abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 april 2010 @ 00:45:53 #226
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80175815
Als je de Benelux-trein uit Amsterdam/schiphol/Rotterdam neemt, kom je op Sp1 (vertrek ieder uur uit Schiphol op x.09) en als je de trein rechtstreeks uit Zwolle neemt kom je op Sp1. Anders kom je op sp 4.

Wat ik wel wil opmerken, als je vanuit Groningen via Schiphol naar Roosendaal wilt, moet je een VIA-kaartje Schiphol kopen. Een rechtstreekse verbinding is Groningen - Zwolle - Rotterdam - Roosendaal, of Groningen - Zwolle - Roosendaal.
Als je via Zwolle - Rotterdam gaat, moet je vanuit je Groninger treinstel in Zwolle (utrecht is een advies van mijn kant) overstappen op het deel dat naar Rotterdam gaat.

Als ik mocht kiezen, zou ik óf via Schiphol gaan, of vanuit Zwolle rechtstreeks naar Roosendaal.
  zondag 11 april 2010 @ 00:46:36 #227
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_80175831
quote:
Op zondag 11 april 2010 00:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Klinkt goed dat ik in 1 keer kan doorlopen. Ben altijd zo'n knurft die in een verkeerd iets instapt of te lang blijft zitten. Hoe vaak per uur rijdt er zo'n bus? Weetje dat zo?

Zat er nog wel over te twijfelen om via Zwolle - Roosendaal (direct) of via zwolle - schiphol - roosendaal te gaan. Qua tijd zag ik dat het relatief weinig scheelt. En de reis van Zwolle naar Roosendaal direct is ong. 3 uur lang. Dat kan mn houterige kont niet aan Maar als er problemen zijn in rotterdam is dat geen probleem
Is het een kaartje van elk willekeurig station NL naar Brussel-Zuid en dan naar London?
Dan kan je ook Maastricht/Brussel doen, ik weet alleen niet of dit past in jouw schema.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_80176456
quote:
Op zondag 11 april 2010 00:46 schreef bork het volgende:

[..]

Is het een kaartje van elk willekeurig station NL naar Brussel-Zuid en dan naar London?
Dan kan je ook Maastricht/Brussel doen, ik weet alleen niet of dit past in jouw schema.
Jep. Mijn kaartje is geldig vanaf elk station in Nederland naar Brussel zuid. Het is onderdeel van mijn Eurostar ticket. Ik zag net dat als ik via Maastricht ga. Ik een 25 minuten langer doe om in Brussel zuid terecht te komen in vergelijking met Groningen - zwolle - roosendaal - stopbus - brussel zuid. Maar ik weet niet of de berekening van de NS met de stopbus van Roosendaal naar Essen zo precies loopt zoals de website mij verteld

Heb in ieder geval keus zat. Kan dus via zwolle - schiphol - roosendaal - bus - essen - brussel, of zwolle - roosendaal - bus - essen - brussel of zwolle - amersfoort - utrecht - maastricht -Liege-Guillemins (?) - brussel.

Het zal een uurtje of 6/7 onderweg zijn om daarna nog de Eurostar in te gaan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_80179087
Als je de intercity van Guillemins naar Brussel-Zuid neemt, heb je wel een erg gave HSL-rit te pakken . Aan de andere kant is dat natuurlijk niet zo heel boeiend als je vervolgens toch op de Eurostar stapt .
  zondag 11 april 2010 @ 10:51:50 #230
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_80179727
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 23:41 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Telt niet: want Kölner Verkehrsbetrieb bedrijft alleen trams en bussen.
Ze rijden wel op een spoorlijn van stationnetje naar stationnetje (die dus stationsnaambordjes hebben). Dat ze dat toevallig met een tram doen doet er niet toe.
  zondag 11 april 2010 @ 10:57:00 #231
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_80179822
quote:
Op zondag 11 april 2010 10:51 schreef ReisT het volgende:

[..]

Ze rijden wel op een spoorlijn van stationnetje naar stationnetje (die dus stationsnaambordjes hebben). Dat ze dat toevallig met een tram doen doet er niet toe.
Klopt, tussen Keulen en Bonn neem ik aan.
  zondag 11 april 2010 @ 11:03:32 #232
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80179958
Aanrijding met een persoon tussen Rotterdam Lombardijen en Zwijndrecht. Weer een zelfdoding.. Inmiddels wordt het treinverkeer geleidelijk hervat. De ICBenelux vanuit Roosendaal & Amsterdam heeft omgereden via Utrecht en niet gestopt te Dordrecht.
  zondag 11 april 2010 @ 11:36:25 #233
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80180621
Ik zag net via Opeens Had Ik Het een paar foto's van de ontsporing op de Watergraafsmeer met een ICL:
Klik hier voor foto's

die ICL rijtuigen hebben een beste opdonder gehad zo te zien.. En die bovenleidingsportaal ook..
pi_80181577

Op zondag 11 april 2010 bracht de Vrijheidstrein, Plan T 520 van NSR, een bezoekje aan het op een-na-Noordelijkst gelegen geelektrificeerd station van Nederland, Leeuwarden. Met op de achtergrond rechts een deel van het stationsgebouw, gebouwd en geopend in 1863, is van het type SS 3e klasse. Ook de immense stationskap dateert uit de 19e eeuw. Links op de achtergrond staan enkele Arriva GTW´tjes van de verdiende weekendrust te genieten.
  zondag 11 april 2010 @ 12:44:02 #235
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80182264
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 23:41 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Telt niet: want Kölner Verkehrsbetrieb bedrijft alleen trams en bussen.
Deze telt, Wesseling telt en Brühl-Vochem telt, want Köln Bonner EISENBAHN. de rest telt niet idd, heb ook nog wat trambordjes geschoten. Magoe later vanmiddag verslagje. Eerst maar eens uitpuzzelen hoeveel km het nou eigenlijk was.

Belangrijkste is: Mijn rug heeft het prima doorstaan dus het setzoen kan beginnen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 11 april 2010 @ 13:33:38 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_80183666
quote:
Op zondag 11 april 2010 12:18 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Op zondag 11 april 2010 bracht de Vrijheidstrein, Plan T 520 van NSR, een bezoekje aan het op een-na-Noordelijkst gelegen geelektrificeerd station van Nederland, Leeuwarden. Met op de achtergrond rechts een deel van het stationsgebouw, gebouwd en geopend in 1863, is van het type SS 3e klasse. Ook de immense stationskap dateert uit de 19e eeuw. Links op de achtergrond staan enkele Arriva GTW´tjes van de verdiende weekendrust te genieten.
Nice.

Verrassend dat ie op 5b staat. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze m op 5a neer zouden zetten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_80183885
Een beetje spuit 11 na de foto van Zug-Chef, maar bij dezen:

Plan T 520 te Leeuwarden.
Wat wel geinig is. Om 17.02u vertrekt die trein als IC 28862 naar Nijmegen. Stopt alleen te Heerenveen, Zwolle, Deventer, Zutphen en Arnhem. Hierbij Heerenveen - Zwolle in 35 minuten (normaal 39 met stop te Steenwijk).









Bonusfoto: Koplopershow.

pi_80183994
Ah hoelaat was jij daar?
EDIT, lama ik zag de klok al op de eerste foto. 11:45 dus. Een half uur eerder stonden de frontseintjes nog aan...
pi_80184059
quote:
Op zondag 11 april 2010 13:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Ah hoelaat was jij daar?
Tussen 11.45u en 12.00u. En jij?

(Wie was die spotter op de laatste foto met de Koplopers? Hij sprintte naar het eind van het perron met statief.)
pi_80184092
quote:
Op zondag 11 april 2010 13:47 schreef Socios het volgende:

[..]

Tussen 11.45u en 12.00u. En jij?

(Wie was die spotter op de laatste foto met de Koplopers? Hij sprintte naar het eind van het perron met statief.)
Ik was er tussen 11:00 en 11:25, wachtend op zon. Na de klik meteen weer naar huis, rest van de zut op Lw geloof ik wel
  zondag 11 april 2010 @ 14:31:15 #241
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80185215
quote:
Op zondag 11 april 2010 13:41 schreef Socios het volgende:
Een beetje spuit 11 na de foto van Zug-Chef, maar bij dezen:

Plan T 520 te Leeuwarden.
Wat wel geinig is. Om 17.02u vertrekt die trein als IC 28862 naar Nijmegen. Stopt alleen te Heerenveen, Zwolle, Deventer, Zutphen en Arnhem. Hierbij Heerenveen - Zwolle in 35 minuten (normaal 39 met stop te Steenwijk).

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Bonusfoto: Koplopershow.

[ afbeelding ]
Nicee!
Dat ie doorgaat naar Nijmegen, en een aantal stops overslaat, is wel tof
Zo ben je vast en zeker ook eerder in Deventer etc..

Ze hadden wel wat ICMmetjes over te Leeuwarden zo te zien
En wat deed die blinde man daar zover naar achteren?

Edit: Laatmaar, tis maar een statief
pi_80185352
quote:
Op zondag 11 april 2010 14:31 schreef greavy het volgende:
Zo ben je vast en zeker ook eerder in Deventer etc..
Dat dan weer niet, beetje jammer. Blijft 20 minuten in Zwolle staan ofzo, lol. Maar goed, wel vet inderdaad dat ´ie veel stations overslaat.
  zondag 11 april 2010 @ 17:11:55 #243
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_80191721
quote:
Op zondag 11 april 2010 13:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nice.

Verrassend dat ie op 5b staat. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ze m op 5a neer zouden zetten.
Ik gok dat de 2900 of wat leeg mat in de weg stonden?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 11 april 2010 @ 17:13:42 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80191797
Gisteren dan eindelijk, EINDELIJK weer eens een fatsoenlijke hobbyronde kunnen maken. Het betrof een excursie met de NVBS naar de bruinkoolmijnen ten noordwesten van Köln. In alle vroegte verzamelde zich het gezelschap in Venlo, alwaar één of andere hersenloze Prorail-randdebiel bedacht heeft dat je eerst via een hoge voetgangersbrug het station uit moet en helemaal door het, overigens half dichtgespijkerde, gebouw moet lopen, om vervolgens natuurlijk je trein te missen. Gelukkig was ik een uur eerder van huis gegaan. Ik zag de dag prijzen dat dat godverraden neukfoutenbedrijf opgeheven wordt. Enfin, genoeg geklaagd. Er werd met de klassieke n-Wagen gependeld tussen Venlo en Kaldenkirchen, waar we gauw vlug snel moesten overstappen op een FLIRT van de Eurobahn. Aangekomen in Mönchengladbach konden we plaats nemen in de Uerdinger Schienenbusse van de Köln-Bonner Eisenbahn Freunde (KBEF).



Daarmee werd via Rheydt en Grevenbroich koers gezet naar de dagbouwmijn in Garzweiler, alwaar een fotostop gepland was. Aangekomen bij de aansluiting vlak voordat we de mijn binnen zouden rijden, bleek dat er geen rails meer lagen Geen fotostop in Garzweiler dus. Wel een aantal acht-assige kolenwagens en de ENIGE RWE-loc die we de hele dag te zien kregen. Ook hier had ik wel wat meer van gehoopt.





Over de Nord-Süd-Bahn reden we vervolgens helemaal naar het eindpunt, waarbij we hoog over de lijn Aachen - Köln reden. Hier passeert net een RegionalExpress richting Köln, zojuist vertrokken uit Horrem.



Bij Berrenrath verlieten we de Nord-Süd-Bahn om via Brühl naar Wesseling te rijden. In Wesseling is een werkplaats en een klein museumpje van de KBEF. Aldaar was gezorgd voor een eenvoudige doch voedzame maaltijd.



Tevens bestond de gelegenheid de excursietrein samen met een armsein te fotograferen, en het museum te bezoeken. In het museum viel me één prent op, over Formule 1-race-stoomlocomotieven (WTF? )





Vanuit Wesseling werd weer koers gezet naar het noorden, naar de haven van Niehl. Hier draait iemand even een shaggie terwijl een aantal belangrijke functionarissen bezig zijn om toegang te krijgen tot het RWE-net.



In het Kölner Stadtwald vond dan eindelijk de eerste fotostop van de dag plaats. Allereerst het gebruikelijke gestruin en geschreeuw



En vervolgens mijn enige foto met (bijna) niemand erop. Het traject door het Kölner Stadtwald is sinds enkele jaren één van de weinige spoortrajecten die onder monumentenzorg staan, naar ik begreep.



In de haven van Niehl, ten noorden van Köln, werd vervolgens nog een fotostop gehouden. Nou ja, voor de poorten van de haven van Niehl, want de boel blijkt zaterdagsmiddags om 14:15 op slot te gaan... Ik vond het wel een mooi moment om binnen te blijven en een foto van de stuurtafel van zo'n Schienenbus te maken.





De rit terug naar Mönchengladbach geschiedde onder toeziend oog van deze typische Duitser (overigens een hele aardige kerel die voor ¤ 1,50 per flesje koud bier aan boord had bijvoorbeeld)



In Mönchengladbach namen we afscheid van de Schienenbusse van de KBEF, hier geflankeerd door een Rurtalbahnsprintertje naar Dalheim.



Gelukkig hadden we bijna een uur overstaptijd, die prima gebruikt kon worden voor het diner en wat spotwerk.







Resteert nog de oogst:



Ik heb me ondanks alles toch wel prima vermaakt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_80192982
Leuk rondje gehad, top gozer!
  zondag 11 april 2010 @ 18:21:21 #246
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_80194319
Ja, was leuk idd Nu op naar MEER MEER MEER
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 11 april 2010 @ 18:48:22 #247
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80195220
Het wordt een mooie zomer!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 11 april 2010 @ 20:46:42 #248
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_80200666
quote:
Op zondag 11 april 2010 18:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, was leuk idd Nu op naar MEER MEER MEER
Oh dat is soep op die foto ! Ik dacht ff tijdens het scrollen dat je reisziek was geworden

Leuke foto's, mooi ritje geweest !
Wat zijn we aan het doen ???
pi_80204652
Die vrijheidstrein heeft me zowaar ook nog tijd bespaard vanavond. Had vanavond op Zutphen de trein naar Roosendaal van 19.27 gemist, komt eventjes later de vrijheidstrein binnen rijden, toen vond ik het dus niet zo erg meer dat ik de trein gemist had .

Overigens wel leuk om te zien deze trein, met als voordeel dus dat hij Dieren oversloeg waardoor ik slechts een kwartier vertraging had itt de normale 30 minuten .
pi_80204656
Mag mijn morgen in de DB trein van Amers naar Almelo reizen? Of moet ie dan een bepaalde toeslag erbij kopen en/of zitten er andere dingen aan verbonden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')