abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport zaterdag 26 september 2009 @ 10:01:51 #251
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73120005
Volgens mij zijn die verbindingsbogen nog steeds niet in dienst, omdat er normaal gesproken niets overheen gaat en er dus niet wordt roestgereden. Nou zou je dat alsnog kunnen doen, maar ze vinden vast iets in de beveiliging waardoor dat onmogelijk is
(en dan heb ik het nog niet over treinen die normaal ook via Venlo gaan, die moeten alsnog tussen Meteren en Eindhoven rijden)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73120056
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 09:16 schreef allsystemshalt het volgende:
Hup met camera's op stap ze gaan met Leopard's de treinstellen uit elkaar trekken
Dat wilde ik net zeggen..

http://www.nu.nl/algemeen(...)-treinen-elkaar.html
Take on the situation, but not the torment ...
pi_73120266
vet ja, daar had ik ook wel bij willen zijn

Oh ze gaan pas om 2 uur vanmiddag aan de gang lees ik net. Misschien kom ik er nog wel even langs dan

[ Bericht 43% gewijzigd door Dr_Flash op 26-09-2009 10:32:20 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73122268
quote:
ZEVENAAR - Er rijden geen treinen op de Betuwelijn als gevolg van de botsing, donderdag bij Barendrecht. Exploitant Keyrail leidt het goederenvervoer tijdelijk om via het spoor Gouda-Utrecht-Arnhem.

Vrijdag bleek dat vorige week op het spoor bij Zevenaar bijna een botsing was tussen twee goederentreinen waaronder een van DB Schenker. Bij Barendrecht was ook een trein van deze vervoerder betrokken.

De bijna-botsing was te wijten aan het feit dat de machinist van Schenker 'een rood sein over het hoofd zag' aldus een woordvoerder.

Een bijna botsing, hmmm
bron is btw TV Gelderland txt pag. 108 of via deze link:
http://www.omroepgelderla(...)en-op-Betuwelijn.htm
  zaterdag 26 september 2009 @ 13:01:00 #255
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73122884
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Een kennis van mij, niet een echte spoorhobbyist, maar wel werkzaam bij een spooraannemer melde het volgende op een ander forum
[..]
Hier staan pertinente onwaarheden en insinuaties in. Dit te posten op internet is echt onwijs stom, ik kan er dan ook ontzettend pissig om worden.

Zonder ATB rijden is immers niet "rijden op zicht", daarnaast: ATB zet een trein niet stil bij het passeren van een stoptonend sein en last but not least: het deel waar de botsing plaatsvond is 1500V en als ik me niet vergis uitgerust met ATB.

Daarbij: het is waar dat op de Havenspoorlijn onder 25kV gereden wordt zonder ATB of ERTMS. Daarom is de snelheid ook teruggebracht naar 40km/u. N.B.: de installatie in de trein bewaakt volgens mij wel dat niet harder gereden wordt dan 40...

Het blijft aldus gissen wat de oorzaak was. Het NOS Journaal had het er over dat één trein 30 zou hebben gereden en de andere 80. Dat snijdt nog wel hout: de ene kan met 30 een rood sein gepasseerd zijn en zo in het pad van de trein die 80 reed terecht zijn gekomen. Dan kan ik de ravage ook nog wel enigszins verklaren...

[ Bericht 39% gewijzigd door Duvel op 26-09-2009 13:08:01 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73124872
quote:
Een van de twee machinisten van de goederentreinen die donderdagavond op elkaar klapten bij Barendrecht heeft waarschijnlijk een rood sein gemist. Dat is volgens de Onderzoeksraad van Veiligheid de meest voor de hand liggende verklaring, aldus het AD.

“Het is een waarheid als een koe dat er een sein moet zijn gemist om de treinen op hetzelfde spoor tegenover elkaar te krijgen”, zegt Jelle Rebbers van goederenvervoerder DB Schenker zaterdag in het AD.
bron

Kennelijk ben ik wat ouderwets in mijn mening om met speculeren te wachten tot het rapport er is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73125147
Flash niet terplekke om bergepanzers te fotograferen?
hula
  zaterdag 26 september 2009 @ 14:39:40 #258
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73125149
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 12:38 schreef Kwaliteit het volgende:

[..]

Een bijna botsing, hmmm
bron is btw TV Gelderland txt pag. 108 of via deze link:
http://www.omroepgelderla(...)en-op-Betuwelijn.htm
Misschien moet DB Schenker zijn personeel grondig doorlichten?
  zaterdag 26 september 2009 @ 14:44:58 #259
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73125254
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 09:36 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ze kunnen bij Geldermalsen toch ook de betuweroute opdraaien?
Herstel: Meteren.

De Betuweroute kan alleen verlaten worden vanuit Zevenaar of alleen bereden worden richting Zevenaar.
  zaterdag 26 september 2009 @ 14:59:00 #260
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73125495
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

bron

Kennelijk ben ik wat ouderwets in mijn mening om met speculeren te wachten tot het rapport er is.
Wat een vertrouwen om technisch falen al bij voorbaat uit te sluiten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73131331
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 14:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat een vertrouwen om technisch falen al bij voorbaat uit te sluiten.
Inderdaad. Er kan bijvoorbeeld ook een rood lampje zijn doorgebrand, om eens iets te noemen.

Of die machinist moet heel toevallig weten dat het betreffende gebied precies één van de gebieden is waar defecte lampen worden opgemerkt en je geen rijweg naar een sein met een defect rood licht kunt instellen.

Maar dat zou dan weer speculatie van mijn kant zijn.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2009 19:19:53 ]
pi_73131608
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 19:17 schreef Igen het volgende:
Inderdaad. Er kan bijvoorbeeld ook een rood lampje zijn doorgebrand, om eens iets te noemen.
Als een rood lampje doorbrand dan wordt het vervangende groen-knipper in werking gesteld...
(in tegenstelling tot de verkeerslichten voor het wegverkeer heeft men voor het spoorverkeer wel maatregelen bedacht om defecte lampen op te vangen).
So we just called him Fred too
  zaterdag 26 september 2009 @ 19:30:47 #263
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73131680
Een machinist hoort eigenlijk wegbekendheid te hebben, en een gedoofd sein geldt als een rood sein. Geen idee of hier lampcontrole zit...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zaterdag 26 september 2009 @ 19:31:56 #264
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73131718
@Cothen: Nee, als rood kapot is gebeurd er helemaal niets, omdat een gedoofd sein (voor zover niet afgekruist) gelijk staat aan een rood sein. Met groen knipper mag je met 40kmh doorrijden (en niet op zicht). Geel knipper zou wel kunnen, maar op zicht rijden is nog altijd wat anders dan stoppen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 26 september 2009 @ 19:33:16 #265
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73131766
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 19:28 schreef Cothen het volgende:

[..]

Als een rood lampje doorbrand dan wordt het vervangende groen-knipper in werking gesteld...
(in tegenstelling tot de verkeerslichten voor het wegverkeer heeft men voor het spoorverkeer wel maatregelen bedacht om defecte lampen op te vangen).
Volgens mij kan dat niet: het verschil in betekenis tussen die twee is nogal fors.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73131803
Volgens RTL Nieuws had het ongeluk waarschijnlijk voorkomen kunnen worden als men hier ATB-VV had aangelegd.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 september 2009 @ 19:34:43 #267
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73131810
Veiligheid dient voorop te staan bij de systemen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73131830
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 19:31 schreef dennistd het volgende:
@Cothen: Nee, als rood kapot is gebeurd er helemaal niets, omdat een gedoofd sein (voor zover niet afgekruist) gelijk staat aan een rood sein. Met groen knipper mag je met 40kmh doorrijden (en niet op zicht). Geel knipper zou wel kunnen, maar op zicht rijden is nog altijd wat anders dan stoppen.
Precies. Je zal maar een trein op een zijspoortje hebben staan, die met zo'n vervangende geel-knipper de rijweg in rijdt van een IC die met 140 km/u voorbij komt geraasd ofzo.
pi_73131932
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 19:28 schreef Cothen het volgende:
Als een rood lampje doorbrand dan wordt het vervangende groen-knipper in werking gesteld...
Dan doe je nog steeds de AANNAME dat dat wel werkt. Het komende half jaar kan iedereen erover roepen wat hij wil, speculatief is het en speculatief blijft het.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73131992
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan doe je nog steeds de AANNAME dat dat wel werkt. Het komende half jaar kan iedereen erover roepen wat hij wil, speculatief is het en speculatief blijft het.
Puntje...

en straks doet iedereen deAANNAME de commisie die het rapport schrijft de waarheid spreekt.
So we just called him Fred too
pi_73132358
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 19:40 schreef Cothen het volgende:

[..]

Puntje...

en straks doet iedereen deAANNAME de commisie die het rapport schrijft de waarheid spreekt.
Jep. Maar dat is dan al een aanname die gebaseerd is op heel wat meer feiten die boven water gekomen zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 26 september 2009 @ 20:01:10 #272
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73132564
Als ik kijk naar het ingetekende sporenplan, krijg ik het vermoeden dat de trein van DB Schenker door rood is gegaan. De trein van ERS had immers naar links moeten gaan waarna de DB-trein door had kunnen rijden.

Als dit het geval is, houdt dit dus ook in dat de DB-trein langzamer dan 40 km/h reed, en niet is voorzien van ATB-Vv (dat was al bekend). Jammer dat de IVW / MinVWS de inbouw van ATB-Vv niet kan verplichten, dit vanwege Europese regelgevingen die ERTMS voorschrijven als enige toegestaan vervangend systeem.
  zaterdag 26 september 2009 @ 20:06:47 #273
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73132757
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 20:01 schreef James1988 het volgende:
Als ik kijk naar het ingetekende sporenplan, krijg ik het vermoeden dat de trein van DB Schenker door rood is gegaan. De trein van ERS had immers naar links moeten gaan waarna de DB-trein door had kunnen rijden.

Als dit het geval is, houdt dit dus ook in dat de DB-trein langzamer dan 40 km/h reed, en niet is voorzien van ATB-Vv (dat was al bekend). Jammer dat de IVW / MinVWS de inbouw van ATB-Vv niet kan verplichten, dit vanwege Europese regelgevingen die ERTMS voorschrijven als enige toegestaan vervangend systeem.
Geweldig werk weer van die Brusselse vingerververs.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 september 2009 @ 20:09:30 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73132827
Nederland moet meer met ERTMS gaan testen, zodat er over enkele jaren met de uitrol ervan begonnen kan gaan worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73132890
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 20:01 schreef James1988 het volgende:
Als ik kijk naar het ingetekende sporenplan, krijg ik het vermoeden dat de trein van DB Schenker door rood is gegaan. De trein van ERS had immers naar links moeten gaan waarna de DB-trein door had kunnen rijden.

Als dit het geval is, houdt dit dus ook in dat de DB-trein langzamer dan 40 km/h reed, en niet is voorzien van ATB-Vv (dat was al bekend). Jammer dat de IVW / MinVWS de inbouw van ATB-Vv niet kan verplichten, dit vanwege Europese regelgevingen die ERTMS voorschrijven als enige toegestaan vervangend systeem.
Maar op die plek is sowieso geen ATB-VV op de baan aanwezig, en ProRail is ook niet van plan om het te gaan aanbrengen. Aldus RTL Nieuws.

[ Bericht 76% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2009 20:12:45 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')