Klopt, komt van Rondje Nederland.quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Omdat er in de Berlijn-trein een bar/bistro zit en je er kunt drinken
Geen idee wie er met de naam Pimpel Express begonnen is, maar het zou me niet verbazen als dat Fles was die het een keer zo noemde.
Wel genoeg vaseline bij de hand?quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik krijg zo de Kameel binnen.
Eerder reed er ook al een groene Hondekop...quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:23 schreef V2 het volgende:
D'r komt net een stel Plan U Utrecht CS binnenrijdennice.
Was dat geen teststel waar vaten water op de stoelen stonden?quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag gisteren ook een Fyra van Schiphol richting Rotterdam vertrekken. RAMVOL wel te verstaan
Een Fyra met mensenquote:Op vrijdag 24 september 2010 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag gisteren ook een Fyra van Schiphol richting Rotterdam vertrekken. RAMVOL wel te verstaan
Nee. Maar misschien waren het wel botspoppen, ik had wel een beetje haastquote:Op vrijdag 24 september 2010 12:03 schreef V2 het volgende:
[..]
Een Fyra met mensenwow. Heb je ook fotos gemaakt van dit heuglijke feit?
Het gros hier is altijd negatief over de FYRA, HSL Zuid of NSHiSpeed.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:05 schreef Myraela het volgende:
Lopen jullie te haten op mijn roze treintje?
quote:@NS_online Waarom krijg ik bij de Webdemo geen prijzen meer te zien voor reizen in het binnenland?
Dus als je de kosten van een rondreis wilt weten, jammer danquote:Voorlopig kiest NS er voor om de tariefinformatie te verstrekken via de #NS reisplanner: die geeft actuele informatie.
Was het geen Benelux?quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag gisteren ook een Fyra van Schiphol richting Rotterdam vertrekken. RAMVOL wel te verstaan
Zo ver was ik dus ook al jaquote:Op vrijdag 24 september 2010 12:09 schreef Ireyon het volgende:
[..]
[..]
Dus als je de kosten van een rondreis wilt weten, jammer dan.
Kan ook. Er stond alleen wel FYRA op de CTA. Ik weet niet of dat "Benelux" betekent, kan natuurlijk bestquote:
Ik antwoord even als ik achter een fatsoenlijk toetsenbord zit. Zo'n smartphone typt toch minder.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:54 schreef Socios het volgende:
Hey ziggyziggyziggy, ik vraag mij het volgende af.
Wissels en seinen worden grotendeels automatisch bediend, zolang de treinen conform de dienstregeling rijden.
Wat gebeurt er als een trein ergens een paar minuten vertraging oploopt, waardoor bijvoorbeeld ook een andere trein ergens moet wachten voor een sein? Verwerkt ´het systeem´ de vertraging van de eerste trein automatisch?
Bijvoorbeeld:
De Intercity Groningen - Zwolle moet voor Meppel even wachten totdat de ietwat vertraagde Intercity Leeuwarden - Zwolle gepasseerd is.
Of:
De Intercity Zwolle - Leeuwarden loopt 5 minuten vertraging op omdat de Intercity Zwolle - Groningen vanaf hetzelfde spoor later kan vertrekken.
Hoe werkt die programmering? ´Herkent´ het systeem dat een trein te laat ergens is en past ´ie automatisch seinen en wissels aan voor diezelfde trein en de trein die daar gevolgen van heeft?
Kortom: vanaf hoeveel minuten afwijking van de dienstregeling moet een treindienstleider zelf ´ingrijpen´ dan wel handmatig een sein en/ of wissel bedienen?
Mja ik las het ook net.quote:
Klopt! Dat was omdat de Benelux (11:30 vanaf Roosendaal) niet op Den Haag HS en op Schiphol zou stoppen (Storing bij HS was de reden volgens de conducteur) Iedereen voor Schiphol werd aangeraden de Fyra in te stappen. Ik moest er in R'dam uit dus heb er voorderest niks meer van meegekregen.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag gisteren ook een Fyra van Schiphol richting Rotterdam vertrekken. RAMVOL wel te verstaan
Het was zoals gezegd de andere kant op. En bovendien, zoals overigens nog niet gezegd, een uur of 6 laterquote:Op vrijdag 24 september 2010 13:42 schreef Gutz het volgende:
[..]
Klopt! Dat was omdat de Benelux (11:30 vanaf Roosendaal) niet op Den Haag HS en op Schiphol zou stoppen (Storing bij HS was de reden volgens de conducteur) Iedereen voor Schiphol werd aangeraden de Fyra in te stappen. Ik moest er in R'dam uit dus heb er voorderest niks meer van meegekregen.
Top!quote:Op vrijdag 24 september 2010 13:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik antwoord even als ik achter een fatsoenlijk toetsenbord zit. Zo'n smartphone typt toch minder.
Dat is de Fyra, de Benelux staat als Internationale trein.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo ver was ik dus ook al ja![]()
[..]
Kan ook. Er stond alleen wel FYRA op de CTA. Ik weet niet of dat "Benelux" betekent, kan natuurlijk best
Normaal vervoeren die zuurstokken alleen maar lucht, dus ja dan is het uitlachen makkelijkquote:Op vrijdag 24 september 2010 12:05 schreef Myraela het volgende:
Lopen jullie te haten op mijn roze treintje?
Wissels en seinen worden slechts indirect automatisch bediend. Ze worden bediend zodra er een rijweg wordt ingesteld, wat wel automatisch gebeurt door ARI, als deze aan staat.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:54 schreef Socios het volgende:
Hey ziggyziggyziggy, ik vraag mij het volgende af.
Wissels en seinen worden grotendeels automatisch bediend, zolang de treinen conform de dienstregeling rijden.
Wat gebeurt er als een trein ergens een paar minuten vertraging oploopt, waardoor bijvoorbeeld ook een andere trein ergens moet wachten voor een sein? Verwerkt ´het systeem´ de vertraging van de eerste trein automatisch?
Bijvoorbeeld:
De Intercity Groningen - Zwolle moet voor Meppel even wachten totdat de ietwat vertraagde Intercity Leeuwarden - Zwolle gepasseerd is.
Of:
De Intercity Zwolle - Leeuwarden loopt 5 minuten vertraging op omdat de Intercity Zwolle - Groningen vanaf hetzelfde spoor later kan vertrekken.
Hoe werkt die programmering? ´Herkent´ het systeem dat een trein te laat ergens is en past ´ie automatisch seinen en wissels aan voor diezelfde trein en de trein die daar gevolgen van heeft?
Kortom: vanaf hoeveel minuten afwijking van de dienstregeling moet een treindienstleider zelf ´ingrijpen´ dan wel handmatig een sein en/ of wissel bedienen?
Ik denk dat waar een uitroepteken (!) voorstaat nog niet verwerkt is.quote:Op vrijdag 24 september 2010 16:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Interessant verhaal welMaar hoe kunnen we zien of een vertraging al of niet verwerkt is op dat scherm?
![]()
ha voor het eerst dat werkzaamheden voor mij gunstig uitpakkenquote:Zwijndrecht-Dordrecht-Breda/Roosendaal zaterdag 25 en zondag 26 september
Oorzaak
* werk aan het spoor
Reisadvies
Maak gebruik van de overige treinen en de bussen:
er rijden geen treinen tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe. Tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal rijden alleen stoptreinen.
* Zwijndrecht is het overstapstation voor doorgaande reizigers naar Lage Zwaluwe, Roosendaal en Breda
NS-bussen:
* reis tussen Zwijndrecht en Lage Zwaluwe met de NS-Snelbus
* reis tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe met de NS-stopbus
* reis tussen Zwijndrecht en Roosendaal met de NS-Snelbus
Maak gebruik van de overige treinen:
* reis tussen Lage Zwaluwe, Zevenbergen, Oudenbosch en Roosendaal met de stoptrein
Omreisroutes:
* reis tussen Den Haag Centraal, Den Haag HS, Delft en Rotterdam Centraal en Tilburg, Eindhoven via Utrecht Centraal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |