Op het einde vond ik Seth niet sympathiek meer, en zat ik voor die eikel te supporteren.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:33 schreef Hulkio het volgende:
The Fly (David Cronenberg, 1986)
Seth Brundle, een briljante maar excentrieke wetenschapper, geeft de journaliste Veronica Quaife de primeur voor zijn laatste uitvinden: een teleporter, waarmee materie verplaatst kan worden van de ene naar de andere plaats. Als hij zichzelf teleporteert vliegt er echter net een vlieg zijn capsule binnen. Hierna is Brundle niet langer dezelfde, en krijgt hij steeds meer eigenschappen van de vlieg. The Fly is na Videodrome de tweede horror classic van Cronenberg die ik zie en al vond ik persoonlijk The Fly al een stuk beter dan Videodrome ik ben er nu wel achtergekomen dat de oude films van Cronenberg niet echt iets voor mij zijn. Geef mij maar zijn nieuwe films als A History of Violence en Eastern Promises. The Fly heeft wel een sterke opbouw en een gezonde dosis humor, het einde werd mij echter allemaal wat erg over-the-top en ranzig. Acteerwerk van Jeff Goldblum en Geena Davis is trouwens wel erg goed. 7.0
Het was dan ook niet de bedoeling dat hij sympathiek moeest overkomen natuurlijk, hij was half vlieg.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 17:00 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Op het einde vond ik Seth niet sympathiek meer, en zat ik voor die eikel te supporteren.
Maar aanvankelijk beschouwde ik hem nog wel als een mens met een probleem, die hulp nodig had om dat onder controle te krijgen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 17:45 schreef Haijo het volgende:
[..]
Het was dan ook niet de bedoeling dat hij sympathiek moeest overkomen natuurlijk, hij was half vlieg.
een derde?quote:Op de een of ander manier was het einde echt huiveringwekkend, de gedachte dat 1/3de van je zelf levenloze materie is geeft mij echt kriebels.
Pauper gaat tie een cam versie kijkenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:53 schreef spy08 het volgende:
Deze film heb ik net zitten bekijken.
Mwah, gaat maar niet denderend. Gewoon leuk actie-vertier.
quote:
1/3 mens, 1/3 vlieg, 1/3 machine.?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:39 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Maar aanvankelijk beschouwde ik hem nog wel als een mens met een probleem, die hulp nodig had om dat onder controle te krijgen.![]()
[..]
een derde?
Eindelijk een medestanderquote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:10 schreef Symer het volgende:
Pulp Fiction (1994)
Ooit als kind een stukje gezien, maar laatst heb ik hem eindelijk eens opgezet. Na een half uur heb ik de film weer uitgezet. Ondanks verveling had ik het gevoel dat ik m'n tijd beter kon besteden dan mezelf te dwingen dit uit te zitten, daarmee blijft het aantal Tarantino-films die ik niet uit kan kijken op 100% staan.
IMDB:8,9 Mijn cijfer: Niet uitgekeken, geen voldoende dus
Om niet teveel te verraden voor de rest:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij heb ik ook wel eens laten weten dat ik het een zwaar over-het-paard-getilde kutfilm vind.quote:
Het is leuk om het 1 keer te kijken, en dan als je het op TV ziet zap je het gewoon door, omdat je de dialogen al kent en het niet de moeite waard is om die film nog een keer te zien.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:58 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik ook wel eens laten weten dat ik het een zwaar over-het-paard-getilde kutfilm vind.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad een geweldige film ik heb hem een tijdje geleden ook gezien en verwachte er eigenlijk niets van maar dat hij dan toch nog zo leuk was verbaasde mij.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:10 schreef Symer het volgende:
The Onion Movie (2008)
Geweldige sketch-film!Heerlijke ongecompliceerde humor. Niet alle sketches waren even goed natuurlijk, maar er zaten een paar briljante bij
Steven Seagal
The Penis People
Armed Robber
Kip Kendall
![]()
Op regelmatige momenten barstte ik in lachen uit en dat had ik al lang niet meer bij een comedy-film gedaan.
IMDB: 6,5 Mijn cijfer: 8
Niet echt gruwelijk? Dit is toch echt wel de gruwelijkste oorlogsfilm die ik ooit heb gezien. Vind het een rare opmerking.quote:Op woensdag 23 juli 2008 11:40 schreef zuiderbuur het volgende:
Idi I Smotri (1985)
Russisch/Wit-Russische film over de gebeurtenissen tijdens WOII in 1943 in Wit-Rusland. Het verhaal draait rond een jongen Florya die zich vrijwillig aansluit bij de partizanen. In het begin is hij enthousiast, maar meer en meer gaat hij kapot aan het verschrikkelijke dat zich voor zijn ogen afspeelt.
Deze film is niet echt gruwelijk, maar bevat toch een aantal momenten die aangrijpend zijn.
Op sommige momenten voelt de film wel "raar" aan, scènes die elkaar op een vreemde manier opvolgen, mensen die dingen zeggen die niet echt steek houden (heb ik wel vaker bij Russische/Sovjet- films).
Ik vraag me af of ze er eigenlijk veel Wit-Russisch of niet in gesproken hebben.
Ik snap wel wat je bedoelt, een erg prettige bedoening is het niet. Maar ik bedoel ZO goor is het niet (en dan bedoel ik niet in vergelijking met Schinder's List, maar wel in vergelijking met films als Ichi the Killer en andere gorefests).quote:Op woensdag 23 juli 2008 15:54 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Niet echt gruwelijk? Dit is toch echt wel de gruwelijkste oorlogsfilm die ik ooit heb gezien. Vind het een rare opmerking.
Bij mij ook ... zat bij FilmValleyquote:Op woensdag 23 juli 2008 00:45 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Het is leuk om het 1 keer te kijken, en dan als je het op TV ziet zap je het gewoon door, omdat je de dialogen al kent en het niet de moeite waard is om die film nog een keer te zien.
Ik heb de film zelf ook een keer gekocht, staat gewoon in de kast.
In verpakking nog.
quote:Op donderdag 24 juli 2008 10:29 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
One Flew over the Cuckoo's Nest
Zeker één van de betere films die er zijn gemaakt!
Randall McMurphy
Chief Bromden
Een 9,5.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De animatie is ook hier erg mooi, en op sommige vlakken duidelijk verbeterd. Zo zie je de moeder iets vaker, zie je meer beelden van de stad,...
Als er een derde deel komt, wil ik dat zeker zien.![]()
![]()
quote:Op donderdag 24 juli 2008 21:07 schreef zuiderbuur het volgende:
Toy Story 2 (1999)
Net gezien dat ik die film op m'n pc had staan, en het was al jaren geleden, dus heb ik hem nog eens uitgekeken.
Zo'n film blijft heerlijk. Al ben je dat soort speelgoed allang ontgroeid, iedereen herkent er zichzelf wel in voor een deel.
Het zit 'm vooral in de kleine details in deze filmToy Story 3SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De animatie is ook hier erg mooi, en op sommige vlakken duidelijk verbeterd. Zo zie je de moeder iets vaker, zie je meer beelden van de stad,...
Als er een derde deel komt, wil ik dat zeker zien.![]()
quote:Op donderdag 24 juli 2008 14:24 schreef Wooldoor het volgende:
maar even daarna zag ik Warner Bros Espana en toen voelde ik de bui alweer hangen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al met al wel een aanrader, waar naar mijn idee meer in had gezeten.
[ Bericht 0% gewijzigd door scanman01 op 25-07-2008 01:08:18 ]My soul is painted like the wings of butterflies
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. zijn mijn enige punten van echte kritiek
Where facts are few, experts are many.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |