abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129976022
Toen ik gisteren bij Bolzano over de Autostrada jakkerde werd ik ingehaald door een ÖBB Taurus met ÖBB rijtuigen. Opvallend detail: 1 van de rijtuigen had nog een NS logo aan de zijkant als ik het goed had gezien! :)
pi_129976634
Overigens zie ik dat sommige regiovervoerders ervoor pleiten het OV-chipkaartsysteem te versimpelen.

Nou, dan weet ik een goede: sloop je eigen type paaltjes, zet er NS-paaltjes neer, gebruik één uniform tarief (het degressieve NS-tarief dus) en realiseer zodoende single check-in/check-out.

Het waren immers de regionale vervoerders zelf die met eigen tariefsystemen wilden komen, waardoor alles complexer is geworden.
  maandag 12 augustus 2013 @ 14:05:33 #103
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129976933
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 13:57 schreef KnightSolaire het volgende:

Het waren immers de regionale vervoerders zelf die met eigen tariefsystemen wilden komen, waardoor alles complexer is geworden.
Dat ligt toch vooral bij de decentrale overheden. De Veolia's en Arriva's van dit land zal het om het even zijn welk tariefsysteem ze hanteren, zolang zij maar de centen krijgen waar ze recht op hebben.

Met het NS-tariefsysteem (het "papieren kaartje") is dit alleen vast te stellen door steekproeven te houden, en daarbij hou je een bepaalde vorm van inaccuratie bij de verrekening. Met de chipkaart in combinatie met eigen paaltjes per vervoerder is dit veel nauwkeuriger vast te stellen.
pi_129977261
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat ligt toch vooral bij de decentrale overheden. De Veolia's en Arriva's van dit land zal het om het even zijn welk tariefsysteem ze hanteren, zolang zij maar de centen krijgen waar ze recht op hebben.

Met het NS-tariefsysteem (het "papieren kaartje") is dit alleen vast te stellen door steekproeven te houden, en daarbij hou je een bepaalde vorm van inaccuratie bij de verrekening. Met de chipkaart in combinatie met eigen paaltjes per vervoerder is dit veel nauwkeuriger vast te stellen.
Het is ook een heel gedoe om die steekproeven te organiseren en conform de bedoelde opzet uitgevoerd te krijgen.

Is er eigenlijk ook onderzoek naar gedaan, hoe nauwkeurig de verrekening dmv. steekproeven is? Ik weet dat men in Duitsland bijv. bezig is met technieken om reizigers te tellen dmv. sensoren in de deuren en de betrouwbaarheid daarvan heeft men vergeleken met handmatig tellen. Maar dat is natuurlijk wat anders dan steekproefsgewijs de gebruikte kaartsoorten bepalen - is daar ook onderzoek naar gedaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2013 14:14:17 ]
pi_129977575
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 13:39 schreef ReisT het volgende:
Dat ik nu twee abonnementen heb, op twee verschillende kaarten, en met de ene vooral NIET moet inchecken en met die andere juist WEL. Dat is wel handig?
Nee. Qua handigheid (en dat was toch duidelijk wel 1 van de reclamepuntjes toen die kaart ingevoerd moest worden) zijn beide scenario's een achteruitgang. Dus: er is de reiziger een rad voor ogen gedraaid.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129977618
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee. Qua handigheid (en dat was toch duidelijk wel 1 van de reclamepuntjes toen die kaart ingevoerd moest worden) zijn beide scenario's een achteruitgang. Dus: er is de reiziger een rad voor ogen gedraaid.
Ja lekker hoor, ik check toch echt heel wat liever in dan dat ik een half uur in de rij moet voor de kaartautomaten :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_129977725
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja lekker hoor, ik check toch echt heel wat liever in dan dat ik een half uur in de rij moet voor de kaartautomaten :D
as opposed to een maand/jaar traject/netabonnement dan natuurlijk he :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129979223
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 14:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat ligt toch vooral bij de decentrale overheden. De Veolia's en Arriva's van dit land zal het om het even zijn welk tariefsysteem ze hanteren, zolang zij maar de centen krijgen waar ze recht op hebben.

Met het NS-tariefsysteem (het "papieren kaartje") is dit alleen vast te stellen door steekproeven te houden, en daarbij hou je een bepaalde vorm van inaccuratie bij de verrekening. Met de chipkaart in combinatie met eigen paaltjes per vervoerder is dit veel nauwkeuriger vast te stellen.
Met single check-in/check-out weet je toch waar een reiziger begint en eindigt? Je kan in dat geval de snelste reisroute aannemen en op basis daarvan het bedrag verdelen over vervoerders. "Via-"reizen moeten immers met een extra check-out/check-in.
pi_129979349
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:11 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Met single check-in/check-out weet je toch waar een reiziger begint en eindigt? Je kan in dat geval de snelste reisroute aannemen en op basis daarvan het bedrag verdelen over vervoerders. "Via-"reizen moeten immers met een extra check-out/check-in.
Ja maar dan kun je ook de kortste pakken. Of die met de minste overstaps. Dat mocht namelijk altijd al. Ook op het moment dat er gezegd werd "Het volledige huidige tariefgebeuren moet mee overgezet worden naar de OVC". Utrecht - Dordrecht is bijvoorbeeld het kortst via de Merwede-Lingelijn, het snelst via Rotterdam, en het minste overstappen via Hilversum. Dus wat kies je dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129979426
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja maar dan kun je ook de kortste pakken. Of die met de minste overstaps. Dat mocht namelijk altijd al. Ook op het moment dat er gezegd werd "Het volledige huidige tariefgebeuren moet mee overgezet worden naar de OVC". Utrecht - Dordrecht is bijvoorbeeld het kortst via de Merwede-Lingelijn, het snelst via Rotterdam, en het minste overstappen via Hilversum. Dus wat kies je dan?
Eh... Crosschecken aan de hand van de reistijd + in de systemen eventuele gegevens van vertragingen op die lijnen? :7

Maar ja, dit "probleem" was hetzelfde met het papieren kaartje.
pi_129979544
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:15 schreef KnightSolaire het volgende:
Eh... Crosschecken aan de hand van de reistijd + in de systemen eventuele gegevens van vertragingen op die lijnen? :7
Ja dan haal je die lange omweg over Hilversum er wel uit ja. Maar onderscheid maken tussen die andere 2 lukt normaalgesproken niet.
quote:
Maar ja, dit "probleem" was hetzelfde met het papieren kaartje.
Nee, toen was er een verdeelsleutel. Op enig moment is dat een "probleem" gaan heten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:22:07 #112
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_129979789
Het werd een "probleem" toen trajecten als Geldermalsen-Dordrecht werden aanbesteed.

quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 13:39 schreef computergirl het volgende:

[..]

met een OVjaarkaart (saldo=0) kan je bij Connexxionen & GVB wel in/uit checken, maar bij syntus krijg je dan een negatief saldo.
Dat een OVjaarkaart überhaupt met saldo werkt is echt idioot.
pi_129979942
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:22 schreef ReisT het volgende:
Het werd een "probleem" toen trajecten als Geldermalsen-Dordrecht werden aanbesteed.

[..]

Dat een OVjaarkaart überhaupt met saldo werkt is echt idioot.
nee het werkt NIET met saldo. Saldo = 0 op de kaart.
De meeste vervoerders snappen dat en halen er geen geld af bij inchecken, Syntus doet dat wel waardoor je een negatief saldo hebt.
pi_129980357
En bij het uitchecken eindig je weer netjes op 0. Je mag volgens het ontwerp bij het inchecken een negatief saldo krijgen, als die bij het inchecken niet al negatief was. Je zou ook kunnen zeggen dat Syntus wat harder hamert op het moeten uitchecken op deze manier.
pi_129980436
quote:
NOS Teletekst 106

Uitcheckgeld besteed aan ov-systeem

Vervoersbedrijven besteden het geld
dat overblijft doordat reizigers niet
uitchecken,aan het beheer van de
ov-chipkaart.Hoeveel daarmee gemoeid is
willen de bedrijven niet kwijt.Volgens
De Telegraaf gaat het om 30 miljoen
euro.

Connexxion zegt dat de beheerskosten
van de ov-kaart zo hoog zijn geworden,
dat geld van de reizigers nodig is ter
compensatie.
Het gaat om geld dat niet
wordt teruggevraagd als reizigers zijn
vergeten uit te checken.

De ANWB vindt dat de bedrijven geen
verkapte extra bonus van de gebruikers
mogen vragen voor het ov-chipsysteem.
Tsja, je kunt er van zeggen wat je wilt, maar het is tenminste wel eerlijk wat ze zeggen bij Connexxion. Ze naaien je, en ze hebben ook geen zin om te proberen het te verdoezelen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129980507
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:33 schreef dcm360 het volgende:
En bij het uitchecken eindig je weer netjes op 0. Je mag volgens het ontwerp bij het inchecken een negatief saldo krijgen, als die bij het inchecken niet al negatief was. Je zou ook kunnen zeggen dat Syntus wat harder hamert op het moeten uitchecken op deze manier.
Zo kun je het ook zien ja. Al is het dan wel jammer dat juist Syntus van die kutpalen heeft staan waar je flink je best moet doen om contact met je kaart tot stand te brengen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 12 augustus 2013 @ 15:52:57 #117
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_129981251
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:25 schreef computergirl het volgende:

[..]

nee het werkt NIET met saldo. Saldo = 0 op de kaart.
De meeste vervoerders snappen dat en halen er geen geld af bij inchecken, Syntus doet dat wel waardoor je een negatief saldo hebt.
Als er saldo afgeschreven KAN worden, of dat nu wel of niet de bedoeling is, dan werkt die kaart dus wel met saldo. Een saldo van 0 is ook een saldo.
pi_129981270
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:33 schreef dcm360 het volgende:
En bij het uitchecken eindig je weer netjes op 0. Je mag volgens het ontwerp bij het inchecken een negatief saldo krijgen, als die bij het inchecken niet al negatief was. Je zou ook kunnen zeggen dat Syntus wat harder hamert op het moeten uitchecken op deze manier.
nee echt niet.
Er was gewoon na uitchecken een 'ritprijs' afgeschreven van mijn saldo=0.
Kreeg ik ook achteraf niet gecorrigeerd
pi_129981847
quote:
14s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, toen was er een verdeelsleutel. Op enig moment is dat een "probleem" gaan heten.
Precies. Je zou toch zeggen dat met wat politieke druk van boven de verdeelsleutel wel terug kan komen (in combinatie met single check-in/check-out). Desnoods door een onafhankelijke toezichthouder om eventuele zorgen/klachten van regiovervoerders over de positie van NS te voorkomen.
pi_129983753
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:33 schreef dcm360 het volgende:
En bij het uitchecken eindig je weer netjes op 0.
ALS het correct werkt.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_129984773
De verdeelsleutel was niet geheel eerlijk. OVC is daar veel beter in maar jah, implementatie is brakkig op sommige vlakken.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_129985039
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De verdeelsleutel was niet geheel eerlijk. OVC is daar veel beter in maar jah, implementatie is brakkig op sommige vlakken.
OVC is met maar 1 idee ingevoerd: Vervoerdersbelangen. Reizigers hebben er nooit om gevraagd. Dus kwam er een halfslachtig charme-offensiefje met dingen als makkelijker sneller eerlijker en nooit meer zwartrijders, maar in de praktijk komt er gewoon geen tieves van de beloofde voordelen terecht. We zijn na 5 jaar bombarie miljarden belastinggeld en een onkwantificeerbare hoeveelheid privacy kwijt, en wat hebben we ervoor teruggekregen? Dat we nu nog steeds een vervoerbewijs voor het OV hebben. Niet makkelijker, lang niet altijd sneller, zeker niet goedkoper. En zolang je geen Berlijnse muur om ALLE Koudum-Molkwerumpjes van dit land zet, blijf je natuurlijk ook gewoon zwartrijders houden. Oh ja, de vervoerders krijgen nu eerlijker hun geld. Wat misschien een paar procent naast de verdeling volgens de oude verdeelsleutels zal zitten.

De hele OVC heeft veel te veel gekost en veel te weinig opgeleverd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 augustus 2013 @ 17:29:38 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129985219
Koudum-Molkwerum O+
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 augustus 2013 @ 17:30:14 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129985236
quote:
13s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:52 schreef Litpho het volgende:

[..]

ALS het correct werkt.
Die vraag stellen is hem beantwoorden :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 12 augustus 2013 @ 18:10:15 #125
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129986537
quote:
15s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

OVC is met maar 1 idee ingevoerd: Vervoerdersbelangen. Reizigers hebben er nooit om gevraagd. Dus kwam er een halfslachtig charme-offensiefje met dingen als makkelijker sneller eerlijker en nooit meer zwartrijders, maar in de praktijk komt er gewoon geen tieves van de beloofde voordelen terecht. We zijn na 5 jaar bombarie miljarden belastinggeld en een onkwantificeerbare hoeveelheid privacy kwijt, en wat hebben we ervoor teruggekregen? Dat we nu nog steeds een vervoerbewijs voor het OV hebben. Niet makkelijker, lang niet altijd sneller, zeker niet goedkoper. En zolang je geen Berlijnse muur om ALLE Koudum-Molkwerumpjes van dit land zet, blijf je natuurlijk ook gewoon zwartrijders houden. Oh ja, de vervoerders krijgen nu eerlijker hun geld. Wat misschien een paar procent naast de verdeling volgens de oude verdeelsleutels zal zitten.

De hele OVC heeft veel te veel gekost en veel te weinig opgeleverd.
Dit inderdaad. Je hoefde maar enigszins kritisch te zijn om dit te zien aankomen, maar dan was je een doemdenker, alu-hoedje drager, complot theorie denker, etc.

En wat blijkt achteraf...


Hoe lang zullen de automaten nog blijven bestaan? :{
pi_129986871
Tja reizigersbelang. Ik vind het vervoerdersbelang net even wat zwaarder wegen eigenlijk. Tenslotte is het aan de regionale vervoerders te danken dat er nog OV is in de regio. Zij hebben namelijk ingeschreven op concessies. Krijgen zij geen of veel minder opbrengsten van verkochte kaartjes (zoals dus in het oude systeem het geval was met de achterlijke verdeelsleutel) dan had het zo maar kunnen zijn dat de vervoerders afhaken om nog in dit land OV te rijden: het is namelijk anders totaal niet kostendekkend meer.
pi_129986932
Het GVB Amsterdam bleek toch ineens recht op substantieel meer te hebben dan ze volgens de verdeelsleutel kregen?
pi_129986981
quote:
15s.gif Op maandag 12 augustus 2013 17:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En zolang je geen Berlijnse muur om ALLE Koudum-Molkwerumpjes van dit land zet, blijf je natuurlijk ook gewoon zwartrijders houden.
Dat vind ik een non-argument, het gros van de reizigers en dus ook het gros van de zwartrijders rijdt niet van Koudum-Molkwerum naar Daarlerveen maar van en/of naar een of ander groot station. Daar controleren is dus voldoende.
pi_129987135
DavidEerdmans twitterde op maandag 12-08-2013 om 17:58:39 @NS_online Bon! Ik tref al nauwelijks IC's zonder wifi meer. Krijgt ICR ook wifi, trouwens? reageer retweet
NS_online twitterde op maandag 12-08-2013 om 18:03:06 @DavidEerdmans In principe álle IC's, dus ook de ICR. Sprinters gaan we niet doen. ^KJ reageer retweet
  maandag 12 augustus 2013 @ 18:30:11 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129987156
En zo blijkt maar weer hoe weinig de mensen achter @NS_online eigenlijk weten van het eigen product. ICRm is niet voorzien om wifi te krijgen, en het ICRm dat op de HSL naar de touwtyfus wordt gereden al helemaal niet. _O-
pi_129987407
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:20 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja reizigersbelang. Ik vind het vervoerdersbelang net even wat zwaarder wegen eigenlijk. Tenslotte is het aan de regionale vervoerders te danken dat er nog OV is in de regio.
Ja hoor, een vervoerder is een soort Barmhartige Samaritaan zeker. Ga toch gauw weg man.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 12 augustus 2013 @ 19:57:22 #133
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_129990282
Gaan er van hier nog mensen mee met de Schöner Tag van de NVBS Jongeren (ook voor ouderen)?
quote:
De NVBS-afdeling Jongeren organiseert op vrijdag 23 augustus 2013 weer een dagtrip naar een Duitse bestemming. Het plan is om 8.50 uur in Venlo te verzamelen en met eurobahn naar Mönchengladbach te reizen. Hier wordt overgestapt op de RegionalExpress naar Grevenbroich, waar dieseltreinstellen Baureihe 628 kunnen worden gefotografeerd. Via de Erftbahn en langs de bruinkoolgroeves gaat het verder naar Horrem, waar de S-Bahn wordt genomen naar Buir. Hier ligt de Hambachbahn, die het dagbouwgebied Hambach verbindt met diverse energiecentrales, naast het station waardoor het treinverkeer tussen de groeves en de centrales kan worden gefotografeerd.

De volgende stop is Köln Hbf. Na een korte wandeling over de Hohenzollernbrücke wordt de overkant van de Rijn bereikt. Nadat het drukke treinverkeer op de foto is gezet, gaat het over de Rijn naar station Köln West. Hier rijden goederentreinen af en aan en deze zijn goed te fotograferen. Aan het einde van de middag wordt met een elektrisch Desiro ML-treinstel van Mittelrheinbahn teruggekeerd naar Köln Hbf, waar gelegenheid is om wat te eten en uiteraard nog een aantal treinen te fotograferen.

Vervolgens gaat het weer naar Venlo, waar om 20.56 de excursie eindigt. De kosten bedragen 15 euro per persoon. Zin om mee te gaan? Geef je dan voor 16 augustus op via jongeren@nvbs.com. Op de "deelnemen" knop drukken op Facebook geldt niet als officiële aanmelding! De excursie is bedoeld voor iedereen, dus ouderen zijn ook van harte welkom.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_129990355
Een hele dag badslippers spotten op K West? Mij niet gezien. Maar veel plezier vast hoor :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 12 augustus 2013 @ 20:00:38 #135
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_129990426
De vorige keer hebben we ook nog geen twee uur langs de baan gestaan hoor, dus dat valt nog hard mee
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 12 augustus 2013 @ 20:02:11 #136
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129990494
[...] Vrijdag [...]

Nee, sorry. Werken.
En ik ga liever met 2 of 3 anderen op pad dan met een hele groep. Te grote groepen heb ik niks mee met zoiets, tenzij het een echte excursie is met iets speciaals oid.
  maandag 12 augustus 2013 @ 20:02:41 #137
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129990524
Ik zeg tot over een week :) :W
  maandag 12 augustus 2013 @ 20:08:09 #138
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129990813
Dit is gewoon een variant op ons nieuwjaarsrondje. Maar dan met meer mensen, en i.p.v. kilometers knallen worden er foto's geschoten.

Leuk, maar ik ga niet mee. :)
  maandag 12 augustus 2013 @ 20:10:51 #139
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129990931
Ben benieuwd wat het Nieuwjaarsrondje 2013 -> 2014 dit jaar gaat brengen :)
  maandag 12 augustus 2013 @ 20:11:33 #140
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_129990956
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:20 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja reizigersbelang. Ik vind het vervoerdersbelang net even wat zwaarder wegen eigenlijk.
Ik niet. Want als de reizigers zoiets hebben van:"Krijg de vinkentering met je kuttrein.", dan kan die vervoerder wel opdoeken.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  maandag 12 augustus 2013 @ 20:11:39 #141
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129990961
quote:
6s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:10 schreef greavy het volgende:
Ben benieuwd wat het Nieuwjaarsrondje 2013 -> 2014 dit jaar gaat brengen :)
Alleen Pendelen tussen Zaandam en Schagen op de werkzaamheden kalender afgaand ;)
pi_129990967
Het lijkt als de dag van gisteren, maar we zitten inderdaad alweer half augustus. Ik kan me herinneren dat we in ieder geval bij Dennis de grens over zouden gaan in de ochtend :P
pi_129990973
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Alleen Pendelen tussen Zaandam en Schagen op de werkzaamheden kalender afgaand ;)
Deal!
  maandag 12 augustus 2013 @ 20:12:14 #144
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129990980
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Alleen Pendelen tussen Zaandam en Schagen op de werkzaamheden kalender afgaand ;)
_O- _O-
Met VIRM zeker :')
  maandag 12 augustus 2013 @ 20:13:31 #145
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129991041
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:11 schreef b2py het volgende:
Het lijkt als de dag van gisteren, maar we zitten inderdaad alweer half augustus. Ik kan me herinneren dat we in ieder geval bij Dennis de grens over zouden gaan in de ochtend :P
Afgelopen jaar gingen we toch via Belgenland?
Met de IC naar Roosendaal, toen het boemeltje naar Antwerpen richting Noorderkempen en toen via Luik weer naar Nederland ofzo toch?
  maandag 12 augustus 2013 @ 20:14:36 #146
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129991088
Oja, Noorderkempen.
Ff snel naar het andere uitgestorven perron.
  Redactie Sport maandag 12 augustus 2013 @ 20:15:47 #147
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_129991137
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:11 schreef b2py het volgende:
Het lijkt als de dag van gisteren, maar we zitten inderdaad alweer half augustus. Ik kan me herinneren dat we in ieder geval bij Dennis de grens over zouden gaan in de ochtend :P
Klopt, vertrek om 8u vanuit Enschede :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_129991173
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:13 schreef greavy het volgende:

[..]

Afgelopen jaar gingen we toch via Belgenland?
Met de IC naar Roosendaal, toen het boemeltje naar Antwerpen richting Noorderkempen en toen via Luik weer naar Nederland ofzo toch?
Voor de volgende keer ;)
pi_129991187
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:15 schreef dennistd het volgende:

[..]

Klopt, vertrek om 8u vanuit Enschede :P
Ik slaap bij Flessie! :D
  maandag 12 augustus 2013 @ 20:17:19 #150
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129991208
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:16 schreef b2py het volgende:

[..]

Voor de volgende keer ;)
Nee, dat deden we afgelopen jaar al. Ik dacht dat je dat bedoelde.
pi_129991382
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:11 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Ik niet. Want als de reizigers zoiets hebben van:"Krijg de vinkentering met je kuttrein.", dan kan die vervoerder wel opdoeken.
Gelukkig, en ik gebruik de term in de ruimste zin van het woord, hebben voldoende mensen geen alternatief zodat de klantvriendelijkheid op de huidige plek in het vaandel kan blijven staan.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_129991402
Ik ben eigenlijk wel bijzonder tevreden met de OVC, ten eerste omdat ik geen strippenkaart meer nodig heb die ik slechts incidenteel gebruikte en ten tweede vanwege de mogelijkheid tot het automatisch opwaarderen van het saldo. Vooral dat laatste vind ik gezien mijn reisgedrag bijzonder prettig.

Iets anders: vanmorgen reden er tussen Sittard en Maastricht geen treinen vanwege koperdiefstal. Mijn vader moest naar Maastricht maar bij aankomst op het station in Sittard stond bij zijn trein (IC) de melding: "rijdt niet". Hij snel naar huis om met de auto te gaan, komt hij op het werk blijkt een collega van hem dezelfde trein (maar dan vanuit Roermond) genomen te hebben. Bleek dat ding tóch gewoon doorgereden te zijn naar Maastricht, wat een fantastische informatievoorziening weer :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2013 20:27:28 ]
pi_129994056
Kan in dat geval wel zo zijn dat de verstoring net werd opgelost rond dat tijdstip en toen plotseling toch kon worden doorgereden. Dan kun je er weinig aan doen op gebied van informatievoorziening.
pi_129997470
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:16 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik slaap bij Flessie! :D
Wacht wat? :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 augustus 2013 @ 22:23:57 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129997561
wakker worden van rammelende brievenbussen _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129997975
quote:
10s.gif Op maandag 12 augustus 2013 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wacht wat? :D
Dat je het weet! ;)
pi_129998156
2 aanrijdingen vanavond al op het traject Zwolle - Groningen :{
  Redactie Sport maandag 12 augustus 2013 @ 22:46:00 #158
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_129998545
Vanmorgen ook al twee op Breda-Tilburg... Lijkt me best lullig eigenlijk: wil je voor de trein springen, rijden ze niet omdat iemand je voor was :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_129998613
quote:
6s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:10 schreef greavy het volgende:
Ben benieuwd wat het Nieuwjaarsrondje 2013 -> 2014 dit jaar gaat brengen :)
Heb je zelf in de hand he, stel maar wat voor :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 augustus 2013 @ 22:47:30 #160
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129998619
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 22:46 schreef dennistd het volgende:
Vanmorgen ook al twee op Breda-Tilburg... Lijkt me best lullig eigenlijk: wil je voor de trein springen, rijden ze niet omdat iemand je voor was :')
mja, of je kiest een andere manier ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129998692
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 22:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, of je kiest een andere manier ...
Ja dat sentiment hoor je heel veel vanuit treinreizigers en ook treinpersoneel natuurlijk. Maar zulke mensen zijn totaal niet voor rede vatbaar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 augustus 2013 @ 22:54:10 #162
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129998913
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja dat sentiment hoor je heel veel vanuit treinreizigers en ook treinpersoneel natuurlijk. Maar zulke mensen zijn totaal niet voor rede vatbaar.
klopt. Ze zien het als enige uitweg en tegenhouden kun je ze gewoon niet, hoe graag je dat ook zou willen ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130000032
quote:
15s.gif Op maandag 12 augustus 2013 22:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klopt. Ze zien het als enige uitweg en tegenhouden kun je ze gewoon niet, hoe graag je dat ook zou willen ...
Dat is niet correct. Suïcidale personen verkeren vaak in een soort 'trance' die te doorbreken is. Het plaatsen van hekken rondom het spoor en op de uiteindes van de perrons kan dat bijvoorbeeld al bewerkstelligen. Zo'n betrekkelijk eenvoudig obstakel kan mensen uit de 'trance' helpen wat zelfmoordpogingen kan voorkomen.
pi_130000276
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 12 augustus 2013 @ 23:30:46 #166
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130000918
quote:
14s.gif Op maandag 12 augustus 2013 23:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

1962 belde.

[ afbeelding ]
_O-
  maandag 12 augustus 2013 @ 23:38:03 #167
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130001283
Voor iemand die echt veel te veel tijd over heeft (of voor de liefhebber), de overheid heeft heel veel geWOBte documenten over testritten met de V250.

Ik heb 3 van de 5 documenten bekeken, de meeste informatie is vrij nutteloos: dagplannen voor testen (met de meeste informatie weggetippexed), dienstkaartjes voor testritten, en heel veel terugkerende teksten zoals e-mails over de dagplannen, of instructies over testen op HSL 4.
pi_130001331
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 23:38 schreef James1988 het volgende:
Ik heb 3 van de 5 documenten bekeken, de meeste informatie is vrij nutteloos: dagplannen voor testen (met de meeste informatie weggetippexed), dienstkaartjes voor testritten, en heel veel terugkerende teksten zoals e-mails over de dagplannen, of instructies over testen op HSL 4.
Ook gezien ja. "Je wilt een speld? Okee hier is je speld. In deze hooiberg. Of in 1 van de andere vijf. Veel plezier."
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 12 augustus 2013 @ 23:42:30 #169
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130001484
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Heb je zelf in de hand he, stel maar wat voor :s)
Hallo, het is augustus, wacht nou maar eerst even alle overstromingen af voordat het alreeds geplande rondje ( hou je vast) in het water valt :')
pi_130001677
Hele dag alleen maar etappes vervangend busvervoer aan elkaar legoën. En leven op gratis koffie, thee en erwtensoep. Leuk man.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 12 augustus 2013 @ 23:49:58 #171
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130001774
Ik vond het document van ProRail over de Trein-Baan-Integratietesten (eerste reeks documenten, vanaf pagina 77) op zich nog wel interessant om door te lezen, omdat daar wordt ingegaan op een aantal tekortkomingen die waren vastgesteld, die mogelijk voor hinder in de treindienst zouden kunnen zorgen.

quote:
Na een start of mission op het ERTMS baanvak kan de EVC (J88: de boordcomputer) de richting niet direct bepalen bij het passeren van een single balise groep. Als deze balise groep het richtingsbitje anders rapporteert als de gekozen rijrichting kan de EVC ten onrechte een verkeerde richting aan het RBC (J88: de computer aan de walzijde) afgeven. Bij eerstvolgende balisegroup passage zal de RBC deze fout ontdekken en de verbinding met de trein verbreken. Deze situatie kan zich voordoen na opstarten van de trein en na kopmaken.
quote:
Uit de rapportage (...) zijn een aantal gevallen te onderscheiden die mogelijk tot operationele hinder leiden bij een grenspassage tussen de HSL-Zuid en de Belgische Lijn 4:
• Verschillende operationele modus aan beide zijden van de grens (voorbeeld OnSight en Full Supervision) (hier is ook open punt 5 op van toepassing)
• Verschillende operationele baan levels aan beide zijden van de grens ( L1 I L2)
• Grenspassages die uitgevoerd worden met maar één actief (single modem handover) modem in het voertuig.
Deze operationele hinder is het gevolg van een veilig falen van de apparatuur in de hierboven genoemde uitzonderingssituaties.
Ook staat er nog een hele lijst aan ETCS-change requests die nog niet waren doorgevoerd in de software. Leuk voer voor techneuten, maar uiteindelijk heeft de reiziger er natuurlijk niks aan. Die komt er nog steeds bekaaid vanaf.
pi_130008186
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 23:49 schreef James1988 het volgende:
Ik vond het document van ProRail over de Trein-Baan-Integratietesten (eerste reeks documenten, vanaf pagina 77) op zich nog wel interessant om door te lezen, omdat daar wordt ingegaan op een aantal tekortkomingen die waren vastgesteld, die mogelijk voor hinder in de treindienst zouden kunnen zorgen.

[Na een start of mission op het ERTMS baanvak kan de EVC (J88: de boordcomputer) de richting niet direct bepalen bij het passeren van een single balise groep. Als deze balise groep het richtingsbitje anders rapporteert als de gekozen rijrichting kan de EVC ten onrechte een verkeerde richting aan het RBC (J88: de computer aan de walzijde) afgeven. Bij eerstvolgende balisegroup passage zal de RBC deze fout ontdekken en de verbinding met de trein verbreken. Deze situatie kan zich voordoen na opstarten van de trein en na kopmaken.]
Hoe kan dit bestaan? Als je EEN baken hebt liggen dat gepasseerd wordt, ja, dan snap ik dat je niet kunt bepalen in welke richting. Maar als je speciaal een bakenGROEP hebt neergelegd, hoe kun je dan NIET de richting weten? 8)7

quote:
Uit de rapportage (...) zijn een aantal gevallen te onderscheiden die mogelijk tot operationele hinder leiden bij een grenspassage tussen de HSL-Zuid en de Belgische Lijn 4:
• Verschillende operationele modus aan beide zijden van de grens (voorbeeld OnSight en Full Supervision) (hier is ook open punt 5 op van toepassing)
Dat stel je dan gewoon WEL goed in.
quote:
• Verschillende operationele baan levels aan beide zijden van de grens ( L1 I L2)
Waarom is dat zo en waarom moet ik denken dat dat een uitzonderingssituatie is?

quote:
• Grenspassages die uitgevoerd worden met maar één actief (single modem handover) modem in het voertuig.
Dat zou geen probleem moeten hoeven zijn natuurlijk.

quote:
Deze operationele hinder is het gevolg van een veilig falen van de apparatuur in de hierboven genoemde uitzonderingssituaties.
Ah, maar we falen tenminste veilig *O* :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:41:25 #173
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130008464
Ik ben waarschijnlijk niet helemaal goed in mijn bovenkamer ( :+ ), maar ik heb alle documenten doorgenomen. Het meeste is oersaai, herhaling van wat al eens is langsgekomen (bijvoorbeeld omdat een reactie op een e-mail wordt geprint), of weggegumd, maar toch zijn er wel een paar interessante dingen. Zo heeft AnsaldoBreda op eigen houtje wijzigingen uitgevoerd aan een V250, zonder NS of IL&T hiervan op de hoogte te stellen. :{
pi_130008562
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 09:41 schreef James1988 het volgende:
Zo heeft AnsaldoBreda op eigen houtje wijzigingen uitgevoerd aan een V250, zonder NS of IL&T hiervan op de hoogte te stellen. :{
En waarom staat dat in die documenten dan? O-)

Magoe, zoiets blijkt vanzelf wel bij een rechtszaak. Of anders bij dat onafhankelijke onderzoek wat ze zelf zo graag willen :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:50:23 #175
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130008614
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En waarom staat dat in die documenten dan? O-)
Daar kwamen NS en Lloyd's tijdens de rit achter :')
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:53:14 #176
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_130008657
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 09:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ah, maar we falen tenminste veilig *O* :')
Dat is natuurlijk een principe dat op alle spoortechniek wordt toegepast.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_130008695
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 09:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een principe dat op alle spoortechniek wordt toegepast.
Ja. Het staat alleen zo lullig. Maar goed, geWOBte documenten zijn natuurlijk oorspronkelijk ook niet geschreven met "het grote publiek" in gedachten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130011514
Omgomgomgomg ik ga zo voor het eerst in 7 weken weer met de trein.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:19:35 #179
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130017343
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 09:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

Daar kwamen NS en Lloyd's tijdens de rit achter :')
Dat is mooi op tijd _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130017415
"Hee wat is dit hier? :? "
"Oh een losse 25 kV kabel. Hoezo?"
"Oh nou. Staat niks van in het boekje? :? "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:31:33 #181
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130017804
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:21 schreef Dr_Flash het volgende:
"Hee wat is dit hier? :? "
"Oh een losse 25 kV kabel. Hoezo?"
"Oh nou. Staat niks van in het boekje? :? "
_O-

of:
"Hé, een deurstoring."
"Ik ga even kijken wat er aan de hand is."
"Huh, er mist een deur ..."
"Zo'n sauna was het toch niet?"
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130017901
"Wat knippert daar nou heel de tijd? :? "
"Dat lijkt wel een...? Hè..? :? "
"Bodemplaat? 8)7 "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:50:47 #183
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130018554
maar goed, het verbaast me niets en het is natuurlijk ook een van de redenen van de vertrouwensbreuk
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:19:53 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130019731
het grote scherm dat op Utrecht Centraal hangt gaat in de nacht van 14 op 15 augustus weggehaald worden. Is nodig vanwege de verbouwing van het station

http://somda.nl/forum/11525/p462824/Het+%27Blauwe+bord%27+topic/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130020141
quote:
Prachtig toch. Van ieder ander persoon zou je dit idee wegwuiven als fantasie, maar Elon Musk is me toch een opperbaas _O_ . Ik zie dit nog wel gebeuren binnen nu en 50 jaar.
pi_130020267
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:29 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Prachtig toch. Van ieder ander persoon zou je dit idee wegwuiven als fantasie, maar Elon Musk is me toch een opperbaas _O_ . Ik zie dit nog wel gebeuren binnen nu en 50 jaar.
Er wordt geclaimd dat het in 10 jaar operationeel zou zijn.

Ik voorspel een AnsaldoBredaatje wat dat betreft...
pi_130020480
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:32 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Er wordt geclaimd dat het in 10 jaar operationeel zou zijn.

Ik voorspel een AnsaldoBredaatje wat dat betreft...
Tja dat dacht men in 2003 ook. Binnen 10 jaar een praktische, mooie, bruikbare, volledig elektrische auto, túúrlijk..


Bam.
pi_130021873
Ja, maarrr: elektrische auto's waren er 100 jaar geleden ook al, 20 jaar geleden maakten ze ook een kortstondige opleving door, alleen heeft de olie-industrie die ontwikkelingen de keel omgedraaid. Zie ook 'Who Killed The Electric Car?''en 'Revenge of the Electric Car'.

E: Iets anders trouwens, ik zie dat NS Hispeed op Facebook een omslagfoto van Eurostar heeft ingesteld. Is het inmiddels zeker dat die door gaan rijden naar Amsterdam in de toekomst dan? Ik dacht dat dat nog onzeker was.

[ Bericht 30% gewijzigd door KnightSolaire op 13-08-2013 16:37:44 ]
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:54:07 #189
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_130023702
Je moet er niet te veel achter zoeken. NS Hispeed verkoopt toevallig ook kaartjes naar Londen, dat willen ze zeker weer even onder de aandacht brengen.

Er komt voorlopig waarschijnlijk geen Eurostar naar Amsterdam omdat de tarieven die HSA vraagt te hoog zijn,
pi_130023716
HSA? Bedoel je niet ProRail?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:13:36 #191
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_130026423
HSA heeft nu nog het alleenrecht op de HSL-zuid en vraagt hoge prijzen als andere vervoerders er willen rijden.
pi_130026554
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 18:13 schreef ReisT het volgende:
HSA heeft nu nog het alleenrecht op de HSL-zuid en vraagt hoge prijzen als andere vervoerders er willen rijden.
Euh, dat geldt toch alleen voor binnenlands vervoer?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:02:32 #193
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130028128
Spaanse treinmachinisten bellen voortaan handsfree

Spaanse treinmachinisten dienen binnenkort handsfree te bellen met de verkeersleiding. Dit is een van de maatregelen die de Spaanse overheid heeft voorgesteld naar aanleiding van de treinramp vorige maand in Santiago de Compostela. De machinist was vlak voor of tijdens de ontsporing van de trein aan het bellen met een collega. In Nederland is het ook toegestaan dat een machinist handheld belt met de verkeersleiding.

Spanje is een onderzoek gestart naar de snelheidslimieten en de werking van beveiligingssystemen op het spoor. Het spoor waar de trein over reed is voor het grootste deel beveiligd door het Europese beveiligingssysteem ERTMS. Vlak voor de plek van het ongeluk neemt het Spaanse beveiligingssysteem ASFA het over.

Keuring
De Spaanse overheid wil verder dat de bewegwijzering wordt verbeterd en dat leerling-machinisten voortaan een keuring doorgaan op hun psychische en lichamelijke gesteldheid, zo meldt NRC Handelsblad.

Volgens de Spaanse rechtbank blijkt uit de eerste bevindingen van het onderzoek dat de hogesnelheidstrein veel te hard reed. De trein die in een gevaarlijke, scherpe bocht ontspoorde vlak voor het station van Santiago de Compostela reed 195 kilometer per uur waar een maximumsnelheid van 80 kilometer per uur geldt.

Treinramp
De machinist wordt verdacht van dood door schuld. Bij het treinongeluk vielen 79 doden en raakten tientallen mensen gewond.

http://www.spoorpro.nl/pe(...)n-voortaan-handsfree
  Redactie Sport dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:05:20 #194
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130028220
Volgens mij maakt het echt helemaal niks uit of er in de trein nu handsfree of handheld gebeld wordt: een trein kun je volgens mij prima met één hand besturen..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_130029335
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 19:05 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij maakt het echt helemaal niks uit of er in de trein nu handsfree of handheld gebeld wordt: een trein kun je volgens mij prima met één hand besturen..
Ook met losse handen! Sturend effect van de spoorstaaf en alles.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:37:51 #196
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130029470
Ik heb bij Arriva in het Noorden al een aantal keer een machinist gehad die rustig een krantje ging lezen tussen de stations door :D
pi_130029579
Dat is reden voor ontslag op staande voet :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_130029634
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 18:13 schreef ReisT het volgende:
HSA heeft nu nog het alleenrecht op de HSL-zuid en vraagt hoge prijzen als andere vervoerders er willen rijden.
Correctie: HSA stelt geen prijzen vast. Je betaalt dit:

Bron: http://www.prorail.nl/sit(...)gde_net_9aug2013.pdf

Netverklaring ProFail dus.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:45:47 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130029726
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 19:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Correctie: HSA stelt geen prijzen vast. Je betaalt dit:
[ afbeelding ]
Bron: http://www.prorail.nl/sit(...)gde_net_9aug2013.pdf

Netverklaring ProFail dus.
nee, HSA betaalt een vast bedrag per jaar voor het rijden over de HSL en hoe meer treinen er rijden hoe goedkoper het per kilometer wordt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130029837
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 19:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nee, HSA betaalt een vast bedrag per jaar voor het rijden over de HSL en hoe meer treinen er rijden hoe goedkoper het per kilometer wordt.
Ja, dat is wat HSA betaalt misschien, maar dit is de netverklaring van ProRail dus dit is wat Thalys bijvoorbeeld betaalt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')