Wat een hoop geld overigens..quote:Op zaterdag 17 november 2012 09:42 schreef greavy het volgende:
Strukton bouwt zijperron van station Deventer
Gepubliceerd op 16-11-2012 om 12:01
Strukton heeft de opdracht gekregen om een zijperron bij het station in Deventer te bouwen. De opdracht met een aanneemsom van 5,9 miljoen euro is onderdeel van het project Spoorzone Deventer. De werkzaamheden beginnen op 1 januari 2013 en duren tot en met april 2014.
De huidige twee perrons van het station Deventer kunnen het groeiende aantal reizigers niet opvangen. Het derde zijperron dat Strukton Rail en Strukton Bouw zorgt er voor dat er straks wel voldoende capaciteit is voor de reizigers.
Restaureren
Het station in Deventer is een monument. Dat betekent dat een deel van de werkzaamheden uit restaureren bestaat. Strukton heeft ervaring op het gebied van restaureren.
De werkzaamheden bestaan onder andere uit de realisatie van een zijperron met perronkap, tijdelijke voorzieningen, een nieuwe fietsenstalling en een entreegebouw. Daarnaast gaat de aannemer het nieuwe zijperron op de bestaande stationstunnel aansluiten en en diverse specialistische installatiewerkzaamheden uitvoeren. Dit gebeurt in de binnenstad van Deventer waar de beschikbare ruimte beperkt is en de logistiek complex.
Spoorzone Deventer
Dagelijks stappen ruim 18.000 mensen in en uit de trein in Deventer. De verwachting is dat dit aantal de komende jaren met dertig procent gaat toenemen. Onderdeel van project Spoorzone Deventer zijn de aanleg van het derde perron, de verbetering met de aansluiting van de binnenstad en de uitbreiding van de ondergrondse fietsenstalling. Verder wordt het busperron gebruikersvriendelijker en veiliger gemaakt en komen er diverse horecagelegenheden aan het stationsplein.
http://www.spoorpro.nl/sp(...)an-station-deventer/
Oh stom dat ik het niet gezien heb, keek in de reisplanner maar daar stonden de nieuwe tijden nog niet.quote:Op zaterdag 17 november 2012 02:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die staat op de website van NS Hispeed. Er wordt begonnen met 10 treinen per richting per dag, het is de bedoeling dat dit wordt uitgebouwd tot er uiteindelijk 16 per richting per dag rijden.
De dienstregeling is onder voorbehoud, want het is nog niet zeker dat de Fyra Brussel ook daadwerkelijk rijdt per 9-12...
allemaal mooie marketingtermen, terwijl waar het echt om gaat vergeten wordtquote:Op zaterdag 17 november 2012 01:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zolang je een commercieel directeur hebt die als een blije gup staat te vertellen over hoe zeer de reizigers "tariefflexibiliteit", "yield management" en "reservering" waarderen, en reizigers beschouwt als self-loading cargo, gaat er niks veranderen.
ben benieuwd. Dan komen de treinen wel een beetje uit patroon te liggen met de treinen in Groningen, maar dat is nog altijd beter te behappen dan de treinen in Leeuwarden uit patroon latten liggenquote:Op zaterdag 17 november 2012 13:22 schreef brandsrus het volgende:
Arriva gaat de dienstregeling voor 2013 toch nog aanpassen na druk van de provincie Friesland en laat Arriva houden aan de afspraken die zijn gemaakt in het aanbestedingsbestek. Betekend dus dat er nog wat aan de dienstregeling geknutseld wordt dus. (bron: LC)
Het is vooral een verhaal waarin een zeer aanwezig sausje negatie in te proeven is. Het is niet dat de reizigers van Thalys dat systeem zo graag willen maar dat Thalys zich dat kan permitteren door de kwaliteit van het product. Die Fyra vervangt niet de Benelux omdat de vraag voor de oude Benelux wegvalt maar omdat de Fyra anders een minder opbrengt. Als je dan een verhaal op gaat hangen dat het "voor de reiziger is" terwijl je aan je water kunt proeven dat er veel meer achter zit en dat de reiziger om redenen niet optimaal bediend wordt dan sta je gewoon je eigen imago de grond in te boren. Helaas.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
allemaal mooie marketingtermen, terwijl waar het echt om gaat vergeten wordt
Ze hebben een paar verdiepingen in 'De Oost' aan het Stationsplein.quote:Op zaterdag 17 november 2012 09:22 schreef greavy het volgende:
NSH-kantoor zit toch in het station van Amsterdam bij spoor 2 ergens?
De 6 treinen die worden toegevoegd zullen de gaten in de huidige dienstregeling opvullen zodat er een uurdienst Amsterdam - Brussel ontstaat.quote:Op zaterdag 17 november 2012 13:25 schreef Nafi het volgende:
[..]
Hopen dat van die 6 treinen die nog toegevoegd moeten worden er 2 tussen 05:47 en 07:41 (vertrektijd vanuit Amsterdam) geplaatst worden, of zal dit niet gebeuren? Het is neem ik aan wel echt de drukste tijd.
Jemig, echt niet normaal. En dan te bedenken dat ik websites voor heeeeeeeeeel veel minder gemaakt hebt. Hooguit een paar k.quote:Op zaterdag 17 november 2012 11:43 schreef b2py het volgende:
ProRail krijgt een nieuwe website, gezien de aanbesteding.
Die prijzen die ze daarvoor betalen..
http://www.aanbesteden.pr(...)43&PrevForm=INS_OPDR
Ah oké dankjewel! Dan moet ik het er maar voor over hebben om iets eerder mijn bed uit te stappen, lastig als je geen ochtendmens bentquote:De 6 treinen die worden toegevoegd zullen de gaten in de huidige dienstregeling opvullen zodat er een uurdienst Amsterdam - Brussel ontstaat.
Tsja, ik heb de aanbesteding niet gelezen, maar als ze meteen een nieuwe backoffice willen integreren met een nieuwe website kijk ik niet heel erg op van die prijzen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:33 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Jemig, echt niet normaal. En dan te bedenken dat ik websites voor heeeeeeeeeel veel minder gemaakt hebt. Hooguit een paar k.
Thxquote:Op zaterdag 17 november 2012 13:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
oh ja, scan van het artikel: http://fryslan.christenunie.nl/l/library/download/541702
Op basis waarvan? Het verneuken van de overstapknoop?quote:Op zaterdag 17 november 2012 09:42 schreef greavy het volgende:
Strukton bouwt zijperron van station Deventer
Dagelijks stappen ruim 18.000 mensen in en uit de trein in Deventer. De verwachting is dat dit aantal de komende jaren met dertig procent gaat toenemen.
En het weer in gebruik nemen van Zwolle - Enschede?quote:Op zaterdag 17 november 2012 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Op basis waarvan? Het verneuken van de overstapknoop?
Een derde perron, dus er komt er nog 1 bij.quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:14 schreef CrashO het volgende:
Deventer heeft toch al tijden een zijperron? Dat kreng op stijgerpalen? Komt er nu een nieuwe bij of gaan ze deze "echt" maken?
We hebben er al 3quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:14 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
En het weer in gebruik nemen van Zwolle - Enschede?
[..]
Een derde perron, dus er komt er nog 1 bij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |