Dat zijn gemiddelde treinreizigers eigen. Ze volgen blindelings de adviezen van de stationsmedewerkers in plaats van eigen plannen te trekken.quote:Op zaterdag 10 april 2010 09:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Volgens mij stonden alle P-seinen tussen Den Dolder en Amersfoort op rood. Da's best een kutstoring.
Ik moet van Utrecht naar Groningen, mijn IC werd netjes via Hilversum omgeleid en ik was nauwelijks later thuis dan normaal. En nog met continu een zitplaats ook.
Je mag toch verwachten dat zo'n NS figuur op het station weet wat de beste mogelijkheid is? Dat ze op het perron en achter het loket vaak niet weten wat er zich afspeelt en zodoende de meest achterlijke adviezen geven, daar mag bij de NS wel wat meer aandacht aan besteed worden.. Maar als je de berichten over nieuwe informatievoorziening mag geloven, komt dat dus over een paar jaar helemaal in ordequote:Op zaterdag 10 april 2010 11:31 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat zijn gemiddelde treinreizigers eigen. Ze volgen blindelings de adviezen van de stationsmedewerkers in plaats van eigen plannen te trekken.
Bij storing zou het handig zijn als er advies wordt gegeven met een kaart. Zoals nu te zien is er een stuk traject rood (niet reizen). Alternatieven groen kleuren die ook voldoende capaciteit bieden, geeft de reiziger al meer informatie.quote:Op zaterdag 10 april 2010 11:37 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Je mag toch verwachten dat zo'n NS figuur op het station weet wat de beste mogelijkheid is? Dat ze op het perron en achter het loket vaak niet weten wat er zich afspeelt en zodoende de meest achterlijke adviezen geven, daar mag bij de NS wel wat meer aandacht aan besteed worden.. Maar als je de berichten over nieuwe informatievoorziening mag geloven, komt dat dus over een paar jaar helemaal in orde
Stroomstoring werd eerder dan verwacht verholpen, misschien toch nog treinverkeer op het traject Elst-Tiel.quote:Op zaterdag 10 april 2010 11:24 schreef Ofyles2 het volgende:
Vandaag busvervoer op het traject Kesteren-Tiel vanwege een seinstoring.
Deze situatie geldt tot einde dienstregeling, daar deze fout pas vannacht om 2:00 verholpen kan worden.
Had je niet eerder een kaartje kunnen boeken voor de Thalys?quote:Op zaterdag 10 april 2010 23:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Morgen van het hoge noorden naar brussel-zuid met de trein. En uiteraard moet er tussen Roosendaal & Essen het spoor er uit liggen (werkzaamheden ofzo). Crap zooiIk reis vaak alleen maar met het weekend en dan ligt vooral de treindienst er uit.
En het stukje Essen & Roosendaal is ook nog een miniem! Weet iemand wat ze daar specifiek aan het doen zijn? En of het station in Essen enigszins 'logisch' in elkaar zit? Ik kan mijn aansluiting naar Brussel niet missen namelijk (vanwege eurostar)
Hmm..Het probleem is alleen dat het kaartje van Schiphol naar Brussel zuid duurder is dan mijn ticket van Groningen naar Londen (inclusief de Eurostar dus)quote:Op zaterdag 10 april 2010 23:40 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Had je niet eerder een kaartje kunnen boeken voor de Thalys?
Moet je eerder boeken. Je kan Amsterdam - Parijs boeken voor ¤35 (enkeltje). Dit moet dan wel 3 maanden van te voren, en het gelde geldt voor het reisje Schiphol - Brussel Zuid.. Hoe eerder je boekt, hoe goedkoper het is. Hoe later je boekt, hoe duurder de tarieven doorgaans liggen.quote:Op zaterdag 10 april 2010 23:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hmm..Het probleem is alleen dat het kaartje van Schiphol naar Brussel zuid duurder is dan mijn ticket van Groningen naar Londen (inclusief de Eurostar dus)
Ik zie namelijk 64,- voor een enkeltje voor de thalys!
Een viersporige overweg aan het vernieuwen (praktisch helemaal opnieuw aan het aanleggen). Als fietser die daar dagelijks overheen rijdt, vind ik het helemaal top; 'k had ondertussen wel genoeg slag in m'n banden.quote:Op zaterdag 10 april 2010 23:38 schreef sitting_elfling het volgende:
En het stukje Essen & Roosendaal is ook nog een miniem! Weet iemand wat ze daar specifiek aan het doen zijn? En of het station in Essen enigszins 'logisch' in elkaar zit? Ik kan mijn aansluiting naar Brussel niet missen namelijk (vanwege eurostar)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat gaan we ook doen maar ik zit al meer dan 6 uur in de treinquote:Op zaterdag 10 april 2010 23:56 schreef dennistd het volgende:
Het beste kun je gewoon een uur eerder op reis gaan (als dat mogelijk is tenminste)
Dank voor de tip! Ik reis gemiddeld zo'n 25 keer per jaar tussen Londen - Noorden van het land waardoor ik ook altijd schiphol - brussel zuid meepak. Normaliter pak ik in de intercity maar wil voor dit soort gevallen nog wel eens de thalys pakken. Ik betaal voor zo'n retourtje Londen - elk station in Nederland grofweg 65/70 euro. Maar dan ben je dus afhankelijk van de treinen van de NS. En ik heb me toch bizarre reizen meegemaakt afgelopen jaar.quote:Op zondag 11 april 2010 00:00 schreef greavy het volgende:
Moet je eerder boeken. Je kan Amsterdam - Parijs boeken voor ¤35 (enkeltje). Dit moet dan wel 3 maanden van te voren, en het gelde geldt voor het reisje Schiphol - Brussel Zuid.. Hoe eerder je boekt, hoe goedkoper het is. Hoe later je boekt, hoe duurder de tarieven doorgaans liggen.
Dank! Ik vind het wat betreft treinen altijd wel even prettig om een idee te hebben waar ik terecht kom. Zoals gezegd. Vaak genoeg problemen gehad met de trein (NS) En ik neem sowieso een uur eerder de trein. Denk dat ik ook nog genoeg foto's maak. 7 uur lang treinen is immers geen grapjequote:Op zondag 11 april 2010 00:06 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Heb zelf geen ervaring met de vervangende busverbinding hier, maar hoor wel van veel mensen dat het prima geregeld is. Wat je onder een 'logisch' station verstaat weet ik niet, maar in Essen is een perron aan straatkant (waar naar alle waarschijnlijkheid je stoptrein vertrekt) en een eilandperron met voetgangerstunnel-verbinding.
quote:Op zondag 11 april 2010 00:06 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Een viersporige overweg aan het vernieuwen (praktisch helemaal opnieuw aan het aanleggen). Als fietser die daar dagelijks overheen rijdt, vind ik het helemaal top; 'k had ondertussen wel genoeg slag in m'n banden.
'k Heb zelf geen ervaring met de vervangende busverbinding hier, maar hoor wel van veel mensen dat het prima geregeld is. Wat je onder een 'logisch' station verstaat weet ik niet, maar in Essen is een perron aan straatkant (waar naar alle waarschijnlijkheid je stoptrein vertrekt) en een eilandperron met voetgangerstunnel-verbinding.
Als je gewoon een uur eerder vertrekt zoals geadviseerd, zal het vast wel goed komen. Mochten er opeens geen bussen rijden, dan kun je altijd nog dat eindje naar Essen lopen.Het is in Roosendaal netjes geregeld. Vandaag ben ik daar geweest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In Rotterdam in de "Benelux" gestapt, die door een VIRM gereden werd, en iedereen in Rotterdam Stadion uit die trein moest, omdat daar enkele minuten later een Benelux-stam (ICRm-Prio) aan kwam kachelen (met aan beide kanten een loc) om ons naar Roosendaal te brengen. Reizigers voor Amsterdam, die uit die trein kwamen, moesten in Stadion over naar de VIRM![]()
Ik weet niet of dat helemaal de planning was, want op Rotterdam was de omroep "dat er een rechtstreekse verbinding met Roosendaal is".
In Roosendaal werden we netjes op Sp 1 neergeet, nog achter de locatie waar de 3600 altijd staat. We stonden dus op de plek waar normaal de Stoptrein naar Antwerpen vertrekt (die uiteraard ook niet reed dit weekend als ik me niet vergis). Je kon dan je trein uitstappen, en zo doorlopen naar de bus zonder de tunnel door te hoeven![]()
De trein in Roosendaal stond echter wel van plusminus x.50 tot x.30 stil te staan, om dan terug richting Amsterdam te rijden (en misschien weer met overstap te Stadion?).
Klinkt goed dat ik in 1 keer kan doorlopen. Ben altijd zo'n knurft die in een verkeerd iets instapt of te lang blijft zitten. Hoe vaak per uur rijdt er zo'n bus? Weetje dat zo?quote:Op zondag 11 april 2010 00:23 schreef greavy het volgende:
[..]
In Roosendaal werden we netjes op Sp 1 neergeet, nog achter de locatie waar de 3600 altijd staat. We stonden dus op de plek waar normaal de Stoptrein naar Antwerpen vertrekt (die uiteraard ook niet reed dit weekend als ik me niet vergis). Je kon dan je trein uitstappen, en zo doorlopen naar de bus zonder de tunnel door te hoeven![]()
Is het een kaartje van elk willekeurig station NL naar Brussel-Zuid en dan naar London?quote:Op zondag 11 april 2010 00:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Klinkt goed dat ik in 1 keer kan doorlopen. Ben altijd zo'n knurft die in een verkeerd iets instapt of te lang blijft zitten. Hoe vaak per uur rijdt er zo'n bus? Weetje dat zo?
Zat er nog wel over te twijfelen om via Zwolle - Roosendaal (direct) of via zwolle - schiphol - roosendaal te gaan. Qua tijd zag ik dat het relatief weinig scheelt. En de reis van Zwolle naar Roosendaal direct is ong. 3 uur lang. Dat kan mn houterige kont niet aanMaar als er problemen zijn in rotterdam is dat geen probleem
![]()
Jep. Mijn kaartje is geldig vanaf elk station in Nederland naar Brussel zuid. Het is onderdeel van mijn Eurostar ticket. Ik zag net dat als ik via Maastricht ga. Ik een 25 minuten langer doe om in Brussel zuid terecht te komen in vergelijking met Groningen - zwolle - roosendaal - stopbus - brussel zuid. Maar ik weet niet of de berekening van de NS met de stopbus van Roosendaal naar Essen zo precies loopt zoals de website mij verteldquote:Op zondag 11 april 2010 00:46 schreef bork het volgende:
[..]
Is het een kaartje van elk willekeurig station NL naar Brussel-Zuid en dan naar London?
Dan kan je ook Maastricht/Brussel doen, ik weet alleen niet of dit past in jouw schema.
Ze rijden wel op een spoorlijn van stationnetje naar stationnetje (die dus stationsnaambordjes hebben). Dat ze dat toevallig met een tram doen doet er niet toe.quote:Op zaterdag 10 april 2010 23:41 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Telt niet: want Kölner Verkehrsbetrieb bedrijft alleen trams en bussen.
Klopt, tussen Keulen en Bonn neem ik aan.quote:Op zondag 11 april 2010 10:51 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ze rijden wel op een spoorlijn van stationnetje naar stationnetje (die dus stationsnaambordjes hebben). Dat ze dat toevallig met een tram doen doet er niet toe.
Deze telt, Wesseling telt en Brühl-Vochem telt, want Köln Bonner EISENBAHN. de rest telt niet idd, heb ook nog wat trambordjes geschoten. Magoe later vanmiddag verslagje. Eerst maar eens uitpuzzelen hoeveel km het nou eigenlijk was.quote:Op zaterdag 10 april 2010 23:41 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Telt niet: want Kölner Verkehrsbetrieb bedrijft alleen trams en bussen.
Nice.quote:Op zondag 11 april 2010 12:18 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Op zondag 11 april 2010 bracht de Vrijheidstrein, Plan T 520 van NSR, een bezoekje aan het op een-na-Noordelijkst gelegen geelektrificeerd station van Nederland, Leeuwarden. Met op de achtergrond rechts een deel van het stationsgebouw, gebouwd en geopend in 1863, is van het type SS 3e klasse. Ook de immense stationskap dateert uit de 19e eeuw. Links op de achtergrond staan enkele Arriva GTW´tjes van de verdiende weekendrust te genieten.
Tussen 11.45u en 12.00u. En jij?quote:Op zondag 11 april 2010 13:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Ah hoelaat was jij daar?
Ik was er tussen 11:00 en 11:25, wachtend op zon. Na de klik meteen weer naar huis, rest van de zut op Lw geloof ik welquote:Op zondag 11 april 2010 13:47 schreef Socios het volgende:
[..]
Tussen 11.45u en 12.00u. En jij?![]()
(Wie was die spotter op de laatste foto met de Koplopers? Hij sprintte naar het eind van het perron met statief.)
Nicee!quote:Op zondag 11 april 2010 13:41 schreef Socios het volgende:
Een beetje spuit 11 na de foto van Zug-Chef, maar bij dezen:
Plan T 520 te Leeuwarden.
Wat wel geinig is. Om 17.02u vertrekt die trein als IC 28862 naar Nijmegen. Stopt alleen te Heerenveen, Zwolle, Deventer, Zutphen en Arnhem.Hierbij Heerenveen - Zwolle in 35 minuten (normaal 39 met stop te Steenwijk).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bonusfoto: Koplopershow.![]()
[ afbeelding ]
Dat dan weer niet, beetje jammer. Blijft 20 minuten in Zwolle staan ofzo, lol. Maar goed, wel vet inderdaad dat ´ie veel stations overslaat.quote:Op zondag 11 april 2010 14:31 schreef greavy het volgende:
Zo ben je vast en zeker ook eerder in Deventer etc..
Ik gok dat de 2900 of wat leeg mat in de weg stonden?quote:Op zondag 11 april 2010 13:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nice.
Verrassend dat ie op 5b staat. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze m op 5a neer zouden zetten.
Oh dat is soep op die foto ! Ik dacht ff tijdens het scrollen dat je reisziek was gewordenquote:Op zondag 11 april 2010 18:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, was leuk iddNu op naar MEER MEER MEER
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |