abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:53:14 #176
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_130008657
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 09:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ah, maar we falen tenminste veilig *O* :')
Dat is natuurlijk een principe dat op alle spoortechniek wordt toegepast.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_130008695
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 09:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een principe dat op alle spoortechniek wordt toegepast.
Ja. Het staat alleen zo lullig. Maar goed, geWOBte documenten zijn natuurlijk oorspronkelijk ook niet geschreven met "het grote publiek" in gedachten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_130011514
Omgomgomgomg ik ga zo voor het eerst in 7 weken weer met de trein.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:19:35 #179
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130017343
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 09:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

Daar kwamen NS en Lloyd's tijdens de rit achter :')
Dat is mooi op tijd _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130017415
"Hee wat is dit hier? :? "
"Oh een losse 25 kV kabel. Hoezo?"
"Oh nou. Staat niks van in het boekje? :? "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:31:33 #181
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130017804
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 14:21 schreef Dr_Flash het volgende:
"Hee wat is dit hier? :? "
"Oh een losse 25 kV kabel. Hoezo?"
"Oh nou. Staat niks van in het boekje? :? "
_O-

of:
"Hé, een deurstoring."
"Ik ga even kijken wat er aan de hand is."
"Huh, er mist een deur ..."
"Zo'n sauna was het toch niet?"
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130017901
"Wat knippert daar nou heel de tijd? :? "
"Dat lijkt wel een...? Hè..? :? "
"Bodemplaat? 8)7 "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:50:47 #183
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130018554
maar goed, het verbaast me niets en het is natuurlijk ook een van de redenen van de vertrouwensbreuk
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:19:53 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130019731
het grote scherm dat op Utrecht Centraal hangt gaat in de nacht van 14 op 15 augustus weggehaald worden. Is nodig vanwege de verbouwing van het station

http://somda.nl/forum/11525/p462824/Het+%27Blauwe+bord%27+topic/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130020141
quote:
Prachtig toch. Van ieder ander persoon zou je dit idee wegwuiven als fantasie, maar Elon Musk is me toch een opperbaas _O_ . Ik zie dit nog wel gebeuren binnen nu en 50 jaar.
pi_130020267
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:29 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Prachtig toch. Van ieder ander persoon zou je dit idee wegwuiven als fantasie, maar Elon Musk is me toch een opperbaas _O_ . Ik zie dit nog wel gebeuren binnen nu en 50 jaar.
Er wordt geclaimd dat het in 10 jaar operationeel zou zijn.

Ik voorspel een AnsaldoBredaatje wat dat betreft...
pi_130020480
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 15:32 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Er wordt geclaimd dat het in 10 jaar operationeel zou zijn.

Ik voorspel een AnsaldoBredaatje wat dat betreft...
Tja dat dacht men in 2003 ook. Binnen 10 jaar een praktische, mooie, bruikbare, volledig elektrische auto, túúrlijk..


Bam.
pi_130021873
Ja, maarrr: elektrische auto's waren er 100 jaar geleden ook al, 20 jaar geleden maakten ze ook een kortstondige opleving door, alleen heeft de olie-industrie die ontwikkelingen de keel omgedraaid. Zie ook 'Who Killed The Electric Car?''en 'Revenge of the Electric Car'.

E: Iets anders trouwens, ik zie dat NS Hispeed op Facebook een omslagfoto van Eurostar heeft ingesteld. Is het inmiddels zeker dat die door gaan rijden naar Amsterdam in de toekomst dan? Ik dacht dat dat nog onzeker was.

[ Bericht 30% gewijzigd door KnightSolaire op 13-08-2013 16:37:44 ]
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:54:07 #189
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_130023702
Je moet er niet te veel achter zoeken. NS Hispeed verkoopt toevallig ook kaartjes naar Londen, dat willen ze zeker weer even onder de aandacht brengen.

Er komt voorlopig waarschijnlijk geen Eurostar naar Amsterdam omdat de tarieven die HSA vraagt te hoog zijn,
pi_130023716
HSA? Bedoel je niet ProRail?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:13:36 #191
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_130026423
HSA heeft nu nog het alleenrecht op de HSL-zuid en vraagt hoge prijzen als andere vervoerders er willen rijden.
pi_130026554
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 18:13 schreef ReisT het volgende:
HSA heeft nu nog het alleenrecht op de HSL-zuid en vraagt hoge prijzen als andere vervoerders er willen rijden.
Euh, dat geldt toch alleen voor binnenlands vervoer?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:02:32 #193
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130028128
Spaanse treinmachinisten bellen voortaan handsfree

Spaanse treinmachinisten dienen binnenkort handsfree te bellen met de verkeersleiding. Dit is een van de maatregelen die de Spaanse overheid heeft voorgesteld naar aanleiding van de treinramp vorige maand in Santiago de Compostela. De machinist was vlak voor of tijdens de ontsporing van de trein aan het bellen met een collega. In Nederland is het ook toegestaan dat een machinist handheld belt met de verkeersleiding.

Spanje is een onderzoek gestart naar de snelheidslimieten en de werking van beveiligingssystemen op het spoor. Het spoor waar de trein over reed is voor het grootste deel beveiligd door het Europese beveiligingssysteem ERTMS. Vlak voor de plek van het ongeluk neemt het Spaanse beveiligingssysteem ASFA het over.

Keuring
De Spaanse overheid wil verder dat de bewegwijzering wordt verbeterd en dat leerling-machinisten voortaan een keuring doorgaan op hun psychische en lichamelijke gesteldheid, zo meldt NRC Handelsblad.

Volgens de Spaanse rechtbank blijkt uit de eerste bevindingen van het onderzoek dat de hogesnelheidstrein veel te hard reed. De trein die in een gevaarlijke, scherpe bocht ontspoorde vlak voor het station van Santiago de Compostela reed 195 kilometer per uur waar een maximumsnelheid van 80 kilometer per uur geldt.

Treinramp
De machinist wordt verdacht van dood door schuld. Bij het treinongeluk vielen 79 doden en raakten tientallen mensen gewond.

http://www.spoorpro.nl/pe(...)n-voortaan-handsfree
  Redactie Sport dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:05:20 #194
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_130028220
Volgens mij maakt het echt helemaal niks uit of er in de trein nu handsfree of handheld gebeld wordt: een trein kun je volgens mij prima met één hand besturen..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_130029335
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 19:05 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij maakt het echt helemaal niks uit of er in de trein nu handsfree of handheld gebeld wordt: een trein kun je volgens mij prima met één hand besturen..
Ook met losse handen! Sturend effect van de spoorstaaf en alles.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:37:51 #196
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130029470
Ik heb bij Arriva in het Noorden al een aantal keer een machinist gehad die rustig een krantje ging lezen tussen de stations door :D
pi_130029579
Dat is reden voor ontslag op staande voet :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_130029634
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 18:13 schreef ReisT het volgende:
HSA heeft nu nog het alleenrecht op de HSL-zuid en vraagt hoge prijzen als andere vervoerders er willen rijden.
Correctie: HSA stelt geen prijzen vast. Je betaalt dit:

Bron: http://www.prorail.nl/sit(...)gde_net_9aug2013.pdf

Netverklaring ProFail dus.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:45:47 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130029726
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 19:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Correctie: HSA stelt geen prijzen vast. Je betaalt dit:
[ afbeelding ]
Bron: http://www.prorail.nl/sit(...)gde_net_9aug2013.pdf

Netverklaring ProFail dus.
nee, HSA betaalt een vast bedrag per jaar voor het rijden over de HSL en hoe meer treinen er rijden hoe goedkoper het per kilometer wordt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130029837
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 19:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nee, HSA betaalt een vast bedrag per jaar voor het rijden over de HSL en hoe meer treinen er rijden hoe goedkoper het per kilometer wordt.
Ja, dat is wat HSA betaalt misschien, maar dit is de netverklaring van ProRail dus dit is wat Thalys bijvoorbeeld betaalt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')