abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Redactie Sport zaterdag 17 november 2012 @ 10:28:21 #151
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119306095
Ik geloof dat in 2015 wel de sprinter Weert-Tilburg Universiteit doorgetrokken zou gaan worden naar Breda.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_119306968
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 09:42 schreef greavy het volgende:
Strukton bouwt zijperron van station Deventer
Gepubliceerd op 16-11-2012 om 12:01

Strukton heeft de opdracht gekregen om een zijperron bij het station in Deventer te bouwen. De opdracht met een aanneemsom van 5,9 miljoen euro is onderdeel van het project Spoorzone Deventer. De werkzaamheden beginnen op 1 januari 2013 en duren tot en met april 2014.

De huidige twee perrons van het station Deventer kunnen het groeiende aantal reizigers niet opvangen. Het derde zijperron dat Strukton Rail en Strukton Bouw zorgt er voor dat er straks wel voldoende capaciteit is voor de reizigers.

Restaureren

Het station in Deventer is een monument. Dat betekent dat een deel van de werkzaamheden uit restaureren bestaat. Strukton heeft ervaring op het gebied van restaureren.

De werkzaamheden bestaan onder andere uit de realisatie van een zijperron met perronkap, tijdelijke voorzieningen, een nieuwe fietsenstalling en een entreegebouw. Daarnaast gaat de aannemer het nieuwe zijperron op de bestaande stationstunnel aansluiten en en diverse specialistische installatiewerkzaamheden uitvoeren. Dit gebeurt in de binnenstad van Deventer waar de beschikbare ruimte beperkt is en de logistiek complex.

Spoorzone Deventer

Dagelijks stappen ruim 18.000 mensen in en uit de trein in Deventer. De verwachting is dat dit aantal de komende jaren met dertig procent gaat toenemen. Onderdeel van project Spoorzone Deventer zijn de aanleg van het derde perron, de verbetering met de aansluiting van de binnenstad en de uitbreiding van de ondergrondse fietsenstalling. Verder wordt het busperron gebruikersvriendelijker en veiliger gemaakt en komen er diverse horecagelegenheden aan het stationsplein.

http://www.spoorpro.nl/sp(...)an-station-deventer/
Wat een hoop geld overigens..
Enschede gaat compleet op de schop en kost 15 miljoen..
  Redactie Sport zaterdag 17 november 2012 @ 11:37:23 #153
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119307272
Deventer is meer een gebouw wat compleet verbouwd wordt, terwijl Enschede juist alleen een emplacement is en het gebouw gewoon blijft staan (er wordt alleen een perron verlengd, maar keerwanden, zand en stoeptegels kosten ook de hele wereld niet).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_119307384
ProRail krijgt een nieuwe website, gezien de aanbesteding.
Die prijzen die ze daarvoor betalen..
http://www.aanbesteden.pr(...)43&PrevForm=INS_OPDR
pi_119307594
Gelukkig gaat het wel om n van die bedragen en niet alle drie. Maar ook dan blijft het een flinke bak geld.
  Redactie Sport zaterdag 17 november 2012 @ 11:55:37 #156
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119307619
Nogal ja... ik wil het best voor een tonnetje minder doen :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_119307653
Het is gegund voor iets minder dan 4,5 ton uiteindelijk :P
pi_119310212
Arriva gaat de dienstregeling voor 2013 toch nog aanpassen na druk van de provincie Friesland en laat Arriva houden aan de afspraken die zijn gemaakt in het aanbestedingsbestek. Betekend dus dat er nog wat aan de dienstregeling geknutseld wordt dus. (bron: LC)
pi_119310303
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 02:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die staat op de website van NS Hispeed. Er wordt begonnen met 10 treinen per richting per dag, het is de bedoeling dat dit wordt uitgebouwd tot er uiteindelijk 16 per richting per dag rijden.

De dienstregeling is onder voorbehoud, want het is nog niet zeker dat de Fyra Brussel ook daadwerkelijk rijdt per 9-12...
Oh stom dat ik het niet gezien heb, keek in de reisplanner maar daar stonden de nieuwe tijden nog niet.

Ik ben erg blij met deze nieuwe verbinding, in de toekomst ben ik van plan elke dag van Rotterdam naar Antwerpen te reizen in de ochtend, moet daar om 8:30 zijn dan. Met de Benelux-lijn was dat niet haalbaar met de eerste trein, ik zou simpelweg te laat komen. Op deze manier zal ik er wel kunnen komen maar dan wel een uur te vroeg. Hopen dat van die 6 treinen die nog toegevoegd moeten worden er 2 tussen 05:47 en 07:41 (vertrektijd vanuit Amsterdam) geplaatst worden, of zal dit niet gebeuren? Het is neem ik aan wel echt de drukste tijd.
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 november 2012 @ 13:41:14 #160
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119310711
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 01:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zolang je een commercieel directeur hebt die als een blije gup staat te vertellen over hoe zeer de reizigers "tariefflexibiliteit", "yield management" en "reservering" waarderen, en reizigers beschouwt als self-loading cargo, gaat er niks veranderen.
allemaal mooie marketingtermen, terwijl waar het echt om gaat vergeten wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 november 2012 @ 13:51:03 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119310955
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 13:22 schreef brandsrus het volgende:
Arriva gaat de dienstregeling voor 2013 toch nog aanpassen na druk van de provincie Friesland en laat Arriva houden aan de afspraken die zijn gemaakt in het aanbestedingsbestek. Betekend dus dat er nog wat aan de dienstregeling geknutseld wordt dus. (bron: LC)
ben benieuwd. Dan komen de treinen wel een beetje uit patroon te liggen met de treinen in Groningen, maar dat is nog altijd beter te behappen dan de treinen in Leeuwarden uit patroon latten liggen

oh ja, scan van het artikel: http://fryslan.christenunie.nl/l/library/download/541702

[ Bericht 9% gewijzigd door Peterselieman op 17-11-2012 13:57:12 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 17 november 2012 @ 13:57:17 #162
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_119311134
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 november 2012 13:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

allemaal mooie marketingtermen, terwijl waar het echt om gaat vergeten wordt
Het is vooral een verhaal waarin een zeer aanwezig sausje negatie in te proeven is. Het is niet dat de reizigers van Thalys dat systeem zo graag willen maar dat Thalys zich dat kan permitteren door de kwaliteit van het product. Die Fyra vervangt niet de Benelux omdat de vraag voor de oude Benelux wegvalt maar omdat de Fyra anders een minder opbrengt. Als je dan een verhaal op gaat hangen dat het "voor de reiziger is" terwijl je aan je water kunt proeven dat er veel meer achter zit en dat de reiziger om redenen niet optimaal bediend wordt dan sta je gewoon je eigen imago de grond in te boren. Helaas.

Wat dat betreft kan je beter Arriva hebben, die zeggen tenminste dat ze geld moeten verdienen en daarom bepaalde keuzes niet kunnen maken. Dat is ook veel meelevender naar de reiziger omdat er gewoon eerlijk wordt toegegeven dat het niet altijd optimaal is.
  zaterdag 17 november 2012 @ 15:05:36 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119312830
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 09:22 schreef greavy het volgende:
NSH-kantoor zit toch in het station van Amsterdam bij spoor 2 ergens?
Ze hebben een paar verdiepingen in 'De Oost' aan het Stationsplein.
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 13:25 schreef Nafi het volgende:

[..]

Hopen dat van die 6 treinen die nog toegevoegd moeten worden er 2 tussen 05:47 en 07:41 (vertrektijd vanuit Amsterdam) geplaatst worden, of zal dit niet gebeuren? Het is neem ik aan wel echt de drukste tijd.
De 6 treinen die worden toegevoegd zullen de gaten in de huidige dienstregeling opvullen zodat er een uurdienst Amsterdam - Brussel ontstaat.
pi_119313545
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 11:43 schreef b2py het volgende:
ProRail krijgt een nieuwe website, gezien de aanbesteding.
Die prijzen die ze daarvoor betalen..
http://www.aanbesteden.pr(...)43&PrevForm=INS_OPDR
Jemig, echt niet normaal. En dan te bedenken dat ik websites voor heeeeeeeeeel veel minder gemaakt hebt. Hooguit een paar k.
pi_119313648
Ik denk dat achter zulke sites veel meer komt kijken maar dat bedrag is inderdaad abnormaal veel :r

quote:
De 6 treinen die worden toegevoegd zullen de gaten in de huidige dienstregeling opvullen zodat er een uurdienst Amsterdam - Brussel ontstaat.
Ah ok dankjewel! Dan moet ik het er maar voor over hebben om iets eerder mijn bed uit te stappen, lastig als je geen ochtendmens bent :O
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
pi_119314997
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:33 schreef AverageJoe het volgende:

[..]

Jemig, echt niet normaal. En dan te bedenken dat ik websites voor heeeeeeeeeel veel minder gemaakt hebt. Hooguit een paar k.
Tsja, ik heb de aanbesteding niet gelezen, maar als ze meteen een nieuwe backoffice willen integreren met een nieuwe website kijk ik niet heel erg op van die prijzen.
  Redactie Sport zaterdag 17 november 2012 @ 17:07:46 #167
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119316210
In de nieuwe dienstregeling komt er toch een voortrein: Van Amsterdam naar Amersfoort op maandag t/m vrijdag, vier minuten voor de normale IC uit (vertrek om 16.58u, normale IC om 17.02u). Die normale IC is namelijk de IC Berlijn en blijkbaar is men er achter gekomen dat die toch wat te weinig capaciteit heeft voor dat tijdstip..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_119316651
Heeft hij ook een beetje fatsoenlijk pad?
pi_119317843
1 minuut langzamer dan de normale IC. De trein zit zo goed als in het huidige IC-pad. De normale IC uit Enkhuizen zit namelijk grotendeels in het pad wat vrijkomt omdat de IC uit Schiphol een kwartier verschoven is.
  zaterdag 17 november 2012 @ 19:35:36 #170
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_119320488
quote:
Thx :)
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 17 november 2012 @ 20:58:01 #171
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119324015
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 09:42 schreef greavy het volgende:
Strukton bouwt zijperron van station Deventer
Dagelijks stappen ruim 18.000 mensen in en uit de trein in Deventer. De verwachting is dat dit aantal de komende jaren met dertig procent gaat toenemen.
Op basis waarvan? Het verneuken van de overstapknoop? :?
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
pi_119324744
Deventer heeft toch al tijden een zijperron? Dat kreng op stijgerpalen? Komt er nu een nieuwe bij of gaan ze deze "echt" maken?
pi_119324758
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 november 2012 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Op basis waarvan? Het verneuken van de overstapknoop? :?
En het weer in gebruik nemen van Zwolle - Enschede? :?

quote:
99s.gif Op zaterdag 17 november 2012 21:14 schreef CrashO het volgende:
Deventer heeft toch al tijden een zijperron? Dat kreng op stijgerpalen? Komt er nu een nieuwe bij of gaan ze deze "echt" maken?
Een derde perron, dus er komt er nog 1 bij.
pi_119325161
vandaag op amersfoort centraal wat mensen een hartaanval bezorgd door per ongeluk op het pedaal van de tyfoon te staan :@
oeps, sorry _O-
van amersfoort naar hengelo zelf gereden, met 500 passagiers ofzo :)
als er interesse is wil ik wel een keer wat cabinefoto's schieten...
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 17 november 2012 @ 21:27:43 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119325253
quote:
5s.gif Op zaterdag 17 november 2012 21:14 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

En het weer in gebruik nemen van Zwolle - Enschede? :?

[..]

Een derde perron, dus er komt er nog 1 bij.
We hebben er al 3 :P het postperron staat er ook nog
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')