Waarom slaan we die commercieel directeur niet een keer in elkaar dan? Eigenlijk?quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zolang je een commercieel directeur hebt die als een blije gup staat te vertellen over hoe zeer de reizigers "tariefflexibiliteit", "yield management" en "reservering" waarderen, en reizigers beschouwt als self-loading cargo, gaat er niks veranderen.
In elkaar slaan gaat me wel een beetje ver... maar iets als een reizigersprotest voor het HQ van NS Hispeed in Amsterdam lijkt me nog best wel een grappige actie. Een plein dat zwart ziet van gefrustreerde reizigers, daar haal je geheid het journaal mee.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom slaan we die commercieel directeur niet een keer in elkaar dan? Eigenlijk?
En dan nog iets ludieks. Allemaal moonen of zo. Anders "haal je het journaal" punt.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
In elkaar slaan gaat me wel een beetje ver... maar iets als een reizigersprotest voor het HQ van NS Hispeed in Amsterdam lijkt me nog best wel een grappige actie. Een plein dat zwart ziet van gefrustreerde reizigers, daar haal je geheid het journaal mee.
Whehehehehehehequote:Op zaterdag 17 november 2012 01:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dan nog iets ludieks. Allemaal moonen of zo. Anders "haal je het journaal" punt.
Er zijn een paar dingen die de reiziger kan doen: stemmen met z'n portemonnee, en de lokale volksvertegenwoordiger aanschrijven.quote:NS kan het gewoon geen ene donder schelen hoe de reiziger zich behandeld voelt, of hij überhaupt vervoerd wordt, het belangrijkste is ijzer schuiven en lief lachen voor de camera.
Nee man kap toch eens met dat fatsoen. Je wordt door NS ( en prorail) al jaren kompleet in je hemd gezet alsof het maar de normaalste zaak van de wereld is.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Whehehehehehehe
[..]
Er zijn een paar dingen die de reiziger kan doen: stemmen met z'n portemonnee, en de lokale volksvertegenwoordiger aanschrijven.
Stemmen met de portemonnee (niet met de trein reizen) is voor veel mensen makkelijker gezegd dan gedaan, bijvoorbeeld omdat ze geen alternatief hebben. Je volksvertegenwoordiger aanspreken is het alternatief dat je hebt, maar dat lijkt in Nederland een stuk minder gebruikelijk te zijn dan in bijvoorbeeld Engeland.
Ik ben fatsoenlijk opgevoedquote:Op zaterdag 17 november 2012 01:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee man kap toch eens met dat fatsoen. Je wordt door NS ( en prorail) al jaren kompleet in je hemd gezet alsof het maar de normaalste zaak van de wereld is.
Ophouden daarmee. Betaalstakingen, massaal zwartrijden, en als dat niet overkomt gewoon agressie tegen personeel. Wel betalen en geen product leveren, dan zul je er van lusten, klaar.
Rukt mij niks, ik word jaar in jaar uit geconfronteerd met stijgende tarieven en dalende dienstverlening. Ergens moet iemand beginnen te voelen dat het zo niet werkt.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ben fatsoenlijk opgevoed
Betaalstakingen, zwartrijden, het blokkeren van loketten als protestactie, zulke acties steun ik van harte. Maar fysiek geweld gaat mij een stapje te ver. Het rijdend personeel kan niks doen aan beslissingen die van hogerhand worden genomen, net zo min als een lokettist dat kan. En zelfs die commercieel directeur doet alleen wat haar wordt opgedragen - handelen in het bedrijfsbelang.
En daarnaast: als ik agressie vertoon tegenover een personeelslid krijg ík problemen. Ik heb geen zin in gedonder met justitie en rechters.
Bla bla bla
Ik snap je gevoel wel, maar ik vind niet dat agressie een oplossing is.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Rukt mij niks, ik word jaar in jaar uit geconfronteerd met stijgende tarieven en dalende dienstverlening. Ergens moet iemand beginnen te voelen dat het zo niet werkt.
Als geen enkel ander signaal "doorkomt" dan is het helaas niet anders.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik snap je gevoel wel, maar ik vind niet dat agressie een oplossing is.
Het staat je vrij om je volksvertegenwoordiger aan te schrijven, om een protestactie te organiseren of om zelfs het hoofdkantoor te bezetten (Greenpeace-style). Zwartrijden, grijsrijden, doe wat je niet laten kunt.
Maar ga geen geweld gebruiken tegen mensen die dat niet verdienen, uiteindelijk zijn het ook allemaal maar mensen. Ik denk ook niet dat jij het zou waarderen als een klant jou in elkaar trimt omdat je werkgever de uurtarieven heeft verhoogd
Ik begrijp je gevoelens.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als geen enkel ander signaal "doorkomt" dan is het helaas niet anders.
Ja, maar dat doen ze niet omdat ze WETEN dat ze dan compleet vermoord worden.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:48 schreef James1988 het volgende:
Eigenlijk vind ik het best wel een geinig idee... misschien zou NS ook eens zoiets kunnen proberen.
Ja, da's waar.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar dat doen ze niet omdat ze WETEN dat ze dan compleet vermoord worden.
Zo is het ook wel weer.
Jep, je hebt helemaal gelijk.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:59 schreef Dr_Flash het volgende:
doodzonde.
Ten eerste omdat ze JUIST van die enorm kritische reiziger veel kunnen leren
Ten tweede omdat ze dus aangeven niets te WILLEN leren aangezien het "iedereen vindt alles geweldig" signaal de van tevoren bedachte uitslag moet zijn.
Ten derde omdat je als NS daarmee een van de laatste kansen hebt laten liggen om nog serieus genomen te worden.
Die staat op de website van NS Hispeed. Er wordt begonnen met 10 treinen per richting per dag, het is de bedoeling dat dit wordt uitgebouwd tot er uiteindelijk 16 per richting per dag rijden.quote:Op zaterdag 17 november 2012 02:30 schreef Nafi het volgende:
Iemand enig idee waar ik de nieuwe dienstregeling van Fyra Amsterdam - Brussel kan vinden?
Wat? Is het nog geeneens zeker?quote:Op zaterdag 17 november 2012 02:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die staat op de website van NS Hispeed. Er wordt begonnen met 10 treinen per richting per dag, het is de bedoeling dat dit wordt uitgebouwd tot er uiteindelijk 16 per richting per dag rijden.
De dienstregeling is onder voorbehoud, want het is nog niet zeker dat de Fyra Brussel ook daadwerkelijk rijdt per 9-12...
Komt er nog extra reizigersvervoer voor terug? Of komt er nu plek vrij om station Breda-Oost te realiseren?quote:Op zaterdag 17 november 2012 09:18 schreef greavy het volgende:
De Brabantroute krijgt per DRGL2013 veel minder goederentreinen te verwerken...
Van Husa blijven enkel de HTRS Busto-shuttle (van- en naar Busto), de Safenwil (autotrein Safenwil-Botlek) en de Blerick-shuttle over. ERS blijft ook nog deels daar rijden. Verder verdwijnt bijna alles naar de Betuweroute. Zou gaan om 20 tot 30 treinen per dag extra via de BR.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |