijfer 8 / imdb 7.3
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_60234449
The Number 23

cijfer 8.5 / imdb 6.2.

Vind t magertjes, een 6.2. Vond t zelf namelijk een erg sterke film. Een hele andere kant van Jim Carrey die in de film helemaal geobsedeerd raakt door het getal 23. HIj heeft het gelijknamige boek gekregen van vrouwlief en ziet allerlei dingen van hemzelf terug. En op een gegeven moment is dan ook alles 23.

Een psychologische thriller zonder van die ongeloofwaardige dingen erin . Precies mijn film
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_60235611
Mamma Mia

Normaal hou ik niet van die series zoals Sex and the city, mijn vriendin is er gek op. We hebben dan ook alle seizoenen in de kast staan.
Ik kijk dan af en toe een aflevering mee ( ze kijkt serieus alles 4 tot 5 keer ofzo )

We gaan dan ook vaak naar de bioscoop, vorige week ook 2 keer en vandaag dus naar deze film. Ik ging er natuurlijk een klein beetje met tegenzin heen.
Ik moet zeggen dat de trailer er wel behoorlijk aantrekkelijk uitzag, maar zoals de meeste mensen ook wel weten zegt dat niets tot vrij weinig.

Maar wat een film! Ik ben echt gek op muziek en vindt het gecombineerd met bewegende beelden 1 van de mooiste dingen die er zijn. De emotie was goed te vinden in de film, de acteerprestaties waren ontzettend overtuigend. En Meryl Streep, wat een prachtige vrouw. De moederrol die ze speelde was super.

Al met al een hele grappige/lieve/muzikale en natuurlijk goede film!

Gewoon heen gaan mensen, hoeft je nergens voor te schamen

8.8
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Edwinuss op 21-07-2008 00:00:41 ]
pi_60235873
quote:
Op zondag 20 juli 2008 23:43 schreef Edwinuss het volgende:
Mamma Mia

Normaal hou ik niet van die series zoals Sex and the city, mijn vriendin is er gek op. We hebben dan ook alle seizoenen in de kast staan.
Ik kijk dan af en toe een aflevering mee ( ze kijkt serieus alles 4 tot 5 keer ofzo )

We gaan dan ook vaak naar de bioscoop, vorige week ook 2 keer en vandaag dus naar deze film. Ik ging er natuurlijk een klein beetje met tegenzin heen.
Ik moet zeggen dat de trailer er wel behoorlijk aantrekkelijk uitzag, maar zoals de meeste mensen ook wel weten zegt dat niets tot vrij weinig.

Maar wat een film! Ik ben echt gek op muziek en vindt het gecombineerd met bewegende beelden 1 van de mooiste dingen die er zijn. De emotie was goed te vinden in de film, de acteerprestaties waren ontzettend overtuigend. En Meryl Streep, wat een prachtige vrouw. De moederrol die ze speelde was super.

Al met al een hele grappige/lieve/muzikale en natuurlijk goede film!

Gewoon heen gaan mensen, hoeft je nergens voor te schamen

8.8
Dude
pi_60235896
quote:
Op zondag 20 juli 2008 23:58 schreef ZomerVakantie_ het volgende:

[..]

Dude
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: