abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 september 2010 @ 23:48:03 #251
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87046047
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:00 schreef Socios het volgende:

[..]

Worden er bussen ingezet op dat tijdstip daar? :+
Nee, vrachtwagens.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 30 september 2010 @ 23:54:40 #252
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_87046248
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

maar MERKEN we er nou ook echt iets van? Nee. De IC Utrecht - Arnhem sukkelt nog STEEDS achte vertraagde sprintertjes aan. Die nog STEEDS achter goederentreinen geflikkerd worden. Want zes miljard badslippers moete ECHT wel midden in de spits het liefst zo veel mogelijk overlast veroorzaken. :r
Fout handelen van de verkeersleiders inderdaad.

Ik weet niet of verkeersleiders treinen tijdelijk op een linkerspoor mogen sturen om de overlast te verzachten...
pi_87049515
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:11 schreef James1988 het volgende:
Vanaf a.s. maandag gaan er meer Fyra's rijden. Op werkdagen verdubbelt de frequentie van 1 naar maarliefst 2 Fyra-treinen per uur.

Joepie, nog meer lucht vervoeren. :')
't Wordt ook steeds sneuer nu het niet eens meer 'luxe' blauw aangeklede rijtuigen zijn, maar gewoon ICRm rijtuigen met andere bestickering. Alleen jammer dat ook de Beneluxtrein nu vooral uit standaard ICRm bestaat..
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 06:51:07 #254
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87049525
Klopt. De nieuwe aflevering voor de Fyra en Benelux rijtuigen worden alleen maar bestickerd en nog wat kleine aanpassingen, omdat de rijtuigen over een tijdje terugkomen bij NS. Omdat de Fyra een frequentie verdubbeling heeft, rijdt de Benelux tot eind DRGL 2010 met één rijtuig minder, is de verwachting. :r

[ Bericht 10% gewijzigd door greavy op 01-10-2010 07:02:50 ]
pi_87049571
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 06:51 schreef greavy het volgende:
Klopt. De nieuwe aflevering voor de Fyra en Benelux rijtuigen worden alleen maar bestickerd en nog wat kleine aanpassingen, omdat de rijtuigen over een tijdje terugkomen bij NS. Omdat de Fyra een frequentie verdubbeling heeft, rijdt de Benelux tot eind DRGL 2010 met één rijtuig minder, is de verwachting. :r
Is dat tekort niet opgelost door Fyra met maar 6 rijtuigen te laten rijden? En anders kunnen die Fyra's nog best wat korter, met 3 rijtuigen redden ze het ook wel :{w
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 07:23:42 #256
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87049601
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 07:12 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Is dat tekort niet opgelost door Fyra met maar 6 rijtuigen te laten rijden? En anders kunnen die Fyra's nog best wat korter, met 3 rijtuigen redden ze het ook wel :{w
Niet dat er bekend is. Benelux rijdt dus met een kortere lengte. Per DRGL 2011 gaan de NMBS rijtuigen uit de Benelux. NMBS heeft laten weten dat hun de rijtuigen zelf weer nodig gaan hebben, en de 'huurovereenkomst' eindigt per DRGL 2011.


Een quote van Opeens Had Ik Het gebruiker Marc-Sch:
quote:
"Dan nog dit:
Per december 2010 huurt NSH nog 8 tweede klas rijtuigen ICRm van NSR om de I6/I10-stammen te vervangen. NMBS heeft namelijk aangegeven deze tot maximaal december 2010 af te willen staan voor de beneluxdiensten. Het ombouwen kost enige tijd, dus kan het zijn dat er tijdelijk Beneluxstammen met 6 rijtuigen gaan rijden."
quote:
uit de zelfde mailing een stukje over het inkorten van de benelux stammen:
De 20-217 is uitgenomen om in de nieuwe Fyra-stam 4934 te worden toegevoegd. Tussen medio september en begin oktober verdwijnen de 20-241 (nu in 4978), 20-421 (4976), 20-243 (4979) en 20-209 (4981) uit de stammen. Vanaf eind oktober worden de Beneluxstammen alle weer verlengd met nieuw van NSR overgenomen (geel/blauwe) rijtuigen.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 08:09:15 #257
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87049886
Die kut Fyra zorgt er dus ook voor dat tamelijk nieuwe 1700'en in de kooi op de Dijksgracht aan de kant staan. Waardeloos faalhoerenkutproduct.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87050534
´Ten koste van´ welke treindiensten gaat de verplaatsing van ICRm naar Fyra? (Behalve Benelux)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:07:27 #259
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87050685
Alles waar eerst ICRm reed. Dus Zwolle - Roosendaal, Den Haag - Venlo, Schiphol - Eindhoven. Da's nu allemaal verVIRMd, helaas. Ik ben benieuwd of, als de Fyra met de gapende karper gaat rijden, het ICRm nog terugkomt in de gewone dienst. Blijkbaar kunnen ze zonder. En hop, weer uitstekend bruikbaar mat door de shredder.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:42:37 #260
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87051358
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:54 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Fout handelen van de verkeersleiders inderdaad.

Ik weet niet of verkeersleiders treinen tijdelijk op een linkerspoor mogen sturen om de overlast te verzachten...
Ja, dat mag. Maar daar rijden vaak ook weer treinen. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:44:21 #261
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_87051406
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:07 schreef Duvel het volgende:
Ik ben benieuwd of, als de Fyra met de gapende karper gaat rijden, het ICRm nog terugkomt in de gewone dienst.
Dat ligt er aan of NS de plannen met ETMET doorzet: als ze dat binnen een paar jaar op meer lijnen willen gaan doen kunnen ze echt niet zonder .
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:55:18 #262
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_87053561
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:07 schreef Duvel het volgende:
Alles waar eerst ICRm reed. Dus Zwolle - Roosendaal, Den Haag - Venlo, Schiphol - Eindhoven. Da's nu allemaal verVIRMd, helaas. Ik ben benieuwd of, als de Fyra met de gapende karper gaat rijden, het ICRm nog terugkomt in de gewone dienst. Blijkbaar kunnen ze zonder. En hop, weer uitstekend bruikbaar mat door de shredder.
Ik had gisteren anders zowel heen en terug nog ICRm in de IC Zwolle-Roosendaal. Het zal wel iets minder worden, maar ik heb niet het idee dat er helemaal niets meer met ICRm rijdt.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_87053671
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:07 schreef Duvel het volgende:
Alles waar eerst ICRm reed. Dus Zwolle - Roosendaal, Den Haag - Venlo, Schiphol - Eindhoven. Da's nu allemaal verVIRMd, helaas. Ik ben benieuwd of, als de Fyra met de gapende karper gaat rijden, het ICRm nog terugkomt in de gewone dienst. Blijkbaar kunnen ze zonder. En hop, weer uitstekend bruikbaar mat door de shredder.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik een paar jaar geleden dat VIRM kon missen als kiespijn. Maar sinds de NS mijn ochtendtrein, de (10)522 van Lw naar Ut) heeft verVIRMd, went het wel. Het is in ieder geval meer capaciteit dan, in het geval van de NO, ICM, op dat tijdstip dan. Zolang het maar geen 94xx of 86xx is, zijn de stoelen ook wel redelijk. Maar verder hoop ik dat die bende verder wegblijft uit de NO :)
pi_87054052
Zal ook maar eens een paar treinenpics posten (eigen foto's)

Stoomtrein Borsele, dit station ligt vlak bij onze bungalow in Zeeland :)



pi_87054095
Leuk die foto's maar resize ze ff...
pi_87054113
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 11:12 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Leuk die foto's maar resize ze ff...
Ja was ik vergeten, stond al in mijn edit ;)
pi_87054131
^O^ *O*
pi_87054173
Done :)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:39:17 #269
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87055011
Ik had nog wat meer plaatjes beloofd van Procesleiding. Ik maak af en toe een fotootje, als er ook daadwerkelijks iets bij te vertellen valt.
Eerder had ik al wat van de werking van ARI uitgelegd aan de hand van een foto van het planscherm.



Dit is het bedienscherm van Procesleiding. Op dit scherm kan ik onderin inzoomen op mijn gebied, zodat alle wissels, bediende seinen, etc zichtbaar worden. Rechtsbovenin kan ik alles bedienen en manipuleren door middel van menu's. Ik kan handmatig rijwegen instellen, seinen herroepen, treinnummers manipuleren, etc. Op dit moment heb ik het memoscherm ervoor, met commando's die ik vaak gebruik en dus snel wil kunnen instellen. Alles wat ik kan doen, kan ik ook op een commandoregel invoeren, daar komen die cryptische regels vandaan als "n 13 35", wat een normale rijweg van spoor 13 naar spoor 35 betekent. Linksboven zie ik normaal detailinfo over een bepaald element, dus bijvoorbeeld een wissel of een sein, met daaronder een rij systeemmeldingen die van belang kunnen zijn.

Waarom ik juist dit plaatje heb genomen, mag duidelijk zijn: er staat een groot rood vlak wat normaal niet zichtbaar is. Dat is een zogenaamde categorie-A-melding, en wijst me op een belangrijke storing of fout. Ik krijg deze bijvoorbeeld bij grote stroomstoringen of, zoals hier, een overwegstoring. In dit geval heeft de overwegstoringsmelder om 11.13u gemeld dat overweg 81.5 tussen Groningen en Groningen Losplaats in de storing is gekomen. Voor de lokaal bekenden: dat is de drukke overweg bij de Esperantostraat/Verlengde Lodewijkstraat. Een overweg komt in de storing als het systeem merkt dat er iets mis is met de installatie, of als de overweg langer dan vijf minuten dicht ligt. Voor de goede orde: dit is geen echte overwegstoring, het seinwezen was een relais aan het vervangen waardoor ik deze melding al verwachtte. Normaal ga ik bij een overwegstoring niet eerst rustig een foto zitten maken.

Zodra zo'n categorie-A-melding verschijnt, blokkeert bijna mijn hele systeem. Ik kan dan alleen nog seinen herroepen en ARI uitzetten, maar geen nieuwe rijwegen instellen of andere zaken bedienen. Ook ARI stopt dan direct met zijn werk. Pas als ik het random getal heb ingetikt (hier 85), verdwijnt de melding en krijg ik mijn systeem weer terug.

Verder is deze foto interessant vanwege de werkzaamheden die op dat moment bezig waren. Op de deelsignalering in de onderste helft zie je een deel van het station Groningen, met sporen 3B t/m 7B, de wisselstraat onder en achter het viaduct van de Hereweg en een stukje vrije baan naar Groningen Losplaats. Sporen 5A/B, 6A/B en de wissels tussen sporen 4A en 4B waren in dit geval buiten dienst gesteld vanwege werkzaamheden en dat is goed te zien aan de verhinderingen die zijn aangebracht: de witte dwarsstreepjes op bijvoorbeeld wissels 127 en 147. Dat zijn zogenaamde VHR's (VerHindering Rijweg) en zorgen ervoor dat ik met geen mogelijkheid een rijweg kan instellen naar de buitendienstgestelde sporen. Zo kan er dus nooit een trein die sporen oprijden terwijl daar mensen aan het werk zijn. Als extra borging heeft de aannemer in wissels 71A/73B en in sporen 5B en 6B zelfsignalerende kortsluitlansen geplaatst, die de spoorstaven electrisch met elkaar verbinden en zo een spoorbezetting creeëren. Het systeem denkt dan dat daar een trein staat en dat is nog een manier om te voorkomen dat een rijweg wordt ingesteld. De rare nummers die je op de spoorbezettingen ziet (*062 en *065) heeft het systeem zelf gegenereerd. Iedere spoorbezetting heeft namelijk verplicht een treinnummer, maar het systeem kon niet bedenken welke trein dat dan in dit geval zou moeten zijn.

Tenslotte zie je rechtsonder nog een ingestelde rijweg naar spoor CB. Sein 204 is grijs gekleurd, wat betekent dat dat sein geel of beter toont. Alle andere seinen zijn zwart van binnen, wat betekent dat ze rood tonen.

Binnenkort meer van de andere schermen, als er weer een mooie situatie optreedt waar een hoop bij te vertellen valt.

[ Bericht 0% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 01-10-2010 11:46:48 ]
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:54:36 #270
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_87055581
Erg interessant, zo'n kijkje achter de schermen. Ik neem aan dat je baas het ook goed vindt? :P
pi_87055901
Tof ziggy. Echt tof.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:03:41 #272
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87055912
Leuk stukje ziggy^3
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:18:30 #273
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87056483
Mooi om te zien. Ook leuk om die vaste ROZ regels te zien! :)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87056502
Heel interessant ja. :Y

Is er trouwens, naast de 'verhindering rijweg', ook een 'verhindering bediening wissel' o.i.d. voor bijvoorbeeld die twee wissels tussen spoor 4A en 4B? :?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:42:09 #275
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87057253
Hee gaaf Ziggy ^O^ Interessant :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:44:02 #276
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87057314
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 12:18 schreef Igen het volgende:
Heel interessant ja. :Y

Is er trouwens, naast de 'verhindering rijweg', ook een 'verhindering bediening wissel' o.i.d. voor bijvoorbeeld die twee wissels tussen spoor 4A en 4B? :?
Die bestaat ook, maar is hier niet toegepast. De VHB (VerHindering Bediening) kan je op wissels zetten, maar ook op bedienbare bruggen, grendels, etc. In dit geval zorgt de spoorbezetting (de kortsluitlans) er al voor dat het wissel niet omgelegd kan worden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_87064105
Vandaag een jaarnetabbo mogen aanschaffen van werk :D inclusief stad/streek

* voelt zich ineens weer vrij
pi_87064164
*Niemand die mijn treinenpics ziet ;(

:P
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:41:52 #279
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87064316
@pgrferrari nice pics. De SGB blijft altijd een leuk lijntje!

@Ziggy Leuk kijkje achter de schermen!
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:54:26 #280
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87064873
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 09:07 schreef Duvel het volgende:
Alles waar eerst ICRm reed. Dus Zwolle - Roosendaal, Den Haag - Venlo, Schiphol - Eindhoven. Da's nu allemaal verVIRMd, helaas. Ik ben benieuwd of, als de Fyra met de gapende karper gaat rijden, het ICRm nog terugkomt in de gewone dienst. Blijkbaar kunnen ze zonder. En hop, weer uitstekend bruikbaar mat door de shredder.
Uit een berekening van treinreiziger.nl bleek al dat Fyra eigenlijk nooit winstgevend worden, en dat ze zelfs nog maar quitte zouden draaien met een gemiddelde bezetting van 68%. Niet 68% tijdens de spits, maar gemiddeld. Dat waar het landelijk gemiddelde 27% is.

Bron: hier.

Ze kunnen er beter gewoon mee stoppen, daar is vrijwel iedereen bij gebaat. :')
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 15:57:20 #281
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87064988
Alex, en dan hebben ze nog niet eens personeelskosten en dergelijke meegerekend, staat er onder vermeld ;)
quote:
Opmerkingen
Deze berekening houd geen rekening met eventuele andere kosten (personeelskosten, marketing, materieel, etc.) en laat de Thalys buiten beschouwing. Niet alle reizigers zullen de volle toeslag betalen (discount tickets, Fyra maandkaarten) en dergelijke en tegelijkertijd zullen andere reizigers juist een hogere toeslag betalen (reizigers Amsterdam - Breda).
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:00:01 #282
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87065083
opnieuw aanbesteden is dus beter
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:04:35 #283
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_87065249
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:00 schreef Peterselieman het volgende:
opnieuw aanbesteden is dus beter
Ja, eigenlijk wel :')
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:05:05 #284
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87065273
Dat klopt greavy, dat zit er niet bij omdat die kosten niet eens bekend zijn. Het enige wat ik verder weet is dat een Traxx-loc zo'n ¤ 30.000 per maand kost aan lease.

En helemaal eens met Peterselieman: opnieuw aanbesteden, maar beter nog: die hele lijn opnemen in het Hoofdrailnet. Dan zijn we meteen van het eilandjesbedrijf af en kan bijvoorbeeld de 1900 via de HSL worden gestuurd waardoor een reistijdafname mogelijk is. Ik denk dat je veel reizigers daar blijer mee maakt dan met het huidige Fyra-gepruts.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:10:32 #285
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87065458
Ze wilden per se de concessie binnenhalen en hebben veel te veel geboden. Ze overheid is als opdrachtgever met deze onredelijk hoge cijfers akkoord gegaan, onbegrijpelijk.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87066367
Maar hoe zit het nu precies met die concessie? Vanaf wanneer kan bijv. de DB zeggen Zo, en nu willen wij hier gaan rijden? Het kan toch niet zo zijn dat de NS nóg een paar jaar aan mag kloten en met lege treinen rond mag rijden.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:34:28 #287
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87066457
HSA Beheer N.V. heeft het exclusieve recht op reizigersvervoer via de HSL gedurende 15 jaar. Dit is een andere partij dan NS Reizigers, daarom mag de 1900 ook niet zomaar via de HSL worden ingelegd, maar mag er ook geen Fyra-dienst op Amsterdam - Rotterdam - Eindhoven worden ingelegd.

Voor internationaal verkeer is sinds 1/1/2010 de markt vrijgegeven door Europa, voor zover mij bekend.
pi_87066722
Oké, dus als je tussen Breda/Rotterdam/Schiphol reist en alleen maar dan ook echt alleen wanneer je bij één van die 3 stations moet zijn, kun je lekker in je trein blijven zitten. Daar is over nagedacht :). Door een mongool.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:44:25 #289
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_87066845
Komt er nou al een Fyra in Breda dan ja? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:45:25 #290
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87066890
Correct. In eerste instantie was een rechtstreekse verbinding naar Eindhoven ook nog de bedoeling, maar na de eerste aanbestedingsronde (waar alle aanbiedingen als te laag werden bevonden) heeft V&W de concessie versoberd en dat laten vallen. Uiteindelijk heeft HSA dus de concessie gewonnen... en nu zitten we met deze baggerzooi.

@Fles: nog niet. Maar het proefbedrijf is in volle gang en men hoopt per december 1x per uur Breda te kunnen bedienen. Dit zal alleen tijdens werkdagen zijn, in het weekend rijdt de hele 900-serie niet. De extra Fyra's die nu op Amsterdam - Rotterdam gaan rijden rijden in de 900-serie, die later door zullen rijden naar Breda.
pi_87066953
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Komt er nou al een Fyra in Breda dan ja? :?
In Breda kunnen we zelfs blauwgeel gekleurde TGV's naar Parijs verwachten, als we de artist-impressions mogen geloven.
pi_87068998
Die hele HSA faalt. Welke mongool gaat er nu meer bieden dan je er theoretisch uit kan halen :') Dan verdien je het om failliet te gaan als bedrijf.
En dan al die regels erbij. Die verminderen alleen maar het rendement.
Als ze de 1900 door zouden laten rijden naar Kalderkirchen, geldt het dan als een internationale trein?
En mocht de 1900 toch verHSL't worden, wordt Dordrecht dan niet heel onrendabel om met IC's te bedienen in de richting van Breda?

ETMET reed trouwens vandaag met een slagje Plan V. Nog meer vertragingen ^O^

[ Bericht 14% gewijzigd door Ascendancy op 01-10-2010 17:59:12 ]
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_87069435
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 17:53 schreef Ascendancy het volgende:
Als ze de 1900 door zouden laten rijden naar Kalderkirchen, geldt het dan als een internationale trein?
Als ze geen wagons in Venlo achterlaten: ja.
Dacht ik.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2010 18:08:55 ]
pi_87070025
Maar eerlijk gezegd denk ik dat er voor NS meer te halen valt met het aanpassen van Nijmegen - Schiphol tot Emmerich - Arnhem - Schiphol - Rotterdam. Dan hoef je geen rekening te houden met de Duitse bovenleidingspanning. Ook maak je dan een internationale aansluiting in Emmerich (op de RE naar Koblenz) zodat je de schijn van een alibi-grensovergang vermijdt. :)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:47:00 #295
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87070617
Diesel is de oplossing voor bovenleidingproblemen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:47:07 #296
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_87070627
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:34 schreef James1988 het volgende:
HSA Beheer N.V. heeft het exclusieve recht op reizigersvervoer via de HSL gedurende 15 jaar. Dit is een andere partij dan NS Reizigers, daarom mag de 1900 ook niet zomaar via de HSL worden ingelegd, maar mag er ook geen Fyra-dienst op Amsterdam - Rotterdam - Eindhoven worden ingelegd.
Dat roept iedereeen altijd maar waarom zou NS reizigers niet onder attest van HSA op de HSL mogen rijden? Of andersom, NS mag ook een treindienst op het hoofdrailnet uitbesteden aan een andere partij dus waarom niet aan HSA. :? Dat is nota bene een dochteronderneming!
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:48:04 #297
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87070663
En de VIRM die de ic Ut - Gvc zou rijden om 18:29 is dood.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_87070906
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 18:47 schreef Duvel het volgende:
Diesel is de oplossing voor bovenleidingproblemen.
Met een diesel over de HSL? :D

En als je een voorspanlok bedoelt, dan kun je ook gewoon een Duitse elektrische locomotief in Venlo neerzetten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2010 18:54:52 ]
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:57:06 #299
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87070999
Niet zo zeiken, rijden!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:06:35 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87071328
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 18:47 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat roept iedereeen altijd maar waarom zou NS reizigers niet onder attest van HSA op de HSL mogen rijden? Of andersom, NS mag ook een treindienst op het hoofdrailnet uitbesteden aan een andere partij dus waarom niet aan HSA. :? Dat is nota bene een dochteronderneming!
Dat mag volgens mij wel. Maar men doet het ook weer niet.

Als de 1900 op de HSL gaat heeft de hele Fyra op Breda - Rotterdam geen zin meer, want niemand stapt daar dan nog in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')