Nee, de vrouw die de foto's maakte krijgt een wok, er staat nergens dat er nieuwe CTA's geplaatst wordenquote:Op zondag 15 juni 2008 19:30 schreef Zug-Chef het volgende:
Münster(Westf) Hauptbahnhof krijgt eindelijk nieuwe CTA's!!!
[ afbeelding ]
![]()
Vandaag staat mijn aantal kilometers op 0quote:Op zondag 15 juni 2008 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
Zo, vandaag ook weer eens 58 km getreind.
http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?2,3837770quote:Op zondag 15 juni 2008 19:41 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nee, de vrouw die de foto's maakte krijgt een wok, er staat nergens dat er nieuwe CTA's geplaatst worden
ja, dat zeg je er niet bijquote:Op zondag 15 juni 2008 20:22 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?2,3837770
Slagje Heerenveen?quote:Op zondag 15 juni 2008 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
Zo, vandaag ook weer eens 58 km getreind.
Een met vleugelsquote:Op maandag 16 juni 2008 10:23 schreef SpeedyRich het volgende:
bork met wat voor trein ben je weer terug in NL gekomen ?
Denk Purmerend ofzo.quote:Op maandag 16 juni 2008 10:51 schreef Alexxxxx het volgende:
Donderdag heb ik aan het begin van de middag een afspraak op Amsterdam CS. Nu wil ik het eerste stuk met de auto gaan, en het laatst stuk de trein ff meepikken. Op welk station tussen Hoorn en Amsterdam CS, liefst zo dicht mogelijk bij Amsterdam, kan ik mijn auto veilig en gratis parkeren?
Ik ken iemand die daar wel wat over te vertellen heeftquote:Op maandag 16 juni 2008 11:58 schreef Alexxxxx het volgende:
Maar ik ben doodsbenauwd dat ik dan met lijn 41 moet
quote:vaak zijn deze gratis, soms moet u betalen
Niet zo mekkeren voor die paar centen hoorquote:Het dagtarief voor treinreizigers varieert tussen de 3,20 euro en 4,80 euro. Met een Voordeelurenabonnement betaalt u maximaal 2,90 euro per dag.
Die mis ik evenquote:Op maandag 16 juni 2008 13:43 schreef sander89 het volgende:
Ze waren nog bezig er mee, dus nog geen foto's gemaakt.
Dat is wel leuk om te doen jaquote:Op maandag 16 juni 2008 14:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Alex: NS rijdt in Amsterdam ook met deze dingen. Wat voor jou?
[ afbeelding ]
Als je het met de auto sneller en goedkoper kan, moet je dat vooral doenquote:Op maandag 16 juni 2008 15:21 schreef Alexxxxx het volgende:
Ach wie weet waar ik allemaal kom![]()
Ga trouwens vanaf Purmerend. Waarom doet de trein er in s hemelsnaam 26 minuten over om van Purmerend in A'dam te komenen waarom gaat ie maar 2 keer per uur
Shit moet ik zo nog een keer naar mn ouders om een routeplanner uitte printenquote:Op maandag 16 juni 2008 15:25 schreef Willy84 het volgende:
Die tuk tuk dingen staan ook op Amstel en je krijgt korting met je treinkaartje ofzo. Het ziet er zo gammel uit.
Verder staan ze gewoon her en der in het centrum op de diverse pleinen.
Alex, ik zou je aanraden om ergens bij de sneeuwbalstraat te parkeren ofzo. Kan je heel vaak per uur met de bus (geen 41:P) en is niet zo ver.
Nee was ingepland, Vanuit Offenburg naar Strassbourg en dan door naar Saarbrucken.quote:Op maandag 16 juni 2008 00:39 schreef Willy84 het volgende:
Nice omritje, gewoon voor de lol of kon je die speciale trein niet meer nemen?
Nice pics verder
Omdat het zo'n idiote omweg is dat je beter de bus kan nemen. De treinverbinding Purmerend-Amsterdam CS wordt per december zelfs helemaal opgeheven.quote:Op maandag 16 juni 2008 15:21 schreef Alexxxxx het volgende:
Waarom doet de trein er in s hemelsnaam 26 minuten over om van Purmerend in A'dam te komenen waarom gaat ie maar 2 keer per uur
bron link url?quote:Op maandag 16 juni 2008 17:44 schreef ReisT het volgende:
De treinverbinding Purmerend-Amsterdam CS wordt per december zelfs helemaal opgeheven.
quote:Op zondag 15 juni 2008 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
Zo, vandaag ook weer eens 14 km getreind.
Wat voor date heb jij nou weerquote:Op maandag 16 juni 2008 16:16 schreef Alexxxxx het volgende:
Willy, je bent geweldigEn op deze manier heb ik ook een achterbank bij de hand in Amsterdam
Nee hoor, gewoon op en neer gehobbeld tussen stage en huisquote:Op maandag 16 juni 2008 21:14 schreef Charango het volgende:
@ Wadloper: een 'Frysk' en kort onderonsje dus?
Ik word erbijna opgewonden vanquote:Op dinsdag 17 juni 2008 06:32 schreef Wadloper het volgende:
Tot zover eigenlijk ineens een spannend dagje, ik heb in een klein uurtje dus drie goederentreinen gezien![]()
Inderdaadquote:Op dinsdag 17 juni 2008 12:24 schreef Willy84 het volgende:
Zo, verrrr..!!! Vergeet je je paspoort niet
En je inentingenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 12:24 schreef Willy84 het volgende:
Zo, verrrr..!!! Vergeet je je paspoort niet
Daarom dus, vanuit welke wijk dan ook in Purmerend gaat er een bus naar Amsterdam CS. Voor de trein moet je eerst naar het station, als je daar toch met de bus heen moet, kan je daar net zo goed in blijven zitten.quote:Op maandag 16 juni 2008 17:52 schreef Socios het volgende:
Wat een onzin... En met de bus duurt die reis net zo lang...
Jij gaat door voor de koelkast!quote:Op maandag 16 juni 2008 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Of wordt er daarna doorgereden naar Schiphol, waarbij je in Sloterdijk (Hemboog) moet overstappen of zo?
quote:Geruisloos vertrek vanaf derde perron
DEVENTER - Geen burgemeester die met pet en fluit feestelijk de eerste trein op het nieuwe perron verwelkomt. Geen andere functionarissen, geen feest. Helemaal niets. Gisteren om 18.08 uur precies klonk het sobere fluitsignaal van de conducteur van dienst en vertrok de eerste trein, geruisloos.
Behalve de reizigers in de intercity richting Amsterdam was enkel een handvol treinliefhebbers getuige van het heugelijke feit. Zij legden het vertrek en even later de aankomst van de eerste treinen vast met hun camera's. "Voor ons als liefhebbers is dit prachtig, maar ook voor Deventer is het belangrijk dat het extra perron er ligt. De mogelijkheden op het station zijn veel groter geworden en daar zal de reiziger van profiteren" , legt treinliefhebber Paul Bandel uit.
Door het nieuwe perron, dat de afgelopen weken aan de stadszijde van het station is gerealiseerd, kunnen er meer treinen tegelijk terecht in Deventer. Vooral de reizigers die in de spits van Amsterdam naar Deventer reizen profiteren. De extra treinen die dagelijks op de drukste uren worden ingezet, moesten wachten in Apeldoorn tot de achteropkomende intercity ze inhaalde. Nu kunnen de spitstreinen wél direct doorrijden omdat ze allebei tegelijk terecht kunnen in Deventer. Het levert de reiziger een tijdwinst op van ruim tien minuten. Bovendien willen de Nederlandse Spoorwegen dat er in de nabije toekomst ieder kwartier een trein gaat rijden tussen Deventer en de Randstad. Het extra perron maakt dit mogelijk.
Al met al toch reden voor een klein feestje, zoals ook is aangekondigd. Maar om vier uur 's middag, het tijdstip waarop de eerste trein feestelijk moet worden onthaald, blijft het stil. Ook de fotograaf die voor Prorail dit tafereel moet vastleggen, kan onverrichter zake weer vertrekken.
Ruim twee uur verschijnt dan toch de eerste trein. Stopt en vertrekt een paar minuten later weer, slechts gadegeslagen door de verslaggever, de fotograaf en de liefhebbers die lange tijd de regen trotseerden om deze mijlpaal mee te maken. Mooier is de aankomst van de eerste trein en dan vooral het moment waarop de reizigers uitstappen. Verbaasd bekijken zij de vreemde omgeving. "Is dit echt goed?", vraagt Berrie Elsschot. Deze student, en niet de burgemeester of NS-directeur, kan later vertellen dat hij als eerste voet heeft gezet op het nieuwe perron op het Deventer station.
Bron: De Stentor
Gelukkig dan ben ik deze dag weer zekerquote:Op dinsdag 17 juni 2008 15:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Oh, wacht, bvalt wel mee... Donderdag ben ik er niet
Wat moet je daar nou weer!quote:Op maandag 16 juni 2008 13:26 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik ben principieel tegen het betalen om te parkerenheb dan ook ooit een uur in het centrum van amsterdam gestaan met de alarmlichten aan, omdat ik vertikte te betalen
! Maar goed dit keer was ik van plan langer dan een uurtje te blijven
Ik heb vooralsnog een lichte voorkeur voor Purmerend. Dat kan ik ten minste vinden, vorige week daar een nieuwe fototoestel gekocht
Rijdt Arriva dan weerquote:Op dinsdag 17 juni 2008 21:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat moet je daar nou weer!
Je kunt ook bij Overwhere parkeren volgens mij, daar kun je kiezen tussen de trein of bus 106.
Keep postingquote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:37 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Was natuurlijk niet serieus gemeend he...![]()
Mijn foto's laat ik dus ook maar achterwege dan...
Neh, van die achterbank was een grapjequote:Op maandag 16 juni 2008 22:38 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Wat voor date heb jij nou weerje weet wat ze vroeger altijd achter het CS deden he
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:37 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Was natuurlijk niet serieus gemeend he...![]()
Mijn foto's laat ik dus ook maar achterwege dan...
Ik zet m ergens in Amsterdam Noord neer, regio sneeuwbalstraatquote:Op dinsdag 17 juni 2008 21:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat moet je daar nou weer!
Je kunt ook bij Overwhere parkeren volgens mij, daar kun je kiezen tussen de trein of bus 106.
Misschien iets korter.quote:Op maandag 16 juni 2008 17:52 schreef Socios het volgende:
Wat een onzin... En met de bus duurt die reis net zo lang...
Niet zo happen zegquote:Op dinsdag 17 juni 2008 17:37 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Was natuurlijk niet serieus gemeend he...![]()
Mijn foto's laat ik dus ook maar achterwege dan...
Wat hij zegt...quote:
Volgens mij heeft NS toch de letter V geschrapt?quote:Op dinsdag 17 juni 2008 20:27 schreef Mark-Hgl het volgende:
IRM = het oorspronkelijke DD-IRM, zoals deze vanaf 1994 geleverd werden. Dit waren drie- en vierwagenstammen.
Vanaf 2003 is men tussenbakken gaan bouwen en gaan toevoegen in de bestaande stammen. De stammen werden verlengd en vernummerd. Drietjes (82xx) werden viertjes (94xx) en viertjes (84xx) werden zesjes (86xx). De verlengde stammen kregen de benaming (om onderscheid te maken met de niet-verlengde stammen) Verlengd InterRegio Materieel. In dezelfde periode werden ook geheel nieuwe vier- en zeswagenstammen geleverd (series 95xx voor de viertjes en 87xx voor de zesjes). Deze kregen de benaming Vernieuwd InterRegio Materieel. Inmiddels zijn alle stammen verlengd, dus het gehele park heeft de benaming VIRM
Gelukkig dat familie me kwam ophalenquote:Utrecht Centraal-Baarn Woensdag 18 Juni 14:54
Oorzaak Tussen Baarn en Soest rijden geen treinen door een seinstoring.
Verwachting De verstoring is naar verwachting rond 16:00 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Den Dolder en Baarn reizen via Amersfoort.
Mja, vond het wel grappig om dat er ff bij te doenquote:Op woensdag 18 juni 2008 08:34 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Niet zo happen zeg
Vond de tekst erbij alleen wat 'opgewonden' overkomen...
[..]
Wat hij zegt...
Keep those pictures coming!!![]()
Heb je al een schema uitgedokterd?quote:Op woensdag 18 juni 2008 19:17 schreef Lemjur het volgende:
Op 9 juli ga ik riching Italie met de CNL. Daarna via Slovenië nar Oostenrijk en Tsjechie, vervolgens weer richting NL. Enorme zin in, en ik ga kijken of ik nog wat leuke plaatjes kan schieten
Vetquote:Op woensdag 18 juni 2008 21:59 schreef knars het volgende: 12 bakken koploperplezier op Zoetermeer Oost en Den Haag Ypenburg
Nou en? De meeste reizen beginnen toch juist niet op het treinstation, als je daar niet eerst naartoe hoeft, maar dichterbij op een bus naar Asd kan stappen bespaar je tijd.quote:Op woensdag 18 juni 2008 07:57 schreef Duvel het volgende:
Ligt er aan waar je zit. Vanaf het treinstation moet je een lokale lijn nemen naar de doorgaande weg in Purmerend, of lopen naar bijvoorbeeld het Tramplein (waar al lang geen trams meer rijden).
Off course I did, heb zelfs m´n kaartjes allemaal al xDquote:Op donderdag 19 juni 2008 00:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb je al een schema uitgedokterd?
Dat is het juist zo mooi aan het openbaar vervoer. Het vertrek van waar je niet bent en gaat naar waar je niet moet zijn.quote:Op donderdag 19 juni 2008 18:06 schreef ReisT het volgende:
De meeste reizen beginnen toch juist niet op het treinstation
Dat hoef je mij niet te vertellen, ik heb 20 jaar in Purmerend gewoond.quote:Op donderdag 19 juni 2008 18:06 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nou en? De meeste reizen beginnen toch juist niet op het treinstation, als je daar niet eerst naartoe hoeft, maar dichterbij op een bus naar Asd kan stappen bespaar je tijd.
Leuk dat er weer eens een T'tje in Leeuwarden was.quote:Op donderdag 19 juni 2008 19:15 schreef Socios het volgende:
Vanmiddag om 16.00u stond Plan T 531 op station Leeuwarden.Hij was verdwaald zei ´ie en stond te wachten op spoor 3 voor hulp.
Twee paniekshotjes, ik moest de 30147 halen...
[ afbeelding ]
Plan T 531 te Lw
[ afbeelding ]
En een minuutje later vanuit de GTW.
Laffe tekkelquote:Op donderdag 19 juni 2008 20:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat hoef je mij niet te vertellen, ik heb 20 jaar in Purmerend gewoond.
Ik had er vandaag zomaar 2quote:Op donderdag 19 juni 2008 20:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Leuk dat er weer eens een T'tje in Leeuwarden was.
Dat is pas ´paniek´.quote:Op donderdag 19 juni 2008 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Rennen met de cam, ja hoorRode lampjes in de verte
The WH00T?quote:Op donderdag 19 juni 2008 20:50 schreef Socios het volgende:
Jammer dat je de ING-express gemist hebt.
Ik heb vandaag een boete gekregen omdat ik naar Purmerend wilde. Voor het eerst dat ik terecht een boete heb gekregen.quote:Op donderdag 19 juni 2008 20:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat hoef je mij niet te vertellen, ik heb 20 jaar in Purmerend gewoond.
Die vuile zwartrijdende langharige werkschuwe bottenkluiver was "uit principe tegen betalen voor anything"quote:Op donderdag 19 juni 2008 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
Wat had je dan precies uitgespookt?
Ik heb beide keren keurig voor m kaartje betaald... Was met de autoquote:Op donderdag 19 juni 2008 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die vuile zwartrijdende langharige werkschuwe bottenkluiver was "uit principe tegen betalen voor anything"
Ja, ik weet hetquote:Op donderdag 19 juni 2008 21:19 schreef Duvel het volgende:
In de spits wel ja, sufferd!
Kijk maar uit voordat je tegen een schorsing voor volgende week aanlooptquote:
Que?quote:Op donderdag 19 juni 2008 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kijk maar uit voordat je tegen een schorsing voor volgende week aanloopt
Die toeterden naar me!quote:Op donderdag 19 juni 2008 21:27 schreef Duvel het volgende:
De inwoners van Den Ilp vinden van niet vermoed ik.
Die krant bestaat niet meerquote:Op donderdag 19 juni 2008 23:25 schreef bork het volgende:
Zo even Utrechts Nieuwsblad gelezen
quote:Op donderdag 19 juni 2008 21:18 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik heb beide keren keurig voor m kaartje betaald... Was met de autoIk reed door Den Ilp heen... Dat is strafbaar
Ik stond vlak bij het winkelcentrum in Noord, heb serieus wat ana jetip hgehad dusquote:Op vrijdag 20 juni 2008 00:39 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Die krant bestaat niet meer
[..]
Ik zei toch dat je bij de Sneeuwbalstraat moest gaan staan. Heeft de Dom Dom je door Den Ilp gestuurd
?
Jij bent ook weer in de grote stad geweestquote:Op vrijdag 20 juni 2008 00:45 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik stond vlak bij het winkelcentrum in Noord, heb serieus wat ana jetip hgehad dusaan Tom Tom doe ik niet, aan toeristische routes wel, op de terugweg... T was een mooie route, dat wel
Er is veel naar me getoeterd, en een mooie foto van me gemakt, wat wil ik nog meer
Gaaf! Zeer uitzonderlijk dat een plan T daar beland. Ben benieuwd hoe ze die in de NO geduwd hebben. Per IC of stoppert.quote:Op donderdag 19 juni 2008 19:15 schreef Socios het volgende:
Vanmiddag om 16.00u stond Plan T 531 op station Leeuwarden.Hij was verdwaald zei ´ie en stond te wachten op spoor 3 voor hulp.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik dacht dat die uit de Spaarndammerbuurt kwamen?quote:Op vrijdag 20 juni 2008 01:05 schreef Willy84 het volgende:
De jeugd van tegenwoordig komt ook uit die buurt
Nope, Ik ken iemand die Willy Wartaal kent(de) en laatst was er nog zo'n gast op AT5 omdat ze de buurt waar ze opgegroeid waren aan het afbreken waren.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 07:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik dacht dat die uit de Spaarndammerbuurt kwamen?
De lijnen 93 en 173.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 01:05 schreef Willy84 het volgende:
LoL dat is dus in de Banne. Heb je tegenwoordig een Lidl en er zat een chinees, die je ook op de foto zit, maar die is nu dicht. De hele zooi is daar ook afgebroken. De jeugd van tegenwoordig komt ook uit die buurt
De schuldsanering zit er ook achter.
Fijn buurtje. Je hebt dus de 34 gepakt of de Arriva bussen zeker, jou kennende
Bunnik is een halte aan de vrije baan, daar kan je niet kopmaken. Eerstvolgende mogelijkheid zuidelijk van Utrecht is dus het zijspoortje van Driebergen-Zeist.quote:Op donderdag 19 juni 2008 23:25 schreef bork het volgende:
Enfin Utrecht CS - Maliebaan gaat langer duren maar of het nu gaat om kopmaken in Driebergen-Zeist (waarom niet Bunnik?) of een ritje via Bilthoven-Blauwkapel-Maliebaan is mij niet duidelijk.
Kijk dat is nou eens goede info thxquote:Op vrijdag 20 juni 2008 15:17 schreef ReisT het volgende:
[..]
Bunnik is een halte aan de vrije baan, daar kan je niet kopmaken. Eerstvolgende mogelijkheid zuidelijk van Utrecht is dus het zijspoortje van Driebergen-Zeist.
Ze hebben een koutje gevat, maar maken het goed. De verwachting is dat de 9547 vanaf komende dinsdag de revalidatie kan hervatten. Van de 9548 moet nog even worden bekeken hoe zijn conditie is. Het koutje bij hem vrij hard aangekomen, misschien dat een infuus tot de mogelijkheden behoort.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 13:54 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik wil weten hoe het gaat met de 9547 en 9548.
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 21:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze hebben een koutje gevat, maar maken het goed. De verwachting is dat de 9547 vanaf komende dinsdag de revalidatie kan hervatten. Van de 9548 moet nog even worden bekeken hoe zijn conditie is. Het koutje bij hem vrij hard aangekomen, misschien dat een infuus tot de mogelijkheden behoort.
Ik vind het baanvak A'dam - Utrecht er geregeld uit liggen, verbaast me een beetje voor zo'n modern spoor. In Ah stond gister de CNL (12:30) die net zo lang was als heel spoor 7quote:Op zaterdag 21 juni 2008 10:22 schreef Willy84 het volgende:
Vandaag ligt Amsterdam Centraal-Utrecht Centraal eruitmag ik lekker in de stink metro naar Duivendrecht om naar Amersfoort te gaan.
Zag van de week dat ze al allemaal materieel hadden aangevoerd enzo. Voor de metrotunnel hebben ze ook al allemaal platen neergelegd omdat ze het treinspoor moeten passeren om in die tunnel te komen.
Haha, scherp! Even gekeken, de instellingen klopte niet, foto´s zijn echt van vanmiddag half 3.quote:Op zondag 22 juni 2008 16:49 schreef Zug-Chef het volgende:
Of je camera instelling klopt niet, of die foto's heb je op 17 juni al gemaakt
Lol, thanks, even doorsturen.quote:Op zondag 22 juni 2008 17:11 schreef Charango het volgende:
En dan die eerste van Socios![]()
, kan zo de VVV-folder in
Edit: typo
Dat is een eitje. Keertijd in de haven verlengen om er zo voor te zorgen dat alles op tijd blijft rijdenquote:Op zondag 22 juni 2008 15:11 schreef Socios het volgende:
Het laatste weekend van het Oerolfestival (!!11
) op Terschelling zorgt traditioneel voor extra lange treinen tussen Leeuwarden en Harlingen Haven. Waar vorig jaar 6 bakken DH geen uitzondering waren, rijdt er dit jaar een GTW 2/8 en GTW 2/6 om de toeristen te vervoeren. Ook waren er extra kruisingen op station Harlingen. Iemand die weet of dit het gevolg van vertragingen of extra treinen was, mag het zeggen.
Mooi gezicht zo, een containertrein dwars door de stad heen. Heb zelf vanmiddag de 6416 om 16.12 te Zuidhorn gespot die stilstond om daarna richting Groningen te vertrekken. Daarna te Hurdegaryp de VST-07-3 gespot die om 16.44 richting Groningen ging, dus die ben je net misgelopen.quote:Op zondag 22 juni 2008 16:49 schreef Zug-Chef het volgende:
[afbeelding]
Wegens werkzaamheden aan het spoor tussen Hoogeveen en Meppel moeten dit weekend weer enkele goederentreinen omrijden via Leeuwarden. Op een zonnige zondagmiddag te Leeuwarden Achter de Hoven passeert met 90 minuten vertraging de ACTS 7101 in Portfeeders-jas en de 7105 in opzending met de vol beladen containertrein 60249 vanuit Veendam naar de Maasvlakte West.
geen Rookpauze dusquote:
Oudere modellen hadden dat niet geloof ik. Dat is pas later gekomenquote:Op maandag 23 juni 2008 17:46 schreef Wadloper het volgende:
Huh, heeft mat'54 normaal gesproken geen frontsein op de neus?
Bij de 386 mis ik hem namelijk...
Lezen Fles: ivm het luier verversen hebben we niet het ophalen Stel 273 + stel 386 gezienquote:Op maandag 23 juni 2008 17:46 schreef Dr_Flash het volgende:
oh ja kut die mat54Ik heb er wel aan gedacht maar ik was zoals gebruikelijk weer eens de enige man op de post (die op papier door 4-5 man bediend "is") dus ik kon niet weg
Maar mooi gedaan hoor
![]()
Is de 386 op eigen kracht doorgereden naar NSM? Of kwamen ze die later ophalen ergens mee?
Stom, waarom kan ik dat zelf niet bedenkenquote:Op maandag 23 juni 2008 18:47 schreef dennistd het volgende:
Je kunt ook doen: jij reist op het kruidvatkaartje naar eindhoven, waar je het kruidvatkaartje aan hem geeft en jij verder reist met zijn kaartje. Dan heb je zeker geen problemen.
Jazeker, ik zag hem toevallig een paar weken geleden op internet, en als het goed is staat ie achter deze link ook online te bekijken.quote:Op maandag 23 juni 2008 18:10 schreef Socios het volgende:
Iemand nog iets over de film gehoord waar die 766 in fungeerde?
Klopt, Hondekoppen zijn dienst gesteld met "omgekeerde L" als frontsein. Later hebben ze dat malle pijpje er op gemaakt (ik denk in de jaren '70, nadat de vergeling was gestart).quote:Op maandag 23 juni 2008 17:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oudere modellen hadden dat niet geloof ik. Dat is pas later gekomen
Ha, voor de werkzaamheden van komende zomer!quote:Op dinsdag 24 juni 2008 00:24 schreef Willy84 het volgende:
Aan het eind van het Amstelstation ri CS is nu een soort van "noodperron" gebouwd waar de metrobestuurders straks over kunnen lopen als ze kopmaken. Dus is precies tussen de treinsporen in.
klikquote:Treinongeval met koeien in Waver doet denken aan Pécrot
Een trein op de lijn Ottignies-Leuven heeft zaterdag een kudde koeien aangereden. Niemand raakte gewond. Het incident doet wel denken aan het ongeval in Pécrot zeven jaar geleden.
Zaterdag gebeurde een incident met een trein in Waver. Een landbouwer verwittigde de politie toen zijn runderen uit de weide waren verdwenen. Een machinist uit de richting van Waver stopte zijn trein. Terwijl de landbouwer zijn dieren weghaalde van het spoor, met hulp van de politie, reed een trein afkomstig uit Leuven in op de dieren. Drie beesten kwamen om.
Onvoldoende communicatie
Volgens de gouverneur van Waals-Brabant, Marie-José Laloy, toont het ongeval dat er nog geen lessen zijn getrokken uit Pécrot. De gouverneur wacht op rapporten van de politie en de NMBS.
Volgens de burgemeester van Grez-Doiceau, Alain Clabots, werd de informatie over de runderen op het spoor in Leuven niet doorgestuurd. "Het is spijtig vast te stellen dat de maatregelen onvoldoende blijven om te communiceren tussen Waver en Leuven. Ongeveer een een uur en vijftien minuten nadat de informatie werd doorgegeven aan de NMBS, was dit nog niet door de Leuvense verantwoordelijken doorgegeven".
Goh, dat had nou niemand zien aankomenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:35 schreef TommyGun het volgende:
http://www.omroepbrabant.(...)niet+op+station.aspx
Lekker
dus hij is van rail en niet NSquote:Op dinsdag 24 juni 2008 00:05 schreef Peterselieman het volgende:
Railion mag ik hopen![]()
En het is waar, want de 1613 rijdt nu voor ACTS.
For the record: ook de 386 zit in die film. Zie je de trein van buiten dan is het de 766 (historisch helaas incorrect want het waren eigenlijk twee tweetjes, maar goed het aantal bakken klopt tenminste). Zie je de trein van binnen dan is het de 386, dat kon niet in de 766 gefilmd worden omdat die coachopstelling heeft.quote:Op maandag 23 juni 2008 18:10 schreef Socios het volgende:
Iemand nog iets over de film gehoord waar die 766 in fungeerde?
We mogen blij zijn dat er uberhaupt nog mat'54 stellen beschikbaar warenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:02 schreef ReisT het volgende:
[..]
For the record: ook de 386 zit in die film. Zie je de trein van buiten dan is het de 766 (historisch helaas incorrect want het waren eigenlijk twee tweetjes, maar goed het aantal bakken klopt tenminste). Zie je de trein van binnen dan is het de 386, dat kon niet in de 766 gefilmd worden omdat die coachopstelling heeft.
Website is groots ge-update ;-)quote:Op woensdag 25 juni 2008 14:29 schreef Wadloper het volgende:
Mooie platen Zug!
Ik hou regelmatig jouw fotosite in de gaten!
quote:
quote:
Die hebben ze gisterenavond dan overgebracht, 's middags stond hij nog in Haarlem op een zijspoortje. Toen zaten de vliegen er ook al opquote:Op donderdag 26 juni 2008 10:35 schreef thatsme het volgende:
Ik zag vanmorgen de 4030 uit Meppel vertrekken! (8.03 ri Gn) Hij was echt nog nieuw met 5 vliegen aan de voorkant! Maar als ze met dit thempo doorgaan gaan ze 2012 niet halen als de 42xx serie ook nog gedaan moet worden voor die tijd.
Misschien wel als ze ook stoppen te Zaventem.quote:Op donderdag 26 juni 2008 10:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Non-stop lijkt me redelijk kansloos. Als ik Brussel was zou ik daar niet mee akkoord gaan
Veel plezier enzo, laat je de digi thuis?quote:Op donderdag 26 juni 2008 15:07 schreef Zug-Chef het volgende:
Heren, bedankt voor alle complimenten! Daarmee ben ik ook meteen weg hier, vanavond wacht de CityNightLine niet op mij. Ik ga 2,5 week naar Österreich!
Auf wiederschnitzel en tot medio Juli
Fijne vakantie Zug!quote:Op donderdag 26 juni 2008 15:07 schreef Zug-Chef het volgende:
Heren, bedankt voor alle complimenten! Daarmee ben ik ook meteen weg hier, vanavond wacht de CityNightLine niet op mij. Ik ga 2,5 week naar Österreich!
Auf wiederschnitzel en tot medio Juli
LOLquote:Op vrijdag 27 juni 2008 09:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ja fijne reisGelukkig kies jij iets beters dan Finland
quote:Op vrijdag 27 juni 2008 09:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ja fijne reisGelukkig kies jij iets beters dan Finland
Jaquote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:37 schreef bork het volgende:
LOLHelemaal vergeten, Fles ging de muggen gezelschap houden.
oei op teentjes getrapt is?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 13:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Jahihi. Wat een sukkel he, die fles
Da's lief maar dat had ik bekeken, thx eniewees.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 13:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Bork, ik heb zowiezo geen prijsinfo als de reis niet vian Duitsland loop, plannen kan ik wel voor je
Bron:nu.nlquote:NS gaat de nieuwe dubbeldekkers in eerste instantie vooral inzetten op drukke trajecten, zoals Eindhoven-Utrecht-Amsterdam-Schiphol en Den Haag CS-Utrecht- Arnhem.
Er zijn div. documenten met correspondentie tussen Locov en NSR die daar dieper op ingaan.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 19:57 schreef Brembo het volgende:
[..]
Den Haag CS - Arnhem wordt eind dit jaar vervangen voor Arnhem - Schiphol, zeg dan dat ze ter versterking van de 3700 zijn. Oohj nee, dat was ICL al ...
Nou ja, ik stel voor 6x per uur Ah - Ut in de spits waarvan 2x per uur naar Schipholquote:Op vrijdag 27 juni 2008 20:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er zijn div. documenten met correspondentie tussen Locov en NSR die daar dieper op ingaan.
Diverse werkzaamheden; omder meer spoorvernieuwing bij Muiderpoortquote:Op zaterdag 21 juni 2008 14:04 schreef ReisT het volgende:
Dit heeft wel zeker met het nieuwe gedeelte te maken, want de treinen tussen A'dam Zuid en Utrecht rijden ook niet. Officiële verklaring is ook 'werk aan de seinen en wissels' - dat is ook wat er al die weekenden steeds weer is tussen A'dam en Ut.
Dat moeten ze ook wel snel dit weekend nog even doen, want volgende week gaat inderdaad die metrotunnel dicht en dat moeten er natuurlijk wel treinen rijden tussen Amstel en CS.
Huh? Wat wordt dan het vervolg van de route van de IC van Den Haag - Utrecht?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 19:57 schreef Brembo het volgende:
Den Haag CS - Arnhem wordt eind dit jaar vervangen voor Arnhem - Schiphol
laatste weekend kruidvatkaartje he...quote:Op zaterdag 28 juni 2008 09:37 schreef Dichterbijer het volgende:
live vanuit de trein naar groningen: het is hier ergggg druk en dat voor een zaterdag ochtend
Niets. Die gaat tussen Den Haag en Utrecht pendelen.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 22:53 schreef knars het volgende:
[..]
Huh? Wat wordt dan het vervolg van de route van de IC van Den Haag - Utrecht?
Die rijdt nog tot "najaar 2008", dus wees er snel bij!quote:Op zaterdag 28 juni 2008 09:52 schreef dennistd het volgende:
tot wanneer rijdt het trammetje bij houten eigenlijk?
Waarom niet koppelen met de 12700 en samen doorkarren naar Lw of Dv? ::: De derde NoordOostquote:Op zaterdag 28 juni 2008 12:42 schreef ReisT het volgende:
Niets. Die gaat tussen Den Haag en Utrecht pendelen.
Vroeger stopte de internationale treinen nergens tussen Amersfoort en Hengelo.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 13:26 schreef Charango het volgende:
Ik vond het wel opmerkelijk dat er op Lelylaan dus een CTA-flapje zat met alleen Amf en Hgl. Voor welke treinverbinding zal dit zijn geweest? Het is niet de IC Berlijn, want die stopte vroegâh ook nog in Dv.
als het in enschede was had ik het gedaan, maar om eerst naar utrecht te gaan wordt me wat te duurquote:Op zaterdag 28 juni 2008 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
gratis af te halen in Utrecht: Kruidvatkaartje. Alleen morgen nog geldig.
T zal niet, maar wie weet kan ik er nog iemand blij mee maken.
Ding rijdt (gedeeltelijk) over de Oude Lijn, en daar is de "nieuwe dienstregeling" nog niet ingevoerd (dat gebeurt pas als de HSL-zuid ooit open gaat). Dusquote:Op zaterdag 28 juni 2008 13:26 schreef Charango het volgende:
CTA op A'dam Lelylaan wilde gisteravond de sneltrein (bestaat dat nog dan)
Klopt helemaal, maar ik had het eigenlijk over nog langer terug.quote:Op zondag 29 juni 2008 01:57 schreef von_Preussen het volgende:
De Interregio-treinen die eind jaren 90 reden (en begin 21e eeuw) stopten zeer zeker wel in Deventer, alleen niet in Apeldoorn en Almelo.
Het lijkt er net op alsof de NS van lichte roze muren naar wit gegaan is. Maar voor de rest, ziet het er wel goed uit. En die goederenlift had toch 1 functiequote:Op zondag 29 juni 2008 10:37 schreef Dichterbijer het volgende:
Ziet er strak uit... alleen bij deze foto's is het licht wel uit...dus moet je maar eens opletten hoe dat straks met licht zal zijn.
Mooie trein, leuke foto's ook. Die 'bioreactor' lijkt wat laag te hangen, maar dat zal wel aan de foto liggen. Wat een drukte trouwens, had geen idee dat er zo veel mensen op af kwamen.quote:Op zondag 29 juni 2008 00:13 schreef ReisT het volgende:
Nieuwe VIRMpjes, met foto's van de binnenkant: klik.
Dat malle cateringliftje is er eindelijk uitgesloopt, dus eindelijk gewoon fatsoenlijke trappen dit keer.
Ja, dat was dus het eerste waar ik aan dacht ook. Hoe kunnen ze dat nou doen?quote:Op zondag 29 juni 2008 10:15 schreef JDude het volgende:
Wordt wel even knokken met de buurman om het stopcontactje.
Minder last van dan van vouwfietsen, sleepkoffers en schreeuwende kinderenquote:
Vergeet die tyfus kinderwagens nietquote:Op zondag 29 juni 2008 13:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Minder last van dan van vouwfietsen, sleepkoffers en schreeuwende kinderen
Mat '64 bestaat uit heel veel deelseries. Wel 11 of 13 geloof ikquote:Op zondag 29 juni 2008 15:26 schreef sander89 het volgende:
Ga bijna denken dat ik blind ben![]()
Valt me vandaag pas voor het eerst op dat bij mat 64, sommige schuifdeuren hebben aan een kant bij de cabine, vroeger wat dat ruimte voor bagage.
Wel heel apart dat me nooit eerder is opgevallen.![]()
![]()
Dat ligt er ook weer aan welke versie je hebt, bij de 900-tjes (met de paarse banken) heeft die bagageruimte een bredere ingang gekregen, en een apart blauw plafond met inbouwspotjes. Schuifdeuren zijn daar vervangen door gewone ramen.quote:Op zondag 29 juni 2008 16:43 schreef von_Preussen het volgende:
Ik zat een tijdje terug op de klapbankjes in zo'n bagageruimte, en ik denk niet dat die kinderwagens door die smalle deur heen passen (en de schuifdeuren zelf werken niet meer).
Heb hem al 2 van de 3 keer gehaald, waarbij die ene keer dat ik hem niet had gehaald de schuld van de koersrolinsteller wasquote:Op zondag 29 juni 2008 19:32 schreef Peterselieman het volgende:
Dat wordt rennen in Deventer, Dennis
Ligt aan de serie, doordat het spul 10 jaar lang geproduceerd is zijn er vaak interne wijzigingen geweest. De oude series hadden vroeger een bagageafdeling dat nu vervangen is door een staanplaatshok terwijl bij de nieuwe series 16 zitplaatsen zijn gemaakt.quote:Op zondag 29 juni 2008 15:26 schreef sander89 het volgende:
Ga bijna denken dat ik blind ben![]()
Valt me vandaag pas voor het eerst op dat bij mat 64, sommige schuifdeuren hebben aan een kant bij de cabine, vroeger wat dat ruimte voor bagage.
Wel heel apart dat me nooit eerder is opgevallen.![]()
![]()
[ afbeelding ]
Dat is een Zwolle - Emmen Turbo V. Vreemd dat zo'n stel in de 3700 reed en niet in het normale inzetgebied.quote:Op zondag 29 juni 2008 20:27 schreef Brembo het volgende:
Ik zag laatst een Plan V rondrijden in de 3700 met het logo van Provincie Overijssel, wat doet die reclame daarop?
Las iets op Somda dat ze verdwaald waren enzo. Hendige shitquote:Op zondag 29 juni 2008 20:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is een Zwolle - Emmen Turbo V. Vreemd dat zo'n stel in de 3700 reed en niet in het normale inzetgebied.
Is in principe cross-platform, en ik zie meestal dat de overstappers de verbinding halen. Het gebeurt echter wel vaak dat de deuren van de 3700 regelmatig al sluiten wanneer de 1600/1700 net het station binnenrijdt. (Het eeuwige punctualiteit <-> aansluiting debat)quote:Op zondag 29 juni 2008 19:32 schreef Peterselieman het volgende:
Dat wordt rennen in Deventer, Dennis
Dezequote:Op zondag 29 juni 2008 20:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is een Zwolle - Emmen Turbo V. Vreemd dat zo'n stel in de 3700 reed en niet in het normale inzetgebied.
Gokje, die waren onderweg naar NL/proefrit locatie nadat ze uit de fabriek zijn gerold?quote:Op maandag 30 juni 2008 01:15 schreef von_Preussen het volgende:
De tweede gaat iets langer terug, maar desondanks wil ik er een raadsel van proberen te maken. Wie van jullie kent het verhaal achter de Nederlandse dubbeldeksrijtuigen i.c.m. de Duitse Br120?
[ afbeelding ]
Ben je niet in de war met deze dingen?quote:Op maandag 30 juni 2008 02:59 schreef Socios het volgende:
Er hebben wel Koplopers in België gereden.
Nee, ze hebben in officiële dienst gereden.quote:Op maandag 30 juni 2008 02:07 schreef sander89 het volgende:
[..]
Gokje, die waren onderweg naar NL/proefrit locatie nadat ze uit de fabriek zijn gerold?
quote:
Ze hebben op eigen kracht testritten gereden tussen Roosendaal en Antwerpen. Verder is er ook eens één gesleept tussen Antwerpen en Oostende met een meetrijtuig. Heb er ooit foto´s van gezien, maar kan ze niet vinden helaas. Misschien iemand anders?quote:Op maandag 30 juni 2008 08:07 schreef dennistd het volgende:
Ben je niet in de war met deze dingen?
Trein met voetbalsupporters voor het EK 1988 in Duitsland?quote:Op maandag 30 juni 2008 10:05 schreef von_Preussen het volgende:
Nee, ze hebben in officiële dienst gereden.
Vreemd want de koploper is gemaakt voor 1500V en niet voor 3000V. Maar ik bedoelde inderdaad die reclame van Provincie Overijssel!quote:Op maandag 30 juni 2008 10:24 schreef Socios het volgende:
[..]
[..]
Ze hebben op eigen kracht testritten gereden tussen Roosendaal en Antwerpen. Verder is er ook eens één gesleept tussen Antwerpen en Oostende met een meetrijtuig. Heb er ooit foto´s van gezien, maar kan ze niet vinden helaas. Misschien iemand anders?
Mwa, is toch een heel ander verhaal zo hoor. Maar wel een erg leuk verhaalquote:Op maandag 30 juni 2008 14:06 schreef von_Preussen het volgende:
Ik zal de oplossing geven, De_Hertog zit redelijk in de goede richting.
De DD-AR of hoe dat andere jaren '80 dubbeldekker ook heet, rijdt wel eens een rondjequote:Op maandag 30 juni 2008 10:59 schreef von_Preussen het volgende:
@Socios, ook geen speciale treinen, ze hebben echt in de officiële dienst volgens spoorboekje gereden.
Net alsof er in de 3700 opeens een stam Dosto's + 17/1800 zou opduiken.
Dat soort dingen zijn leuk om terug te lezenquote:Op maandag 30 juni 2008 17:25 schreef von_Preussen het volgende:
De proef heeft geduurd van 28 Mei tot 21 Juni 1989, dus ruim 3 weken.
Maar hoe übervet, DDM-1 in Duitslandquote:Op maandag 30 juni 2008 17:25 schreef von_Preussen het volgende:
De proef heeft geduurd van 28 Mei tot 21 Juni 1989, dus ruim 3 weken.
Vermoed het ook, kop van het stuurstandrijtuig van de oude Benelux stammen leek wel wat op een koploper. Deze kon uiteraard met bijbehorende NMBS 25.5 loc zonder problemen in NL en B rijden, iets wat koplopers zonder aanpassing niet zullen redden. Is er ooit een trein die alleen op 1500 volt kan rijden 'per ongeluk' Belgie ingereden en wat waren de gevolgen?quote:Op maandag 30 juni 2008 08:07 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ben je niet in de war met deze dingen?
[ afbeelding ]
D'r rijdt nog een 2 * Plan V rondquote:Op dinsdag 1 juli 2008 09:19 schreef dennistd het volgende:
Gister een reisje gemaakt, opvallende dingen:
ICM-viertje in de 3700, en een losse ICM-drie in de 1700 naar Enschede (iig vanaf apeldoorn), wat wonderlijk genoeg ook nog paste (en waren zelfs nog lege plaatsen), en dat om 15.50 vertrek uit deventer.
Dat is ook wel het enige pluspuntje....quote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:18 schreef Brembo het volgende:
[..]
Trouwens dat ICK, ICL of ICBis echt prima materieel, laat dat nog maar even 20 jaar rond rijden. Raam omlaag, fris briesje
!
Ik vind ICL ook niet heel slecht zitten hoor, tenminste niet in de grote ruimte met die groene stoelen.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:29 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Dat is ook wel het enige pluspuntje....
Dat zijn er in 1 keer wel heel veel die aan de kant staanquote:SPECTACULAIR NIEUWS: sinds vandaag zijn 11 plan V's aan de kant gezet. Sluit aan op het vorige bericht: het zijn stellen waarvan de lease (NSR bij NSFS) op 30 juni eindigde. Onverwacht en tegen het materieelinzetplan voor de middellange termijn in heeft de NS-directie besloten van deze stellen de lease niet te verlengen, ook en met name omdat ze dan over een paar maanden weer een opknapbeurt moeten ondergaan voor levensduurverlenging. Daarom is uiteindelijk besloten de gok te nemen en 11 stellen niet meer te gebruiken. Het gaat om de volgende stellen, met tussen () de plaatsen waar ze volgens het principe waar-het-valt-daar-legt-'t buiten dienst gegaan zijn:
802 (Zl), 806 (Ht), 807 (Zl), 808 (Ah), 809 (Llso), 811 (Ehv), 812 Zaanstraat), 813 (Ehv), 814 (Zl), 821 (Zp) en 823 (Ht).
Zo'n leasecontract zal wel voor een aantal jaren zijn, en als de revisietermijn over een paar maanden is, zal het niet rendabel zijn.quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:13 schreef TrainGV het volgende:
De NS is zo slachtoffer geworden van haar eigen constructie?
Het is toch handiger deze stelletjes gewoon af te raggen tot de revisietermijnen bereikt worden, of heb ik het mis?![]()
Er waren er maar 31 van gemaakt van de Plan T. 501 is gesloopt, 503 en 504 staan terzijde. 523 bestaat uit schadebakken en rijdt niet en de 525 is ook al naar de schroot, dus er rijden nog 26 T'tjes rond. Die elf die terzijde staan nu zijn V'tjesquote:Op woensdag 2 juli 2008 00:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
502, neerlands oudste reizigerstrein in reguliere dienst.
Er waren er 36 gemaakt, hoeveel zijn er nu nog over? en dan die 11 eraf, hoeveel rijden er nog rond dan?
quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er waren er maar 31 van gemaakt van de Plan T. 501 is gesloopt, 503 en 504 staan terzijde. 523 bestaat uit schadebakken en rijdt niet en de 525 is ook al naar de schroot, dus er rijden nog 26 T'tjes rond. Die elf die terzijde staan nu zijn V'tjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |