quote:Op donderdag 21 juni 2007 08:03 schreef Viking84 het volgende:
das waar.
Dus wanneer stop jij met je stokbrood en 2 wijntjes in het weekend?.
Lekker belangrijkquote:Op donderdag 21 juni 2007 08:20 schreef BabblingBrook het volgende:
Maar goed, al je de OP doorleest:
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!
Niet gemeen bedoeld hoor, maar het was wel even grappig. Jij staat te verkondigen dat gewoontes slecht zijn bij afvallen, en je drinkt zelf elke week wijn en eet stokbrood, maar bent niet van plan daarmee te stoppen omdat het een traditie is. Je bevestigt je eigen stelling precies.quote:
ik zeg ook nergens dat het gezond isquote:Op donderdag 21 juni 2007 08:22 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Niet gemeen bedoeld hoor, maar het was wel even grappig. Jij staat te verkondigen dat gewoontes slecht zijn bij afvallen, en je drinkt zelf elke week wijn en eet stokbrood, maar bent niet van plan daarmee te stoppen omdat het een traditie is. Je bevestigt je eigen stelling precies.
Ik ben het daar alleen niet mee eens, gewoontes kunnen ook goed zijn voor afvallen. Ik had altijd als gewoont e om heel regelmatig te eten, en dat doe ik nu nog steeds. Goed voor afvallen hoor.
ik bedoelde alleen maar dat gewoontes slecht zijn want als je wilt afvallen moet je bewust met je voeding om gaanquote:Op donderdag 21 juni 2007 08:25 schreef STING het volgende:
Je kunt niet sec zeggen dat gewoontes slecht zijn voor afvallen.
Met af en toe een stokbroodje en een wijntje kun je nog steeds goed en snel genoeg afvallen.
Echter sommige gewoontes kunnen het natuurlijk moeilijk voor je maken.
Ik weet wel dat je er niet mee stopt en dat hoeft ook helemaal niet natuurlijk, maar ik wijs je er gewoon even op dat wat je zegt in strijd is met wat je doet.quote:Op donderdag 21 juni 2007 08:16 schreef Miss_S het volgende:
ik ben niet van plan daar mee te stoppen renske
want het gaat daarbij niet alleen om het eten en drinken
dat zijn de enigste twee momenten dat ik mijn ouders in een week zie
het is meer een familie traditie geworden
Ik snap wat je bedoelt hoor, maar je kunt niet zeggen dat gewoontes per definitie slecht zijn.quote:Op donderdag 21 juni 2007 08:27 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik bedoelde alleen maar dat gewoontes slecht zijn want als je wilt afvallen moet je bewust met je voeding om gaan
en bewust omgaan met je voeding en gewoontes gaan slecht hand in hand vind ik
maar goed ik heb al weinig zin meer om hier verder te posten
denk dat dat bij de meeste mensen toch net iets anders ligtquote:Op donderdag 21 juni 2007 08:29 schreef Viking84 het volgende:
Familietraditie = ook gewoonte. Net als friet eten op zaterdag en popcorn eten in de bios.
Nah! Waarom? Ik bedoelde het niet vervelend, hoor. Maar wat me opvalt: je geeft vaak kritiek op anderen, terwijl je je zelf net zo schuldig maakt aan hetzelfde gedrag.quote:Op donderdag 21 juni 2007 08:27 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik bedoelde alleen maar dat gewoontes slecht zijn want als je wilt afvallen moet je bewust met je voeding om gaan
en bewust omgaan met je voeding en gewoontes gaan slecht hand in hand vind ik
maar goed ik heb al weinig zin meer om hier verder te posten
In dit geval is het meer een kwestie van verkeerd uitdrukken denk ik.quote:Op donderdag 21 juni 2007 08:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nah! Waarom? Ik bedoelde het niet vervelend, hoor. Maar wat me opvalt: je geeft vaak kritiek op anderen, terwijl je je zelf net zo schuldig maakt aan hetzelfde gedrag.
Dat is natuurlijk niet erg (zolang je je er maar van bewust bent dat je zelf ook dat gedrag veroont), maar als jij zegt dat gewoontes mbt eten slecht zijn, gaan mensen er vanzelf vanuit dat jij dus geen gewoontes mbt eten hebt en als ze er dan achterkomen dat je wel traditiegetrouw met je familie aan het stokbrood en de wijn zit, kunnen ze je eerdere opmerking niet meer zo serieus nemen, snap je?.
dat van jou was ook een gewone opmerkingquote:Op donderdag 21 juni 2007 08:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nah! Waarom? Ik bedoelde het niet vervelend, hoor. Maar wat me opvalt: je geeft vaak kritiek op anderen, terwijl je je zelf net zo schuldig maakt aan hetzelfde gedrag.
Dat is natuurlijk niet erg (zolang je je er maar van bewust bent dat je zelf ook dat gedrag veroont), maar als jij zegt dat gewoontes mbt eten slecht zijn, gaan mensen er vanzelf vanuit dat jij dus geen gewoontes mbt eten hebt en als ze er dan achterkomen dat je wel traditiegetrouw met je familie aan het stokbrood en de wijn zit, kunnen ze je eerdere opmerking niet meer zo serieus nemen, snap je?.
voel me nog steeds ziek dus vooral een lange dag om weer niet te etenquote:Op donderdag 21 juni 2007 08:32 schreef BabblingBrook het volgende:
Het is vandaag de langste dag, zijn jullie optimistisch en zien jullie deze dag als een kans om meer gezond te eten, of als een dag met meer verleidingen?
De variant op is het glas half vol of half leeg?quote:Op donderdag 21 juni 2007 08:32 schreef BabblingBrook het volgende:
Het is vandaag de langste dag, zijn jullie optimistisch en zien jullie deze dag als een kans om meer gezond te eten, of als een dag met meer verleidingen?
wel jezelf op een andere manier belonen dan hequote:Op donderdag 21 juni 2007 08:35 schreef Miss_S het volgende:
[..]
voel me nog steeds ziek dus vooral een lange dag om weer niet te eten
en krijg vanmorgen te horen of ik geslaagd ben, maar geen taart dus voor me hoe dan ook
Ja ik had gisteren een pepermuntje op. En daarna had ik ineens trek in allemaal lekkere dingenquote:Op donderdag 21 juni 2007 08:37 schreef STING het volgende:
[..]
De variant op is het glas half vol of half leeg?
Van verleidingen heb ik alleen last, als ik een keertje de verleiding niet heb weerstaan.
Dus als ik een keertje heb lopen schransen bij de BK, heb ik de sneller neiging om de dagen erna naar dat broodje kroket te grijpen in de kantine. De werking van het lichaam, gotta love it
ja meteen weer terug in bed te kruipenquote:Op donderdag 21 juni 2007 08:39 schreef STING het volgende:
[..]
wel jezelf op een andere manier belonen dan he
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 21 juni 2007 08:31 schreef Miss_S het volgende:
[..]
denk dat dat bij de meeste mensen toch net iets anders ligt
maar goed maakt niet uit
quote:Op donderdag 21 juni 2007 08:40 schreef Viking84 het volgende:
Klok een uur terug vanavond, toch?
quote:Op donderdag 21 juni 2007 08:40 schreef Viking84 het volgende:
Klok een uur terug vanavond, toch?
ohquote:
koffiequote:Op donderdag 21 juni 2007 08:42 schreef STING het volgende:
[..]
<-----------
De zomertijd is al in maart ingegaan hoor![]()
Ik zit weer op mn stage, ik kan niks, de server is kapot en daar stond al mn werk op. En morgen is mn laatste dag, dus ik ben benieuwd hoe dat moet worden opgelost. Misschien maar lekker eerder naar huis ofzo.quote:Op donderdag 21 juni 2007 08:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
oh. Ik dacht altijd dat dat op 21 juni moest
. Jullie bedoelen natuurlijk gewoon dat het vandaag het langst licht blijft
. Ik ga, als het goed weer is, nog even lekker buiten zitten dan vanavond
.
Nee nee nee, koffie is wel lekker! Vooral Cosi koffie uit een Nespresso apparaatquote:
Kans is dan in ieder geval dat je dan ook wakker blijftquote:Op donderdag 21 juni 2007 08:46 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Nee nee nee, koffie is wel lekker! Vooral Cosi koffie uit een Nespresso apparaatdaar mag je me echt voor wakker maken!
Heeel herkenbaar en heel irritant. Ze kunnen me toch niet dwingen te eten omdat zij het graag zien? Helaas lukt het bij mij vaak wel, omdat ik de vervelende pesterige opmerkingen na een tijdje niet meer aankan. Heerlijk, heb van zondag (toen was ik dus bij familie en lieten ze me veel teveel eten) nog steeds buikpijnquote:Op donderdag 21 juni 2007 07:52 schreef -Trinity- het volgende:
Wat trouwens wel irritant is, als je aangeeft dat je geen taart hoeft, omdat je je aan je voedingsschema wil houden, en mensen gaan doorzeuren erover. Dat het niet nodig is enzo, dat wil ik helemaal niet horen! Ik wil dan gewoon dat ze niet gaan zeggen "Ah, toe, eet een stukje voor mij?"En dat tot drie keer toe
.
Nee, daar heb ik nooit last van. Zelfs met een guarana pil op val ik nog heerlijk in slaap. Ik mis bepaalde hormonen die je stemming bepalen, misschien dat het daar aan ligt.quote:Op donderdag 21 juni 2007 08:47 schreef STING het volgende:
[..]
Kans is dan in ieder geval dat je dan ook wakker blijft
Klinkt alsof je niet zo snel adrenaline aanmaakt. Luie bijnieren ofzoquote:Op donderdag 21 juni 2007 08:50 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Nee, daar heb ik nooit last van. Zelfs met een guarana pil op val ik nog heerlijk in slaap. Ik mis bepaalde hormonen die je stemming bepalen, misschien dat het daar aan ligt.
oeh, wat vervelendquote:Op donderdag 21 juni 2007 08:45 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Ik zit weer op mn stage, ik kan niks, de server is kapot en daar stond al mn werk op. En morgen is mn laatste dag, dus ik ben benieuwd hoe dat moet worden opgelost. Misschien maar lekker eerder naar huis ofzo.
Nope, ja als ik liters drink dan word ik misselijkquote:Op donderdag 21 juni 2007 08:53 schreef STING het volgende:
[..]
Klinkt alsof je niet zo snel adrenaline aanmaakt. Luie bijnieren ofzo
Dus koffie heeft totaal geen effect op je?
Ik baal ook hoorquote:
Ik neem aan dat je mij bedoelt?quote:Op donderdag 21 juni 2007 08:34 schreef Miss_S het volgende:
en waarom zou ik niet kunnen zeggen dat iets ongezond is? ik weet dat ik niet zo heilig ben als 2 andere hier die echt alleen maar gezonde dingen eten en alleen dingen eten die ze zelf geplukt hebben
Hoe krijg je dat naar binnen 's ochtends...chocomel..quote:Op donderdag 21 juni 2007 09:24 schreef Chicolate het volgende:
Lekker ontbijtje: muesli met melk, en een half glas chocomelk light(en zit nu echt helemaal vol, ook een van de weinige keren)
quote:Op donderdag 21 juni 2007 09:33 schreef BabblingBrook het volgende:
Mijn ontbijtje waren 3 bruine boterhammen. Een met smeerkaas en twee met kookworst. En een glas ferrero roche roosvicee ferro
Haha maar ik ben ook al meer dan 2 uur op, en al 5 uur wakker ... (en daarom dus een half glas, halverwege vond ik het opeens niet lekker meer. En nu heb ik dr best wel spijt van, weet opeens weer waarom ik een paar jaar geleden besloot nooit meer chocolademelk te drinkenquote:Op donderdag 21 juni 2007 09:36 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat naar binnen 's ochtends...chocomel..![]()
Zelfs midden op de dag word ik daar soms nog misselijk van.
een glas ferrero roche?quote:Op donderdag 21 juni 2007 09:33 schreef BabblingBrook het volgende:
Mijn ontbijtje waren 3 bruine boterhammen. Een met smeerkaas en twee met kookworst. En een glas ferrero roche roosvicee ferro
Ja, dat typte ik eerst en toen dacht ik hee wacht eens even, dat spul heet anders volgens mij.quote:Op donderdag 21 juni 2007 09:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
een glas ferrero roche?. Had je dat eerst getypt?
Ferrero roche.
waar het hart vol van isquote:Op donderdag 21 juni 2007 09:44 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Ja, dat typte ik eerst en toen dacht ik hee wacht eens even, dat spul heet anders volgens mij.![]()
Vanmiddag weer lekker een boterham met chocopastaquote:Op donderdag 21 juni 2007 09:44 schreef STING het volgende:
[..]
waar het hart vol van is
je smacht gewoon naar chocola, geef maar toe![]()
quote:Op donderdag 21 juni 2007 09:45 schreef Viking84 het volgende:
Ferrero roche is toch geen chocola, maar kokos? (of ben ik nu in de war met wat anders?).
quote:Op donderdag 21 juni 2007 09:45 schreef Viking84 het volgende:
Ferrero roche is toch geen chocola, maar kokos? (of ben ik nu in de war met wat anders?).
Beschimmelde ferrero roche?quote:Op donderdag 21 juni 2007 09:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik bedoel die witte dingen. Met van die snippertjes erop.
quote:
In ontkenning.. of toch nietquote:Op donderdag 21 juni 2007 09:45 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Chocolade kan mij niet zo bekoren.
quote:Op donderdag 21 juni 2007 09:50 schreef Chicolate het volgende:
Het vervelende aan Ferrero Rocher is, het ziet er zo lekker uit dat je er echt gaat verlangen. Maar zodra ik er 1 in mn mond heb, vallen ze behoorlijk tegen. Geef mij maar gewoon een reep chocola, lekker puur of met vulling, maar die dingen hoef ik niet meer(gewone bonbons: ook erg lekker)
Chocoholic
Rafaelloquote:Op donderdag 21 juni 2007 09:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik bedoel die witte dingen. Met van die snippertjes erop.
Je went er heel snel aan, als ik nu 1,5 liter drink krijg ik aan het eind van de middag dorstquote:Op donderdag 21 juni 2007 10:19 schreef StefanieV het volgende:
Hoe houden jullie het vol om 1,5 - 2 liter water op een dag te drinken? Ik krijg amper 1liter binnen, wat heel ongezond is weet ik..
Altijd een gevuld flesje spa naast me neerzetten. Uiteindelijk wordt het een gewoonte om er gewoon van te blijven drinken en is die halve liter zo weg, en dan meteen weer naar de kraan lopen om hem bij te vullen ... (nu je het zegt, hij staat hier leeg te wezen! ff naar de kraanquote:Op donderdag 21 juni 2007 10:19 schreef StefanieV het volgende:
Hoe houden jullie het vol om 1,5 - 2 liter water op een dag te drinken? Ik krijg amper 1liter binnen, wat heel ongezond is weet ik..
Dat wordt ook na een tijdje minder. Ik rende eerst ook om het kwartier naar het toilet, maar als je het water drinken een beetje spreidt en je lijf eraan laat wennen komt het goedquote:Op donderdag 21 juni 2007 10:23 schreef StefanieV het volgende:
Hm, maar als ik zoveel drink, zit ik iedere 5 min op het toiletDus hou ik het dan 2 dagen vol en dan is het irritant en stop ik maar weer.. Ik ben nu eenmaal niet zo'n grote drinker, en hou liever van cola light..
Ik ben 15kg kwijt geraakt en daar ben ik heel blij om maar op een of andere manier lukt het me niet om die overige 5 kwijt te krijgen.. Ik blijf hangen op 72-73..
Is niet een beetje, maar hartstikke gezondquote:Op donderdag 21 juni 2007 10:24 schreef Chicolate het volgende:
pure chocola schijnt ook een beetje gezond te zijn?
quote:Op donderdag 21 juni 2007 10:28 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Is niet een beetje, maar hartstikke gezond![]()
en: http://www.healthandfood.(...)/polyfenolen_kop.htmquote:Pure chocolade is een rijke bron aan anti-oxidanten en heeft meer polyfenolen per gram dan groene thee of rode wijn! het onderzoek, gepubliceerd in het blad Heart,(vol 92, pp 119-120),
vergelezk het effect van witte en pure chocolade in de bloedspiegel van 20 gezonde mannelijke rokers
Hier is het juist veel te rustigquote:Op donderdag 21 juni 2007 10:42 schreef StefanieV het volgende:
Hier is het ook chaos, maar ik moet mooi blijven werken tot vanavondAl mogen we wel om 15u30 naar huis
Op zich zou dat best kunnen, als je ziek bent heb je ongeveer 20% meer energie nodig dan normaal. Onder andere omdat je immuunsysteem meer energie verbruikt. In combinatie met minder eten kun je er best van afvallen. De truc is dan ook om het daarna eraf te houden, wat niet altijd lukt. Als je op je eten let moet het denk ik wel lukken. Het geeft wel aan dat het belangrijk is om voldoende energie binnen te krijgen (ook al ben je niet ziek) omdat je immuunsysteem het anders niet goed doet. En het verklaart ook waarom er zoveel mensen in ziekenhuizen (vooral op IC's) ondervoed zijn.quote:Op donderdag 21 juni 2007 09:10 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Woei, was vanmorgen bijna een halve kilo lichter dan maandag. Ziek zijn is toch goed voor je...
Als je alleen kijkt naar het gewichts-aspect dan...![]()
((478)+(9,2*68)+(3,1*175))-(4,3*19)= 1564quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:20 schreef Plukie86 het volgende:
[..]
Lengte wel in cm gedaan? Als ik die in meters doe kom ik ook op 1000 uit.
@ Babblingbrook: Je ziet het verschil erg goed! En dat terwijl het maar 8 kilo is. Ik ben 6 kilo (gewicht in lijstje was niet begingewicht) afgevallen, maar ik heb nog steeds gewoon dezelfde kledingmaat enzo (alhoewel alles wel veel beter past).
gefeliciteerdquote:Op donderdag 21 juni 2007 13:07 schreef Miss_S het volgende:geslaagd
ookal moest ik zelf bellen omdat ze mij vergaten waren te bellen
Gefeliciteerd!!!quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:07 schreef Miss_S het volgende:geslaagd
Een paar topics geleden (toen Qwea meldde dat ze geslaagd was geloof ik) leek het alsof je al wist dat je geslaagd wasquote:Op donderdag 21 juni 2007 13:07 schreef Miss_S het volgende:geslaagd
ik las ff 'pakken'quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:26 schreef Sylvana het volgende:
Zo, als ontbijt 2 pakken ontbijtkoek, met 33% minder suiker erin op, middageten 2 sneen bruin brood met 20+ smeerkaas en ga nu naar de sportschool, gewoon fitnessen![]()
Interessante stukken. Gelukkig ben ik nog maar 21.quote:Op donderdag 21 juni 2007 12:59 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
http://www.erasmusmc.nl/c(...)om.van.niets.dik.pdf
Dit is wel een interessant verhaal denk ik over aankomen en waarom het moeilijk is om af te vallen, zeker na je 25e (gelukkig ben ik op tijd begonnen).
http://www.erasmusmc.nl/c(...)0-waarom.placebo.pdf
Deze heeft niets met afvallen te maken maar vond ik ook wel een leuke![]()
Welcome back!quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:16 schreef k_i_m het volgende:
Ik ben er weer! De vakantie was geweldig, ik heb alles gegeten wat god verboden heeft en ik weeg nog precies hetzelfde. Nu heb ik wel elke dag minimaal 5km gelopen, dus dat scheelt denk ik ook wel
.
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 21 juni 2007 13:07 schreef Miss_S het volgende:geslaagd
quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:07 schreef poppetje22 het volgende:
Gefeli miss_s!!
@ Chicolate: Met leren verbrand je vast veel meer calorietjesEn anders.. nouja, wat boeit dan dat kleine beetje wat er evt aan komt als je daarvoor wel 2 voldoendes binnen kan slepen? Beter zo dan andersom toch?
In dit geval worden kcal en cal nog wel eens doorelkaar gehaald. Het is gelukkig niet zo dat je uren fietst om 1 kcal te verbranden!quote:Op donderdag 21 juni 2007 20:37 schreef DakDuuf het volgende:
* DakDuuf is ook weer terug uit de sportschool.
Kreeg een compliment van een kerel:S.. dat het vele trainen vruchten begon af te werpen... ik vat het maar op als een compliment
btw, wanneer je aan het fietsen/rennen/weetikveul wat bent staat er vaak *zoveel* calorieen, maar dat wat men/wij eten is toch uitgedrukt in KILO calorieen? dus 1 uur je helemaal de leplazerus fietsen en je hebt maar 1 kilocalorie verbrand?:S..
Het wordt inderdaad bedoeld als kcal, maar dat getal wat je te zien krjgt kun je meestal met een hele grote megakorrel zout nemen, omdat het veeeeeel te onnauwkeurig is en niet klopt.quote:Op donderdag 21 juni 2007 20:37 schreef DakDuuf het volgende:
Kreeg een compliment van een kerel:S.. dat het vele trainen vruchten begon af te werpen... ik vat het maar op als een compliment
btw, wanneer je aan het fietsen/rennen/weetikveul wat bent staat er vaak *zoveel* calorieen, maar dat wat men/wij eten is toch uitgedrukt in KILO calorieen? dus 1 uur je helemaal de leplazerus fietsen en je hebt maar 1 kilocalorie verbrand?:S..
Uit de Wikipedia:quote:Op donderdag 21 juni 2007 20:37 schreef DakDuuf het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Caloriequote:Eén calorie is de hoeveelheid warmte die nodig is om één gram zuiver water één graad Celsius (of Kelvin) te verwarmen bij een druk van één standaard atmosfeer. Dit is erg weinig, daarom wordt vaak de kilocalorie, afgekort Cal (met hoofdletter!) of kcal, gebruikt. Dit is de hoeveelheid warmte die nodig is om een kilogram water een graad te verwarmen. Er wordt in diëten vaak foutief Calorie gebruikt waar kilocalorie wordt bedoeld.
je was gisteren op tv.. en je verdronk bijna in de douchequote:Op donderdag 21 juni 2007 20:44 schreef YPrue het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 21 juni 2007 20:46 schreef STING het volgende:
[..]
je was gisteren op tv.. en je verdronk bijna in de douche
Jij kijkt ook Charmedquote:Op donderdag 21 juni 2007 20:46 schreef STING het volgende:
[..]
je was gisteren op tv.. en je verdronk bijna in de douche
Piperquote:Op donderdag 21 juni 2007 20:47 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Jij kijkt ook Charmed.. (maar dat is wel een heule oude aflevering he
)
Opnieuwquote:Op donderdag 21 juni 2007 21:10 schreef STING het volgende:
[..]
Piper
Jep, ze zijn kennelijk net overnieuw begonnen
Ik zat er al op te wachtenquote:Op donderdag 21 juni 2007 21:22 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Gelukkig trek jij volle zalen. Viespeuk![]()
Van teveel eiwitten word je ook dik om toch maar ontopic te blijvenquote:Op donderdag 21 juni 2007 21:25 schreef STING het volgende:
[..]
Ik zat er al op te wachten
Het verdient iig goed![]()
Iets met mie? Of noodles? Je groenten wokken en dan wat noodles erbij.quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:25 schreef Plukie86 het volgende:
Weet iemand nog makkelijke 1 persoonsgerechten, waar ik niet teveel voor moet kopen? De kastjes zijn bijna leeg en nu moet ik volgende week nog twee avonden koken. Of zal ik gewoon maaltijdsalades halen? Maandag en donderdagavond zal het eten in elk geval slecht worden (etentje en bbq), dan eet ik dinsdag en woensdag wel iets magers...
hehe, ik ga hier maar ff niet meer op reageren, anders gaat dit heulemaal de verkeerde kant opquote:Op donderdag 21 juni 2007 21:26 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Van teveel eiwitten word je ook dik om toch maar ontopic te blijven![]()
quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:29 schreef STING het volgende:
[..]
hehe, ik ga hier maar ff niet meer op reageren, anders gaat dit heulemaal de verkeerde kant op
Ja, eiwitten, leuk zijn die. Zit in yoghurt enzo.. en in ei.![]()
Is dat lekker? Nooit gehad...quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:27 schreef BabblingBrook het volgende:
noodles
Zou het inderdaad bij een maaltijdsalade houden. Veel verder dan een broodje gezond of een boterham gekookt ei kom ik meestal niet in mn eentje. En is nog lekker weinig werk ook. (daarom eet ik het als ik alleen moet etenquote:Op donderdag 21 juni 2007 21:25 schreef Plukie86 het volgende:
Weet iemand nog makkelijke 1 persoonsgerechten, waar ik niet teveel voor moet kopen? De kastjes zijn bijna leeg en nu moet ik volgende week nog twee avonden koken. Of zal ik gewoon maaltijdsalades halen? Maandag en donderdagavond zal het eten in elk geval slecht worden (etentje en bbq), dan eet ik dinsdag en woensdag wel iets magers...
Je ziet er toch goed uit?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 08:43 schreef STING het volgende:
Goeiemorgen![]()
Ik blijf nog steeds steken rond de 68,5, ondanks het vele sporten en slank eten.
Maar, we gaan vrolijk verder
Klein buikjequote:
Klein buikje is niet ergquote:Op vrijdag 22 juni 2007 08:52 schreef STING het volgende:
[..]
Klein buikje
Heb een gezond gewicht, maar wil voor strak gaan.
Dus beetje combinatie krachtraining en verder afvallen
Cardio zul je doen!quote:Op vrijdag 22 juni 2007 08:52 schreef STING het volgende:
[..]
Klein buikje
Heb een gezond gewicht, maar wil voor strak gaan.
Dus beetje combinatie krachtraining en verder afvallen
Ik ben die zomer buiten nog niet tegengekomen andersquote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:11 schreef Tangarine het volgende:
wordt het niet tijd om het topic te veranderen in 'slank de zomer door' ? aangezien het enigzins al zomer is...
Hmm, die van jou lijkt een beetje te impliceren dat we al slank zijn en dat willen blijven, terwijl we dat nog moeten worden!! En morgen is toch pas de grens voor het begin van de zomer?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:11 schreef Tangarine het volgende:
wordt het niet tijd om het topic te veranderen in 'slank de zomer door' ? aangezien het enigzins al zomer is...
hoe komt het?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:26 schreef Zeeltje het volgende:
discipline mis ik echt.
ik was zo goed bezig..
weeg nu weer 71 kilo aargh
hmm misschien dat jou lichaam niet goed reageerd op pasta?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:30 schreef Zeeltje het volgende:
nja dat weet ik serieus niet echt.
Waarschijnlijk moet ik gewoon meer sporten.
Maar gister heb ik gehad. Een salade carpaccio bij lunch en tussendoor HELEMAAL NIKS! en s'avonds pasta met ham kaas.. Ik was in maastricht winkelen dus dan eet ik vaak niks tussendoor..
en toch nog aangekomen
alcohol is ook geen goed ideequote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:47 schreef Zeeltje het volgende:
ja maar 1.1 kilo erbij?
ik moet gewoon ziek worden van iets lekkers zodat ik het nooit meer eet..
of van alcohol.
Ate any good eiwits lately?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:58 schreef BabblingBrook het volgende:
Lekker blowen joh, daar kan je ook misselijk van worden. Helaas krijg je wel snel vreetbuien van hasj of wiet haha
Ik heb ook gezondigd.. een saucijzebroodje!! Maar ik kon gewoon niet weigeren!!quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:55 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Zo ik zal toch eens mijn zondes posten, niet net doen of ik altijd netjes eetgisteren bovenop m'n gewone dingen chocotoffs op en een gevuld pitabroodje!! Alles was in totaal 1700 kcal ongeveer en de eetmeter zag er aan de rechterkant niet zo heel goed uit eigenlijk
![]()
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:58 schreef poppetje22 het volgende:
[..]
Ik heb ook gezondigd.. een saucijzebroodje!! Maar ik kon gewoon niet weigeren!!
eerst wist ik nog helemaal niet dat die dingen zo slecht warenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:58 schreef poppetje22 het volgende:
[..]
Ik heb ook gezondigd.. een saucijzebroodje!! Maar ik kon gewoon niet weigeren!!
in puntjes en andere harde broodjes zitten relatief vrij veel calorien.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:11 schreef Miss_S het volgende:
[..]
eerst wist ik nog helemaal niet dat die dingen zo slecht waren
ik ga zo meteen ook niet echt gezond eten
2 witte puntjes met filet americain of choco pasta weet nog niet waar ik zin in heb
Ja meer dan 300 kcal!!quote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:11 schreef Miss_S het volgende:
[..]
eerst wist ik nog helemaal niet dat die dingen zo slecht waren
ik ga zo meteen ook niet echt gezond eten
2 witte puntjes met filet americain of choco pasta weet nog niet waar ik zin in heb
fijn dat je dat ff iemand uitlegt die er niets van snaptquote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:12 schreef STING het volgende:
[..]
in puntjes en andere harde broodjes zitten relatief vrij veel calorien.
als je wat meer vaart wil maken qua afvallen, zou ik daar wat vaker bruine boterhammen of knackebrod van maken
vindt je het erg om advies te krijgen?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:24 schreef Miss_S het volgende:
[..]
fijn dat je dat ff iemand uitlegt die er niets van snapt
de reden waarom ik dit nu eet omdat dit het enigste is dat ik weg krijg
en ik heb gekozen voor filet ipv choco pasta dus toch wel weer een beetje slim
nou ik vind het onnodig om zo'n advies te krijgenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:31 schreef STING het volgende:
[..]
vindt je het erg om advies te krijgen?
als mensen je advies geven, is dit goed bedoeld en geen aanval op je kennisniveau
ik zie je wel vaker puntjes/harde broodjes en stokbrood eten, dus het advies is alleen
maar om dit wat vaker te vervangen.
jaquote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:34 schreef BabblingBrook het volgende:
Ik heb lekker boterhammen met pindakaas opIemand iets te mekkeren?
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:34 schreef BabblingBrook het volgende:
Ik heb lekker boterhammen met pindakaas opIemand iets te mekkeren?
nog ff hier op terug komenquote:
Als jij het onnodig vindt om zo'n advies te krijgen, snap je dan niet dat anderen dat ook vinden?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:33 schreef Miss_S het volgende:
nou ik vind het onnodig om zo'n advies te krijgen
je kan gerust zeggen van dat het slecht is maar om dan tegen mij te zeggen dat ik beter bruin brood kan eten
als je mijn weblog kijkt is dat zo'n beetje het enigste brood dat ik eet
dus daar schiet ik niet echt mee op
en harde volkoren broodjes is niet veel mis mee
dan geef je toch dan gelijk aan dat je al vaak genoeg bruin brood eet?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:33 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nou ik vind het onnodig om zo'n advies te krijgen
je kan gerust zeggen van dat het slecht is maar om dan tegen mij te zeggen dat ik beter bruin brood kan eten
als je mijn weblog kijkt is dat zo'n beetje het enigste brood dat ik eet
dus daar schiet ik niet echt mee op
en harde volkoren broodjes is niet veel mis mee
Schaam je niet, ik ben nu ook dropjes aan het eten. Maar goed, ik ben dan ook ernstig ongesteld, dan mag hetquote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:39 schreef Zeeltje het volgende:
oh daar ging een stroopwafel door mijn mond!![]()
maar als ze dat zo goed weten dan doe je het niet zo vaakquote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:41 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Als jij het onnodig vindt om zo'n advies te krijgen, snap je dan niet dat anderen dat ook vinden?
Die weten ook best dat bijvoorbeeld patat slecht is.
Ik bedoel het overigens goed met deze post
ben ik niet met jeens . als dat zo zou zijn, zouden we eigenlijk alleen maar een topic hoeven te hebben waar we elkaar aanmoedigen of elkaar ergens op wijzen. genoeg weetjes, om het afvallen makkelijker, sneller en gezonder te makenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:52 schreef Zeeltje het volgende:
iedereen weet wel wat goed is en wat slecht..
probleem is dat mensen vaak zondigen en het niet doen.
Deze topics zijn ook bedoeld om mensen aan te moedigen, goede tips te geven etcetera. Niet om elkaar af te krakenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:07 schreef STING het volgende:
ben ik niet met jeens . als dat zo zou zijn, zouden we eigenlijk alleen maar een topic hoeven te hebben waar we elkaar aanmoedigen of elkaar ergens op wijzen. genoeg weetjes, om het afvallen makkelijker, sneller en gezonder te maken
Hier ben ik het helemaal mee eens hoorquote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:12 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Deze topics zijn ook bedoeld om mensen aan te moedigen, goede tips te geven etcetera. Niet om elkaar af te kraken![]()
Bijvoorbeeld niet door iemand af te kraken omdat ie gezondigd heeft maar eerder een hart onder de riem te steken en aan te moedigen door verder te gaan met zijn gezonde leven.
Ben ik helemaal met je eens.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:12 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Deze topics zijn ook bedoeld om mensen aan te moedigen, goede tips te geven etcetera. Niet om elkaar af te kraken![]()
Bijvoorbeeld niet door iemand af te kraken omdat ie gezondigd heeft maar eerder een hart onder de riem te steken en aan te moedigen door verder te gaan met zijn gezonde leven.
ja soms word er wel te heftig op gereageerd inderdadquote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:08 schreef Zeeltje het volgende:
ja maar wat ik wel vind is dat hier word je meteen op je vingers getikt als je wat verkeerd gegeten hebt..
best jammer
wil je dan zelf ook niet meer zo heftig reageren, want jij doet dit nog erger dan vele anderen (met name in het andere topic)quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:13 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja soms word er wel te heftig op gereageerd inderdad
volgens mij zit je in het verkeerde topicquote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:19 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
wil je dan zelf ook niet meer zo heftig reageren, want jij doet dit nog erger dan vele anderen (met name in het andere topic)
witte broodjesquote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:16 schreef StefanieV het volgende:
Wat zijn witte puntjes?
nee ik schommel tussen beide topics, dus als ik wil zou ik hier ook kunnen reageren.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:37 schreef Miss_S het volgende:
[..]
volgens mij zit je in het verkeerde topic
kan nu niet een keer iets wat ik in de dieetclub zeg daar besproken worden
wat ik hier zeg heeft daar niets mee te maken
2 hele andere soorten groepen mensen
Zacht of hard? Want hard is bij ons pistolet en zacht sandwichquote:
zachtquote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:10 schreef StefanieV het volgende:
[..]
Zacht of hard? Want hard is bij ons pistolet en zacht sandwichJa ik ben West-Vlaming
Bij mij gaat het niet zo goed vandaag, vanmiddag broodje mozarrella- tomaatOok al een suikerwafel en warme chocomelk binnen. Wel al een liter water, dus die kant gaat dan wel weer goed
![]()
dat is ook redelijk veelquote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:12 schreef -Trinity- het volgende:
Een vraag aan mensen die vaker koken en meer lijn-verstand hebben dan ik. Normaal houd ik voor hoeveelheden Sonja Bakker () ofzo aan, of het pak, maar ik twijfel nu. Ik heb voor vanavond een zak met 500 gr sperziebonen, inmiddels gedopt zal het wel wat minder zijn. Dan nog 2 tartaartjes, maar hoeveel gram zilvervliesrijst raden jullie aan voor 2 personen of p.p? Beide vrouwelijk en beide lijnend. Sonja zegt 125 gr pp, maar ik vind 200 gram voor ons tweeën (droog gewogen) er al als heel veel uitzien...
tja jij eet elk weekend stokbrood en je drinkt wijn. Ik drink nooit alcohol. Mag ik dan m'n wekelijkse patatje? Ja?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:42 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar als ze dat zo goed weten dan doe je het niet zo vaak
maar goed begrijp wat je bedoelt![]()
ik heb het toch ook niet over jouw renskequote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
tja jij eet elk weekend stokbrood en je drinkt wijn. Ik drink nooit alcohol. Mag ik dan m'n wekelijkse patatje? Ja?. Sjonge jonge zeg.
* viking84 lichtelijk geïrriteerd is
Ik heb trouwens net een stuk door de bossen gefietst met m'n moeder. Softijsje gehad en ik heb een zere kont. Maar het was wél leuk
.
Nee sandwich bij mij zijn witte zachte broodjes.. Ok als ik google zijn het inderdaad 2 witte boterhammenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:12 schreef Miss_S het volgende:
[..]
zacht
een sandwhich zijn toch 2 witte boterhammen?
mozarrella heb ik nog nooit op, toch een keer proberen
wel grappigquote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:21 schreef StefanieV het volgende:
[..]
Nee sandwich bij mij zijn witte zachte broodjes.. Ok als ik google zijn het inderdaad 2 witte boterhammen![]()
nou ik voelde me wel even aangesproken, andersquote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:20 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik heb het toch ook niet over jouw renske
of heb je opeens een bmi vnan 35?
niet zo boos doen
dat was dan niet de bedoelingquote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nou ik voelde me wel even aangesproken, anders.
oh, dus met een BMI van 35 mag je opeens niet meer dat ene patatje?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:20 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik heb het toch ook niet over jouw renske
of heb je opeens een bmi vnan 35?
niet zo boos doen
wel als je een probeem met afvallen hebt jaquote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:25 schreef STING het volgende:
[..]
oh, dus met een BMI van 35 mag je opeens niet meer dat ene patatje?
onrealistisch en onnodig.![]()
daar heb je gelijk in natuurlijk. Ik had tenslotte ooit ook een BMI van bijna 30 en toen at ik ook elke week een patatje. Toch ben ik afgevallen.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:25 schreef STING het volgende:
[..]
oh, dus met een BMI van 35 mag je opeens niet meer dat ene patatje?
onrealistisch en onnodig.![]()
en je bent op die manier afgevallen?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
daar heb je gelijk in natuurlijk. Ik had tenslotte ooit ook een BMI van bijna 30 en toen at ik ook elke week een patatje. Toch ben ik afgevallen.
Zonde. Echter, ik heb het al gevonden. Ze bedoelt denk ik bereid, en dan valt het wel mee. Ik wist alleen niet wat het gewicht was van bereide rijst, maar het Voedingscentrum biedt uitkomst.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:17 schreef Miss_S het volgende:
dat is ook redelijk veel
maar kan je dat niet gewoon maken en dan naar jezelf luisteren tijdens het eten wanneer je vol zit?
ben niet de enige, hoor en toen ik dat deed zat ik hier ook alquote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:26 schreef Miss_S het volgende:
[..]
en je bent op die manier afgevallen?
dat is wel lekker
Nu verdraai je de situatie, nu gaat het om mensen die klagen dat ze niet afvallen, toenet puur nog om mensen met een hoog BMI.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:26 schreef Miss_S het volgende:
[..]
wel als je een probeem met afvallen hebt ja
als je gaat lopen klagen dat je niet afvalt en dan wel doodleuk meld friet te gaan eten
ja sorry hoor
toen ik aankwam nee natuurlijk nietquote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ben niet de enige, hoor en toen ik dat deed zat ik hier ook al. M'n zus ook. Ik neem aan dat jij je stokbroodjes en wijn ook niet hebt laten staan in je enorm zware periode? Je kunt prima afvallen met wekelijks zondigen, als je verder maar oplet wat je eet. Genoeg groente en fruit drinken, tussendoortjes en calorierijke dranken weglaten en meer gaan bewegen kan je al een heel eind op weg helpen.
nee daarom leg ik het ook beter uit nuquote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:29 schreef STING het volgende:
[..]
Nu verdraai je de situatie, nu gaat het om mensen die klagen dat ze niet afvallen, toenet puur nog om mensen met een hoog BMI.
Maar dan nog, als je niet afvalt, terwijl je bijv. maar 1x per week iets ongezonds eet, ligt de oorzaak elders.
volg je trouwens altijd sonja bakker of zo afentoe?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:27 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Zonde. Echter, ik heb het al gevonden. Ze bedoelt denk ik bereid, en dan valt het wel mee. Ik wist alleen niet wat het gewicht was van bereide rijst, maar het Voedingscentrum biedt uitkomst.
In de tabel wordt het gewicht van de gare producten aangegeven. Tijdens de bereiding worden rijst, pasta en gedroogde peulvruchten ca. 2,5 keer zo zwaar. Voor 250 gram gare rijst hebt u dus 100 gram rijst nodig.
Dus als ik 100 gr onbereide rijst maak, hebben we pp 125 gr, en dat is netjes denk ik. Sonja zal toch wel redelijke hoeveelheden aanhouden..Want wat het voedingscentrum zegt, 200gr voor mij, lijkt me, zelfs bereid, te veel. Ik eet ook gemiddeld maar 3 kleine aardappelen ipv 4/5 van gemiddelde grote.
Jep, dat ben ik met je eens.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:30 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nee daarom leg ik het ook beter uit nu
ligt eraan hoeveel je zondigt die ene keer
in een mac menu is toch genoeg om als je dat een keer per week eet niet af te vallen
tip: blijf uit de buurt van de penne met spinazie en roomkaaslight... dat is zó smerigquote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:33 schreef Miss_S het volgende:
[..]
volg je trouwens altijd sonja bakker of zo afentoe?
ik wil ook afentoe wel eens het avondeten van sonja bakker proberen
klinklt lekker totdat je roomkaaslight zei.............quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
tip: blijf uit de buurt van de penne met spinazie en roomkaaslight... dat is zó smerig.
Als ik haar trouw volg krijg ik honger. Maar wat zij ook (pas in haar tweede boek) zei, was dat als je zelf meer trainde/bewoog, je wat meer mocht eten per dag. Mijn moeder heeft haar eerste en tweede boek aangeschaft, en volgde haar wel redelijk trouw. Dus aan het avondeten zat ik ook 'vast', maar vond ik vaak goed te doen. Avondeten is redelijk overrated eigenlijk. Als het niet lekker is maak ik kleine aanpassingen, maar qua hoeveelheden is ze in haar boek soms wel redleijk duidelijk, en soms gebruik ik haar wel als leidraad. Zo bakte ik vroeger altijd iets met een vriendin, appeltaart ofzo. Maar nu ik me meer aan mijn schema wil houden, kan ik evt die appeltaart van Sonja bakken, maar dat is alsnog veel kcal. Maar ze had ook een recept voor gebakken appel, en dat is maar 80kcal per appel en ziet er ook heel lekker uit. Dus af en toe raadpleeg ik d'r boek eensquote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:33 schreef Miss_S het volgende:
volg je trouwens altijd sonja bakker of zo afentoe?
ik wil ook afentoe wel eens het avondeten van sonja bakker proberen
die gebakken appel lijkt me inderdaad ook wel lekkerquote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:57 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Als ik haar trouw volg krijg ik honger. Maar wat zij ook (pas in haar tweede boek) zei, was dat als je zelf meer trainde/bewoog, je wat meer mocht eten per dag. Mijn moeder heeft haar eerste en tweede boek aangeschaft, en volgde haar wel redelijk trouw. Dus aan het avondeten zat ik ook 'vast', maar vond ik vaak goed te doen. Avondeten is redelijk overrated eigenlijk. Als het niet lekker is maak ik kleine aanpassingen, maar qua hoeveelheden is ze in haar boek soms wel redleijk duidelijk, en soms gebruik ik haar wel als leidraad. Zo bakte ik vroeger altijd iets met een vriendin, appeltaart ofzo. Maar nu ik me meer aan mijn schema wil houden, kan ik evt die appeltaart van Sonja bakken, maar dat is alsnog veel kcal. Maar ze had ook een recept voor gebakken appel, en dat is maar 80kcal per appel en ziet er ook heel lekker uit. Dus af en toe raadpleeg ik d'r boek eens.
Gewoon gaan inderdaad.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:44 schreef Chicolate het volgende:
Wel en geen zin om te sporten zometeen. Niet omdat ik mn ogen nauwelijks open kan houden, wel omdat mn hoofd even aan wat anders moet denken dan aan de beroerde resultaten. Ik ga wel denk ik![]()
Mijn voornaam begint met een Y.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:10 schreef Miss_S het volgende:
Yprue waarom staat er eigenlijk een Y voor?![]()
vroeg ik me opeens af
ow okquote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:11 schreef YPrue het volgende:
[..]
Mijn voornaam begint met een Y.(Ylona)
Haha ja, en dan kom ik aan met m'n zwetende, rode kop tijdens mijn cardio-oefeningenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:08 schreef YPrue het volgende:
Gewoon gaan inderdaad.Misschien krijg je bij het sporten een beetje je hoofd vrij.
![]()
Wat heb ik toch gelachen in de sportschool vandaag zeg! De Powerplate-divisie was weer druk bezig met trillen (vantevoren cardio op tempo nul komma niks) en dan wel klagen dat ze niet afvallen in de kleedkamer. Ook twee mensjes gezien die een buikspier-apparaat eng vonden en daardoor zo in de lach schoten dat je dat door de hele zaal kon horen. En de 'zie-mij-eens-cool-en-populair-zijn-tutjes' waren er ook, de oefeningen op zo'n tempo aan het doen alsof ze het snelheidsrecord op het apparaat wilden breken, te licht doen (waardoor je steeds 'KLOING!' bij iedere keer heen en weer hoorde en drie lagen make-up op hebben en bang zijn om ook maar ietsje te zweten.![]()
dan loopt wel al je make up uit zekerquote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:26 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Haha ja, en dan kom ik aan met m'n zwetende, rode kop tijdens mijn cardio-oefeningen.
Sporten met make up op? xD ... ok, die kende ik nog nietquote:
zijn er toch veel die dat doenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:29 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Sporten met make up op? xD ... ok, die kende ik nog niet
Hehehe, zelfde hier, en dan kijken ze je wel de hele tijd aan vanaf hun fiets met zo'n blik van 'AAAAH, is ze gestoord?!' als ik flink aan het crossrampen ben.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:26 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Haha ja, en dan kom ik aan met m'n zwetende, rode kop tijdens mijn cardio-oefeningen.
die mensen begrijp je toch echt niet hequote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:31 schreef YPrue het volgende:
[..]
Hehehe, zelfde hier, en dan kijken ze je wel de hele tijd aan vanaf hun fiets met zo'n blik van 'AAAAH, is ze gestoord?!' als ik flink aan het crossrampen ben.Ook leuk is dan als ze keihard door de kleedkamer roepen dat ze toch wel weer zeer hard cardio hebben gedaan (lees: tempo waarbij je zowat in slaap valt).
![]()
Nou, je ziet gewoon meestal als ze binnenkomen of bezig zijn al of ze het echt willen of niet. Ik persoonlijk zou het ontieglijk zonde vinden om geld uit te geven aan een sportschool als ik er toch geen reet uitvoer. Waarom dan gaan denk ik dan? En dan wel om het hardst klagen dat die buik er toch echt nog wel af moet of dat ze toch echt nog heel veel af moeten vallen. Doe er dan ook wat aan. Ik bedoel: in het merendeel van alle overgewicht-gevallen is het er gewoon aangegeten. Dan moet je niet verwachten dat je dat zonder enige moeite (of met Powerplate-drilpuddingplaten) meteen eraf hebt. Daar is inspanning, gezonder eten, discipline en, misschien wel het allerbelangrijkste: de wil om ook ECHT af te vallen voor nodig.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:33 schreef Miss_S het volgende:
[..]
die mensen begrijp je toch echt niet he
ja denk dat je met dat laatste gelijk hebtquote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:47 schreef YPrue het volgende:
[..]
Nou, je ziet gewoon meestal als ze binnenkomen of bezig zijn al of ze het echt willen of niet. Ik persoonlijk zou het ontieglijk zonde vinden om geld uit te geven aan een sportschool als ik er toch geen reet uitvoer. Waarom dan gaan denk ik dan? En dan wel om het hardst klagen dat die buik er toch echt nog wel af moet of dat ze toch echt nog heel veel af moeten vallen. Doe er dan ook wat aan. Ik bedoel: in het merendeel van alle overgewicht-gevallen is het er gewoon aangegeten. Dan moet je niet verwachten dat je dat zonder enige moeite (of met Powerplate-drilpuddingplaten) meteen eraf hebt. Daar is inspanning, gezonder eten, discipline en, misschien wel het allerbelangrijkste: de wil om ook ECHT af te vallen voor nodig.
Precies, echt zo'n instelling hebben van 'vooral niks vermoeiends doen, dat is eng en daar word ik moe van!'quote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:49 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja denk dat je met dat laatste gelijk hebt
de wil moet er zijn
en dan natuurlijk ook begrijpen dat ze er iets voor moeten doen
toen ik nog naar de sport school ging zag je er ook echt zoveel cardio doen zonder inderdaad ook maar iets van inspanning
die hoefde echt niet te douchen na een uurtje niets doen
ow dat uitbundig kletsen kon ik me zo aan irriterenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:54 schreef YPrue het volgende:
[..]
Precies, echt zo'n instelling hebben van 'vooral niks vermoeiends doen, dat is eng en daar word ik moe van!'Meer aandacht hebbend voor degene die naast hun staat te cardioen (lees: uitbundig kletsend) of voor de televisie, waardoor ze spontaan vergeten te trappen/lopen/roeien/etc. Kom op zeg, het is er aangegeten, doe er dan in godsnaam ook wat aan om het eraf te krijgen als je zo nodig vindt dat er wat af moet.
Het liefste wil ik dan een tafel met koffie, koekjes, taart voor ze neerzetten zodat ze daar dan lekker rustig verder kunnen kletsen. Maarja, dat mag dan niet, want ze zijn aan het lijnen he.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:57 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ow dat uitbundig kletsen kon ik me zo aan irriteren
dan wou ik echt zeggen van als je een door rent dan kan je tenminste niet zoveel kletsen
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 19:06 schreef YPrue het volgende:
[..]
Het liefste wil ik dan een tafel met koffie, koekjes, taart voor ze neerzetten zodat ze daar dan lekker rustig verder kunnen kletsen. Maarja, dat mag dan niet, want ze zijn aan het lijnen he.![]()
Hey, de melk die erin zit is wel gezond he!quote:Op vrijdag 22 juni 2007 19:22 schreef Miss_S het volgende:
[..]
lijnen ja ja
maar wel gewoon 2x chocomel bij de lunch drinken
Ik heb juist geleerd dat je moet rennen op een tempo dat je nog wel kunt praten met iemand, dus dat probeer ik nu ook bij het hardlopen. Of zit ik dan op een te laag tempo?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:57 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ow dat uitbundig kletsen kon ik me zo aan irriteren
dan wou ik echt zeggen van als je een door rent dan kan je tenminste niet zoveel kletsen
dat zeggen ze inderdaadquote:Op vrijdag 22 juni 2007 20:13 schreef omearos het volgende:
[..]
Ik heb juist geleerd dat je moet rennen op een tempo dat je nog wel kunt praten met iemand, dus dat probeer ik nu ook bij het hardlopen. Of zit ik dan op een te laag tempo?
Ik durf eerlijk gezegd ook niet veel harder te lopen vanwege mijn astma, bang voor een aanval (ik loop in een rustig bos, dus als ik een aanval krijg is er niet snel iemand in de buurt oid) Maar als ik meer conditie krijg zou ik het tempo kunnen opschroeven naar niet meer kunnen praten.
Wie kan me hier uitleg over geven wat een goed tempo is?
Oh dat is wel leuk! Ik moest ooit tijdens een training ook 'op hartslag' lopen, steeds stukken lopen en dan een bepaalde hartslag enzo. Helaas had ik geen band en moest ik tussendoor steeds zelf meten, maar het is wel erg interessant!quote:Op vrijdag 22 juni 2007 20:39 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga morgen met hardslagmeter lopen. Had eigenlijk van het begin af aan al gemoeten, maar goed, was dat hele ding vergeten.
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:19 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik kan voorlopig niet sporten want mn enkel is gebroken/gekneusd/dood![]()
Au ... al bij dokter geweest? Misschien kunnen ze je een paar krukken lenenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:19 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik kan voorlopig niet sporten want mn enkel is gebroken/gekneusd/dood![]()
Krukken kan je zo halen zonder tussenkomst van een dokter ofzoquote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:40 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Au ... al bij dokter geweest? Misschien kunnen ze je een paar krukken lenenis soms wel erg prettig ... (en anders: ZEUREN, krukken zijn duizend keer beter dan 20x op een dag er last van hebben)
ehm.. nee want ik ging net barbecuen en zoquote:Op vrijdag 22 juni 2007 21:40 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Au ... al bij dokter geweest? Misschien kunnen ze je een paar krukken lenenis soms wel erg prettig ... (en anders: ZEUREN, krukken zijn duizend keer beter dan 20x op een dag er last van hebben)
Het ligt eraan wat het doel is van je tempoquote:Op vrijdag 22 juni 2007 20:13 schreef omearos het volgende:
Ik heb juist geleerd dat je moet rennen op een tempo dat je nog wel kunt praten met iemand, dus dat probeer ik nu ook bij het hardlopen. Of zit ik dan op een te laag tempo?
Ik durf eerlijk gezegd ook niet veel harder te lopen vanwege mijn astma, bang voor een aanval (ik loop in een rustig bos, dus als ik een aanval krijg is er niet snel iemand in de buurt oid) Maar als ik meer conditie krijg zou ik het tempo kunnen opschroeven naar niet meer kunnen praten.
Wie kan me hier uitleg over geven wat een goed tempo is?
Niet iedereen doet aan conditietraining hè. Ik in mijn normale schema wel, maar ik heb bijvoorbeeld maandagochtend weinig tijd, dus dan ga ik alleen aëroob trainen. Dan zweet ik me ook niet kapot, en hoef ik misschien ook niet te douchen, maar dan heb ik wél wat gedaan: op 60-70% van mij hartrate getraind.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:49 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja denk dat je met dat laatste gelijk hebt
de wil moet er zijn
en dan natuurlijk ook begrijpen dat ze er iets voor moeten doen
toen ik nog naar de sport school ging zag je er ook echt zoveel cardio doen zonder inderdaad ook maar iets van inspanning
die hoefde echt niet te douchen na een uurtje niets doen
en wat voor nut heeft dat?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 09:01 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Niet iedereen doet aan conditietraining hè. Ik in mijn normale schema wel, maar ik heb bijvoorbeeld maandagochtend weinig tijd, dus dan ga ik alleen aëroob trainen. Dan zweet ik me ook niet kapot, en hoef ik misschien ook niet te douchen, maar dan heb ik wél wat gedaan: op 60-70% van mij hartrate getraind.
dat magquote:Op zaterdag 23 juni 2007 09:57 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik kijk hier gezellig even mee dames![]()
![]()
dat zeggen ze inderdaadquote:Op zaterdag 23 juni 2007 10:07 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb begrepen dat trainen op 70% van je hartslag het meeste effect heeft voor je vetverbranding.
Het gaat dus om de hartslag (oftewel een matige inspanning) en de duur. Alles wat ik doe, doe ik rustig, maar wel lang. Na een uur op de hometrainer hijg ik niet maar ben ik wel doorweekt.quote:De hartslag wordt zeer veel gebruikt om trainingsintensiteit te meten en om met een bepaald doel te trainen. Zo neemt men aan dat vanaf 50% van de maximale hartslag de conditie verbetert. Ideaal voor conditietraining is echter tussen de 70-80% van de maximale hartslag, en voor vetverbranding (na minstens 30 minuten) tussen de 60-70%.
ja maar ik zou dan liever 1 uur flink intensief fitness hebben gedaan of bootcamp bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 23 juni 2007 10:12 schreef Lienekien het volgende:
Van Wikipedia:
[..]
Het gaat dus om de hartslag (oftewel een matige inspanning) en de duur. Alles wat ik doe, doe ik rustig, maar wel lang. Na een uur op de hometrainer hijg ik niet maar ben ik wel doorweekt.![]()
het word er niet gezelliger opquote:Op zaterdag 23 juni 2007 10:14 schreef Viking84 het volgende:
Goedemorgen,
ik weeg nog steeds 74. Naja, ben iig weer een kilo kwijt deze maand. Vanavond weer even hardlopen (nou ja 'even'
). En ik wilde nog iets zeggen, maar ik denk dat ik daarmee een ban riskeer, dus ik houd maar m'n mond
. Moeilijk hoor!
.
Zo even eten, schoonmaken en boodschappen doen.
ja maar bij mij werkt dat nietquote:Op zaterdag 23 juni 2007 10:15 schreef Lienekien het volgende:
Conclusie is dus dat je het idee kunt hebben dat je je niet inspant als je je hartslag zo laag houdt, maar dat het wel degelijk effect heeft zolang je het maar lang genoeg doet.
Ik ben tot nu toe iets meer dan 2 kg per maand kwijtgeraakt, gemiddeldquote:Op zaterdag 23 juni 2007 10:15 schreef Miss_S het volgende:
[..]
het word er niet gezelliger opje mond moeten houden
maar een kilo per maand is wel mooi
welk schema loop je deze week?
ik heb nog niets van haar gehoort?quote:Op zaterdag 23 juni 2007 10:18 schreef Lienekien het volgende:
Maar voor Trinity werkt het wel, dat was de kwestie.
wat betekent D1 (ff domme vraagquote:Op zaterdag 23 juni 2007 10:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ben tot nu toe iets meer dan 2 kg per maand kwijtgeraakt, gemiddeld. Dus dat is zeker mooi
.
Uh, ik loop vandaag (want ik loop elke keer een pittiger schema) :
2 x 1 min in D1
met tussendoor 1 min wandelen
3 x 3 min in D1
met tussendoor 2 min wandelen
1 x 4 min in D1
Lijkt wel erg op het schema van de vorige keer. Alleen moest ik toen 1 x 2 ipv 2 x 1 in het begin. Dus dit is dan weer lichter, lijkt me.
Volgende keer voor het eerst 2 x 4.
Ok, ik lees haar berichtje anders. Dat ze uit tijdsgebrek voor zo'n training kiest omdat dat effectief is. Dat ze dus op 70% traint voor zeg een half uur tot een uur en de andere oefeningen achterwege laat.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 10:20 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik heb nog niets van haar gehoort?
en ook niet over aeroob fitness en volgens mij zei ze dat ze dat maar een keer per week deed als ze minder tijd had
dus dat vind ik weer raar met jouw verhaal van juist langer de tijd nemen
D1 = code voor rustig hardlopenquote:Op zaterdag 23 juni 2007 10:21 schreef Miss_S het volgende:
[..]
wat betekent D1 (ff domme vraag)
maar dat is wel al een redelijk schema, hoe gaat het?
en weet je ook hoe hard jullie hardlopen en als jullie gewoon lopen?
Hier heb je een leuke site waar je vrij eenvoudig je looproute kunt invoeren en opslaan en dan weet je precies hoeveel kilometer je hebt gelopen. Je kunt ook hele overzichten bijhouden van hoelang je erover hebt gedaan, dus ook je vooruitgang zien.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 10:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
D1 = code voor rustig hardlopen.
Geen idee hoe hard we lopen, maar we blijven niet veel achter bij andere hardlopers en we nemen redelijk brede passen (dat is het nadeel van buiten lopen --> je kunt niet precies bijhouden hoe hard je loopt en hoeveel km het is). Km zou miss nog wel kunnen. Als ik dan ook even de tijd bijhoud die we hardlopen en lopen kan ik t miss nog wel uitrekenen.
hee, dat is coolquote:Op zaterdag 23 juni 2007 10:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hier heb je een leuke site waar je vrij eenvoudig je looproute kunt invoeren en opslaan en dan weet je precies hoeveel kilometer je hebt gelopen. Je kunt ook hele overzichten bijhouden van hoelang je erover hebt gedaan, dus ook je vooruitgang zien.
www.mapmyrun.com
ja dat vind ik het fijnst aan de loopband je kan bij houden hoe hard je loopt en dat ook nog opvoerenquote:Op zaterdag 23 juni 2007 10:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
D1 = code voor rustig hardlopen. En dat is geen domme vraag, want hoe moet jij dat weten als je geen schema van die site hebt?
.
Geen idee hoe hard we lopen, maar we blijven niet veel achter bij andere hardlopers en we nemen redelijk brede passen (dat is het nadeel van buiten lopen --> je kunt niet precies bijhouden hoe hard je loopt en hoeveel km het is). Km zou miss nog wel kunnen. Als ik dan ook even de tijd bijhoud die we hardlopen en lopen kan ik t miss nog wel uitrekenen.
Ik denk dat ik wel iets harder loop dan dat, want ik hardloop die route in de helft van de tijd dat ik hem loop. Dan zou ik toch wel op 10 km/u moeten zitten. Lijkt me een nette snelheid voor een beginnerquote:Op zaterdag 23 juni 2007 10:34 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja dat vind ik het fijnst aan de loopband je kan bij houden hoe hard je loopt en dat ook nog opvoeren
met rustig lopen doe ik nu 5km per uur en hardlopen 8km per uur (is officieel niet hardlopen maar goed)
dus ook niet heel hard ofzo
10km per uur is wel erg hard vind ik altijdquote:Op zaterdag 23 juni 2007 10:39 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik wel iets harder loop dan dat, want ik hardloop die route in de helft van de tijd dat ik hem loop. Dan zou ik toch wel op 10 km/u moeten zitten. Lijkt me een nette snelheid voor een beginner. Ik zal bij bepaalde stukjes (als ik 4 min moet bijvoorbeeld
) ook wel eens iets langzamer gaan, maar ik maak er ook een gewoonte van aan het eind nog even te versnellen
. Althans, ik merk het zelf niet zo heel erg dat ik dat doe, maar Mark zegt er altijd wat van
.
12 km/u heb ik een paar jaar geleden eens op de loopband gedaan (een paar min lang). Dzjeezz....quote:Op zaterdag 23 juni 2007 10:41 schreef Miss_S het volgende:
[..]
10km per uur is wel erg hard vind ik altijd
maar kan ook aan mij liggen
12 km per uur is helemaal leuk altijd
maar ik loop nu ook steeds vaker gewoon 15 min achter elkaar dus dan ga je inderdaad wel rustiger lopen en niet te hard van start
ja doe ik ook afentoe ff tussen door zo 2 minutenquote:Op zaterdag 23 juni 2007 10:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
12 km/u heb ik een paar jaar geleden eens op de loopband gedaan (een paar min lang). Dzjeezz.....
Mwoah, ik vond het wel geinig. Het lijkt me wel cool om ooit in dat tempo te kunnen hardlopen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 10:45 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja doe ik ook afentoe ff tussen door zo 2 minuten
niet echt iets dat je uit jezelf zou doen
Tnx, gelijk ff m'n route uitgestippeld.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 10:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hier heb je een leuke site waar je vrij eenvoudig je looproute kunt invoeren en opslaan en dan weet je precies hoeveel kilometer je hebt gelopen. Je kunt ook hele overzichten bijhouden van hoelang je erover hebt gedaan, dus ook je vooruitgang zien.
www.mapmyrun.com
ja dat is wel stoerquote:Op zaterdag 23 juni 2007 10:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Mwoah, ik vond het wel geinig. Het lijkt me wel cool om ooit in dat tempo te kunnen hardlopen.
Er zijn mensen die een marathon in gemiddeld 15 km/u doen.
Hoe kun je dat doen? Ik kan m'n startpunt aangeven, maar hoe ik verder moet snap ik nietquote:Op zaterdag 23 juni 2007 10:47 schreef STING het volgende:
[..]
Tnx, gelijk ff m'n route uitgestippeld.
M'n route is kennelijk 4km, dat maar wat omhoog schroeven dan
Maar ik loop nog geen 3 km achter elkaar hardquote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:10 schreef Miss_S het volgende:
lees trouwens in het hardloop topic over de ladies run
korste afstand is 3km dat was toch nog wel te doen
als het echt moet overleef je dat ookquote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:11 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Maar ik loop nog geen 3 km achter elkaar hard.
Dat is waarquote:Op zaterdag 23 juni 2007 11:12 schreef Miss_S het volgende:
[..]
als het echt moet overleef je dat ook
Aëroob is op een niveau waarop je nog goed een gesprek kunt voeren. Dit is, lang volhoudend, het meest effectief voor je vetverbranding. Anaëroob, dus boven de 70% van je maximale hartslag wordt meer conditietraining dan vetverbranding, omdat je hart dan harder moet werken. Werkt je hart harder, dan zal hij minder zuurstof opnemen door de inspanning, en zal je vetverbranding minder zijn dan bij matige inspanning en maximale zuurstofopname. Klinkt raar, maar zo werkt het wel.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 09:46 schreef Miss_S het volgende:
en wat voor nut heeft dat?
60% van je hartslag is wel heel weinig toch.....
het heeft ook niet met zweten te maken want de een zweet al als ie alleen maar naar zo'n apparaat kijkt
maar als je gewoon rustig zit te fietsen/lopen/crosstrainen vind ik dat je er niets mee op schiet
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:56 schreef BabblingBrook het volgende:
Nog 4 reacties en dan zit deze ook vol. Ik ga vanavond een lekker respect maken:
Respectquote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:57 schreef Viking84 het volgende:
[..].
Maar klinkt lekker idd. Laat je even weten hoe het smaakte?. Ik ga vanavond burrito's eten, denk ik, en morgen farfalle met groenten
.
Ik geloof dat ik te dom ben voor die sitequote:Op zaterdag 23 juni 2007 10:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
www.mapmyrun.com
thank youquote:Op vrijdag 22 juni 2007 22:10 schreef Chicolate het volgende:
Oh, ja dat wist ik niet. Ik moest om krukken te krijgen bij mijn kniebanden een briefje van de dokter hebben (wat ik dus niet kreeg bij een zwaar gekneusde teen, dat werd een paar dagen hinkelen)
Over je enkel: als de pijn morgen nog niet weg is, even laten controleren bij de dokter, die kan meteen bepalen of het niet gebroken is. (en je zo nodig doorsturen naar ziekenhuis/gipskamer) En als dat niet zo is, en je krijgt geen krukken, zou ik het als ik jou was even intapen. Vast wel iemand in de buurt die dat goed kan. Dan kan je namelijk gewoon nog redelijk blijven lopen (niet door de pijn heen, dan sloop je je enkel) en ben niet je bank gebonden.
Maar beterschap!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |