abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 juli 2008 @ 08:59:22 #51
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_60114160
quote:
Op maandag 14 juli 2008 23:30 schreef Timo20 het volgende:
Net in de bios gezien:

The Happening
Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: on-ge-loof-e-lijk dat deze film door het grootste deel van de pers is afgebrand! Ik vond `m geweldig.
The Lady In The Water heb ik niet gezien, dus na het in mijn ogen erg sterke The Village was ik benieuwd naar Shyamalan`s nieuwste werk. En ik werd niet teleurgesteld.

De spanning zit er gelijk vanaf het begin in waarbij Shyamalan direct de sfeer voor de rest van de film neerzet: mysterieus en redelijk intens. Dat wordt de hele film volgehouden, met hier en daar plaats voor wat humor. Er zijn nogal wat beelden die niet voor de zwakkere magen geschikt zijn maar het past juist bij de sfeer van de film dat alles werd getoond.
Het acteerwerk is in orde, al komt het over-acteren van Wahlberg en de altijd lieftallige Deschanel soms wat geforceerd over.
De spanning wordt naar het einde toe goed opgebouwd en de climax qua spanning is geweldig. Wanneer dan iedereen zit te wachten op de gebruikelijke twist en die (wat mij betreft) uitblijft (en Shyamalan dus eigenlijk iets doet wat niet van `m wordt verwacht) is "het feest compleet."

Shyamalan brengt ons met The Happening een briljante mix van horror, thriller en drama en slaagt daar wat mij betreft met vlag en wimpel voor.
Gaat dit zien!

IMDB Cijfer: 5,4/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
Nee!! wacht tot dat het in de 2euro rommelbak ligt. Dit is slecht uitgewerkt. Sixth Sense wonderboy kan het echt niet meer. Die paar grove zelfmoorden zijn aardig maar voor de rest matigheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 15-07-2008 09:07:22 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 09:06:40 #52
52357 Lambiekje
pi_60114242
The Trial (1993)
Een bankmedewerker wordt van z'n bed geligt. Hij staat onder arrest. Niemand kan hem vertellen waarom, wat en hoe. Gaande weg wordt het alleen maar mysterieuzer en gekker.

Ik vond het maar een raar verhaal. Het zal gerust een een goede adept zijn van het Kafka boek.

Oh en op de hoes staat een foto van Anthony Hopkins maar heeft maar een klein rolletje als priester. Ook misleidend.

cijfer 4.5 / imdb 5.9
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_60118012
The New World 2005

Het verhaal van Pocahontas door de regisseur Terrence Mallick.
Als je niet van langzame films houdt moet je hier zeker niet naar kijken, maar ik hou er wel van en vond de natuur beelden en de mijmeringen van de hoofdrolspelers mooi. Alleen wat het nivo erg naar beneden haalt is het acteerwerk van Colin Farrell deze man speelt een verliefde kapitein Smith alleen daar zie je niks van want hij heeft constant dezelfde blik en gezichtsuitdrukking net alsof hij er niks aan vindt. Ook minder zijn de soms onnozele quotes. Maar voor de rest is het erg mooi gemaakt met mooie natuur shots ,close ups, goede muziek en een geweldig acterende Kilcher die haar debuut maakt in deze film.
7/10
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:04:42 #54
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_60120019
quote:
Op maandag 14 juli 2008 23:30 schreef Timo20 het volgende:
erg sterke The Village
wist niet dat die woorden combinatie mogelijk is.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:44:06 #55
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_60122512
Huozhe (To Live) (1994, Ch, Yimou Zhang)
Een rijke man verliest zijn huis en alles wat die bezit door zijn grote schokschulden. Na wat omzwervingen als soldaat van zowel het Nationalistische als het communistische leger, wordt hij weer verenigd met zijn vrouw en twee kinderen. Samen moeten ze zien te overleven als arme burgers.
Wat volgt is een sterk familiedrama, dat zich spiegelt tegen de geschiedenis van communistisch China van de jaren 40 tot '70'. Voor iedereen die geïnteresseerd is in moderne Chinese geschiedenis is het dan ook een must-see. Voor geïnteresseerden in sterke dramas ook.
Gong Li is weer sterk als altijd in films van haar toenmalige man. Maar de echte hart van de film is natuurlijk You Ge als Fugui.
Al met al weer een prachtig sterk drama van Zhang.
cijfer: 8.5

Wristcutters: A Love Story (2006, VS, Goran Dukic)
Zia komt na zelmoord hebben gepleed in de hel terecht. Hel is net als aarde alleen net wat erger. Als hij erachter komt dat zijn vriendin ook in de hel is beland gaat hij samen met zijn vriend Eugene op zoek naar haar. Ondertussen moeten ze interessante karakters.
Leuke road movie met een orgineel idee, een roadtrip door hell. Elke film met Tom Waits erin heeft al een streepje voor bij mij. Maar de rest stelde ook verre van telleur. Patrick Fugit is een leuk hoofdpersoon. Shannyn Sossamon is geknip voor de rol als beetje excentrieke girl next door. Shea Whigham is grappig als Eugene.
cijfer: 8

Dan in Real Life (2007, VS, Peter Hedges)
Tijdens een groot familie weekend de weduwnaar komt Dan in een winkel eindelijk weer eens een leuke vrouw tegen. Dat is boffen voor hem. Jammer genoeg voor hem is die vrouw echter de nieuwe vriendin van zijn broer. Tijdens het weekend komt die er steeds meer achter hoe perfect ze is. Tijdens de rest vanh het weekend moet hij zijn gevoelens proberen te verbergen voor de rest van zijn famile (en zij die voor hem). Terwijl die ook nog 3 dochers, die ook hun problemen hebben, heeft.
De film weet op een lekker luchtige manier een redelijk serieus onderwerp te behandelen zonder ook weer te slapstick romcom te worden. De film blijft redelijk subtiel en is nooit over-de-top. Peter Hedges houdt goed de emoties en motivatie van zijn karakter in de gaten. Die uitstekend worden verbeeld door Steve Carell. Die is net als in LMS weer op zijn allerbest doordat die wat meer ingetogen acteert. Juliette Binoche kan dit met twee vingers in haar neus.
cijfer: 8
pi_60123215
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:44 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Wristcutters: A Love Story (2006, VS, Goran Dukic)
Zia komt na zelmoord hebben gepleed in de hel terecht.
Hij komt in het hiernamaals voor zelfmoordenaars, de link met de hel heb ik nergens in de film ontdekt
Where facts are few, experts are many.
pi_60128808
Timo20: ik kom je bijstaan: ik vond The Village ook goed hoor!
Ik verwachte een aparte film + talloze negatieve kritieken (hij kon dus ook alleen maar meevallen!)

En ik ga the Happening ook kijken! alleen niet in de bios
Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken
  dinsdag 15 juli 2008 @ 22:44:57 #58
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_60132708
Vanavond gezien:

Sweeney Todd: The Demon Barber Of Fleet Street
In de bioscoop heb ik `m gemist dus dan maar op dvd. Het resultaat is een a tale of two feelings, wat mij betreft een typisch gevalletje style over substance.
Het ziet er allemaal prachtig en lekker donker uit en het is mooi in beeld gebracht. Wat dat betreft is er niets aan te merken.
Maar het verhaal kon me niet echt boeien, net als de karakters. Ik kon er maar niet "in komen." Ook vond ik het geheel te lang uitgerekt en waren alleen maar een paar van de liedjes in orde.
Daarentegen vond ik de laatste acte wel erg goed, net als het acteerwerk van Depp en Rickman.
Zeker geen hoogvlieger en ook niet Burton`s beste, maar het is wel een Burton film en daarom voor mij nog steeds speciaal.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 7,3/10
  dinsdag 15 juli 2008 @ 22:48:34 #59
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_60132816
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 08:59 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nee!! wacht tot dat het in de 2euro rommelbak ligt. Dit is slecht uitgewerkt. Sixth Sense wonderboy kan het echt niet meer. Die paar grove zelfmoorden zijn aardig maar voor de rest matigheid.
Wachten doe ik sowieso
Iedereen loopt wel te verklaren dat `t zo slecht is maar ik heb nog van niemand gehoord wat ze er precies zo slecht aan vinden
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:04 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

wist niet dat die woorden combinatie mogelijk is.
You learn something everyday
pi_60132988
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 22:48 schreef Timo20 het volgende:
Iedereen loopt wel te verklaren dat `t zo slecht is maar ik heb nog van niemand gehoord wat ze er precies zo slecht aan vinden
Aan iets slechts moet je ook niet teveel woorden vuil maken
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel CXXVII
Where facts are few, experts are many.
pi_60133034
Vanavond 2 films:

Jurassic Park III

en

Doom

Jurassic Park blijft entertainment, meer niet. Leuke film, maar niet bijzonder. 7

Doom daarentegen vind ik erg goed gedaan. Lekker donker, claustrofobisch, en de scene waarin als First Person Shooter wordt gekeken door de camera: geniaal

Al met al: een 8+
  dinsdag 15 juli 2008 @ 23:00:10 #62
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_60133133
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 22:55 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Aan iets slechts moet je ook niet teveel woorden vuil maken

Of juist wel Dit is je er wel heel makkelijk van af maken he
  woensdag 16 juli 2008 @ 00:32:37 #63
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_60135082
Huo shao hong lian si zhi yuan yang jian xia (The Twin Swords) (1965, HK, Teng Hung Hsu)
Ondanks dat het acteerwerk erg matig is (op zijn best), het er nep uitziet, er lachwekkende muzikale intermezzo's met moraal inzitten en de actie minder spectaculair is dan de shaw brothers films vanaf de jaren 70, heb ik me nog steeds vermaakt voor die klein anderhalf uur dat het duurt.
cijfer: 7
pi_60136335
Hoe overleef ik mezelf (naar de boeken)

Mijn cijfer: een 6 (en dat vind ik nog gul van mezelf) wat een matige film zeg!
Animaties zijn wel leuk gedaan, maar het geheel is al met al erg kinderachtig
You're like the water, which when it becomes ice, splits every rock
  woensdag 16 juli 2008 @ 02:54:27 #65
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60136412
Made of honor

Ik heb voor de verandering eens een romcom gekeken ( ) en deze viel me eigenlijk tegen. Ik vind Patrick Dempsey leuk (wie heeft niet 'can't buy me love' gezien? ) , maar ondanks dat was dit toch geen succes. Het is allemaal wel leuk, maar weinig verrassend.... en je leeft niet echt met de hoofdpersonages mee. Misschien is dat wel de grote misser van deze film. Voor de liefhebbers van het genre is het allemaal wel aardig, maar zeker geen topper.
My soul is painted like the wings of butterflies
  woensdag 16 juli 2008 @ 10:38:35 #66
52357 Lambiekje
pi_60139259
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 22:56 schreef iamredleader het volgende:

Doom daarentegen vind ik erg goed gedaan. Lekker donker, claustrofobisch, en de scene waarin als First Person Shooter wordt gekeken door de camera: geniaal

Al met al: een 8+

Het was jammerlijk slecht. Het had NOOIT geproduceerd mogen worden.
pi_60140197
Hans Teeuwen met "Dat dan weer wel".

Voor de zoveelste keer gezien en nog steeds momenten dat ik kon lachen maar niet zo hard als de eerste keer. Eenmaal een grap gezien te hebben is het daarna vanzelf minder grappig. Jiskefet blijft langer grappig en kan ik vaker zien.

Als film "one flew over the chuckoo's nest" gezien, hilarische film in mijn ogen Ondanks dat het geen komedie is zie ik het toch een beetje als komedie maar dan een betere komedie wegens de diepzinnige humor die erin zit. Boek heb ik liggen van de film en wil die ook eens lezen.
Genieten is toegestaan!!!
  woensdag 16 juli 2008 @ 15:25:36 #68
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60146000
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 11:22 schreef Topspin het volgende:

Als film "one flew over the chuckoo's nest" gezien, hilarische film in mijn ogen Ondanks dat het geen komedie is zie ik het toch een beetje als komedie maar dan een betere komedie wegens de diepzinnige humor die erin zit.
Al met al toch een film waar je allerminst vrolijk van wordt volgens mij.
pi_60146264
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 10:38 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het was jammerlijk slecht. Het had NOOIT geproduceerd mogen worden.
dat is jouw mening.

Vandaag:

2010

Die is 100x minder goed dan zijn voorganger. Desalniettemin geen slechte film, maar niet echt bijzonder.
pi_60146384
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 15:25 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Al met al toch een film waar je allerminst vrolijk van wordt volgens mij.
Het is van de ene kant een depressieve film maar de dialogen af en toe, daar zie ik dan de humor van in. Kan aan mijn vreemde humor liggen.

Hoe Jack Nicholson zich aan het verzetten is de hele tijd en de boel op stelten wilt zetten in het gekkenhuis. Hoe hij erbij loopt als hij net shock-therapy heeft gehad. Hij hoort daar niet eens thuis en wordt alsnog behandeld.

What about Smith moest ik ook vaker om lachen terwijl het ook een meer depressieve film is. Het gaat me om de situatie die in de film in what about smith constant mis gaat en dan hoe Nicholson acteert en dan zijn gezichtsuitdrukking de hele tijd.
Genieten is toegestaan!!!
pi_60149506
gister kung fu panda in de bios gezien, film was wel okey, maar niet super...zeker niet het kopen waard..

ben nu starship troopers deel 3 aan het kijken, ja je zou denken dat ze na de slechte deel 2 stoppen, maar er is een deel 3 van (ook recent pas achtergekomen)...en jasper van dien speelt erin...tot nu toe gaat wel, in iedere geval beter dan deel 2...
pi_60149528
oeps ik bedoelde casper van dien
  woensdag 16 juli 2008 @ 18:34:27 #73
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60149685
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 18:24 schreef Gail het volgende:
oeps ik bedoelde casper van dien
Je kunt je eigen berichten editten hoor
pi_60151619
ik ben een newbie, weet niet hoe dat moet eigenlijk..heb gezocht naar het icoontje maar tevergeefs

nou de film was echt een waste of time! het was wel beter dan deel 2 maar voor de rest niks aan.
pi_60151671
okey en ook nog het verkeerde smiley gebruikt , ik bedoelde ipv
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')