abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 30 september 2010 @ 23:28:23 #249
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87045284
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit is echt niet normaal. Het hele land gaat op de schop de komende weekends. EN dit gezeik duurt godverdomme al 5 jaar of zo :r kankerprorail
Het gaat vast ook nog wel even door.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 30 september 2010 @ 23:42:27 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87045817
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:28 schreef Duvel het volgende:

[..]


Het gaat vast ook nog wel even door.
maar MERKEN we er nou ook echt iets van? Nee. De IC Utrecht - Arnhem sukkelt nog STEEDS achte vertraagde sprintertjes aan. Die nog STEEDS achter goederentreinen geflikkerd worden. Want zes miljard badslippers moete ECHT wel midden in de spits het liefst zo veel mogelijk overlast veroorzaken. :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 30 september 2010 @ 23:48:03 #251
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87046047
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:00 schreef Socios het volgende:

[..]

Worden er bussen ingezet op dat tijdstip daar? :+
Nee, vrachtwagens.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 30 september 2010 @ 23:54:40 #252
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87046248
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

maar MERKEN we er nou ook echt iets van? Nee. De IC Utrecht - Arnhem sukkelt nog STEEDS achte vertraagde sprintertjes aan. Die nog STEEDS achter goederentreinen geflikkerd worden. Want zes miljard badslippers moete ECHT wel midden in de spits het liefst zo veel mogelijk overlast veroorzaken. :r
Fout handelen van de verkeersleiders inderdaad.

Ik weet niet of verkeersleiders treinen tijdelijk op een linkerspoor mogen sturen om de overlast te verzachten...
pi_87049515
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:11 schreef James1988 het volgende:
Vanaf a.s. maandag gaan er meer Fyra's rijden. Op werkdagen verdubbelt de frequentie van 1 naar maarliefst 2 Fyra-treinen per uur.

Joepie, nog meer lucht vervoeren. :')
't Wordt ook steeds sneuer nu het niet eens meer 'luxe' blauw aangeklede rijtuigen zijn, maar gewoon ICRm rijtuigen met andere bestickering. Alleen jammer dat ook de Beneluxtrein nu vooral uit standaard ICRm bestaat..
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 06:51:07 #254
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87049525
Klopt. De nieuwe aflevering voor de Fyra en Benelux rijtuigen worden alleen maar bestickerd en nog wat kleine aanpassingen, omdat de rijtuigen over een tijdje terugkomen bij NS. Omdat de Fyra een frequentie verdubbeling heeft, rijdt de Benelux tot eind DRGL 2010 met één rijtuig minder, is de verwachting. :r

[ Bericht 10% gewijzigd door greavy op 01-10-2010 07:02:50 ]
pi_87049571
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 06:51 schreef greavy het volgende:
Klopt. De nieuwe aflevering voor de Fyra en Benelux rijtuigen worden alleen maar bestickerd en nog wat kleine aanpassingen, omdat de rijtuigen over een tijdje terugkomen bij NS. Omdat de Fyra een frequentie verdubbeling heeft, rijdt de Benelux tot eind DRGL 2010 met één rijtuig minder, is de verwachting. :r
Is dat tekort niet opgelost door Fyra met maar 6 rijtuigen te laten rijden? En anders kunnen die Fyra's nog best wat korter, met 3 rijtuigen redden ze het ook wel :{w
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 07:23:42 #256
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87049601
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 07:12 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Is dat tekort niet opgelost door Fyra met maar 6 rijtuigen te laten rijden? En anders kunnen die Fyra's nog best wat korter, met 3 rijtuigen redden ze het ook wel :{w
Niet dat er bekend is. Benelux rijdt dus met een kortere lengte. Per DRGL 2011 gaan de NMBS rijtuigen uit de Benelux. NMBS heeft laten weten dat hun de rijtuigen zelf weer nodig gaan hebben, en de 'huurovereenkomst' eindigt per DRGL 2011.


Een quote van Opeens Had Ik Het gebruiker Marc-Sch:
quote:
"Dan nog dit:
Per december 2010 huurt NSH nog 8 tweede klas rijtuigen ICRm van NSR om de I6/I10-stammen te vervangen. NMBS heeft namelijk aangegeven deze tot maximaal december 2010 af te willen staan voor de beneluxdiensten. Het ombouwen kost enige tijd, dus kan het zijn dat er tijdelijk Beneluxstammen met 6 rijtuigen gaan rijden."
quote:
uit de zelfde mailing een stukje over het inkorten van de benelux stammen:
De 20-217 is uitgenomen om in de nieuwe Fyra-stam 4934 te worden toegevoegd. Tussen medio september en begin oktober verdwijnen de 20-241 (nu in 4978), 20-421 (4976), 20-243 (4979) en 20-209 (4981) uit de stammen. Vanaf eind oktober worden de Beneluxstammen alle weer verlengd met nieuw van NSR overgenomen (geel/blauwe) rijtuigen.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 08:09:15 #257
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87049886
Die kut Fyra zorgt er dus ook voor dat tamelijk nieuwe 1700'en in de kooi op de Dijksgracht aan de kant staan. Waardeloos faalhoerenkutproduct.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87050534
´Ten koste van´ welke treindiensten gaat de verplaatsing van ICRm naar Fyra? (Behalve Benelux)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:07:27 #259
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87050685
Alles waar eerst ICRm reed. Dus Zwolle - Roosendaal, Den Haag - Venlo, Schiphol - Eindhoven. Da's nu allemaal verVIRMd, helaas. Ik ben benieuwd of, als de Fyra met de gapende karper gaat rijden, het ICRm nog terugkomt in de gewone dienst. Blijkbaar kunnen ze zonder. En hop, weer uitstekend bruikbaar mat door de shredder.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:42:37 #260
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87051358
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:54 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Fout handelen van de verkeersleiders inderdaad.

Ik weet niet of verkeersleiders treinen tijdelijk op een linkerspoor mogen sturen om de overlast te verzachten...
Ja, dat mag. Maar daar rijden vaak ook weer treinen. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:44:21 #261
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_87051406
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:07 schreef Duvel het volgende:
Ik ben benieuwd of, als de Fyra met de gapende karper gaat rijden, het ICRm nog terugkomt in de gewone dienst.
Dat ligt er aan of NS de plannen met ETMET doorzet: als ze dat binnen een paar jaar op meer lijnen willen gaan doen kunnen ze echt niet zonder .
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:55:18 #262
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_87053561
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:07 schreef Duvel het volgende:
Alles waar eerst ICRm reed. Dus Zwolle - Roosendaal, Den Haag - Venlo, Schiphol - Eindhoven. Da's nu allemaal verVIRMd, helaas. Ik ben benieuwd of, als de Fyra met de gapende karper gaat rijden, het ICRm nog terugkomt in de gewone dienst. Blijkbaar kunnen ze zonder. En hop, weer uitstekend bruikbaar mat door de shredder.
Ik had gisteren anders zowel heen en terug nog ICRm in de IC Zwolle-Roosendaal. Het zal wel iets minder worden, maar ik heb niet het idee dat er helemaal niets meer met ICRm rijdt.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_87053671
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:07 schreef Duvel het volgende:
Alles waar eerst ICRm reed. Dus Zwolle - Roosendaal, Den Haag - Venlo, Schiphol - Eindhoven. Da's nu allemaal verVIRMd, helaas. Ik ben benieuwd of, als de Fyra met de gapende karper gaat rijden, het ICRm nog terugkomt in de gewone dienst. Blijkbaar kunnen ze zonder. En hop, weer uitstekend bruikbaar mat door de shredder.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik een paar jaar geleden dat VIRM kon missen als kiespijn. Maar sinds de NS mijn ochtendtrein, de (10)522 van Lw naar Ut) heeft verVIRMd, went het wel. Het is in ieder geval meer capaciteit dan, in het geval van de NO, ICM, op dat tijdstip dan. Zolang het maar geen 94xx of 86xx is, zijn de stoelen ook wel redelijk. Maar verder hoop ik dat die bende verder wegblijft uit de NO :)
pi_87054052
Zal ook maar eens een paar treinenpics posten (eigen foto's)

Stoomtrein Borsele, dit station ligt vlak bij onze bungalow in Zeeland :)



pi_87054095
Leuk die foto's maar resize ze ff...
pi_87054113
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:12 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Leuk die foto's maar resize ze ff...
Ja was ik vergeten, stond al in mijn edit ;)
pi_87054131
^O^ *O*
pi_87054173
Done :)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:39:17 #269
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87055011
Ik had nog wat meer plaatjes beloofd van Procesleiding. Ik maak af en toe een fotootje, als er ook daadwerkelijks iets bij te vertellen valt.
Eerder had ik al wat van de werking van ARI uitgelegd aan de hand van een foto van het planscherm.



Dit is het bedienscherm van Procesleiding. Op dit scherm kan ik onderin inzoomen op mijn gebied, zodat alle wissels, bediende seinen, etc zichtbaar worden. Rechtsbovenin kan ik alles bedienen en manipuleren door middel van menu's. Ik kan handmatig rijwegen instellen, seinen herroepen, treinnummers manipuleren, etc. Op dit moment heb ik het memoscherm ervoor, met commando's die ik vaak gebruik en dus snel wil kunnen instellen. Alles wat ik kan doen, kan ik ook op een commandoregel invoeren, daar komen die cryptische regels vandaan als "n 13 35", wat een normale rijweg van spoor 13 naar spoor 35 betekent. Linksboven zie ik normaal detailinfo over een bepaald element, dus bijvoorbeeld een wissel of een sein, met daaronder een rij systeemmeldingen die van belang kunnen zijn.

Waarom ik juist dit plaatje heb genomen, mag duidelijk zijn: er staat een groot rood vlak wat normaal niet zichtbaar is. Dat is een zogenaamde categorie-A-melding, en wijst me op een belangrijke storing of fout. Ik krijg deze bijvoorbeeld bij grote stroomstoringen of, zoals hier, een overwegstoring. In dit geval heeft de overwegstoringsmelder om 11.13u gemeld dat overweg 81.5 tussen Groningen en Groningen Losplaats in de storing is gekomen. Voor de lokaal bekenden: dat is de drukke overweg bij de Esperantostraat/Verlengde Lodewijkstraat. Een overweg komt in de storing als het systeem merkt dat er iets mis is met de installatie, of als de overweg langer dan vijf minuten dicht ligt. Voor de goede orde: dit is geen echte overwegstoring, het seinwezen was een relais aan het vervangen waardoor ik deze melding al verwachtte. Normaal ga ik bij een overwegstoring niet eerst rustig een foto zitten maken.

Zodra zo'n categorie-A-melding verschijnt, blokkeert bijna mijn hele systeem. Ik kan dan alleen nog seinen herroepen en ARI uitzetten, maar geen nieuwe rijwegen instellen of andere zaken bedienen. Ook ARI stopt dan direct met zijn werk. Pas als ik het random getal heb ingetikt (hier 85), verdwijnt de melding en krijg ik mijn systeem weer terug.

Verder is deze foto interessant vanwege de werkzaamheden die op dat moment bezig waren. Op de deelsignalering in de onderste helft zie je een deel van het station Groningen, met sporen 3B t/m 7B, de wisselstraat onder en achter het viaduct van de Hereweg en een stukje vrije baan naar Groningen Losplaats. Sporen 5A/B, 6A/B en de wissels tussen sporen 4A en 4B waren in dit geval buiten dienst gesteld vanwege werkzaamheden en dat is goed te zien aan de verhinderingen die zijn aangebracht: de witte dwarsstreepjes op bijvoorbeeld wissels 127 en 147. Dat zijn zogenaamde VHR's (VerHindering Rijweg) en zorgen ervoor dat ik met geen mogelijkheid een rijweg kan instellen naar de buitendienstgestelde sporen. Zo kan er dus nooit een trein die sporen oprijden terwijl daar mensen aan het werk zijn. Als extra borging heeft de aannemer in wissels 71A/73B en in sporen 5B en 6B zelfsignalerende kortsluitlansen geplaatst, die de spoorstaven electrisch met elkaar verbinden en zo een spoorbezetting creeëren. Het systeem denkt dan dat daar een trein staat en dat is nog een manier om te voorkomen dat een rijweg wordt ingesteld. De rare nummers die je op de spoorbezettingen ziet (*062 en *065) heeft het systeem zelf gegenereerd. Iedere spoorbezetting heeft namelijk verplicht een treinnummer, maar het systeem kon niet bedenken welke trein dat dan in dit geval zou moeten zijn.

Tenslotte zie je rechtsonder nog een ingestelde rijweg naar spoor CB. Sein 204 is grijs gekleurd, wat betekent dat dat sein geel of beter toont. Alle andere seinen zijn zwart van binnen, wat betekent dat ze rood tonen.

Binnenkort meer van de andere schermen, als er weer een mooie situatie optreedt waar een hoop bij te vertellen valt.

[ Bericht 0% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 01-10-2010 11:46:48 ]
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:54:36 #270
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_87055581
Erg interessant, zo'n kijkje achter de schermen. Ik neem aan dat je baas het ook goed vindt? :P
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_87055901
Tof ziggy. Echt tof.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:03:41 #272
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87055912
Leuk stukje ziggy^3
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:18:30 #273
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87056483
Mooi om te zien. Ook leuk om die vaste ROZ regels te zien! :)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87056502
Heel interessant ja. :Y

Is er trouwens, naast de 'verhindering rijweg', ook een 'verhindering bediening wissel' o.i.d. voor bijvoorbeeld die twee wissels tussen spoor 4A en 4B? :?
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:42:09 #275
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87057253
Hee gaaf Ziggy ^O^ Interessant :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:44:02 #276
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87057314
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:18 schreef Igen het volgende:
Heel interessant ja. :Y

Is er trouwens, naast de 'verhindering rijweg', ook een 'verhindering bediening wissel' o.i.d. voor bijvoorbeeld die twee wissels tussen spoor 4A en 4B? :?
Die bestaat ook, maar is hier niet toegepast. De VHB (VerHindering Bediening) kan je op wissels zetten, maar ook op bedienbare bruggen, grendels, etc. In dit geval zorgt de spoorbezetting (de kortsluitlans) er al voor dat het wissel niet omgelegd kan worden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_87064105
Vandaag een jaarnetabbo mogen aanschaffen van werk :D inclusief stad/streek

* voelt zich ineens weer vrij
pi_87064164
*Niemand die mijn treinenpics ziet ;(

:P
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:41:52 #279
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87064316
@pgrferrari nice pics. De SGB blijft altijd een leuk lijntje!

@Ziggy Leuk kijkje achter de schermen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')