Met andere woorden: die vingerververs nemen verdere ongelukken op de koop toe, alleen maar omdat ze van Brussel geen ATB-VV mogen invoeren?quote:Op zaterdag 26 september 2009 20:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar op die plek is sowieso geen ATB-VV op de baan aanwezig, en ProRail is ook niet van plan om het te gaan aanbrengen. Aldus RTL Nieuws.
Ik denk dat we daar voorlopig nog niet op hoeven te rekenen, na de (slechte) ervaringen op de HSL-Zuid en de Betuweroute. De ERTMS-proeven tussen Amsterdam en Utrecht en in het zuiden van het land hebben naar mijn weten ook geen vervolg gekregen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
Nederland moet meer met ERTMS gaan testen, zodat er over enkele jaren met de uitrol ervan begonnen kan gaan worden.
Eerst mat'64 er uit , de rest van het materieel gaat nog wel 15 jaar mee, dan wordt het interessant voor dit soort zaken. Maar ik verwacht voor 2020 nog geen compleet werkend ERTMS systeem, zou wel goed zijn als de reistijd gereduceerd wordt.quote:Op zaterdag 26 september 2009 20:37 schreef James1988 het volgende:
Ja, dat is door Bombardier gedaan. Wat ik begrijp is dat dat medio 2010 zou moeten zijn afgerond, maar voor 2012 heeft NS toch geen ERTMS-capable treinen buiten het hogesnelheidsmaterieel en de Traxx'en (maar dat is allemaal van NS Hispeed).
Theoretisch zou de DBS-trein ook een rijweg naar spoor CE kunnen hebben gehad, waarbij ERS zou moeten stoppen voor sein 324. Nou zou stoppen bij het uitkomen van de tunnel niet handig zijn, maar je weet maar nooit.quote:Op zaterdag 26 september 2009 20:01 schreef James1988 het volgende:
Als ik kijk naar het ingetekende sporenplan, krijg ik het vermoeden dat de trein van DB Schenker door rood is gegaan. De trein van ERS had immers naar links moeten gaan waarna de DB-trein door had kunnen rijden.
Het zou kunnen, maar ik denk niet dat dat het geval is, kijkende naar de schade. De Class 66 van ERS is vrijwel helemaal in de 6400 gedoken, wat betekent dat deze een hogere snelheid gehad heeft.quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:37 schreef dennistd het volgende:
[..]
Theoretisch zou de DBS-trein ook een rijweg naar spoor CE kunnen hebben gehad, waarbij ERS zou moeten stoppen voor sein 324. Nou zou stoppen bij het uitkomen van de tunnel niet handig zijn, maar je weet maar nooit.
Goed verhaalquote:Op zaterdag 26 september 2009 21:33 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ]
Rond 7:40 vertrok onze Beneluxtrein met I6/I10 rijtuigen naar Amsterdam, met Utrecht als enige tussenstop.
[ afbeelding ]
Na zo'n 2 uur kwamen we dus aan.. even een McDonalds ontbijtje gegeten om vervolgens om 10:34 weer in te stappen.
[ afbeelding ]
3x raden waar we naartoe gingen..
[ afbeelding ]
In Arnhem konden we meteen het perron oversteken om terug richting Ede-Wageningen te gaan, waar de Protos al klaar stond om ons naar de volgende bestemming te brengen
[ afbeelding ]
'k Vind het toch wel een van de mooiere treinen die er rond rijden.. De vorm niet zo, maar die kleuren
[ afbeelding ]
Dhr. Flash heeft inderdaad niet overdreven dat het station niet ver van de terrasjes af ligt
[ afbeelding ]
In Amersfoort mocht weer een halfuurtje gewacht worden..
[ afbeelding ]
We wilden eigenlijk naar Groningen, maar we hadden geen zin om in Zwolle van treinstel te wisselen..
[ afbeelding ]
Dan maar op deze manier.. helaas de minst comfortabele treintram van de dag
[ afbeelding ]
In Groningen stond de ICM al vroeg klaar als stoptrein naar Zwolle
[ afbeelding ]
Onder het genot van wat meer Fastfood-voedsel gingen we naar Deventer, waar we kon worden overgestapt richting R'dam
[ afbeelding ]
En wat doe je als de laatste Beneluxtrein terug, hoe onverwachts, vertraging heeft? Even op de loopbrug wandelen natuurlijk
[ afbeelding ]
Uiteindelijk om iets na elven weer terug thuis.. 847 km, ruim 16 uur weggeweest en het beviel me prima
Ze rijden ook in de Spits tussen Leeuwarden en Wolvega, en nog wel meer NS trajecten..quote:Op zondag 27 september 2009 04:02 schreef remlof het volgende:
Ik kwam er vandaag pas achter dat de NS ook nog met Buffels rijdt tussen Zutphen en Apeldoorn. Dacht dat alleen Syntus ze nog gebruikte. Maar ik weet nu beter
NS rijdt met buffeltjes op:quote:Op zondag 27 september 2009 04:02 schreef remlof het volgende:
Ik kwam er vandaag pas achter dat de NS ook nog met Buffels rijdt tussen Zutphen en Apeldoorn. Dacht dat alleen Syntus ze nog gebruikte. Maar ik weet nu beter
Een verkeerslichteninstallatie voor wegverkeer gaat naar geel-knipper wanneer één van de richtingen niet meer in staat is om rood te tonen. Daarnaast zijn de belangrijkste richtingen regelmatig voorzien van twee lantaarns of twee lampen in het rode licht.quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:28 schreef Cothen het volgende:
[..]
Als een rood lampje doorbrand dan wordt het vervangende groen-knipper in werking gesteld...
(in tegenstelling tot de verkeerslichten voor het wegverkeer heeft men voor het spoorverkeer wel maatregelen bedacht om defecte lampen op te vangen).
Normaal rijden die dagelijks.quote:Op zondag 27 september 2009 03:56 schreef Socios het volgende:
Klopt, ja. Paar mooie foto´s ertussen. Lachen ook de Benelux met die Belgische rijtuigen. Rijden die dagelijks bepaalde diensten of moet je het maar net treffen?
En dat is gelul.quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:28 schreef James1988 het volgende:
Mits die dingen van ERTMS Level 2 zijn voorzien. En er 25 kV op de bovenleiding staat... 1500 V is niet geschikt voor 200 km/h is de algemene consensus.
Het spijt me..quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hier staan pertinente onwaarheden en insinuaties in. Dit te posten op internet is echt onwijs stom, ik kan er dan ook ontzettend pissig om worden.
Was gericht aan de oorspronkelijke schrijver natuurlijk.quote:
Thanx. Ben woensdag toch op Amsterdam Centraal aan het eind van de middag. Even kijken naar de 9237.quote:Op zondag 27 september 2009 09:06 schreef trainfreak het volgende:
9201/9232/9237/9268 of volgens anderen 9201-9232-9237-9264
En in het weekend: 9205-9236-9241-9268.
Want? Buiten enkele proefritten in Frankrijk waar de vonken er vanafvlogen heb ik nog nooit iets gehoord of gezien van 160 km/h of 200 km/h met 1500 V.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |