Dat wilde ik net zeggen..quote:Op zaterdag 26 september 2009 09:16 schreef allsystemshalt het volgende:
Hup met camera's op stap ze gaan met Leopard's de treinstellen uit elkaar trekken
quote:ZEVENAAR - Er rijden geen treinen op de Betuwelijn als gevolg van de botsing, donderdag bij Barendrecht. Exploitant Keyrail leidt het goederenvervoer tijdelijk om via het spoor Gouda-Utrecht-Arnhem.
Vrijdag bleek dat vorige week op het spoor bij Zevenaar bijna een botsing was tussen twee goederentreinen waaronder een van DB Schenker. Bij Barendrecht was ook een trein van deze vervoerder betrokken.
De bijna-botsing was te wijten aan het feit dat de machinist van Schenker 'een rood sein over het hoofd zag' aldus een woordvoerder.
Hier staan pertinente onwaarheden en insinuaties in. Dit te posten op internet is echt onwijs stom, ik kan er dan ook ontzettend pissig om worden.quote:Op zaterdag 26 september 2009 00:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Een kennis van mij, niet een echte spoorhobbyist, maar wel werkzaam bij een spooraannemer melde het volgende op een ander forum
[..]
bronquote:Een van de twee machinisten van de goederentreinen die donderdagavond op elkaar klapten bij Barendrecht heeft waarschijnlijk een rood sein gemist. Dat is volgens de Onderzoeksraad van Veiligheid de meest voor de hand liggende verklaring, aldus het AD.
“Het is een waarheid als een koe dat er een sein moet zijn gemist om de treinen op hetzelfde spoor tegenover elkaar te krijgen”, zegt Jelle Rebbers van goederenvervoerder DB Schenker zaterdag in het AD.
Misschien moet DB Schenker zijn personeel grondig doorlichten?quote:Op zaterdag 26 september 2009 12:38 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
Een bijna botsing, hmmm![]()
bron is btw TV Gelderland txt pag. 108 of via deze link:
http://www.omroepgelderla(...)en-op-Betuwelijn.htm
Herstel: Meteren.quote:Op zaterdag 26 september 2009 09:36 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ze kunnen bij Geldermalsen toch ook de betuweroute opdraaien?
Wat een vertrouwen om technisch falen al bij voorbaat uit te sluiten.quote:Op zaterdag 26 september 2009 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
bron
Kennelijk ben ik wat ouderwets in mijn mening om met speculeren te wachten tot het rapport er is.
Inderdaad. Er kan bijvoorbeeld ook een rood lampje zijn doorgebrand, om eens iets te noemen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 14:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat een vertrouwen om technisch falen al bij voorbaat uit te sluiten.
Als een rood lampje doorbrand dan wordt het vervangende groen-knipper in werking gesteld...quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:17 schreef Igen het volgende:
Inderdaad. Er kan bijvoorbeeld ook een rood lampje zijn doorgebrand, om eens iets te noemen.
Volgens mij kan dat niet: het verschil in betekenis tussen die twee is nogal fors.quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:28 schreef Cothen het volgende:
[..]
Als een rood lampje doorbrand dan wordt het vervangende groen-knipper in werking gesteld...
(in tegenstelling tot de verkeerslichten voor het wegverkeer heeft men voor het spoorverkeer wel maatregelen bedacht om defecte lampen op te vangen).
Precies. Je zal maar een trein op een zijspoortje hebben staan, die met zo'n vervangende geel-knipper de rijweg in rijdt van een IC die met 140 km/u voorbij komt geraasd ofzo.quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:31 schreef dennistd het volgende:
@Cothen: Nee, als rood kapot is gebeurd er helemaal niets, omdat een gedoofd sein (voor zover niet afgekruist) gelijk staat aan een rood sein. Met groen knipper mag je met 40kmh doorrijden (en niet op zicht). Geel knipper zou wel kunnen, maar op zicht rijden is nog altijd wat anders dan stoppen.
Dan doe je nog steeds de AANNAME dat dat wel werkt. Het komende half jaar kan iedereen erover roepen wat hij wil, speculatief is het en speculatief blijft het.quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:28 schreef Cothen het volgende:
Als een rood lampje doorbrand dan wordt het vervangende groen-knipper in werking gesteld...
Puntje...quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan doe je nog steeds de AANNAME dat dat wel werkt. Het komende half jaar kan iedereen erover roepen wat hij wil, speculatief is het en speculatief blijft het.
Jep. Maar dat is dan al een aanname die gebaseerd is op heel wat meer feiten die boven water gekomen zijnquote:Op zaterdag 26 september 2009 19:40 schreef Cothen het volgende:
[..]
Puntje...
en straks doet iedereen deAANNAME de commisie die het rapport schrijft de waarheid spreekt.
Geweldig werk weer van die Brusselse vingerververs.quote:Op zaterdag 26 september 2009 20:01 schreef James1988 het volgende:
Als ik kijk naar het ingetekende sporenplan, krijg ik het vermoeden dat de trein van DB Schenker door rood is gegaan. De trein van ERS had immers naar links moeten gaan waarna de DB-trein door had kunnen rijden.
Als dit het geval is, houdt dit dus ook in dat de DB-trein langzamer dan 40 km/h reed, en niet is voorzien van ATB-Vv (dat was al bekend). Jammer dat de IVW / MinVWS de inbouw van ATB-Vv niet kan verplichten, dit vanwege Europese regelgevingen die ERTMS voorschrijven als enige toegestaan vervangend systeem.
Maar op die plek is sowieso geen ATB-VV op de baan aanwezig, en ProRail is ook niet van plan om het te gaan aanbrengen. Aldus RTL Nieuws.quote:Op zaterdag 26 september 2009 20:01 schreef James1988 het volgende:
Als ik kijk naar het ingetekende sporenplan, krijg ik het vermoeden dat de trein van DB Schenker door rood is gegaan. De trein van ERS had immers naar links moeten gaan waarna de DB-trein door had kunnen rijden.
Als dit het geval is, houdt dit dus ook in dat de DB-trein langzamer dan 40 km/h reed, en niet is voorzien van ATB-Vv (dat was al bekend). Jammer dat de IVW / MinVWS de inbouw van ATB-Vv niet kan verplichten, dit vanwege Europese regelgevingen die ERTMS voorschrijven als enige toegestaan vervangend systeem.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |