abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Redactie Sport zaterdag 26 september 2009 @ 10:01:51 #251
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73120005
Volgens mij zijn die verbindingsbogen nog steeds niet in dienst, omdat er normaal gesproken niets overheen gaat en er dus niet wordt roestgereden. Nou zou je dat alsnog kunnen doen, maar ze vinden vast iets in de beveiliging waardoor dat onmogelijk is
(en dan heb ik het nog niet over treinen die normaal ook via Venlo gaan, die moeten alsnog tussen Meteren en Eindhoven rijden)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73120056
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 09:16 schreef allsystemshalt het volgende:
Hup met camera's op stap ze gaan met Leopard's de treinstellen uit elkaar trekken
Dat wilde ik net zeggen..

http://www.nu.nl/algemeen(...)-treinen-elkaar.html
Take on the situation, but not the torment ...
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 26 september 2009 @ 10:24:54 #253
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73120266
vet ja, daar had ik ook wel bij willen zijn

Oh ze gaan pas om 2 uur vanmiddag aan de gang lees ik net. Misschien kom ik er nog wel even langs dan

[ Bericht 43% gewijzigd door Dr_Flash op 26-09-2009 10:32:20 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73122268
quote:
ZEVENAAR - Er rijden geen treinen op de Betuwelijn als gevolg van de botsing, donderdag bij Barendrecht. Exploitant Keyrail leidt het goederenvervoer tijdelijk om via het spoor Gouda-Utrecht-Arnhem.

Vrijdag bleek dat vorige week op het spoor bij Zevenaar bijna een botsing was tussen twee goederentreinen waaronder een van DB Schenker. Bij Barendrecht was ook een trein van deze vervoerder betrokken.

De bijna-botsing was te wijten aan het feit dat de machinist van Schenker 'een rood sein over het hoofd zag' aldus een woordvoerder.

Een bijna botsing, hmmm
bron is btw TV Gelderland txt pag. 108 of via deze link:
http://www.omroepgelderla(...)en-op-Betuwelijn.htm
  zaterdag 26 september 2009 @ 13:01:00 #255
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73122884
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Een kennis van mij, niet een echte spoorhobbyist, maar wel werkzaam bij een spooraannemer melde het volgende op een ander forum
[..]
Hier staan pertinente onwaarheden en insinuaties in. Dit te posten op internet is echt onwijs stom, ik kan er dan ook ontzettend pissig om worden.

Zonder ATB rijden is immers niet "rijden op zicht", daarnaast: ATB zet een trein niet stil bij het passeren van een stoptonend sein en last but not least: het deel waar de botsing plaatsvond is 1500V en als ik me niet vergis uitgerust met ATB.

Daarbij: het is waar dat op de Havenspoorlijn onder 25kV gereden wordt zonder ATB of ERTMS. Daarom is de snelheid ook teruggebracht naar 40km/u. N.B.: de installatie in de trein bewaakt volgens mij wel dat niet harder gereden wordt dan 40...

Het blijft aldus gissen wat de oorzaak was. Het NOS Journaal had het er over dat één trein 30 zou hebben gereden en de andere 80. Dat snijdt nog wel hout: de ene kan met 30 een rood sein gepasseerd zijn en zo in het pad van de trein die 80 reed terecht zijn gekomen. Dan kan ik de ravage ook nog wel enigszins verklaren...

[ Bericht 39% gewijzigd door Duvel op 26-09-2009 13:08:01 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 26 september 2009 @ 14:27:42 #256
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73124872
quote:
Een van de twee machinisten van de goederentreinen die donderdagavond op elkaar klapten bij Barendrecht heeft waarschijnlijk een rood sein gemist. Dat is volgens de Onderzoeksraad van Veiligheid de meest voor de hand liggende verklaring, aldus het AD.

“Het is een waarheid als een koe dat er een sein moet zijn gemist om de treinen op hetzelfde spoor tegenover elkaar te krijgen”, zegt Jelle Rebbers van goederenvervoerder DB Schenker zaterdag in het AD.
bron

Kennelijk ben ik wat ouderwets in mijn mening om met speculeren te wachten tot het rapport er is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73125147
Flash niet terplekke om bergepanzers te fotograferen?
hula
  zaterdag 26 september 2009 @ 14:39:40 #258
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73125149
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 12:38 schreef Kwaliteit het volgende:

[..]

Een bijna botsing, hmmm
bron is btw TV Gelderland txt pag. 108 of via deze link:
http://www.omroepgelderla(...)en-op-Betuwelijn.htm
Misschien moet DB Schenker zijn personeel grondig doorlichten?
  zaterdag 26 september 2009 @ 14:44:58 #259
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73125254
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 09:36 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ze kunnen bij Geldermalsen toch ook de betuweroute opdraaien?
Herstel: Meteren.

De Betuweroute kan alleen verlaten worden vanuit Zevenaar of alleen bereden worden richting Zevenaar.
  zaterdag 26 september 2009 @ 14:59:00 #260
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73125495
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

bron

Kennelijk ben ik wat ouderwets in mijn mening om met speculeren te wachten tot het rapport er is.
Wat een vertrouwen om technisch falen al bij voorbaat uit te sluiten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73131331
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 14:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat een vertrouwen om technisch falen al bij voorbaat uit te sluiten.
Inderdaad. Er kan bijvoorbeeld ook een rood lampje zijn doorgebrand, om eens iets te noemen.

Of die machinist moet heel toevallig weten dat het betreffende gebied precies één van de gebieden is waar defecte lampen worden opgemerkt en je geen rijweg naar een sein met een defect rood licht kunt instellen.

Maar dat zou dan weer speculatie van mijn kant zijn.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2009 19:19:53 ]
pi_73131608
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 19:17 schreef Igen het volgende:
Inderdaad. Er kan bijvoorbeeld ook een rood lampje zijn doorgebrand, om eens iets te noemen.
Als een rood lampje doorbrand dan wordt het vervangende groen-knipper in werking gesteld...
(in tegenstelling tot de verkeerslichten voor het wegverkeer heeft men voor het spoorverkeer wel maatregelen bedacht om defecte lampen op te vangen).
So we just called him Fred too
  zaterdag 26 september 2009 @ 19:30:47 #263
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73131680
Een machinist hoort eigenlijk wegbekendheid te hebben, en een gedoofd sein geldt als een rood sein. Geen idee of hier lampcontrole zit...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zaterdag 26 september 2009 @ 19:31:56 #264
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73131718
@Cothen: Nee, als rood kapot is gebeurd er helemaal niets, omdat een gedoofd sein (voor zover niet afgekruist) gelijk staat aan een rood sein. Met groen knipper mag je met 40kmh doorrijden (en niet op zicht). Geel knipper zou wel kunnen, maar op zicht rijden is nog altijd wat anders dan stoppen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 26 september 2009 @ 19:33:16 #265
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73131766
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 19:28 schreef Cothen het volgende:

[..]

Als een rood lampje doorbrand dan wordt het vervangende groen-knipper in werking gesteld...
(in tegenstelling tot de verkeerslichten voor het wegverkeer heeft men voor het spoorverkeer wel maatregelen bedacht om defecte lampen op te vangen).
Volgens mij kan dat niet: het verschil in betekenis tussen die twee is nogal fors.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73131803
Volgens RTL Nieuws had het ongeluk waarschijnlijk voorkomen kunnen worden als men hier ATB-VV had aangelegd.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 september 2009 @ 19:34:43 #267
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73131810
Veiligheid dient voorop te staan bij de systemen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73131830
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 19:31 schreef dennistd het volgende:
@Cothen: Nee, als rood kapot is gebeurd er helemaal niets, omdat een gedoofd sein (voor zover niet afgekruist) gelijk staat aan een rood sein. Met groen knipper mag je met 40kmh doorrijden (en niet op zicht). Geel knipper zou wel kunnen, maar op zicht rijden is nog altijd wat anders dan stoppen.
Precies. Je zal maar een trein op een zijspoortje hebben staan, die met zo'n vervangende geel-knipper de rijweg in rijdt van een IC die met 140 km/u voorbij komt geraasd ofzo.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 26 september 2009 @ 19:38:39 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73131932
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 19:28 schreef Cothen het volgende:
Als een rood lampje doorbrand dan wordt het vervangende groen-knipper in werking gesteld...
Dan doe je nog steeds de AANNAME dat dat wel werkt. Het komende half jaar kan iedereen erover roepen wat hij wil, speculatief is het en speculatief blijft het.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73131992
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan doe je nog steeds de AANNAME dat dat wel werkt. Het komende half jaar kan iedereen erover roepen wat hij wil, speculatief is het en speculatief blijft het.
Puntje...

en straks doet iedereen deAANNAME de commisie die het rapport schrijft de waarheid spreekt.
So we just called him Fred too
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 26 september 2009 @ 19:53:36 #271
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73132358
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 19:40 schreef Cothen het volgende:

[..]

Puntje...

en straks doet iedereen deAANNAME de commisie die het rapport schrijft de waarheid spreekt.
Jep. Maar dat is dan al een aanname die gebaseerd is op heel wat meer feiten die boven water gekomen zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 26 september 2009 @ 20:01:10 #272
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73132564
Als ik kijk naar het ingetekende sporenplan, krijg ik het vermoeden dat de trein van DB Schenker door rood is gegaan. De trein van ERS had immers naar links moeten gaan waarna de DB-trein door had kunnen rijden.

Als dit het geval is, houdt dit dus ook in dat de DB-trein langzamer dan 40 km/h reed, en niet is voorzien van ATB-Vv (dat was al bekend). Jammer dat de IVW / MinVWS de inbouw van ATB-Vv niet kan verplichten, dit vanwege Europese regelgevingen die ERTMS voorschrijven als enige toegestaan vervangend systeem.
  zaterdag 26 september 2009 @ 20:06:47 #273
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73132757
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 20:01 schreef James1988 het volgende:
Als ik kijk naar het ingetekende sporenplan, krijg ik het vermoeden dat de trein van DB Schenker door rood is gegaan. De trein van ERS had immers naar links moeten gaan waarna de DB-trein door had kunnen rijden.

Als dit het geval is, houdt dit dus ook in dat de DB-trein langzamer dan 40 km/h reed, en niet is voorzien van ATB-Vv (dat was al bekend). Jammer dat de IVW / MinVWS de inbouw van ATB-Vv niet kan verplichten, dit vanwege Europese regelgevingen die ERTMS voorschrijven als enige toegestaan vervangend systeem.
Geweldig werk weer van die Brusselse vingerververs.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 september 2009 @ 20:09:30 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73132827
Nederland moet meer met ERTMS gaan testen, zodat er over enkele jaren met de uitrol ervan begonnen kan gaan worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73132890
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 20:01 schreef James1988 het volgende:
Als ik kijk naar het ingetekende sporenplan, krijg ik het vermoeden dat de trein van DB Schenker door rood is gegaan. De trein van ERS had immers naar links moeten gaan waarna de DB-trein door had kunnen rijden.

Als dit het geval is, houdt dit dus ook in dat de DB-trein langzamer dan 40 km/h reed, en niet is voorzien van ATB-Vv (dat was al bekend). Jammer dat de IVW / MinVWS de inbouw van ATB-Vv niet kan verplichten, dit vanwege Europese regelgevingen die ERTMS voorschrijven als enige toegestaan vervangend systeem.
Maar op die plek is sowieso geen ATB-VV op de baan aanwezig, en ProRail is ook niet van plan om het te gaan aanbrengen. Aldus RTL Nieuws.

[ Bericht 76% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2009 20:12:45 ]
  zaterdag 26 september 2009 @ 20:17:02 #276
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73133019
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 20:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar op die plek is sowieso geen ATB-VV op de baan aanwezig, en ProRail is ook niet van plan om het te gaan aanbrengen. Aldus RTL Nieuws.
Met andere woorden: die vingerververs nemen verdere ongelukken op de koop toe, alleen maar omdat ze van Brussel geen ATB-VV mogen invoeren?
  zaterdag 26 september 2009 @ 20:21:57 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73133135
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
Nederland moet meer met ERTMS gaan testen, zodat er over enkele jaren met de uitrol ervan begonnen kan gaan worden.
Ik denk dat we daar voorlopig nog niet op hoeven te rekenen, na de (slechte) ervaringen op de HSL-Zuid en de Betuweroute. De ERTMS-proeven tussen Amsterdam en Utrecht en in het zuiden van het land hebben naar mijn weten ook geen vervolg gekregen.

Het zou interessant zijn als ProRail de as Amsterdam - Utrecht - Den Bosch - Eindhoven opwaardeert naar ERTMS (Level 2), 25 kV en 200 km/h. Later zou dat kunnen worden doorgetrokken naar Sittard, Roermond en Maastricht. Wat wel de gevolgen zijn, is dat NSR nieuw materieel moet hebben, of materieel laat ombouwen naar 25 kV en ERTMS.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 september 2009 @ 20:27:37 #278
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73133305
Ze hebben nu tussen Amsterdam Bijlmer en Utrecht Zuilen toch enkele testbakens neergelegd?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 26 september 2009 @ 20:37:21 #279
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73133614
Ja, dat is door Bombardier gedaan. Wat ik begrijp is dat dat medio 2010 zou moeten zijn afgerond, maar voor 2012 heeft NS toch geen ERTMS-capable treinen buiten het hogesnelheidsmaterieel en de Traxx'en (maar dat is allemaal van NS Hispeed).
pi_73134265
Dan gaat de ICE wel 200 km/u rijden?
  zaterdag 26 september 2009 @ 21:28:12 #281
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73134887
Mits die dingen van ERTMS Level 2 zijn voorzien. En er 25 kV op de bovenleiding staat... 1500 V is niet geschikt voor 200 km/h is de algemene consensus.
pi_73134965
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 20:37 schreef James1988 het volgende:
Ja, dat is door Bombardier gedaan. Wat ik begrijp is dat dat medio 2010 zou moeten zijn afgerond, maar voor 2012 heeft NS toch geen ERTMS-capable treinen buiten het hogesnelheidsmaterieel en de Traxx'en (maar dat is allemaal van NS Hispeed).
Eerst mat'64 er uit , de rest van het materieel gaat nog wel 15 jaar mee, dan wordt het interessant voor dit soort zaken. Maar ik verwacht voor 2020 nog geen compleet werkend ERTMS systeem, zou wel goed zijn als de reistijd gereduceerd wordt.
pi_73135016

Rond 7:40 vertrok onze Beneluxtrein met I6/I10 rijtuigen naar Amsterdam, met Utrecht als enige tussenstop.


Na zo'n 2 uur kwamen we dus aan.. even een McDonalds ontbijtje gegeten om vervolgens om 10:34 weer in te stappen.


3x raden waar we naartoe gingen..


In Arnhem konden we meteen het perron oversteken om terug richting Ede-Wageningen te gaan, waar de Protos al klaar stond om ons naar de volgende bestemming te brengen


'k Vind het toch wel een van de mooiere treinen die er rond rijden.. De vorm niet zo, maar die kleuren


Dhr. Flash heeft inderdaad niet overdreven dat het station niet ver van de terrasjes af ligt


In Amersfoort mocht weer een halfuurtje gewacht worden..


We wilden eigenlijk naar Groningen, maar we hadden geen zin om in Zwolle van treinstel te wisselen..


Dan maar op deze manier.. helaas de minst comfortabele treintram van de dag


In Groningen stond de ICM al vroeg klaar als stoptrein naar Zwolle


Onder het genot van wat meer Fastfood-voedsel gingen we naar Deventer, waar we kon worden overgestapt richting R'dam


En wat doe je als de laatste Beneluxtrein terug, hoe onverwachts, vertraging heeft? Even op de loopbrug wandelen natuurlijk


Uiteindelijk om iets na elven weer terug thuis.. 847 km, ruim 16 uur weggeweest en het beviel me prima
  Redactie Sport zaterdag 26 september 2009 @ 21:37:45 #284
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73135090
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 20:01 schreef James1988 het volgende:
Als ik kijk naar het ingetekende sporenplan, krijg ik het vermoeden dat de trein van DB Schenker door rood is gegaan. De trein van ERS had immers naar links moeten gaan waarna de DB-trein door had kunnen rijden.
Theoretisch zou de DBS-trein ook een rijweg naar spoor CE kunnen hebben gehad, waarbij ERS zou moeten stoppen voor sein 324. Nou zou stoppen bij het uitkomen van de tunnel niet handig zijn, maar je weet maar nooit.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 26 september 2009 @ 21:43:58 #285
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73135208
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 21:37 schreef dennistd het volgende:

[..]

Theoretisch zou de DBS-trein ook een rijweg naar spoor CE kunnen hebben gehad, waarbij ERS zou moeten stoppen voor sein 324. Nou zou stoppen bij het uitkomen van de tunnel niet handig zijn, maar je weet maar nooit.
Het zou kunnen, maar ik denk niet dat dat het geval is, kijkende naar de schade. De Class 66 van ERS is vrijwel helemaal in de 6400 gedoken, wat betekent dat deze een hogere snelheid gehad heeft.

Als de ERS-trein een STS heeft genegeerd, zou hij hoogstens 40 km/h gereden kunnen hebben, en de DBS-trein zou dan een hogere snelheid hebben gehad (zeg 70 km/h). De schade zou er dan heel anders uit hebben gezien... de Class 66 mag dan wel een stuk zwaarder zijn, de schade aan de 6400 zou dan niet zo erg zijn geweest.

Wel een flinke deuk, maar de Class 66 zou er niet helemaal overheen zijn geschoven zoals nu is gebeurd. Denk ik.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 26 september 2009 @ 23:32:21 #286
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73137575
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 21:33 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ]
Rond 7:40 vertrok onze Beneluxtrein met I6/I10 rijtuigen naar Amsterdam, met Utrecht als enige tussenstop.

[ afbeelding ]
Na zo'n 2 uur kwamen we dus aan.. even een McDonalds ontbijtje gegeten om vervolgens om 10:34 weer in te stappen.

[ afbeelding ]
3x raden waar we naartoe gingen..

[ afbeelding ]
In Arnhem konden we meteen het perron oversteken om terug richting Ede-Wageningen te gaan, waar de Protos al klaar stond om ons naar de volgende bestemming te brengen

[ afbeelding ]
'k Vind het toch wel een van de mooiere treinen die er rond rijden.. De vorm niet zo, maar die kleuren

[ afbeelding ]
Dhr. Flash heeft inderdaad niet overdreven dat het station niet ver van de terrasjes af ligt

[ afbeelding ]
In Amersfoort mocht weer een halfuurtje gewacht worden..

[ afbeelding ]
We wilden eigenlijk naar Groningen, maar we hadden geen zin om in Zwolle van treinstel te wisselen..

[ afbeelding ]
Dan maar op deze manier.. helaas de minst comfortabele treintram van de dag

[ afbeelding ]
In Groningen stond de ICM al vroeg klaar als stoptrein naar Zwolle

[ afbeelding ]
Onder het genot van wat meer Fastfood-voedsel gingen we naar Deventer, waar we kon worden overgestapt richting R'dam

[ afbeelding ]
En wat doe je als de laatste Beneluxtrein terug, hoe onverwachts, vertraging heeft? Even op de loopbrug wandelen natuurlijk

[ afbeelding ]
Uiteindelijk om iets na elven weer terug thuis.. 847 km, ruim 16 uur weggeweest en het beviel me prima
Goed verhaal
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73140963
Klopt, ja. Paar mooie foto´s ertussen. Lachen ook de Benelux met die Belgische rijtuigen. Rijden die dagelijks bepaalde diensten of moet je het maar net treffen?
  zondag 27 september 2009 @ 04:02:12 #288
104871 remlof
Europees federalist
pi_73140976
Ik kwam er vandaag pas achter dat de NS ook nog met Buffels rijdt tussen Zutphen en Apeldoorn. Dacht dat alleen Syntus ze nog gebruikte. Maar ik weet nu beter
  zondag 27 september 2009 @ 06:32:35 #289
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73141208
quote:
Op zondag 27 september 2009 04:02 schreef remlof het volgende:
Ik kwam er vandaag pas achter dat de NS ook nog met Buffels rijdt tussen Zutphen en Apeldoorn. Dacht dat alleen Syntus ze nog gebruikte. Maar ik weet nu beter
Ze rijden ook in de Spits tussen Leeuwarden en Wolvega, en nog wel meer NS trajecten..
  Redactie Sport zondag 27 september 2009 @ 08:03:55 #290
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73141295
quote:
Op zondag 27 september 2009 04:02 schreef remlof het volgende:
Ik kwam er vandaag pas achter dat de NS ook nog met Buffels rijdt tussen Zutphen en Apeldoorn. Dacht dat alleen Syntus ze nog gebruikte. Maar ik weet nu beter
NS rijdt met buffeltjes op:
Zwolle-Enschede
Zwolle-Groningen (een paar stoptreinen)
Zwolle-Kampen
Apeldoorn=Zutphen

Syntus:
Arnhem-Winterswijk
Arnhem-Tiel

Veolia:
Nijmegen-Venray (spitstreinen)

De stoppers Wolvega-Leeuwarden zijn gewoon ICM (koplopers) tegenwoordig.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 27 september 2009 @ 08:57:52 #291
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_73141467
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 19:28 schreef Cothen het volgende:

[..]

Als een rood lampje doorbrand dan wordt het vervangende groen-knipper in werking gesteld...
(in tegenstelling tot de verkeerslichten voor het wegverkeer heeft men voor het spoorverkeer wel maatregelen bedacht om defecte lampen op te vangen).
Een verkeerslichteninstallatie voor wegverkeer gaat naar geel-knipper wanneer één van de richtingen niet meer in staat is om rood te tonen. Daarnaast zijn de belangrijkste richtingen regelmatig voorzien van twee lantaarns of twee lampen in het rode licht.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_73141522
quote:
Op zondag 27 september 2009 03:56 schreef Socios het volgende:
Klopt, ja. Paar mooie foto´s ertussen. Lachen ook de Benelux met die Belgische rijtuigen. Rijden die dagelijks bepaalde diensten of moet je het maar net treffen?
Normaal rijden die dagelijks.
Op HGBTF staat de omloop, maar ik weet niet of die nu nog zou kloppen

9201/9232/9237/9268 of volgens anderen 9201-9232-9237-9264
En in het weekend: 9205-9236-9241-9268.
  zondag 27 september 2009 @ 11:28:03 #293
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73143226
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 21:28 schreef James1988 het volgende:
Mits die dingen van ERTMS Level 2 zijn voorzien. En er 25 kV op de bovenleiding staat... 1500 V is niet geschikt voor 200 km/h is de algemene consensus.
En dat is gelul.

Verder zie ik hier weer genoeg speculaas om het tot de kerst uit te houden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 27 september 2009 @ 11:36:44 #294
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_73143370
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hier staan pertinente onwaarheden en insinuaties in. Dit te posten op internet is echt onwijs stom, ik kan er dan ook ontzettend pissig om worden.
Het spijt me..
  zondag 27 september 2009 @ 12:23:24 #295
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_73144405
Crisis. Zowel Eindhoven-Den Bosch als Tilburg-Den Bosch geen treinverkeer. CNL staat stil in Boxtel omdat die al om moest rijden via Den Bosch geloof ik maar dat nu ook niet kan.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  zondag 27 september 2009 @ 12:28:05 #296
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73144493
quote:
Op zondag 27 september 2009 11:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Het spijt me..
Was gericht aan de oorspronkelijke schrijver natuurlijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73145226
quote:
Op zondag 27 september 2009 09:06 schreef trainfreak het volgende:
9201/9232/9237/9268 of volgens anderen 9201-9232-9237-9264
En in het weekend: 9205-9236-9241-9268.
Thanx. Ben woensdag toch op Amsterdam Centraal aan het eind van de middag. Even kijken naar de 9237.
pi_73146333
Misschien leuk voor de liefhebbers:
www.openbeelden.nl en tik bijv. in het zoekscherm: trein
je vind hele leuke filmpjes met oude treinen erin.

o.a. dit:
http://www.openbeelden.nl(...)weer_geheel_hersteld
  zondag 27 september 2009 @ 15:12:53 #299
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73149186
quote:
Op zondag 27 september 2009 11:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

En dat is gelul.
Want? Buiten enkele proefritten in Frankrijk waar de vonken er vanafvlogen heb ik nog nooit iets gehoord of gezien van 160 km/h of 200 km/h met 1500 V.
pi_73149224

InterCityExpress te Amsterdam Centraal
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')