abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 19 januari 2011 @ 16:20:34 #226
155227 crew  Guppy
dus
pi_91566679
Why?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 19 januari 2011 @ 16:24:36 #227
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91566890
quote:
5s.gif Op woensdag 19 januari 2011 16:18 schreef V2 het volgende:

[..]

Ze zijn hier toch al tijden lang aan het klussen? Met die zonnecellenoverkapping, onder andere, minstens een jaar zijn ze al bezig volgens mij.
Ik denk dat men zich tot nu toe beperkte tot het stuk maken van dingen :Y
Salivili hipput tupput tapput šppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 januari 2011 @ 16:30:25 #228
141482 Q.
JurassiQ
pi_91567213
quote:
5s.gif Op woensdag 19 januari 2011 16:18 schreef V2 het volgende:

[..]

Ze zijn hier toch al tijden lang aan het klussen? Met die zonnecellenoverkapping, onder andere, minstens een jaar zijn ze al bezig volgens mij.
Dat is alleen maar opknappen en niet echt bouwen. :7
For great justice!
pi_91567280
Alle stations moeten gewoon naar model van Gouda of Amsterdam zuid worden gebouwd ^O^
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 19 januari 2011 @ 16:37:35 #230
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91567580
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 16:31 schreef Yreal het volgende:
Alle stations moeten gewoon naar model van Gouda of Amsterdam zuid worden gebouwd ^O^
Tochtholen ftw *O* Messentrekkers galore *O*

Okee je maakte een grapje toch? :)
Salivili hipput tupput tapput šppyt tipput hilijalleen
pi_91567895
quote:
10s.gif Op woensdag 19 januari 2011 16:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tochtholen ftw *O* Messentrekkers galore *O*

Okee je maakte een grapje toch? :)
Nee. Waarom van die gigantische projecten zoals Amsterdam Bijlmer Arena of Amsterdam Sloterdijk? Bouw gewoon een perron met een dak en een aantal schermen tegen de wind.
  Moderator woensdag 19 januari 2011 @ 16:45:47 #232
155227 crew  Guppy
dus
pi_91567979
Nou ja, het mag ook wel iets voorstellen, toch?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91568208
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 16:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Why?
Nou, ik wilde ergens geen cookie. Maar ik heb er alsnog eentje opgegeten. :')
Enzo. Ag, hij was lekker.
pi_91568243
quote:
5s.gif Op woensdag 19 januari 2011 16:18 schreef V2 het volgende:

[..]

Ze zijn hier toch al tijden lang aan het klussen? Met die zonnecellenoverkapping, onder andere, minstens een jaar zijn ze al bezig volgens mij.
Ze zijn al vanaf april vorig jaar bezig, toen moesten wij dicht ivm de verbouwing etc.
  woensdag 19 januari 2011 @ 17:08:05 #235
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91569010
Vandaag was er weer eens een "blokkade" in de tunnel bij Barendrecht. Gelukkig was het vrij snel verholpen. De trein van 14:41 uit Lombardijen naar Roosendaal werd om 15:00 opgeheven nadat het er 20 minuten stil heeft gestaan. Het materieel ging over in de Stoptrein naar Dordrecht van 14:54 die te Rotterdam CS opgeheven werd. Reizigers voor de Stoptrein ri Roosendaal kregen hierdoor gelijk minimaal +60...
Om 15:07 reden wij weer, de omroep meldde dat het treinverkeer volledig hervat was, maar je rekening moest houden met kleine vertragingen.
pi_91570297
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 16:43 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nee. Waarom van die gigantische projecten zoals Amsterdam Bijlmer Arena of Amsterdam Sloterdijk? Bouw gewoon een perron met een dak en een aantal schermen tegen de wind.
Het geheel mag toch ook wel een beetje mooi zijn? Bijlmer past in zijn omgeving, Gouda ook, maar dat ligt meer aan de omgeving :')
Stations met enkel een simpele overkapping zijn prima voor onbelangrijke stations waar niet overgestapt hoeft te worden, maar een groot station mag best wat meer, zeker om het in de omgeving te laten passen.
Hoewel die overkapping bij Arnhem wel iets te overdreven is. En hoe lang blijft dat wit :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 januari 2011 @ 17:35:35 #237
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91570332
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 16:51 schreef Crientj het volgende:

[..]

Nou, ik wilde ergens geen cookie. Maar ik heb er alsnog eentje opgegeten. :')
Enzo. Ag, hij was lekker.
Schandalig zeg
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91571117
Misschien zitten hier wel mensen met ervaring over geldigheid van student-OV kaarten op grenstrajecten, misschien kunnen jullie hier iemand uit de brand helpen: boete in trein naar Belgie
pi_91571686
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Misschien zitten hier wel mensen met ervaring over geldigheid van student-OV kaarten op grenstrajecten, misschien kunnen jullie hier iemand uit de brand helpen: boete in trein naar Belgie
Helpen? De Go Pass is uitdrukkelijk niet geldig tot de grens, dus is het logisch als je een boete krijgt als je geen kaartje Essen-Roosendaal(gr) hebt. Ook al is dat maar 150 meter.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2011 18:14:37 ]
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 19 januari 2011 @ 18:22:54 #240
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91572019
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 18:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Helpen? De Go Pass is uitdrukkelijk niet geldig tot de grens, dus is het logisch als je een boete krijgt als je geen kaartje Essen-Roosendaal(gr) hebt. Ook al is dat maar 150 meter.
Precies, dat dus. Moeilijker wordt het leven niet ^O^
Salivili hipput tupput tapput šppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 januari 2011 @ 18:25:38 #241
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91572133
Een reisje voor het goede doel

Vrijdag avond, 19:15. Het vertrek vindt eerder plaats dan gepland. Ik ga van Zwijndrecht via Dordrecht naar Rotterdam. Vanaf daar kies ik de 1977 IC naar Eindhoven/Venlo, zoals mijn schema al aangeeft. Waarom ik eerder op pad ging? Ik verveelde mij, en ben toen maar vertrokken! Sebastiaan zit al in de trein die uit Den Haag komt, daar komt hij vandaan. Ik moest even zoeken, hij zat in de vierde rijtuig, maar ik stapte net bij de verkeerde deur in, dus de hele coupť doorlopen. Samen reizen wij af naar Eindhoven. De trein was best druk. Na Tilburg leek het wel half uitgestorven.. In Eindhoven stond de Olympische VIRM 9525 ons al op te wachten voor de reis naar Sittard. Om die tijd word er niet meer gecombineerd/gesplitst in Sittard Daar moesten wij overstappen naar Heerlen. Ondertussen was Bart in Roermond er al bijgekomen.

De overstap in Sittard was super. Geen problemen gehad. De reis naar Heerlen verloopt spoedig en volledig volgens schema. Wanneer wij in Heerlen aankomen stond Martin ons al op te wachten. Hij had nog wat geld gedoneerd en de reis ging toen met ons vieren naar Maastricht. Onderweg was het erg gezellig. Er werd over vanalles gebabbeld. In Maastricht ging Martin weer naar zijn auto (en met de auto naar BelgiŽ terug), en wij gingen naar onze trein. VIRM 9401 stond klaar voor ons. Onderweg was het erg gezellig. Slapen was er niet bij. De reis verliep in totaal oogpunt gezien prima. Onderweg nog kleine vertragingen gehad. Wij kwamen iets te laat in Den Bosch. Daar konden wij niet op tijd vertrekken want een rangeer ritje SLT kreeg voorrang. Hierdoor vertrokken wij met een kleine plus. Nog voordat wij voorbij Lunetten waren, was de vertraging al -1! In Utrecht stonden wij met -3 aan het perron. Opweg naar Amsterdam reden wij ver voor op schema, ruim 15 minuten. Het laatste stukje werd de tijd die wij voorliepen weer terug gebracht door langzaam te rijden. Te Amsterdam kwamen wij met -4 aan. De reis verliep tot aan Rotterdam verder zonder problemen.

In Rotterdam zonder problemen de overstap gehaald op de volgende trein, trein 2413 naar Utrecht van 4:05. Dit betrof ICMm-IV 4219. OBIS en Wifi, althans, zou je denken. OBIS schermen stonden aan, maar waren niet ingesteld. WiFi werkte ook niet. Verbinden lukte, alleen kreeg je geen internet toegang. Dat was wel jammer! Dan maar even via de mobiele telefoon verbinden met de laptop. Konden we tenminste even wat aan de blog werken en actuele reisinformatie bekijken.
In Utrecht waren wij nog even langs de Kiosk gelopen. Die is in het weekend in de hal open van 0:00 t/m 0:00. 24 uur lang dus. Vanaf daar door naar spoor 3. De trein mocht je pas betreden nadat je je kaartje had laten zien, DDAR 7838. Dus die lieten wij ook zien, en omdat er maar ťťn deur in het midden open was, en wij in de mDDM wouden zitten, terug lopen. In Weesp gewacht op de volgende trein. Dit werd SGMm-III 2938. Het leek net een NS personeelstrein, de eerste klas zat vol met NS personeel. Maar wij konden nog plaats bemachtigen!

Aangekomen in Amsterdam de SLT opgezocht naar Alkmaar. Ook hier was toegangscontrole vereist. Een nadeel was wel dat de treeplank bij de deur niet uitgeschoven was (want de deuren waren niet allemaal ontgrendeld). Het betrof hier SLT-VI 2612. Aankomst te Alkmaar was -3.

Enfin, in Alkmaar nog even bij Cafť-T een kop thee gehaald voor mij, Bart en Sebastiaan namen chocolademelk. Toen op de trein gewacht, die met een kleine plus (2 minuten) vertrok. Het personeel kwam wat laat aanlopen.. Ach, het is nog vroeg! Zolang jullie onze overstap niet verkloten vinden wij het niet erg, zeiden wij tegen elkaar. In Hoorn waren we wel weer exact op tijd. Vanaf Hoorn een iets andere planning als gepland. Daar namen wij de Intercity naar Amsterdam CS van 7:51, maar wij gingen tot Sloterdijk. Daar laadde ik even geld op mijn OV-Chipkaart, en gingen met de metro van 8:21 richting Amsterdam Zuid. Waarom? Omdat wij de overstap op de Berlijntrein niet wouden missen. Dat gebeurde ook niet als wij via deze route gingen. De Stoptrein wil namelijk wel eens te laat op Schiphol arriveren, en dat bleek achteraf ook zo te zijn. Nu zaten wij tenminste in de Berlijntrein, eerste klas en wel!

Enfin, in Amsterdam Zuid kwam bijna als enige trein de Berlijntrein op tijd. De trein naar Leeuwarden vertrok met +15 ongeveer, dus die zagen wij ook nog net wegrijden. De Berlijntrein miste de eerste klas, rijtuig 12. Barbistro zat er wel in. Daar hadden wij nog plaats kunnen vinden, maar bij Duivendrecht was elke zitplaats afgegeven. Opvallend is wel dat het personeel rustig blijft en iedereen uitlegt dat er een rijtuig mist, je een alternatieve zitplaats geeft e.d. Sebastiaan haalde daar een ontbijt en ik later nog een simpele baguette (of hoe je het ook maar schrijft). In Amersfoort aangekomen bleek onze trein naar Groningen met +10 aangekondigd te zijn, nog wel op spoor 2. Maar dit werd spoor 1. Dat is ook niet erg, zelfde perroneiland. De Stoptrein naar Zwolle mocht als eerst vertrekken. Onze trein kwam toen binnen. ICMm-III 4038 en ICMm-IV 4219 met nog een ongereviseerde ICM-IV(voor Leeuwarden) en ICMm(Tot Zwolle) erachter. De 4038 zonder OBIS/Wifi en de 4219 wederom met niets werkend.. Vertrok vrij snel uit Amersfoort, en wij kachelden achter de stoptrein aan, tot Putten. Daar stond de Stoptrein op een zijspoortje. Toen ging de snelheid er weer op, en werd hoogstens 5 minuten goed gemaakt. In Zwolle vertrokken wij zeer snel, maar de Stoptrein naar Groningen was al weg. Hier hebben wij tot Groningen achter gezeten, dus iets meer vertraging gekregen. Dit zorgde uiteindelijk niet voor problemen, want wij hadden 39 minuten overstap in Groningen gepland. Dat kwam in dit geval erg goed uit!

In Groningen werden wij opgewacht door Martijn, Jeroen en Pim. Daar nog even mee gebabbeld. Pim vertrok iets eerder om onze trein nog te platen. Martijn en Jeroen wachtten op ons tot wij ook weg waren, maar om 15:00 waren ze nog op Groningen.. In Leeuwarden werd volgens schema gearriveerd. Onderweg moesten wij nog wachten op een verlate stoptrein uit Leeuwarden, maar dat leverde dus geen problemen op. Daardoor was de +3 toen dus alweer ingelopen in Leeuwarden.
In Leeuwarden stond de volgende ICMm-III ons al op te wachten, met Wifi werkend. Dat was wel relaxed. Drie minuten te vroeg in Zwolle aangekomen, de Stoptrein naar Kampen kwam ook op tijd binnen. Betrof NSR stel 3429, dus niet een Zwolle-Kampen stel. Terug in Zwolle stond een solo Plan V gereed voor de Stoptrein naar Emmen, stel 963. In MariŽnberg waren wij netjes op tijd. Wij zijn niet via Hardenberg gegaan, want het wachten was toch niet zo erg.

Er waren 2 jongens bezig met over de sporen te lopen. Sebastiaan heeft daarop de Spoorwegpolitie gebeld. Die hebben het gelijk doorgegeven aan de machinisten om Rijden Op Zicht af te geven. Er was ook een klein brandje gesticht in de berm. Hoe het exact afgelopen is, weet ik niet. Wij vertrokken later in Lint 45 naar Almelo. In Almelo kwamen er 3x ICMm-III binnen voor Den Haag/Rotterdam. Wij gingen in het middelste stel. Wifi erbij, dus gelijk wat aan de blog werken. In Deventer werd er nog een ICMm-IV bijgeplaatst. Wij reden dus met 13 bakken! Lekkere lengte.

In Amersfoort aangekomen kwamen de mensen van de Stichting DE-III ons verwelkomen. Hun vonden het ook een leuke prestatie! Tijdens het babbelen doorgelopen naar de Smullers voor wat eten. Eten hadden wij, door naar de Protos. Nadeel van de Protos is dat er zo weinig ruimte is in de eerste klas.. Weinig ruimte voor je benen en dergelijke. Wel een voordeel is het Wifi en de stopcontacten.

In Ede-Wageningen door rennen net de IC van 17:48 naar Arnhem gehaald. Die kwam iets te laat binnen, terwijl wij iets te vroeg aankwamen. Toen door naar Arnhem voor de IC naar Roosendaal. Die reed ook netjes op tijd. In Den Bosch gingen Sebastiaan en Bart elk de trein uit. Bart ging richting Roermond, Sebastiaan richting Schiphol. Ik ging door naar Roosendaal. In Roosendaal nam ik de Benelux trein naar Amsterdam, waarin ik tot Dordrecht meeging. De omroep meldde dat wij 6 minuten te vroeg in Dordrecht waren, en de overstap op de Sneltrein naar Amsterdam nog gehaald kon worden. Netjes! Is dus ook snel doorgereden onderweg.

Ik nam de Stoptrein van 21:07 naar Den Haag. Mijn eindpunt lag bij Zwijndrecht, 1 halte. De Stoptrein ging over het 3e spoor op de brug. De buitenste 2 sporen waren buiten gebruik ivm herstelwerkzaamheden van de spoorstaafbruik en de ES-lassen. Wij kwamen dus aan op spoor 3 in Zwijndrecht. De afhandeling over 2 sporen leek netjes te gaan, want er waren geen treinen opgeheven. Er was erg weinig gecontroleerd. Dit was op twee handen zeker te tellen.

Hierbij het einde van mijn reisverslag.

Foto's worden later nog toegevoegd. Ik ben ze nog aan het bewerken en dergelijke.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 19 januari 2011 @ 18:26:10 #242
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91572150
ZO, om de ellendigheid van het weer en het grieperig thuiszitten te bestrijden heb ik even mijn voorseizoen in elkaar geflanst:

25-27 februari een weekendje Hannover, wat ik daar ga doen kijk ik nog wel even. Misschien wel de Harz in :P
19 maart mijn Thalysdebuut (met Voucher voor een gratis Leuk Geschenk) naar Paris
2 april met de Nederlandse Vereniging voor Beurtvaarders en Schippers naar een smalspoorbaantje door het veengebied in Ostfriesland
23 april naar de Stoomtrein der Drie Valleien (in WalloniŽ) , ook al rijdt er geen stoom die dag.

Heb ik tenminste wat dingetjes om naar uit te kijken *O*
Salivili hipput tupput tapput šppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 19 januari 2011 @ 18:26:47 #243
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91572174
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 18:25 schreef greavy het volgende:
Een reisje voor het goede doel

Foto's worden later nog toegevoegd. Ik ben ze nog aan het bewerken en dergelijke.
Denk om de sluitseintjes he :o
Salivili hipput tupput tapput šppyt tipput hilijalleen
  woensdag 19 januari 2011 @ 18:35:14 #244
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91577702
Plan T (of V) teruggevonden in Zaandam
Voor mijn werk voer ik 'The great reset' uit, bij vastgelopen servers of appliances
  woensdag 19 januari 2011 @ 20:07:02 #246
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91577854
De staan er al tijden.. De sloper mag niet slopen vanwege asbest dacht ik.
pi_91580175
ja klopt, in mei 2010 stonden ze er al. zal er nog eens wat fotos van maken.
Voor mijn werk voer ik 'The great reset' uit, bij vastgelopen servers of appliances
  woensdag 19 januari 2011 @ 21:35:54 #248
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91584720
Het bandje van het omroepsysteem in SLT 2445 blijft hangen.

"Het volgende station is Utrecht Lunetten"
*trein rijdt Culemborg binnen*
"Het volgende station is Utrecht Lunetten"
*trein rijdt Geldermalsen binnen*

Ik ben benieuwd of dat bij Breda nog steeds zo is. :)
  woensdag 19 januari 2011 @ 21:45:06 #249
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_91585488
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 16:31 schreef Yreal het volgende:
Alle stations moeten gewoon naar model van Gouda of Amsterdam zuid worden gebouwd ^O^
Model Amsterdam Sloterdijk Hemboog. Ben je zeker van overkapping...

quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 21:35 schreef James1988 het volgende:
Het bandje van het omroepsysteem in SLT 2445 blijft hangen.

"Het volgende station is Utrecht Lunetten"
*trein rijdt Culemborg binnen*
"Het volgende station is Utrecht Lunetten"
*trein rijdt Geldermalsen binnen*

Ik ben benieuwd of dat bij Breda nog steeds zo is. :)
Ik ben benieuwd welk bedrijf verantwoordelijk is voor dit haperende besturingssysteem. IVU (Connexxion en Qbuzz), ProData (Veolia en Arriva) en INIT (RET, HTM en Syntus) kunnen het in ieder geval niet zijn...
  woensdag 19 januari 2011 @ 22:07:51 #250
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91587310

Gevonden op OHIH.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')