abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60257647
Hancock! vast zoals meerdere in dit topic!

Will Smith maakt de film weer.. vooral in het eerst gedeelte (als hij nog geen manieren heeft zeg maar) is echt super

En Bad Boys voor de zoveelste keer Die blijft toch leuk he
  dinsdag 22 juli 2008 @ 09:23:17 #152
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_60261295
United States of Leland (2003)
Leland (Ryan Gosling) vermoord het retardbroerje van zijn vriendin. Hij belandt in de jeugdgevangenis. Albert T. Fitzgerald (Kevin Spacey) is de onverschillige vader die over is gekomen uit het buitenland. Pearl (Don Cheadle) is een docent op de inrichting en wil een boek schrijven over die jongen.

cijfer 6 / imdb 7.1
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_60265540
War
IMDB Cijfer: 6.2. Eigen cijfer: 7.

Aangename vlotte actiefilm over de Chinese en Japans maffia met Jason Stattham en Jet Li. Veel actie, veel complot en coole Jet Li moves en een plottwist. Erg geslaagd voor een avondje vermaak.
pi_60267865
Deze film heb ik net zitten bekijken.

Mwah, gaat maar niet denderend. Gewoon leuk actie-vertier.
pi_60272106
The Fly (David Cronenberg, 1986)
Seth Brundle, een briljante maar excentrieke wetenschapper, geeft de journaliste Veronica Quaife de primeur voor zijn laatste uitvinden: een teleporter, waarmee materie verplaatst kan worden van de ene naar de andere plaats. Als hij zichzelf teleporteert vliegt er echter net een vlieg zijn capsule binnen. Hierna is Brundle niet langer dezelfde, en krijgt hij steeds meer eigenschappen van de vlieg. The Fly is na Videodrome de tweede horror classic van Cronenberg die ik zie en al vond ik persoonlijk The Fly al een stuk beter dan Videodrome ik ben er nu wel achtergekomen dat de oude films van Cronenberg niet echt iets voor mij zijn. Geef mij maar zijn nieuwe films als A History of Violence en Eastern Promises. The Fly heeft wel een sterke opbouw en een gezonde dosis humor, het einde werd mij echter allemaal wat erg over-the-top en ranzig. Acteerwerk van Jeff Goldblum en Geena Davis is trouwens wel erg goed. 7.0

Heat (Michael Mann, 1995)
Ter voorbereiding van The Dark Knigt heb ik Batman Begins en Heat nog eens herkeken. Nolan gaf namelijk aan voor zijn nieuwste film veel inspiratie te hebben gehaald uit dit meesterwerk van Michael Mann. Over Heat kan ik eingelijk verder kort zijn, deze film heeft alles wat een goede misdaad film in zich moet hebben. Een goed verhaal, sterke acteerprestaties, prachtig geschoten beelden en een lekkere soundtrack. Alle films van Mann vind ik goed te pruimen, maar Heat blijft toch nog een uitschieter. 9.0

Batman Begins (Christopher Nolan, 2005)
Ook deze film nog maar even herkeken voordat ik naar The Dark Knight ga. Nolan zet Batman weer terug op de kaart nadat Joel Schumacher deze franchise vakkundig om zeep had geholpen. Ditmaal een donkere, meer realistische aanpak. Visueel dik in orde, goede score, goede acteurs kortom heerlijke film! 8.3

Hancock (Peter Berg, 2008)
Concept was aardig (een dronken superheld) evenals het begin van de film, maar dan slaat de film om en ook volledig de plank mis. Net als de trailer begint het allemaal als een aardige aktie-komedie, maar dan volgen er teveel tenenkrommende momenten waarin het drama de overhand krijgt. Voeg daar nog een paar hele onlogische en ongeloofwaardige momenten aan toe en er blijft maar een weinig van over. Net leuk genoeg om een keertje te zien en dat komt dan door het eerste half uur, echter zitten alle leuke momenten uit dat stuk ook in de trailer. 5.5

Arrested Development S1 (Mitchell Hurwitz, 2003)
Eindelijk weer een echt leuke serie gevonden. Je moet de flauwe humor kunnen waarderen, maar als dat het geval is dan zit je ook wel goed met Arrested Development. Enkele scenes zijn ronduit briljant te noemen. Helaas zijn er maar drie seizoenen gemaakt van deze serie, weet nu eigenlijk al dat ik er graag meer had gezien. Op naar het tweede seizoen! 8.0
pi_60272842
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 16:33 schreef Hulkio het volgende:
The Fly (David Cronenberg, 1986)
Seth Brundle, een briljante maar excentrieke wetenschapper, geeft de journaliste Veronica Quaife de primeur voor zijn laatste uitvinden: een teleporter, waarmee materie verplaatst kan worden van de ene naar de andere plaats. Als hij zichzelf teleporteert vliegt er echter net een vlieg zijn capsule binnen. Hierna is Brundle niet langer dezelfde, en krijgt hij steeds meer eigenschappen van de vlieg. The Fly is na Videodrome de tweede horror classic van Cronenberg die ik zie en al vond ik persoonlijk The Fly al een stuk beter dan Videodrome ik ben er nu wel achtergekomen dat de oude films van Cronenberg niet echt iets voor mij zijn. Geef mij maar zijn nieuwe films als A History of Violence en Eastern Promises. The Fly heeft wel een sterke opbouw en een gezonde dosis humor, het einde werd mij echter allemaal wat erg over-the-top en ranzig. Acteerwerk van Jeff Goldblum en Geena Davis is trouwens wel erg goed. 7.0

Op het einde vond ik Seth niet sympathiek meer, en zat ik voor die eikel te supporteren.
pi_60273995
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 17:00 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Op het einde vond ik Seth niet sympathiek meer, en zat ik voor die eikel te supporteren.
Het was dan ook niet de bedoeling dat hij sympathiek moeest overkomen natuurlijk, hij was half vlieg.

Op de een of ander manier was het einde echt huiveringwekkend, de gedachte dat 1/3de van je zelf levenloze materie is geeft mij echt kriebels.
pi_60276318
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 17:45 schreef Haijo het volgende:

[..]

Het was dan ook niet de bedoeling dat hij sympathiek moeest overkomen natuurlijk, hij was half vlieg.
Maar aanvankelijk beschouwde ik hem nog wel als een mens met een probleem, die hulp nodig had om dat onder controle te krijgen.
quote:
Op de een of ander manier was het einde echt huiveringwekkend, de gedachte dat 1/3de van je zelf levenloze materie is geeft mij echt kriebels.
een derde?
pi_60276560
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 13:53 schreef spy08 het volgende:
Deze film heb ik net zitten bekijken.

Mwah, gaat maar niet denderend. Gewoon leuk actie-vertier.
Pauper gaat tie een cam versie kijken
  dinsdag 22 juli 2008 @ 21:01:26 #160
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_60278116
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 19:50 schreef ZomerVakantie_ het volgende:

[..]

Pauper

Vandaag een John Carpenter middagje gehouden, had ze allebei nog niet eerder gezien ( )

The Thing
Heerlijke splatter film met een Kurt Russel die ook hier weer net zo cool is als altijd. De effecten zijn geweldig en lekker goor uitgewerkt.
Carpenter maakt van het verlaten Antartica goed gebruik van locatie om de spanning op de bouwen naar een spannende en enerverende climax.
Ik heb genoten!

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

Halloween
Dat ik deze nog nooit had gezien mag op zich nogal een schande genoemd worden, maar nu is daar eindelijk verandering in gekomen.
Doordat ik deze nog nooit heb gezien maar wel zo ongeveer alle films die oa. door Halloween zijn geinspireerd (de Scream trilogie bv.) weet je precies wat je kunt verwachten en wanneer. Toch blijft de film de hele tijd ontzettend spannend, wat vooral door twee dingen komt: het feit dat je Michael Myers tot heel laat in de film niet volledig in beeld ziet en dus nogal wat aan de verbeelding van de kijker wordt over gelaten. Daarnaast zit je in bijna (behalve in een paar scenes op het einde) altijd in of op de huid van Myers in alle scenes dat hij een beeld is. In de openingsscene is dat natuurlijk briljant uitgevoerd, maar ook in de rest van de film werkt het goed en voel je je een soort voyeur die toekijkt bij het begaan van de moorden. Iets dat een geweldige spanning en een raar soort kick met zich meebrengt.
Kortom: een geweldige film, en ongeloofelijk dat ik `m niet eerder heb gezien. Met recht één van de grootste horror klassiekers.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
pi_60279647
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 19:39 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Maar aanvankelijk beschouwde ik hem nog wel als een mens met een probleem, die hulp nodig had om dat onder controle te krijgen.
[..]

een derde?
1/3 mens, 1/3 vlieg, 1/3 machine.?
pi_60280508
The Onion Movie (2008)
Geweldige sketch-film! Heerlijke ongecompliceerde humor. Niet alle sketches waren even goed natuurlijk, maar er zaten een paar briljante bij Steven Seagal The Penis People Armed Robber Kip Kendall
Op regelmatige momenten barstte ik in lachen uit en dat had ik al lang niet meer bij een comedy-film gedaan.
IMDB: 6,5 Mijn cijfer: 8

Prom Night (2008)
Erg vermakelijke thriller. Volgens IMDB is het ook een horrorfilm, maar echt eng wil het nergens worden. Het plot van een seriemoordenaar die achter een tienermeisje aanzit is natuurlijk niet bijster origineel, maar wordt leuk uitgewerkt. De film is naar mijn mening intelligenter geschreven dan de standaard horror-films (voor zover dat mogelijk is in dit genre natuurlijk). De personages gedragen zich niet zo onnatuurlijk en onlogisch als je weleens in andere soortgelijke films ziet en de moordenaar is goed gecast. Paar aardige schrikmomenten en soms zelfs spannend, Prom Night kijkt heerlijk weg op een verveelde zondagavond.
IMDB: 3,8 Mijn cijfer: 7-

Pulp Fiction (1994)
Ooit als kind een stukje gezien, maar laatst heb ik hem eindelijk eens opgezet. Na een half uur heb ik de film weer uitgezet. Ondanks verveling had ik het gevoel dat ik m'n tijd beter kon besteden dan mezelf te dwingen dit uit te zitten, daarmee blijft het aantal Tarantino-films die ik niet uit kan kijken op 100% staan.
IMDB:8,9 Mijn cijfer: Niet uitgekeken, geen voldoende dus
  dinsdag 22 juli 2008 @ 22:29:19 #163
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60281375
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:10 schreef Symer het volgende:

Pulp Fiction (1994)
Ooit als kind een stukje gezien, maar laatst heb ik hem eindelijk eens opgezet. Na een half uur heb ik de film weer uitgezet. Ondanks verveling had ik het gevoel dat ik m'n tijd beter kon besteden dan mezelf te dwingen dit uit te zitten, daarmee blijft het aantal Tarantino-films die ik niet uit kan kijken op 100% staan.
IMDB:8,9 Mijn cijfer: Niet uitgekeken, geen voldoende dus
Eindelijk een medestander
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_60283761
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 21:48 schreef Haijo het volgende:

[..]

1/3 mens, 1/3 vlieg, 1/3 machine.?
Om niet teveel te verraden voor de rest:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 23:58:14 #165
52357 Lambiekje
pi_60284506
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:29 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Eindelijk een medestander
Volgens mij heb ik ook wel eens laten weten dat ik het een zwaar over-het-paard-getilde kutfilm vind.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 23 juli 2008 @ 00:03:01 #166
52357 Lambiekje
pi_60284611
Lions for Lambs (2007)
Janine Roth (Maryl Streep) een journaliste interviewt Irving (Tom Cruise) over de oorlog in Irak en Afganistan. Tijdens hun gesprek wordt er een nieuwe aanval gedaan. Onder tussen wordt het afgewisseld met 2 knapen in het leger die uit het vliegtuig zijn gedonderd en in vuurlinie staan met de taliban. Ondertussen wordt een gesprek gevoerd met een knul met zijn docent (Robert Redford) die hem probeert duidelijk te maken overzaken en verteld over de 2 knapen die dus nu i het leger zitten.

Geweldige oneliners van Meryl over het BULLSHIT gedoe in Afghanistan. Het is gewoon een 1:1 gelul van Vietnam.

cijfer 7 / imdb 6.2
  woensdag 23 juli 2008 @ 00:26:26 #167
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_60285015
Mijn excuses voor het ontbreken van een uitgebreide revieuw zoals de meesten hier plaatsen. Maar heb 21 gekeken. Naar mijn idee een goede film, ook voor de mensen die niet zo bekend zijn met kaartspelen. Kevin Spacey zet weer een mooie rol neer, en de relatief onbekende acteurs/actrices in de film zetten hun personages ook dusdanig neer dat de film in een lekker tempo loopt...

Mijn cijfer: 7.5, IMDB: 6.9
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_60285245
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:58 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik ook wel eens laten weten dat ik het een zwaar over-het-paard-getilde kutfilm vind.
Het is leuk om het 1 keer te kijken, en dan als je het op TV ziet zap je het gewoon door, omdat je de dialogen al kent en het niet de moeite waard is om die film nog een keer te zien.
Ik heb de film zelf ook een keer gekocht, staat gewoon in de kast.
In verpakking nog.
  woensdag 23 juli 2008 @ 01:02:52 #169
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_60285470
Dangerous Liaisons
Deze film heeft Uma Thurman en Keanu Reeves, weliswaar in bijrollen. Dat maakt de film echter natuurlijk cool! Voor de rest is het een typisch kostuumdrama, wat er zoals gewoonlijk goed uitziet. Je moet er maar van houden, zullen we maar zeggen. Cijfer: 6,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_60290831
The Air I Breathe
Een sterrencast was wat me voornamelijk naar deze film lokte, met namen als Kevin Bacon, Julie Delpy, Andy Garcia, Forest Whitaker en Emile Hirsch mag je toch wel wat uitzonderlijks verwachten. Niet helemaal dus, al heeft dat niet aan de mensen hierboven genoemd gelegen. De film, een debuut (schrijven en directing) van Jieho Lee, is naar mijn idee zijn doel voorbij geschoten en probeert met alle moeite meer te zijn dan het is. Wat is het dan? Een verhaal bestaande uit meerdere delen, gecatagoriseerd in Love, Pleasure, Sorrow en Happiness, die allemaal met elkaar verbonden zijn. Echter, de ware connectie tussen de gevallen is vergezocht en overgeforceerd, waar dit ook bij de personages te zien is. Wel een dikke pluim voor camerawerk en soundtrack, waar beelden echt goed gesynchroniseerd waren met geluid/muziek. Ik denk dat Jieho er beter aan doet volgende keer een interessant script in te slaan, en dan ben ik zeker niet de laatste die gaat kijken

Where facts are few, experts are many.
pi_60291313
Idi I Smotri (1985)
Russisch/Wit-Russische film over de gebeurtenissen tijdens WOII in 1943 in Wit-Rusland. Het verhaal draait rond een jongen Florya die zich vrijwillig aansluit bij de partizanen. In het begin is hij enthousiast, maar meer en meer gaat hij kapot aan het verschrikkelijke dat zich voor zijn ogen afspeelt.
Deze film is niet echt gruwelijk, maar bevat toch een aantal momenten die aangrijpend zijn.
Op sommige momenten voelt de film wel "raar" aan, scènes die elkaar op een vreemde manier opvolgen, mensen die dingen zeggen die niet echt steek houden (heb ik wel vaker bij Russische/Sovjet- films).
Ik vraag me af of ze er eigenlijk veel Wit-Russisch of niet in gesproken hebben.

Den brysomme mannen (2006)
Noorse film. Een zwerver stapt van een bus aan een tankstation en wordt daar verwelkomd door iemand die hem naar een flat in de stad brengt, waar alles klaar ligt voor hem, inclusief een baan.
In die stad lijkt alles gesmeerd te lopen. Op zijn werk wordt hij voortdurend vriendelijk begroet, hij wordt uitgenodigd op feestjes en legt met meerdere vrouwen heel snel contacten. Toch voelt hij zich niet lekker in deze wereld.
Wat een rare film! Hij doet me denken aan Being John Malkovich en The Twilight Zone. Heel veel dingen blijven open voor interpretatie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_60295696
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 22:10 schreef Symer het volgende:
The Onion Movie (2008)
Geweldige sketch-film! Heerlijke ongecompliceerde humor. Niet alle sketches waren even goed natuurlijk, maar er zaten een paar briljante bij Steven Seagal The Penis People Armed Robber Kip Kendall
Op regelmatige momenten barstte ik in lachen uit en dat had ik al lang niet meer bij een comedy-film gedaan.
IMDB: 6,5 Mijn cijfer: 8
Inderdaad een geweldige film ik heb hem een tijdje geleden ook gezien en verwachte er eigenlijk niets van maar dat hij dan toch nog zo leuk was verbaasde mij.
Ik kan het me niet voorstellen dat je pulp fiction niet kan uitkijken heb hem zelf 10x zonder probleem gezien en hij blijft geweldig maarja smaken verschillen
pi_60296699
Quentin Tarantino is best wel origineel, maar ik kan inderdaad nooit dat "kijk mij eens films maken met badass personages die stoere dialogen voeren"-gevoel van me af krijgen.
pi_60297220
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 11:40 schreef zuiderbuur het volgende:
Idi I Smotri (1985)
Russisch/Wit-Russische film over de gebeurtenissen tijdens WOII in 1943 in Wit-Rusland. Het verhaal draait rond een jongen Florya die zich vrijwillig aansluit bij de partizanen. In het begin is hij enthousiast, maar meer en meer gaat hij kapot aan het verschrikkelijke dat zich voor zijn ogen afspeelt.
Deze film is niet echt gruwelijk, maar bevat toch een aantal momenten die aangrijpend zijn.
Op sommige momenten voelt de film wel "raar" aan, scènes die elkaar op een vreemde manier opvolgen, mensen die dingen zeggen die niet echt steek houden (heb ik wel vaker bij Russische/Sovjet- films).
Ik vraag me af of ze er eigenlijk veel Wit-Russisch of niet in gesproken hebben.
Niet echt gruwelijk? Dit is toch echt wel de gruwelijkste oorlogsfilm die ik ooit heb gezien. Vind het een rare opmerking.
pi_60297535
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 15:54 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Niet echt gruwelijk? Dit is toch echt wel de gruwelijkste oorlogsfilm die ik ooit heb gezien. Vind het een rare opmerking.
Ik snap wel wat je bedoelt, een erg prettige bedoening is het niet. Maar ik bedoel ZO goor is het niet (en dan bedoel ik niet in vergelijking met Schinder's List, maar wel in vergelijking met films als Ichi the Killer en andere gorefests).
  woensdag 23 juli 2008 @ 17:07:43 #176
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_60298992
Batman Begins
Ter voorbereiding op The Dark Knight, vanavond, heb ik vanmiddag deze heropleving van Batman nog eens gezien.
Het is nog steeds (tot nu toe) de beste Batman film, met een heerlijk donkere sfeer en uitstraling van Gotham City dat wordt getoond als een totaal verdorven en corrupte stad. Geweldig.
Er is niet veel aan te merken op Nolan`s eerste poging een superheldenfilm te maken. Het enige minpunt vind ik nog steeds de bad guys. Nog steeds vind ik de combinatie van Ra`s Al Guhl, Scarecrow en maffiabaas Falcone niet echt geslaagd en een beetje geforceerd overkomen.
Maar dat mag de pret niet drukken. Heb opnieuw genoten van een geweldige film.
Bring on The Dark Knight

IMDB Cijfer: 8,4/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  woensdag 23 juli 2008 @ 19:38:02 #177
52357 Lambiekje
pi_60302547
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 00:45 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Het is leuk om het 1 keer te kijken, en dan als je het op TV ziet zap je het gewoon door, omdat je de dialogen al kent en het niet de moeite waard is om die film nog een keer te zien.
Ik heb de film zelf ook een keer gekocht, staat gewoon in de kast.
In verpakking nog.
Bij mij ook ... zat bij FilmValley
pi_60302641
Open maar een topic in KLB!
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  woensdag 23 juli 2008 @ 22:54:27 #179
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60308168
12 Monkeys

Af en toe fascinerende film, maar dat einde hè.... Geen aanrader dus.

[ Bericht 1% gewijzigd door scanman01 op 23-07-2008 23:33:00 ]
pi_60308501
godver vergeten te kijken GRRRR!
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_60312308
The butterfly effect

Goed verhaal Film verveelde niet ondanks de vele flash-backs.

7,5 geef ik de film.
Genieten is toegestaan!!!
pi_60314876
One Flew over the Cuckoo's Nest

Zeker één van de betere films die er zijn gemaakt!

Randall McMurphy
Chief Bromden

Een 9,5.
  donderdag 24 juli 2008 @ 10:54:42 #183
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60315394
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 10:29 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
One Flew over the Cuckoo's Nest

Zeker één van de betere films die er zijn gemaakt!

Randall McMurphy
Chief Bromden

Een 9,5.
pi_60315424
Interview (Steve Buscemi, 2007)
Interview volgt het leven van een top politiek journalist Pierre Peders (Steve Buscemi), wiens carrière bergafwaarts gaat. Na een aanvaring met zijn hoofdredacteur moet hij tegen zijn wil een interview doen met de meest populaire soap actrice van het land (Sienna Miller). Interview is een remake van het gelijknamige origineel van Theo van Gogh. Dit origineel heb ik zelf nooit gezien dus kan ook niet aangeven of deze remake toegevoegde waarde heeft. Het is in elk geval wel een prima film geworden, sterk acteerwerk (erg belangrijk natuurlijk in een film die eigenlijk maar over twee personages beschikt) en verhaal weet ook zeker te onderhouden. Verder ook leuk dat Katja Schuurmans nog een kleine cameo heeft en er verder ook enkele eerbetoningen naar van Gogh in de film zitten. 7.6
  donderdag 24 juli 2008 @ 12:08:44 #185
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_60316813
Gisteravond:

The Dark Knight
Met Batman Begins deed Christopher Nolan 3 jaar geleden wat iedereen voor onmogelijk had gehouden: de Batman franchise nieuw leven inblazen. Het werd terecht een mega succes en dus was het wachten op het vervolg. Die is er dan nu eindelijk. Na 3 hele lange jaren wachten was het gisteren eindelijk tijd voor de meest geanticipeerde film van het jaar: The Dark Knight.

Nolan bewandeld hier dezelfde weg die hij al insloeg met Batman Begins en neemt het nog een stapje verder: rauw van toon, een Gotham City dat nog steeds verdorven is en gebukt gaat onder de georganiseerde criminaliteit, snel gemonteerde actie scenes en geweldig acteerwerk.
De actiescenes zijn overzichterlijker gefilmd, iets wat voor velen een struikelblok was in het eerste deel. Hier is het allemaal een stuk beter te volgen.
Direct vanaf het begin zit de actie en de vaart in het verhaal en dat wordt steeds verder opgebouwd en komt tot een hoogtepunt in een geweldige climax die ruim 20 minuten duurt. Tijdens die hele 20 minuten blijft het tempo behouden.
Dit wordt nog eens ondersteund door een prachtige muzikale score die de donkere sfeer van de film extra benadrukt.

Dan het acteerwerk. Dit is helemaal de film van Heath Ledger. Hij trekt alle aandacht naar zich toe. Werkelijke iedere seconde dat ie in beeld is verbleken alle andere personages door zijn aanwezigheid. Hij zet The Joker echt neer als een maniakale psychopaat die oprecht huiveringwekkend is met een bizar gevoel humor. Iets dat wonderwel ontzettend goed werkt. Een niets minder dan briljante performance.
Ook Christian Bale is opnieuw in topvorm. Nieuwkomers Aaron Eckhart en Maggie Gyllenhaal zijn goed op hun plaats. Vooral het casten van Gyllenhaal in plaats van Katie Holmes heeft de film goed gedaan.

Wat valt er nog meer over te zeggen of aan toe te voegen? Eigenlijk niets. Dit is gewoon een film die je moet zien. Nolan heeft een nieuwe standaard gezet voor de striphelden verfilming en voor actie films in het bijzonder.
Dit is de beste blockbuster van de afgelopen jaren en misschien wel allertijden.
The Dark Knight is niets minder dan een meesterwerk!

IMDB Cijfer: 9,5/10
Mijn Cijfer: 9,5/10
pi_60317672
Gister ff Crank gezien, vond het wel een goeie film met humor.
pi_60318904
Semi-Pro
IMDB Cijfer: 5.8
Mijn cijfer : 7

Je moet er van houden maar het is weer gewoon Will Ferrel humor voor anderhalf uur. Will zijn basketbal team zit in de problemen en moet 4de worden in de competitie. Dit leidt natuurlijk weer tot allemaal paniekaanvallen en rare ideeen van Will Ferre inclusief het worstelen met een beer. Al met al een leuke film als je van dit soort humor houdt.
pi_60320498
Gister geprobeerd the Orphanage te kijken, na al wat goede recensies gelezen te hebben.
Toen de film begon met het bekendmaken van de makers werd ik blij van Guillermo del Toro maar even daarna zag ik Warner Bros Espana en toen voelde ik de bui alweer hangen.
Film begint ook verschrikkelijk langzaam en cliche matig, met veel van die typische standaard disney geluiden en na een half uur hadden we het gehad en is de film afgezet. Wat een bagger
pi_60321136
Grandma's Boy (2006)

Hilarische film over een gamedesigner die bij z'n oma komt te wonen en in de problemen komt als een geniale collega JP (briljante rol van Joel Moore) er met zijn game-ontwerp vandoor gaat. De grappen volgen elkaar snel op en het merendeel is geslaagd (als ik terugdenk aan JP met zijn robotstem die denkt dat cloaks in het echt ook werken, of aan de scène waar de oma's aan de wiet zitten schiet ik weer in de lach ).
Het verbaast me dat de film niet bekender is aangezien hij imho beter is dan vergelijkbare bekendere films als Road Trip wat om de 3 maanden weer op tv verschijnt en minstens zo goed als goede stonerfilms als Harold & Kumar. Aanrader.

IMDB: 6,9 Mijn cijfer: 7,9
pi_60322190
Syriana(2005)
Als ik een pakketje films ga huren, durft daar van tijd tot tijd nog eens een angelsaksische film bij zitten. Deze keer dus Syriana, omdat ik toch gehoord had dat hij goed was.
Ik weet het niet, hij zit vast wel goed in elkaar en probeert een meer genuanceerde kijk te geven, maar ik heb de indruk dat ze het misschien toch te ingewikkeld hebben willen maken. Er zijn eigenlijk best veel personages en subplots, en ik moet sommige dat ik om sommige weinige kon geven.
pi_60324048
Bescheiden greepje van de afgelopen periode:

The Dark Knight
Quatsch om daar nog verder op in te gaan, aangezien je al doodgegooid wordt met de relazen van menig forumfanboy. Als je alleen niet van plan was de film te gaan zien, dien je je mening bij te stellen. Hij is écht zo goed. Op een "klassieker" kind of way.

Batman: Gotham Knight
Overbodige stijloefening van getalenteerde animatiespecialisten....die duidelijk geen affectie met Batman hebben. Volledig uit toon met de actuele films en animatiereeksen. Batman leent zich ook helemaal niet voor een Animatrix/Dark Fury-achtige franchise uitbreiding.

Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby
Nascar + Will Farell. Ontzettend Amerikaans dus. Maar wel met een leuke knipoog. Kijkt aardig weg.

Lupin III: Castle of Cagliostro
De enige Miyazaki die ik tot op heden nog niet gezien had. Hij leek me ook vrij gedateerd. Niets bleek minder waar: het personage Lupin III (de derde) is ontzet-tend charistmatisch en leent zich prima voor een leuk verstand-op-nul avontuur.

The Strangers
Daten....een vak apart. Leek me leuk om haar mee naar een horrorfilm te nemen. Je kent het wel: zij ontzettend bang. Ik - overtuigd horror fan - haar koene ridder in tijden dat zij een gespierde arm nodig heeft. Blijkt The Strangers gewoon hartstikke mat te zijn. Niks geen nookie dus....

Zonder gekheid; vond het gegeven erg interessant. Ik dacht ook meteen aan een popcornversie van Funny Games. Maar dat bleek niet het geval. De "vreemdelingen" in kwestie houden blijkbaar van makkelijke schrikeffecten en zetten dit kracht bij door harde geluiden te gebruiken. Dat werkt vandaag de dag niet meer mijns inziens. Althans, niet bij mij. Sneak Preview materiaal. In de slechte zin van het woord.
pi_60327622
How to rob a bank
leuke grappige film, niet spannend of dergelijke, wel leuk hoe hij niet weet wat hij moet doen maar toch wegloopt met een paar miljoen en een leuke vriendin
6,5/10

Ga van het weekend maar eens The Godfather trilogie kijken, krijg ze zaterdag binnen
pi_60328064
Toy Story 2 (1999)

Net gezien dat ik die film op m'n pc had staan, en het was al jaren geleden, dus heb ik hem nog eens uitgekeken.
Zo'n film blijft heerlijk. Al ben je dat soort speelgoed allang ontgroeid, iedereen herkent er zichzelf wel in voor een deel.
Het zit 'm vooral in de kleine details in deze film
SPOILER
De animatie is ook hier erg mooi, en op sommige vlakken duidelijk verbeterd. Zo zie je de moeder iets vaker, zie je meer beelden van de stad,...
Als er een derde deel komt, wil ik dat zeker zien.
pi_60328111
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 21:07 schreef zuiderbuur het volgende:
Toy Story 2 (1999)

Net gezien dat ik die film op m'n pc had staan, en het was al jaren geleden, dus heb ik hem nog eens uitgekeken.
Zo'n film blijft heerlijk. Al ben je dat soort speelgoed allang ontgroeid, iedereen herkent er zichzelf wel in voor een deel.
Het zit 'm vooral in de kleine details in deze film
SPOILER
De animatie is ook hier erg mooi, en op sommige vlakken duidelijk verbeterd. Zo zie je de moeder iets vaker, zie je meer beelden van de stad,...
Als er een derde deel komt, wil ik dat zeker zien.
Toy Story 3
  donderdag 24 juli 2008 @ 21:29:49 #195
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_60328558
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 14:24 schreef Wooldoor het volgende:
maar even daarna zag ik Warner Bros Espana en toen voelde ik de bui alweer hangen.

omdat er zoveel slechte films van Warner Bros Espana uitkomen? of uberhaupt uit Spanje??
En hoe kun je een film nou bagger vinden als je maar een half uur hebt gezien?
  donderdag 24 juli 2008 @ 22:36:01 #196
52357 Lambiekje
pi_60330199
The Listening (2006)
Een thriller rond Echelon, het afluisterstation van de NSA.

Een Italiaanse vrouw, Francesca, vindt een koffer met een handleiding van Tumbleweed, een project van de NSA. Ze vertelt het aan een vriendin. De machines van NSA worden geactiveerd en taped het gesprek. James Wagley een medewerker krijgt de opdracht om vervolgens al haar gesprekken te beluisteren. Ondertussen is er een ondervragingsteam naar Francesca gestuurd en wordt redelijk mishandelt. James is het er niet mee eens en stibbelt tegen. Hij wordt uit zijn ambt gezet. Hij heeft een plan en gaat naar Rome, waar Francesca woont. Hij vertelt haar het idee van Echelon. Samen met een gepensioneerde geheimedienst-agent probeert James in Echelon in te breken en zo het 'enge' project Tumbleweed te openbaren.

Technisch gezien is het gewoon realiteit. Best wel eng wat Echelon doet en kan. Een enge wereld leven we in. Er wordt gezegt dat zij gesprekken kunnen afluister van elke mobieltje ook al staat het niet aan. (Tenzij je de batterij/Sim verwijderd). Leuk al die digitale techniek.

Echelon spy network Revealed

cijfer 6.5 / imdb 6.2

[ Bericht 2% gewijzigd door Lambiekje op 24-07-2008 22:44:44 ]
  donderdag 24 juli 2008 @ 23:28:30 #197
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_60331336
Teeth

Het is bijna onmogelijk om iets positiefs te schrijven over deze film. In een vlaag van totale verveling opgezet, en na 3 kwartier zuchten, rollende ogen en gapen uitgezet. Ook geen flauw idee hoe ik aan deze film ben gekomen, maar hij is rechtstreeks vanuit de dvdspeler de prullenbak in gegaan... Nieuwsgierig waar de film over gaat? Kijk maar even op imdb, ik heb al teveel woorden vuilgemaakt aan deze cinematografische diarree

Imdb: 6.0, mijn cijfer: 3.0 (en dan doe ik nog echt mijn best om er geen lager cijfer voor te geven)

The Mist

Een klein dorpje wordt opgeschrikt door een plotseling opkomende en zeer dichte mist... De film volgt een groep mensen die vast zitten in de lokale supermarkt, bang geworden door de verhalen van een bebloede dorpbewoner en uiteindelijk ook confrontaties met bloeddorstige "beesten" in de mist. De film was een totale verrassing voor mij, en dan niet zozeer door de cgi, maar meer door het hele menselijke aspect.. Je leeft echt mee met de hoofdrolspelers, die werkelijk door elke menselijke emotie heen gegooid worden. Ik kreeg dan ook al vrij snel een enorme hekel aan bepaalde personages... Het einde van de film liet me achter met een behoorlijk "wtf-gevoel", en dat is nou net wat een film voor mij maakt, of breekt..

Imdb: 7.5, mijn cijfer: 8.0
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 00:02:45 #198
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60331892

Hancock

Begin van de film was erg vermakelijk. Leuke grappen die je niet al van ver ziet aankomen. Tweede deel van de film, waarin het een en ander duidelijk wordt, was absoluut noodzakelijk naar mijn idee. Je kunt niet 90 minuten een stuntelende Hancock laten zien. Wat mij betreft was er dus helemaal niets mis aan het tweede deel van de film. Wat wel als een verrassing kwam was het einde. De film was opeens afgelopen terwijl ik het gevoel had dat het nog wel even zou duren. Het kwam allemaal wat onaf op me over.
SPOILER
Al met al wel een aanrader, waar naar mijn idee meer in had gezeten.

[ Bericht 0% gewijzigd door scanman01 op 25-07-2008 01:08:18 ]
pi_60331908
Black Wine
Goed verhaal voor een thriller met een paar lekkere plottwisten. Geen al te groot budget zo te zien, en echt spraakmakende acteerprestaties zijn er ook niet, maar desondanks door goede regie een redelijke film. Af en toe duren scenes te lang, vergezelt door wel aardige muziek maar duidelijk om de film maar richting de 90 minuten te duwen, dat en
SPOILER
zijn mijn enige punten van echte kritiek
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 01:07:48 #200
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60332586
Voor de film zat de nieuwe Bond trailer trouwens. Zag er bijzonder interessant uit. Die ga ik zeker zien in November.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')