abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 april 2010 @ 21:07:21 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80138831
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 20:45 schreef Socios het volgende:
TL;DR

Tip: reis met treinkaartjes.
Weekendretourtje Leeuwarden - Deinum via Utrecht Centraal
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80139810
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 15:06 schreef Volvoman het volgende:
zo'n zeg maar Amsterdamse
Combino's op het sppor? Breng ze aub. niet op ideeën!
  vrijdag 9 april 2010 @ 21:57:46 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_80141464
Volgens mij stuiteren die dingen weg zodra een loc er zachtjes tegenaantikt...
  vrijdag 9 april 2010 @ 22:40:23 #202
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_80143503
Weet 1 van jullie trouwens waarom ze de 17/1800 serie altijd 2x starten?
Vaak starten ze de loc (brullend geluid, ventilatie in trein gaat aan enzo), dan gaat ie weer uit (lichten weer op accu e.d.), en dan gaat ie weer aan. (ventilatie weer aan, verlichting even flikkeren)
  vrijdag 9 april 2010 @ 23:10:07 #203
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80144749
Hm, dat komt me niet bekend voor...?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 10 april 2010 @ 00:43:58 #204
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80148423
Gisteren lag Utrecht-Amersfoort er voor 13,5 uur uit.
  zaterdag 10 april 2010 @ 01:12:49 #205
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80149060
Jaa, en dat heb ik mogen ervaren, alhoewel mijn reis in Utrecht ophield.
Ook veel mensen in Rotterdam gezien die om moesten reizen maar persé via Utrecht wilden, omdat ze dat altijd deden.. Toen een NS-er uitlegde (na de zoveelste omroep...) dat je beter via Schiphol kon, begrepen ze het niet, en wouden een paar de Sprinter pakken, richting Amsterdam C, alhoewel die (volgens mij) niet eens Schiphol aandoet. Vlak voor aankomst in Utrecht werd er omgeroepen dat je met de Sprinter naar Baarn moest, en daar met de stopper naar Amersfoort.. Verder heb ik op het station omreisroute Hilversum nog gehoord. Die Sprinter naar Baarn was tevens wel erg vol: Werd gereden met een SGMm II + III. De trein puilde uit.

Wat een ongelooflijke kut storing moet het daar wel geweest zijn
  zaterdag 10 april 2010 @ 09:25:23 #206
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_80152453
Volgens mij stonden alle P-seinen tussen Den Dolder en Amersfoort op rood. Da's best een kutstoring.
Ik moet van Utrecht naar Groningen, mijn IC werd netjes via Hilversum omgeleid en ik was nauwelijks later thuis dan normaal. En nog met continu een zitplaats ook.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 10 april 2010 @ 11:24:16 #207
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80154432
Vandaag busvervoer op het traject Kesteren-Tiel vanwege een seinstoring.

Deze situatie geldt tot einde dienstregeling, daar deze fout pas vannacht om 2:00 verholpen kan worden.
  zaterdag 10 april 2010 @ 11:31:10 #208
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80154588
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 09:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Volgens mij stonden alle P-seinen tussen Den Dolder en Amersfoort op rood. Da's best een kutstoring.
Ik moet van Utrecht naar Groningen, mijn IC werd netjes via Hilversum omgeleid en ik was nauwelijks later thuis dan normaal. En nog met continu een zitplaats ook.
Dat zijn gemiddelde treinreizigers eigen. Ze volgen blindelings de adviezen van de stationsmedewerkers in plaats van eigen plannen te trekken.
pi_80154702
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 11:31 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dat zijn gemiddelde treinreizigers eigen. Ze volgen blindelings de adviezen van de stationsmedewerkers in plaats van eigen plannen te trekken.
Je mag toch verwachten dat zo'n NS figuur op het station weet wat de beste mogelijkheid is? Dat ze op het perron en achter het loket vaak niet weten wat er zich afspeelt en zodoende de meest achterlijke adviezen geven, daar mag bij de NS wel wat meer aandacht aan besteed worden.. Maar als je de berichten over nieuwe informatievoorziening mag geloven, komt dat dus over een paar jaar helemaal in orde
  zaterdag 10 april 2010 @ 12:38:02 #210
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_80156217
Het was de IC naar Amersfoort. Pas bij vertrek uit Utrecht werd omgeroepen dat we via Hilversum gingen. Een snellere route had ik me ook niet kunnen bedenken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_80158406
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 11:37 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Je mag toch verwachten dat zo'n NS figuur op het station weet wat de beste mogelijkheid is? Dat ze op het perron en achter het loket vaak niet weten wat er zich afspeelt en zodoende de meest achterlijke adviezen geven, daar mag bij de NS wel wat meer aandacht aan besteed worden.. Maar als je de berichten over nieuwe informatievoorziening mag geloven, komt dat dus over een paar jaar helemaal in orde
Bij storing zou het handig zijn als er advies wordt gegeven met een kaart. Zoals nu te zien is er een stuk traject rood (niet reizen). Alternatieven groen kleuren die ook voldoende capaciteit bieden, geeft de reiziger al meer informatie.

En de medewerkers mogen wel enige topgrafische kennis en netwerkkennis hebben.
  zaterdag 10 april 2010 @ 20:57:44 #212
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80169537
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 11:24 schreef Ofyles2 het volgende:
Vandaag busvervoer op het traject Kesteren-Tiel vanwege een seinstoring.

Deze situatie geldt tot einde dienstregeling, daar deze fout pas vannacht om 2:00 verholpen kan worden.
Stroomstoring werd eerder dan verwacht verholpen, misschien toch nog treinverkeer op het traject Elst-Tiel.
  zaterdag 10 april 2010 @ 21:59:10 #213
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80171126
Bordje


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80174006
Morgen van het hoge noorden naar brussel-zuid met de trein. En uiteraard moet er tussen Roosendaal & Essen het spoor er uit liggen (werkzaamheden ofzo). Crap zooi Ik reis vaak alleen maar met het weekend en dan ligt vooral de treindienst er uit.

En het stukje Essen & Roosendaal is ook nog een miniem! Weet iemand wat ze daar specifiek aan het doen zijn? En of het station in Essen enigszins 'logisch' in elkaar zit? Ik kan mijn aansluiting naar Brussel niet missen namelijk (vanwege eurostar)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 10 april 2010 @ 23:40:31 #215
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80174069
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 23:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Morgen van het hoge noorden naar brussel-zuid met de trein. En uiteraard moet er tussen Roosendaal & Essen het spoor er uit liggen (werkzaamheden ofzo). Crap zooi Ik reis vaak alleen maar met het weekend en dan ligt vooral de treindienst er uit.

En het stukje Essen & Roosendaal is ook nog een miniem! Weet iemand wat ze daar specifiek aan het doen zijn? En of het station in Essen enigszins 'logisch' in elkaar zit? Ik kan mijn aansluiting naar Brussel niet missen namelijk (vanwege eurostar)
Had je niet eerder een kaartje kunnen boeken voor de Thalys?
  zaterdag 10 april 2010 @ 23:41:26 #216
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80174098
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Bordje


[ afbeelding ]
Telt niet: want Kölner Verkehrsbetrieb bedrijft alleen trams en bussen.
pi_80174312
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 23:40 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Had je niet eerder een kaartje kunnen boeken voor de Thalys?
Hmm..Het probleem is alleen dat het kaartje van Schiphol naar Brussel zuid duurder is dan mijn ticket van Groningen naar Londen (inclusief de Eurostar dus)

Ik zie namelijk 64,- voor een enkeltje voor de thalys!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  Redactie Sport zaterdag 10 april 2010 @ 23:56:37 #218
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80174542
Het beste kun je gewoon een uur eerder op reis gaan (als dat mogelijk is tenminste)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 11 april 2010 @ 00:00:20 #219
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80174661
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 23:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hmm..Het probleem is alleen dat het kaartje van Schiphol naar Brussel zuid duurder is dan mijn ticket van Groningen naar Londen (inclusief de Eurostar dus)

Ik zie namelijk 64,- voor een enkeltje voor de thalys!
Moet je eerder boeken. Je kan Amsterdam - Parijs boeken voor ¤35 (enkeltje). Dit moet dan wel 3 maanden van te voren, en het gelde geldt voor het reisje Schiphol - Brussel Zuid.. Hoe eerder je boekt, hoe goedkoper het is. Hoe later je boekt, hoe duurder de tarieven doorgaans liggen.

En als je bijv. in Brussel Zuid je aansluiting moet hebben (zoals ik je nu begrijp moet je naar Londen) kan je beter een overstap in Brussel hebben van één uur of meer, want als je trein vertraagd is..
pi_80174852
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 23:38 schreef sitting_elfling het volgende:

En het stukje Essen & Roosendaal is ook nog een miniem! Weet iemand wat ze daar specifiek aan het doen zijn? En of het station in Essen enigszins 'logisch' in elkaar zit? Ik kan mijn aansluiting naar Brussel niet missen namelijk (vanwege eurostar)
Een viersporige overweg aan het vernieuwen (praktisch helemaal opnieuw aan het aanleggen). Als fietser die daar dagelijks overheen rijdt, vind ik het helemaal top; 'k had ondertussen wel genoeg slag in m'n banden.

'k Heb zelf geen ervaring met de vervangende busverbinding hier, maar hoor wel van veel mensen dat het prima geregeld is. Wat je onder een 'logisch' station verstaat weet ik niet, maar in Essen is een perron aan straatkant (waar naar alle waarschijnlijkheid je stoptrein vertrekt) en een eilandperron met voetgangerstunnel-verbinding.

Als je gewoon een uur eerder vertrekt zoals geadviseerd, zal het vast wel goed komen. Mochten er opeens geen bussen rijden, dan kun je altijd nog dat eindje naar Essen lopen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_80175169
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 23:56 schreef dennistd het volgende:
Het beste kun je gewoon een uur eerder op reis gaan (als dat mogelijk is tenminste)
Dat gaan we ook doen maar ik zit al meer dan 6 uur in de trein
Dat wordt geen pretje morgen . Maarja ik moet die trein in Brussel-Zuid halen.
quote:
Op zondag 11 april 2010 00:00 schreef greavy het volgende:
Moet je eerder boeken. Je kan Amsterdam - Parijs boeken voor ¤35 (enkeltje). Dit moet dan wel 3 maanden van te voren, en het gelde geldt voor het reisje Schiphol - Brussel Zuid.. Hoe eerder je boekt, hoe goedkoper het is. Hoe later je boekt, hoe duurder de tarieven doorgaans liggen.
Dank voor de tip! Ik reis gemiddeld zo'n 25 keer per jaar tussen Londen - Noorden van het land waardoor ik ook altijd schiphol - brussel zuid meepak. Normaliter pak ik in de intercity maar wil voor dit soort gevallen nog wel eens de thalys pakken. Ik betaal voor zo'n retourtje Londen - elk station in Nederland grofweg 65/70 euro. Maar dan ben je dus afhankelijk van de treinen van de NS. En ik heb me toch bizarre reizen meegemaakt afgelopen jaar.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_80175224
quote:
Op zondag 11 april 2010 00:06 schreef Ireyon het volgende:

[..]
'k Heb zelf geen ervaring met de vervangende busverbinding hier, maar hoor wel van veel mensen dat het prima geregeld is. Wat je onder een 'logisch' station verstaat weet ik niet, maar in Essen is een perron aan straatkant (waar naar alle waarschijnlijkheid je stoptrein vertrekt) en een eilandperron met voetgangerstunnel-verbinding.
Dank! Ik vind het wat betreft treinen altijd wel even prettig om een idee te hebben waar ik terecht kom. Zoals gezegd. Vaak genoeg problemen gehad met de trein (NS) En ik neem sowieso een uur eerder de trein. Denk dat ik ook nog genoeg foto's maak. 7 uur lang treinen is immers geen grapje
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 11 april 2010 @ 00:23:35 #223
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80175279
quote:
Op zondag 11 april 2010 00:06 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Een viersporige overweg aan het vernieuwen (praktisch helemaal opnieuw aan het aanleggen). Als fietser die daar dagelijks overheen rijdt, vind ik het helemaal top; 'k had ondertussen wel genoeg slag in m'n banden.

'k Heb zelf geen ervaring met de vervangende busverbinding hier, maar hoor wel van veel mensen dat het prima geregeld is. Wat je onder een 'logisch' station verstaat weet ik niet, maar in Essen is een perron aan straatkant (waar naar alle waarschijnlijkheid je stoptrein vertrekt) en een eilandperron met voetgangerstunnel-verbinding.

Als je gewoon een uur eerder vertrekt zoals geadviseerd, zal het vast wel goed komen. Mochten er opeens geen bussen rijden, dan kun je altijd nog dat eindje naar Essen lopen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is in Roosendaal netjes geregeld. Vandaag ben ik daar geweest.
In Rotterdam in de "Benelux" gestapt, die door een VIRM gereden werd, en iedereen in Rotterdam Stadion uit die trein moest, omdat daar enkele minuten later een Benelux-stam (ICRm-Prio) aan kwam kachelen (met aan beide kanten een loc) om ons naar Roosendaal te brengen. Reizigers voor Amsterdam, die uit die trein kwamen, moesten in Stadion over naar de VIRM
Ik weet niet of dat helemaal de planning was, want op Rotterdam was de omroep "dat er een rechtstreekse verbinding met Roosendaal is".

In Roosendaal werden we netjes op Sp 1 neergeet, nog achter de locatie waar de 3600 altijd staat. We stonden dus op de plek waar normaal de Stoptrein naar Antwerpen vertrekt (die uiteraard ook niet reed dit weekend als ik me niet vergis). Je kon dan je trein uitstappen, en zo doorlopen naar de bus zonder de tunnel door te hoeven

De trein in Roosendaal stond echter wel van plusminus x.50 tot x.30 stil te staan, om dan terug richting Amsterdam te rijden (en misschien weer met overstap te Stadion?).
  zondag 11 april 2010 @ 00:28:50 #224
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80175399
Nog iets opvallends vandaaggister: De 9228 werd door een onbekende VIRM gereden in verband met werkzaamheden tussen Roosendaal en Essen (B) /Bergen op zoom.
Iedereen werd verzocht in Rotterdam Stadion uit te stappen, om daar een overstap te hebben op een Benelux (prio) stam. Deze reed daarop de reizigers naar Dordrecht/Roosendaal.
Reizigers die met die prio-stam aankwamen uit Dordrecht/Roosendaal moesten te Stadion overstappen op die VIRM waar wij mee aankwamen.

Was volgens mij niet de planning zoals normaalgesproken..
pi_80175588
quote:
Op zondag 11 april 2010 00:23 schreef greavy het volgende:

[..]

In Roosendaal werden we netjes op Sp 1 neergeet, nog achter de locatie waar de 3600 altijd staat. We stonden dus op de plek waar normaal de Stoptrein naar Antwerpen vertrekt (die uiteraard ook niet reed dit weekend als ik me niet vergis). Je kon dan je trein uitstappen, en zo doorlopen naar de bus zonder de tunnel door te hoeven

Klinkt goed dat ik in 1 keer kan doorlopen. Ben altijd zo'n knurft die in een verkeerd iets instapt of te lang blijft zitten. Hoe vaak per uur rijdt er zo'n bus? Weetje dat zo?

Zat er nog wel over te twijfelen om via Zwolle - Roosendaal (direct) of via zwolle - schiphol - roosendaal te gaan. Qua tijd zag ik dat het relatief weinig scheelt. En de reis van Zwolle naar Roosendaal direct is ong. 3 uur lang. Dat kan mn houterige kont niet aan Maar als er problemen zijn in rotterdam is dat geen probleem
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 11 april 2010 @ 00:45:53 #226
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80175815
Als je de Benelux-trein uit Amsterdam/schiphol/Rotterdam neemt, kom je op Sp1 (vertrek ieder uur uit Schiphol op x.09) en als je de trein rechtstreeks uit Zwolle neemt kom je op Sp1. Anders kom je op sp 4.

Wat ik wel wil opmerken, als je vanuit Groningen via Schiphol naar Roosendaal wilt, moet je een VIA-kaartje Schiphol kopen. Een rechtstreekse verbinding is Groningen - Zwolle - Rotterdam - Roosendaal, of Groningen - Zwolle - Roosendaal.
Als je via Zwolle - Rotterdam gaat, moet je vanuit je Groninger treinstel in Zwolle (utrecht is een advies van mijn kant) overstappen op het deel dat naar Rotterdam gaat.

Als ik mocht kiezen, zou ik óf via Schiphol gaan, of vanuit Zwolle rechtstreeks naar Roosendaal.
  zondag 11 april 2010 @ 00:46:36 #227
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_80175831
quote:
Op zondag 11 april 2010 00:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Klinkt goed dat ik in 1 keer kan doorlopen. Ben altijd zo'n knurft die in een verkeerd iets instapt of te lang blijft zitten. Hoe vaak per uur rijdt er zo'n bus? Weetje dat zo?

Zat er nog wel over te twijfelen om via Zwolle - Roosendaal (direct) of via zwolle - schiphol - roosendaal te gaan. Qua tijd zag ik dat het relatief weinig scheelt. En de reis van Zwolle naar Roosendaal direct is ong. 3 uur lang. Dat kan mn houterige kont niet aan Maar als er problemen zijn in rotterdam is dat geen probleem
Is het een kaartje van elk willekeurig station NL naar Brussel-Zuid en dan naar London?
Dan kan je ook Maastricht/Brussel doen, ik weet alleen niet of dit past in jouw schema.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_80176456
quote:
Op zondag 11 april 2010 00:46 schreef bork het volgende:

[..]

Is het een kaartje van elk willekeurig station NL naar Brussel-Zuid en dan naar London?
Dan kan je ook Maastricht/Brussel doen, ik weet alleen niet of dit past in jouw schema.
Jep. Mijn kaartje is geldig vanaf elk station in Nederland naar Brussel zuid. Het is onderdeel van mijn Eurostar ticket. Ik zag net dat als ik via Maastricht ga. Ik een 25 minuten langer doe om in Brussel zuid terecht te komen in vergelijking met Groningen - zwolle - roosendaal - stopbus - brussel zuid. Maar ik weet niet of de berekening van de NS met de stopbus van Roosendaal naar Essen zo precies loopt zoals de website mij verteld

Heb in ieder geval keus zat. Kan dus via zwolle - schiphol - roosendaal - bus - essen - brussel, of zwolle - roosendaal - bus - essen - brussel of zwolle - amersfoort - utrecht - maastricht -Liege-Guillemins (?) - brussel.

Het zal een uurtje of 6/7 onderweg zijn om daarna nog de Eurostar in te gaan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_80179087
Als je de intercity van Guillemins naar Brussel-Zuid neemt, heb je wel een erg gave HSL-rit te pakken . Aan de andere kant is dat natuurlijk niet zo heel boeiend als je vervolgens toch op de Eurostar stapt .
  zondag 11 april 2010 @ 10:51:50 #230
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_80179727
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 23:41 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Telt niet: want Kölner Verkehrsbetrieb bedrijft alleen trams en bussen.
Ze rijden wel op een spoorlijn van stationnetje naar stationnetje (die dus stationsnaambordjes hebben). Dat ze dat toevallig met een tram doen doet er niet toe.
  zondag 11 april 2010 @ 10:57:00 #231
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80179822
quote:
Op zondag 11 april 2010 10:51 schreef ReisT het volgende:

[..]

Ze rijden wel op een spoorlijn van stationnetje naar stationnetje (die dus stationsnaambordjes hebben). Dat ze dat toevallig met een tram doen doet er niet toe.
Klopt, tussen Keulen en Bonn neem ik aan.
  zondag 11 april 2010 @ 11:03:32 #232
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80179958
Aanrijding met een persoon tussen Rotterdam Lombardijen en Zwijndrecht. Weer een zelfdoding.. Inmiddels wordt het treinverkeer geleidelijk hervat. De ICBenelux vanuit Roosendaal & Amsterdam heeft omgereden via Utrecht en niet gestopt te Dordrecht.
  zondag 11 april 2010 @ 11:36:25 #233
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80180621
Ik zag net via Opeens Had Ik Het een paar foto's van de ontsporing op de Watergraafsmeer met een ICL:
Klik hier voor foto's

die ICL rijtuigen hebben een beste opdonder gehad zo te zien.. En die bovenleidingsportaal ook..
pi_80181577

Op zondag 11 april 2010 bracht de Vrijheidstrein, Plan T 520 van NSR, een bezoekje aan het op een-na-Noordelijkst gelegen geelektrificeerd station van Nederland, Leeuwarden. Met op de achtergrond rechts een deel van het stationsgebouw, gebouwd en geopend in 1863, is van het type SS 3e klasse. Ook de immense stationskap dateert uit de 19e eeuw. Links op de achtergrond staan enkele Arriva GTW´tjes van de verdiende weekendrust te genieten.
  zondag 11 april 2010 @ 12:44:02 #235
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80182264
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 23:41 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Telt niet: want Kölner Verkehrsbetrieb bedrijft alleen trams en bussen.
Deze telt, Wesseling telt en Brühl-Vochem telt, want Köln Bonner EISENBAHN. de rest telt niet idd, heb ook nog wat trambordjes geschoten. Magoe later vanmiddag verslagje. Eerst maar eens uitpuzzelen hoeveel km het nou eigenlijk was.

Belangrijkste is: Mijn rug heeft het prima doorstaan dus het setzoen kan beginnen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 11 april 2010 @ 13:33:38 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80183666
quote:
Op zondag 11 april 2010 12:18 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Op zondag 11 april 2010 bracht de Vrijheidstrein, Plan T 520 van NSR, een bezoekje aan het op een-na-Noordelijkst gelegen geelektrificeerd station van Nederland, Leeuwarden. Met op de achtergrond rechts een deel van het stationsgebouw, gebouwd en geopend in 1863, is van het type SS 3e klasse. Ook de immense stationskap dateert uit de 19e eeuw. Links op de achtergrond staan enkele Arriva GTW´tjes van de verdiende weekendrust te genieten.
Nice.

Verrassend dat ie op 5b staat. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze m op 5a neer zouden zetten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80183885
Een beetje spuit 11 na de foto van Zug-Chef, maar bij dezen:

Plan T 520 te Leeuwarden.
Wat wel geinig is. Om 17.02u vertrekt die trein als IC 28862 naar Nijmegen. Stopt alleen te Heerenveen, Zwolle, Deventer, Zutphen en Arnhem. Hierbij Heerenveen - Zwolle in 35 minuten (normaal 39 met stop te Steenwijk).









Bonusfoto: Koplopershow.

pi_80183994
Ah hoelaat was jij daar?
EDIT, lama ik zag de klok al op de eerste foto. 11:45 dus. Een half uur eerder stonden de frontseintjes nog aan...
pi_80184059
quote:
Op zondag 11 april 2010 13:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Ah hoelaat was jij daar?
Tussen 11.45u en 12.00u. En jij?

(Wie was die spotter op de laatste foto met de Koplopers? Hij sprintte naar het eind van het perron met statief.)
pi_80184092
quote:
Op zondag 11 april 2010 13:47 schreef Socios het volgende:

[..]

Tussen 11.45u en 12.00u. En jij?

(Wie was die spotter op de laatste foto met de Koplopers? Hij sprintte naar het eind van het perron met statief.)
Ik was er tussen 11:00 en 11:25, wachtend op zon. Na de klik meteen weer naar huis, rest van de zut op Lw geloof ik wel
  zondag 11 april 2010 @ 14:31:15 #241
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80185215
quote:
Op zondag 11 april 2010 13:41 schreef Socios het volgende:
Een beetje spuit 11 na de foto van Zug-Chef, maar bij dezen:

Plan T 520 te Leeuwarden.
Wat wel geinig is. Om 17.02u vertrekt die trein als IC 28862 naar Nijmegen. Stopt alleen te Heerenveen, Zwolle, Deventer, Zutphen en Arnhem. Hierbij Heerenveen - Zwolle in 35 minuten (normaal 39 met stop te Steenwijk).

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Bonusfoto: Koplopershow.

[ afbeelding ]
Nicee!
Dat ie doorgaat naar Nijmegen, en een aantal stops overslaat, is wel tof
Zo ben je vast en zeker ook eerder in Deventer etc..

Ze hadden wel wat ICMmetjes over te Leeuwarden zo te zien
En wat deed die blinde man daar zover naar achteren?

Edit: Laatmaar, tis maar een statief
pi_80185352
quote:
Op zondag 11 april 2010 14:31 schreef greavy het volgende:
Zo ben je vast en zeker ook eerder in Deventer etc..
Dat dan weer niet, beetje jammer. Blijft 20 minuten in Zwolle staan ofzo, lol. Maar goed, wel vet inderdaad dat ´ie veel stations overslaat.
  zondag 11 april 2010 @ 17:11:55 #243
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_80191721
quote:
Op zondag 11 april 2010 13:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nice.

Verrassend dat ie op 5b staat. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze m op 5a neer zouden zetten.
Ik gok dat de 2900 of wat leeg mat in de weg stonden?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 11 april 2010 @ 17:13:42 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80191797
Gisteren dan eindelijk, EINDELIJK weer eens een fatsoenlijke hobbyronde kunnen maken. Het betrof een excursie met de NVBS naar de bruinkoolmijnen ten noordwesten van Köln. In alle vroegte verzamelde zich het gezelschap in Venlo, alwaar één of andere hersenloze Prorail-randdebiel bedacht heeft dat je eerst via een hoge voetgangersbrug het station uit moet en helemaal door het, overigens half dichtgespijkerde, gebouw moet lopen, om vervolgens natuurlijk je trein te missen. Gelukkig was ik een uur eerder van huis gegaan. Ik zag de dag prijzen dat dat godverraden neukfoutenbedrijf opgeheven wordt. Enfin, genoeg geklaagd. Er werd met de klassieke n-Wagen gependeld tussen Venlo en Kaldenkirchen, waar we gauw vlug snel moesten overstappen op een FLIRT van de Eurobahn. Aangekomen in Mönchengladbach konden we plaats nemen in de Uerdinger Schienenbusse van de Köln-Bonner Eisenbahn Freunde (KBEF).



Daarmee werd via Rheydt en Grevenbroich koers gezet naar de dagbouwmijn in Garzweiler, alwaar een fotostop gepland was. Aangekomen bij de aansluiting vlak voordat we de mijn binnen zouden rijden, bleek dat er geen rails meer lagen Geen fotostop in Garzweiler dus. Wel een aantal acht-assige kolenwagens en de ENIGE RWE-loc die we de hele dag te zien kregen. Ook hier had ik wel wat meer van gehoopt.





Over de Nord-Süd-Bahn reden we vervolgens helemaal naar het eindpunt, waarbij we hoog over de lijn Aachen - Köln reden. Hier passeert net een RegionalExpress richting Köln, zojuist vertrokken uit Horrem.



Bij Berrenrath verlieten we de Nord-Süd-Bahn om via Brühl naar Wesseling te rijden. In Wesseling is een werkplaats en een klein museumpje van de KBEF. Aldaar was gezorgd voor een eenvoudige doch voedzame maaltijd.



Tevens bestond de gelegenheid de excursietrein samen met een armsein te fotograferen, en het museum te bezoeken. In het museum viel me één prent op, over Formule 1-race-stoomlocomotieven (WTF? )





Vanuit Wesseling werd weer koers gezet naar het noorden, naar de haven van Niehl. Hier draait iemand even een shaggie terwijl een aantal belangrijke functionarissen bezig zijn om toegang te krijgen tot het RWE-net.



In het Kölner Stadtwald vond dan eindelijk de eerste fotostop van de dag plaats. Allereerst het gebruikelijke gestruin en geschreeuw



En vervolgens mijn enige foto met (bijna) niemand erop. Het traject door het Kölner Stadtwald is sinds enkele jaren één van de weinige spoortrajecten die onder monumentenzorg staan, naar ik begreep.



In de haven van Niehl, ten noorden van Köln, werd vervolgens nog een fotostop gehouden. Nou ja, voor de poorten van de haven van Niehl, want de boel blijkt zaterdagsmiddags om 14:15 op slot te gaan... Ik vond het wel een mooi moment om binnen te blijven en een foto van de stuurtafel van zo'n Schienenbus te maken.





De rit terug naar Mönchengladbach geschiedde onder toeziend oog van deze typische Duitser (overigens een hele aardige kerel die voor ¤ 1,50 per flesje koud bier aan boord had bijvoorbeeld)



In Mönchengladbach namen we afscheid van de Schienenbusse van de KBEF, hier geflankeerd door een Rurtalbahnsprintertje naar Dalheim.



Gelukkig hadden we bijna een uur overstaptijd, die prima gebruikt kon worden voor het diner en wat spotwerk.







Resteert nog de oogst:



Ik heb me ondanks alles toch wel prima vermaakt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80192982
Leuk rondje gehad, top gozer!
  zondag 11 april 2010 @ 18:21:21 #246
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80194319
Ja, was leuk idd Nu op naar MEER MEER MEER
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 11 april 2010 @ 18:48:22 #247
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80195220
Het wordt een mooie zomer!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 11 april 2010 @ 20:46:42 #248
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_80200666
quote:
Op zondag 11 april 2010 18:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, was leuk idd Nu op naar MEER MEER MEER
Oh dat is soep op die foto ! Ik dacht ff tijdens het scrollen dat je reisziek was geworden

Leuke foto's, mooi ritje geweest !
Wat zijn we aan het doen ???
pi_80204652
Die vrijheidstrein heeft me zowaar ook nog tijd bespaard vanavond. Had vanavond op Zutphen de trein naar Roosendaal van 19.27 gemist, komt eventjes later de vrijheidstrein binnen rijden, toen vond ik het dus niet zo erg meer dat ik de trein gemist had .

Overigens wel leuk om te zien deze trein, met als voordeel dus dat hij Dieren oversloeg waardoor ik slechts een kwartier vertraging had itt de normale 30 minuten .
pi_80204656
Mag mijn morgen in de DB trein van Amers naar Almelo reizen? Of moet ie dan een bepaalde toeslag erbij kopen en/of zitten er andere dingen aan verbonden?
  zondag 11 april 2010 @ 21:53:10 #251
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80204801
Speciaal voor hem morgen zonder toeslag!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 11 april 2010 @ 21:53:58 #252
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80204850
quote:
Op zondag 11 april 2010 21:51 schreef Crientj het volgende:
Mag mijn morgen in de DB trein van Amers naar Almelo reizen? Of moet ie dan een bepaalde toeslag erbij kopen en/of zitten er andere dingen aan verbonden?
Dat weet je zelf dondersgoed
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80206222
quote:
Op zondag 11 april 2010 21:51 schreef Crientj het volgende:
Mag mijn morgen in de DB trein van Amers naar Almelo reizen? Of moet ie dan een bepaalde toeslag erbij kopen en/of zitten er andere dingen aan verbonden?
Hij moet in Duitsland een DB kortingskaartje kopen...dan mag hij met die trein mee

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2010 22:19:19 ]
  zondag 11 april 2010 @ 22:20:37 #254
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80206378
quote:
Op zondag 11 april 2010 21:51 schreef Crientj het volgende:
Mag mijn morgen in de DB trein van Amers naar Almelo reizen? Of moet ie dan een bepaalde toeslag erbij kopen en/of zitten er andere dingen aan verbonden?
Tussen Schiphol en Hengelo is de Internationale trein Schiphol-Berlijn toegankelijk tegen het NS-tarief, het antwoord: Ja.
  zondag 11 april 2010 @ 22:21:26 #255
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80206430
quote:
Op zondag 11 april 2010 22:17 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Hij moet in Duitsland een DB kortingskaartje kopen...dan mag hij met die trein mee
Lekker omslachtig!
  Redactie Sport zondag 11 april 2010 @ 22:34:34 #256
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80207157
De Berlijntrein is in Nederland toeslagvrij. Ze moeten wel, aangezien de normale IC van/naar Schiphol op die tijd niet rijdt

edit: eerst naar de volgende pagina, dan antwoorden....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_80207938
quote:
Op zondag 11 april 2010 00:19 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat gaan we ook doen maar ik zit al meer dan 6 uur in de trein
Dat wordt geen pretje morgen . Maarja ik moet die trein in Brussel-Zuid halen.
[..]

Dank voor de tip! Ik reis gemiddeld zo'n 25 keer per jaar tussen Londen - Noorden van het land waardoor ik ook altijd schiphol - brussel zuid meepak. Normaliter pak ik in de intercity maar wil voor dit soort gevallen nog wel eens de thalys pakken. Ik betaal voor zo'n retourtje Londen - elk station in Nederland grofweg 65/70 euro. Maar dan ben je dus afhankelijk van de treinen van de NS. En ik heb me toch bizarre reizen meegemaakt afgelopen jaar.
Noorden van het land is bij mij alles voorbij Amersfoort....waarom reis je via Schiphol en niet via Utrecht/Rotterdam en stap je daar op Thalys/Benelux?
Take on the situation, but not the torment ...
pi_80209911
Zijn nieuwe luchtfoto's genomen van de Hanzelijn, ligt zelfs al een stukje spoor.
http://www.dejongluchtfot(...)0406_2808_large.html
............................
pi_80210452
quote:
Op zondag 11 april 2010 22:48 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Noorden van het land is bij mij alles voorbij Amersfoort....waarom reis je via Schiphol en niet via Utrecht/Rotterdam en stap je daar op Thalys/Benelux?
Ik betaal grofweg een 65/70 euro voor een retourtje Londen - Elk station in Nederland. Dat is dus een treinkaartje van elk station in Nederland richting brussel zuid inclusief de eurostar van brussel zuid naar Londen. Een thalys is vrij prijzig voor een relatief kleine tijdswinst. Maar iemand zei dat het vrij goedkoop was mits je maanden van te voren boekt. Dat ga ik dus wel proberen voor komende keer.

Vandaag ben ik dus van het hoge noorden richting Londen gegaan. Ging perfect, netjes bij Roosendaal de trein uit en werd naar buiten geleid de bussen in. Was wel ontzettend druk en een boel gemopper. (vooral van buitenlanders). En met de NS bus van Roosendaal in Essen was er nog meer gemopper. Armetierige plaats dat Essen en de trein waarin we zaten was ook een Belgische trein (oud & afgedankt) en niet de normale NS Hispeed trein van Amsterdam richting Brussel Zuid.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 11 april 2010 @ 23:55:19 #260
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80211328
Dan was het zeker een varkensneus die normaal de stoptrein Roosendaal - Antwerpen reed, of zie ik dit foutief? Die reed namelijk vanaf Essen naar Antwerpen.

En 3 maanden van te voren boeken is het goedkoopst bij de Thalys zoals ik al eerder vermeldde, Amsterdam - Brussel Zuid is dan ¤25 voor een enkeltje, en dus een retourtje ¤50 (2x enkeltje).
Let wel, deze kaarten zijn in beperkte mate verkrijgbaar en niet annuleerbaar
Voor ¤38 heb je dan wel een kaartje die annuleerbaar is.
Deze prijs is voor Rotterdam - Brussel Zuid gelijk bij het eerste kaartje (Superdiscount, Low Fixed) en het tweede genoemde kaartje waarbij je wel annuleren kan is dan in de Thalys vanaf Rotterdam naar Brussel Zuid ¤30.
pi_80211526
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:55 schreef greavy het volgende:
Dan was het zeker een varkensneus die normaal de stoptrein Roosendaal - Antwerpen reed, of zie ik dit foutief? Die reed namelijk vanaf Essen naar Antwerpen.

En 3 maanden van te voren boeken is het goedkoopst bij de Thalys zoals ik al eerder vermeldde, Amsterdam - Brussel Zuid is dan ¤25 voor een enkeltje, en dus een retourtje ¤50 (2x enkeltje).
Let wel, deze kaarten zijn in beperkte mate verkrijgbaar en niet annuleerbaar
Voor ¤38 heb je dan wel een kaartje die annuleerbaar is.
Deze prijs is voor Rotterdam - Brussel Zuid gelijk bij het eerste kaartje (Superdiscount, Low Fixed) en het tweede genoemde kaartje waarbij je wel annuleren kan is dan in de Thalys vanaf Rotterdam naar Brussel Zuid ¤30.
Ik zal het zeker overwegen want ik ga minstens een 20 keer per jaar op en neer. En het scheelt me wel een flinke slok op een borrel qua tijd
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 12 april 2010 @ 08:10:44 #262
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80214589
quote:
Op zondag 11 april 2010 23:22 schreef sander89 het volgende:
Zijn nieuwe luchtfoto's genomen van de Hanzelijn, ligt zelfs al een stukje spoor.
http://www.dejongluchtfot(...)0406_2808_large.html
Tof, ik zie alleen nog geen nieuw spoor, wel veel rijplaten?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80214712
Voor de liefhebbers van railaway...

http://dagknaller.nl/

4 dvd's voor 25 euro.
  maandag 12 april 2010 @ 09:33:54 #264
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80215698
Ik heb het al een paar keer meegemaakt, dat ik door S&V medewerkers gecontroleerd werd, maar dit slaat echt alles:

Ik had zaderdag een vreemd gevalletje controle: Zat ik in de stoptrein (5128) Dordrecht - Den Haag Centraal (v=10.10 te Zwijndrecht), komen er 4 !! S&V medewerkers langs, met nog geen 4 minuten vertrokken te zijn, en ook nog eens de Hoofdconducteur.
Kaartje controleren, was in orde. Maar toen begonnen ze te zeuren: Ik had een camera met statief bij me, en je mag alleen maar foto's maken voor privé doeleinden, en je mag ze niet verkopen etc.
Of ik toestemming had van de NS, want anders kon het een grote prent opleveren..
Hierop heb ik ze verteld dat ik het voor privé doeleinden gebruik, en het niet aan anderen verkoop.
Maar nee hoor, geen woord te makken hadden ze, en ze riepen extra medewerkers te Rotterdam erbij: Ik was moeilijk, wou niet meewerken en wou ook niet luisteren. Mijn eindpunt was weliswaar Rotterdam Centraal, maar hoe dan ook, ik moest met hun mee de trein uit in Rotterdam Centraal.

Naja, dat is nogal een kut, want wat deed ik verkeerd? Ik ze nogmaals uitgelegd hoe en wat, maar stug volhouden dat het niet mag 'omdat ik professionele foto's maak, en iemand die het voor privé doeleinden doet, doet dat niet.'
Naja, ik kon tig voorbeelden opnoemen die dat óók doen, dus ik heb er een paar voorbeelden opgenomen. Ja, ze begonnen het een beetje te begrijpen, maar in Rotterdam C. moest ik de trein uit, om daar deze kwestie uit te spreken.

Aangekomen in Rotterdam stonden daar 4 !! S&V medewerkers op het perron klaar, en ik werd door die andere 4 eruit begeleidt, waarop hun het voorval uitlegden.. Naja, 2 van die S&V medewerkers op Rotterdam heb ik daar al zovaak gezien, en gesproken, dus die krijgen spontaan een enorme lachbui
Hierop vraagt één van die S&V medewerkers, die met mij uit de trein kwamen, wat er aan de hand was.. En daarop legde iemand, die inmiddels van het lachen bekomen was, het geval uit. En ja hoor, nu geloofden ze me eindelijk, en mocht ik eindelijk verder zonder boetes en dergelijke.
Die S&V medewerkers zijn toen weer de trein ingestapt, en ik babbelde nog even met die 2 die ik kende, en vond het zelf wel geinig maar tegelijk ook weer kut. En toen scheidden onze wegen weer, en ben ik me ding ook weer zelf gaan doen.

Die 4 medewerkers die mij er eerst op aanspraken, boden niet eens hun excuses aan.

Weet iemand of ze dit zomaar mogen doen, en zijn hier meer ervaringen mee?
Zo heb ik van een vriend gehoord dat hij de trein een keer is uitgezet omdat de palmtop (of hoe heet zo'n ding?) de chipkaarten (van iedereen in de trein) niet kon lezen, en vond dus dat je zwart reed.. Hij is na hem gestopt met controleren, en had dus maar 4 mensen gecontroleerd, waarbij hij en nog één alleen met chipkaart reisde..
  maandag 12 april 2010 @ 09:49:24 #265
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80216117
Nee, dit is debiel, ik zou een klacht indienen. Iemand met een statief maakt niet per se professionele foto's. En dat er niet eens excuses zijn aangeboden is zonder meer laakbaar.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 12 april 2010 @ 09:56:31 #266
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80216301
Klopt, ik ben ook van plan om een klacht in te dienen.
Deze klacht gaat sowieso naar:
- Nederlandse Spoorwegen
- OV-loket

Het is gewoon te zot voor woorden. Dit is ook de eerste keer dat ik het in deze mate meemaak.
  maandag 12 april 2010 @ 10:21:39 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80216979
klik
quote:
Particuliere opnamen

Bij opnamen voor privé-doeleinden (voor familiealbum of hobby) vanaf voor het publiek toegankelijke gedeelten van het station en in treinen is geen toestemming van NS nodig.

Let op: Op grond van onder meer het recht op de persoonlijke levenssfeer en het portretrecht mogen reizigers of NS-medewerkers in beginsel niet zonder hun toestemming herkenbaar worden afgebeeld in een publicatie of reportage
Het al of niet gebruiken van een statief is een erg makkelijk, doch erg ongeldig argument om onderscheid te maken tussen privé en professionele foto's, aangezien iedere dooie lul tegenwoordig voor een paar tientjes een statief kan kopen. Gewoon klacht indienen, veel van die lui hebben nog weleens de neiging zichzerlf belangrijker te vinden dan ze zijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 12 april 2010 @ 10:25:00 #268
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80217083
Mja, soms heb ik wel eens het idee dat dat S&V-volk zonder enige opleiding van een beveiligingsbedrijf is overgenomen...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 12 april 2010 @ 10:43:47 #269
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80217657
quote:
Op maandag 12 april 2010 10:25 schreef dennistd het volgende:
Mja, soms heb ik wel eens het idee dat dat S&V-volk zonder enige opleiding van een beveiligingsbedrijf is overgenomen...
Ze zijn in elk geval niet aangenomen op hun servicegerichtheid.

@g: Sowieso: er zit iemand met een camera met statief in de trein. Dus niet: er maakt iemand foto's met een statief, nee, er zit iemand met een camera met statief in de trein. Ze zijn echt geschift. Genoeg grond voor een klacht. Als je hulp nodig hebt moet je maar even PM'en.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 april 2010 @ 10:59:01 #270
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80218193
quote:
Op maandag 12 april 2010 08:10 schreef Duvel het volgende:

[..]

Tof, ik zie alleen nog geen nieuw spoor, wel veel rijplaten?
In de buurt van Lelydorp Opstel ligt wel nieuw spoor
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 12 april 2010 @ 11:02:39 #271
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80218328
quote:
Op maandag 12 april 2010 10:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

In de buurt van Lelydorp Opstel ligt wel nieuw spoor
Ja, maar dat telde ik niet mee eigenlijk, dat valt meer onder aanpassing Flevolijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 12 april 2010 @ 11:06:16 #272
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80218473
quote:
ROME (ANP) – In het noorden van Italië is een regionale trein ontspoord. Daarbij kwamen zes mensen om en raakten volgens het persbureau ANSA zeker twintig mensen gewond.

Het ongeval gebeurde bij Merano in de buurt van de Noord-Italiaanse stad Bolzano. Het ongeluk was het gevolg van een aardverschuiving, aldus reddingswerkers tegen het persbureau.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 april 2010 @ 11:08:22 #273
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80218563
quote:
Op maandag 12 april 2010 11:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, maar dat telde ik niet mee eigenlijk, dat valt meer onder aanpassing Flevolijn.
Mja, precies dat stukje is nieuw, omdat de lijn van Lelydorp naar het opstelterrein enkelsporig was.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80218972
quote:
Op maandag 12 april 2010 08:10 schreef Duvel het volgende:

[..]

Tof, ik zie alleen nog geen nieuw spoor, wel veel rijplaten?
Je hebt gelijk, op sommige foto's lijkt het spoor maar zijn gewoon rijplaten.
............................
  maandag 12 april 2010 @ 12:06:55 #275
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_80220488
Welke bevoegdheden heeft zo'n S&V-medewerker eigenlijk? Moet je überhaupt wel doen wat die mensen zeggen? Mogen ze je aanhouden? Mogen ze je bagage doorzoeken, of je fouilleren?
Mu!
  maandag 12 april 2010 @ 12:12:18 #276
204963 Kankerkachelsverkopert
2 halen, 3 betalen!
pi_80220631
quote:
Op maandag 12 april 2010 12:06 schreef SingleCoil het volgende:
Welke bevoegdheden heeft zo'n S&V-medewerker eigenlijk? Moet je überhaupt wel doen wat die mensen zeggen? Mogen ze je aanhouden? Mogen ze je bagage doorzoeken, of je fouilleren?
Burgerarrestaties mogen, dus hun mogen dat ook maar dat werkt niet als je knuppelt iemand neer en belt de politie. En in je bagage en je zakken hebben ze waarschijnlijk niks te zoeken.
  maandag 12 april 2010 @ 12:15:52 #277
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_80220752
quote:
Op maandag 12 april 2010 12:12 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:

Burgerarrestaties mogen
Nee, die mogen niet.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 april 2010 @ 12:17:09 #278
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80220790
quote:
Op maandag 12 april 2010 12:15 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nee, die mogen niet.
Ze mogen wel, mits je geen geweld gebruikt en iemand snel aan de politie overdraagt
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 12 april 2010 @ 12:18:39 #279
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_80220839
quote:
Op maandag 12 april 2010 12:17 schreef Peterselieman het volgende:

Ze mogen wel, mits je geen geweld gebruikt en iemand snel aan de politie overdraagt
Wat dus geen arrestatie is. Verder mag zoiets uitsluitend bij heterdaad en niet bij een of ander vaag vermoeden.
  Redactie Sport maandag 12 april 2010 @ 12:22:18 #280
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80220945
Een aantal S&V'ers zijn ook BOA, die mogen wat meer dan de anderen (kaartjes controleren bijvoorbeeld)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 april 2010 @ 12:24:15 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80220997
quote:
Op maandag 12 april 2010 12:18 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wat dus geen arrestatie is.
In zekere zin wel, alleen is het systeem hier veel minder vergaand dan in de VS waar bijvoorbeeld Bounty Hunters actief zijn
quote:
Verder mag zoiets uitsluitend bij heterdaad en niet bij een of ander vaag vermoeden.
uiteraard
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 12 april 2010 @ 12:27:42 #282
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_80221117
Ik kan me voorstellen dat ze je de trein uit mogen zetten. Maar verder? Identiteit vragen? Vasthouden tot de politie er is? Ondervragen? Fouilleren? Ik denk het allemaal niet...
Mu!
  maandag 12 april 2010 @ 12:30:40 #283
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_80221204
quote:
Op maandag 12 april 2010 12:24 schreef Peterselieman het volgende:

In zekere zin wel, alleen is het systeem hier veel minder vergaand dan in de VS waar bijvoorbeeld Bounty Hunters actief zijn
[..]

uiteraard
Dus heb je er ook niet zoveel aan, want dat is iets waar ik me tegen mag verdedigen.
  maandag 12 april 2010 @ 12:36:16 #284
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_80221394
Zal vast wel in de algemene voorwaarden van de NS staan, dat je er mee akkoord gaat dat NS personeel X en Y mag doen.
  maandag 12 april 2010 @ 12:36:50 #285
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_80221418
ach, als dat onwettig is mogen ze het uiteindelijk toch niet.
Mu!
  maandag 12 april 2010 @ 12:41:11 #286
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_80221573
quote:
Op maandag 12 april 2010 12:36 schreef NordicBlue het volgende:
Zal vast wel in de algemene voorwaarden van de NS staan, dat je er mee akkoord gaat dat NS personeel X en Y mag doen.
Tja, ze kunnen van alles in hun voorwaarden zetten, maar dat betekent niet dat ze dat dan mogen doen. Ze kunnen je in dat geval hooguit de trein uitzetten wanneer je weigert je aan die voorwaarden te conformeren - Behoudens die zaken waarin de wet voorziet.
pi_80221661
quote:
Op maandag 12 april 2010 10:25 schreef dennistd het volgende:
Mja, soms heb ik wel eens het idee dat dat S&V-volk zonder enige opleiding van een beveiligingsbedrijf is overgenomen...
Het zijn een beetje de parkeerwachters van het spoor
  maandag 12 april 2010 @ 12:48:03 #288
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80221813
quote:
Op maandag 12 april 2010 12:43 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Het zijn een beetje de parkeerwachters van het spoor
Zelfde niveau ja.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80222583
Voor de dicussie over Boa's

zie :http://www.justitie.nl/onderwerpen/opsporing_en_handhaving/boa/

boa's zijn te herkennen aan:

http://www.justitie.nl/on(...)ing/boa/boa_insigne/

Ze zijn veel meer dan een gemiddelde beveiliger (lees burger)

Maar hebben minder bevoegdheden dan Opsporing Ambtenaren (Douane, Politie, Marechaussee, enz)

Ze mogen dus kort gezegd:

Staande houden, Proces Verbaal opmaken, Vasthouden tot de politie komt, Om identiteitspapieren vragen.
  maandag 12 april 2010 @ 14:05:10 #290
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_80224809
...het gaat zelfs nog een beetje verder. De S&V-teams van de NS én de hoofdconducteur hebben de BOA bevoegdheid met geweldsbevoegdheid. Ze mogen je dus o.m.:

staande houden
om identificatie vragen
bij verzet vast nemen, bijv. mbv handboeien
bij geweldpleging van jouw kant gebruik maken van o.m. wapenstok en pepperspray
met een goede reden fouilleren
vast houden en aan de politie overdragen

Kortom: zowat hetzelfde als oom agent
Mu!
  maandag 12 april 2010 @ 14:58:17 #291
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80227152
Ja, en dat is nogal een lijstje om gek van te worden. Een BOA mag dan wel veel, maar alsnog niet alles, en er zullen vast genoeg BOA's zijn die 'iets' buiten hun boekje (proberen) te gaan.

Ik ben nu bezig met een klachtenbrief te schrijven, welke ik schriftelijk ga versturen en waarschijnlijk ook aangetekend. Dan kunnen hun ook nooit zeggen dat het niet ontvangen is. Daarnaast gaat er sowieso een kopie naar het OV-Loket / ROVER.

Deze 4 S&V'ers, welke uiteraard ook een BOA-bevoegdheid hebben, kwamen wel erg chagrijnig over (zie ik veel voorkomen bij de S&V'ers). Er werd daarnaast ook gedreigd dat ze de Spoorwegpolitie erbij gingen halen en dergelijke, waarop mijn antwoord kort en krachtig was: "Haal ze er maar bij, ik overtreedt geen enkele regel, en de agenten die dan komen, zullen vast de regels ook goed kennen, en me gelijk geven."
Maar nee, meneer haalde eerst zijn mede-collega's op Rotterdam C. erbij, om eerst voor simpelere oplossingen te kijken zoals: * Foto's verwijderen, * Geheugenkaart afstaan of dergelijke, waarbij ik bij géén van de opties akkoord ging, want ik zat niet fout.

Een S&V medewerker mag, lijkt mij, ook niet zomaar zulke dingen 'in beslag nemen'?
  maandag 12 april 2010 @ 15:02:28 #292
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_80227317
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:58 schreef greavy het volgende:

Deze 4 S&V'ers, welke uiteraard ook een BOA-bevoegdheid hebben, kwamen wel erg chagrijnig over (zie ik veel voorkomen bij de S&V'ers).
Zou jij niet chagrijnig worden als alles wat je gepresteerd hebt een halve parkeerwachter worden is?
quote:
Een S&V medewerker mag, lijkt mij, ook niet zomaar zulke dingen 'in beslag nemen'?
Nee. Ik zou althans geen reden weten waarom een S&V'er dat zou mogen. Maar hij kan het natuurlijk wel altijd vragen, want dan is het geen beslag.
  maandag 12 april 2010 @ 15:10:44 #293
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80227635
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:58 schreef greavy het volgende:
Ik ben nu bezig met een klachtenbrief te schrijven, welke ik schriftelijk ga versturen en waarschijnlijk ook aangetekend. Dan kunnen hun ook nooit zeggen dat het niet ontvangen is. Daarnaast gaat er sowieso een kopie naar het OV-Loket / ROVER.
Laat je 'm nog even door iemand nakijken, want een zinsnede als "hierbij stuur ik u schriftelijk me klachtenbrief" maakt je zaak niet sterker.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80227854
Inderdaad, post hier de brief voor het versturen ervan.
  maandag 12 april 2010 @ 15:47:39 #295
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80229016
Ik zal hem vanavond of morgenochtend even, door middel van een linkje naar een Word-bestand, hier posten.

Een tip die ik ontvangen heb van een vriend is wel een uiterste reactietermijn stellen van (bijvoorbeeld) 3 weken.
Hierbij verstuur ik ook een kopie naar het OV-loket.
pi_80231150
Greavy, het kan zijn dat ik iets mis doordat ik nu met de mobiele layout dit topic lees, maar ik ik mis je verhaal volgens mij..?

Wat is er gebeurd?
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  Redactie Sport maandag 12 april 2010 @ 17:03:51 #297
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80231922
quote:
Op maandag 12 april 2010 16:44 schreef SHERMAN het volgende:
Greavy, het kan zijn dat ik iets mis doordat ik nu met de mobiele layout dit topic lees, maar ik ik mis je verhaal volgens mij..?

Wat is er gebeurd?
Treinentopic #222.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')