abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 9 april 2010 @ 21:57:46 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80141464
Volgens mij stuiteren die dingen weg zodra een loc er zachtjes tegenaantikt...
  vrijdag 9 april 2010 @ 22:40:23 #202
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_80143503
Weet 1 van jullie trouwens waarom ze de 17/1800 serie altijd 2x starten?
Vaak starten ze de loc (brullend geluid, ventilatie in trein gaat aan enzo), dan gaat ie weer uit (lichten weer op accu e.d.), en dan gaat ie weer aan. (ventilatie weer aan, verlichting even flikkeren)
  vrijdag 9 april 2010 @ 23:10:07 #203
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80144749
Hm, dat komt me niet bekend voor...?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 10 april 2010 @ 00:43:58 #204
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80148423
Gisteren lag Utrecht-Amersfoort er voor 13,5 uur uit.
  zaterdag 10 april 2010 @ 01:12:49 #205
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80149060
Jaa, en dat heb ik mogen ervaren, alhoewel mijn reis in Utrecht ophield.
Ook veel mensen in Rotterdam gezien die om moesten reizen maar persé via Utrecht wilden, omdat ze dat altijd deden.. Toen een NS-er uitlegde (na de zoveelste omroep...) dat je beter via Schiphol kon, begrepen ze het niet, en wouden een paar de Sprinter pakken, richting Amsterdam C, alhoewel die (volgens mij) niet eens Schiphol aandoet. Vlak voor aankomst in Utrecht werd er omgeroepen dat je met de Sprinter naar Baarn moest, en daar met de stopper naar Amersfoort.. Verder heb ik op het station omreisroute Hilversum nog gehoord. Die Sprinter naar Baarn was tevens wel erg vol: Werd gereden met een SGMm II + III. De trein puilde uit.

Wat een ongelooflijke kut storing moet het daar wel geweest zijn
  zaterdag 10 april 2010 @ 09:25:23 #206
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_80152453
Volgens mij stonden alle P-seinen tussen Den Dolder en Amersfoort op rood. Da's best een kutstoring.
Ik moet van Utrecht naar Groningen, mijn IC werd netjes via Hilversum omgeleid en ik was nauwelijks later thuis dan normaal. En nog met continu een zitplaats ook.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  zaterdag 10 april 2010 @ 11:24:16 #207
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80154432
Vandaag busvervoer op het traject Kesteren-Tiel vanwege een seinstoring.

Deze situatie geldt tot einde dienstregeling, daar deze fout pas vannacht om 2:00 verholpen kan worden.
  zaterdag 10 april 2010 @ 11:31:10 #208
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80154588
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 09:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Volgens mij stonden alle P-seinen tussen Den Dolder en Amersfoort op rood. Da's best een kutstoring.
Ik moet van Utrecht naar Groningen, mijn IC werd netjes via Hilversum omgeleid en ik was nauwelijks later thuis dan normaal. En nog met continu een zitplaats ook.
Dat zijn gemiddelde treinreizigers eigen. Ze volgen blindelings de adviezen van de stationsmedewerkers in plaats van eigen plannen te trekken.
pi_80154702
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 11:31 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dat zijn gemiddelde treinreizigers eigen. Ze volgen blindelings de adviezen van de stationsmedewerkers in plaats van eigen plannen te trekken.
Je mag toch verwachten dat zo'n NS figuur op het station weet wat de beste mogelijkheid is? Dat ze op het perron en achter het loket vaak niet weten wat er zich afspeelt en zodoende de meest achterlijke adviezen geven, daar mag bij de NS wel wat meer aandacht aan besteed worden.. Maar als je de berichten over nieuwe informatievoorziening mag geloven, komt dat dus over een paar jaar helemaal in orde
  zaterdag 10 april 2010 @ 12:38:02 #210
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_80156217
Het was de IC naar Amersfoort. Pas bij vertrek uit Utrecht werd omgeroepen dat we via Hilversum gingen. Een snellere route had ik me ook niet kunnen bedenken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_80158406
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 11:37 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Je mag toch verwachten dat zo'n NS figuur op het station weet wat de beste mogelijkheid is? Dat ze op het perron en achter het loket vaak niet weten wat er zich afspeelt en zodoende de meest achterlijke adviezen geven, daar mag bij de NS wel wat meer aandacht aan besteed worden.. Maar als je de berichten over nieuwe informatievoorziening mag geloven, komt dat dus over een paar jaar helemaal in orde
Bij storing zou het handig zijn als er advies wordt gegeven met een kaart. Zoals nu te zien is er een stuk traject rood (niet reizen). Alternatieven groen kleuren die ook voldoende capaciteit bieden, geeft de reiziger al meer informatie.

En de medewerkers mogen wel enige topgrafische kennis en netwerkkennis hebben.
  zaterdag 10 april 2010 @ 20:57:44 #212
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80169537
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 11:24 schreef Ofyles2 het volgende:
Vandaag busvervoer op het traject Kesteren-Tiel vanwege een seinstoring.

Deze situatie geldt tot einde dienstregeling, daar deze fout pas vannacht om 2:00 verholpen kan worden.
Stroomstoring werd eerder dan verwacht verholpen, misschien toch nog treinverkeer op het traject Elst-Tiel.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 10 april 2010 @ 21:59:10 #213
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80171126
Bordje


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80174006
Morgen van het hoge noorden naar brussel-zuid met de trein. En uiteraard moet er tussen Roosendaal & Essen het spoor er uit liggen (werkzaamheden ofzo). Crap zooi Ik reis vaak alleen maar met het weekend en dan ligt vooral de treindienst er uit.

En het stukje Essen & Roosendaal is ook nog een miniem! Weet iemand wat ze daar specifiek aan het doen zijn? En of het station in Essen enigszins 'logisch' in elkaar zit? Ik kan mijn aansluiting naar Brussel niet missen namelijk (vanwege eurostar)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 10 april 2010 @ 23:40:31 #215
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80174069
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 23:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Morgen van het hoge noorden naar brussel-zuid met de trein. En uiteraard moet er tussen Roosendaal & Essen het spoor er uit liggen (werkzaamheden ofzo). Crap zooi Ik reis vaak alleen maar met het weekend en dan ligt vooral de treindienst er uit.

En het stukje Essen & Roosendaal is ook nog een miniem! Weet iemand wat ze daar specifiek aan het doen zijn? En of het station in Essen enigszins 'logisch' in elkaar zit? Ik kan mijn aansluiting naar Brussel niet missen namelijk (vanwege eurostar)
Had je niet eerder een kaartje kunnen boeken voor de Thalys?
  zaterdag 10 april 2010 @ 23:41:26 #216
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80174098
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Bordje


[ afbeelding ]
Telt niet: want Kölner Verkehrsbetrieb bedrijft alleen trams en bussen.
pi_80174312
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 23:40 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Had je niet eerder een kaartje kunnen boeken voor de Thalys?
Hmm..Het probleem is alleen dat het kaartje van Schiphol naar Brussel zuid duurder is dan mijn ticket van Groningen naar Londen (inclusief de Eurostar dus)

Ik zie namelijk 64,- voor een enkeltje voor de thalys!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  Redactie Sport zaterdag 10 april 2010 @ 23:56:37 #218
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80174542
Het beste kun je gewoon een uur eerder op reis gaan (als dat mogelijk is tenminste)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 11 april 2010 @ 00:00:20 #219
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80174661
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 23:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hmm..Het probleem is alleen dat het kaartje van Schiphol naar Brussel zuid duurder is dan mijn ticket van Groningen naar Londen (inclusief de Eurostar dus)

Ik zie namelijk 64,- voor een enkeltje voor de thalys!
Moet je eerder boeken. Je kan Amsterdam - Parijs boeken voor ¤35 (enkeltje). Dit moet dan wel 3 maanden van te voren, en het gelde geldt voor het reisje Schiphol - Brussel Zuid.. Hoe eerder je boekt, hoe goedkoper het is. Hoe later je boekt, hoe duurder de tarieven doorgaans liggen.

En als je bijv. in Brussel Zuid je aansluiting moet hebben (zoals ik je nu begrijp moet je naar Londen) kan je beter een overstap in Brussel hebben van één uur of meer, want als je trein vertraagd is..
pi_80174852
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 23:38 schreef sitting_elfling het volgende:

En het stukje Essen & Roosendaal is ook nog een miniem! Weet iemand wat ze daar specifiek aan het doen zijn? En of het station in Essen enigszins 'logisch' in elkaar zit? Ik kan mijn aansluiting naar Brussel niet missen namelijk (vanwege eurostar)
Een viersporige overweg aan het vernieuwen (praktisch helemaal opnieuw aan het aanleggen). Als fietser die daar dagelijks overheen rijdt, vind ik het helemaal top; 'k had ondertussen wel genoeg slag in m'n banden.

'k Heb zelf geen ervaring met de vervangende busverbinding hier, maar hoor wel van veel mensen dat het prima geregeld is. Wat je onder een 'logisch' station verstaat weet ik niet, maar in Essen is een perron aan straatkant (waar naar alle waarschijnlijkheid je stoptrein vertrekt) en een eilandperron met voetgangerstunnel-verbinding.

Als je gewoon een uur eerder vertrekt zoals geadviseerd, zal het vast wel goed komen. Mochten er opeens geen bussen rijden, dan kun je altijd nog dat eindje naar Essen lopen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_80175169
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 23:56 schreef dennistd het volgende:
Het beste kun je gewoon een uur eerder op reis gaan (als dat mogelijk is tenminste)
Dat gaan we ook doen maar ik zit al meer dan 6 uur in de trein
Dat wordt geen pretje morgen . Maarja ik moet die trein in Brussel-Zuid halen.
quote:
Op zondag 11 april 2010 00:00 schreef greavy het volgende:
Moet je eerder boeken. Je kan Amsterdam - Parijs boeken voor ¤35 (enkeltje). Dit moet dan wel 3 maanden van te voren, en het gelde geldt voor het reisje Schiphol - Brussel Zuid.. Hoe eerder je boekt, hoe goedkoper het is. Hoe later je boekt, hoe duurder de tarieven doorgaans liggen.
Dank voor de tip! Ik reis gemiddeld zo'n 25 keer per jaar tussen Londen - Noorden van het land waardoor ik ook altijd schiphol - brussel zuid meepak. Normaliter pak ik in de intercity maar wil voor dit soort gevallen nog wel eens de thalys pakken. Ik betaal voor zo'n retourtje Londen - elk station in Nederland grofweg 65/70 euro. Maar dan ben je dus afhankelijk van de treinen van de NS. En ik heb me toch bizarre reizen meegemaakt afgelopen jaar.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_80175224
quote:
Op zondag 11 april 2010 00:06 schreef Ireyon het volgende:

[..]
'k Heb zelf geen ervaring met de vervangende busverbinding hier, maar hoor wel van veel mensen dat het prima geregeld is. Wat je onder een 'logisch' station verstaat weet ik niet, maar in Essen is een perron aan straatkant (waar naar alle waarschijnlijkheid je stoptrein vertrekt) en een eilandperron met voetgangerstunnel-verbinding.
Dank! Ik vind het wat betreft treinen altijd wel even prettig om een idee te hebben waar ik terecht kom. Zoals gezegd. Vaak genoeg problemen gehad met de trein (NS) En ik neem sowieso een uur eerder de trein. Denk dat ik ook nog genoeg foto's maak. 7 uur lang treinen is immers geen grapje
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 11 april 2010 @ 00:23:35 #223
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80175279
quote:
Op zondag 11 april 2010 00:06 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Een viersporige overweg aan het vernieuwen (praktisch helemaal opnieuw aan het aanleggen). Als fietser die daar dagelijks overheen rijdt, vind ik het helemaal top; 'k had ondertussen wel genoeg slag in m'n banden.

'k Heb zelf geen ervaring met de vervangende busverbinding hier, maar hoor wel van veel mensen dat het prima geregeld is. Wat je onder een 'logisch' station verstaat weet ik niet, maar in Essen is een perron aan straatkant (waar naar alle waarschijnlijkheid je stoptrein vertrekt) en een eilandperron met voetgangerstunnel-verbinding.

Als je gewoon een uur eerder vertrekt zoals geadviseerd, zal het vast wel goed komen. Mochten er opeens geen bussen rijden, dan kun je altijd nog dat eindje naar Essen lopen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is in Roosendaal netjes geregeld. Vandaag ben ik daar geweest.
In Rotterdam in de "Benelux" gestapt, die door een VIRM gereden werd, en iedereen in Rotterdam Stadion uit die trein moest, omdat daar enkele minuten later een Benelux-stam (ICRm-Prio) aan kwam kachelen (met aan beide kanten een loc) om ons naar Roosendaal te brengen. Reizigers voor Amsterdam, die uit die trein kwamen, moesten in Stadion over naar de VIRM
Ik weet niet of dat helemaal de planning was, want op Rotterdam was de omroep "dat er een rechtstreekse verbinding met Roosendaal is".

In Roosendaal werden we netjes op Sp 1 neergeet, nog achter de locatie waar de 3600 altijd staat. We stonden dus op de plek waar normaal de Stoptrein naar Antwerpen vertrekt (die uiteraard ook niet reed dit weekend als ik me niet vergis). Je kon dan je trein uitstappen, en zo doorlopen naar de bus zonder de tunnel door te hoeven

De trein in Roosendaal stond echter wel van plusminus x.50 tot x.30 stil te staan, om dan terug richting Amsterdam te rijden (en misschien weer met overstap te Stadion?).
  zondag 11 april 2010 @ 00:28:50 #224
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80175399
Nog iets opvallends vandaaggister: De 9228 werd door een onbekende VIRM gereden in verband met werkzaamheden tussen Roosendaal en Essen (B) /Bergen op zoom.
Iedereen werd verzocht in Rotterdam Stadion uit te stappen, om daar een overstap te hebben op een Benelux (prio) stam. Deze reed daarop de reizigers naar Dordrecht/Roosendaal.
Reizigers die met die prio-stam aankwamen uit Dordrecht/Roosendaal moesten te Stadion overstappen op die VIRM waar wij mee aankwamen.

Was volgens mij niet de planning zoals normaalgesproken..
pi_80175588
quote:
Op zondag 11 april 2010 00:23 schreef greavy het volgende:

[..]

In Roosendaal werden we netjes op Sp 1 neergeet, nog achter de locatie waar de 3600 altijd staat. We stonden dus op de plek waar normaal de Stoptrein naar Antwerpen vertrekt (die uiteraard ook niet reed dit weekend als ik me niet vergis). Je kon dan je trein uitstappen, en zo doorlopen naar de bus zonder de tunnel door te hoeven

Klinkt goed dat ik in 1 keer kan doorlopen. Ben altijd zo'n knurft die in een verkeerd iets instapt of te lang blijft zitten. Hoe vaak per uur rijdt er zo'n bus? Weetje dat zo?

Zat er nog wel over te twijfelen om via Zwolle - Roosendaal (direct) of via zwolle - schiphol - roosendaal te gaan. Qua tijd zag ik dat het relatief weinig scheelt. En de reis van Zwolle naar Roosendaal direct is ong. 3 uur lang. Dat kan mn houterige kont niet aan Maar als er problemen zijn in rotterdam is dat geen probleem
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 11 april 2010 @ 00:45:53 #226
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80175815
Als je de Benelux-trein uit Amsterdam/schiphol/Rotterdam neemt, kom je op Sp1 (vertrek ieder uur uit Schiphol op x.09) en als je de trein rechtstreeks uit Zwolle neemt kom je op Sp1. Anders kom je op sp 4.

Wat ik wel wil opmerken, als je vanuit Groningen via Schiphol naar Roosendaal wilt, moet je een VIA-kaartje Schiphol kopen. Een rechtstreekse verbinding is Groningen - Zwolle - Rotterdam - Roosendaal, of Groningen - Zwolle - Roosendaal.
Als je via Zwolle - Rotterdam gaat, moet je vanuit je Groninger treinstel in Zwolle (utrecht is een advies van mijn kant) overstappen op het deel dat naar Rotterdam gaat.

Als ik mocht kiezen, zou ik óf via Schiphol gaan, of vanuit Zwolle rechtstreeks naar Roosendaal.
  zondag 11 april 2010 @ 00:46:36 #227
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_80175831
quote:
Op zondag 11 april 2010 00:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Klinkt goed dat ik in 1 keer kan doorlopen. Ben altijd zo'n knurft die in een verkeerd iets instapt of te lang blijft zitten. Hoe vaak per uur rijdt er zo'n bus? Weetje dat zo?

Zat er nog wel over te twijfelen om via Zwolle - Roosendaal (direct) of via zwolle - schiphol - roosendaal te gaan. Qua tijd zag ik dat het relatief weinig scheelt. En de reis van Zwolle naar Roosendaal direct is ong. 3 uur lang. Dat kan mn houterige kont niet aan Maar als er problemen zijn in rotterdam is dat geen probleem
Is het een kaartje van elk willekeurig station NL naar Brussel-Zuid en dan naar London?
Dan kan je ook Maastricht/Brussel doen, ik weet alleen niet of dit past in jouw schema.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_80176456
quote:
Op zondag 11 april 2010 00:46 schreef bork het volgende:

[..]

Is het een kaartje van elk willekeurig station NL naar Brussel-Zuid en dan naar London?
Dan kan je ook Maastricht/Brussel doen, ik weet alleen niet of dit past in jouw schema.
Jep. Mijn kaartje is geldig vanaf elk station in Nederland naar Brussel zuid. Het is onderdeel van mijn Eurostar ticket. Ik zag net dat als ik via Maastricht ga. Ik een 25 minuten langer doe om in Brussel zuid terecht te komen in vergelijking met Groningen - zwolle - roosendaal - stopbus - brussel zuid. Maar ik weet niet of de berekening van de NS met de stopbus van Roosendaal naar Essen zo precies loopt zoals de website mij verteld

Heb in ieder geval keus zat. Kan dus via zwolle - schiphol - roosendaal - bus - essen - brussel, of zwolle - roosendaal - bus - essen - brussel of zwolle - amersfoort - utrecht - maastricht -Liege-Guillemins (?) - brussel.

Het zal een uurtje of 6/7 onderweg zijn om daarna nog de Eurostar in te gaan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_80179087
Als je de intercity van Guillemins naar Brussel-Zuid neemt, heb je wel een erg gave HSL-rit te pakken . Aan de andere kant is dat natuurlijk niet zo heel boeiend als je vervolgens toch op de Eurostar stapt .
  zondag 11 april 2010 @ 10:51:50 #230
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_80179727
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 23:41 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Telt niet: want Kölner Verkehrsbetrieb bedrijft alleen trams en bussen.
Ze rijden wel op een spoorlijn van stationnetje naar stationnetje (die dus stationsnaambordjes hebben). Dat ze dat toevallig met een tram doen doet er niet toe.
  zondag 11 april 2010 @ 10:57:00 #231
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80179822
quote:
Op zondag 11 april 2010 10:51 schreef ReisT het volgende:

[..]

Ze rijden wel op een spoorlijn van stationnetje naar stationnetje (die dus stationsnaambordjes hebben). Dat ze dat toevallig met een tram doen doet er niet toe.
Klopt, tussen Keulen en Bonn neem ik aan.
  zondag 11 april 2010 @ 11:03:32 #232
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80179958
Aanrijding met een persoon tussen Rotterdam Lombardijen en Zwijndrecht. Weer een zelfdoding.. Inmiddels wordt het treinverkeer geleidelijk hervat. De ICBenelux vanuit Roosendaal & Amsterdam heeft omgereden via Utrecht en niet gestopt te Dordrecht.
  zondag 11 april 2010 @ 11:36:25 #233
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80180621
Ik zag net via Opeens Had Ik Het een paar foto's van de ontsporing op de Watergraafsmeer met een ICL:
Klik hier voor foto's

die ICL rijtuigen hebben een beste opdonder gehad zo te zien.. En die bovenleidingsportaal ook..
pi_80181577

Op zondag 11 april 2010 bracht de Vrijheidstrein, Plan T 520 van NSR, een bezoekje aan het op een-na-Noordelijkst gelegen geelektrificeerd station van Nederland, Leeuwarden. Met op de achtergrond rechts een deel van het stationsgebouw, gebouwd en geopend in 1863, is van het type SS 3e klasse. Ook de immense stationskap dateert uit de 19e eeuw. Links op de achtergrond staan enkele Arriva GTW´tjes van de verdiende weekendrust te genieten.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 11 april 2010 @ 12:44:02 #235
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80182264
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 23:41 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Telt niet: want Kölner Verkehrsbetrieb bedrijft alleen trams en bussen.
Deze telt, Wesseling telt en Brühl-Vochem telt, want Köln Bonner EISENBAHN. de rest telt niet idd, heb ook nog wat trambordjes geschoten. Magoe later vanmiddag verslagje. Eerst maar eens uitpuzzelen hoeveel km het nou eigenlijk was.

Belangrijkste is: Mijn rug heeft het prima doorstaan dus het setzoen kan beginnen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 11 april 2010 @ 13:33:38 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80183666
quote:
Op zondag 11 april 2010 12:18 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Op zondag 11 april 2010 bracht de Vrijheidstrein, Plan T 520 van NSR, een bezoekje aan het op een-na-Noordelijkst gelegen geelektrificeerd station van Nederland, Leeuwarden. Met op de achtergrond rechts een deel van het stationsgebouw, gebouwd en geopend in 1863, is van het type SS 3e klasse. Ook de immense stationskap dateert uit de 19e eeuw. Links op de achtergrond staan enkele Arriva GTW´tjes van de verdiende weekendrust te genieten.
Nice.

Verrassend dat ie op 5b staat. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze m op 5a neer zouden zetten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80183885
Een beetje spuit 11 na de foto van Zug-Chef, maar bij dezen:

Plan T 520 te Leeuwarden.
Wat wel geinig is. Om 17.02u vertrekt die trein als IC 28862 naar Nijmegen. Stopt alleen te Heerenveen, Zwolle, Deventer, Zutphen en Arnhem. Hierbij Heerenveen - Zwolle in 35 minuten (normaal 39 met stop te Steenwijk).









Bonusfoto: Koplopershow.

pi_80183994
Ah hoelaat was jij daar?
EDIT, lama ik zag de klok al op de eerste foto. 11:45 dus. Een half uur eerder stonden de frontseintjes nog aan...
pi_80184059
quote:
Op zondag 11 april 2010 13:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Ah hoelaat was jij daar?
Tussen 11.45u en 12.00u. En jij?

(Wie was die spotter op de laatste foto met de Koplopers? Hij sprintte naar het eind van het perron met statief.)
pi_80184092
quote:
Op zondag 11 april 2010 13:47 schreef Socios het volgende:

[..]

Tussen 11.45u en 12.00u. En jij?

(Wie was die spotter op de laatste foto met de Koplopers? Hij sprintte naar het eind van het perron met statief.)
Ik was er tussen 11:00 en 11:25, wachtend op zon. Na de klik meteen weer naar huis, rest van de zut op Lw geloof ik wel
  zondag 11 april 2010 @ 14:31:15 #241
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80185215
quote:
Op zondag 11 april 2010 13:41 schreef Socios het volgende:
Een beetje spuit 11 na de foto van Zug-Chef, maar bij dezen:

Plan T 520 te Leeuwarden.
Wat wel geinig is. Om 17.02u vertrekt die trein als IC 28862 naar Nijmegen. Stopt alleen te Heerenveen, Zwolle, Deventer, Zutphen en Arnhem. Hierbij Heerenveen - Zwolle in 35 minuten (normaal 39 met stop te Steenwijk).

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Bonusfoto: Koplopershow.

[ afbeelding ]
Nicee!
Dat ie doorgaat naar Nijmegen, en een aantal stops overslaat, is wel tof
Zo ben je vast en zeker ook eerder in Deventer etc..

Ze hadden wel wat ICMmetjes over te Leeuwarden zo te zien
En wat deed die blinde man daar zover naar achteren?

Edit: Laatmaar, tis maar een statief
pi_80185352
quote:
Op zondag 11 april 2010 14:31 schreef greavy het volgende:
Zo ben je vast en zeker ook eerder in Deventer etc..
Dat dan weer niet, beetje jammer. Blijft 20 minuten in Zwolle staan ofzo, lol. Maar goed, wel vet inderdaad dat ´ie veel stations overslaat.
  zondag 11 april 2010 @ 17:11:55 #243
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_80191721
quote:
Op zondag 11 april 2010 13:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nice.

Verrassend dat ie op 5b staat. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze m op 5a neer zouden zetten.
Ik gok dat de 2900 of wat leeg mat in de weg stonden?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 11 april 2010 @ 17:13:42 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80191797
Gisteren dan eindelijk, EINDELIJK weer eens een fatsoenlijke hobbyronde kunnen maken. Het betrof een excursie met de NVBS naar de bruinkoolmijnen ten noordwesten van Köln. In alle vroegte verzamelde zich het gezelschap in Venlo, alwaar één of andere hersenloze Prorail-randdebiel bedacht heeft dat je eerst via een hoge voetgangersbrug het station uit moet en helemaal door het, overigens half dichtgespijkerde, gebouw moet lopen, om vervolgens natuurlijk je trein te missen. Gelukkig was ik een uur eerder van huis gegaan. Ik zag de dag prijzen dat dat godverraden neukfoutenbedrijf opgeheven wordt. Enfin, genoeg geklaagd. Er werd met de klassieke n-Wagen gependeld tussen Venlo en Kaldenkirchen, waar we gauw vlug snel moesten overstappen op een FLIRT van de Eurobahn. Aangekomen in Mönchengladbach konden we plaats nemen in de Uerdinger Schienenbusse van de Köln-Bonner Eisenbahn Freunde (KBEF).



Daarmee werd via Rheydt en Grevenbroich koers gezet naar de dagbouwmijn in Garzweiler, alwaar een fotostop gepland was. Aangekomen bij de aansluiting vlak voordat we de mijn binnen zouden rijden, bleek dat er geen rails meer lagen Geen fotostop in Garzweiler dus. Wel een aantal acht-assige kolenwagens en de ENIGE RWE-loc die we de hele dag te zien kregen. Ook hier had ik wel wat meer van gehoopt.





Over de Nord-Süd-Bahn reden we vervolgens helemaal naar het eindpunt, waarbij we hoog over de lijn Aachen - Köln reden. Hier passeert net een RegionalExpress richting Köln, zojuist vertrokken uit Horrem.



Bij Berrenrath verlieten we de Nord-Süd-Bahn om via Brühl naar Wesseling te rijden. In Wesseling is een werkplaats en een klein museumpje van de KBEF. Aldaar was gezorgd voor een eenvoudige doch voedzame maaltijd.



Tevens bestond de gelegenheid de excursietrein samen met een armsein te fotograferen, en het museum te bezoeken. In het museum viel me één prent op, over Formule 1-race-stoomlocomotieven (WTF? )





Vanuit Wesseling werd weer koers gezet naar het noorden, naar de haven van Niehl. Hier draait iemand even een shaggie terwijl een aantal belangrijke functionarissen bezig zijn om toegang te krijgen tot het RWE-net.



In het Kölner Stadtwald vond dan eindelijk de eerste fotostop van de dag plaats. Allereerst het gebruikelijke gestruin en geschreeuw



En vervolgens mijn enige foto met (bijna) niemand erop. Het traject door het Kölner Stadtwald is sinds enkele jaren één van de weinige spoortrajecten die onder monumentenzorg staan, naar ik begreep.



In de haven van Niehl, ten noorden van Köln, werd vervolgens nog een fotostop gehouden. Nou ja, voor de poorten van de haven van Niehl, want de boel blijkt zaterdagsmiddags om 14:15 op slot te gaan... Ik vond het wel een mooi moment om binnen te blijven en een foto van de stuurtafel van zo'n Schienenbus te maken.





De rit terug naar Mönchengladbach geschiedde onder toeziend oog van deze typische Duitser (overigens een hele aardige kerel die voor ¤ 1,50 per flesje koud bier aan boord had bijvoorbeeld)



In Mönchengladbach namen we afscheid van de Schienenbusse van de KBEF, hier geflankeerd door een Rurtalbahnsprintertje naar Dalheim.



Gelukkig hadden we bijna een uur overstaptijd, die prima gebruikt kon worden voor het diner en wat spotwerk.







Resteert nog de oogst:



Ik heb me ondanks alles toch wel prima vermaakt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80192982
Leuk rondje gehad, top gozer!
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 11 april 2010 @ 18:21:21 #246
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80194319
Ja, was leuk idd Nu op naar MEER MEER MEER
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 11 april 2010 @ 18:48:22 #247
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80195220
Het wordt een mooie zomer!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 11 april 2010 @ 20:46:42 #248
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_80200666
quote:
Op zondag 11 april 2010 18:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, was leuk idd Nu op naar MEER MEER MEER
Oh dat is soep op die foto ! Ik dacht ff tijdens het scrollen dat je reisziek was geworden

Leuke foto's, mooi ritje geweest !
Wat zijn we aan het doen ???
pi_80204652
Die vrijheidstrein heeft me zowaar ook nog tijd bespaard vanavond. Had vanavond op Zutphen de trein naar Roosendaal van 19.27 gemist, komt eventjes later de vrijheidstrein binnen rijden, toen vond ik het dus niet zo erg meer dat ik de trein gemist had .

Overigens wel leuk om te zien deze trein, met als voordeel dus dat hij Dieren oversloeg waardoor ik slechts een kwartier vertraging had itt de normale 30 minuten .
pi_80204656
Mag mijn morgen in de DB trein van Amers naar Almelo reizen? Of moet ie dan een bepaalde toeslag erbij kopen en/of zitten er andere dingen aan verbonden?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')