abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129991382
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:11 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Ik niet. Want als de reizigers zoiets hebben van:"Krijg de vinkentering met je kuttrein.", dan kan die vervoerder wel opdoeken.
Gelukkig, en ik gebruik de term in de ruimste zin van het woord, hebben voldoende mensen geen alternatief zodat de klantvriendelijkheid op de huidige plek in het vaandel kan blijven staan.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_129991402
Ik ben eigenlijk wel bijzonder tevreden met de OVC, ten eerste omdat ik geen strippenkaart meer nodig heb die ik slechts incidenteel gebruikte en ten tweede vanwege de mogelijkheid tot het automatisch opwaarderen van het saldo. Vooral dat laatste vind ik gezien mijn reisgedrag bijzonder prettig.

Iets anders: vanmorgen reden er tussen Sittard en Maastricht geen treinen vanwege koperdiefstal. Mijn vader moest naar Maastricht maar bij aankomst op het station in Sittard stond bij zijn trein (IC) de melding: "rijdt niet". Hij snel naar huis om met de auto te gaan, komt hij op het werk blijkt een collega van hem dezelfde trein (maar dan vanuit Roermond) genomen te hebben. Bleek dat ding tóch gewoon doorgereden te zijn naar Maastricht, wat een fantastische informatievoorziening weer :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2013 20:27:28 ]
pi_129994056
Kan in dat geval wel zo zijn dat de verstoring net werd opgelost rond dat tijdstip en toen plotseling toch kon worden doorgereden. Dan kun je er weinig aan doen op gebied van informatievoorziening.
pi_129997470
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:16 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik slaap bij Flessie! :D
Wacht wat? :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 augustus 2013 @ 22:23:57 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129997561
wakker worden van rammelende brievenbussen _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129997975
quote:
10s.gif Op maandag 12 augustus 2013 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wacht wat? :D
Dat je het weet! ;)
pi_129998156
2 aanrijdingen vanavond al op het traject Zwolle - Groningen :{
  Redactie Sport maandag 12 augustus 2013 @ 22:46:00 #158
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_129998545
Vanmorgen ook al twee op Breda-Tilburg... Lijkt me best lullig eigenlijk: wil je voor de trein springen, rijden ze niet omdat iemand je voor was :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_129998613
quote:
6s.gif Op maandag 12 augustus 2013 20:10 schreef greavy het volgende:
Ben benieuwd wat het Nieuwjaarsrondje 2013 -> 2014 dit jaar gaat brengen :)
Heb je zelf in de hand he, stel maar wat voor :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 augustus 2013 @ 22:47:30 #160
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129998619
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 22:46 schreef dennistd het volgende:
Vanmorgen ook al twee op Breda-Tilburg... Lijkt me best lullig eigenlijk: wil je voor de trein springen, rijden ze niet omdat iemand je voor was :')
mja, of je kiest een andere manier ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129998692
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 22:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, of je kiest een andere manier ...
Ja dat sentiment hoor je heel veel vanuit treinreizigers en ook treinpersoneel natuurlijk. Maar zulke mensen zijn totaal niet voor rede vatbaar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 augustus 2013 @ 22:54:10 #162
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129998913
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja dat sentiment hoor je heel veel vanuit treinreizigers en ook treinpersoneel natuurlijk. Maar zulke mensen zijn totaal niet voor rede vatbaar.
klopt. Ze zien het als enige uitweg en tegenhouden kun je ze gewoon niet, hoe graag je dat ook zou willen ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130000032
quote:
15s.gif Op maandag 12 augustus 2013 22:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klopt. Ze zien het als enige uitweg en tegenhouden kun je ze gewoon niet, hoe graag je dat ook zou willen ...
Dat is niet correct. Suïcidale personen verkeren vaak in een soort 'trance' die te doorbreken is. Het plaatsen van hekken rondom het spoor en op de uiteindes van de perrons kan dat bijvoorbeeld al bewerkstelligen. Zo'n betrekkelijk eenvoudig obstakel kan mensen uit de 'trance' helpen wat zelfmoordpogingen kan voorkomen.
pi_130000276
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 12 augustus 2013 @ 23:30:46 #166
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130000918
quote:
14s.gif Op maandag 12 augustus 2013 23:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

1962 belde.

[ afbeelding ]
_O-
  maandag 12 augustus 2013 @ 23:38:03 #167
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130001283
Voor iemand die echt veel te veel tijd over heeft (of voor de liefhebber), de overheid heeft heel veel geWOBte documenten over testritten met de V250.

Ik heb 3 van de 5 documenten bekeken, de meeste informatie is vrij nutteloos: dagplannen voor testen (met de meeste informatie weggetippexed), dienstkaartjes voor testritten, en heel veel terugkerende teksten zoals e-mails over de dagplannen, of instructies over testen op HSL 4.
pi_130001331
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 23:38 schreef James1988 het volgende:
Ik heb 3 van de 5 documenten bekeken, de meeste informatie is vrij nutteloos: dagplannen voor testen (met de meeste informatie weggetippexed), dienstkaartjes voor testritten, en heel veel terugkerende teksten zoals e-mails over de dagplannen, of instructies over testen op HSL 4.
Ook gezien ja. "Je wilt een speld? Okee hier is je speld. In deze hooiberg. Of in 1 van de andere vijf. Veel plezier."
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 12 augustus 2013 @ 23:42:30 #169
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_130001484
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Heb je zelf in de hand he, stel maar wat voor :s)
Hallo, het is augustus, wacht nou maar eerst even alle overstromingen af voordat het alreeds geplande rondje ( hou je vast) in het water valt :')
pi_130001677
Hele dag alleen maar etappes vervangend busvervoer aan elkaar legoën. En leven op gratis koffie, thee en erwtensoep. Leuk man.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 12 augustus 2013 @ 23:49:58 #171
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130001774
Ik vond het document van ProRail over de Trein-Baan-Integratietesten (eerste reeks documenten, vanaf pagina 77) op zich nog wel interessant om door te lezen, omdat daar wordt ingegaan op een aantal tekortkomingen die waren vastgesteld, die mogelijk voor hinder in de treindienst zouden kunnen zorgen.

quote:
Na een start of mission op het ERTMS baanvak kan de EVC (J88: de boordcomputer) de richting niet direct bepalen bij het passeren van een single balise groep. Als deze balise groep het richtingsbitje anders rapporteert als de gekozen rijrichting kan de EVC ten onrechte een verkeerde richting aan het RBC (J88: de computer aan de walzijde) afgeven. Bij eerstvolgende balisegroup passage zal de RBC deze fout ontdekken en de verbinding met de trein verbreken. Deze situatie kan zich voordoen na opstarten van de trein en na kopmaken.
quote:
Uit de rapportage (...) zijn een aantal gevallen te onderscheiden die mogelijk tot operationele hinder leiden bij een grenspassage tussen de HSL-Zuid en de Belgische Lijn 4:
• Verschillende operationele modus aan beide zijden van de grens (voorbeeld OnSight en Full Supervision) (hier is ook open punt 5 op van toepassing)
• Verschillende operationele baan levels aan beide zijden van de grens ( L1 I L2)
• Grenspassages die uitgevoerd worden met maar één actief (single modem handover) modem in het voertuig.
Deze operationele hinder is het gevolg van een veilig falen van de apparatuur in de hierboven genoemde uitzonderingssituaties.
Ook staat er nog een hele lijst aan ETCS-change requests die nog niet waren doorgevoerd in de software. Leuk voer voor techneuten, maar uiteindelijk heeft de reiziger er natuurlijk niks aan. Die komt er nog steeds bekaaid vanaf.
pi_130008186
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 23:49 schreef James1988 het volgende:
Ik vond het document van ProRail over de Trein-Baan-Integratietesten (eerste reeks documenten, vanaf pagina 77) op zich nog wel interessant om door te lezen, omdat daar wordt ingegaan op een aantal tekortkomingen die waren vastgesteld, die mogelijk voor hinder in de treindienst zouden kunnen zorgen.

[Na een start of mission op het ERTMS baanvak kan de EVC (J88: de boordcomputer) de richting niet direct bepalen bij het passeren van een single balise groep. Als deze balise groep het richtingsbitje anders rapporteert als de gekozen rijrichting kan de EVC ten onrechte een verkeerde richting aan het RBC (J88: de computer aan de walzijde) afgeven. Bij eerstvolgende balisegroup passage zal de RBC deze fout ontdekken en de verbinding met de trein verbreken. Deze situatie kan zich voordoen na opstarten van de trein en na kopmaken.]
Hoe kan dit bestaan? Als je EEN baken hebt liggen dat gepasseerd wordt, ja, dan snap ik dat je niet kunt bepalen in welke richting. Maar als je speciaal een bakenGROEP hebt neergelegd, hoe kun je dan NIET de richting weten? 8)7

quote:
Uit de rapportage (...) zijn een aantal gevallen te onderscheiden die mogelijk tot operationele hinder leiden bij een grenspassage tussen de HSL-Zuid en de Belgische Lijn 4:
• Verschillende operationele modus aan beide zijden van de grens (voorbeeld OnSight en Full Supervision) (hier is ook open punt 5 op van toepassing)
Dat stel je dan gewoon WEL goed in.
quote:
• Verschillende operationele baan levels aan beide zijden van de grens ( L1 I L2)
Waarom is dat zo en waarom moet ik denken dat dat een uitzonderingssituatie is?

quote:
• Grenspassages die uitgevoerd worden met maar één actief (single modem handover) modem in het voertuig.
Dat zou geen probleem moeten hoeven zijn natuurlijk.

quote:
Deze operationele hinder is het gevolg van een veilig falen van de apparatuur in de hierboven genoemde uitzonderingssituaties.
Ah, maar we falen tenminste veilig *O* :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:41:25 #173
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130008464
Ik ben waarschijnlijk niet helemaal goed in mijn bovenkamer ( :+ ), maar ik heb alle documenten doorgenomen. Het meeste is oersaai, herhaling van wat al eens is langsgekomen (bijvoorbeeld omdat een reactie op een e-mail wordt geprint), of weggegumd, maar toch zijn er wel een paar interessante dingen. Zo heeft AnsaldoBreda op eigen houtje wijzigingen uitgevoerd aan een V250, zonder NS of IL&T hiervan op de hoogte te stellen. :{
pi_130008562
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 09:41 schreef James1988 het volgende:
Zo heeft AnsaldoBreda op eigen houtje wijzigingen uitgevoerd aan een V250, zonder NS of IL&T hiervan op de hoogte te stellen. :{
En waarom staat dat in die documenten dan? O-)

Magoe, zoiets blijkt vanzelf wel bij een rechtszaak. Of anders bij dat onafhankelijke onderzoek wat ze zelf zo graag willen :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:50:23 #175
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130008614
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 09:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En waarom staat dat in die documenten dan? O-)
Daar kwamen NS en Lloyd's tijdens de rit achter :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')