Heb hem al 2 van de 3 keer gehaald, waarbij die ene keer dat ik hem niet had gehaald de schuld van de koersrolinsteller wasquote:Op zondag 29 juni 2008 19:32 schreef Peterselieman het volgende:
Dat wordt rennen in Deventer, Dennis
Ligt aan de serie, doordat het spul 10 jaar lang geproduceerd is zijn er vaak interne wijzigingen geweest. De oude series hadden vroeger een bagageafdeling dat nu vervangen is door een staanplaatshok terwijl bij de nieuwe series 16 zitplaatsen zijn gemaakt.quote:Op zondag 29 juni 2008 15:26 schreef sander89 het volgende:
Ga bijna denken dat ik blind ben![]()
Valt me vandaag pas voor het eerst op dat bij mat 64, sommige schuifdeuren hebben aan een kant bij de cabine, vroeger wat dat ruimte voor bagage.
Wel heel apart dat me nooit eerder is opgevallen.![]()
![]()
[ afbeelding ]
Dat is een Zwolle - Emmen Turbo V. Vreemd dat zo'n stel in de 3700 reed en niet in het normale inzetgebied.quote:Op zondag 29 juni 2008 20:27 schreef Brembo het volgende:
Ik zag laatst een Plan V rondrijden in de 3700 met het logo van Provincie Overijssel, wat doet die reclame daarop?
Las iets op Somda dat ze verdwaald waren enzo. Hendige shitquote:Op zondag 29 juni 2008 20:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is een Zwolle - Emmen Turbo V. Vreemd dat zo'n stel in de 3700 reed en niet in het normale inzetgebied.
Is in principe cross-platform, en ik zie meestal dat de overstappers de verbinding halen. Het gebeurt echter wel vaak dat de deuren van de 3700 regelmatig al sluiten wanneer de 1600/1700 net het station binnenrijdt. (Het eeuwige punctualiteit <-> aansluiting debat)quote:Op zondag 29 juni 2008 19:32 schreef Peterselieman het volgende:
Dat wordt rennen in Deventer, Dennis
Dezequote:Op zondag 29 juni 2008 20:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is een Zwolle - Emmen Turbo V. Vreemd dat zo'n stel in de 3700 reed en niet in het normale inzetgebied.
Gokje, die waren onderweg naar NL/proefrit locatie nadat ze uit de fabriek zijn gerold?quote:Op maandag 30 juni 2008 01:15 schreef von_Preussen het volgende:
De tweede gaat iets langer terug, maar desondanks wil ik er een raadsel van proberen te maken. Wie van jullie kent het verhaal achter de Nederlandse dubbeldeksrijtuigen i.c.m. de Duitse Br120?
[ afbeelding ]
Ben je niet in de war met deze dingen?quote:Op maandag 30 juni 2008 02:59 schreef Socios het volgende:
Er hebben wel Koplopers in België gereden.
Nee, ze hebben in officiële dienst gereden.quote:Op maandag 30 juni 2008 02:07 schreef sander89 het volgende:
[..]
Gokje, die waren onderweg naar NL/proefrit locatie nadat ze uit de fabriek zijn gerold?
quote:
Ze hebben op eigen kracht testritten gereden tussen Roosendaal en Antwerpen. Verder is er ook eens één gesleept tussen Antwerpen en Oostende met een meetrijtuig. Heb er ooit foto´s van gezien, maar kan ze niet vinden helaas. Misschien iemand anders?quote:Op maandag 30 juni 2008 08:07 schreef dennistd het volgende:
Ben je niet in de war met deze dingen?
Trein met voetbalsupporters voor het EK 1988 in Duitsland?quote:Op maandag 30 juni 2008 10:05 schreef von_Preussen het volgende:
Nee, ze hebben in officiële dienst gereden.
Vreemd want de koploper is gemaakt voor 1500V en niet voor 3000V. Maar ik bedoelde inderdaad die reclame van Provincie Overijssel!quote:Op maandag 30 juni 2008 10:24 schreef Socios het volgende:
[..]
[..]
Ze hebben op eigen kracht testritten gereden tussen Roosendaal en Antwerpen. Verder is er ook eens één gesleept tussen Antwerpen en Oostende met een meetrijtuig. Heb er ooit foto´s van gezien, maar kan ze niet vinden helaas. Misschien iemand anders?
Mwa, is toch een heel ander verhaal zo hoor. Maar wel een erg leuk verhaalquote:Op maandag 30 juni 2008 14:06 schreef von_Preussen het volgende:
Ik zal de oplossing geven, De_Hertog zit redelijk in de goede richting.
De DD-AR of hoe dat andere jaren '80 dubbeldekker ook heet, rijdt wel eens een rondjequote:Op maandag 30 juni 2008 10:59 schreef von_Preussen het volgende:
@Socios, ook geen speciale treinen, ze hebben echt in de officiële dienst volgens spoorboekje gereden.
Net alsof er in de 3700 opeens een stam Dosto's + 17/1800 zou opduiken.
Dat soort dingen zijn leuk om terug te lezenquote:Op maandag 30 juni 2008 17:25 schreef von_Preussen het volgende:
De proef heeft geduurd van 28 Mei tot 21 Juni 1989, dus ruim 3 weken.
Maar hoe übervet, DDM-1 in Duitslandquote:Op maandag 30 juni 2008 17:25 schreef von_Preussen het volgende:
De proef heeft geduurd van 28 Mei tot 21 Juni 1989, dus ruim 3 weken.
Vermoed het ook, kop van het stuurstandrijtuig van de oude Benelux stammen leek wel wat op een koploper. Deze kon uiteraard met bijbehorende NMBS 25.5 loc zonder problemen in NL en B rijden, iets wat koplopers zonder aanpassing niet zullen redden. Is er ooit een trein die alleen op 1500 volt kan rijden 'per ongeluk' Belgie ingereden en wat waren de gevolgen?quote:Op maandag 30 juni 2008 08:07 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ben je niet in de war met deze dingen?
[ afbeelding ]
D'r rijdt nog een 2 * Plan V rondquote:Op dinsdag 1 juli 2008 09:19 schreef dennistd het volgende:
Gister een reisje gemaakt, opvallende dingen:
ICM-viertje in de 3700, en een losse ICM-drie in de 1700 naar Enschede (iig vanaf apeldoorn), wat wonderlijk genoeg ook nog paste (en waren zelfs nog lege plaatsen), en dat om 15.50 vertrek uit deventer.
Dat is ook wel het enige pluspuntje....quote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:18 schreef Brembo het volgende:
[..]
Trouwens dat ICK, ICL of ICBis echt prima materieel, laat dat nog maar even 20 jaar rond rijden. Raam omlaag, fris briesje
!
Ik vind ICL ook niet heel slecht zitten hoor, tenminste niet in de grote ruimte met die groene stoelen.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 16:29 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Dat is ook wel het enige pluspuntje....
Dat zijn er in 1 keer wel heel veel die aan de kant staanquote:SPECTACULAIR NIEUWS: sinds vandaag zijn 11 plan V's aan de kant gezet. Sluit aan op het vorige bericht: het zijn stellen waarvan de lease (NSR bij NSFS) op 30 juni eindigde. Onverwacht en tegen het materieelinzetplan voor de middellange termijn in heeft de NS-directie besloten van deze stellen de lease niet te verlengen, ook en met name omdat ze dan over een paar maanden weer een opknapbeurt moeten ondergaan voor levensduurverlenging. Daarom is uiteindelijk besloten de gok te nemen en 11 stellen niet meer te gebruiken. Het gaat om de volgende stellen, met tussen () de plaatsen waar ze volgens het principe waar-het-valt-daar-legt-'t buiten dienst gegaan zijn:
802 (Zl), 806 (Ht), 807 (Zl), 808 (Ah), 809 (Llso), 811 (Ehv), 812 Zaanstraat), 813 (Ehv), 814 (Zl), 821 (Zp) en 823 (Ht).
Zo'n leasecontract zal wel voor een aantal jaren zijn, en als de revisietermijn over een paar maanden is, zal het niet rendabel zijn.quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:13 schreef TrainGV het volgende:
De NS is zo slachtoffer geworden van haar eigen constructie?
Het is toch handiger deze stelletjes gewoon af te raggen tot de revisietermijnen bereikt worden, of heb ik het mis?![]()
Er waren er maar 31 van gemaakt van de Plan T. 501 is gesloopt, 503 en 504 staan terzijde. 523 bestaat uit schadebakken en rijdt niet en de 525 is ook al naar de schroot, dus er rijden nog 26 T'tjes rond. Die elf die terzijde staan nu zijn V'tjesquote:Op woensdag 2 juli 2008 00:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
502, neerlands oudste reizigerstrein in reguliere dienst.
Er waren er 36 gemaakt, hoeveel zijn er nu nog over? en dan die 11 eraf, hoeveel rijden er nog rond dan?
quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er waren er maar 31 van gemaakt van de Plan T. 501 is gesloopt, 503 en 504 staan terzijde. 523 bestaat uit schadebakken en rijdt niet en de 525 is ook al naar de schroot, dus er rijden nog 26 T'tjes rond. Die elf die terzijde staan nu zijn V'tjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |