Gelukkig, en ik gebruik de term in de ruimste zin van het woord, hebben voldoende mensen geen alternatief zodat de klantvriendelijkheid op de huidige plek in het vaandel kan blijven staan.quote:Op maandag 12 augustus 2013 20:11 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik niet. Want als de reizigers zoiets hebben van:"Krijg de vinkentering met je kuttrein.", dan kan die vervoerder wel opdoeken.
Heb je zelf in de hand he, stel maar wat voorquote:Op maandag 12 augustus 2013 20:10 schreef greavy het volgende:
Ben benieuwd wat het Nieuwjaarsrondje 2013 -> 2014 dit jaar gaat brengen
mja, of je kiest een andere manier ...quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:46 schreef dennistd het volgende:
Vanmorgen ook al twee op Breda-Tilburg... Lijkt me best lullig eigenlijk: wil je voor de trein springen, rijden ze niet omdat iemand je voor was
Ja dat sentiment hoor je heel veel vanuit treinreizigers en ook treinpersoneel natuurlijk. Maar zulke mensen zijn totaal niet voor rede vatbaar.quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, of je kiest een andere manier ...
klopt. Ze zien het als enige uitweg en tegenhouden kun je ze gewoon niet, hoe graag je dat ook zou willen ...quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat sentiment hoor je heel veel vanuit treinreizigers en ook treinpersoneel natuurlijk. Maar zulke mensen zijn totaal niet voor rede vatbaar.
Dat is niet correct. Suïcidale personen verkeren vaak in een soort 'trance' die te doorbreken is. Het plaatsen van hekken rondom het spoor en op de uiteindes van de perrons kan dat bijvoorbeeld al bewerkstelligen. Zo'n betrekkelijk eenvoudig obstakel kan mensen uit de 'trance' helpen wat zelfmoordpogingen kan voorkomen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. Ze zien het als enige uitweg en tegenhouden kun je ze gewoon niet, hoe graag je dat ook zou willen ...
1962 belde.quote:Op maandag 12 augustus 2013 23:05 schreef b2py het volgende:
In 30 min van LA naar San Francisco: Hyperloop
Ook gezien ja. "Je wilt een speld? Okee hier is je speld. In deze hooiberg. Of in 1 van de andere vijf. Veel plezier."quote:Op maandag 12 augustus 2013 23:38 schreef James1988 het volgende:
Ik heb 3 van de 5 documenten bekeken, de meeste informatie is vrij nutteloos: dagplannen voor testen (met de meeste informatie weggetippexed), dienstkaartjes voor testritten, en heel veel terugkerende teksten zoals e-mails over de dagplannen, of instructies over testen op HSL 4.
Hallo, het is augustus, wacht nou maar eerst even alle overstromingen af voordat het alreeds geplande rondje ( hou je vast) in het water valtquote:Op maandag 12 augustus 2013 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb je zelf in de hand he, stel maar wat voor
quote:Na een start of mission op het ERTMS baanvak kan de EVC (J88: de boordcomputer) de richting niet direct bepalen bij het passeren van een single balise groep. Als deze balise groep het richtingsbitje anders rapporteert als de gekozen rijrichting kan de EVC ten onrechte een verkeerde richting aan het RBC (J88: de computer aan de walzijde) afgeven. Bij eerstvolgende balisegroup passage zal de RBC deze fout ontdekken en de verbinding met de trein verbreken. Deze situatie kan zich voordoen na opstarten van de trein en na kopmaken.
Ook staat er nog een hele lijst aan ETCS-change requests die nog niet waren doorgevoerd in de software. Leuk voer voor techneuten, maar uiteindelijk heeft de reiziger er natuurlijk niks aan. Die komt er nog steeds bekaaid vanaf.quote:Uit de rapportage (...) zijn een aantal gevallen te onderscheiden die mogelijk tot operationele hinder leiden bij een grenspassage tussen de HSL-Zuid en de Belgische Lijn 4:
• Verschillende operationele modus aan beide zijden van de grens (voorbeeld OnSight en Full Supervision) (hier is ook open punt 5 op van toepassing)
• Verschillende operationele baan levels aan beide zijden van de grens ( L1 I L2)
• Grenspassages die uitgevoerd worden met maar één actief (single modem handover) modem in het voertuig.
Deze operationele hinder is het gevolg van een veilig falen van de apparatuur in de hierboven genoemde uitzonderingssituaties.
Hoe kan dit bestaan? Als je EEN baken hebt liggen dat gepasseerd wordt, ja, dan snap ik dat je niet kunt bepalen in welke richting. Maar als je speciaal een bakenGROEP hebt neergelegd, hoe kun je dan NIET de richting weten?quote:Op maandag 12 augustus 2013 23:49 schreef James1988 het volgende:
Ik vond het document van ProRail over de Trein-Baan-Integratietesten (eerste reeks documenten, vanaf pagina 77) op zich nog wel interessant om door te lezen, omdat daar wordt ingegaan op een aantal tekortkomingen die waren vastgesteld, die mogelijk voor hinder in de treindienst zouden kunnen zorgen.
[Na een start of mission op het ERTMS baanvak kan de EVC (J88: de boordcomputer) de richting niet direct bepalen bij het passeren van een single balise groep. Als deze balise groep het richtingsbitje anders rapporteert als de gekozen rijrichting kan de EVC ten onrechte een verkeerde richting aan het RBC (J88: de computer aan de walzijde) afgeven. Bij eerstvolgende balisegroup passage zal de RBC deze fout ontdekken en de verbinding met de trein verbreken. Deze situatie kan zich voordoen na opstarten van de trein en na kopmaken.]
Dat stel je dan gewoon WEL goed in.quote:Uit de rapportage (...) zijn een aantal gevallen te onderscheiden die mogelijk tot operationele hinder leiden bij een grenspassage tussen de HSL-Zuid en de Belgische Lijn 4:
• Verschillende operationele modus aan beide zijden van de grens (voorbeeld OnSight en Full Supervision) (hier is ook open punt 5 op van toepassing)
Waarom is dat zo en waarom moet ik denken dat dat een uitzonderingssituatie is?quote:• Verschillende operationele baan levels aan beide zijden van de grens ( L1 I L2)
Dat zou geen probleem moeten hoeven zijn natuurlijk.quote:• Grenspassages die uitgevoerd worden met maar één actief (single modem handover) modem in het voertuig.
Ah, maar we falen tenminste veiligquote:Deze operationele hinder is het gevolg van een veilig falen van de apparatuur in de hierboven genoemde uitzonderingssituaties.
En waarom staat dat in die documenten dan?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 09:41 schreef James1988 het volgende:
Zo heeft AnsaldoBreda op eigen houtje wijzigingen uitgevoerd aan een V250, zonder NS of IL&T hiervan op de hoogte te stellen.
Daar kwamen NS en Lloyd's tijdens de rit achterquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En waarom staat dat in die documenten dan?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |