abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129902680
Hallo!

Volgende week wil ik om 18.00u van A naar B reizen. Ik heb zelf een OV-chipkaart met een Dalvoordeel-abonnement waarmee ik in de daluren met 40% korting kan reizen. Volgens de OV-wiki zou ik met mijn abonnement geen korting kunnen krijgen omdat ik in de spits reis.
Maar nu bestaat er ook nog een term als 'Voordeeluren'. Hierbij krijg je volgens de OV-wiki met bepaalde abonnementen korting als je na 9.00u reist, of bijvoorbeeld in de maand juli & augustus. Dat is dus wèl van toepassing op mij, maar begrijp ik het goed dat ik hier met mijn abonnement geen gebruik van kan maken?

Optie twee is wellicht dat ik met anderen reis die wel een studenten-ov hebben. Als ik met mijn eigen OV-chipkaart reis, krijg ik dus geen korting, koop ik een kaartje en reis met hen mee, dan krijg ik wel korting? Of zie ik iets over het hoofd?
Raar systeem 8)7
Somebody that I used to know
pi_129902794
Heb je al op de site van de NS zelf gekeken?
pi_129902928
Yep :Y

Maar dit is toch krom (of ligt dat aan mij)? Als je op deze pagina kijkt, dan moet je dus concluderen dat als je zelf (op een doordeweekse dag) om 18.00u reist, je geen korting ontvangt, maar als je medereizigers meeneemt, zij wel korting ontvangen.

(punt waarom ik het vraag, is dat ik niet afhankelijk wil zijn van mijn mede-reizigers).
pi_129903357
Dat zou inderdaad wel raar zijn als je zelf om 18.00 niet met korting mag reizen, maar je medereiziger wel.

Dat van juli / augusts geldt volgens mij alleen maar voor studenten, en staat ook nergens bij de voorwaarden van het daluren abonnement vermeld.
pi_129903738
Grappig, blijkbaar dus wel:

quote:
Samenreiskorting

Als NS-abonnementhouder kunt u maximaal 3 personen met 40% korting in de voordeeluren met u mee laten reizen via Samenreiskorting. Deze korting is geldig per enkele reis, na 9.00 uur en in de weekenden en op feestdagen de hele dag. Ook in de vakantiemaanden juli en augustus de hele dag geldig.

Samenreiskorting geldt bij de volgende abonnementen: NS-jaarkaart, OV-jaarkaart, NS-jaartrajectkaart, NS-Privilegepas, Studenten OV-chipkaart, Dal Vrij, Weekend Vrij, Dal Voordeel, Altijd Voordeel, Altijd Vrij, Voordeelurenabonnement, NS-Business Card*.
Dat sterretje gaat over de business-kaart.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 augustus 2013 @ 17:28:58 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129903769
mooi systeem he :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129904065
De Voordeeluren gelden voor het oude Voordeelurenabonnement. Dat is sinds augustus 2011 niet meer te koop, maar iedereen die het voor die tijd al had, kan zijn abonnement nog gebruiken (het is een doorlopend abonnement).

Omdat de avondspits ook steeds drukker wordt, heeft NS nieuwe abonnementen geïntroduceerd zoals Dal Voordeel. Voor dat abonnement gelden andere voorwaarden. Als je ermee incheckt tussen 16:00 en 18:30 (eigenlijk tussen 16:05 en 18:25, marge in het voordeel van de reiziger) krijg je geen korting. Maar de samenreiskorting is niet gewijzigd. Je kunt dus met korting met iemand meereizen met korting, maar je eigen abonnement geeft je geen recht op korting.

Overigens is het tijdstip van inchecken bepalend, dus als je voor 16:00 zou inchecken, kun je rustig in de avondspits met korting reizen op je abonnement.
pi_129904244
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 17:37 schreef Tochjo het volgende:
De Voordeeluren gelden voor het oude Voordeelurenabonnement. Dat is sinds augustus 2011 niet meer te koop, maar iedereen die het voor die tijd al had, kan zijn abonnement nog gebruiken (het is een doorlopend abonnement).
Tenzij je de studentenaanbieding had, die wil de NS niet verlengen.
quote:
Omdat de avondspits ook steeds drukker wordt, heeft NS nieuwe abonnementen geïntroduceerd zoals Dal Voordeel. Voor dat abonnement gelden andere voorwaarden. Als je ermee incheckt tussen 16:00 en 18:30 (eigenlijk tussen 16:05 en 18:25, marge in het voordeel van de reiziger) krijg je geen korting. Maar de samenreiskorting is niet gewijzigd. Je kunt dus met korting met iemand meereizen met korting, maar je eigen abonnement geeft je geen recht op korting.

Overigens is het tijdstip van inchecken bepalend, dus als je voor 16:00 zou inchecken, kun je rustig in de avondspits met korting reizen op je abonnement.
& duidelijk :Y
dag
pi_129904284
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 17:37 schreef Tochjo het volgende:
Dat wist ik :)
quote:
Helder, dan weet ik wat me te doen staat :) Bedankt!
quote:
Ja, ik weet het, maar dat komt me niet uit.
pi_129904375
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 17:28 schreef Peterselieman het volgende:
mooi systeem he :)
Prachtig, om te huilen zo mooi :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')