Interessante stukken. Gelukkig ben ik nog maar 21.quote:Op donderdag 21 juni 2007 12:59 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
http://www.erasmusmc.nl/c(...)om.van.niets.dik.pdf
Dit is wel een interessant verhaal denk ik over aankomen en waarom het moeilijk is om af te vallen, zeker na je 25e (gelukkig ben ik op tijd begonnen).
http://www.erasmusmc.nl/c(...)0-waarom.placebo.pdf
Deze heeft niets met afvallen te maken maar vond ik ook wel een leuke![]()
Welcome back!quote:Op donderdag 21 juni 2007 14:16 schreef k_i_m het volgende:
Ik ben er weer! De vakantie was geweldig, ik heb alles gegeten wat god verboden heeft en ik weeg nog precies hetzelfde. Nu heb ik wel elke dag minimaal 5km gelopen, dus dat scheelt denk ik ook wel
.
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 21 juni 2007 13:07 schreef Miss_S het volgende:geslaagd
ookal moest ik zelf bellen omdat ze mij vergaten waren te bellen
quote:Op donderdag 21 juni 2007 16:07 schreef poppetje22 het volgende:
Gefeli miss_s!!
@ Chicolate: Met leren verbrand je vast veel meer calorietjesEn anders.. nouja, wat boeit dan dat kleine beetje wat er evt aan komt als je daarvoor wel 2 voldoendes binnen kan slepen? Beter zo dan andersom toch?
In dit geval worden kcal en cal nog wel eens doorelkaar gehaald. Het is gelukkig niet zo dat je uren fietst om 1 kcal te verbranden!quote:Op donderdag 21 juni 2007 20:37 schreef DakDuuf het volgende:
* DakDuuf is ook weer terug uit de sportschool.
Kreeg een compliment van een kerel:S.. dat het vele trainen vruchten begon af te werpen... ik vat het maar op als een compliment
btw, wanneer je aan het fietsen/rennen/weetikveul wat bent staat er vaak *zoveel* calorieen, maar dat wat men/wij eten is toch uitgedrukt in KILO calorieen? dus 1 uur je helemaal de leplazerus fietsen en je hebt maar 1 kilocalorie verbrand?:S..
Het wordt inderdaad bedoeld als kcal, maar dat getal wat je te zien krjgt kun je meestal met een hele grote megakorrel zout nemen, omdat het veeeeeel te onnauwkeurig is en niet klopt.quote:Op donderdag 21 juni 2007 20:37 schreef DakDuuf het volgende:
Kreeg een compliment van een kerel:S.. dat het vele trainen vruchten begon af te werpen... ik vat het maar op als een compliment
btw, wanneer je aan het fietsen/rennen/weetikveul wat bent staat er vaak *zoveel* calorieen, maar dat wat men/wij eten is toch uitgedrukt in KILO calorieen? dus 1 uur je helemaal de leplazerus fietsen en je hebt maar 1 kilocalorie verbrand?:S..
Uit de Wikipedia:quote:Op donderdag 21 juni 2007 20:37 schreef DakDuuf het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Caloriequote:Eén calorie is de hoeveelheid warmte die nodig is om één gram zuiver water één graad Celsius (of Kelvin) te verwarmen bij een druk van één standaard atmosfeer. Dit is erg weinig, daarom wordt vaak de kilocalorie, afgekort Cal (met hoofdletter!) of kcal, gebruikt. Dit is de hoeveelheid warmte die nodig is om een kilogram water een graad te verwarmen. Er wordt in diëten vaak foutief Calorie gebruikt waar kilocalorie wordt bedoeld.
je was gisteren op tv.. en je verdronk bijna in de douchequote:Op donderdag 21 juni 2007 20:44 schreef YPrue het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 21 juni 2007 20:46 schreef STING het volgende:
[..]
je was gisteren op tv.. en je verdronk bijna in de douche
Jij kijkt ook Charmedquote:Op donderdag 21 juni 2007 20:46 schreef STING het volgende:
[..]
je was gisteren op tv.. en je verdronk bijna in de douche
Piperquote:Op donderdag 21 juni 2007 20:47 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Jij kijkt ook Charmed.. (maar dat is wel een heule oude aflevering he
)
Opnieuwquote:Op donderdag 21 juni 2007 21:10 schreef STING het volgende:
[..]
Piper
Jep, ze zijn kennelijk net overnieuw begonnen
Ik zat er al op te wachtenquote:Op donderdag 21 juni 2007 21:22 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Gelukkig trek jij volle zalen. Viespeuk![]()
Van teveel eiwitten word je ook dik om toch maar ontopic te blijvenquote:Op donderdag 21 juni 2007 21:25 schreef STING het volgende:
[..]
Ik zat er al op te wachten
Het verdient iig goed![]()
Iets met mie? Of noodles? Je groenten wokken en dan wat noodles erbij.quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:25 schreef Plukie86 het volgende:
Weet iemand nog makkelijke 1 persoonsgerechten, waar ik niet teveel voor moet kopen? De kastjes zijn bijna leeg en nu moet ik volgende week nog twee avonden koken. Of zal ik gewoon maaltijdsalades halen? Maandag en donderdagavond zal het eten in elk geval slecht worden (etentje en bbq), dan eet ik dinsdag en woensdag wel iets magers...
hehe, ik ga hier maar ff niet meer op reageren, anders gaat dit heulemaal de verkeerde kant opquote:Op donderdag 21 juni 2007 21:26 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Van teveel eiwitten word je ook dik om toch maar ontopic te blijven![]()
quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:29 schreef STING het volgende:
[..]
hehe, ik ga hier maar ff niet meer op reageren, anders gaat dit heulemaal de verkeerde kant op
Ja, eiwitten, leuk zijn die. Zit in yoghurt enzo.. en in ei.![]()
Is dat lekker? Nooit gehad...quote:Op donderdag 21 juni 2007 21:27 schreef BabblingBrook het volgende:
noodles
Zou het inderdaad bij een maaltijdsalade houden. Veel verder dan een broodje gezond of een boterham gekookt ei kom ik meestal niet in mn eentje. En is nog lekker weinig werk ook. (daarom eet ik het als ik alleen moet etenquote:Op donderdag 21 juni 2007 21:25 schreef Plukie86 het volgende:
Weet iemand nog makkelijke 1 persoonsgerechten, waar ik niet teveel voor moet kopen? De kastjes zijn bijna leeg en nu moet ik volgende week nog twee avonden koken. Of zal ik gewoon maaltijdsalades halen? Maandag en donderdagavond zal het eten in elk geval slecht worden (etentje en bbq), dan eet ik dinsdag en woensdag wel iets magers...
Je ziet er toch goed uit?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 08:43 schreef STING het volgende:
Goeiemorgen![]()
Ik blijf nog steeds steken rond de 68,5, ondanks het vele sporten en slank eten.
Maar, we gaan vrolijk verder
Klein buikjequote:
Klein buikje is niet ergquote:Op vrijdag 22 juni 2007 08:52 schreef STING het volgende:
[..]
Klein buikje
Heb een gezond gewicht, maar wil voor strak gaan.
Dus beetje combinatie krachtraining en verder afvallen
Cardio zul je doen!quote:Op vrijdag 22 juni 2007 08:52 schreef STING het volgende:
[..]
Klein buikje
Heb een gezond gewicht, maar wil voor strak gaan.
Dus beetje combinatie krachtraining en verder afvallen
Ik ben die zomer buiten nog niet tegengekomen andersquote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:11 schreef Tangarine het volgende:
wordt het niet tijd om het topic te veranderen in 'slank de zomer door' ? aangezien het enigzins al zomer is...
Hmm, die van jou lijkt een beetje te impliceren dat we al slank zijn en dat willen blijven, terwijl we dat nog moeten worden!! En morgen is toch pas de grens voor het begin van de zomer?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:11 schreef Tangarine het volgende:
wordt het niet tijd om het topic te veranderen in 'slank de zomer door' ? aangezien het enigzins al zomer is...
hoe komt het?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:26 schreef Zeeltje het volgende:
discipline mis ik echt.
ik was zo goed bezig..
weeg nu weer 71 kilo aargh
hmm misschien dat jou lichaam niet goed reageerd op pasta?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:30 schreef Zeeltje het volgende:
nja dat weet ik serieus niet echt.
Waarschijnlijk moet ik gewoon meer sporten.
Maar gister heb ik gehad. Een salade carpaccio bij lunch en tussendoor HELEMAAL NIKS! en s'avonds pasta met ham kaas.. Ik was in maastricht winkelen dus dan eet ik vaak niks tussendoor..
en toch nog aangekomen
alcohol is ook geen goed ideequote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:47 schreef Zeeltje het volgende:
ja maar 1.1 kilo erbij?
ik moet gewoon ziek worden van iets lekkers zodat ik het nooit meer eet..
of van alcohol.
Ate any good eiwits lately?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 10:58 schreef BabblingBrook het volgende:
Lekker blowen joh, daar kan je ook misselijk van worden. Helaas krijg je wel snel vreetbuien van hasj of wiet haha
Ik heb ook gezondigd.. een saucijzebroodje!! Maar ik kon gewoon niet weigeren!!quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:55 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Zo ik zal toch eens mijn zondes posten, niet net doen of ik altijd netjes eetgisteren bovenop m'n gewone dingen chocotoffs op en een gevuld pitabroodje!! Alles was in totaal 1700 kcal ongeveer en de eetmeter zag er aan de rechterkant niet zo heel goed uit eigenlijk
![]()
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:58 schreef poppetje22 het volgende:
[..]
Ik heb ook gezondigd.. een saucijzebroodje!! Maar ik kon gewoon niet weigeren!!
eerst wist ik nog helemaal niet dat die dingen zo slecht warenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:58 schreef poppetje22 het volgende:
[..]
Ik heb ook gezondigd.. een saucijzebroodje!! Maar ik kon gewoon niet weigeren!!
in puntjes en andere harde broodjes zitten relatief vrij veel calorien.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:11 schreef Miss_S het volgende:
[..]
eerst wist ik nog helemaal niet dat die dingen zo slecht waren
ik ga zo meteen ook niet echt gezond eten
2 witte puntjes met filet americain of choco pasta weet nog niet waar ik zin in heb
Ja meer dan 300 kcal!!quote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:11 schreef Miss_S het volgende:
[..]
eerst wist ik nog helemaal niet dat die dingen zo slecht waren
ik ga zo meteen ook niet echt gezond eten
2 witte puntjes met filet americain of choco pasta weet nog niet waar ik zin in heb
fijn dat je dat ff iemand uitlegt die er niets van snaptquote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:12 schreef STING het volgende:
[..]
in puntjes en andere harde broodjes zitten relatief vrij veel calorien.
als je wat meer vaart wil maken qua afvallen, zou ik daar wat vaker bruine boterhammen of knackebrod van maken
vindt je het erg om advies te krijgen?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:24 schreef Miss_S het volgende:
[..]
fijn dat je dat ff iemand uitlegt die er niets van snapt
de reden waarom ik dit nu eet omdat dit het enigste is dat ik weg krijg
en ik heb gekozen voor filet ipv choco pasta dus toch wel weer een beetje slim
nou ik vind het onnodig om zo'n advies te krijgenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:31 schreef STING het volgende:
[..]
vindt je het erg om advies te krijgen?
als mensen je advies geven, is dit goed bedoeld en geen aanval op je kennisniveau
ik zie je wel vaker puntjes/harde broodjes en stokbrood eten, dus het advies is alleen
maar om dit wat vaker te vervangen.
jaquote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:34 schreef BabblingBrook het volgende:
Ik heb lekker boterhammen met pindakaas opIemand iets te mekkeren?
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:34 schreef BabblingBrook het volgende:
Ik heb lekker boterhammen met pindakaas opIemand iets te mekkeren?
nog ff hier op terug komenquote:
Als jij het onnodig vindt om zo'n advies te krijgen, snap je dan niet dat anderen dat ook vinden?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:33 schreef Miss_S het volgende:
nou ik vind het onnodig om zo'n advies te krijgen
je kan gerust zeggen van dat het slecht is maar om dan tegen mij te zeggen dat ik beter bruin brood kan eten
als je mijn weblog kijkt is dat zo'n beetje het enigste brood dat ik eet
dus daar schiet ik niet echt mee op
en harde volkoren broodjes is niet veel mis mee
dan geef je toch dan gelijk aan dat je al vaak genoeg bruin brood eet?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:33 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nou ik vind het onnodig om zo'n advies te krijgen
je kan gerust zeggen van dat het slecht is maar om dan tegen mij te zeggen dat ik beter bruin brood kan eten
als je mijn weblog kijkt is dat zo'n beetje het enigste brood dat ik eet
dus daar schiet ik niet echt mee op
en harde volkoren broodjes is niet veel mis mee
Schaam je niet, ik ben nu ook dropjes aan het eten. Maar goed, ik ben dan ook ernstig ongesteld, dan mag hetquote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:39 schreef Zeeltje het volgende:
oh daar ging een stroopwafel door mijn mond!![]()
maar als ze dat zo goed weten dan doe je het niet zo vaakquote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:41 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Als jij het onnodig vindt om zo'n advies te krijgen, snap je dan niet dat anderen dat ook vinden?
Die weten ook best dat bijvoorbeeld patat slecht is.
Ik bedoel het overigens goed met deze post
ben ik niet met jeens . als dat zo zou zijn, zouden we eigenlijk alleen maar een topic hoeven te hebben waar we elkaar aanmoedigen of elkaar ergens op wijzen. genoeg weetjes, om het afvallen makkelijker, sneller en gezonder te makenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 13:52 schreef Zeeltje het volgende:
iedereen weet wel wat goed is en wat slecht..
probleem is dat mensen vaak zondigen en het niet doen.
Deze topics zijn ook bedoeld om mensen aan te moedigen, goede tips te geven etcetera. Niet om elkaar af te krakenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:07 schreef STING het volgende:
ben ik niet met jeens . als dat zo zou zijn, zouden we eigenlijk alleen maar een topic hoeven te hebben waar we elkaar aanmoedigen of elkaar ergens op wijzen. genoeg weetjes, om het afvallen makkelijker, sneller en gezonder te maken
Hier ben ik het helemaal mee eens hoorquote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:12 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Deze topics zijn ook bedoeld om mensen aan te moedigen, goede tips te geven etcetera. Niet om elkaar af te kraken![]()
Bijvoorbeeld niet door iemand af te kraken omdat ie gezondigd heeft maar eerder een hart onder de riem te steken en aan te moedigen door verder te gaan met zijn gezonde leven.
Ben ik helemaal met je eens.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:12 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Deze topics zijn ook bedoeld om mensen aan te moedigen, goede tips te geven etcetera. Niet om elkaar af te kraken![]()
Bijvoorbeeld niet door iemand af te kraken omdat ie gezondigd heeft maar eerder een hart onder de riem te steken en aan te moedigen door verder te gaan met zijn gezonde leven.
ja soms word er wel te heftig op gereageerd inderdadquote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:08 schreef Zeeltje het volgende:
ja maar wat ik wel vind is dat hier word je meteen op je vingers getikt als je wat verkeerd gegeten hebt..
best jammer
wil je dan zelf ook niet meer zo heftig reageren, want jij doet dit nog erger dan vele anderen (met name in het andere topic)quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:13 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja soms word er wel te heftig op gereageerd inderdad
volgens mij zit je in het verkeerde topicquote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:19 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
wil je dan zelf ook niet meer zo heftig reageren, want jij doet dit nog erger dan vele anderen (met name in het andere topic)
witte broodjesquote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:16 schreef StefanieV het volgende:
Wat zijn witte puntjes?
nee ik schommel tussen beide topics, dus als ik wil zou ik hier ook kunnen reageren.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 15:37 schreef Miss_S het volgende:
[..]
volgens mij zit je in het verkeerde topic
kan nu niet een keer iets wat ik in de dieetclub zeg daar besproken worden
wat ik hier zeg heeft daar niets mee te maken
2 hele andere soorten groepen mensen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |