en i.p.v het kopen van een dagboek, kun je je onzin ook op deze wijze kwijt (niet te vaak s.v.p.)quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien
- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen )
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren
Zo, dat was mijn dagje gister wel Eigen schuld gelukkig
Hangt er vanaf waar je heen moet. Als je aankomt op spoor 1 kun je zonder traplopen naar halte "Station Delft voorzijde"... het is alleen wel een pleuriseind lopen. Als je trein aankomt om 8:45 en je bus gaat om 8:49 kun je dat eigenlijk niet halen. De bussen die daar stoppen komen vanaf het busplein aan de andere kant, en tijdens de spits is er in Delft zoveel verkeer dat het wellicht nog net wel haalbaar is.quote:Op vrijdag 16 november 2012 09:42 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat is dus gerust 5 a 10 minuten lopen heh Er vanuit gaande dat je geen moeite hebt met traplopen, anders is het uberhaupt niet te belopen.
quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:41 schreef Peterselieman het volgende:
@Fles: we hebben weer een nieuwe tekst voor op een GTW
http://www.flickr.com/pho(...)es/l/in/photostream/
quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:24 schreef ReisT het volgende:
Blijft wel een stomme keuze die knop "ik heb geen chipkaart", want ik heb wél zo'n ding maar kan wil er niet mee inchecken bij NS.
En nog een: http://www.flickr.com/photos/cees_1251/8188203639/quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:41 schreef Peterselieman het volgende:
@Fles: we hebben weer een nieuwe tekst voor op een GTW
http://www.flickr.com/pho(...)es/l/in/photostream/
De nieuwe kaartautomaat geeft vast automatisch aan dat je 'm nog moet activerenquote:Op vrijdag 16 november 2012 10:24 schreef ReisT het volgende:
Blijft wel een stomme keuze die knop "ik heb geen chipkaart", want ik heb wél zo'n ding maar kan er niet mee inchecken bij NS.
quote:Op vrijdag 16 november 2012 10:41 schreef Peterselieman het volgende:
@Fles: we hebben weer een nieuwe tekst voor op een GTW
http://www.flickr.com/pho(...)es/l/in/photostream/
Dat lijkt me sterk, mijn trajectkaart kan helemaal niet 'geactiveerd' worden want dan is het een "ongeldig productcombinatie".quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:30 schreef HeavenSmiles het volgende:
De nieuwe kaartautomaat geeft vast automatisch aan dat je 'm nog moet activeren
Ah, dan zul je 'm inderdaad nog niet kunnen activeren.quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:41 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, mijn trajectkaart kan helemaal niet 'geactiveerd' worden want dan is het een "ongeldig productcombinatie".
Dat hele idee dat je de basisfunctie van een chipkaart eerst apart moet activeren blijft natuurlijk ook belachelijk.
Weerstandbanken?quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:43 schreef HeavenSmiles het volgende:
Ik las bij een YouTube-video iets over de "stofzuigerbak" in de ICMm's onder 4051. Iemand enig idee wat daarmee wordt bedoeld?
[..]
Ah, dan zul je 'm inderdaad nog niet kunnen activeren.
Wat betreft activeren: de kaart moet weten of je tweede of eerste klas reist. Dat is de enige reden ervoor voor zover ik weet.
Met een tactische Google-zoekopdracht heb ik deze link weten te vinden, destijds gepost door Peterselieman: http://z9.invisionfree.com/Boemeltje/ar/t484.htmquote:
Hijsfijnquote:Op vrijdag 16 november 2012 10:41 schreef Peterselieman het volgende:
@Fles: we hebben weer een nieuwe tekst voor op een GTW
http://www.flickr.com/pho(...)es/l/in/photostream/
Ja, het is wat anders dan een Class'66 met 3,6 miljoen kilo achter je aan lading en wagensquote:Op vrijdag 16 november 2012 12:03 schreef Peterselieman het volgende:
suc7 met het rijden op de (rail)bussen
Dus in de eerste klas zit je altijd in een motorbak?quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:57 schreef dennistd het volgende:
Dat is heel makkelijk: een ICMm-III bestaat uit mBFk+AB+sBk, waarbij de m staat voor motor, en de F voor fietsruimte. Daar waar het fietslogo op de deur staat dus.
In een ICMm-IV worden drie draaistellen aangedreven: ook één onder de tweede klas-bak. Da samenstelling daarvan is mBFk+mB+A+sBk.
Nee, juist niet: de eerste klas zit in de AB (eerste+tweede klas) en de A (alleen eerste klas)quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:06 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Dus in de eerste klas zit je altijd in een motorbak?
Ah oké, verkeerd gezien Bedankt!quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:09 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nee, juist niet: de eerste klas zit in de AB (eerste+tweede klas) en de A (alleen eerste klas)
Inb4 DROPLULquote:Op vrijdag 16 november 2012 10:41 schreef Peterselieman het volgende:
@Fles: we hebben weer een nieuwe tekst voor op een GTW
http://www.flickr.com/pho(...)es/l/in/photostream/
mja, het zal zijn omdat in de ene kopbak de motoren van de trein zitten en in de andere niet. de k staat immers voor kopbakquote:Op vrijdag 16 november 2012 12:10 schreef jappas het volgende:
Maar waarom staat bij een ICMm-III er in 1 bak wél een s en de andere niet. Er zijn toch twee kopbakken mét stuurstand?
mBFk+AB+sBk,
daarvoor moet je een paar topics terugbladerenquote:
uhuh. Kun je uitvinden wat je het mooiste vindt.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:05 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja, het is wat anders dan een Class'66 met 3,6 miljoen kilo achter je aan lading en wagens
Maar goed, ook dit hoort bij het vak
Het is wachten op de eerste GTW of lijnbus met "YOLO"quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:19 schreef Peterselieman het volgende:
even naar een ander topic linken. Hoe toepasselijk:
PTA / Bussentopic #43 - Bazenbussen
Ik gok omdat het logisch is dat in een kopbak met motor ook een stuurstand aanwezig is o.i.d...quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:10 schreef jappas het volgende:
Maar waarom staat bij een ICMm-III er in 1 bak wél een s en de andere niet. Er zijn toch twee kopbakken mét stuurstand?
mBFk+AB+sBk,
Gooi die link weg. Er klopt technisch gezien echt niks van.quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:52 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Met een tactische Google-zoekopdracht heb ik deze link weten te vinden, destijds gepost door Peterselieman: http://z9.invisionfree.com/Boemeltje/ar/t484.htm
Nu rest mij de vraag: welke bak is de motorbak in de ICMm?
Dat is dus een domme reden. Dat moet je gewoon kunnen kiezen op het moment dat je zo'n kaart koopt/aanvraagt. Niet achteraf pas. Of gewoon altijd standaard 2e klas er op zetten.quote:Op vrijdag 16 november 2012 11:43 schreef HeavenSmiles het volgende:
Wat betreft activeren: de kaart moet weten of je tweede of eerste klas reist. Dat is de enige reden ervoor voor zover ik weet.
mja, het is wel duidelijk. Acht assen, waarvan twee aangedreven.quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja. Iets als "2/8" hebben we ook niet om gevraagd idd
Bron: De kamer, pagina 24.quote:Het exploitatietekort voor Antwerpen-Breda wordt door de NMBS geschat op minimum 11,4 miljoen euro per jaar.
Dat is gewoon de Zwitserse aanduiding van wat we hier 2'2'B'2' of zo zouden noemenquote:Op vrijdag 16 november 2012 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja. Iets als "2/8" hebben we ook niet om gevraagd idd
Die 11,4 miljoen vallen niet eens op bij de andere tekorten bij de NMBSquote:
Nee. Want de zwitserse aanduiding geeft niet aan WELKE 2 assen aangedreven zijnquote:Op vrijdag 16 november 2012 13:28 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat is gewoon de Zwitserse aanduiding van wat we hier 2'2'B'2' of zo zouden noemen
Als je tegenwoordig bij NS een kaart koopt staat het er standaard op (afhankelijk van je abonnementskeuze 1e of 2e klas).quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:19 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat is dus een domme reden. Dat moet je gewoon kunnen kiezen op het moment dat je zo'n kaart koopt/aanvraagt. Niet achteraf pas. Of gewoon altijd standaard 2e klas er op zetten.
Het is nu gewoon echt veel te ingewikkeld gemaakt als je op saldo zou willen reizen. Je kan nog altijd sneller een papieren kaartje kopen dan een gebruiksklare chipkaart.
Dank!quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:20 schreef Duvel het volgende:
De motorbak van een ICMm-III is die met de stroomafnemer op het dak. Bij een ICMm-IV die met de stroomafnemer op het dak en de bak daarnaast (draaistel aan de kant van de andere motorbak).
quote:Stel 450 kwam gisteren met de 956 vanuit Maastricht naar Zwolle, heeft hier overnacht en werd vanmorgen met de 965 weer retour afzender en dus naar Maastricht gestuurd.
die rijden nog gewoon rond. Tot december horen ze officieel tussen Zwolle en Emmen te rijden. Daarna rijden ze verspreid door het landquote:Op vrijdag 16 november 2012 14:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat is er eigenlijk met de Turbo V's gebeurt?
Maar de bal ligt nu bij Melanie, hun dossier is afgesloten, wat een vreselijke lay-out btw.quote:
en tot hun enkels in de uitwerpselen...quote:Op vrijdag 16 november 2012 18:21 schreef b2py het volgende:
Komt wel goed, vertrouwen in de spoormannen die vannacht in die barre kou dat puntstuk gaan vervangen.
Ik vroeg me al af of ik iets gemist had met betrekking tot de ontwikkelingen rondom de wet van Ohm.quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gooi die link weg. Er klopt technisch gezien echt niks van.
Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogochquote:
Die komen ongetwijfeld in Hengelo bij de rest te staan...quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:10 schreef AverageJoe het volgende:
Weet iemand wat er met de NS / RegioNS DM 90 treinstellen gaat gebeuren welke nu nog op de lijn Apeldoorn - Zutphen rijden? Met ingang van 9 december komt hier een Spurt te rijden.
Precies, dat lijkt me langer.quote:Op vrijdag 16 november 2012 18:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch
IK bedoelde eigenlijk de langste stationsnaam van Frankrijkquote:Op vrijdag 16 november 2012 19:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Precies, dat lijkt me langer.
Villiers sur Marne le Plessis Trévise is langer. Dichterbij ook voor jouquote:Op vrijdag 16 november 2012 18:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik ben ook nog even op zoek ge gaan naar de langste stationsnaam, ik weet het niet zeker, maar ik denk dat je met *Saint-Nom-la-Bretèche - Forêt de Marly*, aardig in de buurt komt...
Ja, daar kan ik heel snel komen met een busquote:Op vrijdag 16 november 2012 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Villiers sur Marne le Plessis Trévise
Klinkt goed, maar dan moeten ze wel de juiste stekkerdoos erbij leverenquote:Op vrijdag 16 november 2012 19:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wat zouden jullie er van vinden om een TRAXX aan een stammetje van 10 rijtuigen ICR te knopen in een trek-duwformatie?
Tsja, dat kan, maar dan moeten de rijtuigen aangepast worden. De ICR-rijtuigen die niet in de BNL of Fyra zitten kunnen niet overweg met een Traxx ivm andere aansluitingen dan een 1700quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wat zouden jullie er van vinden om een TRAXX aan een stammetje van 10 rijtuigen ICR te knopen in een trek-duwformatie?
Is het ideetje voor vervanging Den Haag - Venlo toch?quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wat zouden jullie er van vinden om een TRAXX aan een stammetje van 10 rijtuigen ICR te knopen in een trek-duwformatie?
Goed idee, maar dan wel even de BDs ombouwen zodat die ook met een Traxx overweg kan. En dan lekker gassen over de HSL. Een verbinding Den Haag-Rotterdam-HSL-Breda-Eindhoven-Venlo er mee rijden, lijkt me een prima plan. En dan 1x per uur door naar Köln.quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:36 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wat zouden jullie er van vinden om een TRAXX aan een stammetje van 10 rijtuigen ICR te knopen in een trek-duwformatie?
De BeNeLux is toch wel aardig gevuld?quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:54 schreef b2py het volgende:
2 keer per uur naar brussel? Zoveel aanbod is er toch niet voor die lijn?
waarom puilde de Benelux dan altijd uit?quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:54 schreef b2py het volgende:
2 keer per uur naar brussel? Zoveel aanbod is er toch niet voor die lijn?
mja, met gunstige tarieven zie ik niet in waarom je niet meer reizigers zou kunnen trekken om een halfuursdienst rendabel te krijgenquote:Op vrijdag 16 november 2012 19:55 schreef b2py het volgende:
Ja voor 1 keer per uur en telkens reizigers die een uur moeten wachten maar verder valt het wel mee toch?
Vergeet niet dat je in v250 meer plaatsen hebt hequote:Op vrijdag 16 november 2012 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
waarom puilde de Benelux dan altijd uit?
Mja, je hebt er geen staanplaatsen, dus dat heft elkaar wel opquote:Op vrijdag 16 november 2012 19:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Vergeet niet dat je in v250 meer plaatsen hebt he
mja, dan heeft die Bredashuttle vanuit Antwerpen helemaal geen nut meerquote:Op vrijdag 16 november 2012 19:56 schreef dennistd het volgende:
Ik weet niet hoe de reizigersaantallen van Noorderkempen zijn, maar anders zou je daar ook nog 1x per uur de Benelux kunnen laten stoppen
Dat is een soort P&R terrein. Maar ik had even dat stuk van die kamer.be doorgenomen. Daar staat een optie in tot het laten stoppen van de Fyra Breda - Antwerpen op Noorderkempenquote:Op vrijdag 16 november 2012 19:56 schreef dennistd het volgende:
Ik weet niet hoe de reizigersaantallen van Noorderkempen zijn, maar anders zou je daar ook nog 1x per uur de Benelux kunnen laten stoppen
Dat is geen woordvoerder, dat is de directeur van Hispeed.quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:02 schreef James1988 het volgende:
Tijdens het achtuurjournaal heeft de NOS aandacht besteed aan het aanstaande verdwijnen van de Beneluxtrein. Dat is hier terug te kijken.
Lang verhaal kort: geen enkele reiziger zit op de Fyra te wachten en de woordvoerder van NS Hispeed zit op een roze wolk in lalaland.
Ze babbelt, ze voert het woord... en ze is volkomen van de pot gerukt en staat met een grote grijns te vertellen dat veel reizigers in de stront kunnen zakken.quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:17 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Dat is geen woordvoerder, dat is de directeur van Hispeed.
Daar wil ik nog steeds een keer heen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Voor nog meer "Industrieel erfgoed" moet je even naar Binche
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 16 november 2012 21:19 schreef James1988 het volgende:
Ze babbelt, ze voert het woord... en ze is volkomen van de pot gerukt en staat met een grote grijns te vertellen dat veel reizigers in de stront kunnen zakken.
Wat let je? Ik hoop dat het nu nog zo is trouwens, maar ze zijn door heel belgië heen druk met nieuwbouw...quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar wil ik nog steeds een keer heen.
Als de wiederweerga oprotten met die kutnaamquote:Op vrijdag 16 november 2012 23:04 schreef Peterselieman het volgende:
Welkom op de Wiederline. Deze trein zal stoppen te Groningen Europapark, etc
Met eigen website: http://www.wiederline.com/
Mwah, ik zocht gewoon een woordgrap, dus moest er een draai aan geven. Ik snap de keuze, maar hard er toch iets meer van verwachtquote:Op vrijdag 16 november 2012 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
je lijkt Fles wel met zo'n commentaar
Nie kutte met mijn broertje he. Of moet je pomper op je neus?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh? Moet je me iets vertellen?quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nie kutte met mijn broertje he. Of moet je pomper op je neus?
Oh, tof dus je gaat het laatste schraapwerk doen vanuit Bestwig? vandaar die extra dag? Is het bijboeken nog gelukt in Ferienpark Hollandia?quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Veel plezier. Ik ga morgen de bijna laatste bordjes rondom Dortmund opvegen. Dan is NRW bijna klaar, en moet er alleen langs de uiterste oostrand nog wat gedaan worden, maar het lijkt allemaal nog dit jaar te gaan lukken
Jepquote:Op vrijdag 16 november 2012 23:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Oh, tof dus je gaat het laatste schraapwerk doen vanuit Bestwig?
Neuh, gewoon omdat ik na 2e kerstdag van alle verplichtingen ontheven ben en dus vrij voor dit soort dingen.quote:vandaar die extra dag?
Jaquote:Is het bijboeken nog gelukt in Ferienpark Hollandia?
Word vandaag nog een achterlijke mongool zodat je je in je blote poepertje kan laten naaien door NS HiSpeed.quote:Registreer je vandaag nog bij Facebook zodat je contact kunt maken met NS Hispeed.
Zolang je een commercieel directeur hebt die als een blije gup staat te vertellen over hoe zeer de reizigers "tariefflexibiliteit", "yield management" en "reservering" waarderen, en reizigers beschouwt als self-loading cargo, gaat er niks veranderen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:55 schreef Dr_Flash het volgende:
je vraagt je af wanneer ze daar iets van gaan opsteken.
If at all
Waarom slaan we die commercieel directeur niet een keer in elkaar dan? Eigenlijk?quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zolang je een commercieel directeur hebt die als een blije gup staat te vertellen over hoe zeer de reizigers "tariefflexibiliteit", "yield management" en "reservering" waarderen, en reizigers beschouwt als self-loading cargo, gaat er niks veranderen.
In elkaar slaan gaat me wel een beetje ver... maar iets als een reizigersprotest voor het HQ van NS Hispeed in Amsterdam lijkt me nog best wel een grappige actie. Een plein dat zwart ziet van gefrustreerde reizigers, daar haal je geheid het journaal mee.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom slaan we die commercieel directeur niet een keer in elkaar dan? Eigenlijk?
En dan nog iets ludieks. Allemaal moonen of zo. Anders "haal je het journaal" punt.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
In elkaar slaan gaat me wel een beetje ver... maar iets als een reizigersprotest voor het HQ van NS Hispeed in Amsterdam lijkt me nog best wel een grappige actie. Een plein dat zwart ziet van gefrustreerde reizigers, daar haal je geheid het journaal mee.
Whehehehehehehequote:Op zaterdag 17 november 2012 01:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dan nog iets ludieks. Allemaal moonen of zo. Anders "haal je het journaal" punt.
Er zijn een paar dingen die de reiziger kan doen: stemmen met z'n portemonnee, en de lokale volksvertegenwoordiger aanschrijven.quote:NS kan het gewoon geen ene donder schelen hoe de reiziger zich behandeld voelt, of hij überhaupt vervoerd wordt, het belangrijkste is ijzer schuiven en lief lachen voor de camera.
Nee man kap toch eens met dat fatsoen. Je wordt door NS ( en prorail) al jaren kompleet in je hemd gezet alsof het maar de normaalste zaak van de wereld is.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Whehehehehehehe
[..]
Er zijn een paar dingen die de reiziger kan doen: stemmen met z'n portemonnee, en de lokale volksvertegenwoordiger aanschrijven.
Stemmen met de portemonnee (niet met de trein reizen) is voor veel mensen makkelijker gezegd dan gedaan, bijvoorbeeld omdat ze geen alternatief hebben. Je volksvertegenwoordiger aanspreken is het alternatief dat je hebt, maar dat lijkt in Nederland een stuk minder gebruikelijk te zijn dan in bijvoorbeeld Engeland.
Ik ben fatsoenlijk opgevoedquote:Op zaterdag 17 november 2012 01:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee man kap toch eens met dat fatsoen. Je wordt door NS ( en prorail) al jaren kompleet in je hemd gezet alsof het maar de normaalste zaak van de wereld is.
Ophouden daarmee. Betaalstakingen, massaal zwartrijden, en als dat niet overkomt gewoon agressie tegen personeel. Wel betalen en geen product leveren, dan zul je er van lusten, klaar.
Rukt mij niks, ik word jaar in jaar uit geconfronteerd met stijgende tarieven en dalende dienstverlening. Ergens moet iemand beginnen te voelen dat het zo niet werkt.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ben fatsoenlijk opgevoed
Betaalstakingen, zwartrijden, het blokkeren van loketten als protestactie, zulke acties steun ik van harte. Maar fysiek geweld gaat mij een stapje te ver. Het rijdend personeel kan niks doen aan beslissingen die van hogerhand worden genomen, net zo min als een lokettist dat kan. En zelfs die commercieel directeur doet alleen wat haar wordt opgedragen - handelen in het bedrijfsbelang.
En daarnaast: als ik agressie vertoon tegenover een personeelslid krijg ík problemen. Ik heb geen zin in gedonder met justitie en rechters.
Bla bla bla
Ik snap je gevoel wel, maar ik vind niet dat agressie een oplossing is.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Rukt mij niks, ik word jaar in jaar uit geconfronteerd met stijgende tarieven en dalende dienstverlening. Ergens moet iemand beginnen te voelen dat het zo niet werkt.
Als geen enkel ander signaal "doorkomt" dan is het helaas niet anders.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik snap je gevoel wel, maar ik vind niet dat agressie een oplossing is.
Het staat je vrij om je volksvertegenwoordiger aan te schrijven, om een protestactie te organiseren of om zelfs het hoofdkantoor te bezetten (Greenpeace-style). Zwartrijden, grijsrijden, doe wat je niet laten kunt.
Maar ga geen geweld gebruiken tegen mensen die dat niet verdienen, uiteindelijk zijn het ook allemaal maar mensen. Ik denk ook niet dat jij het zou waarderen als een klant jou in elkaar trimt omdat je werkgever de uurtarieven heeft verhoogd
Ik begrijp je gevoelens.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als geen enkel ander signaal "doorkomt" dan is het helaas niet anders.
Ja, maar dat doen ze niet omdat ze WETEN dat ze dan compleet vermoord worden.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:48 schreef James1988 het volgende:
Eigenlijk vind ik het best wel een geinig idee... misschien zou NS ook eens zoiets kunnen proberen.
Ja, da's waar.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar dat doen ze niet omdat ze WETEN dat ze dan compleet vermoord worden.
Zo is het ook wel weer.
Jep, je hebt helemaal gelijk.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:59 schreef Dr_Flash het volgende:
doodzonde.
Ten eerste omdat ze JUIST van die enorm kritische reiziger veel kunnen leren
Ten tweede omdat ze dus aangeven niets te WILLEN leren aangezien het "iedereen vindt alles geweldig" signaal de van tevoren bedachte uitslag moet zijn.
Ten derde omdat je als NS daarmee een van de laatste kansen hebt laten liggen om nog serieus genomen te worden.
Die staat op de website van NS Hispeed. Er wordt begonnen met 10 treinen per richting per dag, het is de bedoeling dat dit wordt uitgebouwd tot er uiteindelijk 16 per richting per dag rijden.quote:Op zaterdag 17 november 2012 02:30 schreef Nafi het volgende:
Iemand enig idee waar ik de nieuwe dienstregeling van Fyra Amsterdam - Brussel kan vinden?
Wat? Is het nog geeneens zeker?quote:Op zaterdag 17 november 2012 02:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die staat op de website van NS Hispeed. Er wordt begonnen met 10 treinen per richting per dag, het is de bedoeling dat dit wordt uitgebouwd tot er uiteindelijk 16 per richting per dag rijden.
De dienstregeling is onder voorbehoud, want het is nog niet zeker dat de Fyra Brussel ook daadwerkelijk rijdt per 9-12...
Komt er nog extra reizigersvervoer voor terug? Of komt er nu plek vrij om station Breda-Oost te realiseren?quote:Op zaterdag 17 november 2012 09:18 schreef greavy het volgende:
De Brabantroute krijgt per DRGL2013 veel minder goederentreinen te verwerken...
Van Husa blijven enkel de HTRS Busto-shuttle (van- en naar Busto), de Safenwil (autotrein Safenwil-Botlek) en de Blerick-shuttle over. ERS blijft ook nog deels daar rijden. Verder verdwijnt bijna alles naar de Betuweroute. Zou gaan om 20 tot 30 treinen per dag extra via de BR.
Wat een hoop geld overigens..quote:Op zaterdag 17 november 2012 09:42 schreef greavy het volgende:
Strukton bouwt zijperron van station Deventer
Gepubliceerd op 16-11-2012 om 12:01
Strukton heeft de opdracht gekregen om een zijperron bij het station in Deventer te bouwen. De opdracht met een aanneemsom van 5,9 miljoen euro is onderdeel van het project Spoorzone Deventer. De werkzaamheden beginnen op 1 januari 2013 en duren tot en met april 2014.
De huidige twee perrons van het station Deventer kunnen het groeiende aantal reizigers niet opvangen. Het derde zijperron dat Strukton Rail en Strukton Bouw zorgt er voor dat er straks wel voldoende capaciteit is voor de reizigers.
Restaureren
Het station in Deventer is een monument. Dat betekent dat een deel van de werkzaamheden uit restaureren bestaat. Strukton heeft ervaring op het gebied van restaureren.
De werkzaamheden bestaan onder andere uit de realisatie van een zijperron met perronkap, tijdelijke voorzieningen, een nieuwe fietsenstalling en een entreegebouw. Daarnaast gaat de aannemer het nieuwe zijperron op de bestaande stationstunnel aansluiten en en diverse specialistische installatiewerkzaamheden uitvoeren. Dit gebeurt in de binnenstad van Deventer waar de beschikbare ruimte beperkt is en de logistiek complex.
Spoorzone Deventer
Dagelijks stappen ruim 18.000 mensen in en uit de trein in Deventer. De verwachting is dat dit aantal de komende jaren met dertig procent gaat toenemen. Onderdeel van project Spoorzone Deventer zijn de aanleg van het derde perron, de verbetering met de aansluiting van de binnenstad en de uitbreiding van de ondergrondse fietsenstalling. Verder wordt het busperron gebruikersvriendelijker en veiliger gemaakt en komen er diverse horecagelegenheden aan het stationsplein.
http://www.spoorpro.nl/sp(...)an-station-deventer/
Oh stom dat ik het niet gezien heb, keek in de reisplanner maar daar stonden de nieuwe tijden nog niet.quote:Op zaterdag 17 november 2012 02:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die staat op de website van NS Hispeed. Er wordt begonnen met 10 treinen per richting per dag, het is de bedoeling dat dit wordt uitgebouwd tot er uiteindelijk 16 per richting per dag rijden.
De dienstregeling is onder voorbehoud, want het is nog niet zeker dat de Fyra Brussel ook daadwerkelijk rijdt per 9-12...
allemaal mooie marketingtermen, terwijl waar het echt om gaat vergeten wordtquote:Op zaterdag 17 november 2012 01:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zolang je een commercieel directeur hebt die als een blije gup staat te vertellen over hoe zeer de reizigers "tariefflexibiliteit", "yield management" en "reservering" waarderen, en reizigers beschouwt als self-loading cargo, gaat er niks veranderen.
ben benieuwd. Dan komen de treinen wel een beetje uit patroon te liggen met de treinen in Groningen, maar dat is nog altijd beter te behappen dan de treinen in Leeuwarden uit patroon latten liggenquote:Op zaterdag 17 november 2012 13:22 schreef brandsrus het volgende:
Arriva gaat de dienstregeling voor 2013 toch nog aanpassen na druk van de provincie Friesland en laat Arriva houden aan de afspraken die zijn gemaakt in het aanbestedingsbestek. Betekend dus dat er nog wat aan de dienstregeling geknutseld wordt dus. (bron: LC)
Het is vooral een verhaal waarin een zeer aanwezig sausje negatie in te proeven is. Het is niet dat de reizigers van Thalys dat systeem zo graag willen maar dat Thalys zich dat kan permitteren door de kwaliteit van het product. Die Fyra vervangt niet de Benelux omdat de vraag voor de oude Benelux wegvalt maar omdat de Fyra anders een minder opbrengt. Als je dan een verhaal op gaat hangen dat het "voor de reiziger is" terwijl je aan je water kunt proeven dat er veel meer achter zit en dat de reiziger om redenen niet optimaal bediend wordt dan sta je gewoon je eigen imago de grond in te boren. Helaas.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
allemaal mooie marketingtermen, terwijl waar het echt om gaat vergeten wordt
Ze hebben een paar verdiepingen in 'De Oost' aan het Stationsplein.quote:Op zaterdag 17 november 2012 09:22 schreef greavy het volgende:
NSH-kantoor zit toch in het station van Amsterdam bij spoor 2 ergens?
De 6 treinen die worden toegevoegd zullen de gaten in de huidige dienstregeling opvullen zodat er een uurdienst Amsterdam - Brussel ontstaat.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:25 schreef Nafi het volgende:
[..]
Hopen dat van die 6 treinen die nog toegevoegd moeten worden er 2 tussen 05:47 en 07:41 (vertrektijd vanuit Amsterdam) geplaatst worden, of zal dit niet gebeuren? Het is neem ik aan wel echt de drukste tijd.
Jemig, echt niet normaal. En dan te bedenken dat ik websites voor heeeeeeeeeel veel minder gemaakt hebt. Hooguit een paar k.quote:Op zaterdag 17 november 2012 11:43 schreef b2py het volgende:
ProRail krijgt een nieuwe website, gezien de aanbesteding.
Die prijzen die ze daarvoor betalen..
http://www.aanbesteden.pr(...)43&PrevForm=INS_OPDR
Ah oké dankjewel! Dan moet ik het er maar voor over hebben om iets eerder mijn bed uit te stappen, lastig als je geen ochtendmens bentquote:De 6 treinen die worden toegevoegd zullen de gaten in de huidige dienstregeling opvullen zodat er een uurdienst Amsterdam - Brussel ontstaat.
Tsja, ik heb de aanbesteding niet gelezen, maar als ze meteen een nieuwe backoffice willen integreren met een nieuwe website kijk ik niet heel erg op van die prijzen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:33 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Jemig, echt niet normaal. En dan te bedenken dat ik websites voor heeeeeeeeeel veel minder gemaakt hebt. Hooguit een paar k.
Thxquote:Op zaterdag 17 november 2012 13:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
oh ja, scan van het artikel: http://fryslan.christenunie.nl/l/library/download/541702
Op basis waarvan? Het verneuken van de overstapknoop?quote:Op zaterdag 17 november 2012 09:42 schreef greavy het volgende:
Strukton bouwt zijperron van station Deventer
Dagelijks stappen ruim 18.000 mensen in en uit de trein in Deventer. De verwachting is dat dit aantal de komende jaren met dertig procent gaat toenemen.
En het weer in gebruik nemen van Zwolle - Enschede?quote:Op zaterdag 17 november 2012 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Op basis waarvan? Het verneuken van de overstapknoop?
Een derde perron, dus er komt er nog 1 bij.quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:14 schreef CrashO het volgende:
Deventer heeft toch al tijden een zijperron? Dat kreng op stijgerpalen? Komt er nu een nieuwe bij of gaan ze deze "echt" maken?
We hebben er al 3 het postperron staat er ook nogquote:Op zaterdag 17 november 2012 21:14 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
En het weer in gebruik nemen van Zwolle - Enschede?
[..]
Een derde perron, dus er komt er nog 1 bij.
Jajaja, maar naast dat postperron ligt geen spoor, dat is vrij essentieel meestal in het gebruikquote:Op zaterdag 17 november 2012 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
We hebben er al 3 het postperron staat er ook nog
Niet belangrijk. Gewoon een "mind the gap" omroepje, klaarquote:Op zaterdag 17 november 2012 21:33 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Jajaja, maar naast dat postperron ligt geen spoor, dat is vrij essentieel meestal in het gebruik
En wat loopplanken neerleggenquote:Op zaterdag 17 november 2012 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet belangrijk. Gewoon een "mind the gap" omroepje, klaar
Heb het zelf wel eens gehad dat ik ergens langs de baan stond en ineens de machinist vol tyfoneert, dan schrik je ook aardig (zeker leuk als je vanuit de losse hand staat te filmen.... )quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:25 schreef Mirgeam het volgende:
vandaag op amersfoort centraal wat mensen een hartaanval bezorgd door per ongeluk op het pedaal van de tyfoon te staan
oeps, sorry
Dat is altijd leuk om te zien natuurlijkquote:van amersfoort naar hengelo zelf gereden, met 500 passagiers ofzo
als er interesse is wil ik wel een keer wat cabinefoto's schieten...
Volgens mij wordt het spoor waar nu het steigerperron overheen staat het definitieve perron. Verder veranderd er wat meer. Er worden seinen verplaatst, iets met wissels gedaan en er komt ATB-vv.quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:14 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
En het weer in gebruik nemen van Zwolle - Enschede?
[..]
Een derde perron, dus er komt er nog 1 bij.
Het nieuwe perron komt aan spoor 1 te liggen, spoor 2 wordt weer een perronloos spoor als het goed is.quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:58 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Volgens mij wordt het spoor waar nu het steigerperron overheen staat het definitieve perron. Verder veranderd er wat meer. Er worden seinen verplaatst, iets met wissels gedaan en er komt ATB-vv.
Dan zou het alleen een verplaatsing van het tweede perron zijn. Tot nu toe hoor ik echt verhalen over (ook nog) een derde perron erbij, aan de andere kantquote:Op zaterdag 17 november 2012 22:06 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het nieuwe perron komt aan spoor 1 te liggen, spoor 2 wordt weer een perronloos spoor als het goed is.
Ik kwam trouwens ook nog een foto van het nieuwe station Nijverdal tegen:
[ afbeelding ]
Ik lees zelfs gezwats over "In de binnenstad". Nou, we gaan het vanzelf wel zienquote:Op zaterdag 17 november 2012 22:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dan zou het alleen een verplaatsing van het tweede perron zijn. Tot nu toe hoor ik echt verhalen over (ook nog) een derde perron erbij, aan de andere kant
Daar hebben ze toch juist een spoor gesaneerd zodat er ruimte voor een perron ontstond?quote:Op zaterdag 17 november 2012 22:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dan zou het alleen een verplaatsing van het tweede perron zijn. Tot nu toe hoor ik echt verhalen over (ook nog) een derde perron erbij, aan de andere kant
Oh wauwquote:Op zaterdag 17 november 2012 23:01 schreef bork het volgende:
in de nieuwe Spoor zit een bon/code in. Voor 9 euro mag je met iemand heen- en terugreizen naar Deventer.
Nee.quote:Op zaterdag 17 november 2012 23:24 schreef iBenny het volgende:
Klein vraagje... Over een kleine maand gaat de Hanzelijn open. Is al bekend of het aantal treinen vanuit Almere naar Amsterdam Centraal hierdoor ook toeneemt?
Jij ook! Zo goed ken ik je ook weer niet, maar je bent een liefhebber van een pilsje op de zaterdag schijnt hetquote:
Ik probeer te minderen jaquote:Op zondag 18 november 2012 01:19 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Jij ook! Zo goed ken ik je ook weer niet, maar je bent een liefhebber van een pilsje op de zaterdag schijnt het
Jij bent zeg maar de opa die het zooitje bij elkaar houdt hier Dat weet ik welquote:Op zondag 18 november 2012 01:20 schreef Dr_Flash het volgende:
En BTW ik kom hier al wat langer Dus je mag mij best eens kennen ondertussen
Oh nou. Stay tuned, we gaan vast wel weer een nieuwjaarsrit houden met wat vaste users uit deze chain. En sinds vorig jaar is het dan gebruikelijk dat ik een excursiebundeltje verzorg met alle nodige alsmede mogelijke informatiequote:Op zondag 18 november 2012 01:21 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Jij bent zeg maar de opa die het zooitje bij elkaar houdt hier Dat weet ik wel
Maar qua persoonlijkheid bedoelde ik
Count me in, lijkt me wel lachen.quote:Op zondag 18 november 2012 01:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh nou. Stay tuned, we gaan vast wel weer een nieuwjaarsrit houden met wat vaste users uit deze chain. En sinds vorig jaar is het dan gebruikelijk dat ik een excursiebundeltje verzorg met alle nodige alsmede mogelijke informatie
"vast wel"? Niks niet "vast wel", "we gaan"!quote:Op zondag 18 november 2012 01:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh nou. Stay tuned, we gaan vast wel weer een nieuwjaarsrit houden met wat vaste users uit deze chain. En sinds vorig jaar is het dan gebruikelijk dat ik een excursiebundeltje verzorg met alle nodige alsmede mogelijke informatie
Ach, krijg toch de vinkentering ookquote:Er is een fout opgetreden
Uw gekozen reisoptie is niet meer beschikbaar.
Ga terug om uw treinselectie of reisdatum te wijzigen
Ben jij nu een van die vijf gelukkigen die ook stage mogen lopen bij de NS?quote:Op zondag 18 november 2012 01:16 schreef Monopoly het volgende:
Ik heb wat foto's geschoten tijdens mijn stage dag gisteren in de DM90. Morgen even uploaden, nu lekker een koud welverdiend biertje.
Nope, helaas niet. Syntus zit ik.quote:Op zondag 18 november 2012 10:06 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ben jij nu een van die vijf gelukkigen die ook stage mogen lopen bij de NS?
Ze zijn dit weekend alvast aan het oefenen!quote:Op zaterdag 17 november 2012 17:07 schreef dennistd het volgende:
In de nieuwe dienstregeling komt er toch een voortrein: Van Amsterdam naar Amersfoort op maandag t/m vrijdag, vier minuten voor de normale IC uit (vertrek om 16.58u, normale IC om 17.02u). Die normale IC is namelijk de IC Berlijn en blijkbaar is men er achter gekomen dat die toch wat te weinig capaciteit heeft voor dat tijdstip..
Syntus kan ook wel leuk zijn. Standplaats Ah?quote:Op zondag 18 november 2012 13:03 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nope, helaas niet. Syntus zit ik.
Een beetje vreemde constructie, aangezien Syntus de consessie niet heeft gekregen. We zijn in dienst bij Machinext (uitzendbureau) en we rijden voor Syntus.
Hoe het na 9 December loopt weten we nog niet, dat is afhankelijk van Arriva.
Standplaats Tiel En soms Winterswijk, dat is een klere eind rijden vanuit Den Haagquote:Op zondag 18 november 2012 13:16 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Syntus kan ook wel leuk zijn. Standplaats Ah?
Ik loop nu stage bij de NS, al vanaf midden september. Echter mogen we pas vanaf volgende week echt mee gaan rijden omdat er een hoop nog niet geregeld was.
Nouja rijden... meerijden... zelf rijden mogen we pas in het tweede jaar...quote:Op zondag 18 november 2012 13:18 schreef Monopoly het volgende:
Eindelijk rijden dus komende week Veel plezier. Is echt heel tof. Dan krijg je een goede beeldvorming voor wat je hebt geleerd
Ik had gisteren een dienst en moest 5 keer heen en weerquote:Op zondag 18 november 2012 13:28 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Nouja rijden... meerijden... zelf rijden mogen we pas in het tweede jaar...
Maargoed dat mag de pret niet drukken
Standplaats Tiel? Ik wist niet eens dat dat een standplaats was... je hebt het wel getroffen dus zo te horen
RDP ?quote:Op zondag 18 november 2012 13:46 schreef Mirgeam het volgende:
Wij mogen wel al meteen rijden, de opleiding duurt ook maar een paar maanden
Werken aan je rempunten kan natuurlijk maar al te goed op die stukken stoptraject die Syntus rijdtquote:Op zondag 18 november 2012 13:31 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik had gisteren een dienst en moest 5 keer heen en weer
Het is wel handig om aan je rempunten te werken Treinen rijden zelf is niet zo moeilijk, het remmen, dat is pittig.
Dat heb je goed voorelkaar. Randstad selecteert alleen de creme de la creme voor een mogelijkheid om het BLM-traject bij NS te volgen. Ik hoorde daar niet bij, dus moet het via deze route doen.quote:Op zondag 18 november 2012 13:46 schreef Mirgeam het volgende:
Wij mogen wel al meteen rijden, de opleiding duurt ook maar een paar maanden
Dit is nog niet de helftquote:Op zondag 18 november 2012 14:15 schreef Sandrvich het volgende:
Mooie verzameling Fles! Nooit geweten dat Dortmund zo ontzettend veel stations heeft.
Is die formulering om Berlin uit te sluiten van deelname?quote:Op zondag 18 november 2012 14:46 schreef Sandrvich het volgende:
In dat geval; welke stad zou de meeste stations hebben met de stadsnaam in de stationsnaam verwerkt (dus zoals Amsterdam Lelylaan, Amsterdam Sloterdijk, etc. )?
Holendrecht?quote:Op zondag 18 november 2012 14:58 schreef Monopoly het volgende:
Amsterdam wint in Nederland
Rotterdam is CS - Blaak - Zuid - Stadion - Lombardijen - Noord - Alexander
Amsterdam is : CS - Science Park - Duivendrecht - Bijlmer - Bijlmer ArenA - Sloterdijk - Lelylaan - Muiderpoort - Zuid - Amstel - RAI - vergeet ik er nog één ?
Duivendrecht is niet van Amsterdam.quote:Op zondag 18 november 2012 14:58 schreef Monopoly het volgende:
Amsterdam wint in Nederland
Rotterdam is CS - Blaak - Zuid - Stadion - Lombardijen - Noord - Alexander
Amsterdam is : CS - Science Park - Duivendrecht - Bijlmer - Bijlmer ArenA - Sloterdijk - Lelylaan - Muiderpoort - Zuid - Amstel - RAI - vergeet ik er nog één ?
Amstel staat er wel tussen .quote:Op zondag 18 november 2012 15:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Duivendrecht is niet van Amsterdam.
Bijlmer pak je twee keer.
Je mist Amstel
Effectief 5 nu.quote:Op zondag 18 november 2012 15:12 schreef b2py het volgende:
Utrecht Centraal - Overvecht - Leidsche Rijn - Lunetten - Vaartsche Rijn - Zuilen - Terwijde - Maliebaan
Dat sowiesoquote:Op zondag 18 november 2012 16:40 schreef Dr_Flash het volgende:
mooiste kantoor? Ik denk dat je om te beginnen al jaloers bent op de machinist van die ICE ernaast
Duivendrecht ligt op amsterdams grondgebied.quote:Op zondag 18 november 2012 15:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Duivendrecht is niet van Amsterdam.
Bijlmer pak je twee keer.
Je mist Amstel onderste zin gemist.
ik heb nog altijd het mooiste uitzicht op kantoor... Een roze kasteelquote:Op zondag 18 november 2012 16:40 schreef Dr_Flash het volgende:
mooiste kantoor? Ik denk dat je om te beginnen al jaloers bent op de machinist van die ICE ernaast
Nope. Is gemeente Ouder-Amstel.quote:Op zondag 18 november 2012 19:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
Duivendrecht ligt op amsterdams grondgebied.
Als Zoetermeerder noem ik dat geen trein meer maar een tramquote:Op zondag 18 november 2012 15:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
En Zoetermeer dan? Of telt de stadslijn niet meer mee nu er alleen maar lightrail troep rijdt?
Is Arnhem Berg Opstel (Ahbo)quote:Op zondag 18 november 2012 22:05 schreef Monopoly het volgende:
Er staan er al wel een paar op Arnhem Tractie zag ik vrijdagavond tijdens rangeerdienst.
Netjes dat ze zorgen voor vervangend materieel en niet beginnen met uitval van ritten. Voor Hermes wel vervelend vermoed ik, het zou zo maar eens kunnen dat ze nu een bonus mislopen voor het voorhanden hebben van een volledige nieuwe vloot bussen en treinen bij het ingaan van de concessie. Zo'n bonus kan zo maar eens een miljoen euro zijnquote:Op zondag 18 november 2012 22:04 schreef Peterselieman het volgende:
Breng/Hermes kan vanaf 9 december nog niet over alle negen GTW's voor Doetinchem - Arnhem beschikken. Daarom worden er tijdelijk twee Linten gehuurd om de omlopen rond te kunnen maken. Waarschijnlijk zal Stadler de twee ontbrekende stellen wel voor de kerst gaan leveren.
Bron: https://twitter.com/BrengOV/status/269865257122541568
mja, als het buiten de macht van Hermes ligt dan zou hier misschien een mouw aan gepast kunnen worden.quote:Op zondag 18 november 2012 22:20 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Netjes dat ze zorgen voor vervangend materieel en niet beginnen met uitval van ritten. Voor Hermes wel vervelend vermoed ik, het zou zo maar eens kunnen dat ze nu een bonus mislopen voor het voorhanden hebben van een volledige nieuwe vloot bussen en treinen bij het ingaan van de concessie. Zo'n bonus kan zo maar eens een miljoen euro zijn
Spoor was verdomde glad gisteren, de hele ICB ging glijden bij Apeldoorn, daarna maakte de 1730 nog wat extra herrie door de vlakke plaatsen op de wielenquote:Op zondag 18 november 2012 22:15 schreef twiFight het volgende:
De NS oefenen alvast voor de Winterperiode denk ik.
Amersfoort - Zwolle was +10. Best knap voor een traject van een dikke 40 minuten, dat is gewoon 25% vertraging.
Daarna de machinist "ik ga mijn best doen de vertraging in te lopen" waardoor hij uiteindelijk in Heerenveen kwam met nog eens 5 minuten MEER vertraging. Godverdomme.
Nee. Hermes is verantwoordelijk voor het wel of niet voldoen aan het bestek en de voorwaardeen voor bonus/malus.quote:Op zondag 18 november 2012 22:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, als het buiten de macht van Hermes ligt dan zou hier misschien een mouw aan gepast kunnen worden.
Dat Stadler moet dokken was me wel duidelijk, want er is al vervangend materieel geregeld. Misschien dat er ook achter de schermen met de regio iets geregeld isquote:Op zondag 18 november 2012 22:27 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Nee. Hermes is verantwoordelijk voor het wel of niet voldoen aan het bestek en de voorwaardeen voor bonus/malus.
Als Hermes een goede overeenkomst met Meneer Treinfabriek heeft, is Meneer Treinfabriek verantwoordelijk voor de schades wegens niet tijdig leveren van rijvaardige treinen.
Nu schat ik in dat de boete wel zal meevallen, maar dat doet niets af aan Hermes' verantwoordelijkheid.
Maar ja... Ik ben gek.
Goed gesprokenquote:Op zondag 18 november 2012 22:24 schreef DriekOplopers het volgende:
And now...
For something completely different...
Ik ben een zwetser, een roeper, de nieuwe Fortuijn, een gek. Dat u dat even weet.
http://www.voorbeterov.nl/121119.php
Kwalijke zaak. Om te beginnen, als er IETS een notoire "zeiken-om-het-zeiken-club" is, is het Rover.quote:Op zondag 18 november 2012 22:24 schreef DriekOplopers het volgende:
And now...
For something completely different...
Ik ben een zwetser, een roeper, de nieuwe Fortuijn, een gek. Dat u dat even weet.
http://www.voorbeterov.nl/121119.php
Mag het hopen ja. Naar de letter van de aanbesteding is de vloot niet compleet nieuw, maar naar de geest erachter kun je vaststellen dat dit wel het doel is geweest van Hermes. Het valt buiten dit topic, maar in Vianen, Nieuwegein en Nijmegen staan inmiddels meer dan 100 gloednieuwe bussen te wachten op de nieuwe concessie.quote:Op zondag 18 november 2012 22:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat Stadler moet dokken was me wel duidelijk, want er is al vervangend materieel geregeld. Misschien dat er ook achter de schermen met de regio iets geregeld is
Mijn favoriete mat (naast mat 64) zo jammer dat dat spul ook alweer moet wijken voor van die computerkasten op wielen. Ik hoop dat ze tussen Apeldoorn en Zutphen nog een aantal jaren mee kunnen draaien, in de hoop dat ik er zelf misschien nog een keer mee kan rijden...quote:
daar rijden over een maand GTW's van Arrivaquote:Op zondag 18 november 2012 23:06 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Mijn favoriete mat (naast mat 64) zo jammer dat dat spul ook alweer moet wijken voor van die computerkasten op wielen. Ik hoop dat ze tussen Apeldoorn en Zutphen nog een aantal jaren mee kunnen draaien, in de hoop dat ik er zelf misschien nog een keer mee kan rijden...
De enige trajecten waar ze nog een tijdje rijden zijn Zwolle-Kampen en Zwolle-Enschede. Die eerste lijn totdat er een besluit is genomen over eventuele vertramming, en dat tweede traject tot een aanbesteding (die er zo goed als zeker komt binnen een paar jaar). Daarna is het echt over en uit voor een serie van op dit moment pas zo'n 15 jaar oud..quote:Op zondag 18 november 2012 23:06 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Mijn favoriete mat (naast mat 64) zo jammer dat dat spul ook alweer moet wijken voor van die computerkasten op wielen. Ik hoop dat ze tussen Apeldoorn en Zutphen nog een aantal jaren mee kunnen draaien, in de hoop dat ik er zelf misschien nog een keer mee kan rijden...
Das toch andere koekquote:Op zondag 18 november 2012 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar rijden over een maand GTW's van Arriva
klopt, want er gaat daar dieselelektrisch materieel rijden in plaats van dieselhydraulisch nuquote:
Zonde, prachtig materieel.quote:Op zondag 18 november 2012 23:13 schreef dennistd het volgende:
[..]
De enige trajecten waar ze nog een tijdje rijden zijn Zwolle-Kampen en Zwolle-Enschede. Die eerste lijn totdat er een besluit is genomen over eventuele vertramming, en dat tweede traject tot een aanbesteding (die er zo goed als zeker komt binnen een paar jaar). Daarna is het echt over en uit voor een serie van op dit moment pas zo'n 15 jaar oud..
Ja..quote:Op zondag 18 november 2012 23:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, want er gaat daar dieselelektrisch materieel rijden in plaats van dieselhydraulisch nu
not ligt in Duivendrecht op het randje maar er in. Sorry spuit 11 zie ik nu maar ik was daar gebleven.quote:Op zondag 18 november 2012 19:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
Duivendrecht ligt op amsterdams grondgebied.
Modern comfortabel stil spul met een leuk smoeltje.quote:
comfortabel? :wquote:Op zondag 18 november 2012 23:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Modern comfortabel stil spul met een leuk smoeltje.
geen reizigersmaterieel meer nee. Maar bij de locomotieven nog wel. wat te denken van bijvoorbeeld de MaK G 1206 of de Voith Maximaquote:Op zondag 18 november 2012 23:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Ja..
naast de DM90 is er ook geen ander DH materieel meer op de baan ?
Kut GTW'squote:Op zondag 18 november 2012 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar rijden over een maand GTW's van Arriva
Ja hoor... diverse keren gebruikt op Leeuwarden - Groningen v.v. en op Groningen - Leer, en ik vind het prima spul voor de afstanden die ze rijdenquote:
Nee.quote:Op zondag 18 november 2012 23:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Modern comfortabel stil spul met een leuk smoeltje.
Dat is een beetje hetzelfde als tegen iemand die zich kut voelt "want geen enkele vrouw houdt van me" zeggen "en je moeder dan? "quote:Op zondag 18 november 2012 23:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geen reizigersmaterieel meer nee. Maar bij de locomotieven nog wel. wat te denken van bijvoorbeeld de MaK G 1206 of de Voith Maxima
quote:Op zondag 18 november 2012 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is een beetje hetzelfde als tegen iemand die zich kut voelt "want geen enkele vrouw houdt van me" zeggen "en je moeder dan? "
die vergelijking slaat als een lul op een drumstel en dat weet je ook welquote:Op zondag 18 november 2012 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is een beetje hetzelfde als tegen iemand die zich kut voelt "want geen enkele vrouw houdt van me" zeggen "en je moeder dan? "
Eh, nee. Die vergelijking is behoorlijk raakquote:Op zondag 18 november 2012 23:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die vergelijking slaat als een lul op een drumstel en dat weet je ook wel
Geen idee waar je het over hebt. Vage afkortingen en treinnummers laten we in dit topic graag achterwege om begrijpbaar te zijn...quote:Op zondag 18 november 2012 22:25 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
Spoor was verdomde glad gisteren, de hele ICB ging glijden bij Apeldoorn, daarna maakte de 1730 nog wat extra herrie door de vlakke plaatsen op de wielen
quote:Op maandag 19 november 2012 01:28 schreef Peter het volgende:
[..]
Geen idee waar je het over hebt. Vage afkortingen en treinnummers laten we in dit topic graag achterwege om begrijpbaar te zijn...
Ja hoor, maar als ie het de pimpel had genoemd dan was het ineens wel goed geweest. Dat betweterige gedoe...quote:Op maandag 19 november 2012 01:28 schreef Peter het volgende:
[..]
Geen idee waar je het over hebt. Vage afkortingen en treinnummers laten we in dit topic graag achterwege om begrijpbaar te zijn...
Zonde dit. Alsof je wat hebt aan die snurkers van Rover.quote:Op zondag 18 november 2012 22:24 schreef DriekOplopers het volgende:
And now...
For something completely different...
Ik ben een zwetser, een roeper, de nieuwe Fortuijn, een gek. Dat u dat even weet.
http://www.voorbeterov.nl/121119.php
quote:Arriën Kruyt; geboren in Utrecht 1946; voorzitter van de gezamenlijke Griekenlandwerkgroepen in België en Nederland 1967-1974; hoofd afdeling Organisatieontwikkeling en juridisch medewerker Nederlands Centrum Buitenlanders 1976-1985; coördinator minderhedenbeleid gemeente Amersfoort 1982-1985; oprichter en eerste directeur Landelijk Bureau Racismebestrijding 1985-1992; vanaf 1992 werkzaam voor W&S Transition en Interimmanagement als interimmanager bij o.a. de Raad voor Rechtsbijstand, het Politie Studie Centrum, het Schadefonds Geweldsmisdrijven en diverse NGO's; namens de PvdA wethouder Sociale Zaken en Werkgelegenheid in de gemeente Amersfoort 2006-2010.
Wat een rat als hij dan zulke opmerkingen maaktquote:Op maandag 19 november 2012 03:50 schreef Duvel het volgende:
Als het trouwens gaat over het leven van gemeenschapsgeld:
Arriën Kruyt; geboren in Utrecht 1946; voorzitter van de gezamenlijke Griekenlandwerkgroepen in België en Nederland 1967-1974; hoofd afdeling Organisatieontwikkeling en juridisch medewerker Nederlands Centrum Buitenlanders 1976-1985; coördinator minderhedenbeleid gemeente Amersfoort 1982-1985; oprichter en eerste directeur Landelijk Bureau Racismebestrijding 1985-1992; vanaf 1992 werkzaam voor W&S Transition en Interimmanagement als interimmanager bij o.a. de Raad voor Rechtsbijstand, het Politie Studie Centrum, het Schadefonds Geweldsmisdrijven en diverse NGO's; namens de PvdA wethouder Sociale Zaken en Werkgelegenheid in de gemeente Amersfoort 2006-2010.
de FLIRT lijkt mij ook fijnerquote:Op zondag 18 november 2012 23:36 schreef James1988 het volgende:
FLIRT is beter dan GTW, maar GTW is niet slecht. Vind ik.
Ik zit liever in een GTW dan in een SLT.
Excuus, ik had het idee dat dat hier gemeengoed wasquote:Op maandag 19 november 2012 01:28 schreef Peter het volgende:
[..]
Geen idee waar je het over hebt. Vage afkortingen en treinnummers laten we in dit topic graag achterwege om begrijpbaar te zijn...