Dat weet je zelf dondersgoedquote:Op zondag 11 april 2010 21:51 schreef Crientj het volgende:
Mag mijn morgen in de DB trein van Amers naar Almelo reizen? Of moet ie dan een bepaalde toeslag erbij kopen en/of zitten er andere dingen aan verbonden?
Hij moet in Duitsland een DB kortingskaartje kopen...dan mag hij met die trein meequote:Op zondag 11 april 2010 21:51 schreef Crientj het volgende:
Mag mijn morgen in de DB trein van Amers naar Almelo reizen? Of moet ie dan een bepaalde toeslag erbij kopen en/of zitten er andere dingen aan verbonden?
Tussen Schiphol en Hengelo is de Internationale trein Schiphol-Berlijn toegankelijk tegen het NS-tarief, het antwoord: Ja.quote:Op zondag 11 april 2010 21:51 schreef Crientj het volgende:
Mag mijn morgen in de DB trein van Amers naar Almelo reizen? Of moet ie dan een bepaalde toeslag erbij kopen en/of zitten er andere dingen aan verbonden?
Lekker omslachtig!quote:Op zondag 11 april 2010 22:17 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Hij moet in Duitsland een DB kortingskaartje kopen...dan mag hij met die trein mee
Noorden van het land is bij mij alles voorbij Amersfoort....waarom reis je via Schiphol en niet via Utrecht/Rotterdam en stap je daar op Thalys/Benelux?quote:Op zondag 11 april 2010 00:19 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat gaan we ook doen maar ik zit al meer dan 6 uur in de trein
Dat wordt geen pretje morgen . Maarja ik moet die trein in Brussel-Zuid halen.
[..]
Dank voor de tip! Ik reis gemiddeld zo'n 25 keer per jaar tussen Londen - Noorden van het land waardoor ik ook altijd schiphol - brussel zuid meepak. Normaliter pak ik in de intercity maar wil voor dit soort gevallen nog wel eens de thalys pakken. Ik betaal voor zo'n retourtje Londen - elk station in Nederland grofweg 65/70 euro. Maar dan ben je dus afhankelijk van de treinen van de NS. En ik heb me toch bizarre reizen meegemaakt afgelopen jaar.
Ik betaal grofweg een 65/70 euro voor een retourtje Londen - Elk station in Nederland. Dat is dus een treinkaartje van elk station in Nederland richting brussel zuid inclusief de eurostar van brussel zuid naar Londen. Een thalys is vrij prijzig voor een relatief kleine tijdswinst. Maar iemand zei dat het vrij goedkoop was mits je maanden van te voren boekt. Dat ga ik dus wel proberen voor komende keer.quote:Op zondag 11 april 2010 22:48 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Noorden van het land is bij mij alles voorbij Amersfoort....waarom reis je via Schiphol en niet via Utrecht/Rotterdam en stap je daar op Thalys/Benelux?
Ik zal het zeker overwegen want ik ga minstens een 20 keer per jaar op en neer. En het scheelt me wel een flinke slok op een borrel qua tijdquote:Op zondag 11 april 2010 23:55 schreef greavy het volgende:
Dan was het zeker een varkensneus die normaal de stoptrein Roosendaal - Antwerpen reed, of zie ik dit foutief? Die reed namelijk vanaf Essen naar Antwerpen.
En 3 maanden van te voren boeken is het goedkoopst bij de Thalys zoals ik al eerder vermeldde, Amsterdam - Brussel Zuid is dan ¤25 voor een enkeltje, en dus een retourtje ¤50 (2x enkeltje).
Let wel, deze kaarten zijn in beperkte mate verkrijgbaar en niet annuleerbaar
Voor ¤38 heb je dan wel een kaartje die annuleerbaar is.
Deze prijs is voor Rotterdam - Brussel Zuid gelijk bij het eerste kaartje (Superdiscount, Low Fixed) en het tweede genoemde kaartje waarbij je wel annuleren kan is dan in de Thalys vanaf Rotterdam naar Brussel Zuid ¤30.
Tof, ik zie alleen nog geen nieuw spoor, wel veel rijplaten?quote:Op zondag 11 april 2010 23:22 schreef sander89 het volgende:
Zijn nieuwe luchtfoto's genomen van de Hanzelijn, ligt zelfs al een stukje spoor.
http://www.dejongluchtfot(...)0406_2808_large.html
Het al of niet gebruiken van een statief is een erg makkelijk, doch erg ongeldig argument om onderscheid te maken tussen privé en professionele foto's, aangezien iedere dooie lul tegenwoordig voor een paar tientjes een statief kan kopen. Gewoon klacht indienen, veel van die lui hebben nog weleens de neiging zichzerlf belangrijker te vinden dan ze zijn.quote:Particuliere opnamen
Bij opnamen voor privé-doeleinden (voor familiealbum of hobby) vanaf voor het publiek toegankelijke gedeelten van het station en in treinen is geen toestemming van NS nodig.
Let op: Op grond van onder meer het recht op de persoonlijke levenssfeer en het portretrecht mogen reizigers of NS-medewerkers in beginsel niet zonder hun toestemming herkenbaar worden afgebeeld in een publicatie of reportage
Ze zijn in elk geval niet aangenomen op hun servicegerichtheid.quote:Op maandag 12 april 2010 10:25 schreef dennistd het volgende:
Mja, soms heb ik wel eens het idee dat dat S&V-volk zonder enige opleiding van een beveiligingsbedrijf is overgenomen...
In de buurt van Lelydorp Opstel ligt wel nieuw spoorquote:Op maandag 12 april 2010 08:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tof, ik zie alleen nog geen nieuw spoor, wel veel rijplaten?
Ja, maar dat telde ik niet mee eigenlijk, dat valt meer onder aanpassing Flevolijn.quote:Op maandag 12 april 2010 10:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In de buurt van Lelydorp Opstel ligt wel nieuw spoor
quote:ROME (ANP) – In het noorden van Italië is een regionale trein ontspoord. Daarbij kwamen zes mensen om en raakten volgens het persbureau ANSA zeker twintig mensen gewond.
Het ongeval gebeurde bij Merano in de buurt van de Noord-Italiaanse stad Bolzano. Het ongeluk was het gevolg van een aardverschuiving, aldus reddingswerkers tegen het persbureau.
Mja, precies dat stukje is nieuw, omdat de lijn van Lelydorp naar het opstelterrein enkelsporig was.quote:Op maandag 12 april 2010 11:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, maar dat telde ik niet mee eigenlijk, dat valt meer onder aanpassing Flevolijn.
Je hebt gelijk, op sommige foto's lijkt het spoor maar zijn gewoon rijplaten.quote:Op maandag 12 april 2010 08:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tof, ik zie alleen nog geen nieuw spoor, wel veel rijplaten?
Burgerarrestaties mogen, dus hun mogen dat ook maar dat werkt niet als je knuppelt iemand neer en belt de politie. En in je bagage en je zakken hebben ze waarschijnlijk niks te zoeken.quote:Op maandag 12 april 2010 12:06 schreef SingleCoil het volgende:
Welke bevoegdheden heeft zo'n S&V-medewerker eigenlijk? Moet je überhaupt wel doen wat die mensen zeggen? Mogen ze je aanhouden? Mogen ze je bagage doorzoeken, of je fouilleren?
Ze mogen wel, mits je geen geweld gebruikt en iemand snel aan de politie overdraagtquote:
Wat dus geen arrestatie is. Verder mag zoiets uitsluitend bij heterdaad en niet bij een of ander vaag vermoeden.quote:Op maandag 12 april 2010 12:17 schreef Peterselieman het volgende:
Ze mogen wel, mits je geen geweld gebruikt en iemand snel aan de politie overdraagt
In zekere zin wel, alleen is het systeem hier veel minder vergaand dan in de VS waar bijvoorbeeld Bounty Hunters actief zijnquote:
uiteraardquote:Verder mag zoiets uitsluitend bij heterdaad en niet bij een of ander vaag vermoeden.
Dus heb je er ook niet zoveel aan, want dat is iets waar ik me tegen mag verdedigen.quote:Op maandag 12 april 2010 12:24 schreef Peterselieman het volgende:
In zekere zin wel, alleen is het systeem hier veel minder vergaand dan in de VS waar bijvoorbeeld Bounty Hunters actief zijn
[..]
uiteraard
Tja, ze kunnen van alles in hun voorwaarden zetten, maar dat betekent niet dat ze dat dan mogen doen. Ze kunnen je in dat geval hooguit de trein uitzetten wanneer je weigert je aan die voorwaarden te conformeren - Behoudens die zaken waarin de wet voorziet.quote:Op maandag 12 april 2010 12:36 schreef NordicBlue het volgende:
Zal vast wel in de algemene voorwaarden van de NS staan, dat je er mee akkoord gaat dat NS personeel X en Y mag doen.
Het zijn een beetje de parkeerwachters van het spoorquote:Op maandag 12 april 2010 10:25 schreef dennistd het volgende:
Mja, soms heb ik wel eens het idee dat dat S&V-volk zonder enige opleiding van een beveiligingsbedrijf is overgenomen...
Zelfde niveau ja.quote:Op maandag 12 april 2010 12:43 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Het zijn een beetje de parkeerwachters van het spoor
Zou jij niet chagrijnig worden als alles wat je gepresteerd hebt een halve parkeerwachter worden is?quote:Op maandag 12 april 2010 14:58 schreef greavy het volgende:
Deze 4 S&V'ers, welke uiteraard ook een BOA-bevoegdheid hebben, kwamen wel erg chagrijnig over (zie ik veel voorkomen bij de S&V'ers).
Nee. Ik zou althans geen reden weten waarom een S&V'er dat zou mogen. Maar hij kan het natuurlijk wel altijd vragen, want dan is het geen beslag.quote:Een S&V medewerker mag, lijkt mij, ook niet zomaar zulke dingen 'in beslag nemen'?
Laat je 'm nog even door iemand nakijken, want een zinsnede als "hierbij stuur ik u schriftelijk me klachtenbrief" maakt je zaak niet sterker.quote:Op maandag 12 april 2010 14:58 schreef greavy het volgende:
Ik ben nu bezig met een klachtenbrief te schrijven, welke ik schriftelijk ga versturen en waarschijnlijk ook aangetekend. Dan kunnen hun ook nooit zeggen dat het niet ontvangen is. Daarnaast gaat er sowieso een kopie naar het OV-Loket / ROVER.
Treinentopic #222.quote:Op maandag 12 april 2010 16:44 schreef SHERMAN het volgende:
Greavy, het kan zijn dat ik iets mis doordat ik nu met de mobiele layout dit topic lees, maar ik ik mis je verhaal volgens mij..?
Wat is er gebeurd?
FOK!sliver layout ftw.quote:Op maandag 12 april 2010 16:44 schreef SHERMAN het volgende:
mobiele layout
Thanks!quote:
Parkeergestapo bedoel je...quote:Op maandag 12 april 2010 12:43 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Het zijn een beetje de parkeerwachters van het spoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |