abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86781254
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 10:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Omdat er in de Berlijn-trein een bar/bistro zit en je er kunt drinken ;)

Geen idee wie er met de naam Pimpel Express begonnen is, maar het zou me niet verbazen als dat Fles was die het een keer zo noemde.
Klopt, komt van Rondje Nederland.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 24 september 2010 @ 11:23:14 #33
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_86782365
D'r komt net een stel Plan U Utrecht CS binnenrijden :) nice.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  vrijdag 24 september 2010 @ 11:49:05 #34
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86783268
Ik krijg zo de Kameel binnen. :)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86783492
Hey ziggyziggyziggy, ik vraag mij het volgende af.

Wissels en seinen worden grotendeels automatisch bediend, zolang de treinen conform de dienstregeling rijden.

Wat gebeurt er als een trein ergens een paar minuten vertraging oploopt, waardoor bijvoorbeeld ook een andere trein ergens moet wachten voor een sein? Verwerkt ´het systeem´ de vertraging van de eerste trein automatisch?

Bijvoorbeeld:
De Intercity Groningen - Zwolle moet voor Meppel even wachten totdat de ietwat vertraagde Intercity Leeuwarden - Zwolle gepasseerd is.

Of:
De Intercity Zwolle - Leeuwarden loopt 5 minuten vertraging op omdat de Intercity Zwolle - Groningen vanaf hetzelfde spoor later kan vertrekken.

Hoe werkt die programmering? ´Herkent´ het systeem dat een trein te laat ergens is en past ´ie automatisch seinen en wissels aan voor diezelfde trein en de trein die daar gevolgen van heeft?

Kortom: vanaf hoeveel minuten afwijking van de dienstregeling moet een treindienstleider zelf ´ingrijpen´ dan wel handmatig een sein en/ of wissel bedienen?
pi_86783520
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik krijg zo de Kameel binnen. :)
Wel genoeg vaseline bij de hand? :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 24 september 2010 @ 11:59:07 #37
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86783655
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:23 schreef V2 het volgende:
D'r komt net een stel Plan U Utrecht CS binnenrijden :) nice.
Eerder reed er ook al een groene Hondekop... :)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86783711


Deze zag ik laatst. Roze. O+
pi_86783731
Ik zag gisteren ook een Fyra van Schiphol richting Rotterdam vertrekken. RAMVOL wel te verstaan :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 24 september 2010 @ 12:02:58 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86783789
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag gisteren ook een Fyra van Schiphol richting Rotterdam vertrekken. RAMVOL wel te verstaan :o
Was dat geen teststel waar vaten water op de stoelen stonden?
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 24 september 2010 @ 12:03:30 #41
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_86783817
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag gisteren ook een Fyra van Schiphol richting Rotterdam vertrekken. RAMVOL wel te verstaan :o
Een Fyra met mensen :o wow. Heb je ook fotos gemaakt van dit heuglijke feit?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_86783879
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:03 schreef V2 het volgende:

[..]

Een Fyra met mensen :o wow. Heb je ook fotos gemaakt van dit heuglijke feit?
Nee. Maar misschien waren het wel botspoppen, ik had wel een beetje haast :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86783902
Lopen jullie te haten op mijn roze treintje?
pi_86783936
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:05 schreef Myraela het volgende:
Lopen jullie te haten op mijn roze treintje?
Het gros hier is altijd negatief over de FYRA, HSL Zuid of NSHiSpeed.

Ik niet. :P Ik vind de HSL prachtig en reis er graag over.
pi_86784032
quote:
@NS_online Waarom krijg ik bij de Webdemo geen prijzen meer te zien voor reizen in het binnenland?
quote:
Voorlopig kiest NS er voor om de tariefinformatie te verstrekken via de #NS reisplanner: die geeft actuele informatie.
Dus als je de kosten van een rondreis wilt weten, jammer dan :W .
  vrijdag 24 september 2010 @ 12:13:55 #46
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86784187
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag gisteren ook een Fyra van Schiphol richting Rotterdam vertrekken. RAMVOL wel te verstaan :o
Was het geen Benelux?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_86784859
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:09 schreef Ireyon het volgende:

[..]


[..]

Dus als je de kosten van een rondreis wilt weten, jammer dan :W .
Zo ver was ik dus ook al ja -O-

quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:13 schreef Duvel het volgende:

[..]


Was het geen Benelux?
Kan ook. Er stond alleen wel FYRA op de CTA. Ik weet niet of dat "Benelux" betekent, kan natuurlijk best :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86785746
WTF is er in Tilburg aan de hand nu? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86785866
Verdacht koffertje op perron 1.
  vrijdag 24 september 2010 @ 13:02:02 #50
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86785921
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:54 schreef Socios het volgende:
Hey ziggyziggyziggy, ik vraag mij het volgende af.

Wissels en seinen worden grotendeels automatisch bediend, zolang de treinen conform de dienstregeling rijden.

Wat gebeurt er als een trein ergens een paar minuten vertraging oploopt, waardoor bijvoorbeeld ook een andere trein ergens moet wachten voor een sein? Verwerkt ´het systeem´ de vertraging van de eerste trein automatisch?

Bijvoorbeeld:
De Intercity Groningen - Zwolle moet voor Meppel even wachten totdat de ietwat vertraagde Intercity Leeuwarden - Zwolle gepasseerd is.

Of:
De Intercity Zwolle - Leeuwarden loopt 5 minuten vertraging op omdat de Intercity Zwolle - Groningen vanaf hetzelfde spoor later kan vertrekken.

Hoe werkt die programmering? ´Herkent´ het systeem dat een trein te laat ergens is en past ´ie automatisch seinen en wissels aan voor diezelfde trein en de trein die daar gevolgen van heeft?

Kortom: vanaf hoeveel minuten afwijking van de dienstregeling moet een treindienstleider zelf ´ingrijpen´ dan wel handmatig een sein en/ of wissel bedienen?
Ik antwoord even als ik achter een fatsoenlijk toetsenbord zit. Zo'n smartphone typt toch minder.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86786041
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 13:00 schreef Myraela het volgende:
Verdacht koffertje op perron 1.
Mja ik las het ook net. -O- Vroeger bracht je dat gewoon naar Gevonden Voorwerpen. Bedankt Al-Qaida :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86787427
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zag gisteren ook een Fyra van Schiphol richting Rotterdam vertrekken. RAMVOL wel te verstaan :o
Klopt! Dat was omdat de Benelux (11:30 vanaf Roosendaal) niet op Den Haag HS en op Schiphol zou stoppen (Storing bij HS was de reden volgens de conducteur) Iedereen voor Schiphol werd aangeraden de Fyra in te stappen. Ik moest er in R'dam uit dus heb er voorderest niks meer van meegekregen.
pi_86787474
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 13:42 schreef Gutz het volgende:

[..]

Klopt! Dat was omdat de Benelux (11:30 vanaf Roosendaal) niet op Den Haag HS en op Schiphol zou stoppen (Storing bij HS was de reden volgens de conducteur) Iedereen voor Schiphol werd aangeraden de Fyra in te stappen. Ik moest er in R'dam uit dus heb er voorderest niks meer van meegekregen.
Het was zoals gezegd de andere kant op. En bovendien, zoals overigens nog niet gezegd, een uur of 6 later :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86788101
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 13:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik antwoord even als ik achter een fatsoenlijk toetsenbord zit. Zo'n smartphone typt toch minder.
Top!
  vrijdag 24 september 2010 @ 14:14:46 #55
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_86788701
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zo ver was ik dus ook al ja -O-
[..]

Kan ook. Er stond alleen wel FYRA op de CTA. Ik weet niet of dat "Benelux" betekent, kan natuurlijk best :P
Dat is de Fyra, de Benelux staat als Internationale trein.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 24 september 2010 @ 14:17:59 #56
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86788826
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 12:05 schreef Myraela het volgende:
Lopen jullie te haten op mijn roze treintje?
Normaal vervoeren die zuurstokken alleen maar lucht, dus ja dan is het uitlachen makkelijk :P

Straks als die stofzuigerzuurstokken komen zal het helemaal feest zijn. Die vervoeren zoveel lucht dat het nog meer dan nu een verliespost wordt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86788963
Die vervoeren die lucht wel sneller dan he _O_ *)

Zo'n soort orkaan wordt het dan. Maar dan anders :')

Ja Myr, we haten die stinktreinen van je :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 24 september 2010 @ 14:49:44 #58
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_86790101
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:54 schreef Socios het volgende:
Hey ziggyziggyziggy, ik vraag mij het volgende af.

Wissels en seinen worden grotendeels automatisch bediend, zolang de treinen conform de dienstregeling rijden.

Wat gebeurt er als een trein ergens een paar minuten vertraging oploopt, waardoor bijvoorbeeld ook een andere trein ergens moet wachten voor een sein? Verwerkt ´het systeem´ de vertraging van de eerste trein automatisch?

Bijvoorbeeld:
De Intercity Groningen - Zwolle moet voor Meppel even wachten totdat de ietwat vertraagde Intercity Leeuwarden - Zwolle gepasseerd is.

Of:
De Intercity Zwolle - Leeuwarden loopt 5 minuten vertraging op omdat de Intercity Zwolle - Groningen vanaf hetzelfde spoor later kan vertrekken.

Hoe werkt die programmering? ´Herkent´ het systeem dat een trein te laat ergens is en past ´ie automatisch seinen en wissels aan voor diezelfde trein en de trein die daar gevolgen van heeft?

Kortom: vanaf hoeveel minuten afwijking van de dienstregeling moet een treindienstleider zelf ´ingrijpen´ dan wel handmatig een sein en/ of wissel bedienen?
Wissels en seinen worden slechts indirect automatisch bediend. Ze worden bediend zodra er een rijweg wordt ingesteld, wat wel automatisch gebeurt door ARI, als deze aan staat.

Elke rijweg heeft een plantijd en een insteltijd. De insteltijd ligt voor vertrekkende en rangeerbewegingen 1 minuut voor de plantijd, bij andere bewegingen (door, korte stop en aankomst) drie minuten voor de plantijd. Bij een trein die vertraging heeft, komt de vertraging wel in het plan te staan (zie foto), maar er verandert niets aan de insteltijd. Pas als de treindienstleider handmatig de vertraging "verwerkt", wordt de insteltijd overeenkomstig aangepast.

Bij conflicterende rijwegen zijn er verschillende situaties te bedenken. Het sleutelwoord is het eindspoor van de betreffende rijweg.

Als twee rijwegen ingesteld moeten worden die hetzelfde eindspoor hebben, dan stelt ARI de rijweg in die de laagste insteltijd heeft. De tweede rijweg wordt zover mogelijk ingesteld en de rest wordt automatisch ingesteld zodra dat kan (meestal dus als het eindspoor weer vrij is).

Als twee rijwegen verschillende eindsporen hebben, dan kijkt ARI niet wat handig is. De trein die het eerst moet vertrekken volgens de plantijd, of het eerst wordt getriggerd door zijn positie op de vrije baan, wordt dan gewoon ingesteld en de andere rijweg moet dan wachten tot het pad vrij is.

ARI zoekt niet naar een alternatieve route, bijvoorbeeld door andere wissels of over andere sporen. Dat moet de treindienstleider zelf doen. Zo stuur ik leeg mat van of naar Onnen nog wel eens links door Haren, zodat ik geen conflicten krijg met reizigerstreinen. Ook goederentreinen wil ik nog wel eens een toeristische route geven, zodat iedereen fijn kan doorrijden.

Als het de spuigaten uitloopt, zet ik ARI nog wel eens uit en doe ik alles fijn met het handje.

Bijgaand een foto van een paar weken terug, van het plan van Onnen Noord en daarboven Groningen Losplaats. Hier zie je een aantal vertragingen die ik wel verwerkt heb (zoals de 300553 en de 751) en die ik nog niet verwerkt heb (zoals de 89257 en de 755).

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_86792720
Ik heb het even moeten bestuderen, maar het is helder nu. :D

Dankjewel!
pi_86793752
Interessant verhaal wel :) Maar hoe kunnen we zien of een vertraging al of niet verwerkt is op dat scherm? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86794024
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 16:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Interessant verhaal wel :) Maar hoe kunnen we zien of een vertraging al of niet verwerkt is op dat scherm? :?
Ik denk dat waar een uitroepteken (!) voorstaat nog niet verwerkt is.

Dat komt ook overeen met de nog niet aangepaste ´insteltijd´. Zie het verschil tussen de vertraagde 751 en de eveneens vertraagde 89257 waarbij de eerstgenoemde dus wel al verwerkt is.
pi_86796996
Morgen ga ik naar deventer en wil vanaf 08:00 vanaf Zwijndrecht vertrekken. Er staat intercity aangegeven terwijl er hier normaal alleen stoppers stoppen. Kan dat kloppen? Ik word niet veel wijzer van ns.nl ;(

edit:

quote:
Zwijndrecht-Dordrecht-Breda/Roosendaal zaterdag 25 en zondag 26 september
Oorzaak

* werk aan het spoor

Reisadvies
Maak gebruik van de overige treinen en de bussen:

er rijden geen treinen tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe. Tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal rijden alleen stoptreinen.

* Zwijndrecht is het overstapstation voor doorgaande reizigers naar Lage Zwaluwe, Roosendaal en Breda

NS-bussen:

* reis tussen Zwijndrecht en Lage Zwaluwe met de NS-Snelbus
* reis tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe met de NS-stopbus
* reis tussen Zwijndrecht en Roosendaal met de NS-Snelbus

Maak gebruik van de overige treinen:

* reis tussen Lage Zwaluwe, Zevenbergen, Oudenbosch en Roosendaal met de stoptrein

Omreisroutes:

* reis tussen Den Haag Centraal, Den Haag HS, Delft en Rotterdam Centraal en Tilburg, Eindhoven via Utrecht Centraal
ha voor het eerst dat werkzaamheden voor mij gunstig uitpakken :P Scheelt toch snel 15 minuten :P
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')