abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53537333

Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Gesloten topics:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20
21|22|23|24|25|26|27|28|29|30|31|32|33|34|35|36|37|38|39|40
41|42|43|44|45|46|47|48|49|50|51|52|53|54|55|56|57|58|59|60
61|62|63|64|65|66|67|68|69|70|71|72|73|74|75|76|77|78|79|80
81|82|83|84|85|86|87|88|89|90|91|92|93|94|95|96|97|98|99|100
101|102|103

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Na activatie en een eerste update van je gewicht zul je dan in het lijstje verschijnen. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je in geen enkel lijstje.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van de "Slank de lente in"-reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:
Miss_S = Saskia
Thrilled = Kevin
Sylvana = Sylvana
Mordradead = Douwe
Spacehamster = Mira
Conleche = Colette
Mezel = Patricia
Veiligheidsspeldje = Marianne
Tangarine = Maarten
Mini_rulez = Marijke
STING = Thomas

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
pi_53537411
Nog even de laatste post van het vorige topic:
quote:
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 09:55 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Zou sylvana meteen al opgenomen zijn? Dat zou ook een reden kunnen zijn dat ze niets meer gepost heeft. Hoop in elk geval het allerbeste voor d'r.
Ik zag dat ze nog wel even online is geweest, gisteravond. Ik denk niet dat dat kan vanuit het ziekenhuis, of heb je daar tegenwoordig ook overal draadloos internet? Ik vind het eigenlijk niet zo'n goed teken dat ze nog niets heeft laten horen.

O jee, heb deze ook 103 genoemd, het is nog vroeg voor me, ga wel even vragen of ze het kunnen veranderen in nr. 104
pi_53537417
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 09:59 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik zag dat ze nog wel even online is geweest, gisteravond. Ik denk niet dat dat kan vanuit het ziekenhuis, of heb je daar tegenwoordig ook overal draadloos internet? Ik vind het eigenlijk niet zo'n goed teken dat ze nog niets heeft laten horen.
In het ziekenhuis waar ik werk komt binnenkort draadloos internet en je kan in het dagverblijf ook op internet, dus in principe zou het kunnen. Het lijkt mij ook niet zo'n goed teken inderdaad, maar de klachten die ze vertelde waren sowieso vrij ernstig dus ik vond het al erg zorgelijk...
ik hoop dat ze vandaag nog wel even een berichtje kan sturen, maar ik kan het aan de andere kant ook wel begrijpen als ze liever andere dingen doet op dit moment.
Het mooi kotsende meisje.
pi_53537576
Dit was mijn gewicht de afgelopen 5 dagen:

77,6
76,8
76,5
75,7
75,9

Ik hou het elke dag bij hoewel mensen zeggen dat je maar 1 keer per week op de weegschaal moet staan. Alleen vandaag 0,2 kilo aangekomen, maar dat komt omdat ik gister iets te veel heb gegeten.

En het is vrijdag. Vanavond feestje. Wat gaan jullie doen dit weekend?
pi_53537687
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:12 schreef Gewas het volgende:
Dit was mijn gewicht de afgelopen 5 dagen:

77,6
76,8
76,5
75,7
75,9

Ik hou het elke dag bij hoewel mensen zeggen dat je maar 1 keer per week op de weegschaal moet staan. Alleen vandaag 0,2 kilo aangekomen, maar dat komt omdat ik gister iets te veel heb gegeten.

En het is vrijdag. Vanavond feestje. Wat gaan jullie doen dit weekend?
Wat een grote sprongen naar beneden!! (Ben pisjaloers, dat begrijp je )

Ik moet werken dit weekend, misschien dat ik vanavond nog wel mee ga een klein borreltje drinken, maar kan het dus niet al te laat maken...
pi_53537742
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:17 schreef conleche het volgende:

[..]

Wat een grote sprongen naar beneden!! (Ben pisjaloers, dat begrijp je )

Ik moet werken dit weekend, misschien dat ik vanavond nog wel mee ga een klein borreltje drinken, maar kan het dus niet al te laat maken...
Dat komt omdat ik deze week heel gezond heb gedaan. Zondag dronk ik mijn laatste biertje en voor de rest van de week niks gedronken. En veel gefietst.
pi_53537875
* veiligheidsspeldje gaat naar het ouderlijk huis van het weekend.
Vader wordt 50. Hij heeft alleen geen idee wat voor cadeau hij wil, dus heb ik eigenlijk ook geen idee...
pi_53537919
het laatste keer online klopt geloof ik ook niet altijd hoor, dus pin je er niet teveel op vast.

Maar ik had eigenlijk ook al wel een berichtje verwacht
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  vrijdag 28 september 2007 @ 10:30:41 #9
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_53537966
*meldt zich weer!
Ik was van ma t/m do in Friesland, in een mooi landhuis, samen met mijn zus....zeer schandelijk gegeten, dus de eerste week dieet zit er denk ik weer aan! (heb nog niet op de weegschaal gestaan....straks maar even kijken...brrrrrrrr)
Morgen een reunie, uit eten en biertjes drinken, dus dat wordt ook weer een lekkere dag....denk dat ik maandag maar weer ga starten, ga nog maar even genieten van de korte vakantie!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 28 september 2007 @ 10:31:37 #10
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_53537982
Inderdaad naar dat we hier nog niets van Sylvana hebben gehoord.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_53538051
Goeiemorgen

Ik hoop dat met Sylvana alles in orde is.. Misschien wilt ze het eerst even laten bezinken voor ze het hier post ofzo?
pi_53544657
hoop toch dat we snel goed nieuws krijgen
pi_53548676
even tvp'tje
pi_53549148
Ik duim mee
pi_53549170
Zal ik wel of niet naar de sportschool gaan? Ben net ongesteld geworden en heb behoorlijk veel pijn, wel net wat ibuprofen genomen, dat werkt bij mij altijd heel goed, maar het duurt wel lang voordát het werkt.
Les van 18 uur doe ik iig niet, maar even kijken of ik die van 19 uur ga doen.
pi_53549381
Van mij ook tvp, ben wel benieuwd hoe het met sylvana is, duurt wel lang ontertussen.
pi_53549599
Zo he, nog steeds geen nieuws Kan moeilijk zeggen dat ik er nog vertrouwen in heb dat het allemaal prima is ... als het niet prima is kan ik me namelijk prima voorstellen dat Fok! niet echt prioriteit heeft ... maar blijf hopen/duimen, hoop dat het werkt ...

Ik ga dit weekend helemaal niets doen. Nouja, huiswerk maken, maar daar houdt het wel bij op. Genoeg te doen, dus zal me vast geen moment vervelen. (of eigenlijk, de hele tijd, dus hoop maar dat er meer mensen het weekend hier op fok rondhangen ... )
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_53549603
als je gaat sporten maak je toch stoffen vrij zodat je minder pijn voelt en je blijer voelt?
pi_53549678
Maar als het wel prima is kun je natuurlijk ook zo blij zijn dat je helemaal gaat feesten en...... ?
pi_53549701
Adrenaline en endorfines ofzo, word je vrolijk van ... maar pijn kan je sportprestaties ook heel erg in de weg zitten (teveel buikpijn om normaal te functioneren of om bepaalde bewegingen te maken) ... (btw, die stofjes zorgen ervoor dat ik verslaafd ben aan sporten )

Maar je kan toch altijd proberen om te gaan sporten Conleche? Als het niet gaat, kan je altijd nog naar huis gaan en met een kruikje voor de tv gaan zitten
pi_53549792
ik ben trouwens helemaal niet bekend met het fenomeen PMS of buikpijn of last tijdens dat
pi_53549933
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 18:06 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Maar als het wel prima is kun je natuurlijk ook zo blij zijn dat je helemaal gaat feesten en...... ?
Laten we hopen dat dat de verklaring is ...
pi_53549939
Okee laten we maar niet gaan hypochondrien? doemdenken? wat was t woord.. ?
want alles wijst er op dat het wel heel erg is
maar aan hele topics vol speculatie heeft ze denk ik ook niks
pi_53549958
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 18:11 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik ben trouwens helemaal niet bekend met het fenomeen PMS of buikpijn of last tijdens dat
Lucky bastard!! Ik vroeger trouwens ook niet, lijkt wel steeds erger te worden. Alsof je lichaam wil zeggen: "Nu al weer ongesteld, wordt het nu niet eens tijd dat je kinderen gaat krijgen??" "Maar mevrouw lichaam, ik wíl helemaal geen kinderen" "Nou dan zal ik je krijgen, iedere maand worden de krampen erger en Meneer Conleche mag zich ook hoeden, want de week ervoor zet ik je in een emotionele rollercoaster en zal je de echtgenote from hell zijn"

Zoiets

@Sylvana, gaat het een beetje? (Voor als ze toch meeleest)
pi_53550037
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 18:20 schreef conleche het volgende:

[..]

Lucky bastard!! Ik vroeger trouwens ook niet, lijkt wel steeds erger te worden. Alsof je lichaam wil zeggen: "Nu al weer ongesteld, wordt het nu niet eens tijd dat je kinderen gaat krijgen??" "Maar mevrouw lichaam, ik wíl helemaal geen kinderen" "Nou dan zal ik je krijgen, iedere maand worden de krampen erger en Meneer Conleche mag zich ook hoeden, want de week ervoor zet ik je in een emotionele rollercoaster en zal je de echtgenote from hell zijn"

Zoiets
Zoiets ja Meneer Chicolate krijgt dan nog net niet de volle laag, maar dat zijn mn ouders ... Altijd erg gezellig in huis (en meneer merkt het wel, en is dan erg, erg blij een jongetje te zijn ...)

Ik ben rasechte doemdenker, ik zal mn mond houden . Voor tegen de tijd dat je het leest:
pi_53550494
ik ga ook echt niet sporten als ik ongesteld ben grote kans dat ik flauwval

maar gelukkig ben ik al een weekje niet meer ongesteld en heb ik net lekker hard gelopen
les 16 alweer, gaat wel erg snel
omdat deze week een herhaling van vorige week is probeer ik het nu in een hoger tempo te lopen
  vrijdag 28 september 2007 @ 20:10:34 #28
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_53552865
O en inmiddels bijna 3,5 kilo eraf hier, deze maand. En gewoon lekker eten
Vanavond een feestje, dus daar zal wel een wijntje worden geschonken

Ik hoop dat we snel iets van Sylvana horen trouwens.
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 28 september 2007 @ 20:23:01 #29
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53553186
Tvp.

Ik wil iets van Sylvana horen .
Niet meer actief op Fok!
pi_53553247
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 20:10 schreef Duderinnetje het volgende:

O en inmiddels bijna 3,5 kilo eraf hier, deze maand. En gewoon lekker eten
Vanavond een feestje, dus daar zal wel een wijntje worden geschonken
dat gaat lekker
ik ben jaloers
maar denk dat ik me er echt bij neer moet gaan leggen dat ik rond de 70/71 zal wegen
van hardlopen val ik ook niet meer af
  vrijdag 28 september 2007 @ 20:30:18 #31
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_53553411
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 20:24 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dat gaat lekker
ik ben jaloers
maar denk dat ik me er echt bij neer moet gaan leggen dat ik rond de 70/71 zal wegen
Heb je misschien te streng gedieet?
Want dan schijnt je metabolisme in de war te raken en val je op een bepaald moment niet meer af. Ik weet niet hoe dat precies zit.
In elk geval mag ik van mijn trainer niet diëten. Dus: niet te weinig eten. Ik moet normaal eten. Wat is dat, 1800/1900/2000 kcal of zo? En dan afvallen puur door sporten. Volgens hem is dat de gezondste/duurzaamste manier.
Hoe dan ook, it works for me

Of misschien is zo'n 70 kilo gewoon jouw gewicht, en voelt je lijf zich daar senang bij. Niks mis mee toch?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_53553473
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 20:30 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Heb je misschien te streng gedieet?
Want dan schijnt je metabolisme in de war te raken en val je op een bepaald moment niet meer af. Ik weet niet hoe dat precies zit.
In elk geval mag ik van mijn trainer niet diëten. Dus: niet te weinig eten. Ik moet normaal eten. Wat is dat, 1800/1900/2000 kcal of zo? En dan afvallen puur door sporten. Volgens hem is dat de gezondste/duurzaamste manier.

Hoe dan ook, it works for me
wat is te streng dieeten?
als ik 1800kcal ga eten kom ik aan
met 1500kcal blijf ik op gewicht
en met 1200kcal ben ik altijd afgevallen en nee niet crashen met 30 kilo in 3 maanden kwijt

ik denk dat ik gewoon een goed gewicht heb nu en misschien nog een paar kilo per jaar zal afvallen maar niet zo duidelijk meer als eerst
pi_53553508
Hoi,

'k Heb vanavond niet meer hardgelopen, was om half 8 thuis en heb er nu geen zin meer in. Doe het wel morgenochtend (dan kan ik ook weer lekker met muziek op lopen)
Net na het eten woog ik 60,9. Dat is op zich vrij teleurstellend, maar mss. is er niets bij, dat merk ik wel morgenochtend.
En 'k hoop dat het goed gaat met sylvana. Jammer dat we nog niets van haar horen, maar daar kunnen zoveel redenen voor zijn dat het moeilijk gissen is denk ik.
pi_53554164
Ik ben geweest, naar de sportschool bedoel ik, heb de les (pilatesles van anderhalf uur) ook wel afgemaakt, maar m'n lijf had er niet echt zin in. Misschien morgen maar eens een rustdagje qua sporten.

Zo maar even lekker op de bank onder een dekentje, (ik heb verdorie al een maand de verwarming aan en de herfst is pas net een paar dagen oud), een beetje naar de tv koekeloeren.
pi_53554352
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 20:24 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dat gaat lekker
ik ben jaloers
Lieve Miss_S, ik zeg het nog een keer: je ziet er goed uit nu, zoals je bent. Je beweegt veel en eet gezond en matig: wees maar blij met je lijf!
pi_53554390
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 21:06 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Lieve Miss_S, ik zeg het nog een keer: je ziet er goed uit nu, zoals je bent. Je beweegt veel en eet gezond en matig: wees maar blij met je lijf!
I try
maar bedankt
pi_53554576
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 21:06 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

In de dieetclub ging het er een tijdje over dat het zo vreselijk was als mensen zeiden 'ja maar bij jou zie je het er niet aan af' en dergelijke dingen. Had er over nagedacht om te gaan reageren, want ik ben het er wel mee eens dat sommige mensen veel meer kg kunnen hebben dan andere (zie mijn foto op 76 kg wat behoorlijk vadsig was en miss_s waar op sommige punten niet heel veel meer van af kan; ondanks ong. gelijke lengte).
Afhankelijk van je breedtes, je spieren en vast nog wat andere zaken, heb je een bepaald gewicht waarbij je er het beste uit ziet, en dat is echt niet altijd het laagst haalbare gewicht.
pi_53555411
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 21:07 schreef Miss_S het volgende:

[..]

I try
maar bedankt
Dat is echt het aller- allermoeilijkst, blij zijn met je lijf. Ik woog een jaar geleden 72 ofzo, en reken maar niet dat ik tevreden was
For what it's worth: volgens mij vindt echt iedereen hier dat je een mooi figuur hebt. Echt.
pi_53555869
Zo, ik heb ook weer getraind. Niet mn eigen trainer, maar een meisje dat ook trainerdiploma heeft ... en dat merkte ik meteen. Ze liet ons heel veel rennen, en zat veel mensen gewoon uit te lachen als ze iets niet konden of pijn hadden. (inclusief vriendlief, ik werd bijna woest) Maarja, dat rennen zorgde er wel voor dat ik opeens weer last van mn astma kreeg (zo lang niet gehad, mn eigen trainer laat ons niet zoveel op en neer rennen, maar meer het springen en actief leren, en dat kan ik prima aan) ... ik baalde daar best wel van. Maar nu gaat het weer prima, en volgende keren krijg ik gewoon weer training van mn eigen trainer Wel heel veel gezweet en ingespannen Das dan wel weer lekker ...

Enne: ik eens is met veilligheidsspeldje, de een kan meer kilo's hebben door zijn bouw dan de ander, en wat zou ik graag willen dat ik veel kilo's kan hebben ...
pi_53556803
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 21:44 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Dat is echt het aller- allermoeilijkst, blij zijn met je lijf. Ik woog een jaar geleden 72 ofzo, en reken maar niet dat ik tevreden was
For what it's worth: volgens mij vindt echt iedereen hier dat je een mooi figuur hebt. Echt.
ach tevreden moet je ook niet zo snel zijn
maar ik moet wel leren om mezelf niet meer als dik te zien
pi_53561626
Goedenacht.

Ik ben weer terug van het feestje. Het was echt gezellig. De hele biervoorraad was op op het eind. En ik heb echt twintig keer de zelfde mop vertelt. Ik zal maar niet vertellen hoe die mop ging (tenzij jullie hem echt graag willen horen).

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2007 03:40:09 ]
pi_53562613
goedemorgen
wat is het nog rustig hier
pi_53563305
Goedemorgen
Vanmorgen hardgelopen (in de miezer ) en de weegschaal was lief: 59,3 kg.
pi_53563571
Zo, ik ben ook alweer een paar uurtjes op ... heb krantjes bezorgd, en net nu begint het te regenen

En omg, Gewas ... zo laat nog wakker ... zal vast heel gezellig geweest zijn
pi_53563959
Aloo mensjes;

Ik zit zelf ook al een tijdje te worstelen met mn gewicht en dit topic gaf me eigenlijk wel de doorslag om eens bij te gaan houden hoe het gaat.
Ben een tijdje terug begonnen met een gewicht van 65 kilo. Ik wil het graag onder de 60 hebben. Streefgewicht zal ongeveer 57 kilo zijn.
Verder ben ik jong ja; maar dit zal een manier zijn om me goed te voelen in mn lichaam.

Crientj.
  zaterdag 29 september 2007 @ 11:36:00 #46
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53563969
Gewas zal wel niet op de weegschaal gaan staan vanochtend. Het is in ieder geval wel duidelijk waar zijn zwakke punt ligt mbt afvallen .

Ik ben net pas wakker en ik moet van alles doen vandaag. Dat moet nu dus in een paar uur. Moet kamer schoonmaken, naar de bieb, naar de super... ach, is allemaal wel te doen, maar het wordt niet zo'n lekker luie zaterdag als anders. Zal lunch en ontbijt maar combineren vandaag en vanavond weer eens appelbollen maken .
Niet meer actief op Fok!
pi_53564072
Lieve TT en reacties

Alleen ik heb nog geen uitslag, want de CT-scan moet over

En ik had nog niet gereageerd, omdat ik daarna gewoon naar stage en Peter was gegaan.

Maar ik zit dus nog langer in spanning...
pi_53564237
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 11:42 schreef Sylvana het volgende:
Lieve TT en reacties

Alleen ik heb nog geen uitslag, want de CT-scan moet over

En ik had nog niet gereageerd, omdat ik daarna gewoon naar stage en Peter was gegaan.

Maar ik zit dus nog langer in spanning...

(wat erg, ik wist niet eens dat die scans kunnen mislukken ... en wat jammer dat je nu nog langer in spanning zit ... )
pi_53564301
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 11:53 schreef Chicolate het volgende:

[..]

(wat erg, ik wist niet eens dat die scans kunnen mislukken ... en wat jammer dat je nu nog langer in spanning zit ... )
Normaal gesproken moet je bij een CT scan van je darmen een dag van te voren contravloeistof drinken. Maar omdat het bij mij zo ineens moest, hadden ze het gewoon via een infuus ingespoten. Alleen nu waren mn darmen dus niet goed zichtbaar en moet het dus opnieuw. En moet ik dus wel een dag van te voren beginnen met die vloeistof drinken.
  zaterdag 29 september 2007 @ 12:01:00 #50
177846 colette
kloon van conleche
pi_53564383
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 11:56 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Normaal gesproken moet je bij een CT scan van je darmen een dag van te voren contravloeistof drinken. Maar omdat het bij mij zo ineens moest, hadden ze het gewoon via een infuus ingespoten. Alleen nu waren mn darmen dus niet goed zichtbaar en moet het dus opnieuw. En moet ik dus wel een dag van te voren beginnen met die vloeistof drinken.
Ha daar is ze weer!! We kregen al visioenen dat je met spoed was opgenomen. Wel k*t dat je nu nog langer in spanning zit! Hebben ze nog iets gezegd over dat andere onderzoek wat je had ondergaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')