Een reis met NS duurt nooit langer dan 4,5 uur van de ene naar de andere kant van het land. Met wat wachttijd en vertraging zal men op die 6,5 uitgekomen zijn. Moet eerlijk zeggen dat ik er geen bron van kan vidnen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 17:00 schreef de__vakantieman het volgende:
En wat als dat wel zo is? Lost de ns het probleem dan op of moet het "slachtsoffer" dan weer in de bureaucratische machine?
De rechtstreekse treinen tussen Vlissingen en Groningen/Leeuwarden doen er langer overquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 17:03 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Een reis met NS duurt nooit langer dan 4,5 uur van de ene naar de andere kant van het land.
Nederland vult de Europese eisen veel te streng in. Daarnaast is er een verstoorde markt (ik zal de door MVBOV ingediende zienswijze nog even opsnorren). Ook doemt er een probleem op met de ontvankelijkheid van de Nederlandse Staat, die niet alleen reguleert, maar ook rechtstreeks belanghebbend eis als eigenaar van de NS.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Op basis van wat? Volgens mijn bronnen (specialisten Europees recht) is het namelijk niet in strijd met de richtlijn.
Vroegah in Enschede zag ik water slangen op de grond liggen (langs spoor 4) om de trein te vullen. maar sinds de nieuwe Koplopers heb ik ze bijna bijna niet meer aan een trein gezien.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
overmacht wil ik het niet noemen. Komt best vaak voor dat een plee stuk is of dat het water niet bijgevuld is, zeker als op de eindpunten de keertijden kort zijn gebeurt dat nog wel eens.
Fout. Je checkin verloopt niet. Ja, deze verloopt ergens in de nacht, hoewel ik dat zelfs betwijfel ivm de nachttreinen. Een papieren kaartje is namelijk wel geldig als je voor 0:00 aan je reis begonnen bent tot einde van je reis, ook na 4:00.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:58 schreef Bitlord het volgende:
Kan kloppen. Ik meen dat een reis bij NS niet langer dan 6 of 6,5 uur mag duren.
Ik ben ooit om 10:30 vergeten uit te checken op Schiphol, toen ik 's avonds om 19:05 mijn chipper voor een paaltje hield in Amersfoort checkte ik gewoon uit. Was tijdens de luchtmachtdagen dus wel al een tijdje geleden en het ging om een SOV.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 17:03 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Een reis met NS duurt nooit langer dan 4,5 uur van de ene naar de andere kant van het land. Met wat wachttijd en vertraging zal men op die 6,5 uitgekomen zijn. Moet eerlijk zeggen dat ik er geen bron van kan vidnen.
Ha was 't maar zo'n feest. De ongeldigheid is gewoon elk jaar van 16 juli tot 16 augustus ongeacht welke dag het is, dus volgende week vrijdag pas.quote:
Maf, in Parijs is dat precies de tijd dat iedereen met wat voor abbonement dan ook overal voor noppes heen mag...:')quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ha was 't maar zo'n feest. De ongeldigheid is gewoon elk jaar van 16 juli tot 16 augustus ongeacht welke dag het is, dus volgende week vrijdag pas.
en dus kan ik nog lekker 4 dagen lang ¤16,20 aftikken![]()
Dat was alleeen voor de nieuwe abonnementen zo bedacht.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 21:56 schreef greavy het volgende:
Dat 6 uurs-geneuzel is lulkoek van de NS, en is nergens verwerkt in de OV-chipsystemen. Ze dachten dat het ging werken om fraudeurs tegen te houden, maar dat werkt zo niet, kwamen ze zelf ook achter.
Toch hoorde ik weleens van Fles dat het maken van een rondje niet meer zo relaxed is als vroeger. Omdat je nu moet gaan calculeren wanneer je kan uit en inchecken zonder een overstap te missen (en of geen tijd meer hebt om bier te halen)quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 08:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat was alleeen voor de nieuwe abonnementen zo bedacht.
Beter een remming teveel dan te weinig!quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 12:14 schreef Basekid_NZ het volgende:
Trein ging opeens vol in de remmen. Meteen nadat we stilstonden:
"Het remsysteem heeft zonet een foute remming toegepast, onze excuses voor het ongemak"
Toch wel aardig van de machinist om dat even te melden.
Klopt als een bus treinquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 12:14 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Beter een remming teveel dan te weinig!
Lees: "Hoofdconducteur! U hoeft niet op zoek naar noodrem-trekkers! Het was gewoon mijn eigen schuld als machinist!"quote:
Soms heb je nulvallers bij ATB, of de ATB valt voor een seconde weg. Dat gebeurt wel eens.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 13:19 schreef lyolyrc het volgende:
Hoe kan het remsysteem van een trein een verkeerde remming toepassen? Of ATB grijpt in, of de machinist doet het zelf verkeerd. Of zie ik nou iets over het hoofd?
Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad, ook al checkte ik om 15:30 in Nijmegen in, reisde ik vanaf daar naar Amsterdam en dan zonder uitchecken door naar Breda.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 11:01 schreef KnightSolaire het volgende:
Het is tegenwoordig gelukkig wel zo dat je bij de ene paal kan uitchecken en bij een ander direct inchecken. Vroeger moest je altijd drie minuten wachten.
Maar ik geloof dat conducteurs er, zo lang je een vrij reizen abonnement hebt dat de gehele dag geldig is, niet echt moeilijk over doen als je bij een via-reis niet uit- en incheckt tussendoor. Theoretisch riskeer je dan een boete maar veel meer dan een reprimande krijg je in de praktijk niet.
Ik denk dat je in de praktijk hoogstens een reprimande krijgt.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 16:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar heb ik nog nooit problemen mee gehad, ook al checkte ik om 15:30 in Nijmegen in, reisde ik vanaf daar naar Amsterdam en dan zonder uitchecken door naar Breda.
Nee hoor, het incheckmoment is bepalend voor je hele reis. Met Dal Vrij mag je tijdens de spits reizen, zolang je maar ingecheckt hebt.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 20:11 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ligt natuurlijk anders als je op saldo reist/met een abonnement reist wat niet geldig is in de spitsuren o.i.d. Dan wordt het een boete.
Maar wordt het ook gedoogd als je buiten de spits met Dal Vrij incheckt en dan in de spits een via-reis maakt waarbij je eigenlijk (tijdens de spits) had moeten uitchecken en weer inchecken, maar dat niet gedaan hebt?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 20:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee hoor, het incheckmoment is bepalend voor je hele reis. Met Dal Vrij mag je tijdens de spits reizen, zolang je maar ingecheckt hebt.
Ik heb een tijd terug een reis Nijmegen - Breda via Schiphol gemaakt met vertrek uit Nijmegen iets voor 16:00, ik heb in Schiphol niet uitgecheckt. Ik heb er geen enkel probleem mee gehad, terwijl ik toch controle heb gehad tussen Schiphol en Breda (Fyra).quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar wordt het ook gedoogd als je buiten de spits met Dal Vrij incheckt en dan in de spits een via-reis maakt waarbij je eigenlijk (tijdens de spits) had moeten uitchecken en weer inchecken, maar dat niet gedaan hebt?
Hoe het zit met Weekend Vrij weet ik niet, ik heb een Dal Vrij-abonnement. In Mijn NS zie ik de volgende mogelijkheden bij mijn nog lopende contract:quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 22:01 schreef Igen het volgende:
En dan nog een serieuze vraag: heb ik het goed dat je bijv. een Weekend Vrij abonnement het eerste jaar niet kan upgraden naar een duurder abo zoals Dal Vrij?
quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 20:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee hoor, het incheckmoment is bepalend voor je hele reis. Met Dal Vrij mag je tijdens de spits reizen, zolang je maar ingecheckt hebt.
Hmm, met een vrij reizen-abonnement dat de gehele dag geldig is laat ik het uit- en inchecken bij via-reizen ook wel zitten, maar bij zo'n dalurenabbo vind ik het tricky... Dat één conducteur het oké vindt betekent nog niet dat alle conducteurs dat vindenquote:Op zondag 11 augustus 2013 00:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb een tijd terug een reis Nijmegen - Breda via Schiphol gemaakt met vertrek uit Nijmegen iets voor 16:00, ik heb in Schiphol niet uitgecheckt. Ik heb er geen enkel probleem mee gehad, terwijl ik toch controle heb gehad tussen Schiphol en Breda (Fyra).
Komt er nou een directe verbinding met Duitsland?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 08:31 schreef greavy het volgende:
Het nieuwe sporenplan van Enschede:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 11 augustus 2013 02:10 schreef Woods het volgende:
[..]
Komt er nou een directe verbinding met Duitsland?
Ik gok op een automatische lampcontrole. Geel kon niet getoond worden, want gedoofd, dus viel het sein terug op rood?quote:Op zondag 11 augustus 2013 06:11 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Met 80 km/h door rood knallen of foutje bedankt?
Dit was gister met de Heimwee Express / Museumpendel op middenspoor Den Dolder rg Amersfoort ... Onze machinist verkoos toch maar even te stoppen.
Dit zijn nou typisch van die dingen waar je als buitenstaander geen weet van hebt. Gelukkig is het systeem dus op de veiligste manier uitgevoerd.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 16:26 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Soms heb je nulvallers bij ATB, of de ATB valt voor een seconde weg. Dat gebeurt wel eens.
Baanstoring heb je dan, en dan wordt je (gelukkig) gelijk stil gezet
Overigens heeft Den Dolder geen sein 1012. Het zal Blauwkapel Aansluiting Oost zijn geweest.quote:Op zondag 11 augustus 2013 06:11 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Met 80 km/h door rood knallen of foutje bedankt?
Dit was gister met de Heimwee Express / Museumpendel op middenspoor Den Dolder rg Amersfoort ... Onze machinist verkoos toch maar even te stoppen.
Euh, ja, Blauwkapel Aansluiting Oost idd ...quote:Op zondag 11 augustus 2013 10:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Overigens heeft Den Dolder geen sein 1012. Het zal Blauwkapel Aansluiting Oost zijn geweest.
Die brug hadden ze gewoon gelijk viersporig moeten maken, is mijn mening.quote:Op zondag 11 augustus 2013 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
eigenlijk zou je het stuk tussen Zwolle en Hattemerbroek aansluiting driesporig willen maken of anders dat het makkelijker is om ook linkerspoor te kunnen rijden, waardoor vertragingen op dat punt nog wat meer beperkt worden.
Verder Weesp achtsporig maken, zodat het knooppunt daar wat robuuster kan worden
Driesporig was al genoeg geweest met hier en daar wat extra overloopwissels aan de westzijde van de brugquote:Op zondag 11 augustus 2013 19:31 schreef greavy het volgende:
[..]
Die brug hadden ze gewoon gelijk viersporig moeten maken, is mijn mening.
k zal jou deleten!quote:Op zondag 11 augustus 2013 21:49 schreef Ireyon het volgende:
Gauw die post deleten voordat Fles het ziet
Dat zou heel mooi zijn! Ik ga begin oktober een weekend naar Berlijn met de trein namelijk!quote:Op zondag 11 augustus 2013 21:41 schreef James1988 het volgende:
De schade op de HSL Hannover - Berlijn lijkt minder erg te zijn dan gedacht, naar verwachting kunnen de treinen over enkele weken weer over dat traject gaan rijden. De eerdere prognoses gingen uit van eind dit jaar of zelfs lente 2014.
denken dat "de staat" iets financiert zonder er bij na te denken dat je als belastingbetaler at best een sigaar uit eigen doos krijgtquote:Op zondag 11 augustus 2013 23:59 schreef Boterbartje het volgende:
Ik wil wel gratis met de trein. Openbaar vervoer volledig gefinancierd door de staat, dat is een droom
Een droom die vrij snel uitmondt in een rijdende daklozenopvang.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:59 schreef Boterbartje het volgende:
Ik wil wel gratis met de trein. Openbaar vervoer volledig gefinancierd door de staat, dat is een droom
in Monaco kan het ook!quote:Op maandag 12 augustus 2013 06:48 schreef Litpho het volgende:
[..]
Een droom die vrij snel uitmondt in een rijdende daklozenopvang.
Dat is alles van de overheid, dus wat jij zegt slaat natuurlijk weer nergens opquote:Op maandag 12 augustus 2013 00:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
denken dat "de staat" iets financiert zonder er bij na te denken dat je als belastingbetaler at best een sigaar uit eigen doos krijgt
Zegt er eentje watquote:Op maandag 12 augustus 2013 07:46 schreef Boterbartje het volgende:
wat jij zegt slaat natuurlijk weer nergens op
dat is wel erg dramatisch ...quote:Op maandag 12 augustus 2013 09:45 schreef Maegrim het volgende:
2e aanrijding met persoon in 3 uur bij gilze-rijen
Tuurlijk, dat is hun idee van "Fail safe"quote:Op maandag 12 augustus 2013 09:38 schreef Peterselieman het volgende:
'Vergeten uitchecken levert dertig miljoen op'
Allemaal weer in het nadeel van de reiziger ...
Reactie MVBOV, die een gotspe doorprikt. Wat nou, "duur systeem"?quote:Op maandag 12 augustus 2013 09:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat is hun idee van "Fail safe"
Ja, verbazingwekkend. :|quote:Op maandag 12 augustus 2013 09:45 schreef Maegrim het volgende:
2e aanrijding met persoon in 3 uur bij gilze-rijen
als ze één keer die volledige dertig miljoen investeren om alle problemen op te lossen heb je al een veel beter systeem dat waarschijnlijk ook nog eens goedkoper werkt. Dat voordeel mag de reiziger wel terugzien in goedkopere tarieven, goedkopere chipkaarten, betere service, etc.quote:Op maandag 12 augustus 2013 09:54 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Reactie MVBOV, die een gotspe doorprikt. Wat nou, "duur systeem"?
http://www.voorbeterov.nl/130802.php
Ja lekker slim plan inderdaadquote:Op maandag 12 augustus 2013 10:37 schreef Salatrel het volgende:
het zou een hoop mislukte checkouts schelen als reizigers die kaart uit de portemonnee haalden
Klopt. EN niet 5 minuten, maar 5 jaar natuurlijk.quote:maar nee het is allemaal de schuld van de ovchipkaart en de vervoerders moeten dit 5 minuten geleden opgelost hebben![]()
want het pasje los langs het paaltje halen duurt langer dan je portemonnee erlangs halen? of kan jij geen 2 dingen tegelijk en ga je je portemonnee pas uit je tas opgraven op het moment dat je voor dat paaltje staat?quote:Op maandag 12 augustus 2013 10:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja lekker slim plan inderdaaddat kost ongeveer 10 keer zo veel tijd en dan staat in een kwartier tijd de hele stationstunnel vol met mensen die allemaal staan te wachten om uit te checken.
[..]
Klopt. EN niet 5 minuten, maar 5 jaar natuurlijk.
Het is onnodig, het is teveel werk, en ja, 90 % gaat pas graven als ze voor dat paaltje staan.quote:Op maandag 12 augustus 2013 10:45 schreef Salatrel het volgende:
[..]
want het pasje los langs het paaltje halen duurt langer dan je portemonnee erlangs halen? of kan jij geen 2 dingen tegelijk en ga je je portemonnee pas uit je tas opgraven op het moment dat je voor dat paaltje staat?
het is natuurlijk onmogelijk om dat pasje tijdens het lopen uit je portemonnee te halen
het is blijkbaar wel nodig en teveel werk? volgens mij kun je beter een uitkering aanvragen en thuis schultenbrautjes kantelen in je tanktop.quote:Op maandag 12 augustus 2013 10:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is onnodig, het is teveel werk, en ja, 90 % gaat pas graven als ze voor dat paaltje staan.
Was iets als "klantvriendelijkheid" "makkelijker voor de reiziger" en zo, niet ooit deel van het plan dan?
Tot zo verquote:Op maandag 12 augustus 2013 11:00 schreef Salatrel het volgende:
[..]
het is blijkbaar wel nodig en teveel werk? volgens mij kun je beter een uitkering aanvragen en thuis schultenbrautjes kantelen in je tanktop.
en mensen die niet zijn ingecheckt in het vervolg maar gratis laten reizen onder het mom van klantvriendelijkheid?
Lijkt me lastig, heb je net besloten dat je je vandaag onder de trein gaat gooien en dan moet je wachten totdat de boel weer gaat rijden omdat iemand je net voor was.quote:Op maandag 12 augustus 2013 09:45 schreef Maegrim het volgende:
2e aanrijding met persoon in 3 uur bij gilze-rijen
Als de wegenbelasting afgeschaft zou worden en de BPM ook dan heb je gelijk aangezien rijden dan ook 'gratis' zou zijn. Voordat iemand accijnzen noemt; dat vloeit naar algemene middelen en niet naar RWS.quote:Op maandag 12 augustus 2013 07:46 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dat is alles van de overheid, dus wat jij zegt slaat natuurlijk weer nergens opIk heb liever dat belastinggeld wordt gestoken in gratis openbaarvervoer, zodat files afnemen en beter voor milieu dan dat belastinggeld naar uitkeringen gaat want dan moet je verdomme maar gewoon gaan werken.
Ja, dat zijn de kastjes van de NS.quote:Op maandag 12 augustus 2013 11:04 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Piep betekend iets anders dan Piep Piep... en Beee-du-beee is nooit goed.
En in de bus zeggen ze gewoon 'piep'quote:Op maandag 12 augustus 2013 11:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, dat zijn de kastjes van de NS.
Die van Syntus maken uberhaubt geen geluid (tenzij je je oor er tegenaan houdt ongeveer) en die van Arriva doen weer een andere piepjes-code...
De OV-chipkaart is niet duur en levert geld op. Je kan je beter druk maken om het roepen van de vervoersmaatschappijen dat het duur zou zijn. Net als de NS die jaren geclaimd heeft dat ERTMS veel te duur is (terwijl het zo'n beetje goedkoper is dan ATB) of ProRail die jarenlang geclaimd heeft dat ATB-NG ATB stoort terwijl iedereen met MAVO natuurkunde weet dat dat onmogelijk is (Wie verklaarde Arco Sierts destijds ook alweer voor gek eigenlijk?).quote:Op maandag 12 augustus 2013 09:54 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Reactie MVBOV, die een gotspe doorprikt. Wat nou, "duur systeem"?
http://www.voorbeterov.nl/130802.php
de vakantie hier is afgelopen, ik denk dat ze geen zin hadden om te gaan werken vandaagquote:Op maandag 12 augustus 2013 11:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
Lijkt me lastig, heb je net besloten dat je je vandaag onder de trein gaat gooien en dan moet je wachten totdat de boel weer gaat rijden omdat iemand je net voor was.
of waren het ongelukken?
Dat is natuurlijk een beetje krom, want ze zeggen dat er 30 miljoen aan borg binnenkomt, maar stel dat jij niet uitcheckt op een reis van 20 euro, dan is dat helemaal niet te nadele van de reizigerquote:Op maandag 12 augustus 2013 09:38 schreef Peterselieman het volgende:
'Vergeten uitchecken levert dertig miljoen op'
Allemaal weer in het nadeel van de reiziger ...
Nja, ik heb er zelf eigenlijk nooit problemen mee. Maar het is wel vervelend dat je steeds weer tussen vervoerders moet ombliepen, dat sommige palen veel gevoeliger zijn dan andere palen etc. Daar is echt nog een hoop te winnen. Met bestaande technologie.quote:Op maandag 12 augustus 2013 11:20 schreef Basekid_NZ het volgende:
Ik ben het er mee eens dat het vergeten uit te checken na deze lange tijd wel vooral de schuld van de reiziger zelf is.
Ik vind dan weer wel dat ze dat geld in het OV netwerk moeten investeren.
Verhangen ze zich lekker thuis. Scheelt iedereen een hoop ellendequote:Op maandag 12 augustus 2013 11:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
Lijkt me lastig, heb je net besloten dat je je vandaag onder de trein gaat gooien en dan moet je wachten totdat de boel weer gaat rijden omdat iemand je net voor was.
of waren het ongelukken?
Dat is al verdisconteerd in dat rekenwerk van die 30 miljoen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 11:58 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een beetje krom, want ze zeggen dat er 30 miljoen aan borg binnenkomt, maar stel dat jij niet uitcheckt op een reis van 20 euro, dan is dat helemaal niet te nadele van de reiziger
Ik heb een vrijreizenkaart waarmee inchecken/uitchecken niet de bedoeling is. Moet ik dan maar over de poortjes springen?quote:Op maandag 12 augustus 2013 11:08 schreef moddermonster het volgende:
Ik denk ook dat de vervoersbedrijven er weinig aan kunnen doen.....behalve misschien dichte poortje neerzetten waar je alleen doorheen komt door uit te checken.
Ja, want dat is "handig voor de reiziger"quote:Op maandag 12 augustus 2013 13:32 schreef ReisT het volgende:
Die kaart had al jaren geleden vervangen moeten zijn door een kaart waarmee inchecken/uitchecken wél de bedoeling is.
Dat is de NS ook aan het doen hoor, de mijne verloopt 31-8 en ik moet nu over naar altijd-vrij met incheck plichtquote:Op maandag 12 augustus 2013 13:32 schreef ReisT het volgende:
Die kaart had al jaren geleden vervangen moeten zijn door een kaart waarmee inchecken/uitchecken wél de bedoeling is.
met een OVjaarkaart (saldo=0) kan je bij Connexxionen & GVB wel in/uit checken, maar bij syntus krijg je dan een negatief saldo.quote:Op maandag 12 augustus 2013 13:32 schreef ReisT het volgende:
Die kaart had al jaren geleden vervangen moeten zijn door een kaart waarmee inchecken/uitchecken wél de bedoeling is.
Dat ligt toch vooral bij de decentrale overheden. De Veolia's en Arriva's van dit land zal het om het even zijn welk tariefsysteem ze hanteren, zolang zij maar de centen krijgen waar ze recht op hebben.quote:Op maandag 12 augustus 2013 13:57 schreef KnightSolaire het volgende:
Het waren immers de regionale vervoerders zelf die met eigen tariefsystemen wilden komen, waardoor alles complexer is geworden.
Het is ook een heel gedoe om die steekproeven te organiseren en conform de bedoelde opzet uitgevoerd te krijgen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 14:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat ligt toch vooral bij de decentrale overheden. De Veolia's en Arriva's van dit land zal het om het even zijn welk tariefsysteem ze hanteren, zolang zij maar de centen krijgen waar ze recht op hebben.
Met het NS-tariefsysteem (het "papieren kaartje") is dit alleen vast te stellen door steekproeven te houden, en daarbij hou je een bepaalde vorm van inaccuratie bij de verrekening. Met de chipkaart in combinatie met eigen paaltjes per vervoerder is dit veel nauwkeuriger vast te stellen.
Nee. Qua handigheid (en dat was toch duidelijk wel 1 van de reclamepuntjes toen die kaart ingevoerd moest worden) zijn beide scenario's een achteruitgang. Dus: er is de reiziger een rad voor ogen gedraaid.quote:Op maandag 12 augustus 2013 13:39 schreef ReisT het volgende:
Dat ik nu twee abonnementen heb, op twee verschillende kaarten, en met de ene vooral NIET moet inchecken en met die andere juist WEL. Dat is wel handig?
Ja lekker hoor, ik check toch echt heel wat liever in dan dat ik een half uur in de rij moet voor de kaartautomatenquote:Op maandag 12 augustus 2013 14:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Qua handigheid (en dat was toch duidelijk wel 1 van de reclamepuntjes toen die kaart ingevoerd moest worden) zijn beide scenario's een achteruitgang. Dus: er is de reiziger een rad voor ogen gedraaid.
as opposed to een maand/jaar traject/netabonnement dan natuurlijk hequote:Op maandag 12 augustus 2013 14:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja lekker hoor, ik check toch echt heel wat liever in dan dat ik een half uur in de rij moet voor de kaartautomaten
Met single check-in/check-out weet je toch waar een reiziger begint en eindigt? Je kan in dat geval de snelste reisroute aannemen en op basis daarvan het bedrag verdelen over vervoerders. "Via-"reizen moeten immers met een extra check-out/check-in.quote:Op maandag 12 augustus 2013 14:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat ligt toch vooral bij de decentrale overheden. De Veolia's en Arriva's van dit land zal het om het even zijn welk tariefsysteem ze hanteren, zolang zij maar de centen krijgen waar ze recht op hebben.
Met het NS-tariefsysteem (het "papieren kaartje") is dit alleen vast te stellen door steekproeven te houden, en daarbij hou je een bepaalde vorm van inaccuratie bij de verrekening. Met de chipkaart in combinatie met eigen paaltjes per vervoerder is dit veel nauwkeuriger vast te stellen.
Ja maar dan kun je ook de kortste pakken. Of die met de minste overstaps. Dat mocht namelijk altijd al. Ook op het moment dat er gezegd werd "Het volledige huidige tariefgebeuren moet mee overgezet worden naar de OVC". Utrecht - Dordrecht is bijvoorbeeld het kortst via de Merwede-Lingelijn, het snelst via Rotterdam, en het minste overstappen via Hilversum. Dus wat kies je dan?quote:Op maandag 12 augustus 2013 15:11 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Met single check-in/check-out weet je toch waar een reiziger begint en eindigt? Je kan in dat geval de snelste reisroute aannemen en op basis daarvan het bedrag verdelen over vervoerders. "Via-"reizen moeten immers met een extra check-out/check-in.
Eh... Crosschecken aan de hand van de reistijd + in de systemen eventuele gegevens van vertragingen op die lijnen?quote:Op maandag 12 augustus 2013 15:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja maar dan kun je ook de kortste pakken. Of die met de minste overstaps. Dat mocht namelijk altijd al. Ook op het moment dat er gezegd werd "Het volledige huidige tariefgebeuren moet mee overgezet worden naar de OVC". Utrecht - Dordrecht is bijvoorbeeld het kortst via de Merwede-Lingelijn, het snelst via Rotterdam, en het minste overstappen via Hilversum. Dus wat kies je dan?
Ja dan haal je die lange omweg over Hilversum er wel uit ja. Maar onderscheid maken tussen die andere 2 lukt normaalgesproken niet.quote:Op maandag 12 augustus 2013 15:15 schreef KnightSolaire het volgende:
Eh... Crosschecken aan de hand van de reistijd + in de systemen eventuele gegevens van vertragingen op die lijnen?
Nee, toen was er een verdeelsleutel. Op enig moment is dat een "probleem" gaan heten.quote:Maar ja, dit "probleem" was hetzelfde met het papieren kaartje.
Dat een OVjaarkaart überhaupt met saldo werkt is echt idioot.quote:Op maandag 12 augustus 2013 13:39 schreef computergirl het volgende:
[..]
met een OVjaarkaart (saldo=0) kan je bij Connexxionen & GVB wel in/uit checken, maar bij syntus krijg je dan een negatief saldo.
nee het werkt NIET met saldo. Saldo = 0 op de kaart.quote:Op maandag 12 augustus 2013 15:22 schreef ReisT het volgende:
Het werd een "probleem" toen trajecten als Geldermalsen-Dordrecht werden aanbesteed.
[..]
Dat een OVjaarkaart überhaupt met saldo werkt is echt idioot.
Tsja, je kunt er van zeggen wat je wilt, maar het is tenminste wel eerlijk wat ze zeggen bij Connexxion. Ze naaien je, en ze hebben ook geen zin om te proberen het te verdoezelen.quote:NOS Teletekst 106
Uitcheckgeld besteed aan ov-systeem
Vervoersbedrijven besteden het geld
dat overblijft doordat reizigers niet
uitchecken,aan het beheer van de
ov-chipkaart.Hoeveel daarmee gemoeid is
willen de bedrijven niet kwijt.Volgens
De Telegraaf gaat het om 30 miljoen
euro.
Connexxion zegt dat de beheerskosten
van de ov-kaart zo hoog zijn geworden,
dat geld van de reizigers nodig is ter
compensatie.Het gaat om geld dat niet
wordt teruggevraagd als reizigers zijn
vergeten uit te checken.
De ANWB vindt dat de bedrijven geen
verkapte extra bonus van de gebruikers
mogen vragen voor het ov-chipsysteem.
Zo kun je het ook zien ja. Al is het dan wel jammer dat juist Syntus van die kutpalen heeft staan waar je flink je best moet doen om contact met je kaart tot stand te brengen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 15:33 schreef dcm360 het volgende:
En bij het uitchecken eindig je weer netjes op 0. Je mag volgens het ontwerp bij het inchecken een negatief saldo krijgen, als die bij het inchecken niet al negatief was. Je zou ook kunnen zeggen dat Syntus wat harder hamert op het moeten uitchecken op deze manier.
Als er saldo afgeschreven KAN worden, of dat nu wel of niet de bedoeling is, dan werkt die kaart dus wel met saldo. Een saldo van 0 is ook een saldo.quote:Op maandag 12 augustus 2013 15:25 schreef computergirl het volgende:
[..]
nee het werkt NIET met saldo. Saldo = 0 op de kaart.
De meeste vervoerders snappen dat en halen er geen geld af bij inchecken, Syntus doet dat wel waardoor je een negatief saldo hebt.
nee echt niet.quote:Op maandag 12 augustus 2013 15:33 schreef dcm360 het volgende:
En bij het uitchecken eindig je weer netjes op 0. Je mag volgens het ontwerp bij het inchecken een negatief saldo krijgen, als die bij het inchecken niet al negatief was. Je zou ook kunnen zeggen dat Syntus wat harder hamert op het moeten uitchecken op deze manier.
Precies. Je zou toch zeggen dat met wat politieke druk van boven de verdeelsleutel wel terug kan komen (in combinatie met single check-in/check-out). Desnoods door een onafhankelijke toezichthouder om eventuele zorgen/klachten van regiovervoerders over de positie van NS te voorkomen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 15:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, toen was er een verdeelsleutel. Op enig moment is dat een "probleem" gaan heten.
ALS het correct werkt.quote:Op maandag 12 augustus 2013 15:33 schreef dcm360 het volgende:
En bij het uitchecken eindig je weer netjes op 0.
OVC is met maar 1 idee ingevoerd: Vervoerdersbelangen. Reizigers hebben er nooit om gevraagd. Dus kwam er een halfslachtig charme-offensiefje met dingen als makkelijker sneller eerlijker en nooit meer zwartrijders, maar in de praktijk komt er gewoon geen tieves van de beloofde voordelen terecht. We zijn na 5 jaar bombarie miljarden belastinggeld en een onkwantificeerbare hoeveelheid privacy kwijt, en wat hebben we ervoor teruggekregen? Dat we nu nog steeds een vervoerbewijs voor het OV hebben. Niet makkelijker, lang niet altijd sneller, zeker niet goedkoper. En zolang je geen Berlijnse muur om ALLE Koudum-Molkwerumpjes van dit land zet, blijf je natuurlijk ook gewoon zwartrijders houden. Oh ja, de vervoerders krijgen nu eerlijker hun geld. Wat misschien een paar procent naast de verdeling volgens de oude verdeelsleutels zal zitten.quote:Op maandag 12 augustus 2013 17:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De verdeelsleutel was niet geheel eerlijk. OVC is daar veel beter in maar jah, implementatie is brakkig op sommige vlakken.
Dit inderdaad. Je hoefde maar enigszins kritisch te zijn om dit te zien aankomen, maar dan was je een doemdenker, alu-hoedje drager, complot theorie denker, etc.quote:Op maandag 12 augustus 2013 17:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
OVC is met maar 1 idee ingevoerd: Vervoerdersbelangen. Reizigers hebben er nooit om gevraagd. Dus kwam er een halfslachtig charme-offensiefje met dingen als makkelijker sneller eerlijker en nooit meer zwartrijders, maar in de praktijk komt er gewoon geen tieves van de beloofde voordelen terecht. We zijn na 5 jaar bombarie miljarden belastinggeld en een onkwantificeerbare hoeveelheid privacy kwijt, en wat hebben we ervoor teruggekregen? Dat we nu nog steeds een vervoerbewijs voor het OV hebben. Niet makkelijker, lang niet altijd sneller, zeker niet goedkoper. En zolang je geen Berlijnse muur om ALLE Koudum-Molkwerumpjes van dit land zet, blijf je natuurlijk ook gewoon zwartrijders houden. Oh ja, de vervoerders krijgen nu eerlijker hun geld. Wat misschien een paar procent naast de verdeling volgens de oude verdeelsleutels zal zitten.
De hele OVC heeft veel te veel gekost en veel te weinig opgeleverd.
Dat vind ik een non-argument, het gros van de reizigers en dus ook het gros van de zwartrijders rijdt niet van Koudum-Molkwerum naar Daarlerveen maar van en/of naar een of ander groot station. Daar controleren is dus voldoende.quote:Op maandag 12 augustus 2013 17:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En zolang je geen Berlijnse muur om ALLE Koudum-Molkwerumpjes van dit land zet, blijf je natuurlijk ook gewoon zwartrijders houden.
twitter:DavidEerdmans twitterde op maandag 12-08-2013 om 17:58:39@NS_online Bon! Ik tref al nauwelijks IC's zonder wifi meer. Krijgt ICR ook wifi, trouwens? reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op maandag 12-08-2013 om 18:03:06@DavidEerdmans In principe álle IC's, dus ook de ICR. Sprinters gaan we niet doen. ^KJ reageer retweet
Ja hoor, een vervoerder is een soort Barmhartige Samaritaan zeker. Ga toch gauw weg man.quote:Op maandag 12 augustus 2013 18:20 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja reizigersbelang. Ik vind het vervoerdersbelang net even wat zwaarder wegen eigenlijk. Tenslotte is het aan de regionale vervoerders te danken dat er nog OV is in de regio.
quote:De NVBS-afdeling Jongeren organiseert op vrijdag 23 augustus 2013 weer een dagtrip naar een Duitse bestemming. Het plan is om 8.50 uur in Venlo te verzamelen en met eurobahn naar Mönchengladbach te reizen. Hier wordt overgestapt op de RegionalExpress naar Grevenbroich, waar dieseltreinstellen Baureihe 628 kunnen worden gefotografeerd. Via de Erftbahn en langs de bruinkoolgroeves gaat het verder naar Horrem, waar de S-Bahn wordt genomen naar Buir. Hier ligt de Hambachbahn, die het dagbouwgebied Hambach verbindt met diverse energiecentrales, naast het station waardoor het treinverkeer tussen de groeves en de centrales kan worden gefotografeerd.
De volgende stop is Köln Hbf. Na een korte wandeling over de Hohenzollernbrücke wordt de overkant van de Rijn bereikt. Nadat het drukke treinverkeer op de foto is gezet, gaat het over de Rijn naar station Köln West. Hier rijden goederentreinen af en aan en deze zijn goed te fotograferen. Aan het einde van de middag wordt met een elektrisch Desiro ML-treinstel van Mittelrheinbahn teruggekeerd naar Köln Hbf, waar gelegenheid is om wat te eten en uiteraard nog een aantal treinen te fotograferen.
Vervolgens gaat het weer naar Venlo, waar om 20.56 de excursie eindigt. De kosten bedragen 15 euro per persoon. Zin om mee te gaan? Geef je dan voor 16 augustus op via jongeren@nvbs.com. Op de "deelnemen" knop drukken op Facebook geldt niet als officiële aanmelding! De excursie is bedoeld voor iedereen, dus ouderen zijn ook van harte welkom.
Ik niet. Want als de reizigers zoiets hebben van:"Krijg de vinkentering met je kuttrein.", dan kan die vervoerder wel opdoeken.quote:Op maandag 12 augustus 2013 18:20 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja reizigersbelang. Ik vind het vervoerdersbelang net even wat zwaarder wegen eigenlijk.
Alleen Pendelen tussen Zaandam en Schagen op de werkzaamheden kalender afgaandquote:Op maandag 12 augustus 2013 20:10 schreef greavy het volgende:
Ben benieuwd wat het Nieuwjaarsrondje 2013 -> 2014 dit jaar gaat brengen
Deal!quote:Op maandag 12 augustus 2013 20:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Alleen Pendelen tussen Zaandam en Schagen op de werkzaamheden kalender afgaand
quote:Op maandag 12 augustus 2013 20:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Alleen Pendelen tussen Zaandam en Schagen op de werkzaamheden kalender afgaand
Afgelopen jaar gingen we toch via Belgenland?quote:Op maandag 12 augustus 2013 20:11 schreef b2py het volgende:
Het lijkt als de dag van gisteren, maar we zitten inderdaad alweer half augustus. Ik kan me herinneren dat we in ieder geval bij Dennis de grens over zouden gaan in de ochtend
Klopt, vertrek om 8u vanuit Enschedequote:Op maandag 12 augustus 2013 20:11 schreef b2py het volgende:
Het lijkt als de dag van gisteren, maar we zitten inderdaad alweer half augustus. Ik kan me herinneren dat we in ieder geval bij Dennis de grens over zouden gaan in de ochtend
Voor de volgende keerquote:Op maandag 12 augustus 2013 20:13 schreef greavy het volgende:
[..]
Afgelopen jaar gingen we toch via Belgenland?
Met de IC naar Roosendaal, toen het boemeltje naar Antwerpen richting Noorderkempen en toen via Luik weer naar Nederland ofzo toch?
Ik slaap bij Flessie!quote:Op maandag 12 augustus 2013 20:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
Klopt, vertrek om 8u vanuit Enschede
Gelukkig, en ik gebruik de term in de ruimste zin van het woord, hebben voldoende mensen geen alternatief zodat de klantvriendelijkheid op de huidige plek in het vaandel kan blijven staan.quote:Op maandag 12 augustus 2013 20:11 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik niet. Want als de reizigers zoiets hebben van:"Krijg de vinkentering met je kuttrein.", dan kan die vervoerder wel opdoeken.
Heb je zelf in de hand he, stel maar wat voorquote:Op maandag 12 augustus 2013 20:10 schreef greavy het volgende:
Ben benieuwd wat het Nieuwjaarsrondje 2013 -> 2014 dit jaar gaat brengen
mja, of je kiest een andere manier ...quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:46 schreef dennistd het volgende:
Vanmorgen ook al twee op Breda-Tilburg... Lijkt me best lullig eigenlijk: wil je voor de trein springen, rijden ze niet omdat iemand je voor was
Ja dat sentiment hoor je heel veel vanuit treinreizigers en ook treinpersoneel natuurlijk. Maar zulke mensen zijn totaal niet voor rede vatbaar.quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, of je kiest een andere manier ...
klopt. Ze zien het als enige uitweg en tegenhouden kun je ze gewoon niet, hoe graag je dat ook zou willen ...quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat sentiment hoor je heel veel vanuit treinreizigers en ook treinpersoneel natuurlijk. Maar zulke mensen zijn totaal niet voor rede vatbaar.
Dat is niet correct. Suïcidale personen verkeren vaak in een soort 'trance' die te doorbreken is. Het plaatsen van hekken rondom het spoor en op de uiteindes van de perrons kan dat bijvoorbeeld al bewerkstelligen. Zo'n betrekkelijk eenvoudig obstakel kan mensen uit de 'trance' helpen wat zelfmoordpogingen kan voorkomen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. Ze zien het als enige uitweg en tegenhouden kun je ze gewoon niet, hoe graag je dat ook zou willen ...
1962 belde.quote:Op maandag 12 augustus 2013 23:05 schreef b2py het volgende:
In 30 min van LA naar San Francisco: Hyperloop
Ook gezien ja. "Je wilt een speld? Okee hier is je speld. In deze hooiberg. Of in 1 van de andere vijf. Veel plezier."quote:Op maandag 12 augustus 2013 23:38 schreef James1988 het volgende:
Ik heb 3 van de 5 documenten bekeken, de meeste informatie is vrij nutteloos: dagplannen voor testen (met de meeste informatie weggetippexed), dienstkaartjes voor testritten, en heel veel terugkerende teksten zoals e-mails over de dagplannen, of instructies over testen op HSL 4.
Hallo, het is augustus, wacht nou maar eerst even alle overstromingen af voordat het alreeds geplande rondje ( hou je vast) in het water valtquote:Op maandag 12 augustus 2013 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb je zelf in de hand he, stel maar wat voor
quote:Na een start of mission op het ERTMS baanvak kan de EVC (J88: de boordcomputer) de richting niet direct bepalen bij het passeren van een single balise groep. Als deze balise groep het richtingsbitje anders rapporteert als de gekozen rijrichting kan de EVC ten onrechte een verkeerde richting aan het RBC (J88: de computer aan de walzijde) afgeven. Bij eerstvolgende balisegroup passage zal de RBC deze fout ontdekken en de verbinding met de trein verbreken. Deze situatie kan zich voordoen na opstarten van de trein en na kopmaken.
Ook staat er nog een hele lijst aan ETCS-change requests die nog niet waren doorgevoerd in de software. Leuk voer voor techneuten, maar uiteindelijk heeft de reiziger er natuurlijk niks aan. Die komt er nog steeds bekaaid vanaf.quote:Uit de rapportage (...) zijn een aantal gevallen te onderscheiden die mogelijk tot operationele hinder leiden bij een grenspassage tussen de HSL-Zuid en de Belgische Lijn 4:
• Verschillende operationele modus aan beide zijden van de grens (voorbeeld OnSight en Full Supervision) (hier is ook open punt 5 op van toepassing)
• Verschillende operationele baan levels aan beide zijden van de grens ( L1 I L2)
• Grenspassages die uitgevoerd worden met maar één actief (single modem handover) modem in het voertuig.
Deze operationele hinder is het gevolg van een veilig falen van de apparatuur in de hierboven genoemde uitzonderingssituaties.
Hoe kan dit bestaan? Als je EEN baken hebt liggen dat gepasseerd wordt, ja, dan snap ik dat je niet kunt bepalen in welke richting. Maar als je speciaal een bakenGROEP hebt neergelegd, hoe kun je dan NIET de richting weten?quote:Op maandag 12 augustus 2013 23:49 schreef James1988 het volgende:
Ik vond het document van ProRail over de Trein-Baan-Integratietesten (eerste reeks documenten, vanaf pagina 77) op zich nog wel interessant om door te lezen, omdat daar wordt ingegaan op een aantal tekortkomingen die waren vastgesteld, die mogelijk voor hinder in de treindienst zouden kunnen zorgen.
[Na een start of mission op het ERTMS baanvak kan de EVC (J88: de boordcomputer) de richting niet direct bepalen bij het passeren van een single balise groep. Als deze balise groep het richtingsbitje anders rapporteert als de gekozen rijrichting kan de EVC ten onrechte een verkeerde richting aan het RBC (J88: de computer aan de walzijde) afgeven. Bij eerstvolgende balisegroup passage zal de RBC deze fout ontdekken en de verbinding met de trein verbreken. Deze situatie kan zich voordoen na opstarten van de trein en na kopmaken.]
Dat stel je dan gewoon WEL goed in.quote:Uit de rapportage (...) zijn een aantal gevallen te onderscheiden die mogelijk tot operationele hinder leiden bij een grenspassage tussen de HSL-Zuid en de Belgische Lijn 4:
• Verschillende operationele modus aan beide zijden van de grens (voorbeeld OnSight en Full Supervision) (hier is ook open punt 5 op van toepassing)
Waarom is dat zo en waarom moet ik denken dat dat een uitzonderingssituatie is?quote:• Verschillende operationele baan levels aan beide zijden van de grens ( L1 I L2)
Dat zou geen probleem moeten hoeven zijn natuurlijk.quote:• Grenspassages die uitgevoerd worden met maar één actief (single modem handover) modem in het voertuig.
Ah, maar we falen tenminste veiligquote:Deze operationele hinder is het gevolg van een veilig falen van de apparatuur in de hierboven genoemde uitzonderingssituaties.
En waarom staat dat in die documenten dan?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 09:41 schreef James1988 het volgende:
Zo heeft AnsaldoBreda op eigen houtje wijzigingen uitgevoerd aan een V250, zonder NS of IL&T hiervan op de hoogte te stellen.
Daar kwamen NS en Lloyd's tijdens de rit achterquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En waarom staat dat in die documenten dan?![]()
Dat is natuurlijk een principe dat op alle spoortechniek wordt toegepast.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 09:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ah, maar we falen tenminste veilig![]()
Ja. Het staat alleen zo lullig. Maar goed, geWOBte documenten zijn natuurlijk oorspronkelijk ook niet geschreven met "het grote publiek" in gedachten.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 09:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een principe dat op alle spoortechniek wordt toegepast.
Dat is mooi op tijdquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 09:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar kwamen NS en Lloyd's tijdens de rit achter
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 14:21 schreef Dr_Flash het volgende:
"Hee wat is dit hier?"
"Oh een losse 25 kV kabel. Hoezo?"
"Oh nou. Staat niks van in het boekje?"
Prachtig toch. Van ieder ander persoon zou je dit idee wegwuiven als fantasie, maar Elon Musk is me toch een opperbaasquote:Op maandag 12 augustus 2013 23:05 schreef b2py het volgende:
In 30 min van LA naar San Francisco: Hyperloop
Er wordt geclaimd dat het in 10 jaar operationeel zou zijn.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:29 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Prachtig toch. Van ieder ander persoon zou je dit idee wegwuiven als fantasie, maar Elon Musk is me toch een opperbaas. Ik zie dit nog wel gebeuren binnen nu en 50 jaar.
Tja dat dacht men in 2003 ook. Binnen 10 jaar een praktische, mooie, bruikbare, volledig elektrische auto, túúrlijk..quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:32 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Er wordt geclaimd dat het in 10 jaar operationeel zou zijn.
Ik voorspel een AnsaldoBredaatje wat dat betreft...
Euh, dat geldt toch alleen voor binnenlands vervoer?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 18:13 schreef ReisT het volgende:
HSA heeft nu nog het alleenrecht op de HSL-zuid en vraagt hoge prijzen als andere vervoerders er willen rijden.
Ook met losse handen! Sturend effect van de spoorstaaf en alles.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:05 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij maakt het echt helemaal niks uit of er in de trein nu handsfree of handheld gebeld wordt: een trein kun je volgens mij prima met één hand besturen..
Correctie: HSA stelt geen prijzen vast. Je betaalt dit:quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 18:13 schreef ReisT het volgende:
HSA heeft nu nog het alleenrecht op de HSL-zuid en vraagt hoge prijzen als andere vervoerders er willen rijden.
nee, HSA betaalt een vast bedrag per jaar voor het rijden over de HSL en hoe meer treinen er rijden hoe goedkoper het per kilometer wordt.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Correctie: HSA stelt geen prijzen vast. Je betaalt dit:
[ afbeelding ]
Bron: http://www.prorail.nl/sit(...)gde_net_9aug2013.pdf
Netverklaring ProFail dus.
Ja, dat is wat HSA betaalt misschien, maar dit is de netverklaring van ProRail dus dit is wat Thalys bijvoorbeeld betaalt.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, HSA betaalt een vast bedrag per jaar voor het rijden over de HSL en hoe meer treinen er rijden hoe goedkoper het per kilometer wordt.
Thalys betaalt voor rijden over de HSL aan HSA. Het bedrag dat in de netverklaring staat is indicatiefquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, dat is wat HSA betaalt misschien, maar dit is de netverklaring van ProRail dus dit is wat Thalys bijvoorbeeld betaalt.
En waar kan ik dat vinden?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Thalys betaalt voor rijden over de HSL aan HSA. Het bedrag dat in de netverklaring staat is indicatief
het bedrag dat jij noemt is de heffing die ProRail vraagt voor het rijden over de HSL, alleen het bedrag moet aan HSA afgetikt worden en dan praat je over heel andere bedragen:quote:
het is tijd voor herbezinning, alleen dat kan niet, omdat het ministerie van I&M bij Financiën in de tang zit en het geld veel te hard nodig heeft. Hierdoor is de HSL niet echt aantrekkelijk en blijft het de komende jaren aanmodderen met de lijn die het vlaggenschip had moeten worden.quote:
Wel godshoerend bizar dat je voor die betonbak ineens 20-25 keer zo veel betaalt als voor normaal spoor. Voor dat je er TWEE keer zo hard kunt rijdenquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Correctie: HSA stelt geen prijzen vast. Je betaalt dit:
[ afbeelding ]
Bron: http://www.prorail.nl/sit(...)gde_net_9aug2013.pdf
Netverklaring ProFail dus.
Inderdaad. Als het nou nog een keer of vier keer zoveel was, tjah, okay, kost wat maar goed.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wel godshoerend bizar dat je voor die betonbak ineens 20-25 keer zo veel betaalt als voor normaal spoor. Voor dat je er TWEE keer zo hard kunt rijden
Dat zijn verwaarloosbare mensen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 21:49 schreef b2py het volgende:
Zo'n roodjas wist mij te vertellen dat mijn 2-1 overgang alleen op zaterdag/zondag geldig was, toch nog ergens goed voor dan.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:08 schreef b2py het volgende:
Ik lees net op OVNL dat het grote blauwe bord in Utrecht in september gedemonteerd wordt en niet meer terug zal keren voorlopig. Staat in ieder geval niet in de tekeningen van de architect.
Nee ook het internationaal vervoer op de HSL-zuid is exclusief voor HSA. De nieuwe Europese regels zijn hier nog niet allemaal van toepassing omdat het vervoer openbaar is aanbesteed vóór de regels werden aangepast.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 18:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Euh, dat geldt toch alleen voor binnenlands vervoer?
En we weten allemaal hoe heilig tekeningen van de architect zijn. In Berlin Hbf waren ze ook vergeten toiletten in te plannen. Nou nou nou wat een toestanden dat niet gekost heeft om dat nog recht te zettenquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:08 schreef b2py het volgende:
Ik lees net op OVNL dat het grote blauwe bord in Utrecht in september gedemonteerd wordt en niet meer terug zal keren voorlopig. Staat in ieder geval niet in de tekeningen van de architect.
Het kan altijd erger: in Spanje hebben ze een wolkenkrabber van 47 verdiepingen waarbij de lift maar tot de 20e gaat. De reden hiervan is dat ze er wat verdiepingen bij bedacht hebben en vergeten zijn de lift ook mee aan te passen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En we weten allemaal hoe heilig tekeningen van de architect zijn. In Berlin Hbf waren ze ook vergeten toiletten in te plannen. Nou nou nou wat een toestanden dat niet gekost heeft om dat nog recht te zettenHet Hemels-Heilige Intellectueel Eigendom van de Architect werd immers Geschonden
Wat een wereld leven we in zeg.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:26 schreef b2py het volgende:
Ja ik bedoel dat digitale ding ja
Nog even verder dromen in toekomst muziek: http://www.blogit.nl/google-glass-voor-ns-conducteurs
Lekker zinvol ja als die luie flapdrollen gewoon gaan zitten sudokuën in de 1e klas en dat ding in een hoek flikkeren.quote:Voor de conducteurs betekent dit bijvoorbeeld, dat, als zij in de trein controleren, ze direct de geactiveerde OV-chip kaarten ‘zien’ en dat ze zich kunnen concentreren op de reizigers zonder OV-chip kaart.
Ook kan in deze ‘NS Layer’ alle relevante informatie rondom wijzigingen, calamiteiten en dergelijke doorgegeven worden aan de conducteurs en machinisten. Het werkt natuurlijk ook de andere kant: Google Glass kan helpen incidenten te signaleren die niet direct gezien worden door de conducteur of de machinist en bijvoorbeeld ook reizigers met een bepaald profiel ‘zoeken’ indien daar behoefte aan is, denk aan de dreiging van een terroristische aanslag.
Ik zat van de week in de trein vanuit Nijmegen naar Zutphen, deed het hele traject.. de dienstdoende conducteur had volgens mij een slechte dag want die kwam eens in de zoveel tijd uit de achterste cabine gekropen om snel ff te sleutelen om vervolgens snel naar binnen te rennen en het deurtje te sluiten. Ik heb hem de gehele rit geen enkele reiziger zien controleren.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Lekker zinvol ja als die luie flapdrollen gewoon gaan zitten sudokuën in de 1e klas en dat ding in een hoek flikkeren.
Ach, ik ben een paar weken terug ook op het traject Venlo - Eindhoven gedurende 40 min. maar liefst 3! keer gecontroleerd door de dienstdoende dienstkloppers. "Ja meneer, wij moeten officieel de reiziger elk halfuur zien"quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Lekker zinvol ja als die luie flapdrollen gewoon gaan zitten sudokuën in de 1e klas en dat ding in een hoek flikkeren.
Moraalriddertje. Kom met wat beters.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh dus jij hebt een controleerbewijs en geen vervoersbewijs?
Wauw. Daar zijn dus echt regels voor? En wat voor sanctie staat er op schending? Want als daar echt een regel voor is en die luidt zo als jij zegt, dan kan 90% morgen wel gaan stempelen, als het geen 95 % is.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:11 schreef MPG het volgende:
"Ja meneer, wij moeten officieel de reiziger elk halfuur zien"...
Afgelopen weekend was je het er nog roerend mee eens. Waar komt dit opeens vandaan?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moraalriddertje. Kom met wat beters.
ja hehe nogal wiedes. Toen stond ik op blote voeten op een stoep in München te schreeuwen over Fickschnitzels. Jij noemt mijn uitspraken ook maar steekhoudend wanneer het jou uitkomt hequote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Afgelopen weekend was je het er nog roerend mee eens. Waar komt dit opeens vandaan?
Waarom?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Beetje trefkans zou de geloofwaardigheid goed doen?
Nee, daarvoor.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 01:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja hehe nogal wiedes. Toen stond ik op blote voeten op een stoep in München te schreeuwen over Fickschnitzels. Jij noemt mijn uitspraken ook maar steekhoudend wanneer het jou uitkomt he![]()
Mij om het even of hij me nou controleert of niet, ik had gewoon een kaartje.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh dus jij hebt een controleerbewijs en geen vervoersbewijs?
Ik kan me van de conducteurs die de hele dag in de eerste klas zitten wel beter voorstellen dat het rondje om de kerk zo onbespreekbaar is. Je wil toch een beetje variatie in je werk en als dat niet van een wisselend publiek komt, moet het maar van het uitzicht komen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Lekker zinvol ja als die luie flapdrollen gewoon gaan zitten sudokuën in de 1e klas en dat ding in een hoek flikkeren.
Vooral dit stukjequote:Op woensdag 14 augustus 2013 09:28 schreef dennistd het volgende:
Vandaag 9 jaar geleden: Stations aan de HSL-lijn te laat klaar
De ironiequote:HSA, de exploitant van de HSL (een samenwerking tussen KLM, Schiphol en NS), is niet blij met de vertragingen. Ze denken dat de bouwputten op de stations veel reizigers gaan kosten. Volgens directeur N. Döbken is een 'passende ambiance' belangrijk voor het succes van een luxe treinverbinding als de HSL. "Het is dus jammer dat het niet lukt de stations op tijd klaar te krijgen. (…) Mensen zullen wel kunnen in- en uitstappen, maar het is niet zoals we hadden gewild," aldus Döbken.
geweldigquote:Op woensdag 14 augustus 2013 09:28 schreef dennistd het volgende:
Vandaag 9 jaar geleden: Stations aan de HSL-lijn te laat klaar
De verbouwing van Rotterdam CS is nu vrijwel afgerond, als eerste van de grote stationsquote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:03 schreef KnightSolaire het volgende:
Hoewel de toon in dat nieuwsbericht vrij negatief is, ziet het daar geschetste toekomstbeeld er kleurig uit met de kennis van nu
Zou beter zijn als ze gewoon een rondleiding zouden aanbieden. Nu is het iets wat je moet willen winnen. Alsof het iets verschrikkelijk bijzonders is.quote:
Dan ga ik wel als jij hem wint!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou beter zijn als ze gewoon een rondleiding zouden aanbieden. Nu is het iets wat je moet willen winnen. Alsof het iets verschrikkelijk bijzonders is.
Ze zijn bij NS in ieder geval erg blij met jequote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:27 schreef DriekOplopers het volgende:
Beneluxtrein zonder fatsoenlijke toiletten is geen uitzondering. Nu trein zonder plees alsnog de baan op gestuurd.
Opheldering gevraagd:
http://www.voorbeterov.nl/130606.php
twitter:NS_online twitterde op woensdag 14-08-2013 om 12:31:44@mijvoorbeterov Bedankt voor je reactie. We laten het direct uitzoeken! ^TZ reageer retweet
Wil je kak niet zo beledigen?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:44 schreef Dr_Flash het volgende:
die lui die achter NS_online zitten zijn ook zo dom als kak trouwens
Gaat misschien (tijdelijk) naar Rotterdam CS.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:08 schreef b2py het volgende:
Ik lees net op OVNL dat het grote blauwe bord in Utrecht in september gedemonteerd wordt en niet meer terug zal keren voorlopig. Staat in ieder geval niet in de tekeningen van de architect.
Ik kan nu al het antwoord raden dat het alternatief het opheffen van de trein is. Dat gebeurde met de oude dienstregeling in ieder geval regelmatig bij slechts een defecte toilet of 2.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:27 schreef DriekOplopers het volgende:
Beneluxtrein zonder fatsoenlijke toiletten is geen uitzondering. Nu trein zonder plees alsnog de baan op gestuurd.
Opheldering gevraagd:
http://www.voorbeterov.nl/130606.php
Ja. Het is iets structureels. En het lijkt wel alsof juist dat een reden is om er maar niks aan te doen. Wat ben je dan?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:07 schreef Peterselieman het volgende:
het is helaas iets structureels met de Benelux dat er defecte toiletten of airco's zijn
op lange termijn gooi je hiermee je eigen glazen inquote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Het is iets structureels. En het lijkt wel alsof juist dat een reden is om er maar niks aan te doen. Wat ben je dan?
Nee, je verschaft jezelf een excuus om ermee te stoppen. Want eigenlijk is dat wat je het liefste wiltquote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op lange termijn gooi je hiermee je eigen glazen in
ze geven hiermee wel ruimte aan Arriva om de treindienst uit te voeren, terwijl ze zelf nog jaren aan blijven modderenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, je verschaft jezelf een excuus om ermee te stoppen. Want eigenlijk is dat wat je het liefste wilt
Precies, niets meer, niets minderquote:
quote:Daarover gesproken:
België gaat geen ruimte vrij maken op het spoor voor De Lage Landen Lijn.
De Haagse wethouder Peter Smit wil deze trein laten rijden tussen Den Haag en Brussel als concurrent van de NS. Maar De Telegraaf heeft van bronnen vernomen dat alle zestien treinpaden voor de verbinding naar Brussel naar de NS gaan en dat de aanvraag voor De Lage Landen Lijn wordt afgewezen.
Dat zou betekenen dat er geen treinen van de Lage Landen Lijn kunnen rijden. De NS wil niet reageren op het bericht.
Bron
Mja hoe lang is dat ondertussen al uitgesteld..quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:29 schreef Peterselieman het volgende:
Kom op zeg, er moet wel meer ruimte op het spoor zijn, zeker nu de Belgen de dienstregeling om gaan gooien
Brussel - Antwerpen is bijzonder weinig capaciteit hoor...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:29 schreef Peterselieman het volgende:
![]()
Zou niet zo mooi zijn. En maar 16 treinpaden? Kom op zeg, er moet wel meer ruimte op het spoor zijn, zeker nu de Belgen de dienstregeling om gaan gooien
klopt, maar met de nieuwe dienstregeling moet er wel ruimte voor kunnen komen, zeker omdat de LLL via Zaventem gepland is en daar nog wel wat ruimte moet zittenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Brussel - Antwerpen is bijzonder weinig capaciteit hoor...
Waar zou die ruimte vandaan kunnen komen? Er gaat niet minder treinen rijden.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, maar met de nieuwe dienstregeling moet er wel ruimte voor kunnen komen, zeker omdat de LLL via Zaventem gepland is en daar nog wel wat ruimte moet zitten
toch denk ik dat er wel een redelijk pad uit moet kunnen rollen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:02 schreef ReisT het volgende:
[..]
Waar zou die ruimte vandaan kunnen komen? Er gaat niet minder treinen rijden.
De ruimte die er nog is op de route via Zaventem heeft de NMBS straks (deels) zelf nodig, bijvoorbeeld voor de nieuwe IC van Antwerpen naar Brussel-Schuman die er zou komen.
en dit is zeker een punt waar rekening mee gehouden moet wordenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:07 schreef Peter het volgende:
In hoeverre mogen Infrabel en ProRail hun oude zusterbedrijven voortrekken boven nieuwe vervoerders?
Hoe bevalt het tot nu toe?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:18 schreef Dven het volgende:
Nu de trein van Kopenhagen naar Hamburg, aansluitend de nachtrein naar Wenen
Als de EC concurrentie en open-acces wil promoten, moeten ze er streng naar blijven kijken..quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
toch denk ik dat er wel een redelijk pad uit moet kunnen rollen.
[..]
en dit is zeker een punt waar rekening mee gehouden moet worden
En via Zaventem blijf je dus alsnog de verschrikkelijke NoordZuid-verbinding houden, en daar passen geen extra treinen. Zeker in de spits niet met elke 2 minuten een trein over ieder spoor.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, maar met de nieuwe dienstregeling moet er wel ruimte voor kunnen komen, zeker omdat de LLL via Zaventem gepland is en daar nog wel wat ruimte moet zitten
Eindpunt Brussel-Noord is wel reëel?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:22 schreef greavy het volgende:
[..]
En via Zaventem blijf je dus alsnog de verschrikkelijke NoordZuid-verbinding houden, en daar passen geen extra treinen. Zeker in de spits niet met elke 2 minuten een trein over ieder spoor.
Dat is nog lastig, want de treinen staan op Brussel Noord en Brussel Zuid juist te wachten op ruimte in de NZV of verder op ruimte. Daar heb je wel "iets" meer ruimte, maar ik denk dat Infrabel dat ook weigert.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:23 schreef Peter het volgende:
[..]
Eindpunt Brussel-Noord is wel reëel?
Schaarbeek zou nog een optie kunnen zijn dan.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:27 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat is nog lastig, want de treinen staan op Brussel Noord en Brussel Zuid juist te wachten op ruimte in de NZV of verder op ruimte. Daar heb je wel "iets" meer ruimte, maar ik denk dat Infrabel dat ook weigert.
door een slimmere inzet in België is er wel wat mogelijk. NMBS moet bezuinigen namelijkquote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:22 schreef greavy het volgende:
[..]
En via Zaventem blijf je dus alsnog de verschrikkelijke NoordZuid-verbinding houden, en daar passen geen extra treinen. Zeker in de spits niet met elke 2 minuten een trein over ieder spoor.
Nee, er zijn meer voorbeelden. Bijvoorbeeld het gedoe met Arnhem-Elst, waar Arriva straks niet meer mag rijden omdat NS zo nodig vaker moet rijden.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Beetje voorbarig na een nieuwsbericht van vijf regels niet?
Wat heeft dat voor nut? Te ver lopen van het centrum, geen metro enz.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Schaarbeek zou nog een optie kunnen zijn dan.
Ik snap niet hoe je ProRail in dit bericht kan betrekken als er puur gesproken wordt over dat er geruchten zijn dat de Belgische collega's Arriva geen capaciteit gegeven hebben.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:33 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nee, er zijn meer voorbeelden. Bijvoorbeeld het gedoe met Arnhem-Elst, waar Arriva straks niet meer mag rijden omdat NS zo nodig vaker moet rijden.
Je bent altijd nog dichterbij dan in Roosendaal of Breda.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:37 schreef ReisT het volgende:
[..]
Wat heeft dat voor nut? Te ver lopen van het centrum, geen metro enz.
Of je moet via Brussel-West naar Zuid gaan rijden.
Omdat ProRail ook nog geen beslissing heeft genomen over de aanvraag voor het Nederlandse deel van de Lage Landen Lijn.. Die wil eerst met de partijen in gesprek..quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe je ProRail in dit bericht kan betrekken als er puur gesproken wordt over dat er geruchten zijn dat de Belgische collega's Arriva geen capaciteit gegeven hebben.
Maar Schaarbeek wil je gewoon niet zijn. Kan je net zo goed in Antwerpen keren en daar overstap op IC of IR bieden.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Je bent altijd nog dichterbij dan in Roosendaal of Breda.
Alsof je naar Schiphol moet en de trein rijdt niet verder dan Sassenheim. Dan ben je er nog niet maar 't is verder dan Leidenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Je bent altijd nog dichterbij dan in Roosendaal of Breda.
op dit moment nog een storm in een glas water dusquote:De Belgische spoorbeheerder Infrabel heeft nog geen beslissing genomen over het toelaten van de Lage Landen Lijn op het spoor in dat land.
Volgens een woordvoerder van de instantie is de procedure waarbij wordt bekeken of de aanvragers voldoen aan de veiligheidseisen pas op 19 augustus klaar. Daarna moet nog besloten worden welke spoorwegmaatschappijen gebruik mogen maken van de beschikbare treinpaden. Infrabel noemt alle conclusies die nu al getrokken worden dan ook “voorbarig”.
Alleen jammer dat ze alleen maar geldig zijn in de daluren.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:12 schreef Basekid_NZ het volgende:
Ik zie net dat de dagkaarten bij de blokker een ingebouwde OV-chip hebben zodat ze ook voor een dag bij RET/HTM gebruikt kunnen worden.
Fijn om te weten dat dit soort kaartjes dus ook in de toekomst (wanneer de NS papierloos verder wil) dit soort acties gewoon kunnen blijven bestaan.
Lossen ze dat nu op met vrachtwagen vervoer?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:28 schreef greavy het volgende:
Doordat begin vorige week of aan het eind die week ervoor een wissel is opengereden bij Apeldoorn VAM mag Locon momenteel niet van- en naar de Apeldoornse VAM rijden met de vuiltreinen van/naar Wijster. ProRail weet nog niet wanneer dit wissel is vervangen of gerepareerd.
De beslissing is er al.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:43 schreef Peter het volgende:
[..]
Omdat ProRail ook nog geen beslissing heeft genomen over de aanvraag voor het Nederlandse deel van de Lage Landen Lijn.. Die wil eerst met de partijen in gesprek..
Ik denk het haast ja, want er is al bijna 2 weken geen trein meer geweest om huisvuil op te halen om naar Wijster te brengen. Sowieso vreemd dat ProFail dat wissel maar niet repareert ...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:50 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Lossen ze dat nu op met vrachtwagen vervoer?
Klopt, overigens vindt deze actie met de 'wegwerp'-OV-chipkaarten van Blokker al twee jaar plaatsquote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:12 schreef Basekid_NZ het volgende:
Ik zie net dat de dagkaarten bij de blokker een ingebouwde OV-chip hebben zodat ze ook voor een dag bij RET/HTM gebruikt kunnen worden.
Fijn om te weten dat dit soort kaartjes dus ook in de toekomst (wanneer de NS papierloos verder wil) dit soort acties gewoon kunnen blijven bestaan.
ideaal vervoer voor een LZV dus, alleen zit je ermee dat in Wijster spoor ligt en een LZV daar niet overheen mag, want potentieel gevaarlijkquote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:05 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik denk het haast ja, want er is al bijna 2 weken geen trein meer geweest om huisvuil op te halen om naar Wijster te brengen. Sowieso vreemd dat ProFail dat wissel maar niet repareert ...
Er is al een beslissing maar die is nog niet wereldkundig gemaakt.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:10 schreef Aardappelscheermes het volgende:
[..]
Die moet je ff uitleggen Rikus.
Dat dus inderdaad. De stakeholders, waaronder MVBOV, zijn inmiddels vertrouwelijk ingelicht.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Er is al een beslissing maar die is nog niet wereldkundig gemaakt.
Jullie zijn specifiek stakeholder in dat zaakje ja?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:50 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat dus inderdaad. De stakeholders, waaronder MVBOV, zijn inmiddels vertrouwelijk ingelicht.
het begrip stakeholder moet je ruim zien. Gewoon een belanghebbende partij, meer niet.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Jullie zijn specifiek stakeholder in dat zaakje ja?
Klopt.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het begrip stakeholder moet je ruim zien. Gewoon een belanghebbende partij, meer niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |