De 6454. En ja dat die machinist overleden is, is gezien de schade te begrijpen. Triest.quote:Op vrijdag 25 september 2009 00:33 schreef Heracles25 het volgende:
Die NS Cargo lok die heeft achter die 6415 gezeten? Die zit echt flink dubbel
Hoe weet je dat zo snel? Ik heb het op niet een foto gezien.quote:Op vrijdag 25 september 2009 00:43 schreef Peterselieman het volgende:
De 6454.
Er zijn drie Wimmen volgens de site van Nico Spiltquote:
Somdaquote:Op vrijdag 25 september 2009 00:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Hoe weet je dat zo snel? Ik heb het op niet een foto gezien.
Ja, daar... Ik ben heel 'benieuwd' hoe dit heeft kunnen gebeuren, met alle moderne beveiligingen en weet ik veel wat.quote:
Dat hebben ze wel erg snel gedaan dan.quote:Op vrijdag 25 september 2009 08:37 schreef JDude het volgende:
Dordrecht-Rotterdam Centraal
Vrijdag 25 September 08:23
Oorzaak De beperkingen tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht als gevolg van een aanrijding zijn voorbij.
Verwachting Houdt u nog rekening met een langere reistijd.
Anders ik welquote:Op vrijdag 25 september 2009 08:35 schreef Fixers het volgende:
Ik ben benieuwd naar het IVW rapport hiervan, er is ergens enorm gefaald.
Daarom vind ik het ook best knap dat ze uberhaupt al weer treinen kunnen laten rijden daar.quote:Op vrijdag 25 september 2009 09:05 schreef greavy het volgende:
Treinen rijden inderdaad weer, maar ze kunnen mij niet wijs maken dat alle sporen alweer gebruiksklaar zijn..
Dit moet ook een enorme ravage hebben aangericht aan het spoor, maar ook aan de bovenleiding..
En dan nog niet eens te spreken van die pilaar die verpletterd is..
quote:„Gelukkig is één machinist op weg naar het ziekenhuis. Hij was aanspreekbaar toen hij uit de locomotief werd gehaald. De machinist van de andere trein zit er nog in. Hij is ter plaatse overleden.”
Ik heb ne zoiets 2 keer meegemaakt.quote:Op vrijdag 25 september 2009 09:15 schreef Ireyon het volgende:
Hoewel ik dat ongeluk natuurlijk ook heel erg vind, heeft het stiekem wel wat om tussen Rsd en Ut anderhalf uur zonder tussenstops in een eersteklas I6/I10 rijtuig te zitten..
Tja, ze kunnen er gewoon niet bijquote:
Ik wil hier wel even een kratje op zetten dat er harder dan 40 gereden is.quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:39 schreef Brembo het volgende:
Het ligt zeker weer aan de ATB, onder 40 km/h een botsing.
Ik ook wel, want anders had er - lijkt mij - niet zo'n grote ravage geweest....quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wil hier wel even een kratje op zetten dat er harder dan 40 gereden is.
Die begint echt zeldzaam te worden volgens mij...quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:57 schreef De_Hertog het volgende:
Als je toevallig Treindesign er tussen hebt staan kun je me daar heel blij mee maken
Volgens mij liggen daar 6 sporen allemaal voorzien van draadquote:Op vrijdag 25 september 2009 09:20 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Daarom vind ik het ook best knap dat ze uberhaupt al weer treinen kunnen laten rijden daar.
Serieus? Niet echt op gelet eigenlijk. Ooit gehad, uitgeleend, nooit terug gekregen..quote:Op vrijdag 25 september 2009 11:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die begint echt zeldzaam te worden volgens mij...
ik ook maar dan moet de ATB ingrijpen dus 1 van de 3 reed onder de 40.....quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wil hier wel even een kratje op zetten dat er harder dan 40 gereden is.
quote:ROERMOND - Op de Maas in Roermond is vrijdagochtend een schip tegen een pijler van een spoorbrug gevaren. Dat meldde de politie.
Het ongeval waarbij het schip de pijler schampte, gebeurde rond kwart over negen. Het lege Belgische binnenvaartschip werd slechts licht beschadigd en kon doorvaren.
De politie te water hoort de schipper om de oorzaak van de aanvaring te achterhalen. Niemand raakte gewond.
Als gevolg van de aanvaring werd het treinverkeer tussen Weert en Roermond uit voorzorg een tijd stilgelegd. Rond tien uur werd het treinverkeer hervat, aldus een woordvoerster van spoorbeheerder ProRail.
Da's een kutstreek. Het is een tof boek.quote:Op vrijdag 25 september 2009 11:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Serieus? Niet echt op gelet eigenlijk. Ooit gehad, uitgeleend, nooit terug gekregen..
Het lijkt me helder dat hier iets mis gegaan is. Wat precies, weten we over minstens een half jaar, als het rapport uitkomt. Dus laten we nou maar niet gaan schreeuwen dat het hier of daar aan gelegen heeft.quote:Op vrijdag 25 september 2009 11:04 schreef SpeedyRich het volgende:
ik ook maar dan moet de ATB ingrijpen dus 1 van de 3 reed onder de 40.....
Iedereen weet toch dat het komt door marsmannetjes.quote:Op vrijdag 25 september 2009 11:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het lijkt me helder dat hier iets mis gegaan is. Wat precies, weten we over minstens een half jaar, als het rapport uitkomt. Dus laten we nou maar niet gaan schreeuwen dat het hier of daar aan gelegen heeft.
Zit me nu heel erg af te vragen aan wie. Gelukkig overkomt me dat tegenwoordig niet meer, maar ja, voor dat boek is het te laatquote:Op vrijdag 25 september 2009 11:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Da's een kutstreek. Het is een tof boek.
1 toch? alleen die machinist van die rode locquote:Op vrijdag 25 september 2009 11:21 schreef Crientj het volgende:
En nu zit ik in discussie of het 1 of 2 doden zijn, 2 toch?
Ja maar hierboven staat dat er eentje uit de trein is gehaald en later in het ziekenhuis is overleden.quote:Op vrijdag 25 september 2009 11:21 schreef Heracles25 het volgende:
[..]
1 toch? alleen die machinist van die rode loc
Kan gerust zijn dat een partij 80 km/h de ander 10 km/h maar het falen is dat er een iemand door rood rijdt lijkt me. Ander bots je niet tegen elkaar aan.quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wil hier wel even een kratje op zetten dat er harder dan 40 gereden is.
Waar staat dat dan?quote:Op vrijdag 25 september 2009 11:23 schreef Crientj het volgende:
Ja maar hierboven staat dat er eentje uit de trein is gehaald en later in het ziekenhuis is overleden.
En eentje die in de trein zelf is overleden.
Dat waren de verhalen vannachtquote:Op vrijdag 25 september 2009 11:32 schreef Crientj het volgende:
k dacht dat ik dat op de FP had gelezen. Zal wel weer zo zijn.
Nee. Die andere leeft gewoon nogquote:Op vrijdag 25 september 2009 13:30 schreef knars het volgende:
Zal wel vergelijkbaar zijn met het al dan niet doodverklaren van iemand. Michael Jackson is ook thuis overleden en in het ziekenhuis pas doodverklaard.
Dat is dan ook weer niet helemaal waarquote:Op vrijdag 25 september 2009 13:45 schreef knars het volgende:
Precies, er zijn dan ook geen twee Michael Jacksons doodverklaard.
Ik was om 9.11 in Sittard vertrokken en was ook in Roermond gestrand. Half uur later ging de trein gelukkig wel verder maar door nog eens een extra kwartier vertraging was mijn aansluiting ri. Breda ook al pleitte in Eindhoven. Ik heb maar een geld terug bij vertragingsformulier gepakt en ben omgedraaid. Mijn college was ook al zo'n beetje begonnen om die tijd.quote:Op vrijdag 25 september 2009 11:11 schreef LangzaamSprinten het volgende:
Ik ben zojuist helaas niet verder gekomen dan Roermond, Was op weg naar Eindhoven. Om te wachten op eventuele bussen of een weer rijdende trein was de moeite niet, mijn les had ik dan toch niet gehaald.
quote:ROTTERDAM (ANP) - Het goederenvervoer dat gebruik maakt van de havenlijn langs Barendrecht wordt voor een deel omgeleid via Gouda. Daartoe wordt regulier onderhoud aan de lijn tussen Gouda en Rotterdam uitgesteld.
Dat is de uitkomst van overleg tussen de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb, die voorzitter is van de veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond, burgemeester Jan van Belzen van Barendrecht en spoorbeheerder ProRail. Een woordvoerder van Aboutaleb maakte dat vrijdag bekend.
Een ander deel van het goederenvervoer gaat over de twee sporen bij Barendrecht die inmiddels weer vrij zijn. Mogelijk komt daar in de loop van vrijdagmiddag een derde spoor bij.
De maatregelen zijn nodig omdat tot aan Zwitserland goederentreinen stilstaan als gevolg van de treinbotsing op de route bij Barendrecht, die van en naar de Rotterdamse haven gaat.
Zal wel enigszins overdreven zijn, misschien staat er in Zwitserland een trein stil omdat hij hier toch niet terecht kan en ze hebben aangegeven dat het slimmer is om pas morgen te gaan rijden of zo.quote:
Bedoel je dat op dat hele stuk spoor in beide richtingen maar één trein tegelijk mag rijden?quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:
als het nog steeds zo is dat de hele Betuweroute beveiligingstechnisch 1 blok is (wat vanaf het begin zo was) dan kom je al snel een eind natuurlijk
Ik weet niet of dat nog steeds zo is, maar if so: ja Zevenaar - Kijfhoek 1 blok.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:06 schreef De_Hertog het volgende:
Bedoel je dat op dat hele stuk spoor in beide richtingen maar één trein tegelijk mag rijden?
Inmiddels kunnen de treinen toch om het kwartier rijden? Mij lijkt niet dat dat kan als de hele route maar 1 blok is.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:
als het nog steeds zo is dat de hele Betuweroute beveiligingstechnisch 1 blok is (wat vanaf het begin zo was) dan kom je al snel een eind natuurlijk
Ja, vet onhandig. Een trein kan pas van de Kijfhoek vertrekken als de vorige het land uit is Maar misschien weet iemand hoe het tegenwoordig geregeld is?quote:
Automatisch blokstelselquote:Op vrijdag 25 september 2009 16:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, vet onhandig. Een trein kan pas van de Kijfhoek vertrekken als de vorige het land uit is Maar misschien weet iemand hoe het tegenwoordig geregeld is?
MAR HOEVEEL BLOKKEN ZIJN HET NOU????quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:40 schreef JDude het volgende:
Op de Betuweroute staan, afgezien van de aansluitbogen, juist géén lichtseinen.
Ik zou het niet weten, maar kan me niet voorstellen dat het nog steeds één blok is.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
MAR HOEVEEL BLOKKEN ZIJN HET NOU????
Dat wil ik je best vertellen, maar dan moet jij me eerst een betrouwbare bron aanwijzen waar het aantal blokken tussen Utrecht Centraal spoor 7a en Amersfoort spoor 1 te zien is.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
MAR HOEVEEL BLOKKEN ZIJN HET NOU????
Nee, dan heb je niet alle, want wisselstraten zijn over het algemeen in meerdere blokken opgedeeld.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:41 schreef dennistd het volgende:
google maps, kwestie van seinen tellen
Wat kan je eigenlijk met die kennis? Of is het gewoon leuk om te weten zoals wel meer dingen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:36 schreef Igen het volgende:
Dat wil ik je best vertellen, maar dan moet jij me eerst een betrouwbare bron aanwijzen waar het aantal blokken tussen Utrecht Centraal spoor 7a en Amersfoort spoor 1 te zien is.
Volgens mij een onbeperkt aantal waarvan er uit veiligheidsoverwegingen maar enkele gebruikt worden. Een blok heeft dan ook geen vaste lengte meer.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
MAR HOEVEEL BLOKKEN ZIJN HET NOU????
Jawel, ERTMS Level 2 heeft vaste blokken. Glijdend variabel blok is Level 3.quote:Op vrijdag 25 september 2009 18:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij een onbeperkt aantal waarvan er uit veiligheidsoverwegingen maar enkele gebruikt worden. Een blok heeft dan ook geen vaste lengte meer.
Volgens mij verwar je blokken met secties.quote:Op vrijdag 25 september 2009 17:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, dan heb je niet alle, want wisselstraten zijn over het algemeen in meerdere blokken opgedeeld.
O ja, klopt.quote:Op vrijdag 25 september 2009 18:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij verwar je blokken met secties.
Ah. Ik meende dat het bij ERTMS Level 2 al losgelaten was.quote:Op vrijdag 25 september 2009 18:18 schreef Duvel het volgende:
[..]
Jawel, ERTMS Level 2 heeft vaste blokken. Glijdend variabel blok is Level 3.
Het heeft te maken met de overdracht van informatie tussen baan en trein. Ook bij Level 1 is er alleen cabinesignalering, alleen krijgt de trein zijn info daar van bakens, dus vaste plaatsen. Bij Level 2 wordt de informatie continu toegeleverd via GSM-R. Op de HSL zijn zowel Level 1 als Level 2 aangelegd. Met Level 1 kan maximaal 160km/u worden gereden, wat nu dus ook gebeurt. Level 1 is het terugvalscenario voor als Level 2 niet werkt en schijnt te zijn vereist door de EU. (Normaal gesproken kun je bij uitval van Level 2 nog maar 20km/u rijden.)quote:Op vrijdag 25 september 2009 19:20 schreef dennistd het volgende:
Level 2 is het vervangen van lichtseinen door cabineseinen dacht ik
Waarom rijdt de HSL dan 160 zonder seinen langs de baan op Level 1?quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:19 schreef Igen het volgende:
Met level 1 heb je geen cabinesignalering maar nog gewoon de lichtseinen naast het spoor:
[ afbeelding ]
Daarom mag je ook maar 160 km/u, want met hogere snelheden kun je lichtseinen langs de baan niet meer goed genoeg herkennen.
O ja.quote:Op vrijdag 25 september 2009 20:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waarom rijdt de HSL dan 160 zonder seinen langs de baan op Level 1?
quote:Das verbreitete Missverständnis, in Level 1 benötige man grundsätzlich noch streckenseitige Lichtsignale, basiert darauf ...
Weet je wat het grappige is, dit spoornet stond dit weekend op de nominatie voor onderhoud.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:37 schreef MassimO het volgende:
[..]
Automatisch blokstelsel
De meeste spoorlijnen zijn tegenwoordig uitgerust met een automatisch blokstelsel op de vrije baan. Als de trein door bijvoorbeeld een spoorstroomloop gedetecteerd wordt (blokbezetting), valt het sein dat toegang geeft tot het betreffende blok automatisch op rood. Omdat een trein een lange remweg heeft, gaat het sein van het vorige blok op geel, opdat de machinist de remming al eerder kan inzetten. Op deze manier houden de treinen voldoende afstand van elkaar.
Seinen van het automatisch blokstelsel zijn in Nederland te herkennen aan wit bord met daarop de letter 'P' onder de lichten. Men spreekt dan ook van 'P-seinen'. De 'P' is hier een afkorting voor 'Permissief'; in bepaalde situaties is het de machinist toegestaan langs een rood P-sein rijden.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Blokstelsel#Automatisch_blokstelsel
Het zou me niet eens verbazen als het fout zou gaan, ik zie het zelfs gebeurenquote:Op vrijdag 25 september 2009 22:02 schreef Zug-Chef het volgende:
En op de Betouweroute, Fles en co, kan er momenteel achter elkaar aan gereden worden. Ik geloof dat er minstens 4 paden per uur per richting liggen. Overigens ligt de Betuweroute er de komende dagen wel geheel uit.
Ook leuk, werkzaamheden Rtd-Gd voor dit weekend gaan niet door, zodat goederentreinen gewoon het land kunnen verlaten. Dit kan wel geteld op 1 manier. Rotterdam-Gouda-Utrecht-Geldermalsen-Eindhoven-Venlo. Owee als het morgen daar ook ergens fout gaat...
quote:Het is in ieder geval een zeer ernstig en groot ongeluk wat gewoon eigenlijk niet meer kán en mág gebeuren. De technologie van tegenwoordig moet voorkomen dat twee treinen met hoge snelheid op één spoor terecht komen. Helaas wordt de havenspoorlijn (waarop de goederentreinen reden) omgebouwd. De spanning op de bovenleiding is hier 25.000 volt, ten opzichte van 1800 op het normale net. Die hoge voltages zorgen voor magneetvelden die de normale ATB-beveiliging in het spoor beïnvloeden, deze ATB zorgt ervoor dat een trein automatisch stopt bij het passeren van een rood sein.
Helaas is de nieuwe beveiliging die geen last heeft van de hoge voltages nog niet gereed, maar de 25k spanning staat al wel op de bovenleiding. De ATB is dus uitgeschakeld, waardoor goederentreinen op dit stuk spoor nu 'op zicht' moeten rijden, wat betekend 40 km/uur maximaal. Immers, bij het passeren van een rood sein wordt nu niet ingegrepen door de techniek.
Het was gister zelf GRIP-3..quote:Op vrijdag 25 september 2009 23:06 schreef Kwaliteit het volgende:
PRIO 2 SB431 HA431 TS431 Fennaweg Barendrecht Regot (Middel Hulpv.: ja) (grip: 2) Vak: 4890106
25-09-2009 22:08:25 - Rotterdam-Rijnmond - Barendrecht
Weer grip2?
Ik dacht dat alles op 1 stond hiervoor?
Ze kunnen bij Geldermalsen toch ook de betuweroute opdraaien?quote:Op vrijdag 25 september 2009 22:02 schreef Zug-Chef het volgende:
En op de Betouweroute, Fles en co, kan er momenteel achter elkaar aan gereden worden. Ik geloof dat er minstens 4 paden per uur per richting liggen. Overigens ligt de Betuweroute er de komende dagen wel geheel uit.
Ook leuk, werkzaamheden Rtd-Gd voor dit weekend gaan niet door, zodat goederentreinen gewoon het land kunnen verlaten. Dit kan wel geteld op 1 manier. Rotterdam-Gouda-Utrecht-Geldermalsen-Eindhoven-Venlo. Owee als het morgen daar ook ergens fout gaat...
Dat wilde ik net zeggen..quote:Op zaterdag 26 september 2009 09:16 schreef allsystemshalt het volgende:
Hup met camera's op stap ze gaan met Leopard's de treinstellen uit elkaar trekken
quote:ZEVENAAR - Er rijden geen treinen op de Betuwelijn als gevolg van de botsing, donderdag bij Barendrecht. Exploitant Keyrail leidt het goederenvervoer tijdelijk om via het spoor Gouda-Utrecht-Arnhem.
Vrijdag bleek dat vorige week op het spoor bij Zevenaar bijna een botsing was tussen twee goederentreinen waaronder een van DB Schenker. Bij Barendrecht was ook een trein van deze vervoerder betrokken.
De bijna-botsing was te wijten aan het feit dat de machinist van Schenker 'een rood sein over het hoofd zag' aldus een woordvoerder.
Hier staan pertinente onwaarheden en insinuaties in. Dit te posten op internet is echt onwijs stom, ik kan er dan ook ontzettend pissig om worden.quote:Op zaterdag 26 september 2009 00:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Een kennis van mij, niet een echte spoorhobbyist, maar wel werkzaam bij een spooraannemer melde het volgende op een ander forum
[..]
bronquote:Een van de twee machinisten van de goederentreinen die donderdagavond op elkaar klapten bij Barendrecht heeft waarschijnlijk een rood sein gemist. Dat is volgens de Onderzoeksraad van Veiligheid de meest voor de hand liggende verklaring, aldus het AD.
“Het is een waarheid als een koe dat er een sein moet zijn gemist om de treinen op hetzelfde spoor tegenover elkaar te krijgen”, zegt Jelle Rebbers van goederenvervoerder DB Schenker zaterdag in het AD.
Misschien moet DB Schenker zijn personeel grondig doorlichten?quote:Op zaterdag 26 september 2009 12:38 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
Een bijna botsing, hmmm
bron is btw TV Gelderland txt pag. 108 of via deze link:
http://www.omroepgelderla(...)en-op-Betuwelijn.htm
Herstel: Meteren.quote:Op zaterdag 26 september 2009 09:36 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ze kunnen bij Geldermalsen toch ook de betuweroute opdraaien?
Wat een vertrouwen om technisch falen al bij voorbaat uit te sluiten.quote:Op zaterdag 26 september 2009 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
bron
Kennelijk ben ik wat ouderwets in mijn mening om met speculeren te wachten tot het rapport er is.
Inderdaad. Er kan bijvoorbeeld ook een rood lampje zijn doorgebrand, om eens iets te noemen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 14:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat een vertrouwen om technisch falen al bij voorbaat uit te sluiten.
Als een rood lampje doorbrand dan wordt het vervangende groen-knipper in werking gesteld...quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:17 schreef Igen het volgende:
Inderdaad. Er kan bijvoorbeeld ook een rood lampje zijn doorgebrand, om eens iets te noemen.
Volgens mij kan dat niet: het verschil in betekenis tussen die twee is nogal fors.quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:28 schreef Cothen het volgende:
[..]
Als een rood lampje doorbrand dan wordt het vervangende groen-knipper in werking gesteld...
(in tegenstelling tot de verkeerslichten voor het wegverkeer heeft men voor het spoorverkeer wel maatregelen bedacht om defecte lampen op te vangen).
Precies. Je zal maar een trein op een zijspoortje hebben staan, die met zo'n vervangende geel-knipper de rijweg in rijdt van een IC die met 140 km/u voorbij komt geraasd ofzo.quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:31 schreef dennistd het volgende:
@Cothen: Nee, als rood kapot is gebeurd er helemaal niets, omdat een gedoofd sein (voor zover niet afgekruist) gelijk staat aan een rood sein. Met groen knipper mag je met 40kmh doorrijden (en niet op zicht). Geel knipper zou wel kunnen, maar op zicht rijden is nog altijd wat anders dan stoppen.
Dan doe je nog steeds de AANNAME dat dat wel werkt. Het komende half jaar kan iedereen erover roepen wat hij wil, speculatief is het en speculatief blijft het.quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:28 schreef Cothen het volgende:
Als een rood lampje doorbrand dan wordt het vervangende groen-knipper in werking gesteld...
Puntje...quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan doe je nog steeds de AANNAME dat dat wel werkt. Het komende half jaar kan iedereen erover roepen wat hij wil, speculatief is het en speculatief blijft het.
Jep. Maar dat is dan al een aanname die gebaseerd is op heel wat meer feiten die boven water gekomen zijnquote:Op zaterdag 26 september 2009 19:40 schreef Cothen het volgende:
[..]
Puntje...
en straks doet iedereen deAANNAME de commisie die het rapport schrijft de waarheid spreekt.
Geweldig werk weer van die Brusselse vingerververs.quote:Op zaterdag 26 september 2009 20:01 schreef James1988 het volgende:
Als ik kijk naar het ingetekende sporenplan, krijg ik het vermoeden dat de trein van DB Schenker door rood is gegaan. De trein van ERS had immers naar links moeten gaan waarna de DB-trein door had kunnen rijden.
Als dit het geval is, houdt dit dus ook in dat de DB-trein langzamer dan 40 km/h reed, en niet is voorzien van ATB-Vv (dat was al bekend). Jammer dat de IVW / MinVWS de inbouw van ATB-Vv niet kan verplichten, dit vanwege Europese regelgevingen die ERTMS voorschrijven als enige toegestaan vervangend systeem.
Maar op die plek is sowieso geen ATB-VV op de baan aanwezig, en ProRail is ook niet van plan om het te gaan aanbrengen. Aldus RTL Nieuws.quote:Op zaterdag 26 september 2009 20:01 schreef James1988 het volgende:
Als ik kijk naar het ingetekende sporenplan, krijg ik het vermoeden dat de trein van DB Schenker door rood is gegaan. De trein van ERS had immers naar links moeten gaan waarna de DB-trein door had kunnen rijden.
Als dit het geval is, houdt dit dus ook in dat de DB-trein langzamer dan 40 km/h reed, en niet is voorzien van ATB-Vv (dat was al bekend). Jammer dat de IVW / MinVWS de inbouw van ATB-Vv niet kan verplichten, dit vanwege Europese regelgevingen die ERTMS voorschrijven als enige toegestaan vervangend systeem.
Met andere woorden: die vingerververs nemen verdere ongelukken op de koop toe, alleen maar omdat ze van Brussel geen ATB-VV mogen invoeren?quote:Op zaterdag 26 september 2009 20:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar op die plek is sowieso geen ATB-VV op de baan aanwezig, en ProRail is ook niet van plan om het te gaan aanbrengen. Aldus RTL Nieuws.
Ik denk dat we daar voorlopig nog niet op hoeven te rekenen, na de (slechte) ervaringen op de HSL-Zuid en de Betuweroute. De ERTMS-proeven tussen Amsterdam en Utrecht en in het zuiden van het land hebben naar mijn weten ook geen vervolg gekregen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
Nederland moet meer met ERTMS gaan testen, zodat er over enkele jaren met de uitrol ervan begonnen kan gaan worden.
Eerst mat'64 er uit , de rest van het materieel gaat nog wel 15 jaar mee, dan wordt het interessant voor dit soort zaken. Maar ik verwacht voor 2020 nog geen compleet werkend ERTMS systeem, zou wel goed zijn als de reistijd gereduceerd wordt.quote:Op zaterdag 26 september 2009 20:37 schreef James1988 het volgende:
Ja, dat is door Bombardier gedaan. Wat ik begrijp is dat dat medio 2010 zou moeten zijn afgerond, maar voor 2012 heeft NS toch geen ERTMS-capable treinen buiten het hogesnelheidsmaterieel en de Traxx'en (maar dat is allemaal van NS Hispeed).
Theoretisch zou de DBS-trein ook een rijweg naar spoor CE kunnen hebben gehad, waarbij ERS zou moeten stoppen voor sein 324. Nou zou stoppen bij het uitkomen van de tunnel niet handig zijn, maar je weet maar nooit.quote:Op zaterdag 26 september 2009 20:01 schreef James1988 het volgende:
Als ik kijk naar het ingetekende sporenplan, krijg ik het vermoeden dat de trein van DB Schenker door rood is gegaan. De trein van ERS had immers naar links moeten gaan waarna de DB-trein door had kunnen rijden.
Het zou kunnen, maar ik denk niet dat dat het geval is, kijkende naar de schade. De Class 66 van ERS is vrijwel helemaal in de 6400 gedoken, wat betekent dat deze een hogere snelheid gehad heeft.quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:37 schreef dennistd het volgende:
[..]
Theoretisch zou de DBS-trein ook een rijweg naar spoor CE kunnen hebben gehad, waarbij ERS zou moeten stoppen voor sein 324. Nou zou stoppen bij het uitkomen van de tunnel niet handig zijn, maar je weet maar nooit.
Goed verhaalquote:Op zaterdag 26 september 2009 21:33 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ]
Rond 7:40 vertrok onze Beneluxtrein met I6/I10 rijtuigen naar Amsterdam, met Utrecht als enige tussenstop.
[ afbeelding ]
Na zo'n 2 uur kwamen we dus aan.. even een McDonalds ontbijtje gegeten om vervolgens om 10:34 weer in te stappen.
[ afbeelding ]
3x raden waar we naartoe gingen..
[ afbeelding ]
In Arnhem konden we meteen het perron oversteken om terug richting Ede-Wageningen te gaan, waar de Protos al klaar stond om ons naar de volgende bestemming te brengen
[ afbeelding ]
'k Vind het toch wel een van de mooiere treinen die er rond rijden.. De vorm niet zo, maar die kleuren
[ afbeelding ]
Dhr. Flash heeft inderdaad niet overdreven dat het station niet ver van de terrasjes af ligt
[ afbeelding ]
In Amersfoort mocht weer een halfuurtje gewacht worden..
[ afbeelding ]
We wilden eigenlijk naar Groningen, maar we hadden geen zin om in Zwolle van treinstel te wisselen..
[ afbeelding ]
Dan maar op deze manier.. helaas de minst comfortabele treintram van de dag
[ afbeelding ]
In Groningen stond de ICM al vroeg klaar als stoptrein naar Zwolle
[ afbeelding ]
Onder het genot van wat meer Fastfood-voedsel gingen we naar Deventer, waar we kon worden overgestapt richting R'dam
[ afbeelding ]
En wat doe je als de laatste Beneluxtrein terug, hoe onverwachts, vertraging heeft? Even op de loopbrug wandelen natuurlijk
[ afbeelding ]
Uiteindelijk om iets na elven weer terug thuis.. 847 km, ruim 16 uur weggeweest en het beviel me prima
Ze rijden ook in de Spits tussen Leeuwarden en Wolvega, en nog wel meer NS trajecten..quote:Op zondag 27 september 2009 04:02 schreef remlof het volgende:
Ik kwam er vandaag pas achter dat de NS ook nog met Buffels rijdt tussen Zutphen en Apeldoorn. Dacht dat alleen Syntus ze nog gebruikte. Maar ik weet nu beter
NS rijdt met buffeltjes op:quote:Op zondag 27 september 2009 04:02 schreef remlof het volgende:
Ik kwam er vandaag pas achter dat de NS ook nog met Buffels rijdt tussen Zutphen en Apeldoorn. Dacht dat alleen Syntus ze nog gebruikte. Maar ik weet nu beter
Een verkeerslichteninstallatie voor wegverkeer gaat naar geel-knipper wanneer één van de richtingen niet meer in staat is om rood te tonen. Daarnaast zijn de belangrijkste richtingen regelmatig voorzien van twee lantaarns of twee lampen in het rode licht.quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:28 schreef Cothen het volgende:
[..]
Als een rood lampje doorbrand dan wordt het vervangende groen-knipper in werking gesteld...
(in tegenstelling tot de verkeerslichten voor het wegverkeer heeft men voor het spoorverkeer wel maatregelen bedacht om defecte lampen op te vangen).
Normaal rijden die dagelijks.quote:Op zondag 27 september 2009 03:56 schreef Socios het volgende:
Klopt, ja. Paar mooie foto´s ertussen. Lachen ook de Benelux met die Belgische rijtuigen. Rijden die dagelijks bepaalde diensten of moet je het maar net treffen?
En dat is gelul.quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:28 schreef James1988 het volgende:
Mits die dingen van ERTMS Level 2 zijn voorzien. En er 25 kV op de bovenleiding staat... 1500 V is niet geschikt voor 200 km/h is de algemene consensus.
Het spijt me..quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hier staan pertinente onwaarheden en insinuaties in. Dit te posten op internet is echt onwijs stom, ik kan er dan ook ontzettend pissig om worden.
Was gericht aan de oorspronkelijke schrijver natuurlijk.quote:
Thanx. Ben woensdag toch op Amsterdam Centraal aan het eind van de middag. Even kijken naar de 9237.quote:Op zondag 27 september 2009 09:06 schreef trainfreak het volgende:
9201/9232/9237/9268 of volgens anderen 9201-9232-9237-9264
En in het weekend: 9205-9236-9241-9268.
Want? Buiten enkele proefritten in Frankrijk waar de vonken er vanafvlogen heb ik nog nooit iets gehoord of gezien van 160 km/h of 200 km/h met 1500 V.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |