Daar wil ik nog steeds een keer heen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Voor nog meer "Industrieel erfgoed" moet je even naar Binche![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 16 november 2012 21:19 schreef James1988 het volgende:
Ze babbelt, ze voert het woord... en ze is volkomen van de pot gerukt en staat met een grote grijns te vertellen dat veel reizigers in de stront kunnen zakken.
Wat let je? Ik hoop dat het nu nog zo is trouwens, maar ze zijn door heel belgië heen druk met nieuwbouw...quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Daar wil ik nog steeds een keer heen.
Als de wiederweerga oprotten met die kutnaamquote:Op vrijdag 16 november 2012 23:04 schreef Peterselieman het volgende:
Welkom op de Wiederline. Deze trein zal stoppen te Groningen Europapark, etc
Met eigen website: http://www.wiederline.com/
Mwah, ik zocht gewoon een woordgrap, dus moest er een draai aan geven. Ik snap de keuze, maar hard er toch iets meer van verwachtquote:Op vrijdag 16 november 2012 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
je lijkt Fles wel met zo'n commentaar
Nie kutte met mijn broertje he. Of moet je pomper op je neus?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh? Moet je me iets vertellen?quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nie kutte met mijn broertje he. Of moet je pomper op je neus?
Oh, tof dus je gaat het laatste schraapwerk doen vanuit Bestwig? vandaar die extra dag? Is het bijboeken nog gelukt in Ferienpark Hollandia?quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Veel plezier. Ik ga morgen de bijna laatste bordjes rondom Dortmund opvegen. Dan is NRW bijna klaar, en moet er alleen langs de uiterste oostrand nog wat gedaan worden, maar het lijkt allemaal nog dit jaar te gaan lukken
Jepquote:Op vrijdag 16 november 2012 23:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Oh, tof dus je gaat het laatste schraapwerk doen vanuit Bestwig?
Neuh, gewoon omdat ik na 2e kerstdag van alle verplichtingen ontheven ben en dus vrij voor dit soort dingen.quote:vandaar die extra dag?
Jaquote:Is het bijboeken nog gelukt in Ferienpark Hollandia?
Word vandaag nog een achterlijke mongool zodat je je in je blote poepertje kan laten naaien door NS HiSpeed.quote:Registreer je vandaag nog bij Facebook zodat je contact kunt maken met NS Hispeed.
Zolang je een commercieel directeur hebt die als een blije gup staat te vertellen over hoe zeer de reizigers "tariefflexibiliteit", "yield management" en "reservering" waarderen, en reizigers beschouwt als self-loading cargo, gaat er niks veranderen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:55 schreef Dr_Flash het volgende:
je vraagt je af wanneer ze daar iets van gaan opsteken.
If at all
Waarom slaan we die commercieel directeur niet een keer in elkaar dan? Eigenlijk?quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zolang je een commercieel directeur hebt die als een blije gup staat te vertellen over hoe zeer de reizigers "tariefflexibiliteit", "yield management" en "reservering" waarderen, en reizigers beschouwt als self-loading cargo, gaat er niks veranderen.
In elkaar slaan gaat me wel een beetje ver... maar iets als een reizigersprotest voor het HQ van NS Hispeed in Amsterdam lijkt me nog best wel een grappige actie. Een plein dat zwart ziet van gefrustreerde reizigers, daar haal je geheid het journaal mee.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom slaan we die commercieel directeur niet een keer in elkaar dan? Eigenlijk?
En dan nog iets ludieks. Allemaal moonen of zo. Anders "haal je het journaal" punt.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
In elkaar slaan gaat me wel een beetje ver... maar iets als een reizigersprotest voor het HQ van NS Hispeed in Amsterdam lijkt me nog best wel een grappige actie. Een plein dat zwart ziet van gefrustreerde reizigers, daar haal je geheid het journaal mee.
Whehehehehehehequote:Op zaterdag 17 november 2012 01:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dan nog iets ludieks. Allemaal moonen of zo. Anders "haal je het journaal" punt.
Er zijn een paar dingen die de reiziger kan doen: stemmen met z'n portemonnee, en de lokale volksvertegenwoordiger aanschrijven.quote:NS kan het gewoon geen ene donder schelen hoe de reiziger zich behandeld voelt, of hij überhaupt vervoerd wordt, het belangrijkste is ijzer schuiven en lief lachen voor de camera.
Nee man kap toch eens met dat fatsoen. Je wordt door NS ( en prorail) al jaren kompleet in je hemd gezet alsof het maar de normaalste zaak van de wereld is.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Whehehehehehehe
[..]
Er zijn een paar dingen die de reiziger kan doen: stemmen met z'n portemonnee, en de lokale volksvertegenwoordiger aanschrijven.
Stemmen met de portemonnee (niet met de trein reizen) is voor veel mensen makkelijker gezegd dan gedaan, bijvoorbeeld omdat ze geen alternatief hebben. Je volksvertegenwoordiger aanspreken is het alternatief dat je hebt, maar dat lijkt in Nederland een stuk minder gebruikelijk te zijn dan in bijvoorbeeld Engeland.
Ik ben fatsoenlijk opgevoedquote:Op zaterdag 17 november 2012 01:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee man kap toch eens met dat fatsoen. Je wordt door NS ( en prorail) al jaren kompleet in je hemd gezet alsof het maar de normaalste zaak van de wereld is.
Ophouden daarmee. Betaalstakingen, massaal zwartrijden, en als dat niet overkomt gewoon agressie tegen personeel. Wel betalen en geen product leveren, dan zul je er van lusten, klaar.
Rukt mij niks, ik word jaar in jaar uit geconfronteerd met stijgende tarieven en dalende dienstverlening. Ergens moet iemand beginnen te voelen dat het zo niet werkt.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ben fatsoenlijk opgevoed
Betaalstakingen, zwartrijden, het blokkeren van loketten als protestactie, zulke acties steun ik van harte. Maar fysiek geweld gaat mij een stapje te ver. Het rijdend personeel kan niks doen aan beslissingen die van hogerhand worden genomen, net zo min als een lokettist dat kan. En zelfs die commercieel directeur doet alleen wat haar wordt opgedragen - handelen in het bedrijfsbelang.
En daarnaast: als ik agressie vertoon tegenover een personeelslid krijg ík problemen. Ik heb geen zin in gedonder met justitie en rechters.
Bla bla bla
Ik snap je gevoel wel, maar ik vind niet dat agressie een oplossing is.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Rukt mij niks, ik word jaar in jaar uit geconfronteerd met stijgende tarieven en dalende dienstverlening. Ergens moet iemand beginnen te voelen dat het zo niet werkt.
Als geen enkel ander signaal "doorkomt" dan is het helaas niet anders.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik snap je gevoel wel, maar ik vind niet dat agressie een oplossing is.
Het staat je vrij om je volksvertegenwoordiger aan te schrijven, om een protestactie te organiseren of om zelfs het hoofdkantoor te bezetten (Greenpeace-style). Zwartrijden, grijsrijden, doe wat je niet laten kunt.
Maar ga geen geweld gebruiken tegen mensen die dat niet verdienen, uiteindelijk zijn het ook allemaal maar mensen. Ik denk ook niet dat jij het zou waarderen als een klant jou in elkaar trimt omdat je werkgever de uurtarieven heeft verhoogd
Ik begrijp je gevoelens.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als geen enkel ander signaal "doorkomt" dan is het helaas niet anders.
Ja, maar dat doen ze niet omdat ze WETEN dat ze dan compleet vermoord worden.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:48 schreef James1988 het volgende:
Eigenlijk vind ik het best wel een geinig idee... misschien zou NS ook eens zoiets kunnen proberen.
Ja, da's waar.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar dat doen ze niet omdat ze WETEN dat ze dan compleet vermoord worden.
Zo is het ook wel weer.
Jep, je hebt helemaal gelijk.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:59 schreef Dr_Flash het volgende:
doodzonde.
Ten eerste omdat ze JUIST van die enorm kritische reiziger veel kunnen leren
Ten tweede omdat ze dus aangeven niets te WILLEN leren aangezien het "iedereen vindt alles geweldig" signaal de van tevoren bedachte uitslag moet zijn.
Ten derde omdat je als NS daarmee een van de laatste kansen hebt laten liggen om nog serieus genomen te worden.
Die staat op de website van NS Hispeed. Er wordt begonnen met 10 treinen per richting per dag, het is de bedoeling dat dit wordt uitgebouwd tot er uiteindelijk 16 per richting per dag rijden.quote:Op zaterdag 17 november 2012 02:30 schreef Nafi het volgende:
Iemand enig idee waar ik de nieuwe dienstregeling van Fyra Amsterdam - Brussel kan vinden?
Wat? Is het nog geeneens zeker?quote:Op zaterdag 17 november 2012 02:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die staat op de website van NS Hispeed. Er wordt begonnen met 10 treinen per richting per dag, het is de bedoeling dat dit wordt uitgebouwd tot er uiteindelijk 16 per richting per dag rijden.
De dienstregeling is onder voorbehoud, want het is nog niet zeker dat de Fyra Brussel ook daadwerkelijk rijdt per 9-12...
Komt er nog extra reizigersvervoer voor terug? Of komt er nu plek vrij om station Breda-Oost te realiseren?quote:Op zaterdag 17 november 2012 09:18 schreef greavy het volgende:
De Brabantroute krijgt per DRGL2013 veel minder goederentreinen te verwerken...
Van Husa blijven enkel de HTRS Busto-shuttle (van- en naar Busto), de Safenwil (autotrein Safenwil-Botlek) en de Blerick-shuttle over. ERS blijft ook nog deels daar rijden. Verder verdwijnt bijna alles naar de Betuweroute. Zou gaan om 20 tot 30 treinen per dag extra via de BR.
Wat een hoop geld overigens..quote:Op zaterdag 17 november 2012 09:42 schreef greavy het volgende:
Strukton bouwt zijperron van station Deventer
Gepubliceerd op 16-11-2012 om 12:01
Strukton heeft de opdracht gekregen om een zijperron bij het station in Deventer te bouwen. De opdracht met een aanneemsom van 5,9 miljoen euro is onderdeel van het project Spoorzone Deventer. De werkzaamheden beginnen op 1 januari 2013 en duren tot en met april 2014.
De huidige twee perrons van het station Deventer kunnen het groeiende aantal reizigers niet opvangen. Het derde zijperron dat Strukton Rail en Strukton Bouw zorgt er voor dat er straks wel voldoende capaciteit is voor de reizigers.
Restaureren
Het station in Deventer is een monument. Dat betekent dat een deel van de werkzaamheden uit restaureren bestaat. Strukton heeft ervaring op het gebied van restaureren.
De werkzaamheden bestaan onder andere uit de realisatie van een zijperron met perronkap, tijdelijke voorzieningen, een nieuwe fietsenstalling en een entreegebouw. Daarnaast gaat de aannemer het nieuwe zijperron op de bestaande stationstunnel aansluiten en en diverse specialistische installatiewerkzaamheden uitvoeren. Dit gebeurt in de binnenstad van Deventer waar de beschikbare ruimte beperkt is en de logistiek complex.
Spoorzone Deventer
Dagelijks stappen ruim 18.000 mensen in en uit de trein in Deventer. De verwachting is dat dit aantal de komende jaren met dertig procent gaat toenemen. Onderdeel van project Spoorzone Deventer zijn de aanleg van het derde perron, de verbetering met de aansluiting van de binnenstad en de uitbreiding van de ondergrondse fietsenstalling. Verder wordt het busperron gebruikersvriendelijker en veiliger gemaakt en komen er diverse horecagelegenheden aan het stationsplein.
http://www.spoorpro.nl/sp(...)an-station-deventer/
Oh stom dat ik het niet gezien heb, keek in de reisplanner maar daar stonden de nieuwe tijden nog niet.quote:Op zaterdag 17 november 2012 02:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die staat op de website van NS Hispeed. Er wordt begonnen met 10 treinen per richting per dag, het is de bedoeling dat dit wordt uitgebouwd tot er uiteindelijk 16 per richting per dag rijden.
De dienstregeling is onder voorbehoud, want het is nog niet zeker dat de Fyra Brussel ook daadwerkelijk rijdt per 9-12...
allemaal mooie marketingtermen, terwijl waar het echt om gaat vergeten wordtquote:Op zaterdag 17 november 2012 01:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zolang je een commercieel directeur hebt die als een blije gup staat te vertellen over hoe zeer de reizigers "tariefflexibiliteit", "yield management" en "reservering" waarderen, en reizigers beschouwt als self-loading cargo, gaat er niks veranderen.
ben benieuwd. Dan komen de treinen wel een beetje uit patroon te liggen met de treinen in Groningen, maar dat is nog altijd beter te behappen dan de treinen in Leeuwarden uit patroon latten liggenquote:Op zaterdag 17 november 2012 13:22 schreef brandsrus het volgende:
Arriva gaat de dienstregeling voor 2013 toch nog aanpassen na druk van de provincie Friesland en laat Arriva houden aan de afspraken die zijn gemaakt in het aanbestedingsbestek. Betekend dus dat er nog wat aan de dienstregeling geknutseld wordt dus. (bron: LC)
Het is vooral een verhaal waarin een zeer aanwezig sausje negatie in te proeven is. Het is niet dat de reizigers van Thalys dat systeem zo graag willen maar dat Thalys zich dat kan permitteren door de kwaliteit van het product. Die Fyra vervangt niet de Benelux omdat de vraag voor de oude Benelux wegvalt maar omdat de Fyra anders een minder opbrengt. Als je dan een verhaal op gaat hangen dat het "voor de reiziger is" terwijl je aan je water kunt proeven dat er veel meer achter zit en dat de reiziger om redenen niet optimaal bediend wordt dan sta je gewoon je eigen imago de grond in te boren. Helaas.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
allemaal mooie marketingtermen, terwijl waar het echt om gaat vergeten wordt
Ze hebben een paar verdiepingen in 'De Oost' aan het Stationsplein.quote:Op zaterdag 17 november 2012 09:22 schreef greavy het volgende:
NSH-kantoor zit toch in het station van Amsterdam bij spoor 2 ergens?
De 6 treinen die worden toegevoegd zullen de gaten in de huidige dienstregeling opvullen zodat er een uurdienst Amsterdam - Brussel ontstaat.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:25 schreef Nafi het volgende:
[..]
Hopen dat van die 6 treinen die nog toegevoegd moeten worden er 2 tussen 05:47 en 07:41 (vertrektijd vanuit Amsterdam) geplaatst worden, of zal dit niet gebeuren? Het is neem ik aan wel echt de drukste tijd.
Jemig, echt niet normaal. En dan te bedenken dat ik websites voor heeeeeeeeeel veel minder gemaakt hebt. Hooguit een paar k.quote:Op zaterdag 17 november 2012 11:43 schreef b2py het volgende:
ProRail krijgt een nieuwe website, gezien de aanbesteding.
Die prijzen die ze daarvoor betalen..
http://www.aanbesteden.pr(...)43&PrevForm=INS_OPDR
Ah oké dankjewel! Dan moet ik het er maar voor over hebben om iets eerder mijn bed uit te stappen, lastig als je geen ochtendmens bentquote:De 6 treinen die worden toegevoegd zullen de gaten in de huidige dienstregeling opvullen zodat er een uurdienst Amsterdam - Brussel ontstaat.
Tsja, ik heb de aanbesteding niet gelezen, maar als ze meteen een nieuwe backoffice willen integreren met een nieuwe website kijk ik niet heel erg op van die prijzen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:33 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Jemig, echt niet normaal. En dan te bedenken dat ik websites voor heeeeeeeeeel veel minder gemaakt hebt. Hooguit een paar k.
Thxquote:Op zaterdag 17 november 2012 13:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
oh ja, scan van het artikel: http://fryslan.christenunie.nl/l/library/download/541702
Op basis waarvan? Het verneuken van de overstapknoop?quote:Op zaterdag 17 november 2012 09:42 schreef greavy het volgende:
Strukton bouwt zijperron van station Deventer
Dagelijks stappen ruim 18.000 mensen in en uit de trein in Deventer. De verwachting is dat dit aantal de komende jaren met dertig procent gaat toenemen.
En het weer in gebruik nemen van Zwolle - Enschede?quote:Op zaterdag 17 november 2012 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Op basis waarvan? Het verneuken van de overstapknoop?
Een derde perron, dus er komt er nog 1 bij.quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:14 schreef CrashO het volgende:
Deventer heeft toch al tijden een zijperron? Dat kreng op stijgerpalen? Komt er nu een nieuwe bij of gaan ze deze "echt" maken?
We hebben er al 3quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:14 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
En het weer in gebruik nemen van Zwolle - Enschede?
[..]
Een derde perron, dus er komt er nog 1 bij.
Jajaja, maar naast dat postperron ligt geen spoor, dat is vrij essentieel meestal in het gebruikquote:Op zaterdag 17 november 2012 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
We hebben er al 3het postperron staat er ook nog
Niet belangrijk. Gewoon een "mind the gap" omroepje, klaarquote:Op zaterdag 17 november 2012 21:33 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Jajaja, maar naast dat postperron ligt geen spoor, dat is vrij essentieel meestal in het gebruik
En wat loopplanken neerleggenquote:Op zaterdag 17 november 2012 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet belangrijk. Gewoon een "mind the gap" omroepje, klaar
Heb het zelf wel eens gehad dat ik ergens langs de baan stond en ineens de machinist vol tyfoneert, dan schrik je ook aardig (zeker leuk als je vanuit de losse hand staat te filmen....quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:25 schreef Mirgeam het volgende:
vandaag op amersfoort centraal wat mensen een hartaanval bezorgd door per ongeluk op het pedaal van de tyfoon te staan![]()
oeps, sorry![]()
Dat is altijd leuk om te zien natuurlijkquote:van amersfoort naar hengelo zelf gereden, met 500 passagiers ofzo
als er interesse is wil ik wel een keer wat cabinefoto's schieten...
Volgens mij wordt het spoor waar nu het steigerperron overheen staat het definitieve perron. Verder veranderd er wat meer. Er worden seinen verplaatst, iets met wissels gedaan en er komt ATB-vv.quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:14 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
En het weer in gebruik nemen van Zwolle - Enschede?
[..]
Een derde perron, dus er komt er nog 1 bij.
Het nieuwe perron komt aan spoor 1 te liggen, spoor 2 wordt weer een perronloos spoor als het goed is.quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:58 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Volgens mij wordt het spoor waar nu het steigerperron overheen staat het definitieve perron. Verder veranderd er wat meer. Er worden seinen verplaatst, iets met wissels gedaan en er komt ATB-vv.
Dan zou het alleen een verplaatsing van het tweede perron zijn. Tot nu toe hoor ik echt verhalen over (ook nog) een derde perron erbij, aan de andere kantquote:Op zaterdag 17 november 2012 22:06 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het nieuwe perron komt aan spoor 1 te liggen, spoor 2 wordt weer een perronloos spoor als het goed is.
Ik kwam trouwens ook nog een foto van het nieuwe station Nijverdal tegen:
[ afbeelding ]
Ik lees zelfs gezwats over "In de binnenstad". Nou, we gaan het vanzelf wel zienquote:Op zaterdag 17 november 2012 22:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dan zou het alleen een verplaatsing van het tweede perron zijn. Tot nu toe hoor ik echt verhalen over (ook nog) een derde perron erbij, aan de andere kant
Daar hebben ze toch juist een spoor gesaneerd zodat er ruimte voor een perron ontstond?quote:Op zaterdag 17 november 2012 22:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dan zou het alleen een verplaatsing van het tweede perron zijn. Tot nu toe hoor ik echt verhalen over (ook nog) een derde perron erbij, aan de andere kant
Oh wauwquote:Op zaterdag 17 november 2012 23:01 schreef bork het volgende:
in de nieuwe Spoor zit een bon/code in. Voor 9 euro mag je met iemand heen- en terugreizen naar Deventer.
Nee.quote:Op zaterdag 17 november 2012 23:24 schreef iBenny het volgende:
Klein vraagje... Over een kleine maand gaat de Hanzelijn open. Is al bekend of het aantal treinen vanuit Almere naar Amsterdam Centraal hierdoor ook toeneemt?
Jij ook! Zo goed ken ik je ook weer niet, maar je bent een liefhebber van een pilsje op de zaterdag schijnt hetquote:
Ik probeer te minderen jaquote:Op zondag 18 november 2012 01:19 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Jij ook! Zo goed ken ik je ook weer niet, maar je bent een liefhebber van een pilsje op de zaterdag schijnt het
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |