Dat sterretje gaat over de business-kaart.quote:Samenreiskorting
Als NS-abonnementhouder kunt u maximaal 3 personen met 40% korting in de voordeeluren met u mee laten reizen via Samenreiskorting. Deze korting is geldig per enkele reis, na 9.00 uur en in de weekenden en op feestdagen de hele dag. Ook in de vakantiemaanden juli en augustus de hele dag geldig.
Samenreiskorting geldt bij de volgende abonnementen: NS-jaarkaart, OV-jaarkaart, NS-jaartrajectkaart, NS-Privilegepas, Studenten OV-chipkaart, Dal Vrij, Weekend Vrij, Dal Voordeel, Altijd Voordeel, Altijd Vrij, Voordeelurenabonnement, NS-Business Card*.
Tenzij je de studentenaanbieding had, die wil de NS niet verlengen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 17:37 schreef Tochjo het volgende:
De Voordeeluren gelden voor het oude Voordeelurenabonnement. Dat is sinds augustus 2011 niet meer te koop, maar iedereen die het voor die tijd al had, kan zijn abonnement nog gebruiken (het is een doorlopend abonnement).
& duidelijkquote:Omdat de avondspits ook steeds drukker wordt, heeft NS nieuwe abonnementen geïntroduceerd zoals Dal Voordeel. Voor dat abonnement gelden andere voorwaarden. Als je ermee incheckt tussen 16:00 en 18:30 (eigenlijk tussen 16:05 en 18:25, marge in het voordeel van de reiziger) krijg je geen korting. Maar de samenreiskorting is niet gewijzigd. Je kunt dus met korting met iemand meereizen met korting, maar je eigen abonnement geeft je geen recht op korting.
Overigens is het tijdstip van inchecken bepalend, dus als je voor 16:00 zou inchecken, kun je rustig in de avondspits met korting reizen op je abonnement.
Dat wist ikquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 17:37 schreef Tochjo het volgende:
De Voordeeluren gelden voor het oude Voordeelurenabonnement. Dat is sinds augustus 2011 niet meer te koop, maar iedereen die het voor die tijd al had, kan zijn abonnement nog gebruiken (het is een doorlopend abonnement).
Helder, dan weet ik wat me te doen staatquote:Omdat de avondspits ook steeds drukker wordt, heeft NS nieuwe abonnementen geïntroduceerd zoals Dal Voordeel. Voor dat abonnement gelden andere voorwaarden. Als je ermee incheckt tussen 16:00 en 18:30 (eigenlijk tussen 16:05 en 18:25, marge in het voordeel van de reiziger) krijg je geen korting. Maar de samenreiskorting is niet gewijzigd. Je kunt dus met korting met iemand meereizen met korting, maar je eigen abonnement geeft je geen recht op korting.
Ja, ik weet het, maar dat komt me niet uit.quote:Overigens is het tijdstip van inchecken bepalend, dus als je voor 16:00 zou inchecken, kun je rustig in de avondspits met korting reizen op je abonnement.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |