Dat wilde ik net zeggen..quote:Op zaterdag 26 september 2009 09:16 schreef allsystemshalt het volgende:
Hup met camera's op stap ze gaan met Leopard's de treinstellen uit elkaar trekken
quote:ZEVENAAR - Er rijden geen treinen op de Betuwelijn als gevolg van de botsing, donderdag bij Barendrecht. Exploitant Keyrail leidt het goederenvervoer tijdelijk om via het spoor Gouda-Utrecht-Arnhem.
Vrijdag bleek dat vorige week op het spoor bij Zevenaar bijna een botsing was tussen twee goederentreinen waaronder een van DB Schenker. Bij Barendrecht was ook een trein van deze vervoerder betrokken.
De bijna-botsing was te wijten aan het feit dat de machinist van Schenker 'een rood sein over het hoofd zag' aldus een woordvoerder.
Hier staan pertinente onwaarheden en insinuaties in. Dit te posten op internet is echt onwijs stom, ik kan er dan ook ontzettend pissig om worden.quote:Op zaterdag 26 september 2009 00:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Een kennis van mij, niet een echte spoorhobbyist, maar wel werkzaam bij een spooraannemer melde het volgende op een ander forum
[..]
bronquote:Een van de twee machinisten van de goederentreinen die donderdagavond op elkaar klapten bij Barendrecht heeft waarschijnlijk een rood sein gemist. Dat is volgens de Onderzoeksraad van Veiligheid de meest voor de hand liggende verklaring, aldus het AD.
“Het is een waarheid als een koe dat er een sein moet zijn gemist om de treinen op hetzelfde spoor tegenover elkaar te krijgen”, zegt Jelle Rebbers van goederenvervoerder DB Schenker zaterdag in het AD.
Misschien moet DB Schenker zijn personeel grondig doorlichten?quote:Op zaterdag 26 september 2009 12:38 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
Een bijna botsing, hmmm![]()
bron is btw TV Gelderland txt pag. 108 of via deze link:
http://www.omroepgelderla(...)en-op-Betuwelijn.htm
Herstel: Meteren.quote:Op zaterdag 26 september 2009 09:36 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ze kunnen bij Geldermalsen toch ook de betuweroute opdraaien?
Wat een vertrouwen om technisch falen al bij voorbaat uit te sluiten.quote:Op zaterdag 26 september 2009 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
bron
Kennelijk ben ik wat ouderwets in mijn mening om met speculeren te wachten tot het rapport er is.
Inderdaad. Er kan bijvoorbeeld ook een rood lampje zijn doorgebrand, om eens iets te noemen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 14:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat een vertrouwen om technisch falen al bij voorbaat uit te sluiten.
Als een rood lampje doorbrand dan wordt het vervangende groen-knipper in werking gesteld...quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:17 schreef Igen het volgende:
Inderdaad. Er kan bijvoorbeeld ook een rood lampje zijn doorgebrand, om eens iets te noemen.
Volgens mij kan dat niet: het verschil in betekenis tussen die twee is nogal fors.quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:28 schreef Cothen het volgende:
[..]
Als een rood lampje doorbrand dan wordt het vervangende groen-knipper in werking gesteld...
(in tegenstelling tot de verkeerslichten voor het wegverkeer heeft men voor het spoorverkeer wel maatregelen bedacht om defecte lampen op te vangen).
Precies. Je zal maar een trein op een zijspoortje hebben staan, die met zo'n vervangende geel-knipper de rijweg in rijdt van een IC die met 140 km/u voorbij komt geraasd ofzo.quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:31 schreef dennistd het volgende:
@Cothen: Nee, als rood kapot is gebeurd er helemaal niets, omdat een gedoofd sein (voor zover niet afgekruist) gelijk staat aan een rood sein. Met groen knipper mag je met 40kmh doorrijden (en niet op zicht). Geel knipper zou wel kunnen, maar op zicht rijden is nog altijd wat anders dan stoppen.
Dan doe je nog steeds de AANNAME dat dat wel werkt. Het komende half jaar kan iedereen erover roepen wat hij wil, speculatief is het en speculatief blijft het.quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:28 schreef Cothen het volgende:
Als een rood lampje doorbrand dan wordt het vervangende groen-knipper in werking gesteld...
Puntje...quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan doe je nog steeds de AANNAME dat dat wel werkt. Het komende half jaar kan iedereen erover roepen wat hij wil, speculatief is het en speculatief blijft het.
Jep. Maar dat is dan al een aanname die gebaseerd is op heel wat meer feiten die boven water gekomen zijnquote:Op zaterdag 26 september 2009 19:40 schreef Cothen het volgende:
[..]
Puntje...
en straks doet iedereen deAANNAME de commisie die het rapport schrijft de waarheid spreekt.
Geweldig werk weer van die Brusselse vingerververs.quote:Op zaterdag 26 september 2009 20:01 schreef James1988 het volgende:
Als ik kijk naar het ingetekende sporenplan, krijg ik het vermoeden dat de trein van DB Schenker door rood is gegaan. De trein van ERS had immers naar links moeten gaan waarna de DB-trein door had kunnen rijden.
Als dit het geval is, houdt dit dus ook in dat de DB-trein langzamer dan 40 km/h reed, en niet is voorzien van ATB-Vv (dat was al bekend). Jammer dat de IVW / MinVWS de inbouw van ATB-Vv niet kan verplichten, dit vanwege Europese regelgevingen die ERTMS voorschrijven als enige toegestaan vervangend systeem.
Maar op die plek is sowieso geen ATB-VV op de baan aanwezig, en ProRail is ook niet van plan om het te gaan aanbrengen. Aldus RTL Nieuws.quote:Op zaterdag 26 september 2009 20:01 schreef James1988 het volgende:
Als ik kijk naar het ingetekende sporenplan, krijg ik het vermoeden dat de trein van DB Schenker door rood is gegaan. De trein van ERS had immers naar links moeten gaan waarna de DB-trein door had kunnen rijden.
Als dit het geval is, houdt dit dus ook in dat de DB-trein langzamer dan 40 km/h reed, en niet is voorzien van ATB-Vv (dat was al bekend). Jammer dat de IVW / MinVWS de inbouw van ATB-Vv niet kan verplichten, dit vanwege Europese regelgevingen die ERTMS voorschrijven als enige toegestaan vervangend systeem.
Met andere woorden: die vingerververs nemen verdere ongelukken op de koop toe, alleen maar omdat ze van Brussel geen ATB-VV mogen invoeren?quote:Op zaterdag 26 september 2009 20:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar op die plek is sowieso geen ATB-VV op de baan aanwezig, en ProRail is ook niet van plan om het te gaan aanbrengen. Aldus RTL Nieuws.
Ik denk dat we daar voorlopig nog niet op hoeven te rekenen, na de (slechte) ervaringen op de HSL-Zuid en de Betuweroute. De ERTMS-proeven tussen Amsterdam en Utrecht en in het zuiden van het land hebben naar mijn weten ook geen vervolg gekregen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
Nederland moet meer met ERTMS gaan testen, zodat er over enkele jaren met de uitrol ervan begonnen kan gaan worden.
Eerst mat'64 er uit , de rest van het materieel gaat nog wel 15 jaar mee, dan wordt het interessant voor dit soort zaken. Maar ik verwacht voor 2020 nog geen compleet werkend ERTMS systeem, zou wel goed zijn als de reistijd gereduceerd wordt.quote:Op zaterdag 26 september 2009 20:37 schreef James1988 het volgende:
Ja, dat is door Bombardier gedaan. Wat ik begrijp is dat dat medio 2010 zou moeten zijn afgerond, maar voor 2012 heeft NS toch geen ERTMS-capable treinen buiten het hogesnelheidsmaterieel en de Traxx'en (maar dat is allemaal van NS Hispeed).
Theoretisch zou de DBS-trein ook een rijweg naar spoor CE kunnen hebben gehad, waarbij ERS zou moeten stoppen voor sein 324. Nou zou stoppen bij het uitkomen van de tunnel niet handig zijn, maar je weet maar nooit.quote:Op zaterdag 26 september 2009 20:01 schreef James1988 het volgende:
Het zou kunnen, maar ik denk niet dat dat het geval is, kijkende naar de schade. De Class 66 van ERS is vrijwel helemaal in de 6400 gedoken, wat betekent dat deze een hogere snelheid gehad heeft.quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:37 schreef dennistd het volgende:
[..]
Theoretisch zou de DBS-trein ook een rijweg naar spoor CE kunnen hebben gehad, waarbij ERS zou moeten stoppen voor sein 324. Nou zou stoppen bij het uitkomen van de tunnel niet handig zijn, maar je weet maar nooit.
Goed verhaalquote:Op zaterdag 26 september 2009 21:33 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ]
Rond 7:40 vertrok onze Beneluxtrein met I6/I10 rijtuigen naar Amsterdam, met Utrecht als enige tussenstop.
[ afbeelding ]
Na zo'n 2 uur kwamen we dus aan.. even een McDonalds ontbijtje gegeten om vervolgens om 10:34 weer in te stappen.
[ afbeelding ]
3x raden waar we naartoe gingen..![]()
[ afbeelding ]
In Arnhem konden we meteen het perron oversteken om terug richting Ede-Wageningen te gaan, waar de Protos al klaar stond om ons naar de volgende bestemming te brengen
[ afbeelding ]
'k Vind het toch wel een van de mooiere treinen die er rond rijden.. De vorm niet zo, maar die kleuren![]()
[ afbeelding ]
Dhr. Flash heeft inderdaad niet overdreven dat het station niet ver van de terrasjes af ligt![]()
[ afbeelding ]
In Amersfoort mocht weer een halfuurtje gewacht worden..
[ afbeelding ]
We wilden eigenlijk naar Groningen, maar we hadden geen zin om in Zwolle van treinstel te wisselen..
[ afbeelding ]
Dan maar op deze manier.. helaas de minst comfortabele treintram van de dag![]()
[ afbeelding ]
In Groningen stond de ICM al vroeg klaar als stoptrein naar Zwolle
[ afbeelding ]
Onder het genot van wat meer Fastfood-voedsel gingen we naar Deventer, waar we kon worden overgestapt richting R'dam
[ afbeelding ]
En wat doe je als de laatste Beneluxtrein terug, hoe onverwachts, vertraging heeft? Even op de loopbrug wandelen natuurlijk
[ afbeelding ]
Uiteindelijk om iets na elven weer terug thuis.. 847 km, ruim 16 uur weggeweest en het beviel me prima
Ze rijden ook in de Spits tussen Leeuwarden en Wolvega, en nog wel meer NS trajecten..quote:Op zondag 27 september 2009 04:02 schreef remlof het volgende:
Ik kwam er vandaag pas achter dat de NS ook nog met Buffels rijdt tussen Zutphen en Apeldoorn. Dacht dat alleen Syntus ze nog gebruikte. Maar ik weet nu beter
NS rijdt met buffeltjes op:quote:Op zondag 27 september 2009 04:02 schreef remlof het volgende:
Ik kwam er vandaag pas achter dat de NS ook nog met Buffels rijdt tussen Zutphen en Apeldoorn. Dacht dat alleen Syntus ze nog gebruikte. Maar ik weet nu beter
Een verkeerslichteninstallatie voor wegverkeer gaat naar geel-knipper wanneer één van de richtingen niet meer in staat is om rood te tonen. Daarnaast zijn de belangrijkste richtingen regelmatig voorzien van twee lantaarns of twee lampen in het rode licht.quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:28 schreef Cothen het volgende:
[..]
(in tegenstelling tot de verkeerslichten voor het wegverkeer heeft men voor het spoorverkeer wel maatregelen bedacht om defecte lampen op te vangen).
Normaal rijden die dagelijks.quote:Op zondag 27 september 2009 03:56 schreef Socios het volgende:
Klopt, ja. Paar mooie foto´s ertussen. Lachen ook de Benelux met die Belgische rijtuigen. Rijden die dagelijks bepaalde diensten of moet je het maar net treffen?
En dat is gelul.quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:28 schreef James1988 het volgende:
Mits die dingen van ERTMS Level 2 zijn voorzien. En er 25 kV op de bovenleiding staat... 1500 V is niet geschikt voor 200 km/h is de algemene consensus.
Het spijt me..quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hier staan pertinente onwaarheden en insinuaties in. Dit te posten op internet is echt onwijs stom, ik kan er dan ook ontzettend pissig om worden.
Was gericht aan de oorspronkelijke schrijver natuurlijk.quote:
Thanx. Ben woensdag toch op Amsterdam Centraal aan het eind van de middag. Even kijken naar de 9237.quote:Op zondag 27 september 2009 09:06 schreef trainfreak het volgende:
9201/9232/9237/9268 of volgens anderen 9201-9232-9237-9264
En in het weekend: 9205-9236-9241-9268.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |