abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 25 september 2009 @ 00:39:30 #151
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73089534
Herstel: er is wel een dode gevallen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 september 2009 @ 00:43:30 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73089587
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 00:33 schreef Heracles25 het volgende:
Die NS Cargo lok die heeft achter die 6415 gezeten? Die zit echt flink dubbel
De 6454. En ja dat die machinist overleden is, is gezien de schade te begrijpen. Triest.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73089625
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 00:43 schreef Peterselieman het volgende:
De 6454.
Hoe weet je dat zo snel? Ik heb het op niet een foto gezien.
pi_73089642
google eens op de naam Wim en 6400
  vrijdag 25 september 2009 @ 00:47:56 #155
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_73089651
Zo, ben je van plein om per trein je halve inboeldel van den haag naar bergen op zoom te brengen voor 2 oktober in het weekend, gebeurt er dit.
pi_73089660
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 00:47 schreef weps het volgende:
google eens op de naam Wim en 6400
Er zijn drie Wimmen volgens de site van Nico Spilt

6422 Wim
6454 Wim
6514 Wim

En volgens deze foto is het eindcijfer een 4, dus er blijven er twee over.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 september 2009 @ 00:48:45 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73089665
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 00:45 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Hoe weet je dat zo snel? Ik heb het op niet een foto gezien.
Somda
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73090725
Nou fijn, daar gaat m'n VIRM-vrije 1ste-klas-door-NL-reizen-dag
  Moderator vrijdag 25 september 2009 @ 06:42:28 #159
155227 crew  Guppy
dus
pi_73090735
Holy shit...! NIet lekker wakker worden dit
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 25 september 2009 @ 07:01:21 #160
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73090793
Die foto's...

* Duvel is even stil.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 25 september 2009 @ 08:02:32 #161
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
  vrijdag 25 september 2009 @ 08:03:57 #162
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73091068
quote:
Ja, daar... Ik ben heel 'benieuwd' hoe dit heeft kunnen gebeuren, met alle moderne beveiligingen en weet ik veel wat.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73091322
Pfff, die zitten goed op elkaar. Ik ben benieuwd naar het IVW rapport hiervan, er is ergens enorm gefaald.

Ik vraag me af of de NS vandaag nog rijden op dat stuk. Volgens rtl nieuws zijn er weer 2 sporen vrij. De reispanner is wat onduidelijk.

Edit: er rijden weer treinen, maar minder.
  vrijdag 25 september 2009 @ 08:37:05 #164
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_73091339
Dordrecht-Rotterdam Centraal
Vrijdag 25 September 08:23

Oorzaak De beperkingen tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht als gevolg van een aanrijding zijn voorbij.
Verwachting Houdt u nog rekening met een langere reistijd.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 25 september 2009 @ 08:38:09 #165
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_73091352
Werd trouwens halverwege het nieuwsbericht wakker (wekkerradio ).

Eerste gedachte was: hm, in welke bananenrepubliek zijn de treinen nú weer op elkaar geklapt?
Maar vervolgens hoorde ik het woord ProRail vallen...
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_73091397
Oh mijn god..
  vrijdag 25 september 2009 @ 08:50:35 #167
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73091498
Flink ongeluk zeg, klote..
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 08:37 schreef JDude het volgende:
Dordrecht-Rotterdam Centraal
Vrijdag 25 September 08:23

Oorzaak De beperkingen tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht als gevolg van een aanrijding zijn voorbij.
Verwachting Houdt u nog rekening met een langere reistijd.
Dat hebben ze wel erg snel gedaan dan.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 25 september 2009 @ 08:52:46 #168
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_73091535
Nou ja, bij Barendrecht liggen heel wat sporen naast elkaar... waarschijnlijk is er net genoeg ruimte vrijgemaakt om in ieder geval de passagierstreinen weer te laten passeren.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 25 september 2009 @ 08:54:27 #169
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73091556
Godverju wat een puinzooi
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 25 september 2009 @ 09:05:09 #170
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73091759
Treinen rijden inderdaad weer, maar ze kunnen mij niet wijs maken dat alle sporen alweer gebruiksklaar zijn..
Dit moet ook een enorme ravage hebben aangericht aan het spoor, maar ook aan de bovenleiding..
En dan nog niet eens te spreken van die pilaar die verpletterd is..
pi_73091952
Hoewel ik dat ongeluk natuurlijk ook heel erg vind, heeft het stiekem wel wat om tussen Rsd en Ut anderhalf uur zonder tussenstops in een eersteklas I6/I10 rijtuig te zitten..
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 25 september 2009 @ 09:16:24 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73091979
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 08:35 schreef Fixers het volgende:
Ik ben benieuwd naar het IVW rapport hiervan, er is ergens enorm gefaald.
Anders ik wel

Eerste dode aan boord van een trein sinds maart 2003 (ook een mcn trouwens).
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 25 september 2009 @ 09:20:19 #173
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73092056
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 09:05 schreef greavy het volgende:
Treinen rijden inderdaad weer, maar ze kunnen mij niet wijs maken dat alle sporen alweer gebruiksklaar zijn..
Dit moet ook een enorme ravage hebben aangericht aan het spoor, maar ook aan de bovenleiding..
En dan nog niet eens te spreken van die pilaar die verpletterd is..
Daarom vind ik het ook best knap dat ze uberhaupt al weer treinen kunnen laten rijden daar.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 25 september 2009 @ 09:25:53 #174
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73092182
creepy
quote:
„Gelukkig is één machinist op weg naar het ziekenhuis. Hij was aanspreekbaar toen hij uit de locomotief werd gehaald. De machinist van de andere trein zit er nog in. Hij is ter plaatse overleden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73092214
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 09:25 schreef Dr_Flash het volgende:
creepy
[..]
Omg, no way.
  vrijdag 25 september 2009 @ 09:32:03 #176
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_73092300
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 09:15 schreef Ireyon het volgende:
Hoewel ik dat ongeluk natuurlijk ook heel erg vind, heeft het stiekem wel wat om tussen Rsd en Ut anderhalf uur zonder tussenstops in een eersteklas I6/I10 rijtuig te zitten..
Ik heb ne zoiets 2 keer meegemaakt.

Het klinkt gek ja, maar toen met die aanrijding bij delft 2 uur in een trein, was de sfeer toch wel "lacherig" ook toen ze met zakken lichaamsdelen weglipen, het is heel stom natuurlijk,maar ik denk dat iedereen dat doet die zenuwachtig is, ik denk dat je mensen dat niet kwalijk kan nemen.

Ook toen ik in de benelux zat en een snelremming maakte bij delft zuid toen daar een T'tje in de fik stond, in eerste instantie liep iedereen naar achter voor de rook, maar eenmaal de complete trein in de 2 achterste bakken was toch wel gezellig, ook al hadden we toen geen idee wat er aan de hand was, behalve een brandlucht.

Ik weet, het klinkt heel stom, maar al vlug krijgt het in de trein een "sfeertje" je moet als passagier het beste er van , maken ( Op die enkeling na die liep te bleren, "ik wil naar huis" )

[ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 25-09-2009 09:32:49 (OMG wat een typo's) ]
pi_73093251
Vertraging verbroederd. Vooral in die forensentreinen waarin iedereen chagerijnig of slaperig voor zich uit zit te staren. Niemand die zijn mond opentrekt. Tot je ineens in een weiland stilstaat, dan wordt het ineens gezellig na 5 minuten. Dat is echt zo'n omslag. Buiten de trein heb je het ook, in de rij voor Brusselse loketten heb ik ooit nog een heel gesprek gevoerd over de betaalmogelijkheden van de koffieautomaten in de kantoren van Fortis.

Ernstige ongelukken heb ik gelukkig nooit gezien. Kan me erg goed voorstellen dat men lacherig gaat doen om de spanning te breken.
  Moderator vrijdag 25 september 2009 @ 10:20:09 #178
155227 crew  Guppy
dus
pi_73093384
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 09:25 schreef Dr_Flash het volgende:
creepy
[..]


Tja, ze kunnen er gewoon niet bij
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Sport vrijdag 25 september 2009 @ 10:23:56 #179
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73093492
Vorige week was er bij Zevenaar ook al bijna wat gebeurd: machinist remt voor rood zijn, maar schiet door en komt nog net voor de vrijbalk tot stilstand. Anders had ie een frontale aanrijding met een andere trein gehad.
Zie http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/va-zp.gif
Betreffende trein reed op spoor 814 richting westen terwijl op 810 er een reed naar 813 (sein 5122 was rood en 5104 dus groen)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 25 september 2009 @ 10:25:21 #180
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73093527
Stoptreinen vanuit Zwijndrecht richting Rotterdam van het .028 en .058 rijden niet, eveneens als de Sneltreinen van .22 uit Dordrecht richting Rotterdam.

Vanuit Rotterdam rijden de sneltreinen richting Dordrecht niet, van .24 eveneens als de stoptreinen van .15 en .45 richting Dordrecht e.d.
Dus er rijden sowieso 6 treinen minder per uur
pi_73093884
Het ligt zeker weer aan de ATB, onder 40 km/h een botsing.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 25 september 2009 @ 10:47:31 #182
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73094115
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 10:39 schreef Brembo het volgende:
Het ligt zeker weer aan de ATB, onder 40 km/h een botsing.
Ik wil hier wel even een kratje op zetten dat er harder dan 40 gereden is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 25 september 2009 @ 10:49:40 #183
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73094180
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 10:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik wil hier wel even een kratje op zetten dat er harder dan 40 gereden is.
Ik ook wel, want anders had er - lijkt mij - niet zo'n grote ravage geweest....
  vrijdag 25 september 2009 @ 10:54:46 #184
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_73094327
Ik heb hier een aantal spoorboeken over het spoor, o.a. de ontwikkeling van het nieuwe spoorwegmuseum in een boekje. Ik moet mijn huisraad kwijt maar vind het zonde om weg te smijten :|
  vrijdag 25 september 2009 @ 10:57:53 #185
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73094397
Als je toevallig Treindesign er tussen hebt staan kun je me daar heel blij mee maken
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 25 september 2009 @ 10:59:30 #186
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73094436
Om 12uur is er een extra uitzending op RTV Rijnmond over het ongeluk bij Barendrecht.

HIER is de live stream te vinden, hierover. Live TV en Radio.
  vrijdag 25 september 2009 @ 11:01:09 #187
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73094485
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 10:57 schreef De_Hertog het volgende:
Als je toevallig Treindesign er tussen hebt staan kun je me daar heel blij mee maken
Die begint echt zeldzaam te worden volgens mij...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 25 september 2009 @ 11:03:33 #188
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_73094538
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 09:20 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Daarom vind ik het ook best knap dat ze uberhaupt al weer treinen kunnen laten rijden daar.
Volgens mij liggen daar 6 sporen allemaal voorzien van draad
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  vrijdag 25 september 2009 @ 11:04:00 #189
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73094547
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Die begint echt zeldzaam te worden volgens mij...
Serieus? Niet echt op gelet eigenlijk. Ooit gehad, uitgeleend, nooit terug gekregen..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73094552
om 12:00 extra nieuwsuitzending op TV Rijnmond over het treinongeluk.
Aldus Radio Rijnmond
  vrijdag 25 september 2009 @ 11:04:46 #191
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_73094570
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 10:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik wil hier wel even een kratje op zetten dat er harder dan 40 gereden is.
ik ook maar dan moet de ATB ingrijpen dus 1 van de 3 reed onder de 40.....
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  vrijdag 25 september 2009 @ 11:08:18 #192
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73094662
Staat inderdaad voor 25 euro op marktplaats, sonde..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73094755
Ik ben zojuist helaas niet verder gekomen dan Roermond, Was op weg naar Eindhoven. Om te wachten op eventuele bussen of een weer rijdende trein was de moeite niet, mijn les had ik dan toch niet gehaald.

Zie nu dat de treinen om 10.00 uur weer op gang waren, maargoed om nu een uur in Roermond te wachten is het ook net niet. En het is maar de vraag om die 10 uur ook klopt.
quote:
ROERMOND - Op de Maas in Roermond is vrijdagochtend een schip tegen een pijler van een spoorbrug gevaren. Dat meldde de politie.
Het ongeval waarbij het schip de pijler schampte, gebeurde rond kwart over negen. Het lege Belgische binnenvaartschip werd slechts licht beschadigd en kon doorvaren.

De politie te water hoort de schipper om de oorzaak van de aanvaring te achterhalen. Niemand raakte gewond.


Als gevolg van de aanvaring werd het treinverkeer tussen Weert en Roermond uit voorzorg een tijd stilgelegd. Rond tien uur werd het treinverkeer hervat, aldus een woordvoerster van spoorbeheerder ProRail.
  vrijdag 25 september 2009 @ 11:12:43 #194
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73094781
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:04 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Serieus? Niet echt op gelet eigenlijk. Ooit gehad, uitgeleend, nooit terug gekregen..
Da's een kutstreek. Het is een tof boek.

Ik heb er trouwens bij De Slegte ooit 10 gulden voor betaald.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 25 september 2009 @ 11:12:51 #195
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73094784
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:04 schreef SpeedyRich het volgende:
ik ook maar dan moet de ATB ingrijpen dus 1 van de 3 reed onder de 40.....
Het lijkt me helder dat hier iets mis gegaan is. Wat precies, weten we over minstens een half jaar, als het rapport uitkomt. Dus laten we nou maar niet gaan schreeuwen dat het hier of daar aan gelegen heeft.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 25 september 2009 @ 11:14:10 #196
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73094817
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het lijkt me helder dat hier iets mis gegaan is. Wat precies, weten we over minstens een half jaar, als het rapport uitkomt. Dus laten we nou maar niet gaan schreeuwen dat het hier of daar aan gelegen heeft.
Iedereen weet toch dat het komt door marsmannetjes.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 25 september 2009 @ 11:14:38 #197
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73094831
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:12 schreef Duvel het volgende:

[..]

Da's een kutstreek. Het is een tof boek.
Zit me nu heel erg af te vragen aan wie. Gelukkig overkomt me dat tegenwoordig niet meer, maar ja, voor dat boek is het te laat

Toen ik een jaar of 14 was en een modelbaan had, had ik het idee om een van die niet gebruikte bouwtekeningen na te maken als model. Is er helaas ook nooit van gekomen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73094994
En nu zit ik in discussie of het 1 of 2 doden zijn, 2 toch?
pi_73095015
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:21 schreef Crientj het volgende:
En nu zit ik in discussie of het 1 of 2 doden zijn, 2 toch?
1 toch? alleen die machinist van die rode loc
pi_73095069
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:21 schreef Heracles25 het volgende:

[..]

1 toch? alleen die machinist van die rode loc
Ja maar hierboven staat dat er eentje uit de trein is gehaald en later in het ziekenhuis is overleden.
En eentje die in de trein zelf is overleden.

pi_73095138
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 10:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik wil hier wel even een kratje op zetten dat er harder dan 40 gereden is.
Kan gerust zijn dat een partij 80 km/h de ander 10 km/h maar het falen is dat er een iemand door rood rijdt lijkt me. Ander bots je niet tegen elkaar aan.

Dat daarna toevallig de Benelux op een spoor er naast lang zou komen, staat er los van.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 25 september 2009 @ 11:29:29 #202
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73095244
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:23 schreef Crientj het volgende:
Ja maar hierboven staat dat er eentje uit de trein is gehaald en later in het ziekenhuis is overleden.
En eentje die in de trein zelf is overleden.
Waar staat dat dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73095306
k dacht dat ik dat op de FP had gelezen. Zal wel weer zo zijn.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 september 2009 @ 11:57:55 #204
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73096036
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:32 schreef Crientj het volgende:
k dacht dat ik dat op de FP had gelezen. Zal wel weer zo zijn.
Dat waren de verhalen vannacht
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:30:30 #205
136283 knars
Teethgrinder
pi_73098417
Zal wel vergelijkbaar zijn met het al dan niet doodverklaren van iemand. Michael Jackson is ook thuis overleden en in het ziekenhuis pas doodverklaard.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 25 september 2009 @ 13:32:52 #206
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73098497
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:30 schreef knars het volgende:
Zal wel vergelijkbaar zijn met het al dan niet doodverklaren van iemand. Michael Jackson is ook thuis overleden en in het ziekenhuis pas doodverklaard.
Nee. Die andere leeft gewoon nog
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:45:53 #207
136283 knars
Teethgrinder
pi_73098863
Precies, er zijn dan ook geen twee Michael Jacksons doodverklaard.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 25 september 2009 @ 14:00:46 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73099267
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:45 schreef knars het volgende:
Precies, er zijn dan ook geen twee Michael Jacksons doodverklaard.
Dat is dan ook weer niet helemaal waar

Michael Jackson overleden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:08:08 #209
136283 knars
Teethgrinder
pi_73099433
Niet tegelijkertijd dan he.
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:26:48 #210
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_73099874
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:11 schreef LangzaamSprinten het volgende:
Ik ben zojuist helaas niet verder gekomen dan Roermond, Was op weg naar Eindhoven. Om te wachten op eventuele bussen of een weer rijdende trein was de moeite niet, mijn les had ik dan toch niet gehaald.
Ik was om 9.11 in Sittard vertrokken en was ook in Roermond gestrand. Half uur later ging de trein gelukkig wel verder maar door nog eens een extra kwartier vertraging was mijn aansluiting ri. Breda ook al pleitte in Eindhoven. Ik heb maar een geld terug bij vertragingsformulier gepakt en ben omgedraaid. Mijn college was ook al zo'n beetje begonnen om die tijd.

Nuttige tijdbesteding dus.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 25 september 2009 @ 15:49:49 #211
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_73102347
Het volgende is gebeurd, ik heb na het inleveren van mijn ov een aanbieding gehad voor een gratis kortingskaart.
Hier heb ik gebruik van gemaakt, besteld via mijn-NS, pasfoto stond al in het systeem werd vermeld, en dat kon ook best kloppen

Komt ie vandaag binnen, geboortedatum klopt, naam klopt, maar de pasfoto is een voor mij onbekende dame . Moet ik hiernu gewoon de laatste week dat ik in NL ben gewoon mee reizen met mijn ID-kaart erbij? Het is niet MIJN fout dat die knakkers van NS er een verkeerde foto op geprint hebben.

En als ze dan een boete uitschrijven, moet ik dan mijn adres waar ik over een weekje uit ben opgeven, of mijn nieuwe adres in het buitenland ?
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 25 september 2009 @ 15:56:11 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73102488
quote:
ROTTERDAM (ANP) - Het goederenvervoer dat gebruik maakt van de havenlijn langs Barendrecht wordt voor een deel omgeleid via Gouda. Daartoe wordt regulier onderhoud aan de lijn tussen Gouda en Rotterdam uitgesteld.

Dat is de uitkomst van overleg tussen de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb, die voorzitter is van de veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond, burgemeester Jan van Belzen van Barendrecht en spoorbeheerder ProRail. Een woordvoerder van Aboutaleb maakte dat vrijdag bekend.

Een ander deel van het goederenvervoer gaat over de twee sporen bij Barendrecht die inmiddels weer vrij zijn. Mogelijk komt daar in de loop van vrijdagmiddag een derde spoor bij.

De maatregelen zijn nodig omdat tot aan Zwitserland goederentreinen stilstaan als gevolg van de treinbotsing op de route bij Barendrecht, die van en naar de Rotterdamse haven gaat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 25 september 2009 @ 15:59:31 #213
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73102590
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 15:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Zal wel enigszins overdreven zijn, misschien staat er in Zwitserland een trein stil omdat hij hier toch niet terecht kan en ze hebben aangegeven dat het slimmer is om pas morgen te gaan rijden of zo.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 25 september 2009 @ 16:05:11 #214
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73102748
als het nog steeds zo is dat de hele Betuweroute beveiligingstechnisch 1 blok is (wat vanaf het begin zo was) dan kom je al snel een eind natuurlijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 25 september 2009 @ 16:06:16 #215
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73102773
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:
als het nog steeds zo is dat de hele Betuweroute beveiligingstechnisch 1 blok is (wat vanaf het begin zo was) dan kom je al snel een eind natuurlijk
Bedoel je dat op dat hele stuk spoor in beide richtingen maar één trein tegelijk mag rijden?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 25 september 2009 @ 16:08:27 #216
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73102830
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:06 schreef De_Hertog het volgende:

Bedoel je dat op dat hele stuk spoor in beide richtingen maar één trein tegelijk mag rijden?
Ik weet niet of dat nog steeds zo is, maar if so: ja Zevenaar - Kijfhoek 1 blok.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 25 september 2009 @ 16:11:02 #217
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73102891
Flink blok dan, 150 kilometer.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73102906
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:
als het nog steeds zo is dat de hele Betuweroute beveiligingstechnisch 1 blok is (wat vanaf het begin zo was) dan kom je al snel een eind natuurlijk
Inmiddels kunnen de treinen toch om het kwartier rijden? Mij lijkt niet dat dat kan als de hele route maar 1 blok is.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 25 september 2009 @ 16:35:36 #219
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73103508
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:11 schreef De_Hertog het volgende:
Flink blok dan, 150 kilometer.
Ja, vet onhandig. Een trein kan pas van de Kijfhoek vertrekken als de vorige het land uit is Maar misschien weet iemand hoe het tegenwoordig geregeld is?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 25 september 2009 @ 16:37:11 #220
47190 MassimO
æ³o & h³æ
pi_73103551
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, vet onhandig. Een trein kan pas van de Kijfhoek vertrekken als de vorige het land uit is Maar misschien weet iemand hoe het tegenwoordig geregeld is?
Automatisch blokstelsel

De meeste spoorlijnen zijn tegenwoordig uitgerust met een automatisch blokstelsel op de vrije baan. Als de trein door bijvoorbeeld een spoorstroomloop gedetecteerd wordt (blokbezetting), valt het sein dat toegang geeft tot het betreffende blok automatisch op rood. Omdat een trein een lange remweg heeft, gaat het sein van het vorige blok op geel, opdat de machinist de remming al eerder kan inzetten. Op deze manier houden de treinen voldoende afstand van elkaar.

Seinen van het automatisch blokstelsel zijn in Nederland te herkennen aan wit bord met daarop de letter 'P' onder de lichten. Men spreekt dan ook van 'P-seinen'. De 'P' is hier een afkorting voor 'Permissief'; in bepaalde situaties is het de machinist toegestaan langs een rood P-sein rijden.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Blokstelsel#Automatisch_blokstelsel
Face, please don't hate me for this palm I am about to bestow upon thee.
AFCA
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 25 september 2009 @ 16:38:58 #221
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73103584
ja duh ik weet hoe het blokstelsel werkt Waar het om gaat is of de Betuweroute nog steeds 1 blok is, of dat het inmiddels in meerdere blokken opgedeeld is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 25 september 2009 @ 16:40:12 #222
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_73103621
Op de Betuweroute staan, afgezien van de aansluitbogen, juist géén lichtseinen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 25 september 2009 @ 16:46:35 #223
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73103778
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:40 schreef JDude het volgende:
Op de Betuweroute staan, afgezien van de aansluitbogen, juist géén lichtseinen.
MAR HOEVEEL BLOKKEN ZIJN HET NOU????
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73103929
Op de Betuwe route liggen pak 'm beet 2630 betonblokken
hula
  vrijdag 25 september 2009 @ 16:58:51 #225
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73104087
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

MAR HOEVEEL BLOKKEN ZIJN HET NOU????
Ik zou het niet weten, maar kan me niet voorstellen dat het nog steeds één blok is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73104712
Daarnet kreeg ik een sms dat iemand de trolleybussen uit Gent zag staan op een trein.
Die bussen zijn sedert een paar maand afgevoerd en doorverkocht.

Wie weet passeren ze de komende dagen nog in Nederland
pi_73104948
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

MAR HOEVEEL BLOKKEN ZIJN HET NOU????
Dat wil ik je best vertellen, maar dan moet jij me eerst een betrouwbare bron aanwijzen waar het aantal blokken tussen Utrecht Centraal spoor 7a en Amersfoort spoor 1 te zien is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2009 17:36:46 ]
  Redactie Sport vrijdag 25 september 2009 @ 17:41:38 #228
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73105069
google maps, kwestie van seinen tellen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73105209
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 17:41 schreef dennistd het volgende:
google maps, kwestie van seinen tellen
Nee, dan heb je niet alle, want wisselstraten zijn over het algemeen in meerdere blokken opgedeeld.
pi_73105396
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 17:36 schreef Igen het volgende:
Dat wil ik je best vertellen, maar dan moet jij me eerst een betrouwbare bron aanwijzen waar het aantal blokken tussen Utrecht Centraal spoor 7a en Amersfoort spoor 1 te zien is.
Wat kan je eigenlijk met die kennis? Of is het gewoon leuk om te weten zoals wel meer dingen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 september 2009 @ 18:04:44 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73105598
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

MAR HOEVEEL BLOKKEN ZIJN HET NOU????
Volgens mij een onbeperkt aantal waarvan er uit veiligheidsoverwegingen maar enkele gebruikt worden. Een blok heeft dan ook geen vaste lengte meer.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 25 september 2009 @ 18:18:10 #232
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73105912
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Volgens mij een onbeperkt aantal waarvan er uit veiligheidsoverwegingen maar enkele gebruikt worden. Een blok heeft dan ook geen vaste lengte meer.
Jawel, ERTMS Level 2 heeft vaste blokken. Glijdend variabel blok is Level 3.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 25 september 2009 @ 18:18:28 #233
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73105923
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 17:47 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, dan heb je niet alle, want wisselstraten zijn over het algemeen in meerdere blokken opgedeeld.
Volgens mij verwar je blokken met secties.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73106041
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Volgens mij verwar je blokken met secties.
O ja, klopt.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 25 september 2009 @ 19:18:43 #235
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73107657
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 18:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Jawel, ERTMS Level 2 heeft vaste blokken. Glijdend variabel blok is Level 3.
Ah. Ik meende dat het bij ERTMS Level 2 al losgelaten was.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport vrijdag 25 september 2009 @ 19:20:36 #236
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73107718
Level 2 is het vervangen van lichtseinen door cabineseinen dacht ik
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 25 september 2009 @ 20:15:51 #237
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73109365
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 19:20 schreef dennistd het volgende:
Level 2 is het vervangen van lichtseinen door cabineseinen dacht ik
Het heeft te maken met de overdracht van informatie tussen baan en trein. Ook bij Level 1 is er alleen cabinesignalering, alleen krijgt de trein zijn info daar van bakens, dus vaste plaatsen. Bij Level 2 wordt de informatie continu toegeleverd via GSM-R. Op de HSL zijn zowel Level 1 als Level 2 aangelegd. Met Level 1 kan maximaal 160km/u worden gereden, wat nu dus ook gebeurt. Level 1 is het terugvalscenario voor als Level 2 niet werkt en schijnt te zijn vereist door de EU. (Normaal gesproken kun je bij uitval van Level 2 nog maar 20km/u rijden.)

Heb ik netjes Wiki overgetypt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73109465
Met level 1 heb je geen cabinesignalering maar nog gewoon de lichtseinen naast het spoor:



Daarom mag je ook maar 160 km/u, want met hogere snelheden kun je lichtseinen langs de baan niet meer goed genoeg herkennen.
  vrijdag 25 september 2009 @ 20:24:03 #239
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73109622
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 20:19 schreef Igen het volgende:
Met level 1 heb je geen cabinesignalering maar nog gewoon de lichtseinen naast het spoor:

[ afbeelding ]

Daarom mag je ook maar 160 km/u, want met hogere snelheden kun je lichtseinen langs de baan niet meer goed genoeg herkennen.
Waarom rijdt de HSL dan 160 zonder seinen langs de baan op Level 1?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73109922
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 20:24 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waarom rijdt de HSL dan 160 zonder seinen langs de baan op Level 1?
O ja.
quote:
Das verbreitete Missverständnis, in Level 1 benötige man grundsätzlich noch streckenseitige Lichtsignale, basiert darauf ...
pi_73112638
En op de Betouweroute, Fles en co, kan er momenteel achter elkaar aan gereden worden. Ik geloof dat er minstens 4 paden per uur per richting liggen. Overigens ligt de Betuweroute er de komende dagen wel geheel uit.

Ook leuk, werkzaamheden Rtd-Gd voor dit weekend gaan niet door, zodat goederentreinen gewoon het land kunnen verlaten. Dit kan wel geteld op 1 manier. Rotterdam-Gouda-Utrecht-Geldermalsen-Eindhoven-Venlo. Owee als het morgen daar ook ergens fout gaat...
pi_73112744
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:37 schreef MassimO het volgende:

[..]

Automatisch blokstelsel

De meeste spoorlijnen zijn tegenwoordig uitgerust met een automatisch blokstelsel op de vrije baan. Als de trein door bijvoorbeeld een spoorstroomloop gedetecteerd wordt (blokbezetting), valt het sein dat toegang geeft tot het betreffende blok automatisch op rood. Omdat een trein een lange remweg heeft, gaat het sein van het vorige blok op geel, opdat de machinist de remming al eerder kan inzetten. Op deze manier houden de treinen voldoende afstand van elkaar.

Seinen van het automatisch blokstelsel zijn in Nederland te herkennen aan wit bord met daarop de letter 'P' onder de lichten. Men spreekt dan ook van 'P-seinen'. De 'P' is hier een afkorting voor 'Permissief'; in bepaalde situaties is het de machinist toegestaan langs een rood P-sein rijden.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Blokstelsel#Automatisch_blokstelsel
Weet je wat het grappige is, dit spoornet stond dit weekend op de nominatie voor onderhoud.
pi_73112777
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 22:02 schreef Zug-Chef het volgende:
En op de Betouweroute, Fles en co, kan er momenteel achter elkaar aan gereden worden. Ik geloof dat er minstens 4 paden per uur per richting liggen. Overigens ligt de Betuweroute er de komende dagen wel geheel uit.

Ook leuk, werkzaamheden Rtd-Gd voor dit weekend gaan niet door, zodat goederentreinen gewoon het land kunnen verlaten. Dit kan wel geteld op 1 manier. Rotterdam-Gouda-Utrecht-Geldermalsen-Eindhoven-Venlo. Owee als het morgen daar ook ergens fout gaat...
Het zou me niet eens verbazen als het fout zou gaan, ik zie het zelfs gebeuren
pi_73114606
PRIO 2 SB431 HA431 TS431 Fennaweg Barendrecht Regot (Middel Hulpv.: ja) (grip: 2) Vak: 4890106
25-09-2009 22:08:25 - Rotterdam-Rijnmond - Barendrecht

Weer grip2?
Ik dacht dat alles op 1 stond hiervoor?
pi_73115586
Zo, m'n reisje van 847 km zit er weer op
  zaterdag 26 september 2009 @ 00:12:22 #246
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_73116397
Een kennis van mij, niet een echte spoorhobbyist, maar wel werkzaam bij een spooraannemer melde het volgende op een ander forum
quote:
Het is in ieder geval een zeer ernstig en groot ongeluk wat gewoon eigenlijk niet meer kán en mág gebeuren. De technologie van tegenwoordig moet voorkomen dat twee treinen met hoge snelheid op één spoor terecht komen. Helaas wordt de havenspoorlijn (waarop de goederentreinen reden) omgebouwd. De spanning op de bovenleiding is hier 25.000 volt, ten opzichte van 1800 op het normale net. Die hoge voltages zorgen voor magneetvelden die de normale ATB-beveiliging in het spoor beïnvloeden, deze ATB zorgt ervoor dat een trein automatisch stopt bij het passeren van een rood sein.

Helaas is de nieuwe beveiliging die geen last heeft van de hoge voltages nog niet gereed, maar de 25k spanning staat al wel op de bovenleiding. De ATB is dus uitgeschakeld, waardoor goederentreinen op dit stuk spoor nu 'op zicht' moeten rijden, wat betekend 40 km/uur maximaal. Immers, bij het passeren van een rood sein wordt nu niet ingegrepen door de techniek.
  zaterdag 26 september 2009 @ 01:26:05 #247
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73117785
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 23:06 schreef Kwaliteit het volgende:
PRIO 2 SB431 HA431 TS431 Fennaweg Barendrecht Regot (Middel Hulpv.: ja) (grip: 2) Vak: 4890106
25-09-2009 22:08:25 - Rotterdam-Rijnmond - Barendrecht

Weer grip2?
Ik dacht dat alles op 1 stond hiervoor?
Het was gister zelf GRIP-3..
Volgens mij is het alleen maar voor aflossing.
Ik kan me geen situatie indenken dat er nu weer extra brandweer word opgeroepen
En btw, dit is alsnog een offtopic in een PTA treinentopic..
Hier gaat het niet om een trein, maar om een P2000 melding

[ Bericht 15% gewijzigd door greavy op 26-09-2009 02:11:28 ]
pi_73119615
Het verhogen van de GRIP heeft te maken maken het leegpompen van de tanks lijkt me. Ze wilde ook eerst nog de A15 afsluiten maar dat was niet meer van belang
pi_73119705
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 22:02 schreef Zug-Chef het volgende:
En op de Betouweroute, Fles en co, kan er momenteel achter elkaar aan gereden worden. Ik geloof dat er minstens 4 paden per uur per richting liggen. Overigens ligt de Betuweroute er de komende dagen wel geheel uit.

Ook leuk, werkzaamheden Rtd-Gd voor dit weekend gaan niet door, zodat goederentreinen gewoon het land kunnen verlaten. Dit kan wel geteld op 1 manier. Rotterdam-Gouda-Utrecht-Geldermalsen-Eindhoven-Venlo. Owee als het morgen daar ook ergens fout gaat...
Ze kunnen bij Geldermalsen toch ook de betuweroute opdraaien?
  Redactie Sport zaterdag 26 september 2009 @ 10:01:51 #251
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73120005
Volgens mij zijn die verbindingsbogen nog steeds niet in dienst, omdat er normaal gesproken niets overheen gaat en er dus niet wordt roestgereden. Nou zou je dat alsnog kunnen doen, maar ze vinden vast iets in de beveiliging waardoor dat onmogelijk is
(en dan heb ik het nog niet over treinen die normaal ook via Venlo gaan, die moeten alsnog tussen Meteren en Eindhoven rijden)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_73120056
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 09:16 schreef allsystemshalt het volgende:
Hup met camera's op stap ze gaan met Leopard's de treinstellen uit elkaar trekken
Dat wilde ik net zeggen..

http://www.nu.nl/algemeen(...)-treinen-elkaar.html
Take on the situation, but not the torment ...
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 26 september 2009 @ 10:24:54 #253
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73120266
vet ja, daar had ik ook wel bij willen zijn

Oh ze gaan pas om 2 uur vanmiddag aan de gang lees ik net. Misschien kom ik er nog wel even langs dan

[ Bericht 43% gewijzigd door Dr_Flash op 26-09-2009 10:32:20 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73122268
quote:
ZEVENAAR - Er rijden geen treinen op de Betuwelijn als gevolg van de botsing, donderdag bij Barendrecht. Exploitant Keyrail leidt het goederenvervoer tijdelijk om via het spoor Gouda-Utrecht-Arnhem.

Vrijdag bleek dat vorige week op het spoor bij Zevenaar bijna een botsing was tussen twee goederentreinen waaronder een van DB Schenker. Bij Barendrecht was ook een trein van deze vervoerder betrokken.

De bijna-botsing was te wijten aan het feit dat de machinist van Schenker 'een rood sein over het hoofd zag' aldus een woordvoerder.

Een bijna botsing, hmmm
bron is btw TV Gelderland txt pag. 108 of via deze link:
http://www.omroepgelderla(...)en-op-Betuwelijn.htm
  zaterdag 26 september 2009 @ 13:01:00 #255
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73122884
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Een kennis van mij, niet een echte spoorhobbyist, maar wel werkzaam bij een spooraannemer melde het volgende op een ander forum
[..]
Hier staan pertinente onwaarheden en insinuaties in. Dit te posten op internet is echt onwijs stom, ik kan er dan ook ontzettend pissig om worden.

Zonder ATB rijden is immers niet "rijden op zicht", daarnaast: ATB zet een trein niet stil bij het passeren van een stoptonend sein en last but not least: het deel waar de botsing plaatsvond is 1500V en als ik me niet vergis uitgerust met ATB.

Daarbij: het is waar dat op de Havenspoorlijn onder 25kV gereden wordt zonder ATB of ERTMS. Daarom is de snelheid ook teruggebracht naar 40km/u. N.B.: de installatie in de trein bewaakt volgens mij wel dat niet harder gereden wordt dan 40...

Het blijft aldus gissen wat de oorzaak was. Het NOS Journaal had het er over dat één trein 30 zou hebben gereden en de andere 80. Dat snijdt nog wel hout: de ene kan met 30 een rood sein gepasseerd zijn en zo in het pad van de trein die 80 reed terecht zijn gekomen. Dan kan ik de ravage ook nog wel enigszins verklaren...

[ Bericht 39% gewijzigd door Duvel op 26-09-2009 13:08:01 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 26 september 2009 @ 14:27:42 #256
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73124872
quote:
Een van de twee machinisten van de goederentreinen die donderdagavond op elkaar klapten bij Barendrecht heeft waarschijnlijk een rood sein gemist. Dat is volgens de Onderzoeksraad van Veiligheid de meest voor de hand liggende verklaring, aldus het AD.

“Het is een waarheid als een koe dat er een sein moet zijn gemist om de treinen op hetzelfde spoor tegenover elkaar te krijgen”, zegt Jelle Rebbers van goederenvervoerder DB Schenker zaterdag in het AD.
bron

Kennelijk ben ik wat ouderwets in mijn mening om met speculeren te wachten tot het rapport er is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73125147
Flash niet terplekke om bergepanzers te fotograferen?
hula
  zaterdag 26 september 2009 @ 14:39:40 #258
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73125149
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 12:38 schreef Kwaliteit het volgende:

[..]

Een bijna botsing, hmmm
bron is btw TV Gelderland txt pag. 108 of via deze link:
http://www.omroepgelderla(...)en-op-Betuwelijn.htm
Misschien moet DB Schenker zijn personeel grondig doorlichten?
  zaterdag 26 september 2009 @ 14:44:58 #259
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73125254
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 09:36 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ze kunnen bij Geldermalsen toch ook de betuweroute opdraaien?
Herstel: Meteren.

De Betuweroute kan alleen verlaten worden vanuit Zevenaar of alleen bereden worden richting Zevenaar.
  zaterdag 26 september 2009 @ 14:59:00 #260
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73125495
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

bron

Kennelijk ben ik wat ouderwets in mijn mening om met speculeren te wachten tot het rapport er is.
Wat een vertrouwen om technisch falen al bij voorbaat uit te sluiten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73131331
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 14:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat een vertrouwen om technisch falen al bij voorbaat uit te sluiten.
Inderdaad. Er kan bijvoorbeeld ook een rood lampje zijn doorgebrand, om eens iets te noemen.

Of die machinist moet heel toevallig weten dat het betreffende gebied precies één van de gebieden is waar defecte lampen worden opgemerkt en je geen rijweg naar een sein met een defect rood licht kunt instellen.

Maar dat zou dan weer speculatie van mijn kant zijn.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2009 19:19:53 ]
pi_73131608
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 19:17 schreef Igen het volgende:
Inderdaad. Er kan bijvoorbeeld ook een rood lampje zijn doorgebrand, om eens iets te noemen.
Als een rood lampje doorbrand dan wordt het vervangende groen-knipper in werking gesteld...
(in tegenstelling tot de verkeerslichten voor het wegverkeer heeft men voor het spoorverkeer wel maatregelen bedacht om defecte lampen op te vangen).
So we just called him Fred too
  zaterdag 26 september 2009 @ 19:30:47 #263
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73131680
Een machinist hoort eigenlijk wegbekendheid te hebben, en een gedoofd sein geldt als een rood sein. Geen idee of hier lampcontrole zit...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zaterdag 26 september 2009 @ 19:31:56 #264
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73131718
@Cothen: Nee, als rood kapot is gebeurd er helemaal niets, omdat een gedoofd sein (voor zover niet afgekruist) gelijk staat aan een rood sein. Met groen knipper mag je met 40kmh doorrijden (en niet op zicht). Geel knipper zou wel kunnen, maar op zicht rijden is nog altijd wat anders dan stoppen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 26 september 2009 @ 19:33:16 #265
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73131766
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 19:28 schreef Cothen het volgende:

[..]

Als een rood lampje doorbrand dan wordt het vervangende groen-knipper in werking gesteld...
(in tegenstelling tot de verkeerslichten voor het wegverkeer heeft men voor het spoorverkeer wel maatregelen bedacht om defecte lampen op te vangen).
Volgens mij kan dat niet: het verschil in betekenis tussen die twee is nogal fors.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73131803
Volgens RTL Nieuws had het ongeluk waarschijnlijk voorkomen kunnen worden als men hier ATB-VV had aangelegd.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 september 2009 @ 19:34:43 #267
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73131810
Veiligheid dient voorop te staan bij de systemen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73131830
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 19:31 schreef dennistd het volgende:
@Cothen: Nee, als rood kapot is gebeurd er helemaal niets, omdat een gedoofd sein (voor zover niet afgekruist) gelijk staat aan een rood sein. Met groen knipper mag je met 40kmh doorrijden (en niet op zicht). Geel knipper zou wel kunnen, maar op zicht rijden is nog altijd wat anders dan stoppen.
Precies. Je zal maar een trein op een zijspoortje hebben staan, die met zo'n vervangende geel-knipper de rijweg in rijdt van een IC die met 140 km/u voorbij komt geraasd ofzo.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 26 september 2009 @ 19:38:39 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73131932
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 19:28 schreef Cothen het volgende:
Als een rood lampje doorbrand dan wordt het vervangende groen-knipper in werking gesteld...
Dan doe je nog steeds de AANNAME dat dat wel werkt. Het komende half jaar kan iedereen erover roepen wat hij wil, speculatief is het en speculatief blijft het.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73131992
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan doe je nog steeds de AANNAME dat dat wel werkt. Het komende half jaar kan iedereen erover roepen wat hij wil, speculatief is het en speculatief blijft het.
Puntje...

en straks doet iedereen deAANNAME de commisie die het rapport schrijft de waarheid spreekt.
So we just called him Fred too
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 26 september 2009 @ 19:53:36 #271
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73132358
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 19:40 schreef Cothen het volgende:

[..]

Puntje...

en straks doet iedereen deAANNAME de commisie die het rapport schrijft de waarheid spreekt.
Jep. Maar dat is dan al een aanname die gebaseerd is op heel wat meer feiten die boven water gekomen zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 26 september 2009 @ 20:01:10 #272
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73132564
Als ik kijk naar het ingetekende sporenplan, krijg ik het vermoeden dat de trein van DB Schenker door rood is gegaan. De trein van ERS had immers naar links moeten gaan waarna de DB-trein door had kunnen rijden.

Als dit het geval is, houdt dit dus ook in dat de DB-trein langzamer dan 40 km/h reed, en niet is voorzien van ATB-Vv (dat was al bekend). Jammer dat de IVW / MinVWS de inbouw van ATB-Vv niet kan verplichten, dit vanwege Europese regelgevingen die ERTMS voorschrijven als enige toegestaan vervangend systeem.
  zaterdag 26 september 2009 @ 20:06:47 #273
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73132757
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 20:01 schreef James1988 het volgende:
Als ik kijk naar het ingetekende sporenplan, krijg ik het vermoeden dat de trein van DB Schenker door rood is gegaan. De trein van ERS had immers naar links moeten gaan waarna de DB-trein door had kunnen rijden.

Als dit het geval is, houdt dit dus ook in dat de DB-trein langzamer dan 40 km/h reed, en niet is voorzien van ATB-Vv (dat was al bekend). Jammer dat de IVW / MinVWS de inbouw van ATB-Vv niet kan verplichten, dit vanwege Europese regelgevingen die ERTMS voorschrijven als enige toegestaan vervangend systeem.
Geweldig werk weer van die Brusselse vingerververs.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 september 2009 @ 20:09:30 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73132827
Nederland moet meer met ERTMS gaan testen, zodat er over enkele jaren met de uitrol ervan begonnen kan gaan worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_73132890
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 20:01 schreef James1988 het volgende:
Als ik kijk naar het ingetekende sporenplan, krijg ik het vermoeden dat de trein van DB Schenker door rood is gegaan. De trein van ERS had immers naar links moeten gaan waarna de DB-trein door had kunnen rijden.

Als dit het geval is, houdt dit dus ook in dat de DB-trein langzamer dan 40 km/h reed, en niet is voorzien van ATB-Vv (dat was al bekend). Jammer dat de IVW / MinVWS de inbouw van ATB-Vv niet kan verplichten, dit vanwege Europese regelgevingen die ERTMS voorschrijven als enige toegestaan vervangend systeem.
Maar op die plek is sowieso geen ATB-VV op de baan aanwezig, en ProRail is ook niet van plan om het te gaan aanbrengen. Aldus RTL Nieuws.

[ Bericht 76% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2009 20:12:45 ]
  zaterdag 26 september 2009 @ 20:17:02 #276
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73133019
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 20:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar op die plek is sowieso geen ATB-VV op de baan aanwezig, en ProRail is ook niet van plan om het te gaan aanbrengen. Aldus RTL Nieuws.
Met andere woorden: die vingerververs nemen verdere ongelukken op de koop toe, alleen maar omdat ze van Brussel geen ATB-VV mogen invoeren?
  zaterdag 26 september 2009 @ 20:21:57 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73133135
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
Nederland moet meer met ERTMS gaan testen, zodat er over enkele jaren met de uitrol ervan begonnen kan gaan worden.
Ik denk dat we daar voorlopig nog niet op hoeven te rekenen, na de (slechte) ervaringen op de HSL-Zuid en de Betuweroute. De ERTMS-proeven tussen Amsterdam en Utrecht en in het zuiden van het land hebben naar mijn weten ook geen vervolg gekregen.

Het zou interessant zijn als ProRail de as Amsterdam - Utrecht - Den Bosch - Eindhoven opwaardeert naar ERTMS (Level 2), 25 kV en 200 km/h. Later zou dat kunnen worden doorgetrokken naar Sittard, Roermond en Maastricht. Wat wel de gevolgen zijn, is dat NSR nieuw materieel moet hebben, of materieel laat ombouwen naar 25 kV en ERTMS.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 september 2009 @ 20:27:37 #278
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_73133305
Ze hebben nu tussen Amsterdam Bijlmer en Utrecht Zuilen toch enkele testbakens neergelegd?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 26 september 2009 @ 20:37:21 #279
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73133614
Ja, dat is door Bombardier gedaan. Wat ik begrijp is dat dat medio 2010 zou moeten zijn afgerond, maar voor 2012 heeft NS toch geen ERTMS-capable treinen buiten het hogesnelheidsmaterieel en de Traxx'en (maar dat is allemaal van NS Hispeed).
pi_73134265
Dan gaat de ICE wel 200 km/u rijden?
  zaterdag 26 september 2009 @ 21:28:12 #281
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73134887
Mits die dingen van ERTMS Level 2 zijn voorzien. En er 25 kV op de bovenleiding staat... 1500 V is niet geschikt voor 200 km/h is de algemene consensus.
pi_73134965
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 20:37 schreef James1988 het volgende:
Ja, dat is door Bombardier gedaan. Wat ik begrijp is dat dat medio 2010 zou moeten zijn afgerond, maar voor 2012 heeft NS toch geen ERTMS-capable treinen buiten het hogesnelheidsmaterieel en de Traxx'en (maar dat is allemaal van NS Hispeed).
Eerst mat'64 er uit , de rest van het materieel gaat nog wel 15 jaar mee, dan wordt het interessant voor dit soort zaken. Maar ik verwacht voor 2020 nog geen compleet werkend ERTMS systeem, zou wel goed zijn als de reistijd gereduceerd wordt.
pi_73135016

Rond 7:40 vertrok onze Beneluxtrein met I6/I10 rijtuigen naar Amsterdam, met Utrecht als enige tussenstop.


Na zo'n 2 uur kwamen we dus aan.. even een McDonalds ontbijtje gegeten om vervolgens om 10:34 weer in te stappen.


3x raden waar we naartoe gingen..


In Arnhem konden we meteen het perron oversteken om terug richting Ede-Wageningen te gaan, waar de Protos al klaar stond om ons naar de volgende bestemming te brengen


'k Vind het toch wel een van de mooiere treinen die er rond rijden.. De vorm niet zo, maar die kleuren


Dhr. Flash heeft inderdaad niet overdreven dat het station niet ver van de terrasjes af ligt


In Amersfoort mocht weer een halfuurtje gewacht worden..


We wilden eigenlijk naar Groningen, maar we hadden geen zin om in Zwolle van treinstel te wisselen..


Dan maar op deze manier.. helaas de minst comfortabele treintram van de dag


In Groningen stond de ICM al vroeg klaar als stoptrein naar Zwolle


Onder het genot van wat meer Fastfood-voedsel gingen we naar Deventer, waar we kon worden overgestapt richting R'dam


En wat doe je als de laatste Beneluxtrein terug, hoe onverwachts, vertraging heeft? Even op de loopbrug wandelen natuurlijk


Uiteindelijk om iets na elven weer terug thuis.. 847 km, ruim 16 uur weggeweest en het beviel me prima
  Redactie Sport zaterdag 26 september 2009 @ 21:37:45 #284
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73135090
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 20:01 schreef James1988 het volgende:
Als ik kijk naar het ingetekende sporenplan, krijg ik het vermoeden dat de trein van DB Schenker door rood is gegaan. De trein van ERS had immers naar links moeten gaan waarna de DB-trein door had kunnen rijden.
Theoretisch zou de DBS-trein ook een rijweg naar spoor CE kunnen hebben gehad, waarbij ERS zou moeten stoppen voor sein 324. Nou zou stoppen bij het uitkomen van de tunnel niet handig zijn, maar je weet maar nooit.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 26 september 2009 @ 21:43:58 #285
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73135208
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 21:37 schreef dennistd het volgende:

[..]

Theoretisch zou de DBS-trein ook een rijweg naar spoor CE kunnen hebben gehad, waarbij ERS zou moeten stoppen voor sein 324. Nou zou stoppen bij het uitkomen van de tunnel niet handig zijn, maar je weet maar nooit.
Het zou kunnen, maar ik denk niet dat dat het geval is, kijkende naar de schade. De Class 66 van ERS is vrijwel helemaal in de 6400 gedoken, wat betekent dat deze een hogere snelheid gehad heeft.

Als de ERS-trein een STS heeft genegeerd, zou hij hoogstens 40 km/h gereden kunnen hebben, en de DBS-trein zou dan een hogere snelheid hebben gehad (zeg 70 km/h). De schade zou er dan heel anders uit hebben gezien... de Class 66 mag dan wel een stuk zwaarder zijn, de schade aan de 6400 zou dan niet zo erg zijn geweest.

Wel een flinke deuk, maar de Class 66 zou er niet helemaal overheen zijn geschoven zoals nu is gebeurd. Denk ik.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 26 september 2009 @ 23:32:21 #286
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_73137575
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 21:33 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ]
Rond 7:40 vertrok onze Beneluxtrein met I6/I10 rijtuigen naar Amsterdam, met Utrecht als enige tussenstop.

[ afbeelding ]
Na zo'n 2 uur kwamen we dus aan.. even een McDonalds ontbijtje gegeten om vervolgens om 10:34 weer in te stappen.

[ afbeelding ]
3x raden waar we naartoe gingen..

[ afbeelding ]
In Arnhem konden we meteen het perron oversteken om terug richting Ede-Wageningen te gaan, waar de Protos al klaar stond om ons naar de volgende bestemming te brengen

[ afbeelding ]
'k Vind het toch wel een van de mooiere treinen die er rond rijden.. De vorm niet zo, maar die kleuren

[ afbeelding ]
Dhr. Flash heeft inderdaad niet overdreven dat het station niet ver van de terrasjes af ligt

[ afbeelding ]
In Amersfoort mocht weer een halfuurtje gewacht worden..

[ afbeelding ]
We wilden eigenlijk naar Groningen, maar we hadden geen zin om in Zwolle van treinstel te wisselen..

[ afbeelding ]
Dan maar op deze manier.. helaas de minst comfortabele treintram van de dag

[ afbeelding ]
In Groningen stond de ICM al vroeg klaar als stoptrein naar Zwolle

[ afbeelding ]
Onder het genot van wat meer Fastfood-voedsel gingen we naar Deventer, waar we kon worden overgestapt richting R'dam

[ afbeelding ]
En wat doe je als de laatste Beneluxtrein terug, hoe onverwachts, vertraging heeft? Even op de loopbrug wandelen natuurlijk

[ afbeelding ]
Uiteindelijk om iets na elven weer terug thuis.. 847 km, ruim 16 uur weggeweest en het beviel me prima
Goed verhaal
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_73140963
Klopt, ja. Paar mooie foto´s ertussen. Lachen ook de Benelux met die Belgische rijtuigen. Rijden die dagelijks bepaalde diensten of moet je het maar net treffen?
  zondag 27 september 2009 @ 04:02:12 #288
104871 remlof
Europees federalist
pi_73140976
Ik kwam er vandaag pas achter dat de NS ook nog met Buffels rijdt tussen Zutphen en Apeldoorn. Dacht dat alleen Syntus ze nog gebruikte. Maar ik weet nu beter
  zondag 27 september 2009 @ 06:32:35 #289
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_73141208
quote:
Op zondag 27 september 2009 04:02 schreef remlof het volgende:
Ik kwam er vandaag pas achter dat de NS ook nog met Buffels rijdt tussen Zutphen en Apeldoorn. Dacht dat alleen Syntus ze nog gebruikte. Maar ik weet nu beter
Ze rijden ook in de Spits tussen Leeuwarden en Wolvega, en nog wel meer NS trajecten..
  Redactie Sport zondag 27 september 2009 @ 08:03:55 #290
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_73141295
quote:
Op zondag 27 september 2009 04:02 schreef remlof het volgende:
Ik kwam er vandaag pas achter dat de NS ook nog met Buffels rijdt tussen Zutphen en Apeldoorn. Dacht dat alleen Syntus ze nog gebruikte. Maar ik weet nu beter
NS rijdt met buffeltjes op:
Zwolle-Enschede
Zwolle-Groningen (een paar stoptreinen)
Zwolle-Kampen
Apeldoorn=Zutphen

Syntus:
Arnhem-Winterswijk
Arnhem-Tiel

Veolia:
Nijmegen-Venray (spitstreinen)

De stoppers Wolvega-Leeuwarden zijn gewoon ICM (koplopers) tegenwoordig.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 27 september 2009 @ 08:57:52 #291
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_73141467
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 19:28 schreef Cothen het volgende:

[..]

Als een rood lampje doorbrand dan wordt het vervangende groen-knipper in werking gesteld...
(in tegenstelling tot de verkeerslichten voor het wegverkeer heeft men voor het spoorverkeer wel maatregelen bedacht om defecte lampen op te vangen).
Een verkeerslichteninstallatie voor wegverkeer gaat naar geel-knipper wanneer één van de richtingen niet meer in staat is om rood te tonen. Daarnaast zijn de belangrijkste richtingen regelmatig voorzien van twee lantaarns of twee lampen in het rode licht.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_73141522
quote:
Op zondag 27 september 2009 03:56 schreef Socios het volgende:
Klopt, ja. Paar mooie foto´s ertussen. Lachen ook de Benelux met die Belgische rijtuigen. Rijden die dagelijks bepaalde diensten of moet je het maar net treffen?
Normaal rijden die dagelijks.
Op HGBTF staat de omloop, maar ik weet niet of die nu nog zou kloppen

9201/9232/9237/9268 of volgens anderen 9201-9232-9237-9264
En in het weekend: 9205-9236-9241-9268.
  zondag 27 september 2009 @ 11:28:03 #293
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73143226
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 21:28 schreef James1988 het volgende:
Mits die dingen van ERTMS Level 2 zijn voorzien. En er 25 kV op de bovenleiding staat... 1500 V is niet geschikt voor 200 km/h is de algemene consensus.
En dat is gelul.

Verder zie ik hier weer genoeg speculaas om het tot de kerst uit te houden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 27 september 2009 @ 11:36:44 #294
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_73143370
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hier staan pertinente onwaarheden en insinuaties in. Dit te posten op internet is echt onwijs stom, ik kan er dan ook ontzettend pissig om worden.
Het spijt me..
  zondag 27 september 2009 @ 12:23:24 #295
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_73144405
Crisis. Zowel Eindhoven-Den Bosch als Tilburg-Den Bosch geen treinverkeer. CNL staat stil in Boxtel omdat die al om moest rijden via Den Bosch geloof ik maar dat nu ook niet kan.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  zondag 27 september 2009 @ 12:28:05 #296
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_73144493
quote:
Op zondag 27 september 2009 11:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Het spijt me..
Was gericht aan de oorspronkelijke schrijver natuurlijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_73145226
quote:
Op zondag 27 september 2009 09:06 schreef trainfreak het volgende:
9201/9232/9237/9268 of volgens anderen 9201-9232-9237-9264
En in het weekend: 9205-9236-9241-9268.
Thanx. Ben woensdag toch op Amsterdam Centraal aan het eind van de middag. Even kijken naar de 9237.
pi_73146333
Misschien leuk voor de liefhebbers:
www.openbeelden.nl en tik bijv. in het zoekscherm: trein
je vind hele leuke filmpjes met oude treinen erin.

o.a. dit:
http://www.openbeelden.nl(...)weer_geheel_hersteld
  zondag 27 september 2009 @ 15:12:53 #299
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_73149186
quote:
Op zondag 27 september 2009 11:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

En dat is gelul.
Want? Buiten enkele proefritten in Frankrijk waar de vonken er vanafvlogen heb ik nog nooit iets gehoord of gezien van 160 km/h of 200 km/h met 1500 V.
pi_73149224

InterCityExpress te Amsterdam Centraal
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')